~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

Hirmuisesti onnea Kinder ja Latsis pikkunyyteistänne!! :heart: :hug: :flower:
Ja kiitos ja kömpelö kumarrus Pipalle, kun jaksat hoitaa päivittämiset :flower: Ihanat kuvat oot taas löytäny.

Huomenna poksuu viikot ja tulee 37 viikkoa täyteen mut ei silti merkkiäkään tulevasta synnytyksestä :D Päinvastoin, olo on niin mainio, et sain rempattua vauvan huoneen valmiiksi ja tehny lumitöitä ko pölijäpäinen (naapurin rouvat tuntuu mielessään taivastelevan, et miten tuo nyt nuin tuossa tilassa... :LOL: ) Mut mikäpä se on huhkiessa, kun ei supistele tai muuta vaivaa :) Selkähän ny on tietysti vähän väliä jumissa tuosta heilumisesta, mut ainaki tiiän tehneeni jotain. Onkin jo niin kova ikävä kunnon hikiurheilua :p Maha kyl alkaa olla joka asiassa tiellä, kun kasvaa niin pirusti tonne eteenpäin (ei missään vaiheessa oo noussu ees kylkiluihin asti)

Eilen illalla pikkuinen yritti kovasti ängetä ulos alamahasta, joten taitaa olla ulostuloreitti vähän hakusessa hällä :LOL: Yhtä hyvä suunnistaja siis ku äitinsä.. :saint: Tänne ei siis mitään uutta tai ihmeellistä. Teidän muiden vauvauutisia kovasti oottelen :p

Pitää lähteä vanhuksille, jonne esikoinen jäi hoitoon ku lähin kauppaan (ja sittehä tässä ohimennen herkuttelin melkein pussillisen englannin lakuja.. :whistle: ) Ei muutako hyvät voinnit kaikille ja tsemppiä näille viimisille viikoille :hug:

mobic ja huono suuntavaistoinen kevätpörriäinen 36+6 :heart:
 
Kiitti Abello!:)

Niin kuin mobic sanoi myös täällä ollaan suht mainiossa kunnossa, mutta myös veto pois -fiilistäkin on ollut. Äsken aloin tuunata äp-kestoja, mitä kavereilta olen saanut ja yhtäkkiä en sitten jaksanutkaan. Ihme väsymyskohtauksia saattaa tulla mutta noin yleensä olotila on ihan hyvä. Mutta on noita liitoskipujakin tullu, samoin kuin reisi- ja selkäjomotuksia. Jumppapallo on kovassa käytössä, nytkin istuskelen koneella pallon päällä. Ehkä se vauva tosiaan painaa jonnekin hermoon ja siitä sitten säteilee..mutta jumppapallosta on ollu apua. Öiset vessareissutkin on lisääntyneet. mutamana yönä olen herännyt siihen kun koko mahaa ikään kuin kivistää. Ja tunne on aika inhottava jos maha-asukkikin möyryää samaan aikaan..Kivistys helpottaa, kun nousee ylös -eli vessareissulle. Onko muilla ollut tuollaista? Hassua, kun päivällä ei sitten kivistele yhtään, ainoastaan on sitä menkkajomotusta välillä..
 
Hirmuisesti Onnea Uusille Vauvan saaneille :flower: :heart:

No niin, tänään ollaan oltu siis kaikkien tyttöjen kanssa terveyskeskuksesta ;)
Eli terv. hoitajalle ei ollutkaan jonoa vaan silläaikaa kun olin riisunut pikkuneidin ja käytiin vessassa niin isot likat istu jo sen vastaanotolla ja keskimmäinen analysoitu eli tavallinen flunssa ei muuta.
Pikkuneitillä punotti hieman toinen korva eli lekurijonoon jossa sit oltiinkin 1,5h, huoh. Moneen kertaan ehti neiti jo hokee et lähetään kotiin vaik kuinka anto piirustuspaperii ym. mut lopulta sit päästiin lekurin pakeille ja neitihän ei edes suostunut katsomaan koko setää, peitti silmänsä. Lekuri katsoi korvat uudestaan ja sano et molemmat korvat punoittavat hieman ja kirjoitti antibiootin sekä silmätipat kun illalla tahtoo rähmiä. Ollaan siis selvitty tähän asti ilman mitään korva ym. tulehduksia et koputan puuta kyllä ;)
Esikoiselta otettiin pikaviljely kurkusta sekä verikokeena tulehdusarvot. Terkka oli sit sanonut sille kun pikkuneiti ei suostunut yhtään olemaan siinä huoneessa et näyttääkin niin kipeeltä et kirjoitti saikkulapun amista varten tuonne torstaihin asti. Nyt sit soittivat puol 2 että pikaviljelyssä ei mitään mut tulehdusarvot 84 et huomenna uudestaan et ottavat pikaviljelyn ja sit lekuri perään. Anto ensin ajan puol 10 mut sanoin et mulla neuvola et en millään ehdi ajamaan 30 km välimatkaa et aikasintaan 10 ehdin mikä sit kävi.

Naapuri oli nähnyt jo unta et olin sanonut sille et viikonloppuna sit aattelin synnyttää kun kaikki valmiina ja isot likat mökissä ja oisihan se íhanteellinen tuleva viikonloppu, varsinkin sunnuntai 7pv ainakin ikimuistoinen 18v. hääpäivämme mut jospa tosiaan saataisiin tämä tauti ensin alta pois, kaikki lapsukaiset kuntoon;)

Tässä siis päivitykseni tällä erää. Jaksuja kaikille ja suppareita niitä kaipaaville!
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 38+3 :heart:
 
Lääkäri sanoi että on herkästi pikkulapsilta aikuisillekin tarttuvaa a-viirusta liikkeellä. Oireina voi olla vähän vellova olo, pitkään kestävä kurkkukipu, kuumekin, flunssainen olo ja kipuinen olo. Sellainen kuin olisi paha nuhatauti kurkkukivun kanssa :(
Ja tämän kanssa on tukala nukkua!

Täällä E- Helsingissä ainakin koko meidän perhe kipeenä. Varoitus vaan kun olette liikenteessä että tällaista pyörii täällä ainakin!

rv 37+1
 
Joo ja tuosta tulikin mieleen että RS-virus on tänä vuonna tosi ärhäkkänä ja pikkuvauvoille ja lapsille tosi inhottava ja jopa vaarallinen et kannattaa välttää ihmispaljouksia ja varmistaa että vieraat on terveitä ja pesee kätensä jos vierailee vauvan luona.
Kaverin 1,5kk vauva oli just viikon sairaalassa tuon RS-viruksen takia ja siellä oli lääkäri just kovasti varoitellut kun kotiin pääsivät että nyt kannattaa välttää nuhaisia ja muuten kipeitä ihmisiä ja pysytellä pois kaiken maailman kerhoista sen aikaa että pahin viirusaika menee ohi.
 
Valitusta tiedossa :attn: :attn:

Kun sieppaa noi kaverit... Eilisestä lähtien tosi moni laittanut viestiä, soittaneet, pistäneet yv:tä fb:ssä tai jotain vastaavaa ja kyselleet, että eikö se nyt vieläkään ole syntynyt... Siis HALOO mullahan oli laskettu vasta eilen. Että jos nyt ei samantien tule ulos, niin sitten voivotellaan |O |O
Laitoin omaksi viestiksi jo tuolla FB:ssä, että ilmoittelen kyllä, ei tartte koko aikaa kysyä kaikkien. No eikö siellä ainakin yksi vetänyt jo herneet siitä. Kyseisellä kaverilla meni itsellään "vain" pari viikkoa yli lasketun edellinen raskaus, joten pitäisi tietää itsekin kuinka kurjalta tuo kysely tuntuu. Mutta ihan miten vain... Mä en jaksa enää |O |O

Supistukset ovat jatkuneet nyt "säännöllisesti" siitä aamusta lähtien, mutta väli on mitä on... Että ei yhtään tihentyneet tai lakanneet. Pari tuntia sitten alkoi tuo selkä jomottamaan, että joskohan sekin merkkaisi jotain?
Alkaa vain itsellä kohta hermot menemään näihin kipuihin. Ja kaiken hyvän lisäksi tää kakara potkii täällä ihan järkyttävästi... Mutta josko oikeasti pikku hiljaa???
 
Täällä oli tänään taas mielenkiintoinen neuvolapäivä. Kaikki muuten suht ok mut verenpaine jatkaa nousuaan ja nyt meni sit normirajat yli. Raskauden alussa mulla paineet oli 110/60 luokkaa ja se on mulle normi ollu aina. No nyt mitattiin tänään niin paineet 147/93, 141/80 ja vikalla 127/86. Ja kun paineet on pikkuhiljaa noussu koko raskauden ajan niin neuvolan täti alko sit huolestuu. Jos pissa ei ois ollu puhdas oisin jo tänään lähteny ä-polille. Huomenna katotaan sit pissa joka ollu rakos yli 4 tuntia ( tänään oli niin lyhyen ajan ettei välttämättä näytä totuutta) ja mitataan paineet uudestaan. Mulla huolestuttaa myös tää jatkuva päänsärky sekä viikonlopun ylävatsakivut ja turvotus. Lisäks omalla äidillä oli molemmissa raskausissa raskausmyrkytys joten minulla lisää se myös riskiä huomattavasti. Saan illal kaverilta mittarin lainaan joten saan kotonakin nyt paineita mitattua onneks ku neuvolas oli kaikki mittarit lainassa.

Huimausta on ollu kans ja selittyy tol verenpaineel koska hb oli tosi hyvä 125. Eli noussu huikeesti vaik rautaa en o syöny.

Mut huomenna siis neuvolakontrolli ja sit tietää jatkot, mut jos edelleen alapaine yli 90 niin ä-polille tulee lähtö :( No onneks viikot alkaa olla niin hyvät et ei sinänsä huolta mut tottakai korkee verenpaine pelottaa et miten istukka toimii ja et vauvalla kunhan kaikki ois hyvin..

Mut nyt pitää kuulemma levätä tää päivä, joten lähden poikittain!

LM & Pirpana 37+1
 
LillaStina mä niin tiedän miltä susta tuntuu :hug: :hug: Se on niiiiiiiiiin rasittavaa :kieh: :kieh: Täällä ei vielä kaverit kysele, mut puolitutut joihin tuolla ulkona törmää niin kaikki kyselee :kieh: :kieh: Ja mullahan ei oo ees vielä ollut laskettu aika!Kakkonen meni 10 yli lasketun ajan ja silloinkin sai ihan tarpeeksi kestää niitä kyselyitä ja nyt vaan kyseleminen tuntuu alkavan entistä aikaisemmin :kieh: :kieh: Mulla kun ei ees oo tän mahan kanssa mitään ongelmaa ja mielelläni tätä vielä pari viikkoa kannan.

LillaMy83 oireet kuulostaa ihan raskausmyrkytykseltä:/
Ne kyllä polilla käynnistää nopeasti sen synnytyksen jos vauvalla alkaa olemaan tukalaa masussa ja jos raskausmyrkytys on pahana.
Zemppiä :hug: :hug:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower:

Ilmoitanpa samalla, että meille syntyi 27.2 tyttövauva (3,8 kg ja 52 cm)! Tänään päästiin kotiin harjoittelemaan uudenlaista arkea... Isosisko on hoivannut vauvaa innokkaasti. :heart:

Tsemppiä viimeisiin päiviin!
 
VOI ONNEA, Kevät-10 :flower:
On tämä tosiaankin "meidän kuu", kun näitä ihania, ihania vauvauutisia tulee tähän tahtiin palstalle!

Ja Viuhtille ja muillekin uusille tervetuloa! Itsekin liityin porukkaan vasta äitiysloman alkumetreillä, mutta tästä palstasta on ollut hirveesti iloa ja apua. Niinhän se on, että jaettu suru (ja ehkä kipu?) on puolikas mutta ilo kaksinkertaistuu =)
 
Onnea Kevät-10! :flower:

Neuvolassa sano th tänään, että Espoossa (tai ainakin täällä meidän alueella) on enemmän laskettuja aikoja nyt keväällä ja kesällä mitä viime vuonna oli samaan aikaan. Että aika ruuhkasta varmaan on sitten Jorvissa, kun sinne asti joskus pääsee. Toivottavasti mahdollisimman pian!

minjoh 40+0
 
Onnea Kinder, Latsis ja kevät -10 kovasti vauvoista :heart: :flower:

Mussu se taitaa olla niin, että kun apua kovasti tarvitsee, niin silloin ei ainakaan saa. EIkä lapsen hankkiminen ole halpaa, vaikka ei sais olla rahasta kiinni. Mietin just, et miks noi polikäynnit pitää olla hinnakkaita.

Täällä alkaa plaa pikku hiljaa kiinni raskauteen ja olen hirveän kade ihmisille, joilla on synnytys jo takana tai edes merkkejä ilmassa. Nassukka on ilmeisesti laskeutunut lähtökuoppiinsa, koska koko ajan täytyy käydä vessassa. Oikeesti puolen tunnin välein tai muuten vetää mahan kovaksi. Harmittaa, kun muuten ei supista. Vauva tietää paremmin, milloin pitää mennä vessaan. Lisäks on kauheet pukamat :ashamed: , joista haluan kyllä jotenkin eroon ja pian. Pitkin päivää pitää käydä vääntämässä pikku papanoita :$ Siis mulla voi olla vielä 2 viikkoo ennen kuin käynnistetään :kieh: :headwall: !!!! Ja en millään haluais leikkausta enkä käynnistystä, kun tuntuu noi käynnistetyt synnytykset päättyvän ikävästi joko leikkaukaseen tai imukuppiin repeämillä höystettyinä.

masentunut epäusko ja nassukka 40+2
 
Vauvautuneille :flower: :heart:

Epäusko olen päivän sua perässä... Positiivisesti ajatellen tosiaan, enää max 2 viikkoa jäljellä :headwall:
Ei kyllä jaksaisi enää ajatella paljon positiivisesti. Mulla on kyllä suppareita, mutta kun ei tunnu oikein kovenevan/tihenevän millään...

Huomenna olisi taas neuvola. Esikostahan lähdettiin neuvolan jälkeen synnärille, joten josko sitten tästäkin olisi toiveita???
Kävin suihkussa, että saisi tuon selkäkivun pois... mutta eipä tainnut auttaa se yhtään. Taitaapi taas tulla tuskainen yö ensi yöstä... Ei taida tulla tästä yhtään mitään... Riittääköhän nämä supparit ja kivut jo pikku hiljaa käynnistykseen? No eipä siitäkään taida olla mitään iloa, jos tää ei halua tulla täältä ulos...
 
Onnittelut kaikille jo vauvan saaneille!

Torstaina on neuvolalääkärin aika, ja jännittää aika tavalla. Myös tuo synnytys jännittää, koska olen pieni naisihminen (täydet 153 senttiä ) :p . Mä kyllä toivon, että mulla käynnistettäisiin synnytys ajoissa (jos vähänkään siltä näyttää). Meidän suvun pienillä naisilla täysaikaset synnytykset ovat menneet imukuppi hommiksi...

Meillä on myös ihan kummalliset nukkuma-ajat. Uni tulee yleensä 12-01 välillä ja herään yleensä 05-06. Ensimmäiset päikkärit aamupäivällä ja toiset iltapäivällä. Mieheltäkin menee yöunet piloille, kun minä kukun yömyöhään tai vääntelehdin sängyssä. Mies kun on vielä sellanen herkkäuninen :/

Minä ja Omppu
 
Onnea vauvautuneille, ja tervetuloa uusille!

Tänään irtos limatulppa. Esikon kanssa en missään vaiheessa sellasta huomannut mut tänään kahteen otteeseen tullut niin selvää limatulppaa ettei siitä voi erehtyä. Nyt illalla on tullut muutama tippa verensekasta valkovuotoa, ihan kun edes jotain olis tapahtumassa. Torstaina pääsen sinne äitipolille niin saa sit kuulla sen todellisen tilanteen kun vieläkään en ole yhtä ainutta supistusta tuntenut.

Makeanhimo
on mullakin ihan hirvee, tosin oon lohduttautunu sillä että jos nyt vähän mässää karkkia ja jätskiä niin synnytyksen jälkeen voi sit lopettaa niiden syöminen. Ihan jo rahallisesti ei kannata olla jatkuvasti jotain ostamassa ja pitää jäissä ollutta laihdutusprojektiakin sitten taas jatkaa.

:hug: kaikille tuskaisille.

Fantaihana 38+2 (muutaman minuutin päästä)
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsätähti:
Joo ja tuosta tulikin mieleen että RS-virus on tänä vuonna tosi ärhäkkänä ja pikkuvauvoille ja lapsille tosi inhottava ja jopa vaarallinen et kannattaa välttää ihmispaljouksia ja varmistaa että vieraat on terveitä ja pesee kätensä jos vierailee vauvan luona.
Kaverin 1,5kk vauva oli just viikon sairaalassa tuon RS-viruksen takia ja siellä oli lääkäri just kovasti varoitellut kun kotiin pääsivät että nyt kannattaa välttää nuhaisia ja muuten kipeitä ihmisiä ja pysytellä pois kaiken maailman kerhoista sen aikaa että pahin viirusaika menee ohi.
Niin, tuokin vielä! 4v sitten joutui vauvamme ambulanssilla teholle 3 viikon iässä kun sai RSviruksen, silloin tosiaan sanoivat, että joka neljäs vuosi on pahaa. Silloin suljettiin muita osastoja ja muutettiin ne rs-virus osastoiksi, usempi tuttu oli sairaalassa. Toivottavasti tämä ei toistu, muistot eivät ole kivoja!

Täällä taas uneton yö...



 

Yhteistyössä