~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

Heippa taas kaikille!

ÄitiysLomaIainen Kiitos nimiehdotuksesta!

MLL Kiitos ;)

mussu89 Onpa sulle tapahtunut, arkipäivän vastoinkäymisiä. Nekin ovat tarpeeksi turhauttavia. :hug:

Dominique Toivottavaste muutto menee hyvin ja vaivatta osaltasi. tuosta anopista, niin muakin jo huolestuttaa miten se alkaa hosumaan ja stressaamaan, kun jo nyt on jo esittäyt sellaisia merkkejä, kun on tämä eka lapsenlapsi tulossa. Sehän änkesi mukaan tuolle mun ja miehen suunnittelemalle romanttiselle lomalle nyt jouluna. :saint: Halus kuulemma niin nähdä mun mahan nyt, vaikka nähdään 4 viikon päästä kuitenkin ja joudun heidän luona asustamaan ainakin pari kuukautta synnytystä odotellessa ja sit vauvan kanssa.

Leena89 :hug: Voi, kuinka kurja voi olla mies. Tuollaista en ymmärrä, kuinka vaihtelee mieltään. Varsinkin näin raskauden aikana se tuntuu niin järkyttävältä. Voimia sulle ja toivottavasti asiat selkenevät!

Iso hali :hug: ja voimia kaikille muillekin joilla on ongelmia ja haasteita parisuhteissa!

talvimama, elli75 Toivottavasti työnteot helpottavat ja menevät hyvin loppuajan! Tai sit jos tuntuu olevan liian raskasta, niin kannattaa selvittää voiko saada sairaslomaa. Tuo osa-aikainenkin sairasloma voisi auttaa hyvin.

Abello Hyvä että löytyi noin helposti!

Katariina00 Hienoa, että kaikki on kunnossa!

Miimon Toi on hyvä idea hankkia korivaunu! Mekään ei hankita hoitopöytää vaan pelkkä hoitoalusta. Vaatteille tosin hankitaan kaapisto tai/ja lipasto, ett jos niissä ei ole tilaa niin tuollainen korivaunu on hyvä idea. Kiitos! Ei tullu itselle mieleenkään... :ashamed: Olen nyt Suomessa, 6.2. asti. Sitten jatkan Norjaan. Yritän vaan kovasti keksiä toimintaa, jotta aika menisi nopeasti. Ainakin jalkahoitoja ja kampaaja on mullakin mielessä. ;) Ehkä jopa tehdä päiväreissuja Hesaan ja Tampereelle tapaan ystäviä, jos kunto sallii.

Fantaihana Toivottavasti turvotukset helpottaisivat!

Darwin Mullakin on ollut vastaavaa vaivaa, tosin kipuilua vain ranteen kohdalla, mutta onneksi ei ole ollut kun pari kertaa ja kestänyt vain päivän. Se on tosi ärsyttävää! Toivottavasti sullakin se helpottaisi.

Tietääkö joku...Mitä nuo menkkamaiset kipuilut meinaa tässä vaiheessa? Onko ne edelleen kohdun kasvukipuja tai vastaavaa? *ensikertalainen kysyy* Oon pari kertaa tuntenut sellaisia.

Kaikki hyvin täällä.

Minna ja Emil 32+4
 
Säikähtämisestä..en oo moista huomannu, mutta oli aika hauska kun mainistin vauvan hikasta niin kaveri totes että säikäytä se vauva ja sitten alettiin miettii et miltä mahtais näyttää kun Kata koittaa säikäyttää omaa masua :D

nyt ollu vauvalla vihdoin vähä aktiivisempi päivä, oon tuntenu liikkeitä taas ihan eritavalla ku aiemmin, ihan ku se haluis kertoa että kaikki on kyllä hyvin, älä ravaa siellä naikkarilla kokoajan :D

me on kans aateltu et hankitaa simmonen renkailla oleva kärry tms johon sit saa kaikki tarpeelliset vaipat ja rasvat sun muut, kun ei tosiaa hoitopöytää erikseen osteta..

kauhee ressi tullu nyt ku tuntuu et kaikki kaverit valittaa et on niin väsyneitä ja kyllästyneitä valvomiseen ja lapsiin ja kaikkeen..iik. ite oon kans tosi väsyny nyt kokoajan, ja jotenki vaan oon aatellu et kyl sitä sit kestää vaikka mitä väsymystä sen vauvan kanssa, mut entä jos ei kestäkään? jos oikeesti tulee olo et ei vaan enää jaksa..kamala aatella et oman vauvan takia masentuis, mutta kun sitäkin näkee/kuulee paljon.. :/

tälläsiä ajatuksia tällä kertaa..
 
Mussulle ja Leenalle :hug:

Yks nopsa kysymys: missä niitä 3D tai 4D ultria olikaan? Onko niissä eroja? Että ehdottakaa hyvä paikka Helsingistä. Kiitos paljon! :flower: Meinataan sit kuitenkin mennä 3/4D ultraan (mies ehdotti, ku ei osata päättä vaunujen väriä...), että voidaan laittaa valmiiksi sen mukaan kumpi on tulossa ja toinen vielä tärkeämpi syy: vauva on ollut tosi rauhallinen viime päivinä... Olis hyvä katsoa, että kaikki on kunnossa. :heart:
 
Vauvojen liikkeistä
En voi kommentoida tuohon säikähtämiseen mitään :D
Mulla liikkuu maha lähes 23 tuntia vuorokaudessa :heart: on toisaalta ilkeen tuntuista ja rasittavaa :/ välillä B-vauvan pää pyrkii esille :heart:
Toivottavasti olisivat samanrytmisiä sitten mahan ulkopuolella!

Minna77

Mulle on sanottu aina noista menkkamaisista kivuista et vaan "kuuluvat asiaan"

Marylene ja pikkuiset 29+1
 
jau
Minna77
Itselläkin ollut samanlaisia tuntemuksia nyt lähes päivittäin. En osaa sanoa mistä johtuu, olisi itsekin kiva tietää :D

Tietääkö joku mistä tietää jos lapsivettä tihkuu? Mulla on ollut jo pidemmän aikaa tosi vetistä vuotoa. Voikohan se olla vain normaalia valkovuotoa vai onkohan kyse jostain vakavammasta?
Tänään oli neuvola mutten muistanut kysyä...

 
MLL
3/4D ultra maksaa täälä 245e ja tosiaan kela ei korvaa kun oisiko se just tohon 26 vk asti(siihen asti kumminkin kun rak. ultraa voidaan tehdä). Ovat kuulemma muutenki kiristäneet kukkaronnyörejä noiden ultrien suhteen ja jos ei ultraukselle ole lääketieteellistä perustetta niin korvausta ei tipu. Täälä menee siis niin, että ensin käyt ultrassa ja maksat koko hinnan ja sitten paperit kelaan ja odottelemaan mitä tapahtuu. Tähän kaatui meidän meno ja siihen ettei oikeen tahtonut olla sopivia aikoja.

jau mulla ainakin on tosi paljon valkovuotoa joka välillä tuntuu että ihan lirisee housuihin ja joutuu pitämään pikkarinsuojaa. Lapsivedenhän voi testata ainakin polilla ja joskus lukenu, että neuvolassakin saattaisi olla niitä testitikkuja. Ota neuvolaan yhteyttä jos arveluttaa!

Eilen oli ekaa kertaa mammajooga. Oli kivaa :) Varmsti saa apua synnytyksessä käytettävään ääneen jne. sieltä.

MLL :heart: 31+1
 
momtoo Me käytiin Femedassa 4d ultrassa. Silloin minulle sanottiin, että kela korvaa viikkoon 24 asti. Maksoi 160? kelakorvauksen jälkeen. Kannattaa soittaa sinne ja kysellä, osaavat varmasti kertoa puhelimessa sinulle.

laiskamato 30+3
 
Huomenta ja ei mulla muuta, kuin että tuntuu olevan tänään ihan hyvä aamu. Toivottavasti päivä jatkuu samanlaisena. :D

Minna Joskus minullakin on nuita selkäjomotuksia. Kannattaa vähän seurailla, sillä nehän voi olla myös supistuksia. Minulla on väliin nuita selkäpuolen jomotuksia ja etupuolellakin supistaa ihan napakasti jo etenkin illalla ja yöllä.
 
Mä taidan ilmoittautua vähän tännekin puolelle, vaikka vähän Matti Myöhäisenä...

Täällä nimittäin laskettu aika osuu maaliskuulle, tosin vasta viimeiselle päivälle. Olen kirjoitellut tuolla huhtikuisissa alusta alkaen, jotenkin oletan ettei tuo mukula kuitenkaan ennen huhtikuuta synny. :D

Mutta maaliskuisissa olen käynyt lähes päivittäin kyllä lueskelemassa ja jonkinlainen mielikuva teistä on jo minulle muodostunut. ;)

Jos haluatte ottaa minut vastaan tännekin puolelle niin tässä tietoja:
Hapsiainen80 - 29 vee - 1. lapsi - K-SKS Sukupuolesta ei olla otettu selvää, mutta jostain syystä mulla on vaan tyttöolo.

Olen siis vielä toistaiseksi 29 -vuotias jyväskyläläinen, huhtikuun puolessa välissä paukahtaa maagiset 30 rikki. Saa nähdä tuleeko vauva syntymäpäivälahjaksi, tasan kaksi viikkoa lasketusta ajasta on omat synttärit. :)

Taustalla on entisen miehen kanssa käytyjä lapsettomuushoitoja, pco ja toivon menetys ainakin luomuvauvasta. Kunnes sitten viime kesänä yllättäen tupsahti plussa. Olimme keskustelleet nykyisen miehen kanssa jo aiemmin että tilaan ajan yksityiselle gynelle ja lähdetään sitä kautta pikkuhiljaa kartoittamaan vauvamahdollisuuksia. No aika gynelle oli elokuun lopulle, mutta plussa tuli ennen sitä. :heart:

Raskaus on sujunut suht ongelmitta, lukuunottamatta julmettua pahoinvointia alussa, ensimmäiset neljä kuukautta meni täysin pää pöntössä ja välillä käytiin tipassakin. Mutta muutoin olen päässyt "normaaleilla" kolotuksilla. Eli kyllä jotain jalkojen särkyä, käsien puutumista, epämääräisiä kolotuksia vatsassa yms. on ollut.

Mutta tällainen maalis/huhtikuinen täällä siis. :)

- Hapsiainen ja Herne 29+1
 
Nopsa moikka,

3D/4D: käytiin Femedassa/Bruno Cacciatorella rv23, Kela korvaa tosiaan jos menee ennen 24. viikkoa. Maksoi 160 euroa. Ihan loistava ultra, silloin muinoin sitä jo kaikille suosittelin. Ihanat muistot jäi kuvista ja videosta, kaiken saadun tärkeän tiedon lisäksi =) En tiedä, olenko ymmärtänyt oikein, mutta jonkun viikon jälkeen (30+) tuota ultraa ei enää tehdä kun vauva on niin iso. Mutta voin olla väärässä.

Synnytysvalmennus alkoi tällä viikolla, oltiin Haikaranpesässä Kättärillä. Vaikuttaa hyvältä paikalta, toivottavasi raskauden kanssa kaikki sujuu loppuun saakka hyvin ja sinne pääsisi. On se sen verran erilainen kuin muut synnärit, näin olen ymmärtänyt. Saa olla omissa vaatteissa halutessaan, miehet tekevät aamupalan keittiössä ja hoitavat äitiä ja vauvaa jne. =) Ja perhehuone on aivan mainio keksintö. Hyvä oli myös nähdä synnytyshuone ja kuulla kivunlievityksistä yms. Kätilön kanssa on sitten vielä henk.koht. tapaaminen erikseen.

Raskaus alkaa toden teolla tuntua, vaikeuksia mm. kävellä kun maha painaa virtsarakkoa. Supistuksia, aika napakoitakin, on silloin tällöin. Ja välillä ihanaa loppuraskauden pahoinvointia... :( Ja ne yöheräämiset, ah... Mutta näillä mennään =) Suht vähällä olen kuitenkin tähän saakka päässyt. Lapsonen painaa näillä viikoilla jo reilut 2 kg, siihen istukat ja vedet päälle niin ei ihme, että alkaa tuntua...

Vointeja kaikille!

Karo ja poju huomenna rv33
 
Kuten ÄitiysLomaIainen, niin myös minäkin pidän erikoisista nimistä, joita ei jokaisella vastaantulevalla lapsella ole.

Meidän molemmilla tytöillä on toisena nimenä nimet, joita ei kenelläkään muulla ainakaan Suomessa ole. Isomman nimeä kyllä joku kantaa muualla maailmassa, mutta ei siis suomessa.
Myös tyttöjen muut etunimet ovat vähemmän käytettyjä (esikolla 41 kaimaa ja kolmatta nimeä hänen lisäkseen kantaa 392 muuta ihmistä, kuopuksella 538 kaimaa ja kolmatta nimeä hänen lisäkseen kantaa 4 muuta ihmistä).

Kun vuonna 2002 erikoisen nimen halusin antaa, niin tuolloin soitettiin etukäteen maistraattiin ja anottiin nimeä etunimeksi. Muutaman viikon kuluttua tuli postissa paperi leimoineen ja allekirjoituksineen jossa luki, että nimi on hyväksytty etunimeksi.

Vuonna 2009 nimi anottiin jälkikäteen, tai siis postista tuli joku maistraatin lähettämä lappu johon piti kirjata lapsen nimi ja toimittaa se maistraattiin. Soitin kyllä etukäteen maistraattiin udellakseni, että miten meidän mahtaa käydä ja sinänsä vihreää valoa liputettiin. Kun sitten oli aika se lappu sinne toimittaa niin mies kysyi siinä luukulla, että miten mahtaa tämän meidän nimen käydä. He muistivat puheluni ja sanoivat että nimi menee läpi :D

Me emme kasta lapsia joten meillä homma hoidetaan maistraatin kanssa siis.

Seuraavalle tulokkaalle on tulossa jo hieman tyypillisempi nimi, mutta kolmas nimi hälläkin on senverran erikoinen että se on suomessa vain yhdellä ihmisellä.

Jos meille tulee poika (ultrassa luvattu tyttöä) niin hänen etunimekseen tulee nimi jota ei vielä hetki sitten ollut kellään, mutta nyt väestörekisteri antoi yhden osuman.

Esitietolomaketta en ole vielä saanut...saan sitten vissiin huomenna kun on seuvolalääkäri.

Äitiyspäivärahahakemuksen vein jo ikuisuus sitten ja pari päivää sitten sain päätöksen.

Pesuaineena meillä LV- color jolla pestään kaikkien pyykit.

Olen kärsinyt aika kovista supisteluista. Joudun siis ihan pysähtymään paikoilleni ja keskittymään siihen kipuun, kun niin sattuu. Ja tähän ei lepo auta, sillä levossa olen ollut ja silti supistaa. Kävin muutama päivä sitten kaupassa ja se reissu oli ihan hirveä...saa varmaan mies tehdä kevääseen saakka nuo rommat kaupassakäynnit.

Chef ja nöttis :heart:
 
chef Heräsi kova mielenkiinto, että mitäköhän nimiä jälkikasvullasi on. Anonymiteetin säilyttämiseksi on kyllä luonnollista olla ilmoittamatta nimiä täällä.
Oman esikoiseni nimi oli ennen harvinainen, kakkosen nimi on sitä edelleen ja sellaisena taitaa pysyä, kolmonen saanee myös persoonallisen ja harvinaisen nimen. Meillä on siis suvussa tapana antaa erikoisia nimiä lapsille, kuten jo aikaisemmin mainitsin.

Minna77 Mä odotan nyt siis anopille toista lastenlasta. Ensimmäisen kohdalla en jotenkin osannut asettaa anopille ystävällisesti ja jämäkästi rajoja. Nyt se onnistuu. Vietimme jopa viime joulun ilman anoppia, oman ydinperheemme voimin. Mua jotenki ahistaa se tunne, että anoppi elää liikaa perheeni ja eritoten lasteni kautta.
Mut suosittelen, että et liikaa mukaudu anopin hösäämiseen. Itseäni on jäänyt jotenkin harmittamaan, kun myötäilin anoppia aluksi liikaa. Oma äitini kunnioittaa ja anoppi nro 1 kunnioitti aina yksityisyyttäni ja ensisijaisuuttani vauvan- ja lastenhoidossa. En siis osannut varautua siihen, että uusi anoppi ei sitä tekisi.
Jotenkin erehdyin vielä aluksi luulemaan, että minulla on velvollisuus tarjoilla anopilleni mahdollisimman suuri mummoiluaika ja hyväksyä vanhemman naisen mielipiteet. Mutta niinhän asianlaita ei ole.

Mammavaatepula Paino on noussu nyt ehkä noin 11-12kg. Kaikki mammahousut kiristää. Uusia ei viitsisi ostaa, kun on enää pari kuukautta jäljellä. Ja herkut maistuu. Joulun jälkeen mässäily on riistäytynyt käsistä.

[/b]Talvimama Sama vika rahikaisella. Tiedän jo, että en malta pysyä rauhallisena muutossa...

Dominique ja jumppaava Liisa 31+6
 
Huomentapäivää! :flower:

Mulla on tänään imetysvalmennus! Mielenkiinnolla odotan että mitä on kohta edessä. Muuten tässä vaan vapaapäivää viettelen. Eli eipä kummempia.

ManU-Tappara oli kyllä niin vilkkaalla päällä yöllä että huh huh. Ihan hirmuinen rymy ja jytke tuntu mahassa kun kävin siinä puolenyön aikaan nukkumaan. Sitä kesti n. tunnin ja yölläkin heräsin pariin otteeseen samanmoiseen rymyämiseen. Sitten kun ipana hellitti niin mies kuorsasi. Huoh... Eli vähän katkonainen yö on takana, mutta toistaiseksi on ihan hyvät fiilikset.

Mukavaa päivää kaikille!
 
Huomenia,

Heräsin yöllä kahden aikaan ja sen jälkeen ei tullut uni kun pienissä katkoissa. Tosi ärsyttävää :headwall:

Työmotivaatiota ei ole jäljellä yhtään. Väsymys painaa mutta ei sillä saikkua haeta. Huomenna on neuvola ja aion mainita tästä järkyttävästä alapääkivusta sekä tosta selästä. No ne nyt ei periaatteessa liity työntekoon niin kait se on vielä 2 viikkoa täällä istuttava. Huoh.

Pesuaineesta: Mä pesin vauvan vaatteet olisko ollut bioluvilin pikkujätillä. Hajusteeton ja mieto.
Eilen kävin läpi niitä vaatteita joita sain ja siellä oli 56-80cm kokoja, noita pieniä oli aika vähän eli tarvii käydä varmaan parit potkarit ostamassa. Bodyja mulla onkin iso kasa jo noita pieniäkin.

Meillä alkaa tammikuun lopussa perhevalmennus ja rv 34-36 saa varata tutustumiskäynnin synnärille. Jos perhehuoneita on vapaana kun vauva syntyy niin semmonen me halutaan. Mites te muut?

Abello 32+2

 
Moi taas! Onpas paljon tullut tekstiä taas. Eilen oli neuvola ja me käytiin läpi kivunlievitystä ja mun reaktiota kipulääkkeisiin ja puudutusaineisiin. Kerrankin jäi hyvä mieli siitä th:sta, yleensä mulla on ihan kökkö fiilis sieltä tullessa. Th kyseli myös onko harjoitussupistusten kanssa samaan aikaan kuukautiskipumaista kipua. Sitä ei kuulemma sais olla supistusten aikaan. Jos supparit ei satu, niin sitten ei mitään.

rv 31+4 (29+4)
Paino 64,2 (63,7), kokonaisnousu 5,1 kg
Muutos +250g (-215g)
RR 104/69 (111/66)
Pissa -/- (-/-)
Hb 133 (128)
Sf 29,5 (26,5)
tarjonta vino rt (rt)
syke + (152)
Liikkeet ++ (++)

Hemppa noussut hyvin ja rautaa ei tartte enää syödä. Sanoi kuitenkin, että pari viikkoa jos ottais tabletin silloin tällöin ja katsotaan sitten lisää. Esitietolomake on kuulemma lähetetty neuvolasta Koksiin suoraan. Mä en ole täytellyt mitään. Olin ihan raivona, kun tuosta mun puudutusaine/kipulääkejutusta ei oltu kirjotettu sinne mitään, kun eivät muka tienneet asiasta. Olen maininnut siitä jo ekalla neuvolakerralla :kieh:

Ilmoittauduin tänä aamuna perhevalmennukseen. Sitä on 3 kertaa ja eka kerta on ennen synnytystä. Sairaalaan tutustuminen on 9.2. Onko muita KOKSilaisia tulossa silloin?

Voimia Leenalle miehen kanssa. Kyllä miehet on ajattelemattomia :hug:

Meidän pojalle päättämää ensimmäistä nimeä on Väestorekisterikeskuksen mukaan 47 kpl. Ei varmaan tule siis ongelmaa luvan kanssa. Kuitenkin niin harvinainen, ettei jokaisella naapurin pojalla ole semmoista nimeä. Tytölle päätetty nimi on yleisempi (yli 4000 kpl), mutta se nimi tulee miehen mummolta. Kyse on vanhasta nimestä, jota on yleisemmin käytetty toisena tai kolmantena nimenä, joten siihenkään ei jatkuvasti törmää. Tykkään itse harvinaisemmista nimistä, mutta en oikeesti voi sietää mitään brookemöttösiä. Pahoittelen, jos joku on antanut nimen lapselleen kaunareitten tms. mukaan! Ei millään pahalla teitä kohtaan, jotenkin se vaan on mun mielestä niin kornia! Ehkä viehtymys harvinaisempiin nimiin tulee ala-asteelta 80-luvulta, kun meidänkin luokan 24 oppilaasta oli 6 Mikkoa ja 4 Sannaa! Tollanen yleisyys ahistaa mua!

Joo, jatketaan vaik huomenna niin ei tuu liian (tai vielä pidempää ;)) tekstiä! Voimia ja haleja kaikille!

NinaRinsessa
 
Marylenen kanssa sama juttu, vauva liikkuu oikeastaan ihan kokoajan ja se tuntuu välillä oikein häiritsevältä.. Siis aivan ihanaa kyllä, että liikkeet tuntuu ja näkyy :D mutta istuminen ja nukkuminen liki mahdotonta kun vauva koko ajan potkii, lyö ja työntää peppua(?) vatsasta läpi :eek: :heart:

Suonenveto kävin eilen apteekissa kysymässä magnesiumia, muttei uskaltanut myydä lisä magnesiumia kun noissa Ladyvita Raskaus vitamiineissa tulee jo se kiintiö täyteen. Täytyy soitella neuvolaan.. Olen kyllä nyt juonut vielä enemmän vaikka se sitten katkookin yöunet pisuhädän takia :( ja pitänyt sukkia yöllä jalassa.

Supistuksia tulee edelleen paljon ja sattuu välillä oikein "mukavasti". Sairaalasta tuli kutsu äitiyspoliklinikalle parin viikon päähän joten sitten näkee todellisen kohdunkaulan- ja suun tilanteen kun ultrataan. Lenkkeilyä en ole jättänyt pois, se on melkeinpä sitä ainoaa omaa aikaa enää ja tulee ihana olo kun on hengitellyt pakkasilmaa :)

Äitiyshousut kiristää kamalasti mahan kohdalta, mutten viitsi ostaa sen takia kokoa isompia housuja kun ovat sitten muualta älyttömän isot. Hennesillä on hirmu isoja äitiysvaatteita, oletteko huomanneet? Ystävälle sitä puhuin, että kun normaalisti olen kokoa 38 ja nyt käytän koon 36 äitiysvaatteita (H&M:n). Ystäväni on nyt kokoa 34 (juu, on älyttömän laiha) ja sanoikin, ettei pystynyt käyttämään ollenkaan äitiysvaatteita kun tippuivat päältä.

Närästys tuli noin viikko sitten. Heräsin yöllä siihen kun ruokatorvea(?) poltteli ja se jatkuu edelleen. Siihen ei Renniet auta, täytyy etsiä Caviskon(vai kuinka kirjotetaankin :D ) litkua jostain, saakohan ihan apteekista?

Vaunut ja imetysliivit/suojukset pitäis tilata ensi viikolla. Samoin on ostamatta vielä tutteja, harsoja, pulloja ym mutta ne nyt saa mieskin kaupasta jos sattumoisin tulisikin lähtö äkkiä. Liivit ja kesto liivinsuojat haluan tilata itse, en usko että mies siihen kykenisi :D

Valkovuotoa tulee aika paljon, mutta jos vähänkin käytän pikkuhousunsuojia niin meinaa hiiva iskeä. Mielummin sitten "kärsin" valkovuodosta kun siitä hirveästä hiivasta :x

Liitosta vihdoin lupasivat, että ensi viikolla saan päätöksen (yli 3kk mennyt jo) ja sitten pika pikaa Kelaan viemään, että saisi äitiysrahapäätöksenkin joskus.

Itse en ole käynyt 3D/4D ultrassa, mutta olen kuullut juurikin tuosta Femedan Bruno Cacciatoresta pelkkää positiivista. :)

Jokin asia on ollut monesti mielessä, mitä on teiltä pitänyt kysyä mutta taaskin se katosi mielestä :LOL: Ehkäpä palaan asialle jos/kun sen muistan.

Jaksamisia kaikille :heart:

Pikkarainen&Maggie 30+6
 
Gavisconia saa apteekista :)

Pesuaine on meillä hajusteetonta oman ja esikoisen herkän ihon vuoksi. Sillä samalla sitten olen tottakai vauvan vaatteetkin pessyt :)

Äippärahahakemus
on laitettu aikoja sitten postiin ja tänään yllätyin iloisesti kelan tekemästä päätöksestä! Saan omasta mielestäni mukavasti äitiyspäivärahaa, ei siis suuria rahahuolia vuoteen tiedossa :) Olin tosi onnellinen kun päätöksen luin. Kerrankin kela yllätti positiivisesti :whistle:

Äippävaatteet
kiristää täälläkin. Varsinkin koon 34 pökät! Ne ei ole kuukauteen ollu enää käytössä. Onneks nykyiset on kokoa 36 niin on kivemmat päällä. Oma koko siis normisti 32-34.

Mysti 31+3 :heart:
 
Heip,
Teretulemast Hapsiainen :)
Leena86 mulla ollu syksyn mittaan vähän samanlaisia tilanteita... :hug:

Mä kuulun samaan sarjaan: "ei mitään fyysistä oiretta mutta väsyttää sikana ja työmotivaatio alkaa olla nolla..." 14 työpäivää pitäis vielä jaksaa... onneksi viikonloppu on ihan kohta. Sitte enää kaks kokonaista viikkoa töitä...

Huomasin että olin välillä seonnut laskuissa. Tänään alkaakin viikko 32 :) Huih, alkaa kohta jänskättää. En mä mitään sairaalakasseja oo kuitenkaan pakannu vaikka vähän aioin. Tutteja sain ostettua kuitenkin... nehän pitäis vielä keittää (ei varmaan ehi sitte äippälomalla :whistle: )

Kävin eilen aamulla uimassa. Kyllä teki terää! Voispa joka viikko käydä muutaman kerran. Uimapuvun vedin kyllä kuivana päälle ku epäilen että se ei märkää ihoa vasten olis enää änähtänytkään... Mäkin olen normaalisti kokoa 34/36 mutta olen tälle talvelle jo ostanut 40 -koon toppahousut :D ja vielä isomman takin...
 
Minä täällä :wave:

En ole paljoa ehtiny koneella istumaan,ku vieraita ollu kylässä kovasti,mutta jos kokeilis korjailla tilannetta :) Aika pihalla olen teidän jutuista,jotain nopeasti yritin lukea kuitenki :)

Oma (.) Neuvolaa ja ultraa ollu tässä välissä,neuvolassa kaikki ok,paras se,että hemppa oli noussu 109 ->125.Terkka mietti millä oon sen niin hyvin nostanu :D
Painoa tullu kokonaisuudessaan n.4kg.

Ultra oli sitte tosiaan tiistaina ja kaikki oli hyvin.A-vauva rt:ssä ja painoa 1850g ja B-vauva poikittain ja painoa 1520g.Nyt sitte seuraillaan 2viikon välein loppuun asti.

Meille tuli nuo tuplat ja ihanat on,me haluttiin nuo firkonit,monella tutulla on ja on ollu hyvät ja tuohon hintaan mitä ne sai niin menee meidän käytössä varmasti aivan hyvin :)

Ainoa miinus missään on se,että ennen joulua mulla oli pakko alottaa lääkkeet paniikkihäiriöön,ku meni niin pahaksi.Mutta äitipolilla otettiin asia hyvin,eikä yhtään tuomittu,helpotti omaa oloa ku tuntee välillä ittensä ihan luuseriksi ku ei voinu olla ilman..

Mutta yritän nyt taas aktiivisemmin ehtiä tähän koneen ääreen.Kaikille tarvitseville iso :hug: ja jaksamisia!

Nystis ja pirpanat 31+6
 
Pikkarainen vai pieniä HM:n vaatteet ;) ? Minä jouduin joulukuussa käymässä isommat hakemassa, kun edelliset loppuraskauden housut oli kesämallia (poika syntyi kesäkuun lopussa). Niin silloin minusta tuntui, että on koot pienentyneet. Jouduin ostamaan farkut kokoa 42!!!, vaikka normisti olen kokoa 38. Tosin halusin, että on siitä farkun ja joustinosan kohdalta reilut, että mahalle ja kasvutilaa. Mun maha nimittäin kasvaa juuri tuolta alhaalta ja on monen mielestä ihan hassun näköinen...

Tänään on mun synttärit ja eilinen ilta meni leipoessa kanapiirakkaa ja mies teki korvapuusteja. Sain mieheltä tänään sellaiseen nomination koruun sen ja pojan nimen etukirjaimet lahjaksi =) Ennestään oli vaan mun oma kirjain. Pitää sitten hankkia myös nassukan kirjain, kunhan on syntynyt ja sukupuoli selvillä. Nyt taidan lähteä päikkäeille, kun poikakin nukahti.

Voimia kaikille supistuksista ja miesongelmista kärsiville :hug: Mulla on onneks ihana mies eikä tällä hetkellä niitä supistuksiakaan.

epäusko ja nassukka 33+4
 

Yhteistyössä