~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

MLL
Huh huh! Ompas tännä tullut tekstiä viime käynnin jälkeen, meillä oli eilisen netti kiinni :)

Nimistä on keskusteltu ja meillä ei tosiaankaan ole päätetty! Kovaa keskustelua käydään ja paljon hyviä ehdotuksia on, mutta eipä tota ole kiire lyödä lukkoon ennen ristiäisiä. Haluan antaa lapselle nimen vasta kun ollaan vähän tutustuttu, että sopii sitten luonteeseenkin :)

Esitietolomake me saatiin rv 22 neuvolassa ja palautin sen sitten siitä seuraavalla käynnillä. Sielä on hätäkaste nimet, mutta ne varmaan vaihtuu...

Pesuaineena meillä käytetään hajusteetonta pirkkaa(tms. halpista) mutta vauvan vaatteille ostin miniriskin ja sillä aijon jatkossa pestä kaikki omatkin. Mulla itellä on herkkä iho ja uskon, että vauvallekkin tulee.

Kävin tänään ä-polilla kontrollissa. Olin tosi yllättynyt, että kohdunsuulla ei ollut edelleenkään tapahtunu edes pehmenemistä, mutta hyvähän se vaan on, eipä taida tarvita mitään ennenaikasuutta nyt sitten enää pelätä. Edelleen kipeät supistukset, alapään, -mahan ja -selän vihlomiset ja nipistelyt jatkuu. Saikkua tuli ä-loman alkuun asti, mulla on siis seuraava sovittu meno keväällä 2011 :eek: :D Vauvalla oli kaikki kunnossa ja painoarvio 2000g, hän on ollu muutaman päivän vähän hiljasempi mutta ilmeisesti vaan kerää voimia uuteen riehumiseen :)

MLL :heart: 30+6
 
täällä jo parempi mieli, ei kauheesti liikettä, mutta jotain pientä ehkä.. tiiä nyt sit et mennäkkö vaiko eikö mennä näytille..tein äsken makaronisalaattia ja mokkapaloja.. nam :ashamed:

meillä on nimet jo valmiina, kaks vaihtoehtoo pojalle ja yks tytölle.. harmittaa vaan ku mies oli menny möläyttää äidilleen jo pojan nimen, ja sit anoppi käyttää sitä ja jotenki tuntuu et se nimi "kuluu", ku ite oisin halunnu et se paljastuu vasta sit myöhemmin..no ei voi mitää.. mietitää nyt vielä et kumpi niistä poikien nimistä sit ois se oikea :)

esitietilomakkeesta ei mitää hajua, en oo kuullukkaa moisesta :D ehkä ne tuola neuvolassa joskus sit simmosesta kertoo, jos ei ni sit ei..

:)

 
Tulipa tuossa mieleen, että enpä ole saanut kelalta mitään tietoa äitiysrahasta... ja lomahan alkaa "vasta" 25. päivä, että ihan kohta... :headwall:

Esitietolomaketta en ole saanut, enkä oletettavasti taida saadakaan. Pitää varmaan kirjoittaa paperille ne nimet valmiiksi, jos vaikka sattuis tarviimaan...
 
Nyt jos ehtis vähä paremmin kirjoitella.. Päivä oli pitkästä aikaa yhtä tohinaa niin ehti vasta nyt istua ekaa kertaa :D Aamu meni koulussa, eli opiskelen työn ohessa, mut koulua harvóin. Koulun jälkeen söin vaan ja kiiruhdin kohti mammajumppaa. Kansalaisopisto aloitti odottavien äitien jumpan joka oli tänään ekaa kertaa. Kerran viikos on jumppa ja 7 krt yhteensä. Hintaa oli vaan 20? ja tykkäsin kovasti. Hiki tuli kunnolla ja reidet ihan kuralla mut hyvältä tuntu silti :D

Muuten on on ollu hyvä olo (mitä nyt sit entiset lonkkakivut jne edelleen jne) mut nyt on varmaan sit olkapää tulehtunu reumasta :( Ei meinaa saada unta ku koskee vaik särkylääkettä otin nukkumaan mennessä jne. Mut pitää äippäpolilta kysyy et jos reumapolille pääsis piikille tai jotain. Äippäpolille meen torstaina kontrolliin. Toivottavasti baby alkais kääntyä perätilasta poies..

katariina00, Mul oli kans pari viikkoa sitten pari päivää et oli vauva tosi hiljainen ja liikkeitä tuskin ollenkaan. Sit taas alko myllerrys. Mut neuvolasta ja äippäpolilta ohje et jos huolestuttaa niin kuuntelevat neuvolas sydänäänet eli puhelu vaan. Eli jos siltä tuntuu niin kannattaa ehdottomasti soittaa!

Myh, Pyörähdin synnärillä uutena vuotena niin sillon oli just toi hillevi tai hellevi vai mikä se nyt oli ja minä kans tykkäsin kovasti :) Ite oon kans kuullu huonoa palautetta et ensisynnyttäjille vähän neuvotaan lasten hoitoa ja pitää tajuta kysyä ja vaatia jne. Siks vähä jänskättää ku en tiedä miten sitä vauvan kaa pärjää jos kukaan ei ehdi neuvoo jne.. Moni on just tosta valittanu/ ollu pettyny.

suvisku toivottavasti vointi paranee! :hug:

Taidan lähtee kattoo salkkareita ja makailee sohvaan ku väsyttää. Viime yönä ei taas uni tullu ja aikainen herätys oli kouluun ja lisäks siihen vielä jumppaa jne..

LM & Pirpana 30+1
 
Glow
Heissan taas kaikille =)

Vauvan saattaapi saada liikkeelle myöskin juomalla kylmää vettä/mehua.
Mä oon nyt kans miettiny et mikä on tarpeeksi, onhan niitä ohjeistuksia jossakin...

Mikä ESITIETOLOMAKE?
En muistaakseni ja tietääkseni semmoista saanut viime raskaudessa, enkä oo nyt kuullukaan :eek: Mut johan noilla koksissa on esitietoa meikäläisestä :whistle:

Laitetaas taas mahakuva =) tänään 33+ :heart:



Ah, semmoista vielä valivalia piti kirjoitella että supistuksia kun tulee, ne on pirun napakoita ja kipeitä :/ on ruvennu päivä päivältä oleen enempi. Tähän asti olikin aika hiljasta niiden osalta. Myöskin toi alapää oli tänään aivan julmetun kipee ja mietin tässä jo iltapäivällä että nytkö rupee tapahtuu... kamalaa jomotusta, vihlontaa jne... paljon kipeämmälle tuntuu kun vuos sitten... Että semmosta tänne!
 
^Ihana masukuva :)

Täällä kanssa ollut alapää ja selkä tänään tosi kipeitä. Supistelut ei onneksi vielä vaivaa, niitä odotellessa. Tsemppiä kipuihin glow!

Mä en sitten saanutkaan sitä hoitopöytää "kaverilta" ( ei siis ole mikään läheinen ystävä ollut koskaan) 3kuukautta mun on pitänyt saada se ja eilen sanottiin puhelimessa, että tänään ja tänään se oliki rikki :headwall: Kuulemma oli niin huonossa kunnossa ettei viitti antaa sitä. Viimeks pari viikkoa sitten se oli tosi hyvässä kunnossa, ihme porukkaa. No ei auta kun mennä ostamaan oma. Kun olis vaan tiennyt tän sillon jo 3kk sitten ni olis voinut säästää rahaa, kun haluan semmosen lipaston mallisen ja ne on hintavia.


 
Täällä kanssa liitytään sairaslomailijoiden joukkoon, selkäkipuilua ja tosiaan vanha krooninen vaivakin siellä, enää ei tarvi mennä töihin edes kokeilemaan B) Ja ihan hyvä, ihme panetteluksi mennyt ilmapiiri siellä, tänäänkin kuulin pomolta vaikka mitä juttuja kun soitin sairaslomasta :/ Huomenna viemään sairaslappu sekä tyhjentämään kamat pois....I H A N A A....Äitini kyllä oli huolissaan, että miten saan ajan kulumaan, toivottavasti sen SAA kulumaan...

Aloitin tänään kanssa matti-myöhäisenä äippäjoogan, oli oikeen kätilö vetämässä, tosi kivan tuntunen, vaikutti ehkä enempi synnytysvalmennukselta, mutta se vaan sopii. Tuli jotenkin ekasta kerrasta jo varmpempi olo, että kai siitä synnytyksestä selvitään...Kunhan mies vaan tajuaa pitää siellä suunsa kiinni aiemman lapsensa syntymästä, no siitä on sitten jo melkein 19 vuotta eli ehkä aika haalistaa muistot ja olen kyllä vihjaillut kovasti, että voi sitten KUVITELLA olevansa touhussa mukana ekaa kertaa...Ja on tää hänelle vähän erilainen raskaus-kokemuskin, saanut itse olla päättämässä siittiöistään; tuo aiempi kun oli sen hetkisen naisen "yritän-pitää-miehen-vaikka-väkisin-tempaus" sekä olivat molemmat tooosi nuoria silloin....

Olen aikoinani käynyt putkistossa vuoden verran sekä ennen raskautta kokeilin hotjoogaa-ja pilatesta, niistä pidin kovasti, mutten jatkanut alkuraskauden kovin huonovointisuuden takia....Ehkä sitten keväällä taas voisi viritellä niitä uudelleen.... :ashamed:
 
Hyvää tiistai-iltaa kaikille!!

Fantaihana Kiitos! Oletan, ettei neuvolasysteemi kata mun kontrolleja, koska olen asunut Suomen ulkopuolela niin kauan. Olen siis varanut kontrollin yksityislääkäriltä, kun meidän vakuutuksen pitäisi kattaa se.

momtoo Kiitos paljon! Yritän miettiä ja toivoa, että neljä viikkoa menee nopeasti. Nyt on mulla ainakin paljon aikaa että voin roikkua täällä. :D

Miimon Pikaista toipumista!

metsätähti Täällä vauva tekee samaa jo parin viion ajan. Se ilmeisesti edelleen on pää alaspäin, ja venyttää jalkojaan kovasti ylöspäin kohti mun kylkiluita vasemmalla puolella, aina samassa kohtaa. On aika tukalat olot, joo.

Bluedrama *muoks* Hyvä, että sait sairaslomaa!!

mobic Tsemppiä! Ei muhunkaan ole iskenyt vielä tuo kodinrakennusinto. Vaikka kyllä tykkään kaupoissa katsella kaikkea mitä tavaraa on tarjolla vauvanhoitoon ja vauvalle, niin mietin, että tarvitseekohan niistä oikeastaan puoliakaan...

ÄitiysLomaIainen Peukkuja!

katariina00 Toivottavasti vauvalla on ollut vain rauhallinen päivä!! Muuten, kannattaa ehdottomasti mennä näytille, vaikka vain saamaan mielenrauhan ja varmistumaan tilasteesta.

Liikkeidenlaskusta kun joku kirjoitti aikaisemmin... Mun lääkäri neuvoi laskemaan, kuinka kauan kestää 10 liikkeen tunteminen, kerran päivässä. Normaalisti sen pitäisi kestää 10 min-2 tuntia. Useimmiten ne tuntee alle 10 minuutissa. Tarkoitus on seurata mikä on tendenssi usean päivän ajalta. Lääkäri neuvoi ottamaan yhteyttä, jos ei saa laskettua tarpeeksi liikkeitä toisellakaan laskukerralla kahden tunnin sisällä tai jos tulee selviä muutoksia normaalista liikemäärästä; 3-4 päivän ajalta aikaisemmasta.

Abello No, harmi! Toivottavasti löydätte toisen hyvän lipaston edullisesti!

Glow Suloinen masu! Tsemppiä kipuiluihin täältäkin!

Nyt on mies matkalla kotiin, ja oli niin surullista saattaa sitä lentokentälle. Ollaan kuitenkin ostettu toisillemme webkamerat, joten voidaan skypailla ja nähdä toisemme :heart: Tuntui kuin hänelläkin olisi ollut kyyneleet lähellä siinä kun piti erota... Hän on niin ihanasti mukana tässä raskaudessa, että tuntui kuin hänellekin olisi raskasta kun ei saada olla yhdessä mahan kanssa ja odotuksessa. Eiköhän me kestetä 4 viikkoa kuitenkin, ennenkin ollaan selvitty hyvin. *Pieni, rakas vauva, pysy siellä masussa vielä ainakin 4 viikkoa!!!*

Minna ja Emil 32+3
 
Muuten,

Nimeä ei olla vieläkään saatu selväksi. Miehelle ei kelpaa tuo Emil, harmi vain. Toistaiseksi harkinnassa on Lukas/Lucas ja Oliver.

Vaunut ollaan jo siis ostettu, tai siis ovat tilauksessa. Citybag on jo ilmeisesti saapunut, loput antaa odottaa, vaikkei kiirettäkään ole. Siis Emmaljungan City Cross.

Äitiyspakkaus oli mun porukoilta joululahja meille. Nyt päästin käymään se läpi viikonloppuna, ja oli ihana käydä sitä läpi!

Siiruli kun edellisessä pinossa kysyit, en varmaankaan ole ehtinyt vastata. Mut siis, Norjaan menen synnyttämään. Sormet ristissä, jotta vauva käyttäytyy kiltisti ja saan lääkärintodistuksen ja pääsen lentämään!
 
hei taas!

nyt sit käytiin naikkarilla, sydänkäyrää otti tunnin ja se oli hyvä, ultras ja kaikki näytti hyvältä, mutta ei tosiaa vauva liiku juurikaan :/ meen aamulla uudestaan käyrille ja katotaa et tuleeko mitää muutosta tohon liikkumiseen.. en siis ihan ylihuolehtiva oo, kun lääkärikin huomas et on tosi hiljanen vauva..painoarvio oli 1570g :heart: ja pojalta se näytti edelleen :D

eka hoitaja oli tosi tympee, valitti vaan ku kaikki menny pieleen tänää ja ei oo hänen päivä ym ym, mut onneks hänel loppuu vuoro ja plaa plaa..sit tuli toinen hoitsu ja se oli ihan mukava, ja lääkäri oli tosi mukava ja ymmärsi mun huolen hyvin :heart:

nyt sit syömään :D

oli muuten kauhee maata siel kyljellään tunti liikkumatta ja tuli kauhee pissahätäkin :D

mä löysin tänää kivat rattaat mitkä haluaisin, vielä ku löytyis rahat niihin :D ajattelin siis ostaa vaan kuomurattaat ja mennä niillä sit vauva-ajankin..
 
MLL
Mukavaa kuulla Minnan kuulumisia pitkästä aikaa! Mietinkin missä mahdat olla kun Kiina on ollut otsikoissa :) Multa jotenkin meni ohi kai, että olitte reissuun lähdössä.

Katariina meilläkin on vaan kuomurattaat ja niihin ostin sellasen lämpöpussin, jonka saa kätevästi istuimeenkin niin en osta vauvalle haalaria täksi kevääksi, kun on vielä jalkapeite paikallaan niin tosi suojasasti se pieni sielä saa olla. Rahaa säästyy muutama satanen verraten yhdistelmiin. Sen, että toimiko tää ratkasu meillä näkee sitten kun vauva syntyy :) Oon kuitenkin tosi tyytyväinen noihin hankintoihin ja uskon, ettei mitään "ongelmia" voisi tulla.

Täälä poksuu viikko tänään, hurjaa, että enää 9 viikkoa laskettuunaikaan :eek: Kuulostaa paljon lyhyemmältä kun kaksi kuukautta :D Hikan oli moni muukin huomannu, minä myös, outoa vaan, että tuntuu kun vauva hikottelisi välillä viisikin kertaa päivässä. Onkohan sillä jotain ongelmia lapsiveden nielemisessä? :D Eilen ultrassa ainakin kovasti suu kävi kun imeskeli sitä kitusiinsa.

MLL :heart: 31+0
 
huomenia.

tämä tytsy on aikasin ylhäällä.. normaalisti nukkuisin 11 asti mutta kun ei.. ehkä ressaa tämän päivän tekemiset ni ei oo saanu nukuttua ku 5 ½ tuntia ja pitäny herätä vielä yöllä vessaanki.

Eilen tosiaan sain sen pesukoneen.. olin innoissani että pääsen kokeilee jo ekaa pesua ni pyh.. tuohon vesihanaan on tungettu 2 erilaista osaa mistä kumpikaan ei sopinu vesiletkuun. :kieh: ja kaiken lisäksi yks osista on silikonilla kiinni siinä hanassa.. tänään sitten ostamaan oman kokonen osa. Jäin sitten saliksia kahtomaan tai oikeestaan kuuntelin ja samalla lueskelin pesukoneen käyttöohjeita.. ni tämä mun rakas mies viitti tuumata mulle. (ei tykkää saliksista ollenkaa) tuumasi: " ethän sä kato ees tota ni voidaan vaihtaa kanavaa.. luet vaa niitä käyttöohjeita." Tuli silleen yhtäkkiä sellanen kauhee raivo kohtaus?!?! o_O en ees muista millo viimeksi oli tollanen... ehkä alkuraskaudessa.. mutta mä sitten raivostuin ja tokasin että "mä osaan tehdä monta asiaa yhtä aikaa.. ja mä voin kuunnella telkkaria ja lueskella ohjeita." sitten se sano jotn takas.. ja mä nakkasin vihoissani sen ohje kirjan nurkkaan ja laitoin telkkarin täysille.. :D tänään kyllä naurattaa asia. on jännä kun hormoonit hyrrää ja hermostuu ns tyhjästä. :D

No saliksien jälkeen lähettiin kävelylle. 1h 40 min kävely reissu oli. :) oli muutenki niin lämpönen ilma ja kun ei tiiä et millon tulee taas niin hyvät ilmat että voipi olla ulkona.. paremmin ainakin tuli uni kuin muina öinä.. mutta silti niin myöhään. :/

Tänään onkin sitten täytekakun ja perunasalaatin tekoa. :) se on huomenna miehen synttärit ja sinne pitäs jotn väsätä. Leipomisesta tuli mieleen.. tein tässä yks päivä pannaria, otin ohjeen netistä.. mä tein sen ja sitten maistelin ... olin unohtanut sokerin siitä.. mä aloin vaan itkee että mä en osaa mitään taas tehä.. itkin jonkun aikaa ja yritin uudestaan.. katoin 2 kertaa että laitan kaikki ainekset oikein.. ja pannari tuli uunista.. maistelin.. ja eiku itku kohtaus.. siinä vaiheessa päätin etten netistä ota enää yhtään ainutta ohjetta.. vaikka siellä on kommenttia että hyvää oli tms.. miks mulla meni perseelleen? :/ Tein toissa päivänä mokkapaloja ja niin hyviä tuli.. (äidiltä otan ohjeita)
Nyt pelottaa että mitenköhän tuo kakku onnistuu. :|

Mulle taas on tapahtunu kaikkee... Eilen kun soitin giganttiin siitä pesukoneesta ja kyselin että onko espoossa minkä verran niitä.. ja että me mentäs hakemaan se.. niin meidän ASTIANPESUKONE.. kuuli että me ollaan hakemassa pyykinpesukonetta ni se RÄJÄHTI puhelun lopussa!! ja kaikenlisäksi KESKEN PESUN! :kieh: korvaakohan vakuutus sitä?? ku siihen varmaan tuli joku sähkövika.. tms.

Tällästä tänä aamuna. Pitäs varmaan ruveta nyt pesemään ne astiat käsin ja siivoilis vähän tälle aamuun. :)

33+ :)
 
Heissan,
heräsin kello 4.00 ja tiesin, että se on yöunien menoa sit tällä erää. Hurraa hormoonit.

Katariina Mun vauveli on kans välillä rauhallinen. Äitiyspolille en oo vielä äitynyt, mutta lähellä on ollut. Argh noita anoppeja! Mua itseäni korpee tämä miehen suvun ainoana toiminnallisena kohtuna toimiminen ja varsinkin saatuani anopin ensimmäisen lapsenlapsen hän ylitti liian usein intimiteettini rajani. Mut noita anoppeja pitäis kai ymmärtää, mutta toisaalta asettaa ystävällisesti rajat.

Nimiasia Miehen kans meillä on iso erimielisyys ensimmäisestä nimestä. Meillä on suvussa tapana paiskata kakaroita persoonallisilla ja harvinaisilla nimillä. Itse tykkään, että nimi vielä tarkoittaa jotain ja nimellä pitää olla tarina. Mies sai päättää ensimmäisen yhteisen lapsen nimen, joka tuntui musta aluksi tosi oudolta, mutta nyt kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä nimeen.
Mutta nyt ois siis mun vuoro päättää! Vai mitä siskot?

[/b]Muutto Parin tunnin päästä tulee nykyisen asuntommepotentiaalinen seuraava vuokralainen katsastamaan tämän luukun. Pitää alkaa siivoushommiin. Muuttoprojekti meillä alkaa sit 22. päivä. Kivaa, mutta vähän mietityttää, kuin tämä maha pysyy menossa mukana.

Dominique ja Liisa 31+5
 
Täällä sitä kulutetaan aikaa netissä sairaslomalla. Eipä oo muutakaan ku ei saa sillai mitään tehdä. Olen kyllä päättänyt että kävelytän koiran normaalisti ja siivoan..vauva tulee jos tulee. Tuntuu tyhmältä varoa kaikkea tekemistä ja olla toisten vaivana.
Musta tuntuu että meillä on miehellä hormonit liikaa hyrräämässä tai sitten on vaan jotain tosi pahasti pielessä. Viikko sitten se tokas yhtäkkiä (ollut poissa kotoa töissä 4vkoa ja 2 vko oli jäljellä ) että hän haluu asumuseron! Mä tietty hermostuin asiasta ettei sit aiemmin kun siitä joskus oli ollut puhetta sanoin, että alkaa sit sanomaan mihin sen vauvanhuoneen teen. Mies oli ihan sitä mieltä et hän muuttaa jonneki vuokralle hetkeks ja me saadaan asua täs talossa. En edes maksa tästä kun opiskelen joten tokasin ettei tänne ainakaan jäädä! Ärsyttää ja kaikkee mahd muutaki, et miten kehtaa tässä vaiheessa raskautta alkaa tollasia sit miettii ja sanoo. Muutenki sitä kohdunsuun pehmentymistä ja lyhentymistä on. Tunnin puhelun jälkeen se taas vanno rakkauttaan ja ettei halua menettää meitä ja jättää keskenään. EN YMMÄRRÄ!!!! Se on ennenki uhkaillu (monesti) tolla eroomisella siis viimisen vuoden aikana. Olen monesti sanonu, että ens kerralla se sit tapahtuu ku en jaksa koko ajan miettiä millon se oikeesti sen tekee. Oon niin väsyny tähän vatvomiseen. Ei tee vauvallekkaa hyvää ku isi laukoo tollasia ja sit ei muka tarkotakkaa sitä taas. Nyt se eilen illalla ku kyselin sit et jos oltais asumuserossa niin, mitkä säännöt seksin ym suhteen sit olis. Niin ei osannu vastat et ei kuulemma ollut miettiny. JUST. Se varmaan siinä sit loppujen lopuks kuitenki on. Ihmetyttää vaan ku mies on töissä aina 6vkoa (kokonaan poissa merellä ) ja sit tulee 6vko:ksi kotiin ja ei se täällä kovastikkaan viihdy meiän kanssa vaan aina pitää päästä kavereiden kans sinne ja tänne ja tonne.

ANTEEKS AVAUTUMISENI!!!

katariina00 onneks käyrässä ei ollut mitään huonoa ja tänäänki tulis sit hyvät käyrät! Voimia sulle!! :hug:

Mä & ee 32+0 POKS!!!!
 
Dominique Mulla ainakin oli muutossa hankala pysyä aloillaan. Olis näin jälkikäteen ajatellen pitäny ottaa joku kaveri vaan muistuttamaan viereen, että sinähän et rehki. :)

Paino on noussut ja jalat turvonneet. Heräily öisin on alkanut kanssa tihentymään. Onneksi vaivat eivät vielä ole isoja. Pakko panostaa liikkumiseen, jos se hillitsisi vaivojen ilmaantumista.

Ensimmäistä kertaa raskausaikana tuli aamupala ulos ja tajusin heti olevani onnekas. Tsemppiä teille kaikille, jotka on jotunut kokemaan tuota useammin! :flower: :hug:
Mulla varmaan vaan johtu siitä, että söin jotain puristuksissa olevaa vatsalaukkua ärsyttävää.

Minulla tuntuu vaavin liikkeet edelleen tosi selvästi ei tartte olla huolissaan vauvan voinnista.

Valmistautuminen pitäisi kyllä aloittaa, kun meillä ei vielä ole oikein mitään hankittuna. Juuri saatiin tietää, että saadaan käytettyjä vauvantarvikkeita iso lasti, mutta ne on vahoja ja kolmella vauvalla olleita, että en tiedä niistä sitten varmaksi mitkä on toimivia.

Enää on vain vähän töitä, mutta ne alkoi yllättäien stressaamaan ihan liikaa. Haluaisin jo päästä keskittymään vauvaan!!! Työt on sellaisia, etten niitä enää voi kuin vuodelepoon vedoten perua. Täytyy vaan jaksaa. :|

Talvimama 30+1
 
Leena86 : No jopas on tilanne :( Varmaan hirveän stressaavaakin tommonen jos toinen laukoo tollasia ja sitten hetken päästä onkin taas eri ääni kellossa. Kummallisia noi miehet, ei voi muuta sanoa! Toivottavasti saatte jonkun ratkaisun ja miehesi lopettaa sun hermostuttamisen :hug:

katariina00: Hyvä että kävit näytillä loppujen lopuksi. Toivottavasti tänään vauveli jo liikkuu enemmän.

Minna77: Ikean nettisivulta löysin yhden sopivan, makso vaan 99euroa. Toivottavasti on niitä varastossa.

Tänään illalla meen äidin luokse käymään jonne yksi perhetuttu kävi viskaamassa 4 kassillista vauvan vaatteita.
 
Nonnnnih.. nyt on taas naikkarilta kotiuduttu..liikkumattomuuteen ei löytyny syytä, mahdollisesti istukka sit vaan niin isosti peittää mahaa etten tunne mitä tuol mahassa tapahtuu, ainoa vaan et ku se on tapahtunu niin äkkiä, viime viikolla tuntu kaikki hyvin ja nyt paljon rauhallisempaa..ens viikolla viel tarkastusultra ja ne sanos kans et koska vaan ku tuntuu siltä ni PITÄÄ mennä päivystykseen, koska ne liikkeet ja niiden tunteminen on kumminki se ainoa keino millä me tiietää et vauvalla kaikki hyvin..et ei saa liian pitkää kotona jahkailla..

nyt vaan lepoa, oon tosi tosi väsyny, kumpa vaan mieskin tulis pian kotiin ja ottais haliin..

leena :hug: toi on kyllä rankkaa varmasti, meilläkin välillä (yleensä ku mies juonu) ni tulee esiin eroaminen..se on pahinta ku ei voi täysin luottavaisesti elää ja olla suhteessa vaan on kokoajan pieni pelko persiissä :|

jos sitä sit vähä söis ja menis huilaamaan..

 
Talvimamma: "Enää on vain vähän töitä, mutta ne alkoi yllättäien stressaamaan ihan liikaa. Haluaisin jo päästä keskittymään vauvaan!!! Työt on sellaisia, etten niitä enää voi kuin vuodelepoon vedoten perua. Täytyy vaan jaksaa. :| "

Niin sama täällä. Juuri nytkin väsyttää niin hirveästi, että meinaa pää tipahtaa näppikselle. Työpäiviä olisi enää 16 ennen talvi- ja äitiyslomaa. Jokainen päivä tuntuu olevan juuri nyt liikaa. On alkanut selkä ja nivuset vaivaamaan. Pitkä istuminen koneen äärellä puuduttaa jokapaikan ja iltapäivällä olen jo kipee jokapaikasta. MUTTA mitään fyysistä syytä ei ole jäädä sairauslomalle. Väsymys voisi olla sellainen, mutta terkkari sanoi, että sillä saa 3 pvää sairaslomaa. Uskoisin, että olisi sellaisen breikin jälkeen huisin paljon vaikeampaa palata taas töihin. Koitetaan vielä jaksaa nämä viimeset työpäivät.

Minäkään en oikeen osaa alkaa vauvantulovalmisteluja tekemään ennenkuin jään lomalle. Sitten ehtii kauppoihin ja pesemään pikkupyykkejä. :attn: Ostin JO tosin pesuaineet vauvanvaatteille :LOL: Ruukaan pestä miedolla hajustamattomalla nestemäisellä pesuaineella.

Elli 30+2
 
En ole missään vaiheessa aktiivisesti pinoihin kirjoittanut, mutta luen kyllä päivittäin teidän juttuja. Nyt kun oon töissä ja motivaatio täysi nolla, niin tulee vaan lojuttua netissä kaikki liikenevä aika, joten koitan saada jotain kirjoitettuakin.

Monenlaista aihetta teillä on ollut tapetilla. Voimia kaikille työn väsyttämille! Sama vika siis täälläkin, fyysisesti ei oo estettä töissäkäynnille, mutta pääkoppa kaipaisi jo lomaa ja oon vähän turhake täällä työmaallani kun ei huvita oikein enää panostaa, kun on enää 3 vkoa töitä ennen ä-loman alkua. No, eiköhän ne päivät tässä mene kun ei muutakaan voi. Aamuisin väsyttää tajuttomasti ja kestää pari-kolme tuntia saada edes jonkinlainen vireystila ylle.

Parisuhdeongelmia joillakin, harmi juttu. Tää maha-asukki on mun ja mieheni ensimmäinen yhteinen lapsi ja monella tavalla helpompaa on odottaminen nyt kun ei tarvi miehen tekemisistä vetää hernettä nenään. Ex-ukkoni tykkäsi käydä baareissa ja raskausaikoina otin sen kohtuuttomankin raskaasti, mun mielestä oli typerää että se juo ja minä istun mahan kanssa kotona. Ja aina nostin hirveät pultit siitä. Sittemmin mun ajatusmaailma on sillä tavalla muuttunut että en ehkä enää niin raskaasti siihen suhtautuisi, koska kyllähän miehellä saa omaa elämää olla vaikka vaimoke onkin maha pystyssä kotona, mutta siihen aikaan olin hirveän omistushaluinen, mustasukkainen ja epävarma, ja mua ahdisti tosi paljon kun mies oli kavereiden kanssa baarissa. Mutta se onkin ollut ex jo monta vuotta, meillä nyt oli muitakin ongelmia kuin mun mustasukkaisuuteni. Eron jälkeen on molempien ollut helpompi hengittää ja ollaan hyvissä väleissä, molemmilla uudet kumppanit jne.

Silti sympatiseeraan kaikkia eron partaalla keikkuvia tai edes sitä miettiviä, ei se helppoa ole jos on parisuhde solmussa kun odottaa yhteistä vauvaa. Mä oikeastaan aina tiesin että eroan lasten isästä ennemmin tai myöhemmin, mutta raskausaikana en halunnut erota, jotta isällä olisi mahdollisuus tutustua lapseensa ja lapsella isäänsä. Erottiin sitten siinä vaiheessa kun lapset oli 4 ja 2 v. Enkä ole katunut. No joo, kyllä mä nykyisenkin ukon voisin välillä toimittaa seuraavalla junalla Siperiaan, oon ollut aika herkällä mielellä raskausaikana ja riidat on välillä ollut tosi raastavia. Mutta se kai kuuluu elämään.

Nyt työt kutsuu, ehkäpä kirjoittelen lisää muista aiheista myöhemmin.

Adeliina 31+6





 
Taitanee palsta aktivoitua sitä mukaa kun tulee enempi sairaslomalaisia :LOL:

Niin kiva kun on välillä päästä lepäämään niin pikkuhiljaa alkaa hirvittämään miten se pää kestää kotona oloa vauvan kanssa..jotenkin sitä tuntee itsensä tarpeettomaksi täällä kotona pyöriessä.

:hug: Halaus kaikille parisuhdeongelmien parissa pyöriville. Tähän elämäntilanteeseen ei varmasti kaipaisi yhtään enempää jännitettävää, joten miesten mielenmuutokset saisivat odottaa parempaa ajankohtaa!

Pesuaineina minulla on käytössä jatkuvasti LV tai Mini Risk atooppisen ihon ja herkkyyden takia muutoinkin, joten tähän ei tule muutosta jatkossakaan. Turvallisin mielin olen pesenyt vauvanpyykit samassa omien pyykkien kanssa. Jotkut ruukaavat ilmeisesti pesemään ne erikseen, mutta en nähnyt mitään järkevää syytä erotella niitä.

Vaatteet ja petivaatteet on nyt vihdoin pestynä ja silitettyinä laatikkoihin säilöttynä komerossa. En vielä laittanut niitä lipastoon, mutta jahka saan inspiraation niin siirrän ne sitten sinne.

Hankinnoista sen verran, että ajattelin käydä ostamassa sellaisen korivaunun, johon kerään yhteen paikkaan kaikki rasvat, vaipat sun muut tykötarpeet. Meillä kun ei tule mitään hoitopöytäsysteemiä, ainoastaan erillinen hoitoalusta.

Minna, ikävää että teillä tulee niin pitkä aika näkemättä miehen kanssa. Varmasti tosi kova ikävä!! Oletko itse nyt sitten Suomessa minkä aikaa, vai joko olet Norjassa?

Omaa napaa..hiiva yrittää rantautua. Tämä se vielä puuttui...aiemminkin jo mainitsin että alakerrassa on turvotusta..peräpukamia unohtamatta. Voi elämän kevät!!! Alan olla pikkasen kypsä jo näihin raskauden "ihanuuksiin"..

Kävellessä tosiaan kivistää alavatsaa koko ajan. Tukivyö saattaisi olla kova sana. Aiemmin pienivatsaisena ollessani kuvittelin että säilyn sellaisena loppuun saakka, mutta taisi olla toiveajattelua. Kupu on aikamoinen!! Mies eilen saunassa totesi että "onpa se tosiaan iso".

Ajattelin ottaa tulevasta äitiysloman alkamisesta kaiken irti ja varasin kasvo- ja jalkahoidon! Molemmat tulee todella tarpeeseen =)

Nyt perunalaatikon tekoon.

Miimon ja Hengari-Hertta 31+4
 
katariina00 hyvä ettei ollu vauvalla hätää. Tosi epäammatillinen toi ensimmäinen hoitaja. :eek:

Leena86 :hug: Tosi typerää toi miehen käytös. Ylipäänsä tollaset eropuheet pitäis lopettaa mut eteenkin nyt kun sä oot raskaana niin sais mies tosiaan miettiä mitä suustaan päästää.

Pyykinpesu
Esikon vaatteet oon alusta asti pessyt ihan tavallisilla hajustetuilla pesuaineilla. Pojalla on aina ollut tosi hyvä iho, edes aivan vauvana ei ikinä tarvinnut mitään ilmakylpyjä harrastaa ja ihan vastasyntyneestä asti on kylvetetty kerran päivässä. Ellei vauvalle tule mitään ihoongelmia niin toimitaan ihan samalla tavalla tänkin kohdalla.

(.) Työharjottelu alko maanantaina ja ihmeen hyvin oon jaksanu. Tän hetken suuri ongelma on että mulla on kädet puutuneena lähes vuorokauden ympäri. Välillä oikeessa kädessä on hermoja puristuksissa ja sormia liikutellessa on kun sais sähköiskun sormiin. Eilen soitin neuvloaan ja ens tiistaina olis aika lääkärille. Neuvolantäti ei ollu varma voiko lääkäri kirjottaa nesteenpoistolääkitystä raskauden aikana mut pakko näille käsille on jotain tehdä. Jalat turpoo mut jos oon ollu jalkeilla koko päivän niin se ei mun mielestä ole kovin outoa näillä viikoilla.

Fantaihana 31+2
 
Käsistä, valitin tätä(kin) vaivaa työterveyslääkärille kun kävin selkää valittamassa ja samoin tänään neuvolassa. Mulla kanssa on sormet/kämmenet ihan puuduksissa pahiten öisin ja todella kipeätkin sekä turvonneet. On kuulemma mitä todennäköisemmin rannehermokanavan (tai jotain sinnepäin) pinne, joka poistuu sitten synnytyksen jälkeen. Tukilastat ois hoitokeinona jos pahaksi menisi, lähinnä yökäyttöön.

Itse selvitty kunnialla sokerirasituksesta, JIPPII, painosta kyllä huomautti (melkein +12 kg, HUI), no sen tiesin itsekin. Näin tänään toisen kerran vasta mun oman terkkarin, hänkin oli vähän ihmeissään ja pahoitteli, kun ei olla useammin nähty, kun on ollut poissa. No ei hätää, oli muuten eka terkkari, kun alkujaisiksi kysyi, MITÄ KUULUU =) Mun huonovointisuus joka on palannut sekä päänsärky (joka sekin palannut) selittynee kilppariarvoilla. Onneksi valitin joulukuussa sille pöntölle neuvolalekurille väsymistä niin pisti nuo arvot ekstrana vielä sekä hb:n (se oli suorastaan korkea, muistaakseni 135 peräti). Th oli vähän kiukkuinen, miten ei ketään ole soittanut jo mulle kilppari labroista, että saa annostuksen kuntoon, no huomenna lupasi soitella....

Ja lisäksi kävin palauttamassa avaimia töissä tänään ja vähän niinkuin "hyvästelemässä", AI ETTÄ TUNTUI HYVÄLTÄ... :LOL:
 

Yhteistyössä