*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

Voimia saikkulaisille ja tervetuloa uusille!
Makeanhimo Täällä myös yksi ko. kerhon ainaisjäsen. Suklaansyöntiini sain synninpäästön viikonloppuna.
Aamulehden mukaan raskaana olevien naisten kannattaa syödä suklaata. " Suomalaistutkimuksen mukaan suklaata syöneiden naisten jälkeläiset ovat iloisempia ja rennompia kuin sitä välttelevien. 'Yksi syy saattaa olla se, että suklaa vähentää äitien stressiä, eikä pääse vaikuttamaan sikiöön' , kertoo professori Kirsi Räikkönen Helsingin yliopiston psykologian laitokselta..."
Joten onpa tullu ny hommattua itelle patukkaa joka ilta, siis sitä parempaa eli suklaista.
Muuten patukka on heilunu meillä ennätysmäisen harvakseltaan. Tunnen itseni niin kömpelöksi ja epäseksikkääksi, että petipuuhat ei kiinnosta. Eikä toisaalta tuo siippakaan oo ollu vierihoitoa ronkkumassa, joten ihan yhteisymmärryksellä tässä mennään.

terv., Dominique ja Tyllerö rv 24+5
 
Kiitos kaikille tsempeistä!! Tää on kyllä ihana palsta kun saa tukea :heart:

Tänää vähän parempi päivä "mielen kannalta".. Eilen meni vaan kelatessa niitä maanantain tapahtumia ja ettiessä keskosista tietoa ja itkiessä.. Pääsin kotiin sairaalasta ja tänään kävi täti kylässä aamusta ja loi uskoa että otat sellasen asenteen että tämähän ei synny vielä!! :kieh: Ja näin yritän itteni psyykata.. Levossakin tulee niitä supistuksia, tosin ei kipeitä nyt, niin se tietysti pelottaa ja silloin mieli aina mustuu, mutta nyt ajattelen vain positiivisesti! Tänään poksahti sitten 25+0..

Oisko ollu Anri joka kertoi täällä että häneltä tuli limatulppa kuukautta ennen synnytystä, näitä lisää, että tulppa ei tarkota aina heti lähestyvää synnytystä :wave: :D Oon yrittäny ettiä tietoa että mitä jos tulppa irtoaa näillä viikoilla, mutta ei mistään oikeen löydy kokemuksia.. vaan niitä loppuraskaudessa irronneita tulppia.. Lääkäri sanoi että hyvin voi vielä kolme viikkoakin mennä, tai sitte alkaa kehittyä uutta limaa sinne ja paikat ei kypsy enempää ja menee täysaikaseksi..

Tylsäähän tämä makaaminen on, mutta sen arvoista ja siri oli vähän samanlaisessa tilanteessa kun minäkin! Jaksamisia myös sinne :hug: Onko sun 2,5 vuotias hoidossa päivät? meillä mies vie päiväkotiin, kun ei musta ole nyt hoitamaan häntä kotona.. on sen verran vilkas tapaus :)

Myös kaikille muille hyviä vointeja ja jaksamisia!!! Sovitaan että kukaan meistä ei vielä moneen viikkoon käy lunastamassa palkintojaan, vaan kasvatellaan massut isoiksi!! :heart: Niin ja myös kaikille uusille tervetuloa!! Pidetään palsta aktiivisena, niin on mullakin jotain tekemistä, kun saan täällä käydä lukemassa! :D

Ihanan nimen oot Minna77 keksinyt.. Mä oon miettiny Eemil nimeä kahdella e:llä ja Severi yms. on ollut nyt harkinnassa.. Ja sairaalaan täytyikin jo yhdet nimet ilmoittaa siihen esitietolomakkeeseen, jos tulisi hätäkaste..

Siiruli ja maha-asukki 25+0 (25+6 ultran perusteella)
 
Tervehdys tälle päivälle =)

Tervetuloa mukaan jii82 sekä Siri, lisäilin teidätkin listalle.
Jos haluatte lisäyksiä tietoihinne ilmoitelkaa reippaasti vain.

Emil ja Eemil nimeä oltiin mietitty.. Tykkään kovasti, meillä kun tuo esikoinen on Eemeli :D

Onpas ihanaa huomata, ettei ole ainoa jolla tullut yht`äkkiä painoa "vähän" lisää.
Oli melkoinen järkytys käydä viime neuvolakäynnillä puntarissa, kun painoa tullut lisää melkein 8 kiloa lähtöpainosta.. No, mikä laulaen tulee, se viheltäen menee! Vai mitä naiset? :D
Kuten painonnoususta voitte jo päätelläkin, myös täällä on melkoinen makeanhimo.
Eikä asiaa helpota yhtään mies, joka vapaaehtoisesti kantaa kaupasta suklaalevyjä, geisha-suklaata, keksejä sun muuta. Eihän niitä herkkuja sinne kaappiin sovi jättää!

Kaikille supistuksista kärsiville hurjasti tsemppiä ja lepoa.
:hug:

Pippa 24+4
 
Tervetuloa uusille :flower:

neuvolassa kävin tänää, tyttö oli tosiaa mukana ja oikein hyvin meni, oli ihan innoissaan kun sai kuulla pikkuäijän jumps jumpsin :D kaikki muutenki hyvin, painoa tullu 7,5kg alusta, eli ei nyt onneks ihan huolestuttavaa. paineet ja hemppa ok, huimaukseen ei siis mitään syytä, ainoa vaan että jos se jatkuu ja jatkuu niin töitä en sais sit enää tehä..

neuvolalääkärille ajan sain, ja sokerirasitukseen meen just ennen joulua, suvussa kun niin paljon diabetestä ja painoakin mulla riittää.......

oikeestaan taas ihan hyvä olo, laskut saatiin maksettua, lainasta tosin vaan pystyttii nyt maksaa korot, mutta hyvä että edes ne......tiukkaa tekee :ashamed:

suklaata, karkkia, pullia, kakkuja, keksejä, herkkuja..nammmmm!!! kaikkea menee ja ihan liikaa..snickers on nyt kova sana, nam nam.

nyt koitan että tuo neiti nukkuis päikkärit ja sit se saa alkaa koristelee eilen tehtyjä pipareita ja mä alan tekee torttuja, nam taas :D mahotonta!!!!

mitähän vielä...paljon asiaa aina tulee ni en muista mitä oon lukenu nyt äsken ja mitä joskus aikasemmin :D

ainiin, toivottavasti meille ei oo pikkunen tulossa ihan heti, koska saadaan pinnis vasta maaliskuussa :D haha. no kai siin äippälaatikossaki voi sit hätätapauksessa nukkua, ne paperit sain tosiaa tänää ja alan niitä varmaa nyt täyttelee sen verran ku osaan, kunnes menee hermot ja mies saa hoitaa ne loppuun, mä VIHAAN kaikenmaailman virallisten papereiden täyttämistä!!!!

haleja kaikille :hug:

 
ai niin..näin hassua unta viimeyönä..tästä meidän ketjusta meinaas :D jolleki oli jo syntyny muksu, ja sitten jotenki me kaikki oltii ihan paniikissa et mein täytyy kans äkkiä saada lapset maailmaan, oli joku 40 päivää aikaa jokaisella, en tiedä miks. mut sit muistan et tässä ku luin tätä ketjuu ni jollai oli tyyliin 40+ ja jollai 42+ päivää aikaa, ja mulla oli paljon enemmän ja seki oli sit huono juttu :D äh ku vaikee selittää, mutta hullua silti :LOL:
 
Kiitokset kaikkile tervetulo toivotuksista!! Niin ja että mahdun vielä mukaan. :hug:

Meillä aletaan tänään kodin sisällä tehdä muuttoa. Tällä hetkellä meidän makkari on alhaalla ja ylös olisi tarkoitus muuttaa, koska vauvanhuone tehdään sinne. Mies on enää 2 vkoa kotona ja sit lähtee 6 viikoksi töihin joten valmistelut tarvii jo tehdä. En millään uskalla jättää vauvanhuoneen tekoa tammi-helmikuun vaihteeseen. Just oli siskon kaveri saanut vauvan 32+ viikolla ja se kyllä sai miettimään, että parempi aikaisin kuin liian myöhään. Ikeaan meno olisi ens viikolla. Jotain huonekaluja tarvis ostaa vauvanhuoneeseen sieltä sit vielä. Saa nähdä mitä kaikkee muutakin sieltä mukaan lähtee. :LOL:

Äitiyspakkauksen paperit sain vasta viikko sitten neuvolasta ja mulla on nyt siis tänään jos oikein olen ymmärtänyt viesteistänne niin POKS päivä eli 25+0. Miehen kanssa ollaan keskusteltu tosta äitiysloman alkamis ajankohdasta ja siksi en vielä ole papereita saanut lähetettyä. Itsee kyl kans kiinnostais että kuin nopeesti noin sen pakkauksen sit saa kun paperit on lähettänyt?

Meillä vauva potkii kyl hirmusesti masussa melkeen koko ajan. Olenkin ajatellut sieltä tulevan pojan kun niin hirveä meno on päällä ja mun mahasta tuli alussa jo tosi karvanen..siis ihan hirveen näkönen ku KOKO maha on karvoja täynnä ja navasta alas- ja ylöspäin on pitkiä tummia karvoja. Hyi!!!! Olen jo harkinnut sheivaamista..katotaan kos kyllästyn lopullisesti karvoihin ja sit ne lähtee. :D

Voimia kaikille!! :heart:


Mä & ee 25+0
 
Heip!
Leena86 Älä missään nimessä mee sheivaa niitä masu karvoja!! Mulla on yx idiootti kaveri, joka mm ajelee niitä ihan huvixee ja sitä mukaa ku niitä ajaa, ne alkaa vaa entistä enemmän rehottaa! Ja tiedox, niin on mullakin mustaa karvaa mahan ympärys täynnä ja siis poikaa odotan :heart: Kuin et oo saanu viel tietää sukupuolta, vai etkö halua viel tietää? Mää sain varman tiedon sillo viikoilla 19 jotai? Mut joo, siis munki puolesta OIKEIN LÄMPIMÄSTI SULLE LEENA86 TERVETULOA! :flower:

=== lana-muikku & Pikku-Martti rv 22+2 :heart: ===
 
Ilmoittelen itsestäni pitkästä aikaa...

Rakenneultra oli 29.10. Vauvan painoarvio oli jo 410 g. Vastasi viikkoja 21+3, vaikka viikkoja ultrauksessa oli 20+6. Istukka sijaitsi takaseinässä ja istukan reuna oli melko lähellä kohdunsuuta. Jos ei nouse, niin voi tulla loppuajasta verivuotoja, kätilö varoitteli. Sukupuolenkin näytti, kätilö lupaili poikaa. Itsellä on vielä vahva tunne, että tyttö tästä on tulossa. Mutta sama se kumpi on, kunhan on vain terve.

Seuraava lääkärineuvola ja ultra on 9.12. Jospa silloin kysyisin vieläkö näyttää pojalta.

Potkuja satelee iltaisin. Päivisin ei niinkään liikuskele. Muutamia hassuja saattaa välillä töytäisy.

Tuleva isoveli tietää, että masussa on vauva. Kun kysyy mitä vauva tekee masussa, niin vastaus kuuluu: Kasvaa, nukkuu ja potkii. Ikää tulevalla isoveljellä on nyt 2v6kk.

Äitiysrahahakemus viety viime viikolla kelaan. Odottelen päätöstä. Nimet on päätetty jo kummallekin sukupuolelle.

Tervetuloa uusille :heart:

MayaM + PikkuVeturi 24+5
 
Kiitoksia kaikille, kiva olla täällä mukana :) Siiruli, voimia!!! Mäkin tänään jo pelästyin että limatulppaa tuli, mutta kävin neuvolalääkärillä ja se kyllä oli sitä mieltä että oli jotain muuta...mitä sitten lieneekään. Supistelee ajoittain, mutta lääkärin mielestä tilanne ihan hyvä kun kohdunsuu oli kuitenkin aivan kiinni ja kiinteä...toivossa on hyvä elää :) Mulla on kuitenkin noita viikkoja vielä NIIIIN vähän ettei nyt sovi kyllä syntyä vielä! Niin ja kyllä, esikoinen on päiväkodissa, oli kylläkin juuri kotona pari viikkoa sikainfluenssaa karussa. Mutta nyt vietiin hoitoon että saan todella levätä, kun ei nuo päivät muutoin kovin rauhallisia ole.

Helpottaa kyllä jo tietokin siitä että teillä muillakin on suppareita, vaikkei pitäisi niistä hätääntyä niin onhan ne kuitenkin tosi ikäviä kun jatkuvasti vaivaavat. Niin ja unohdin laittaa ekaan viestiin että tyttö näyttäisi meille tulevan, lienee varmistuu vielä joulukuun ultraäänitutkimuksessa NKL:lla :)

Hyvää vointia kaikille!
 
IIIIKS, meille tulee ilmeisestikkin poika...aivan ymmyrkäisenä täällä istuskelen =) Meillä on siis kaks tyttöä ennestään ja jotenkin olin ajatellu/toivonu, että tämäki olis tyttö...Tänään kävin ultrassa ja pojaltahan se näytti...hui :D ...Kovasti se siellä jumppasi ja kaikki oli niinku pitääki...

Mulla on alaselkä ruvennu nyt vähä tykkään huonoa...yöllä pitää kääntää kylkeä hirveen ähinan kera, päivisin tuo tukivyö auttaa jonku verran eikä oo töissä vielä onneksi ollu mitään ongelmia...

Mää löysin kirpputorilta talvitakin, kokoa isomman mitä normaalisti käytän...toivottavasti mahtuu koko talven päälle :D

Mää en oo vieläkään kertonu kellekkään tästä raskaudesta, mut kai sitä nyt jo voipi kertua kun on ultrassaki käyty...
 
siirulille voimia lepäilemiseen :hug: Toivottavasti vauva pysyy kyydissä vielä useamman viikon levon ansiosta :heart:

äitiyspakkauksen toimituksesta: mä sain tiedon päätöksestä 13.11. ja postitus oli 16.11. maanantaina ja perjantaina tuli jo tieto pakkauksen saapumisesta. En ois kyllä tota vauhtia sitä odottanut, mutta olin kyl sika innostunut :LOL:

Jemppi & Aapo 24+1
 
Onko muut alkaneet muistella, miten sitä vauvaa oikein hoidettiinkaan? Mulla yhtäkkiä alkanu mielessä pyöriä ne asiat, muka ei osais mitään vaikka tuo esikoinen vasta 2 vuotias :D Etenkin imetystä stressaan, kun se meni tuon ekan kans vähän niin ja näin, lopetin lopullisesti kun oli 4kk. Nyt haluaisin imettää pidempään, ja toivon että ei tulis samanlaista tissistä kieltäytyjää. Kertokaa ny että mistä mä tiedän vaihtaa vauvan tissiltä toiselle, siis että ny ei enää tuu siitä ensimmäisestä?? Muistan että aina kun esikkoa yritin vaihtaa, se vaan alotti raivarin eikä suostunu enää sille toiselle. Ja sit imikin vain yhestä kerrallaan, ja sen tunnin välein päivin öin |O Ja älkää naurako, olen stressaavaa ihmistyyppiä :D :ashamed:

Mötkylä 23+ jotain
 
Mä en ole aloittanut muistelemaan kun ei kokemusta ole, mutta päivittäin kyllä mietin että mitänkäs mä sitä nyyttiä osaan hoitaa jne :ashamed:

Imetys on ehkä suurin huolenaihe. Oon nähnyt siitä painajaisiakin :LOL: Mä olen kanssa just semmonen stressaaja ettei mitään rajaa. Ja tota samaa asiaa olen miettinyt kun Mötkyläkin eli mistä tietäää koska pitää tissiä vaihtaa..
Sen lisäksi olen miettinut kaikkea varmaankin aika typerää esim. Jos pumppaan maitoa pakkaseen kun / jos pitää lähteä johonkin käymään ja isukki jää vauvan kanssa kotiin niin lämmitänkö sen mikrossa ja voiko tuttipullon laittaa mikroon, missä mä sen maidon pakastan. Miten onnistuu imetys julkisella paikalla, voinkohan kuljettaa mukanani maitoa pullossa ei oikein tunnu omalta jutulta tuo julkinen imettäminen. Huh siinä nyt alkuun mun päänvaivoja :LOL:

Abello
 
imettämisestä: jos rinnat meinaa räjähtää niin on tietysti hyvä saada molempia tyhjennettyä samalla syötöllä, mutta muuten se ei ole mikään pakko. Voi myös imettää joka toisen syötön toisesta ja joka toisen toisesta. Imettäessa maitorauhasten tuottaman maidon koostumus muuttuu, ensin tulee "laihempaa" ja sitten vähitellen yhä rasvaisempaa maitoa, jonka myötä vauva yleensä jossain vaiheessa lopettaa imemisen ja silloin voi tarjota, josko haluaisi toista rintaa. Jos ei, niin sitten ei ja seuraava syöttö sitten siitä toisesta. Ja välillä tosiaan on niitä kausia, että vauva tuntuu olevan ihan kokoajan tississä kiinni, se kuuluu asiaan. Kun vaan jaksaa sen päivän tai pari imettää jatkuvasti, niin maitoa alkaa erittyä enemmän ja sittn ne syöttövälit taas pitenevät. Kyse on vauvan luonnollisesta keinosta lisätä äidin maidoneritystä.
Abello tietysti voit kuskata pullomaitoa mukana, mutta hirveän paljon helpommalla pääset, jos imetät siellä missä satut olemaan, etkä turhia ujostele. Pullomaidon lämmittäminen kaupungilla voi olla hankalaa, kahvilassa pullo voidaan lämmittää tulikuumaksi tai jättää lähes kylmäksi, jne. Lisäksi rintamaito ei kovin kauaa lämpimässä säily, eli helpompaa on sitten käyttää korviketta, jos on jossain, missä ei jostain syystä voi imettää. Nykyisin saa hyviä imetyspaitoja, joiden avulla julkisen imettämisen voi hoitaa hyvin huomaamattomasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Abello:
Imetys on ehkä suurin huolenaihe. Oon nähnyt siitä painajaisiakin :LOL: Mä olen kanssa just semmonen stressaaja ettei mitään rajaa. Ja tota samaa asiaa olen miettinyt kun Mötkyläkin eli mistä tietäää koska pitää tissiä vaihtaa..
Sen lisäksi olen miettinut kaikkea varmaankin aika typerää esim. Jos pumppaan maitoa pakkaseen kun / jos pitää lähteä johonkin käymään ja isukki jää vauvan kanssa kotiin niin lämmitänkö sen mikrossa ja voiko tuttipullon laittaa mikroon, missä mä sen maidon pakastan. Miten onnistuu imetys julkisella paikalla, voinkohan kuljettaa mukanani maitoa pullossa ei oikein tunnu omalta jutulta tuo julkinen imettäminen. Huh siinä nyt alkuun mun päänvaivoja :LOL:

Abello
Eipä ole itselläkään enää tuoreessa muistissa vauvanhoito- ja imetyspuuhat, mutta koitan olla repimättä tässä vaiheessa stressiä siitä. Jokainen vauva on kuitenkin oma persoonansa, onneksi, eli jos Mötkylä ei ole kokenut onnistuneensa esikoisen imettämisessä niin toinen voikin olla temperamentiltaan erilainen tapaus ja imetys voi sujua aivan luonnostaan. Imetysohjausta kannattaa pyytää sairaalassa niin kauan kuin ohjaukseen on mahdollisuus - kotiin harvemmin kukaan tulee imuotteita enää tarkistamaan. Ai niin, ja vaikka rintakumit yleensä haukutaan maanrakoon, mä oon onnistuneesti 2 lasta imettänyt niiden avulla ja aion turvautua rintakumeihin myös tän kolmosen kanssa, jos imetys ei muuten ota sujuakseen. Pakkaan ne mukaan jo synnärille, ettei imetys ainakaan sen takia kaadu, että vauva ei ehkä saa kunnon otetta matalista rinnanpäistä.

Rintaa voi vaihtaa siinä vaiheessa kun se alkaa tuntumaan tyhjältä, alkuvaiheessa sen rintojen painoeron varsinkin huomaa helposti. Jos maitoa tulee paljon, vauva ei välttämättä jaksa syödä molemmista samalla syötöllä. Silloin täytyykin sitten muistaa syöttää täydestä rinnasta seuraavalla syötöllä. Senkin usein olossaan tuntee, kumpi on täydempi, jos ei muuten muista.

En muista enää imetysoppeja tarkkaan, mutta äkkiseltään ajattelisin että vauva voi aluksi syödä reippaasti ainakin 15 minuuttia yhdestä rinnasta ja sitten vaihtaa toiseen. Tosin jotkut vauvat hotkaisee nopeammin maidot ja voi olla hyvä vaihtaa jo aiemmin. Jotkut vauvat taas naatiskelee tuntitolkulla maidosta ja suunnilleen kuluttavat maidon sitä mukaa kuin sitä syövät. :D

En tiedä nykysuosituksista, mutta ainakin vielä 6 vuotta sitten oli suositus, että rintamaitoa ei lämmitettäisi mikrossa. Jos sitä pakastaa, sen voi sulattaa vesihauteessa. Eli maitopussi (tai mihin ikinä onkaan maidon pakastanut, itse käytin Ainun maidonpakastuspusseja ja sidoin ne pussinsulkijalla) lojumaan vähäksi aikaa lämpöisellä vedellä täytettyyn pienehköön astiaan ja aika nopeasti maito sulaa ja tulee sopivan lämpöiseksi (kädenlämpöiseksi).

Itsekin vähän karsastan julki-imettämistä, joten en sentään missään kaupan keskellä rupea rintoja paljastelemaan, mutta sovituskopeista saa suojaa. :) Ja nykyään on kivoja imetyspaitojakin, jotka pitävät rinnan piilossa aika hyvin, vaikka vauva olisikin ruokailemassa. Olen myös imettänyt autossa, hiljaisessa kaupan nurkassa tuolilla jne. Tavallisesti kuitenkin syötin vauvan kylläiseksi ennen ihmisten ilmoille lähtöä, ettei tarvitsisi julki-imettää. Joskus se nälkä vaan iskee vauvalle niin nopeasti että on pakko. Periaatteessa kai vastalypsettyä maitoa sisältävän tuttipullon voisi kuljettaa jossain lämpöä pitävässä laukussa tai termospullossa, jotta se pysyisi sopivan lämpöisenä kauppareissulla, mutta en tiedä kauanko se sitten säilyisi? Tuskin kauaa... Imetys on siitä kätevää, että maito on aina oikean lämpöistä ja valmista tarjoiltavaksi. :)

Kyllä se imetys todennäköisesti lähtee ihan hyvin sujumaan, jos on motivaatiota opetella ja kärsivällisyyttä mahdollisesti ensin vähän takutakin sen sujuvuuden kanssa. Ja kun vauvalle tulee tiheän imun kausia ajoittain, jolloin vauva haluaa olla koko ajan rinnalla vaikuttaen nälkäiseltä, se on vauvan keino nostattaa maitomäärää. Jos tällöin tarjoaakin heti lisämaitoa pullosta, maidon eritys ei lisäännykään vauvan "tilauksen" mukaan ja maidon riittävyyden kanssa voi tulla ongelmia jatkossa. Tiheän imun kaudet voi kestää muutaman päivänkin, silloin on hyvä laittaa jäitä hattuun eikä heti hätääntyä hermostuvaa vauvaa. Maitoa erittyy sitä enemmän, mitä enemmän vauva rintaa imee. Niinpä ne tiheän imun kaudet kannattaa suoda vauvalle. :)

Mäkin kovasti toivon, että imetys lähtee sujumaan mukavasti ja pärjätään omalla maidolla. Tässä vaiheessa en voi muuta tehdä kuin toivoa, joten koitan olla stressaamatta siitä sen enempää. Kai se vauvanhoitokin alkaa sujumaan luonnostaan, kunhan saa nyytin maailmaan. Mä en todellakaan enää muista, kuinka pieniä vauvoja käsitellään. Mun mielestä se kylvettäminenkin on jotenkin pelottavaa, pelkään että vauva lipeää käsistä ja hörppää vettä keuhkoihin. Näin ei ole mulle kuitenkaan vielä koskaan käynyt, mutta näköjään sitä vieläkin epäilee. :ashamed:
 
Täällä kans yksi miettijä, kun ei mitään kokemusta ole! :wave: Kiitoksia Narkissos ja Adeliina10 hyvistä neuvoista. Tekstit täydensivät mukavasti toisiaan ja molemmat jaksoi hyvin lukea, joten ei Adeliina huolta :D Itse näin kerran junassa erään naisen imettävän vieressä semmoisen ison huivin kanssa. Se vaikutti mun mielestä hyvältä idealta, mitään ei näkynyt ja vauvakin sai olla siellä suojassa. Ajattelin, että ehkä semmosen kanssa minäkin voisin uskaltautua imettämään kodin ulkopuolella. Toivottavasti imetys onnistuu, yrittänyttä ei laiteta.

Paalina, miten ihmeessä olet voinut salata raskauden? Huh, mulla maha on jo niin iso, että se menee edellä huoneeseen ja mä sitten seuraan :LOL:

Onnittelut kaikille hyviä ultra-uutisia saaneille ja tsemppiä vielä Siirulille ja vauvalle!

Tänään on Poikanen ollut tosi vilkas, mahassa tuntuu potkuja(?) useammassa kohdassa samaan aikaan, liekö potkunyrkkeilee ;) Olen huomannut myös jonkinmoista rytmiä. Kello 11, 18 ja 23 on aktiivisimmat (about). Viime yönä/aamuna heräsin vähän ennen kuutta ja vauva oli hereillä ja liikkeellä. Aikaisemmin en ole tuota aikaa huomannut, mutta olen tainnut nukkua. Ootteko muut huomanneet tiettyjä kellonaikoja, jolloin vauva on erityisen aktiivinen?

Olen flunssanen, mutta onneksi on vain semmosta kevyttä aivastelu-nuhaa. Toivottavasti menee pian ohi. Olen vetänyt valkosipulia, puolukkamehua (tein muuten ite, tosin äidin keräämistä puolukoista) ja D-vitamiinia parantaakseni vastustuskykyä, päätin olla kova pala flunssalle :kieh:. Mies tulee poikkeuksellisesti kotiin jo huomenna, joten se saa helliä meitä.

NinaRinsessa ja Poikanen 24+4

*MUOKS* mullakin on muuten masu semmosen karvapeitteen peittämä. Onneksi ovat valkosia karvoja, mutta tuntuu kuin olisi talviturkki :D
 
Glow
äp makuupussia huhuilin ja sain vinkkiä että niitä myydään ReimaTutan tehtaanmyymälässä, kankaanpäässä... 10e.... mulle liian kaukana toi paikka. Voishan sinne soittaa ja kysyä lähettäisikö ne sen. Finlaysonilta kysyin, vastausta en ole viel saanu. Huutonetissä on yksi -09 äp makuupussi nyt huudossa ;)
Mä löysin tänään käyttämättömän 08 pakkauksen pussin lastentarvike kirppikseltä, 8e =) =) :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja mysti:
mamali-76 mä luulin ettei akupunktiota saa antaa raskaana oleville :eek: Ite siis osaan ne korvaneulat tökkiä :D Missäs kävit?

Siirulille paljon voimia :hug: Toivotaan että pikkuinen muutaman viikon edes pysyisi masussa! Tosin hyvänpainoinen vauva on tulossa, joten pikkuisella hyvät mahdollisuudet mahan tälläkin puolella :hug:

Talvitakki menee vielä kiinni. Saa nähdä kuinka pitkään :saint:


Mun paino on alkanu nousemaan :snotty: Voisin syödä koko ajan! Nyt oon muutamassa viikossa lihonnu 5kg |O Ei naurata. Noh, tyttöähän tässä sitten varmaan odotellaan..


Mysti 24+1
Ei se kiellettyä täysin ole, mut täytyy kattoa tosi tarkkaan pisteet joihin laitetaan! Osa on kiellettyjä koko raskausajan, toiset tietyillä viikoilla. Hieronta Hämeksessä oon käyny A-M Rahikaisella, ottaa Linnakadulla vastaan. Miun hoitotarkotus on saada migreenit pois, ja osa pisteistä on just kiellettyjä, mut tuntuu silti auttavan! Ei oo pää kipiä läheskään nii usein, eikä nii pahasti.... :)
 
Hyvää huomenta!

Tänään aamu tuntuu ainakin vähän paremmalta selkä/nivuskipujen kanssa! Kävin toissapäivänä hakemassa terveyskeskukselta tukivyön. Vielä en tiedä onko siitä apua, mutta täytyy yrittää käyttää sitä, jos olis. Kävely on niin ollu viikonlopun jälkeen niin tuskaa, että nyt olin kun uudesti syntynyt ihminen, kun kolotti vaan vähän tässä työmatkalla!

Imetyksestä tuli mieleen, kun mulla oli jotenkin vaikeuksia muistaa kummasta rinnasta olin imettäny edellisellä kerralla. Sitä kun on aika tokkurassa jatkuvien heräämisien ja jatkuvan imetyksen takia. Huomasin sitten, että kun vähän kokeilee niin tuntee kumpi on täydempi! Jossain vaiheessa tajusin, että taisin alkaa jo melkein julkisilla paikoillakin "kokeilee", jos tuli imetyksen aika. Mahto siinä ainakin tuttavat ihmetellä, että mitä toi hiplailee tissejään! :LOL:
Tosin kaveri, kun sai lapsen niin sano, että tekee ihan samaa, joten en onneks oo ainut. :D

Maanantaina oli neuvolalääkäri ja kaikki ok. Myös sokerirasituksen tulokset. Painoa on mulle tullu n. 7-8kg, mikä sekin on ihan ok. Vähän alko kyllä raivostuttamaan, kun neuvolatäti on kai laskenu mun lasketun ajan väärin! AARRGH! Nyt se paljastu, kun olivat vaihtaneet tietokoneohjelmaa. Toinen täti sano, että jos laskettu aika on tiistai niin sillon viikot vaihtuu aina tiistaina! Sitä vaan ihmettelen, että menkoista kun aletaan laskee niin maanantaina olis vaihtopäivä ja on ollu tähän asti! Sillon heti, kun se sano ton mun lasketun ajan, niin ihmettelin, mutta en sitten saanu suutani auki! No ei sillä nyt paljon oo väliä, mutta kyllä se vähän ärsyttää!

Vielä pitäis töissä jaksaa olla tasan 2 kuukautta. Onneks menee varmaan nopeesti, kun on joulu välissä.

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

T:Latsis + potkis 26+3 :heart: (neuvolan mukaan 26+2)
 
En nyt muista kuka täällä kyseli äitiyspakkauksen makuupussin ostamisesta. Itse tilasin viime viikolla makuupussin suoraan Finlaysonin tehtaanmyymälästä. Soitin sinne ja lähettivät sen postiennakolla kotiin. Tosin postikulut olivat enemmän kuin sen makuupussin hinta... Yhteensä makuupussi tuli maksamaan noin 22 euroa... Soita siis suoraan johonkin noista tehtaanmyymälöistä!
 
Narkissos ja Adeliina10 kiitos molemmille. Yritys tulee täälläkin suunnalla olemaan kova, en vaan voi olla stressaamatta asiasta. Noh mutta sittenhän sen näkee kuinka lähtee sujumaan.

vauvan liikkeestä 8-9 aikaan aamusta tuntuu eniten liikettä. Samoin joskus keskipäivän aikaan ja illalla. Illalla ajat vähän vaihtelee. Eilen odottelin sängyllä jos ennen nukkumaan menoa tulis vielä pari potkua, mutta eipä tullut. Aamusta taas aloitti sitten :heart:

Abello
 
MLL
Meidän vaavelin liikkeet tuntuu napakoimmin illasta ja viime yönä sitten jatkoi vissiin koko yön.. Heräilin vähän väliä siihen kun tökki niin kovin, että säpsähtelin hereille, eihän se satu, mutta vähän hämmentävää silti :) Muuten tuntuu ilmottelevan olemassa olostaan tunnin parin välein päivisin.Ei siis mitään rytmiä tällä hepulla :D

Äitiyspakkaus tuli eilen ja ihan fiiliksissä hypistelin sitä ja kohta ajattelin aloittaa uudelleen :D Mietin, että nyt on kertynyt sen verran tekstiiliä ja vaatetta, että taidan pyöräyttää yhen 60 ja yhen 40 asteisen koneen vauvapyykkiä :heart: Lipastoa pitää myös tyhjentää, että saan tavarat sinne, kun lipasto/hoitopöytä on vielä saapuvien tavaroiden joukossa eteläsuomessa. Mieli tekisi myös lähteä vähän katsastelemaan kaupungille jotain pikkutavaraa vauvalle, mutta saapi nähdä suostuuko mies mukaan.

Mukavaa päivää kaikille! :wave:

MLL :heart: vauski 24+1
 
Glow
Latsis mä katoin netin laskureilla alkuun ja yks anto LA 3.3 , toinen 4.3 ( kierron pituuteen laitoin 28) niin neuvolan kone antoikin sitten 2.3 päivän... tiedä sit miks noi heittelee noin, mutta meen ton neuvolan ajan mukaan... tiedän kyl tasan tarkkaan milloin lapsi on alkunsa saanut ;) :D
Eipä meidän muksut ole tasan laskettuna päivänä syntyneetkään.
Pikkukakkosesta lasketut ajat heitteli enemmänkin, syntyi kuitenkin sillä viikolla kun ne kaikki ajat oli. Esikoisesta oli 2 eri päivää, hän synty just niiden välissä.

Reilu tunnin päästä vika lääkäri-neuvola. Alkaa vissiin tästä tihenee noi neuvolan th:lla käynnit. Saan kuulla sokerirasitus tulokset... Ei tekis pahaa jättää toi makean syönti, oli tulokset mitkä tahansa :whistle:

"Oiva" on ihan mahdoton liikkumaan!! kiva, kiva jos melskaa syntymään asti samalla lailla kun tuo pikkkukakkonen, ei ollenkaan loppuviikoilla tuntunu kivalle ne liikkeet, vaikka voihan sitä aina itse olla huoletta kun vauva liikkuu eli kaikki on ok! Viimeyönä tosin teki jo kipeää tuo touhuaminen mahassa. Kovin alhaalla tuntuu kaveri olevan.
Pari viikkoo poissa olleet "sukkapuikkkovihlonnat" tuli kans takas :headwall:

Oletteko ajatelleet laittaa tulevalle vaaville joululahjaa/lahjoja?
Minä pistin eilen pakettiin löytämäni makuupussin ja yhden vauvalelun ostin... :heart:
Viime jouluna, kun odotin "pikkukakkosta" oli hänellekin muutama paketti. Minä laitoin ja isovanhemmat ja isomummotkin oli laittaneet. Minusta tulokas on perheenjäsen jo siinä missä muutkin :) eihän hän nyt tietenkään tarvisi mitään pakettia, mutta kiva ajatus mun mielestä.
 

Yhteistyössä