*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

Adeliina; Täälläkin on taisteltu heikon hb:n kanssa koko ajan. Oli kyllä odotettavissa, koska en yllä huippulukemiin normaalistikaan..ennätystulokset on tuolla 128 kieppeillä..

Nyt hb on tosiaan 106. Terkkari ei ole ollut vielä mitenkään huolestunut asiasta, koska sormenpäänäyte on aina laimeampaa. Miulla esimerkiksi ensimmäisen neuvolakäynnin sormimittaus näytti hb:n olevan 107, mutta labran verikokeiden yhteydessä se olikin 119. Laimeammat ajat on vielä edessäpäin..veri ohenee entisestään viikosta 28 eteenpäin.

Miulla on käytössä Obsidan ja ovat olleet oikein hyvät ja vatsaystävälliset. Hb ei ole noussut, mutta terkkarin mukaan ilman sitä hb olisi entistä matalampi, joten ovat ajaneet asiansa. Annostuksena on 1 tabletti päivässä. Olen ennen raskautta syönyt kuuriluontoisesti Retaferia, mutta siitäkään ei ole tullut vatsavaivoja, joten sivuvaikutukset lienee ihan tapauskohtaisia..
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! Enpä ole ennättänyt kuin pikaiseen käydä lukemassa kirjoituksia, niin kiirusta ollut...Ja postauksia paljon.

Vakuutuksista: IFin vakuutus on kertakaikkisen huono, älkää erehtykö sitä ottamaan: vakutuus loppuu siis syntymään, sitten siinä on kahden kuukauden gäppi, jonka jälkeen voi sitten hakea uutta lapsivakuutusta kun vauveli on 2 kk. Eli vauva on juuri nuo ensimmäiset kaksi kuukautta ilman vakuutusta! Aika järjetöntä. Vauvavakuutukset pitää ottaa pääsääntöisesti 3 kk ennen laskettua aikaa, eli jos la on maaliskuun alussa niin kannattaa toimia NYT. Itse tutkittiin hyvin tarkkaan eri vakuutusyhtiöita ja päädyttiin Tapiolaan, heillä mm. omavastuu 100 euroa haetaan kerran vuodessa netistä, kun melkein kaikissa muissa yhtiöissä omavastuu on maksettava joka lekurikeikan jälkeen. Tapiolassa pääsee vuodessa satasella, oli lekurikäyntejä sitten kuin paljon tahansa. Kannattaa tutkia, jos vauvavakuutksen haluaa ottaa!

Kuulin eilen, että THL alkaa tutkia kahta keskenmenoa, jotka on sattuneet sikapikin ottamisen jälkeen. Oletteko kuulleet asiasta? Aika kauheeta, jos nyt selviääkin jokin yhteys...huh.

(.) Vauva potkuttelee jo kovasti, taitaa olla näillä viikoilla jo jaloissa aika paljon voimaa. Eilen tuntui, että pikkuinen halusi tulla kylkiluiden läpi, ja välillä on vaikea erottaa, tuleeko nyrkistä vai monosta, kun samaan aikaan tuntuu ylhäällä ja alhaalla. Pääseeköhän vauva vielä kohdussa liikkumaan ja kääntyilemään? 4D-ultrassa tyyppi oli vielä peräasennossa nimittäin.

Hyvät voinnit kaikille!
:flower:

Karo76, ja taitaa olla nyt rv 24+5
 
Oliko toi tapiolan vakuutus nyt 2 kuukaudesta eteenpäin eli ei korvaa sitä ennen olevia sairauksia.

Täälläkin potkut vahvistuneet huomattavasti. Ihanaa kun mieskin tuntee ja näkee ne vatsan päältä :heart:

Alkaa olla jo vähän tukala olo toisinaan tän vatsan kanssa. Parina päivänä oksennus meinannut tulla jos on alaspäin kurottanut, esim kenkiä sidottaessa :LOL:

Abello 24+2
 
MLL
Huomenet!

Noista vakuutuksista olette kirjotellut..Meille tulee Pohjolan vauvan vakuutus. Pitää hakea 3kk ennen syntymää ja ainakin mulla on sellanen käsitys, että astuu voimaan kun vauva syntyy, voimassaoloaikaa en muista, mutta vaikutti kuitenkin ihan kätevälle. Meillä on kaikki muutkin Pohjolassa niin toki laitetaan tämäkin. Pitääkin soitella sinne ja tilata ne paperit kotiin jo tänään :)

Mulla alkaa reissu olla lopuillaan, kun olen ollut täälä eteläsuomessa sukuloimassa.. Miestä ja koiria on jo kamala ikävä, mutta niin tulee näitäkin ihmisiä kun lähtee takasin :heart: :'( Vaikeaa on tytön elämä :D Ostin vauvalle ensi lelun, sellasen soivan dinosauruksen, kun laitan se mahan päälle niin vauva alkaa ihan hurjana potkimaan, en tiedä onko se nyt sitten hyvä vai paha, mutta ainakin herättää tunteita :D

MLL :heart: poju 23+1
 
Tapiolan vakuutus on varausmaksun kanssa voimassa ennen syntymää ja synnytyksen jälkeen heti jatkuvana muistaakseni 20 ikävuoteen saakka. Nimi muuttuu vauvavakuutuksesta lapsivakuutukseksi automaattisesti. Kolmen kk:n sisällä lapsen syntymästä pitää heille toimittaa lapsen nimi ja sotu. Verkkosivuillaan on hyvää tietoa. Meillä olisi ollut vakuutukset Ifissä, mutta vaihdettiin kotivakuutuskin Tapiolaan nyt, se on myös ehto sille, että myöntävät vauvavakuutuksen, eli siis että kotivakuutus on myös heillä.

Potkut näkyvät vaatteiden läpi selvästi, koko maha hytkyy... =) Välillä tosiaan myös kumartelu inhottaa kun maha ei anna enää myöten ja on pallona vastassa.

Karo76
 
Heissan kaikile!
Onko täällä muita joilla todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, mulle äsken neuvolasta soittivat et pitää rueta thyroxiinia napsimaan...On jo jonkun aikaa ollut rajoilla nuo arvot, mut nyt kävin ti kokeissa ja lääkäri oli päättänyt et parempi alottaa tuo lääkitys, kun oireitakin on.

Kävin maanantaina ottamassa nuorimmaiselle "possupiikin", nyt sillä on sit nuha tullut ja ollut tosi levoton öisin...
 
Rautapillereistä sen verran että minulla ei ole tuon Retaferin kanssa ollut minkäälaisia ongelmia. Niitä olen nyt popsinut yli kahden viikon ajan kun oli hb sen verran laskenut että sano neuvolassa viimeks että nyt pitäs niitä alkaa ottamaan. Retaferiä olen myös aiemmin käyttänyt mm. verenluovutuksen jälkeen kun sellasen paketin sieltä sain niin ei ole sillonkaan ollut mitään ongelmia.

Mekin otettiin lapsivakuutus näin ennakkoon. Harmi vaan, että siihen ei vissiin saa meiltä henkilökunta mitään erikoisalennuksia mitä meillä muissa vakuutuksissa on, kun tulee täällä vakuutusyhtiössä päivät pitkät istuskeltua.

minjoh 25+2
 
Ja ettei puhe vakuutuksista lopu ni kerrompa tästä aamusta.. Lähdin aamulla peruuttaan autoa tallista ja avasin oven noustakseni autosta ja laittaakseni tallin oven kii.. Noh, auto lähti viettämään siinä meän pihalla ja vaikka kuinka poljin jarrua niin ei pysähtynyt. Paniikki iski ja kuskin ovi jäi auki sillä seurauksella että karautin meän roskakatokseen ja ovi meni vinksalleen. Lopulta älysin vetää käsijarrun päälle ja auto pysähty. Onneksi, sillä seuraava etappi ois ollu kuusiaidan läpi naapuriin. Yleensä siis peruutan auton tallista, pysäytän ja laitan käkkärin päälle ja käyn sulkemassa tallin oven. Nyt en ehtiny ees autosta pois kun auto jo lähti valumaan. Onneksi selvittiin säikähdyksellä, sekä minä, vauva että poika takapenkillä. Ja onneksi on olemassa vakuutukset!!
Harmittaa vaan ihan älynä, koska tänään ja huomenna ois koulussa tärkeät päivät olla läsnä mut enhän mie täältä 12km päästä mihinkään pääse :/ Ja vaikka meneeki vain omavastuu niin kylläpä ne vaivalla ansaitut bonukset lähtee :( Onneksi mies oli ymmärtäväinen (hänkin mällänny meän pari autoa :LOL: ) Onneksi on jääkaappi täynnä ruokaa.

Että tämmöstä tänne aamuun. Ihan ku tää viikko ei ois muutenki ollu henkisesti ja fyysisesti raskas.. Voitte uskoa, et jos en ois raskaana niin huomenna vetäisin semmoset yybernollaukset että :D

mobic - sählänä ja kettuuntuneena
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimon:
Kävin alkuviikosta myös ihotautilääkärin juttusilla kun atooppinen ihottuma rehottaa, eikä finnit ei ota laantuakseen. Vinkkinä myös muille, että raskausmonivitamiinivalmisteet sisältää kaikki B-vitamiinia, joka pahentaa aknea. Siirryin pelkkiin kalkki&D-vitamiinitabletteihin, jonka lisäksi syön lisärautaa. Ja luonnollisesti paljon hedelmiä ja vihanneksia, joten eiköhän tuolla pitäisi selvitä loppuun saakka!
Kiitos infosta, en ole tajunnut edes kysyä neuvoja tm. mistään kun mulla on jonkinsortin atooppinen iho ja nyt taas kun olen raskaana niin puolen välin jälkeen viikkoja myöten tuntuu että tää rehotus pahenis vaan :(
Eilen ystäväkin huomas selkeesti kaupassa :'| Ihan on punasii "pikkupaiseita/näppyjä" naama täys :'( :'(
Sama juttu tais olla esikoista odottaessa, en muista oliko näin paha vai vaikuttaako tää tuplaraskaus noihinkin vaivoihin tuplasti o_O
Oon lokakuusta lähtien syönyt noita raskausajan multitabseja, just monivitamiinivalmisteita, voikohan todella olla niistä johtuvaa että mun iho kukkii nyt pahana.... Ei hirveesti viittis meikkivoidetta käyttää mut välil pakko jos en halua ihmisten kohta tuijottavan mua kaupoissa tm :S

(.) Melskaamista tuntuu nyt tosin parina viime päivinä ovat vauvit olleet vähän hiljaisempia mutta aina välillä kunnon jyske alkaa.
Voiko johtua että tilaa alkaa olla vähän vähemmän :D

Esikoisen rokotus ois tänään. Se paikka missä rokotetaan on aika pitkällä, en pääse lähtemään sinne kävellen kaikkine vaivoineni. Ukko on töissä joten joudutaan oottamaan iltaselle rokotukseen menoa.

Hoh, se ois maanantaina viimein NKL-käynti, jospa ne sukupuolet selviääääää :) :) :)

Ainiin, viimein eilen KELA:n sivuilla luki että eilen postitettu päätös mulle pakkauksesta jne. Eli tänään suattaapi tulla kotia asti se posti =)

Kinder- & tiuhti+viuhti 24+2
 
Ääh. Täällä makoilu jatkuu. Ajattelin repästä ja viedä tänään kelan paperit kelalle :whistle: En oo siis tällä viikolla vielä uskaltanu toistaseks poistuu sohva-sänky-jääkaappi akselilta supistusten takia. Kirpparillekkin tekis mieli, mutta kattoopi nytten miten tämä päivä alkaa sujua. Heräsin vasta yhdeltätoista, koska yön valvoin muksun potkiessa :saint: Ja välillä supistelikin. Tavoitteena siis nyt ensiksi se kela ja sitten katson sitä kirpparia,jonne asti tuskin pääsen. Vanhemmalla poitsulla tänään lääkäri,soittelivat isänsä luota että olisinko halunnut käyttää, mutta en uskaltanut lähteä..kun ei tiedä miten pitkään siellä menee ja sieltä kun ei sitten voi kesken häipyä kun rupeaa siltä tuntumaan. :ashamed:

Hb on mullakin matala. Oon retaferia kiskonu siihen, tällä hetkellä 2tbl/päivä. Viime arvo tais olla 110. Ja sitä ennen olin siis jo syönyt yhden tabletin päivässä.

mobic Mä oon romuttanu yhden auton oven lähes samalla tekniikalla, enkä muuten ollu edes raskaana :D

Mysti 23+3
 
Pieni merkkaus itselleni...

Ja kuuulumiset...

Mobic hienosti säädetty :LOL:

Omasta navasta...tuntuu melkettä...tänä aamuna on eteenki jotenki aktiivisena tuo meijä pikku "eemeli" :D Hurja jytke käy mahassa...
Mulla tautiloiset yrittää kovasti puskee niskanpäälle..mut eilen saunassa veteli raakaa sipulia..jos se karkottas kurrku ja keuhko basillit.Nyt on ihan hyvä olo sen suhteen..mut katotaan mitä päivä tuo tullessaan.
Tulisin nyt jo kuntoon...Lauantaina ois koiranäytelmätki...johon pitäs mennä tuon mun mustin kanssa...kahtelemaan ja kehässäkin pyörähtämään..saas nähä miten mun liitoskivut antaa mun juosta...Hampaat irvessä... :kieh: Nooh nää on nyt ainoot näytelmät tälle raskaudelle.Pakko mennä edustaa ns.kotinäytelmiin. :) Ens keväänä en tiiä kerkiinkö pikkuselta näytelmiin...Kahtotaan sitä sitten. :p Olis vaan jo lauantai...ni pääsis kotoo vähä tuulettuu...koirien keskelle...koira ihminen kun oon. :) Nuo karvaset haukkuvat kun on mun ainut ihan ikioma harrastusTai no on isäntä yleesä näytelmä reissuilla mukana.Käydään ihan kahdestaan,jätetään lapset kotiin mummolle yleensä. :) Otetaan ns. samalla aikaa toisillemme... :heart: :heart: :heart:

Olo on ihan hyvä raskauden puolesta, mitä nyt noi liitos kivut vihjailee olemassa olsotaan..ei tosin nii pahana ku kuopuksesta.Saas nähä yltyykö ne...Kestäsvät nyt ton lauantain kunnialla läpi viel et saan esitettyä koiran. :p

Joo mä lähen tuusailee...pikku neitikin kuulu nukahtavan ulos...

Hyviä vointeja mammoila ja mahoille. :D

Daizz+"eemeli" 21+3 Menee ihan hurjan nopsaa tää aika...huh...ei oo paljoo jäleellä enää... :eek:
 
Heippa!

mobic Oops... :hug:

mysti Voima lepoiluun, ettei käy tylsäksi!!

Tänään on ollut rauhallisempi päivä, ettei ole ollut menoja niin paljoa. On ollut tosi ihana tavata ystäviä, vaikka olenkin sit iltaisin ollut väsynyt. Huomenna jo luulin saavani nukkua hieman pidempään kunnes muistin, että pitää käydä maksamassa sähkölasku. Ja jostain ihmeen syystä sen saa maksettua vain aamuisin puoli kymmeneen asti, sen jälkeen eivät ota vastaan niitä maksuja.

Ekakertalaiselta kysymys: Onko normaalia, jos ei vielä tähän asti ole ollut harjoitussupistuksia? En nimittäin ole vielä ainakaan tunnistanut sellaisia.

Minna ja pikkuinen 24+5
 
Viel tosta aamusesta, et on se prkl kun ei autossa jarrut toimi :eek: Kauhistuttaa aatella millaista jälkeä ois voinu liikenteessä sattua.. :|

Minna77, ei kai se mikkään "velvota" et niittä harkkasuppareita pitäs tulla :D Tai sitte voip olla et ne on niin hentosia ettet ees tunnista. Huoli pois siis :)

mysti, täällä toinen vötkyäjä tänä päivänä. Eipä täältä kotua nyt voi mihkään lähteä..

Raudasta viel.. Mulla ei koskaan eläessäni ole ollu hyvät hempat. Enkat taitaa olla 127 :D Neuvolantätihän määräs mut heti ekalla neuvolakäynnillä rautakuurille ko silloin hb 115. On siitä onneks noussu Obsidanilla. Söin puoltoista viikkoa kahta ja sitte yhtä päivässä.

Onnelliset te, jotka kohta saamassa ä-pakkauksen :) Ite en oo tehny viel päätöstä ja Kelan lappujaki saa oottaa pitkälle joulukuuhun.

Vois yrittää itekki nukkua päikyt, ku esikoinenki paapaa. Ei kyl väsytä nyt yhtään vaikka yö tuli nukuttua taas äärimmäisen huonosti :/ Onneks murheet on tätä luokkaa, jos yhtään lohduttaudun :p

mobic ja pikkuinen 22+1
 
Abello Tuosta tapiolan vakuutuksesta. Eli on se vauvavakuutus, joka otetaan 3kk ennen lapsen syntymää. Se korvaa siis kaiken heti, mutta jos otat vakuutuksen vasta vauvan synnyttyä, niin sen lapsivakuutuksen voi ottaa kun lapsi on 2kk ja sitten vakuutuksesta jää pois ne, mitä on siihen mennessä sairastettu tai ilmennyt. Eli jos korvatulehduksen esim. saa ensimmäisen kahden kuukauden sisällä, niin ne kirjataan vakuutuksen ulkopuolelle. Tai jos synnytyksessä tulee jotain, niin kaiken mitä vaan keksiivät kirjata ulkopuolelle, niin niihin ei vakuutus ylety enää sitten.
Neuvolapäivä oli tänään. Eipä tuolla mitään ihmeitä ollut. Paineet ja pissat oli ok ja vauveli kovasti potkutteli ultrassa. Peppua esitteli ja jalkapohjia. Jalkapohjasta saatiinkin kuva kotiin.Ainut mikä oli, niin se painonnousu...noh...reilu kymppi kilo on nyt mittarissa pyörähtänyt.
Löysin muuten yhdestä kirjasta jumppaohjeen noihin liitoskipuihin. Voisin sen yrittää tännekin kirjotella joku päivä, josko jollekin apua siitä on. En ole vielä itse sitä kokeillut.
Onko kellään muuten liivinsuojuksien teko-ohjetta. Lähinnä mitä materiaalia niissä kannattaa käyttää. Haluan oikein lämpöiset, koska ensimmäistä imettäessä pidin yhden rintatulehduksen ja toista imettäessä kuusi (!), niin kaikin keinoin yritän keksiä miten sen nyt välttäisin. Oli viimeksikin lämmittimiä, muttei auttanut.
Miiru 23+6
 
Olipas lähellä ettei joutunu eilen synnärille lähtee :| Alko sit siinä ku oltiin nukkuunmenossa ni särkeen alaselkää ja mikään venytys ei auttanu, sit alko mahaa kiristään ja kiepästi supistaan eikä meinannu millään loppu vaikka kuinka koitti rentoutua..Sit nipisteli alavatsaa ja oli aivan tukala olo eikä ollu panasoliakaan..Soitin paniikissa sitten synnärille josta neuvo että koita lämmintä käärettä ja ota vaikka Ibumax ja jos ei helpota ni tuu sitten..No onneks sit helpottu ja paniikkikin alko laskeen ja sai sit nukuttua onneks.. Kyllä vähän säikäytti :l Täytyy saada neuvolalääkäri kyl ny aikaistettua et se sais ny kattoo nää paikat ettei vaan oo alkanu aukeileen ku supistaa kipeesti käveleesäkin :(


No mutta nyt ei näytä olevan pienellä mitään hätää ku metkuttaa niin mahassa että :D

Neuvolatätistä
Meillä ei oo vanha vaan sellanen keski-ikänen mut jotenki tosi tympee..Muuten ihan mukava hän on mutta ainakun kerron jostain kipulusta tai tälläsestä ni on kuulemma täysin normaalia, syö panadolia ja jos ei auta mee omalääkärille :( Ja meillä on ihan kauheet omalääkärit joten en mene..Jännittää huomenna soittaa neuvolaan että mitä se sillon sanoo..Kai kipeet supistukset on normaaleja ja pitää mennä omalääkärille :/

murgu ja möhkis rv 25 *POKS* :heart:
 
Nonniin, olin tänään Naistenklinikalla kontrolliultrassa ja kaikki oli erinomaisen hyvin. Kysyin piruuttani, että vieläkö se näyttää pojalta, jolloin lääkäri katsoi ja esitteli ruudulta, että tuossa näkyy sen pippeli selvästi.. Elikkä poika se todellakin on, heh. Painoa taaperolla oli nyt jotain 600 grammaa. Huomenna rv 24+0!!!

marcelina & taapero :heart:
 
mäkin kävin tänään ultrassa, rv 24+1 ja painoa ipanalla n. 770g. :heart: Ja se istukka on nyt noussut pois kohdunsuulta!!! :D Ihanaa! Ja kohdunsuu oli kiinni ja kanava pitkä, eli ei ole supistelut saaneet pahaa aikaan. Hyvä mieli =)
 
Hei kaikille.. Onnea niille jotka on saanut hyviä ultrakuulumisia.. niitä on kiva aina lukea! :)

Mua itseäni taas niin harmittaa..
Soitin kättärille äippäpolille kun ei ollu muutakaan numeroa neuvolakortissa..
Siellä sitten vastas tympeen kuulonen nainen jota ei kiinnostanut tippaakaan kyllä mua kuunnella..
Mulla siis ollu tänään taas menkkamaista kipua/jomotusta, alaselkää särkenyt sekä painon tunnetta ollu tuolla alapäässä.. HALUISIN VAAN tietää että kaikki olis hyvin mutta eipä tää hoitaja sitten osannut sanoa kun että ei voi tietää ja sanoi että jos olo pahenee soittaa neloskerrokseen..
Niin ärsyttävä..
Mua olis helpottanut vaa se että kuulee joltain onko tää normaalia vai ei normaalia.. mutta kun ei.. niin ei..

HUomenna sitten soitan neuvolaan ja vaadin lääkärin aikaan.. saa luvan katsoa tuonne alas onko kaikki pysynyt normaalina.

Anteeksi purkautumiseni! :saint:
Huomenna vaihtuu taas viikot.. ihanaa:)

tiitu ja nella rv21+6
 
tiitu87 mulla oli samoja oireita vkolla 19+? ja vaadin päästä ultraan jne. :whistle: Paikat oli kiinni ja kaikki ok. Painon tunnetta edelleen usein on, uskoisin sen siis olevan melko normaalia raskauden tässä vaiheessa. Tietysti kannattaa vaatia että joku kattelee alakerran paikat, ihan oman mielenrauhan vuoksi!
 
hei vaan taas..

pakko tulla tänne avautumaan ku en tiiä kelle muullekaan..on niiiin paska olo, mistä tää oikeen tulee? itkettää ja vituttaa aivan hirveesti, voi luoja ku on hirvee olo. ja ei..vauvalla ei oo mitää hätää, eikä mullakaan..niin herkillä taas vaan et huuhhhuhu...

vituttaa ku ei oo rahaa, vituttaa olla vaan yksin, vituttaa ku ei voi mennä ostaa vaikka joululahjoja tai mitään muutakaan..kuinka ihana oiskaan mennä ostaa kaikkee kivaa söpöä vauvalle, mutta kun ei oo rahaa. helvetti!!!!!!

koko päivän oon ollu yksin kotona, koittanu levätä ja nauttia tästä, mut vitut...kaikki paskat ajatukset vaan täyttää pään, toisella hetkellä kirjotan miehelleni ihanaa ällöpöllö viestiä ja toisella hetkellä jo mietin että en ees halua nähä koko miestä enää..ihan sairasta tää omien ajatusten sekamelska :( tekis mieli vaan nukkua tää päivä pois, mut en vaan saa aikaseks et oikeesti menisin nukkumaan..

huoh..onpa avautumista..kehtaako tällästä ees kertoa täällä.. :( mene jo pois tämä päivä, tule jo ensi viikko! :ashamed: :ashamed:
 
Karo kyllä se vauva siellä vielä pääsee kääntyilemään.Just tänään oli siitä neuvolassa puhetta.

Välihuomatus kylläpä vihloo "mukavasti" alapäähän *auts*

hb:stä on ollut puhetta.Taidan olla ainut kenellä hb huitelee korkealla.Neljä viikkoa sitten se oli 146 joten tänään sitä ei edes mitattu ja seuraava käynti on jo 4.12 :eek: joten silloin se sit otetaan.

Minna77 kyllä on.Jotkut tuntevat ensimmäiset supistukset vasta sitten kun on aika lähteä synnyttämään.No hätä =)

murgu hui!Aika pelottavan kuuloista :eek:

narkissos onnea nousseeesta istukasta =)

(.) Ai että, vieläkin vihloon niin prkeleesti *mur*
No joo, siis tänään kävin neuvolassa jossa kaikki oikein hyvin niin minulla kuin vauvallakin:)
Paino oli noussut joo, mut terkka sanoi et kohtuullisesti *helpotuksen huokaus*
sf:mitattiin eikaa kertaa ja se oli 22 hieman keskirajan yläpuolella menee mut ihannnerajoissa pysyy:)
Sydänääniä taas kuunneltiin ja edelleen ne oli 150, kumman nopeita kun edellisillä on ollut korkeintaan 140 mut yllensä 120-130 no mut ihan nomaalihan tuokin on.
Seuraava neuvola käynti on jo 4.12 :eek: ja sit samalla on se sokerirasitus.Ja se ihan muiden höpinöiden lisäksi kertoi että kun jotkut saattaa olla puol toista vuorokauttaa syömättä ennen sokerirasitusta kun pelkäävät narahtavansa niin silloin verensokeri on jopa korkeammalla kuin mitä ois jos ois syönyt normaalisti.Mä en tiennyt tota. Ja silloin on saattanut tulla jopa vääriä halyytyksiä kun ovat todellakin paastonneet.

Täytittekö te ne KELAn paperit netissä vai toimistossa?Mä sain tänään sen todistuksen, saa nähdä maltanko odottaa tammikuuhun tai joulukuun välipäiviin vai kiikutanko sen jo innoissani aikaisemmin;)

Metsätähti ja onnenjyvä 23+1
 
katariina, no voin kertoa, että ei oo sitä vitun rahaa mullakaan!!! Tienaan nykyään muutenki tosi surkeasti töissä, ku en saa mitään lisiä, ku omasta tahdosta teen pelkkiä aamuvuoroja. Ennen tein sunnuntaivuoroja, lauantaita, iltoja ja vaikka mitä, mistä sai lisiä, mutta ku oon nyt raskaana, niin en halua olla sellaisissa työvuoroissa, missä oon ns. yksin. Joten kärsin sitten.. Tää nyt on ehkä hieman typerästi sanottu multa, mutta kiva, kun jollain muullakin on tiukkaa, eikä mulla vaan.. :D
 

Yhteistyössä