*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

Jaa ku vähän ajattelinki tota hommaa, et näkyykö se teillä muillakin sitte, niinku ilman kirjekuorta, ku mää laitan tänne jotai textiä, nii muilla näkyy tossa nimensä alla aina tuo keltanen kirjekuori, mut mulla ei! Ja ku ei kaikkea voi tietää, varsinkaan tään internetin ihmeellisestä maailmasta! On se niin kumma, ku kaikki vaa muuttuu ja kovaa vauhtia muuttuuki! Ku nykyään tunnutaan tietävän myös, mitä kaikkea EI saa syödä/ juoda,ku on raskaana ja ennen ei mitään tämmösiä tiedetty ja silti aina syntyny terveitä lapsia :LOL:

Mutta on se ihanaa nyt ku aloin tuntemaan liikkeitä ja aina ku oon suihkussa, taikka saunassa, niin puhun mahalleni ja kerron missä nyt ollaan.. hehe, ja se vastaa aika usein sillä omalla tyylillään :LOL:

Nii tääl on puhuttu myös kirkkoon kuulumisesta. Kummatkin mieheni kans kuulutaan kirkkoon Olen itse kylläkin käynyt aikoinaan kristiyhteisön rippikoulun, mutta se ei sitä sano, ettenkö kuuluis ihan "normi" luterilaiseen. Ja ristiäset ois kyllä kivempi ehkä järjestää ihan kotona.. En tiedä vielä, sen verran on aikaa tässä kuitenki miettiä sitä asiaa. Ja ku muutto ois edessä meillä, kuhan nyt kuuluis tuolta asuntotoimistosta jotai, johon hakemuxen lähetin n reilu pari viikkoa sitte! Vaikka ei siitä oo pitkä aika, nii luulis nyt et tämmösen asian kans oisivat järkeviä, ettei tarttis tälläsee pikku luukkuun jäädä.. siis eihän tänne nyt jumankekka mahu ees pinnasänkyä saatikka sitte mitää muutakaa enää yhtää enempää, ku tavarata on jo muutenki ihan liian kanssa ja suurimmasta osasta täytys luopua! Toi mun vaatehuone on oikea kaaos.. ei oo tullu siivottua sitäkää varmaa kolmee vuotee! :kieh:

Muuten oli hienoja nuo kuvio kuun, vai mikä se oli.. Lasten vaatteet ja varsikii se ihana nalle pipo :heart: On seki taito laji, ku osaa tehä itte vaatteita ym! Mää en enää itte oo tehny, ku viimex joskus koulu ajoilla! Mut kyl maalailen akvarelli väreillä joskus ja ihan on hienoja tullunna ja teen yleensä itte joulukortit kaikille! Siin oon hyvä muunmuassa :wave:

Jep, jep

===terveisin yö-kukkkuja & pikku- Martti 21+2 :heart: :heart: ===
 
... Ainiin ja Katariina00 Jep, ehkä näemme sielä? Ois kiwa ja varsinkii, ku emme tunne entuudestaan, ni törmätä synnytys salin käytävässä, että oho siinähän se tyyppi onki, kenen kans ollaan juteltu, muttei koskaa viel nähty! Mut sullahan oli vissii la mua kax päivää aijemmin? ja etkös sääki oota poikaa? Tuolta tiedoista vaa kurkkasin =) Nii ja eihän sitä koskaa tietenkään tiiä varmax, jos vauva syntyyki etuajassa/jälessä! Mut toivotaan että ei ainakaa etu ajassa hirveesti! Onnea sulle odottamiseen :flower:

===Täällä kukun edelleen, minä & Martti 21+2 :heart: :heart: :heart: ===
 
Heippa taas!

Edelleen, kiitoksia vastauksista äitiyspakkauksen vaatteista! :flower: :flower:

Aamupala syöty ja pitäisi laittaa itsensä uloslähtökuntoon... Iski yhtäkkiä paniikki, koska tajusin että pian pitäisi saada hankittua joululahjat Suomeen, jotta saa ne postiin ja perille ajoissa. :eek: Samalla, kun on kaupungille menossa, voisin pysähtyä kahville... :p

Onnea neuvolaan ja kontrolleihin menijöille ja oikein hyvävointista päivää!

Minna ja pikkuinen 24+4
 
Tervehdys!
Voi apua, meille tulee tänään kiinteistönvälittäjä arvioimaan asunnon!
Nyt on kauhea häslinki päällä ja yritän kiillottaa joka paikan..
Kyllä jännittää!
Niin paljon kuin rakastankin tätä asuntoa se käy nyt kolmannen lapsen myötä auttamattomasti pieneksi ja olisi tavallaan pakko siirtyä isompaan..huoh..
Ei vain ole mitään kokemusta, että miten tässä pitää edetä. Ei ole mitään uutta asuntoakaan etsittynä, eikä lainalupausta haettuna, kun ei tätäkään ole vielä myyty ja mitäs sitten jos tämä saadan myytyä niin mihin sitten muutetaan..?

Voi elämä, kai tämä tästä! Huomenna oliskin sitten neuvola. Joka on muuten vasta kolmas käynti mulle! Miten monesti te muutte olette jo käyneet? Tuntuu, että itse käynyt paljon harvemmin kuin aiemmissa raskauksissa!
No onneksi ei ole tarvinnut ainakaan vauvan liikkeiden takia olla huolissaan =) Kovasti tuntuvat potkut ja myllerrykset joka päivä.

No mutta nyt on kyllä pakko mennä siivoilemaan, heips ja mukavaa päivää kaikille :wave:
Pippa 23+4
 
Vakuutuksista
Aloin pika pikaa tekemään Ifin kautta vakuutusta vauvalle kun se piti tehdä 4kk ennen vauvan syntymää jos halusi jonkun nettitilaus alennuksen. Tänään on siis viimeinen päivä :eek: :D
Noh, siellä tuli sitten tällainen eteen kun olin vahvistamassa ja tuli tilauksen tiedot esille:

" Vauvavakuutus
Turva vakavan, vakuutusehdoissa mainitun, synnynnäisen sairauden ja vamman varalta, 10 000 euroa.

Turva lapsen sairaalahoidon varalta,
1 000 euroa, omavastuuaika 30 päivää.
Turva tapaturman aiheuttaman pysyvän haitan
varalta, 100 000 euroa.
Turva tapaturman aiheuttamien hoitokulujen
varalta, 10 000 euroa.
Kuolemantapausturva, 5 000 euroa.
Vakuutuksen myöntäminen edellyttää äidin terveysselvitystä. Vakuutus on määräaikainen ja voimassa vakuutuksen tekohetkestä lapsen syntymään.

Huomaa, että Vauvavakuutus ei ole hoitokuluvakuutus lapsen lapsuuden ja nuoruuden ajalle. Hoitokuluja varten lapselle voi hakea Lapsivakuutusta, kun lapsi on täyttänyt 2 kuukautta."

Siis minä tajusin tuon niin, että vauvalla on ja ei ole vakuutusta syntymän jälkeen? :eek:

Auttakaa nyt hölmöä?

Pikkarainen&Maggie 22+5

Muoks. Vai onko se siis niin, että tuo vauvavakuutus päättyy vauvan ollessa 2kk iässä ja sitten pitää ottaa toinen vakuutus? :ashamed:
 
Mua väsyttää aivan sairaasti, ei millään jaksais olla töissä, mä haukottelen ja oon silmät ihan ristissä koko ajan... Neiti 2-vee kun ei suostunu taas millään menemään nukkumaan eilen illalla. Sillä on joku uhma-kausi menossa nukkumisen suhteen. Istuu vaan sängyssä ja höpöttää itekseen vaikka kuinka kauan ja touhuaa kaikkea muuta kun nukkuu. Ja kun sille sanoo, että nyt nukutaan, et laita maate, niin vastaa vaan, et en laita maate, enkä nuku... |O Toivttavasti tuo vaihe menee pian ohi.

Muuten olo ihan ok. Vauva potkii vilkkaasti pitkin päivää
Äitiyspakkauksesta olette puhuneet. Mä en aio ottaa sitä tällä kertaa. Tyttöjen pakkausten vaatteet on vielä ihan hyvässä kunnossa. Laitan sen rahan vaikka tuplarattaisiin ja ostan poikien vaatteita, jos se poika sieltä sattuu tulemaan :whistle:

Ristiäiset pidetään ilman muuta, kun kirkkoon kuulutaan. Kummitkin on suurin piirtein ajateltu valmiiksi, mutta ketään ei oo vielä varsinaisesti pyydetty. Eikä pyydetäkkään ennen kun vasta vauvan syntymän jälkeen.

Nimet alkaa olla myös aika lailla selvillä. Varsinki pojan nimi on varma, se oli jo edellisen lapsen aikana, jos olis ollu poika. Tytön nimestäkin alan olla varma, vaikka siitä on ollut enemmän vaihtoehtoja, mutta jotenki oon tähän yhteen nimeen nyt tykästyny. Mies antaa mun aika lailla päättää ton nimiasian. Tai totta kai sanoo mielipiteensä, et hyväksyykö vai ei. Mutta ei sillä oo silleen itellä esittää nimivaihtoehtoja. Laput saisin neuvolasta ens kerralla. Olis sit ens kerran neuvolan yhteydessä se sokerirasituski. Ei kyllä yhtään innosta mennä sinne, mut kai se on pakko.

Nyt jatkan työntekoa :whistle:

Tipi75 + masuasukki 23+ jotain
 
pippa3 : ei kun vaan uutta asuntoa katselemaan! :D Te voitte laittaa siihen myyntitekstiin että vapautuminen sopimuksen mukaan, ei siihen tarvitse sen kummempaa ajankohtaa heti tietää. Kannattaa kuitenkin ruveta sitä uutta etsimään ja kun sellainen löytyy, niin yhteyttä pankkiin saman tien, niin saatte sen lainalupauksen tarvittaessa nopeallakin aikataululla. Tuo on niin tuttua, noiden asuntoasioiden kanssa stressaaminen, me on muutettu moneen kertaan ja aina siinä jotain paniikintunnetta kehittyy, kun yrittää niitä aikatauluja saada sopimaan. :/ Ens keväänä me muutetaan omakotitaloon, se on taas yks hyppy tuntemattomaan... :D
Ja niistä neuvoloista kirjoittelinkin jo aiemmin, mä olen käynyt tähän mennessä kerran. Mutta se on ihan musta itsestäni kiinni, kun en halua mennä sinne. Ensi viikolla kuitenkin pakottaudun menemään, jotta saan ne lipetit kelaa varten. Ja sitten en enää varmaan menekään, mulla kun on niitä äitipoleja kuitenkin raskauden loppuun asti tihenevällä tahdilla. Enkä kyllä aio sitä kotikäyntiäkään ottaa, koska mä en kertakaikkiaan siedä sitä terveydenhoitajaa, enkä todellakaan halua esitellä sille kotiani, rintojani tai alapäätäni synnytyksen jälkeen... :eek:
No joo, se siitä asiasta ;) . Maha kasvaa, vauva potkii ja huomenna olis taas ultraa tiedossa B) Ja tänään on 24+0.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kinder-:
^ Jep , vauva kun täyttää 2kk, sinun täytyy hommata uusi vakuutus, lapsivakuutus.
Tuossa Pikkarainen puhuikin Ifin vakuutuksesta. Siis mitä ihmettä.. Eka vauvavakuutus ja sitten lapsivakuutus parin kuukauden ikäisenä. Ääh.. Olikohan Tapiolassakin joku tommonen systeemi vai onko se yks ja sama vakuutus sitten voimassa "ennen syntymästä" johonkin hamaan tulevaisuuteen, vai mitenkä.. Pitääkö mun alkaa nyt lukeen niitä Tapiolan papruja vähän tarkemmin.. Tuohan on ihan älytöntä touhua, jos ei yhdellä lomakejutulla saa hoidettua tuota asiaa moneksi vuodeksi.. V*ttu, sanon minä! *tuohtuu* :D

Lisäys: Lueskelin, että se sama vakuutus on voimassa 2v asti. Aloin vaan miettimään, pitäiskö kuitenkin hakea sitä vakuutusta vasta sitten, ku lapsi on 2kk ikäinen, niin säästäis 80 euroa (varausmaksu)..
 
marcelina , meillä on lapsella tapiolassa vakuutus otettu ennen syntymää, eikä sille ainakaan minun muistin mukaan tarvinnut sittemmin tehdä mitään uusia hakemuksia tai muita kiemuroita, vaan vakuutus on jatkunut sieltä sitten normaalisti.
Raskausdementtia, joo, tai meillä päin istukka-aivot. Kaveri oli joskus lukenut tuosta jutusta, mutten muista enää mistä se tuo nimi tulee. Jotenkin istukka vaikuttaa aivotoimintaan...Eli tulee tehtyä todella typeriä asioita.
Mutta olen saanut tänään peräti jotain aikaiseksikin. Siivosin omaa vaatekaappia ja nyt odottaa puoli jätesäkillistä kirpparille vientiä.
Eilen tuli syötyä lähes pari kiloa mandariineja ja sitten vielä paljon ruisleipää, niin jopa on vessassa ollut asiaa läpi yön ja aamupäivän. Olo ei siis ole tällä hetkellä kovin kaksinen.
Mysti (toivottavasti muistin nim. oikein), toivotaan, että supparit laantuis kokonaan. Ja olikos muitakin kovista suppareista kärsiviä..Ottakeehan rauhallisesti!
Huomenna neuvola. Pelottaa jo se vaaka...Painoa on tullut kamalasti!
Miiru 23+5
 
marcelina huomioithan että kun otat vakuutuksen vasta kun vauva 2kk niin pois sulkee joitakin korvattavia ja jos vaikka heti synnytyksen jälkeen tapahtuu jotain ja vauva saa jonkin loppuelämään vaikuttavan vamman niin sitähän vakuutus ei korvaa jne.
Toivottavasti en selittänyt liian vaikeesta vaan ymmärsit pointin mitä yritin tarkoittaa :ashamed:
 
pippa3mä oon käynyt neuvolassakolme kertaa ja huomenna ois neljäs käynti.
Kaverin kaa oli just tänään puhetta et kun se on käynyt neuvolassa myöskin vasta kolmesti vaikka sen la on helmikuun puolessa välissä.Se vaan naureskeli ettei varmaan ehdi käydä koko aikana kuin viidesti kun sillä on tapana saada ennenaikaisia vauvoja.

tipi75 jaksuaja uhmakkaan kanssa :hug:

Narkissos miks teidän neuvola kotikäynnillä kurkkii alapäätä :eek: ?Ei meillä vaan eikä kyllä oo rinnoistakaan kiinnostunut.Mäkin kyllä mielummin veisin vauvan neuvolaan kuin että se tätsy tulis meille mut se on kuulemma käytäntö ja pah!

Miiru80 älä ees muistuta siitä painosta :( :kieh: :D

Voi että noi jaksaa tapella :kieh: :kieh: Mies ja lapset siis ARGH!!Onneks mies lähtee kohta pelaamaan niin rauha ja hiljaisuus laskeutuu taas taloon.

Masussa kaikki ilmeisesti hyvin kun potkuja tuntuu ja kipuja ei oo.

*POKS*23+0

Metsätähti ja onnenjyvä
 
Alkuperäinen kirjoittaja marcelina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kinder-:
^ Jep , vauva kun täyttää 2kk, sinun täytyy hommata uusi vakuutus, lapsivakuutus.
Tuossa Pikkarainen puhuikin Ifin vakuutuksesta. Siis mitä ihmettä.. Eka vauvavakuutus ja sitten lapsivakuutus parin kuukauden ikäisenä. Ääh.. Olikohan Tapiolassakin joku tommonen systeemi vai onko se yks ja sama vakuutus sitten voimassa "ennen syntymästä" johonkin hamaan tulevaisuuteen, vai mitenkä.. Pitääkö mun alkaa nyt lukeen niitä Tapiolan papruja vähän tarkemmin.. Tuohan on ihan älytöntä touhua, jos ei yhdellä lomakejutulla saa hoidettua tuota asiaa moneksi vuodeksi.. V*ttu, sanon minä! *tuohtuu* :D

Lisäys: Lueskelin, että se sama vakuutus on voimassa 2v asti. Aloin vaan miettimään, pitäiskö kuitenkin hakea sitä vakuutusta vasta sitten, ku lapsi on 2kk ikäinen, niin säästäis 80 euroa (varausmaksu)..
Joo oon tainnut tuon juurikin If:n sivuilta lukea ja mielestäni kuulosti vähän hölmöltä että lapsivakuutus sitten kun vauva 2kk :O
Mielestäni järkevämpää että sama vakuutus jatkuisi sitten.
Pitäisi varmaan soittaa sinne if:ille että selviäisi kun en mä tiiä luinko täysin oikein ne asiat sieltä.
Joissain muissa vakuutusyhtiöissä tais noi asiat mennä helpommin..

 
No meillä on tuo Ifinvakuutus hyvä juuri sillä, että jos synnytyksessä tulee jotain tai vauvalla ilmeneekin jokin vamma niin sitten vakuutus korvaa. Mutta kun 2kk tulee täyteen ja jos/KUN vauva on terve niin emme varmaan jatka vakuutusta. Kaksi aikasempaa on ollut suhteellisen terveitä ja terveyskeskukset ovat meille riittäneet joten heilläkään ei ole enää mitään vakuutuksia. (Iso puuhun koputus :whistle: ) Ifin vakuutus tuli maksamaan tälle 4kuukaudella raskautta+2kk vauvan syntymästä eli 6kuukauden ajalle 155?. Sai tosiaan~20? alennusta kun tilasi netistä 4kk ennen laskettua ja vielä liki 30? alennusta kun oli muutkin vakuutukset siellä.

Pikkarainen&Maggie 22+5
 
metsätähti ainakin aikoinaan esikoisen kanssa tää kyseinen th halus syynätä alapäätä (tosin silloin mulla oli repeämä, ehkä se johtui siitä ) sekä tarkistaa, missä kunnossa rinnat on :eek: No thanks tällä kertaa, kun mä ihan todella inhoan sitä ihmistä muutenkin. Käyn kuitenkin jälkitarkastuksessa privaattipuolella ja vauvan kiikutan sitten kyllä lastenneuvolaan kun sen aika on, eli äitiysneuvolan puolella en aio enää synnytyksen jälkeen asioida. Olkaa onnellisia kaikki, joilla on kiva terkkari, mulla oli viimeksi, mutta sitten taas muutettiin tän kyseisen alueelle (niin kuin mä toivoin, että se olis ehtinyt jäädä eläkkeelle tässä välissä, esikoisen odotuksesta on kuitenkin jo 12 vuotta...mutta ei). Huoh.
 
Huoh! Ei oo taas mun päivä. Tänään ei auto lähtenyt käyntiin! No ei ainakaan jättänyt tien päälle :LOL: Lisäksi on supistellut muutaman kerran kipeesti, ihan uusi tunne. Supistukset ovat mulla yleensä ihan kivuttomia, vaikkakin inhottavia.

Pikkarainen ja marcelina Tapiolassa tehtiin lapsivakuutusvaraus ja silloin tuo vakuutus korvaa myös synnynnäisissä tai synnytyksissä tulleissa sairauksissa ja vammoissa. Lisäksi se korvaa, jos vauva sairastuu heti synnyttyä vaikka keuhkokuumeeseen tai tähän kuuluisaa sikalunssaan. Siinä tais olla aikarajana 3 kk:tta ennen laskettua aikaa ja edellytti äidin terveysselvitystä. Mulla otti kopion neuvolakortista ja se lähetettiin Tapiolan lääkärille, koska on ollut ongelmia. Onneksi vakuutus kuitenkin myönnettiin. Mun mielestä toi IF:n juttu kuulostaa siltä, että sitten siitä lapsivakuutuksesta rajataan noi aikasemmin mainitsemani ulos.

Neuvolatäti. Mistähän noihin neuvoloihin kertyykin noita inhottavia vanhoja akkoja (sori kielenkäyttöni)? Meillä kans semmonen, että kukaan ei halua sen puheille. Valitin sitä mun miehelle ja sitten kun mun mies tuli kerran mukaan, ihmetteli, että mikäs vika tossa. Kaveri sanoi samaa eli kun mies on mukana, th on kiva ja mukava, muuten tosi tökerö. En taida minäkään haluta sitä tänne meille pällistelemään! Inhottavaa, kun esikoista odottaessa on ihan pihalla ja pelkää vähän kaikkea, niin sitten neuvolasta tulee vielä pahempi olo :( Noh ensi viikolla se on edessä, pitää muistaa pyytää ne Kelan laput. Sillä th:lla kun on tapana unohtaa kaikki asiat! :kieh: Kiitos, kun olette niistä sanoneet, muuten jäätäis varmaan ilman avustuksia :(

Huoh! Nyt on pakko yrittää syödä jotain. Ei oikeen oo maistunut pariin päivään mikään. Stressaan vissiin kaikkea vähän liikaa! Huomaan, että vauva liikkuu vähemmän, kun ei syö kunnolla. Ehkä sekin saa silloin vähemmän energiaa!

NinaRinsessa ja Poikanen 23+4
 
Moikka!

Ensimmäinen huonosti nukuttu yö takana. Syy: Masussa melskaava "ManU-Tappara".:heart: :heart: :heart: Siellä mentiin sellaista kyytiä kohdun seinästä seinään. Heräilin n. puolen tunnin välein... Huoh! Minkäköhän moista kyytiä on vielä luvassa.

Mies kommentoi eilen silmät pyöreinä, että onpa sulla kulta jo iso maha! Hihihihiii! Tais kunnolla vasta iskee sen tajuntaan. :heart:

Potkut alkaa oleen jo niin kovia että vähän välillä pelästyy kun pieni sattuu lataamaan oikeeseen kohtaan.

Vakuutus otetaan varmaan ens kuussa Ifistä, kun siellä meillä on muutkin vakuutukset. Ollaan sen verran mattimyöhäsiä ettei ehditty siihen 4kk rajapyykkiin. :ashamed: :snotty:

Äitini ilmoitti tänään syyllisenä että on ostanut ensimmäisen vaatekappaleen pienelle. Fleecen missä on pieniä possuja. :heart: Äiti on ollut tosi ihana ja rauhallinen tämän minun odotuksen suhteen. Ei yhtään tuputtava, eikä holhoova. Onneksi. Se tietää että mulla menis hermo samantein. :heart:

:flower: :wave:
 
Potkut alkoivat tuntua tosi lujina toissapäivänä! Mitähän siellä on muuttunut:)? Siis ero on aika iso verraten kolmen päivän takaisiin hentoihin työntöihin. Nyt on jo möyrimistä ja mahakin kovettuu oikein kunnolla välillä.
Kasvupyrähdys vai mikä ihme!?
Tänään: rv22+2 ( lapsi käyrällä +2 )
 
Tervetulot uusille (olikohan teitä montaki ja mikkäköhän oli nikit, ei tää lahopää muista :LOL: )
tipi75, tiiän tuntees. Meillä kans herra kaksi vee ja niin omapäinen että :headwall: Mittään ei usko ja aina kaikki pitää "minä ite". Hermojahan täs kysytään, tsemppiä meille :D

Lapsivakuutuksista olitte keskustelleet.. Empä oo viel ottanu Pohjolasta selevää, mitenkä heillä tuo homma toimii. Pitää ottaa asia hoidettavaksi, pois päiväjärjestyksestä :) Esikoisen aikaan oltiin viel Tapiolan asiakkaita. SIllon homma hoitu kivasti (muistaakseni piti ottaa 2kk ennen laskettua-aikaa) Onneksi vakuutus ollu meille toistaseks täysin tarpeeton! Mun mielestä se on hyvä olla, kaiken varalta :)

Metsätähti tuolla jo kirjotteli tarpeellisista tavaroista.. Voisin lisäillä listaan viel Bevitan (helpotti nännien haavaumia nopeasti!) Toisaalta ite en koskaan tarvinnukaan sitten rintakumeja ja sitteriki jäi vähälle käytölle (herra viihty mielummin sylissä). Kantoliinaki meiltä löytyy, mut siihen esikoista ei saanu sitte millään asettumaan. Kestoilijoille tietysti kuivausrumpu on aika MUST, mut ilmanki pärjää :) Riittävän imutehosia siteitä jälkivuotoa aatellen (tämäki tietysti yksilöllistä, mut ehkä parempi varata ainaki alkuun jotain ekstamegasuper-siteitä.) Nämä nyt täs äkkiseltään tuli mieleen.

Pitäs varmaan mennä jo vällyjen väliin, ku huomenna pakko vääntyä kouluun 8-16 väliseksi ajaksi |O Tänään ois ollu samanmoinen päivä mut skippailin, ku edellispäivä oli niin rankka, et tarvin vähä palautumista. Onneks kohta on taas perjantai ja mies tulee kotiin :heart: Tosin tää v-loppu menee kouluhommia paiskoessa :(
Masussa voidaan hyvin, sen verran älämölöä pikkuinen pitää pitkin päivää :heart:

Natinati kaikille ja hyviä vointeja ja muutenki kaikkea hyvää :hug:

mobic ja pikkuinen 22+0 (oho, ei tajunnu et viikot paukkuu ennenko nyt :D )
 
Huomenta!

Muistuttelen taas, että maaliskuisille on oma postituslista/yhteisö Yahoo Groupsissa. Se löytyy täältä: http://groups.yahoo.com/group/maalismurut2010/

Uudet jäsenet ovat tervetulleita, joskin aktiivinen osallistuminen kirjoitteluun olisi suotavaa.
 
Heipparallaa!

Onko muilla odottajilla ongelmia hb:n kanssa?

Mä aivan lannistuin eilen neuvolassa, kun hb mitattiin. Ensimmäinen otos näytti 105 ja toinen 95. Matala siis on, katsoi kumpaa tulosta tahansa. Lähtölukemat hb:n osalta oli elokuulla 140, eli lasku on ollut hurjaa. Monivitamiinilisässä olevan raudan lisäksi oon syönyt Retaferia, ilmeisen huonolla menestyksellä. Nyt aion käydä hakemassa Maltoferia, jota th suositteli. Toinen hyvä olisi kuulemma Obsidan. Onko teillä millaisia kokemuksia eri merkeistä, tehoaako yksi merkki paremmin kuin toinen?

Muuten odotus sujuu ihan mukavasti, mitä nyt flunssat ja hormonimyrskyt vaivaa, mutta raskaus itsessään ei aiheuta juuri ongelmia. Vauva on aktiivinen liikkuja ja tömistelee tuon tuostakin. :)
 
Hb itsellä se on aina alhainen ja laskee vaan raskauden edetessä, söin sitten mitä lääkkeitä vaan. Mutta sen voin sanoa, että jos kärsit kovasta mahasta kuten minä, niin älä vain syö Retaferia! Se on sitten viikkojen ummetus edessä, ja sattuu! :( Obsidan on paljon maha ystävällisempi :)

Sikapiikistä Otin sen tiistaina ja siitä tuli,-asiaankuuluvasti- käsi kipeäksi ja heikkoa oloa, mutta eilen illalla alkoi sen puolella kainalossa tuntua kipua ja edelleen on. Liekö johtuu rokotteesta..? Esikoisen eskariryhmässä on kuulemma tullut nyt paljon kuumetapauksia, joten katsotaan koska rantautuu meille. Viikon päästä olisi vasta rokotus lapsille.

Pikkarainen&Maggie 22+6
 
Torjantaihuomenta kaikille =)

Ihan ens alkuun linkki;

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1772104

Ihanaa että näin pikkujoulukautena tulee muitakin uutisia kuin "pikkujouluissa petetään aina"..tai "mistä tunnistat pettämisen"..oikeesti, JUST tätä mieltä olen itsekin. :heart:

Täälläkin jo ennestään aktiivinen vauveli on ottanut uuden, isomman vaihteen käyttöönsä. Potkut osaa olla jo tosi napakoita ja oikeaan kohtaan osuessaan saa äiti-parkansa vingahtamaan säikähdyksestä ja nipistyksestä :LOL: Eniten potkusarjat häiritsee nukkumaankäymistä kun kyljellään ollessa henkeä ahdistaa ja selällään pötkötellessä alkaa vinha potkiminen :LOL: Masun ulkopuolella koira koira potkii unissaan (nukkuu siis meidän välissä) ja sisäpuolella vauveli elää omaa elämäänsä :heart: Yritä siinä sitten keskittyä nukkumiseen..

Kävin alkuviikosta myös ihotautilääkärin juttusilla kun atooppinen ihottuma rehottaa, eikä finnit ei ota laantuakseen. Vinkkinä myös muille, että raskausmonivitamiinivalmisteet sisältää kaikki B-vitamiinia, joka pahentaa aknea. Siirryin pelkkiin kalkki&D-vitamiinitabletteihin, jonka lisäksi syön lisärautaa. Ja luonnollisesti paljon hedelmiä ja vihanneksia, joten eiköhän tuolla pitäisi selvitä loppuun saakka!

Iso kiitos kaikille tavaroita listanneille. Kävin myös tsekkaamassa MLL:n ketjun mitä vauvalle kotiin. Hyviä vinkkejä! Käyn kokoamaan niiden pohjalta itselle listaa =) Ehkä tästä vielä selvitään..

Miimon ja Hengari-Hertta 23+5
 

Yhteistyössä