*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* joulukuussa (ensimmäinen vauva syntynyt)

Pitkästä aikaa, käyn täällä kyllä lueskelemassa, mutta jotenki toosi laiska ollu kirjottamaan.. :ashamed:

Täällä vointi ihan ok. Supistelee edelleen herkästi ja kontrolli lääkärissä kävin viime to. Saikkua jatko neljällä viikolla eteenpäin, kohdunsuu oli kiinni, mutta ei "niin napakka" sen sanojen mukaan.. Eli pientä kehitysytä tapahtunu, muttei kuitenkaan mitenkään huolestuttavasti.. Sano että omien tuntemusten mukaan saan liikkua kevyesti, muttei saa nostella painavia, jne jne..

solmussa pieni ällövaroitus, mutta se limatulppa oli sellanen kunnon "klöntti", mikä oli osittain kirkasta ja osittain vähän sellasta kellertävää ja paksua.. Sitä ei voi sekottaa mun mielestä valkovuotoon. Jos valkovuoto on limasta, niin se voi kuulemma kertoa jostain tulehduksesta..

Kaikille supistuksien kourissa taisteleville iso :hug: .. Voin kertoa mikä mulla auttanu; eli kauratyyny mitä lämmittää mikrossa ja laittaa vuorotellen mahan ja selän päälle. Runsas veden juonti ja sitten ihan lepo vaan. Stressaaminenki on hyvä jättää vähemmälle.. Paraskin neuvomaan :whistle: ;)

Minna77 oli laittanu city crossit tilaukseen! Meillä löytyy sellaiset kolmen vuoden takaa, ja vielä on hyvässä iskussa! Joten itse voin ainakin suositella.. Meidän kolme-vuotias edelleen on lenkeillä ollut kyydissä, mutta ens keväänä saa siirtyä sitten pyöräilemään..
Asutaan esikaupunkialueella, ja täällä on sellasia kinttupolkuja/hiekkateitä, niin niilläkkin menee tosi näppärästi.. Meillä on se city-koppa siinä ja sitten ratasosa erikseen.. Kova koppa sen takia, että on vähän väljempi nukkua kesäkuumalla ja sitten "suojaa" enempi talvella, mutta paljonhan käytetään nykyään niitä kantokassejakin mitkä varmasti hyviä!


Parisuhde ongelmista on myös ollut puhetta täällä.. Tsemppiä kamppailuun! Sen verran voin kertoa että esikoista odottaessa meillä oli todella "tiukat välit". Mä olin ku tuuliviiri ja tapeltiin ja huudettiin (tai mä huusin) tosi paljon.. Halusin huomiota ja pelkäsin yksinjäämistä.. Onneks selvittiin siitä! Raskauden jälkeen itelle tuli paljon tasaisempi ja parempi olo ja suhdekkin rupes taas "kukoistamaan".. Eli ihan oikeesti kannattaa jos vaan suinkin pystyy niin elämään tän raskauden yli ja ohi ja katsoa mitä sitten tapahtuu.. Tämä raskaus on ollut paljon tasaisempi meillä.. Joten voimia!

Nyt lähden suihkuun, aamulla sokerirasitus.. :x Ei olisi ollut "pakko" mennä mutta neukkatäti suositteli sitä.. Painoindeksi oli 24 ennen raskautta.. JA nyt tullu kaikkiaan n. 7kg painoa, viime viikolla oli neuvolassa tullut 900gr! Olin ihan hämmästynyt kun ajattelin että muutaman kilon lihonnu ku en oo päässy liikkumaan, mutta tosiaan 4viikossa tuon verran niin olin kyllä iloinen.. Mutta katotaan mitä joulun jälkeen.. :kieh:

Siiruli ja maha-asukki 26+5!! :heart:
 
MLL
Hei tosta limahommelista niin munkin pitää kantaa korteni kekoon :D Mulla on tullu jo varmaan viikolta 14 lähtien sellasia valkosia/kelletäviä klönttejä pyyhkiessä. Välillä siis oikeen sellasia kunnon räkä klimppejä ja on tutkittu, että ei oo tulehdusta, eikä kai se limatulppaakaan ole ollut kun ei oo mitään muutoksia ollu tuola kohdunsuulla. Et voi olla myös vaaratonta :wave:
 
Huomenta aktiiviset kanssasisareni :)
Onpas taas tullu kovasti tekstiä, pitää yrittää vaik tänään lueskella kaikki et pääsee taas kärryille. Itsekkäästi nyt vaan omaa napa nopsaan
:saint:
Eilen oli neuvola ja siellä kaikki ok. Pissa puhas, paineet hyvät, paino nyt 60,5kg (vähä oli pompsahtanu mut myönnettäköön, et viikonloppuna tuli herkuteltua niin pitsalla kuin ekalla konvehtirasiallaki.. :whistle: ), hemppa oli laskenu taas 115:sta joten taas aletaan napsia rautaa kahdesti päivässä. Sf-mitta oli 21cm ja siis siinä keskikäyrän alapuolella. Terkka ei vielä oikein hahmottanu miten päin vauva masussa on, koska siinä missä sen mielestä oli selkä taiski olla jalat :LOL: Sydänääniä saatiin ton asento-ongelman takia ettiä aika tovi, mut onneksi kävi semmonen jytke masussa ettei missään vaiheessa alkanu jännittää :heart: SOkerirasitus varattiin ens viikon perjantaille ja lääkärineuvola vuoden lopussa (30.12.) Sain Kelan paprut täytettäväksi ja aattelin kuite ottaa sen pakkauksen, vaikka siinä paljon turhaakin on.

Täällä on päästy edelleen aika pienin vaivoin verrattuna teihin joihinki toisiin, kovasti teille jaksamisia :hug: Vika viikko koulua menossa ja nyt pitää jaksaa spurtata vaikka rankkaa tekeeki herätä joka aamu 6.45.. |O Ens viikolla sit voidaanki mennä pojan kans miehen tykö Ouluun vaik koko viikoks :heart: Ihanaa kun sit ei tarvis olla erossa omasta kullastaan :)

Jahas, kello on kohta 20 yli, pakko lähteä herättään esikoinen et ehtii taas kouluunki suht ajoissa :D

Voikaa hyvin ja kommentoin myöhemmin juttujanne. Ootte kyl ihanaa sakkia!! :flower:

mobic ja kevätpörriäinen 24+6
 
Huomenta!

Neuvolassa käyty ja lekurilla samalla. Paikat sulki-kiinni joten ei hätiä mitiä :)
Hemppaa ei katottu, kun edellis käynnistä vasta 2vkoa. Paineet edelleen alhaalla 101/64. Fundus 27 ja paino noussut 1kg, yhteensä siis tullut tasan 6kg. Sydänääniä ei meinattu saada kunnolla kuunneltua kun pirpana potki niin kovasti anturia pois, rupes lääkäriäkin naurattaan :D 3vkon päästä uudestaan.

Nyt pitäis lähteä käymään entisellä työpaikalla kun tuli vielä liitosta lappu joka pitää täyttää. Samoin pyytävät täyttämään yhden toisenkin lapun uudestaan minkä olen sinne jo kertaalleen täyttänyt, mutta kaiketi hukkunut jonnekin. Samaan syssyyn saankin lähettää jo uuden 4vkon "raha-anomuksen" sinne. Eli takautuvasti tulee sitten jo ainakin 2kk:den rahat. Kaveri sai kerralla 4000,- takautuvasti kun oli hiukan ruuhkaa liitossa.. :/ ONNEKSI tuli palautuksia eikä mätkyjä, ettei ihan pikimustaa joulua tule..

Tuosta limasta piti sanomani, että minullakin on tullut oikein sitkeitä klönttejä valkovuotoa(?), eikä ole ollut mitään tulehdusta tai limatulppaa. Kaikkea ihanaa sitä erittääkään näin naisena :D Mutta, koskaanhan ei voi tietää mitä toisen "eritteet" on, joten kannattaa kyllä varmastikin tarkistuttaa jos huolestuttaa.

Onko muilla muuten ongelmia nenän kanssa? Itsellä on kokoajan sellainen tunne kun olisi kuivunutta räkää ja jotenkin tukossa. Kaiketi siis limakalvot(?) turvoksissa?
Jokin muukin oli, mitä piti kysyä..? NIIN! Hiukset on kihartunut nyt raskauden aikana! Tai no, mulla on lyhyt tukka, mutta selvästi nyt taipuu joka suuntaan, mitä ei ole ennen tehnyt. Siitäkin taisi olla jossain juttua, että on myös ihan raskauteen liittyvää. Hassua! :D

Jeps, mutta nyt aamupalaa ja liikenteeseen uudestaan!

Pikkarainen&Maggie 25+4
 
katsotaanpa,mitä kaikkea muistan teijän jutuista kun täällä on näköjään muutama muukin kuin minä keltä tätä juttua piisaa :)
Nenä on täälläkin tuollainen,ja sattuu ku on niin kuiva.
Isyyssloma tosiaan vähennetään äidin rahoista,saat toki olla kotona myös silloin mut yhdet tuet vaan maksetaan.

ON: neuvola oli eilen ja tämä mamma nyt sitte "laihiksella". Kiloja tullu jo aivan sairaasti,ja olen kyllä itsekin niihin ihan syypää. Oon oikeen odottanu t aikooko se naukku mtn sanoa,mut eipä se nyttenkään mtn hermostunu,totesi vaan että nyt olis sitte viiminen mahollisuus alkaa funtsia et haluuko sitä ittes syöttää ihan valaaksi. Eikä mua kyl vieläkään laitettu sokerirasitukseen tms.
Kaikki oli muuten ihan ok,hemppakin oli noussu 114 takas 131 ja vauva menee sf:mitan mukaa ihan keskellä käyrää edelleen. en nyt muista taas mtn noista aiemista kirjotuksista et mitä pitikään sanoa,joten jätetään tämä tähän! hyvää päivänjakoa kaikille! :D
 

Piti tulla poksumaan!! :D

Limaklönteistä yms. Ei ole vielä tullut mutta kiva tietää että voi tulla, tai sitten ei.
Kaikkeen täytyy varautua :D

^^Nenäongelma täälläkin.

Hiuksista, mullapa taas aivan kaameet hiukset jälleen kerran kun raskaana ollaan :D Jos nyt pesisin ne, on hetken tuuheat ja puhtaat, päivällä jo likaisen ja rasvaisen tuntuiset :eek:
Ällöttää koska olen muutenkin tarkka hiuksistani... ("tukka hyvin, kaikki hyvin") :/

Parisuhde-ongelmia on täälläkin, välillä ollaan oltu jopa eroamassa :whistle: Saas nähä mihin tässä päädytään mutta kumpikaan ei suurimmaksi osaksi näillä hetkillä siedä toisiaan.
Ehkä joku tunnin päivässä on aika jees olla kun toinenkin on siinä mutta sitten taas..... :|
Mun mielialat ym. muuttuu hetkessä, monta kertaa päivässä!! Meistä kumpikaan ei jaksa tätä "ongelmaa", kumpa jaksais vaan tän raskauden yli :/

Kivempaa asiaa, ensi viikolla ultra Naistenklinikalla :) ellen oo jo sitä moneen otteeseen täällä toitottanut :LOL: Muisti nyt vaan on niin huono ja oon laiska ettii viimekertaisia kirjoituksiani jne. Vaikka saishan ne tuolt omista tiedoista mut enivei....
No mut toivotaan et ne jo laittas käynnit kahen viikon välein! Pelkään ylikaiken nyt kun ennenaikainen synnytys takana...

Joopajoo, tuntuu että nukahdan tähän koneen äärelle, pakko mennä taas makaamaan!
 
Hei todella pitkästä aikaa. :wave:

Käyn myöhemmin kommentoimassa ja kertailemassa omia kuulumisia, kunhan saan kahlattua läpi teidän kaikki kitjoitukset. :D

Piti vaan heti tulla kommentoimaan tuota isyysloma asiaa. Isyyslomaa ei vähennetä äitiyslomasta eikä myöskään rahasta. Isyysloma kestää tuo 1-18 vrk. Isäkuukausi puolestaan taas on se, jonka aikana äiti ei saa tukia. Kelan sivuilta löytyy tosi hyvin infoa. :saint:

Alice 26+0 Poks
 
Tekstiä tulee niin vauhdilla, ettei perässä pysy, ei millään tahdo ehtiä lukemaan sitä mukaa kun tekstiä tulee.

Tänne ei nyt mitään niin ihmeellistä kuulu. Töissä koitan olla, vaikka ei kyllä kiinnosta enää tippaakaan... :/ Tämän päivän jälkeen 33 työpäivää jäljellä :attn: Ärsyttää, kun pitää tulla välipäivinä töihin, kun kaikki muut on lomalla ja vaan sen takia, et puhelinvaihteen pitää olla aina auki. En kyllä ymmärrä miks, kun eihän täälä oo ketään kelle mä puheluja kääntäsin :kieh:

Vielä 1½ vkoa, että pääsis äitiyspolille lääkärille. Jospa se sitten viimein selviäis, et onko se vauvan vatsalaukku nyt sitten iso vai ei. Ihmeen vähällä stressaamisella mä oon kyllä selvinny, et oo asiaa kauheesti murehtinu. Ehkä siksi, et rakenneultras se kätilö sanoi, et 80% tapauksista, missä vauvan vatsalaukku on koko ajan iso, niin kaikki on kuitenkin ok.

Talvitakkiongelmasta on ollu jossain vaiheessa puhetta ja mulla kans alkaa villakangastakki tehdä tiukkaa, et sopii. On mulla vielä toinen vähän paksumpi takki odottamassa. Mutta kun on ollut vielä suht lämmin, niin en oo viittiny sitä käyttää.

Kelan laputkin pitäis täyttää viedä, mutta en oo vielä saanu aikaseksi. Onhan tässä vielä aikaa. Se sairaalan esitietolomakekin pitäis ennen seuraavaa neuvolakertaa täytellä.

Niin sokerirasituksessa kävin ja tulokset oli ok. Onneksi. Ei tarvi alkaa piikittämään, en tiiä olisko musta ollu siihen.

Nyt pitää jatkaa työntekoa


Tipi75 + masuasukki 26+ jotain
 
heippa taas :)

nenä ongelmia täälläkin :wave: aamuisin ihan tukkonen olo, ja muutenki tosi kuiva ja inhottava, samoin kurkku, yöllä välillä herään ku on IHAN kuiva kurkku, hyvä että henkeä saa, ja samoin huulet..aamulla sitten menee hetki että saa nieleskeltyä vähä kurkkua toimimaan.

MUTTA viimeyön nukuin ekaa kertaa todella pitkään aikaa ilman rennietä!! yleensä ku meen sänkyyn makaamaan niin alkaa närästää ihan pirusti, mutta eilen ei. ihan kummastuttaa, söin kumminkin ihan normaalisti ym ym. ihana tunne!!!

me muuten myös usein ku tapellaan ni mietitään siinä riidan keskellä et miks ihmeessä me edes yhdessä ollaan ja plaa plaa, mutta sitten riidan jälkeen sitä miettii et miten ihmeessä sellanen tulee ees mieleen, että erotttais. ihan hulluja nää hormoonit kyllä!!

nyt on kauhee väsy, taidan ottaa päikkärit tytön kanssa kunhan sekin alkaa väsyymään. harmi mamma väsyy aina ennen tyttöä :D

 
MLL
Tipi75 mulla on sulle selitys miksi sun pitää olla töissä vaikkei sielä ole ketään kelle yhdistää: jonkunhan se paska pitää ottaa vastaan kun ne soittajat päiväilee ja hikeentyy kun ei saa ketään kiinni! :kieh: Itekkin joskus ollunna puhelinvaihteessa töissä ;)

Täälä ei ihmeitä, jotenkin huominen neuvola jännittää! Ensiksi on se punnitus ja sitten kun siitä selviää niin saa jännäillä vielä mikä on tilanne kohdunsuulla. Olen kotivaa'alla tarkkaillut painoa lähes päivittäin ja se on hienosti pysytellyt samoissa lukemissa jo pitkään, mielestäni ei oisi noussu yhtään viime neuvolasta. Nyt tänään kun ennen kouluun lähtöä menin täysissä pukeissa ja aamiasen nauttineena vaa'alle niin näytti kun painoa oisikin yht äkkiä tullut 1,5 kg..WHAAAT?! En ala jos se pitää paikkansa, murrun varmaan itkuun sielä neuvolassa :ashamed:

MLL :heart: poju 25+6
 
Kiitos Alice :flower: Mä yritin kelan sivuilta lukea, mutta meen aina ihan sekasin niistä jutuista.

Huomenna olis kauan odotettu neuvola+lääkäri. Mä olen kanssa kotona tota painoa kattelut ja toisina päivinä näyttää samaa kun viime neuvolassa, välillä taas heittää 1-2kg. Voihan noissa puntareissakin olla eroja. Noh huomenna sen näkee.

Herkuttelin taas äsken suklaalla, että en yhtään ihmettele jos paino on noussut paljonkin :ashamed:

Abello 27+0 **POKS**
 
Upean stoorin olin kirjoitellut, mutta hävisi sitten ilmeisesti johonkin bittiavaruuteen, kiva :kieh:

Mutta eipä mulla mitään sen kummempia asioita ollutkaan.
Tuota nenäongelmaa ihmetellään täälläkin.. Johtuisko sitten vain kuivasta sisäilmasta vai mistä, tiedäkkös tuota.. Inhottavaa se ainakin on.

Ensviikolla olis mullakin tuo neuvolalääkäri.. argh.. Mä en sitten yhtään tykkää siitä "sorkkimisesta", mutta minkäs teet! Meidän lääkärillä on vielä tapana kuunnella sydänäänet vielä sen inhottavimman tutkimuksen päälle. Kiva siinä sitten paljaana makoilla.. Anteeks aihe:ashamed:, mun hienotunteisuus on kadonnut.
Saas nähdä sitten samalla miten tuo paino on noussut, kun ruokavalio on lähinnä herkkupuolelle siirtynyt. Mun on pakko ryhdistäytyä!

Mutta nyt mä lähden postiin hakemaan H&M:sta tullutta jättivaatepakettia :D

 
Päiviä vaan!
Neuvolakuulumisia eli tänään oli lääkärineuvola... Paino on noussut ihan kivasti, vaatimaton 1,3kg/vko lisää viimekerrasta :LOL: Neuvolantäti vaan totes että mitä ihmettä olet syönyt. Mitään en myöntänyt, vaikka täytyy myöntää että makeeta tulee syötyä ihan liikaa kun itsehillintää ei löydy mistään :eek: No sf-mitta oli vain 24cm, vaikka viime kerralla se oli jo 22. Mahtaakohan vaikuttaa kun lääkäri mittasi sen kun oli puoli istuma asennossa. Vauvan sykkeet 146. Hb ei otettu, kaikki muuten hyvin. Lääkäri määräsi vielä vuoden loppuun asti sairaslomaa tämän selän takia, olisi ilmeisesti antanut äitiysloman alkuunkin mutta sanoin että olisi se kiva välillä päästä kokeilemaan töissä oloa.

Tukivyöstä Ostin itselleni sellaisen raskaustukivyön jo esikon aikana, maksoi hieman alle 50e lastentarvikeliikkestä. Minun kyllä täytyy sanoa etten huomaa suurta apua ainakaan omiin selkäsärkyihini. Kyllähän taakka selässä hieman kevenee kun masu on niin kompaktisti siinä, mutta kyllä minulla on silti kivut jatkuneet.

Nyt alkaa vihdoin nämä paperisodatkin helpottamaan, olen saanut jo äippäpakkaus hakemukset menemään, sekä työttömyyslaput. Nyt enää ongelmana sairauspäivärahojen hakeminen Kelalta kun olen nyt tämän kuun työtön ja sairaslomalla. Tuntuu olevan niin monimutkaista ja hankalaa.

Joulukorttejakin pitäisi ruveta kirjoittelemaan, jotenkin vaan on into hiipunut. :ashamed:

Joulukin sieltä jo kovaa vauhtia lähestyy. Jännittää kovin, olemme menossa jouluksi viikoksi Lappiin. Saa katsoa miten noin pitkä automatka menee. Jännittää myös esikon puolesta joka on kuitenkin vasta 2v, matka on kuitenkin pitkä. No kaipa se siitä kun tarpeeksi usein pysähdytään. Olemme ajatellleet lähteä yöllä ajelemaan niin saa ajaa rauhassa ja poikakin toivottavasti saa nukuttua istuimessaan.


Ellu07 + tytsy 25+6
 
Ei kestä kiittää Abello Ovat nuo Kelan jutut joskus niin monimutkaisia, että sitä vähemmästäkin sekoaa. :LOL:

Nyt jatkan hommia. :ashamed: :ashamed: työaikana täällä vaan roikutaan. :ashamed: :ashamed:

Alice
 
Meidän upouudet yhdistelmärattaat pistettiin kokoon eilen! Hienot on, kyllä kelpaa noilla pikkuista lähtee ulos viemään :) !

tänään olin aamulla sokerirasituksessa.. luulin että se ois ollu pahempi mutta ei tuo kovin kummoinen ollut, kaverit oli pelotellut litkun makua liikaa, ei se ollut niin pahaa kun olin odottanu .. tietty veren otto 3 x ei ollu kovin mukavaa, mutta kyllä sen hyvin kesti :) torstaina neuvolaan ja sieltä sitten näitä kuulumisia saa tietää lisää.. niitä siis odotellessa..:)!

Mirkelo ja Tiitiäinen 26 + 2 :heart:
 
MLL Mä kyllä luulen, että tänne ei ees hirveesti puheluja tuu välipäivinä (oon koulun kansliassa töissä). Enkä mä oo vakituisesti puhelinvaihteen hoitaja, mutta kun mä tulin vasta elokuussa hoitovapaalta töihin, niin kaikki muu toimiston väki oli jo ehtiny varata joulun ajan lomat. Niin totta kai toi puhelinvaihde nakitettiin mulle :kieh: Ja sinne vois aivan hyvin sanella viestin, että olemme suljettuna... mutta kun rehtorille se ei käy. Että semmosta.

Väsyttää aivan sairaasti, kun pääsis nukkumaan... Turha toivo. Lapset ovat olleet kaks yötä mun siskon työnä ja tulevat tänään kotiin. Mahtaa olla illalla taas hulinaa kahden rauhallisen illan jälken.

Pitäisköhän mennä kahville, jos vaikka piristyis

Tipi75 ja masuasukki
 
Tiistaita =)

Nenä vaivaa täälläkin!! Eilen jo neuvolatädiltä kyselin vinkkejä kun Otrivinit ja Nasolinit on pannassa että mitä sitä nessuun uskaltaisi tiputtaa jotta ilma kulkisi makuuasennossa. Merisuolaliuos ei auta enää :( Viime yönä laitoin sitten tuplatyynyt ja kas, ilma kulki oikein hienosti =) Neuvolatäti ehdotti myös että nessuun voisi sumuttaa Ceridalin öljysuihketta tai Aqualan oilia, kehotti kokeilemaan myös urheilijoiden käyttämiä nenäteippejä.

Hiukset on toinen murheenkryyni. Kasvaavat n. sentin kahdessa viikossa...voitte kuvitella että on hankalaa pysyä brunettena jos hiusten aito väri on täysblondi..*huokaus*

Lillastina mainitsi väsymyksestä, sitä tuntuu olevan liikkeellä täälläkin. Viime viikolla nukahdin töissä istualteni, onneks sitä ei yleisesti huomattu mutta noloa silti :LOL:

Ninnille ja Kinderille jaksamisia parisuhdehuolien kanssa :hug: Meillä otetaan perinteisesti yhteen tasaisin väliajoin ihan kunnolla ja aiempi välikohtaus ajoittui sinne alkuraskauteen. Kertarysäyksellä puretaan sitten pidemmän ajanjakson kaunat. Tosin, kun riita tulee niin se kestää useamman päivän :/

Puhetta oli ollut myös talvitakeista. Siirtelin jo pariin kertaan villakangastakin nappeja hiukan lähemmäs reunaa, mutta taidan luopua jo leikistä :LOL: Ostin aiemmin syksyllä Lindexiltä mustan untuvatakin alesta puoleen hintaan ja siirryin nyt sen käyttöön vaikkei pakkasasteita vielä olekaan kuin pari korkeintaan..

ON: Olin aamusella sokerirasitustestissä, sekä neuvolalääkärikäynnillä. Sokerirasitus meni ihan ok kaikkine piikittämisineen, vaikka piikkikammoinen olenkin =) Tulokset saan seuraavalla neuvolakäynnillä. Ja lääkärissäkin kaikki oli ok. Vauveli on perätilassa, mites muilla??? Sanoi että tässä vaiheessa enää 20 % olisi perätilassa, mutta en jaksa sen enempää asiaa miettiä. Onhan näitä viikkoja vielä jäljellä, joten eiköhän tyttö ehdi kääntää itsensä ennen synnytystä, toivottavasti!

Painoa oli kertynyt 2 kg edelliskäynnistä kuukausi sitten. Kokonaisuudessaan nyt on tullut 10,8 kiloa. Hemoglobiinista kommentoi, että rautalääkkeen kaveriksi pitäisi ottaa Pirkka B-vitamiinia, jotta imeytyisi paremmin. Sitä siis ostamaan..

Sokerirasituksen jälkimaininkeina onnistuin saamaan huimauksen ja heikotuksen syömättömyyden vuoksi. Kurvasin kiireesti takaisin töihin aikeena mennä samoin tein ruokatunnille, kuten sitten meninkin...mutta epäilin jo tajun lähtevän ennenkuin onnistuin kampeamaan itseni lautasen äärelle. Kädet tärisivät jo ihan hulluna..enpä ole moista aiemmin kokenut! Syömisen jälkeen onkin ollut sitten ihan pönttö olo ja päänsärkykin iski :|

Miimon ja Hengari-Hertta 26+3
 
Talvitakki Mä oon käyttäny sellasta 10 vuotta vanhaa villakangastakkia, jonka oon jo useemman vuotta meinannu heittää pois. Onneks en oo heittäny ja 10 vuotta sitten ei vaatteet ollu niin vartalonmyötäsiä, kuin nykyään, joten se mahtuu. Tai ainakin mahtu lauantai-iltaan asti, jolloin vatsankohdalla ollut nappi sano: ping ja lennähti komeessa kaaressa! :LOL: En taida viitsiä alkaa sitä enää ompelemaan vaan pidän takin vyöllä kiinni.

Miimon Mietin just eilen illalla, että koskakohan vauva päättää jäädä pää alaspäin. Mä oon aika pitkäselkänen ja viime raskaudessa neuvolatädin oli hankala sanoa yhtään mitään vauvan asennosta. Lähetti mut sitten ultraan loppuraskaudesta, kun epäili että lapsi on perätilassa. Ei onneks ollu! Mutta mulla ainakin kieppuu vauveli ihan villinä ja niin oli mun mielestä viimeksikin. Oma diagnoosi on, että vauvalla on tosi hyvin tilaa myllätä vielä pitkään, mun pitkän selän takia eli siellä mahtuu möyriä! :D

Nyt alkaa kuitenkin vatsa painaa jo kylkiluihin ja ryhtiä täytyy vähän väliä korjata.

Täällä myös vanha tuttu väsymys on palannu! Ja sama juttu, että nälkä ei enää tuu niin nopeesti, kun alussa. Nyt en enää pysty edes syömään sellasia määriä, mitä tossa keskiraskaudessa pysty, kun heti tulee ähky!

Tällasta tänne!

Latsis + pullistelija 28+0
 
Helou limat ja nenät!
Itsekin kuulun ainakin neniin. Oikea sierain. Alakerta kai normi, lukuunottamatta komeita suonikohjuja....

Pippa Meillä kans sorkitaan alapäätä oikein urakalla. Neuvolalääkäri, joka on nainen, tunki ainakin ekassa tarkastuksessa kätensä kyynärpäätä myöten mun värkkiin. Sanoin sille, että ottaa iisisti, ku mulle on tehty sähkösilmukkahoito ja kohdunkaula on muutenkin sentin normaalia lyhyempi. Moinen stimulaatio saattaa myös lisätä ennenaikaisen synnytyksen riskiä. Uikutti tietenki vastaan.
Mutta mulla on noista lekureista ja gynekologeista semmoset fiilikset, että kyllä mies osaa sievästi naisen aarretta hoitaa. Naisgyneltä oon joskus itkun kans lähteny kotiin, mutta miehet on aina hommansa asiallisesti ja kivuttomasti osanneet hoitaa. Kerrankin: Hyvä miehet!!!
Tukka Kinderille rasvottuu ja jollakin toisella kasvaa lujaa. Täällä sama. Mut, mun tarkotus ois pysyä blondina. Oma väri kun on hiiri.
Karvankasvusta puheen ollen säärikarvojen kasvu on mulla miltei tyystiin seis. Omituista.
Ja lopuksi: Me muutetaan! Ihana rivarineliö omalla pihalla. Asumisoikeus, mutta tuntuu ihan omalta. Mietittiin miehen kans, että onhan neliö kolmen lapsen ja koiran kanssa vähän nafti, mutta paikka on tosi jees ja meikäläisten likviditeetti astettaa luonnollisesti omat rajotteensa asunnon koolle.
Että taas on masumuutto eessä. Joka raskauden aikana oon muuttanu. Naureskelin vaan miehelle, että edellisissä muutoissa on aina myös miehiä menny tai tullu. Nyt on aika stabiilia, kun miespuolella ei tapahdu muutoksia.
Terkuin Dominique ja Liisa rv 26+4
 
Dominique, ai että oikein kyynärpäitä myöten värkkiin. Tuo oli hyvä.. :LOL: Joo, oikeasti mua ahdistaa joka ikinen kerta tuo sisätutkimus, enkä tykkää yhtään. Varsinki ku oon joutunu käymään pari kertaa päivystyksessä jos jonkin vaivan takia, niin aina ne lääkärien kädet on mun sisällä, arggghh..

Jeps, mutta mullapa ei oo nyt tällä kertaa mitään ihmeellistä kuulumista tai kerrottavaa. Odottelen innolla jouluviikkoa, niin olis monta päivää vapaata. Ainiin, mutta ens viikollahan mulla on taas ultra Naistenklinikalla. Kerron sitte, jos siellä on jotain kiinnostavaa, kuten vauvelin painoa, yms.

marcelina & taapero 26+4 :heart:
 
Miimon mulla ainakin tää vauva pyörii tuolla masussa ihan miten päin vaan, neuvolassa se kyllä yleensä on kiltisti pää alaspäin:)Maanantaina on se lääkärineuvola jossa sitten kurkkaavat ultralla sitä.

Tänään se sitten tuli, siis se kauan (viikon) odotettu pakkaus ja voi että miten mielettöän ihanaa oli päästä avaamaan se ja tutkimaan niitä pieniä vaatteita=)Oon niin habby, muutenkin on ollut tosi mukava päivä=)

Nenästä mulla on ihan samaa vaivaa.

Huomenna sitten taas poksuu=)

Metsätähti ja onnenjyvä 26+6
 
Mistä mä tiedän, miten päin se vauva tuolla on? Iltaisin kun tuntuu enemmän liikettä, tunnen liikkeet sekä vasemmalla aika alhaalla että oikeella kylkiluiden kohdalla (yläällä ehkä vähän kovampaa). Onko mulla joku potkunyrkkeilijä tuolla?? Viimeksi neuvolan täti sanoi, että on poikittain vielä. Mulla on ollut jo pitkään tuommonen pahkura tuossa oikeassa kyljessä, että ihan kuin se vauveli työntyisi siitä ulospäin :LOL: siinä kohtaa näkyy liikkeet, mikäli ne näkyy ulospäin.

Nenä muuten vaivaa täälläkin. Aamusin saa niistää ja tuntuu kuin limakalvot olis tosi kuivat. Täytyy vissiin taas laittaa iso vesikattila tuolle puuhellalle, että vähän höyrystää ilmaa aina kun lämmittää.

Huomasin just, että mulla on mennyt melkein koko keskiraskaus ihan ohi. Nyt pitää vissiin ruveta nauttimaan tästä raskaudesta :D . Tosin fyysinen kunto on tosi heikko, joten ei tässä paljon mitään jaksa. Työt ja joulun laiton jos sais aikaseksi!

Haleja kaikille :hug:

NinaRinsessa ja Poikanen 26+?
 
Mulla ei ole niin minkäänlaista käsitystä miten toi tyyppi on tuolla masussa. Alas tulee potkuja, suht koht samalle seudulle aina. Välillä toiseen laitaan ja välillä toiseen :LOL:

Hei, aikas monella on näköjään ultra tulossa. Järkätäänkö teillä niitä useampi
( enempi ku 2)kunnan puolesta vai onko noi jotain tarkistuskäyntejä jos on huomattu jotain häikkää aikasemmin?
 

Yhteistyössä