*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* joulukuussa (ensimmäinen vauva syntynyt)

Ihan ensiksi suuret kiitokset Pippa3, että olet jälleen loihtinut meille ihanan pirtsakan uuden ketjun :flower:

Synttärionnittelut Fantaihanalle ja metsätähdelle :flower:

Olikohan se Jemppi, joka oli ostanut Emmaljungan Edget? Mekin käytiin miehen kanssa kattomassa vaunuja perjantaina ja sellaisia mietittiin. Tarkoituksena oli myöskin ottaa Classic-rungolla, koska Sportti-runkoa ei saisi mulle tarpeeksi matalalle. Samalla reissulla silmäiltiin myös ammeita, hoitopöytiä ja pinnasänkyjä. Mitään ei vielä kuitenkaan hommattu.

Jouluostoksista: Mitään ei ole vielä hommattuna, varmaan vanhemmille ja muutamille läheisille kavereille taidan paketin pistää. Joulukortit voisi myös käydä ostamassa kun niitä vielä kerkiää hyvin postittamaankin. Joulufiilis alkaa pikku hiljaa jo hiipimään, vaikka kelit on mitä on. Toivottavasti saataisi valkea joulu ympäri Suomen! =)

Masukaveri potkii päivittäin ja iltaisin yleensä oikein intoutuu. Liikkeet tuntuu ja näkyy jo mahan päälle. Kyllä se aina saa hymyn huulille, kun tietää että siellä ollaan :heart:

Onko kukaan kuullut/hommannut Bola-korua? Mie sain eilen jostain päähäni, että haluan semmosen ja tilasin saman tien :LOL:. Toivottavasti innostun sitten pitäänkin sitä. Ajatuksena se kuulosti jotenkin niin herttaiselta. Varsinkin jos huomaa lapsen synnyttyä että se oikeasti rauhoittaa sitä :)

Neuvola ois seuraavan kerran ens viikon torstaina 10.12. ja silloin on lääkärineuvola. Mitä oon nyt muutaman kerran käyny puntarilla, niin paino on jopa laskenut vähän siitä mitä se viime neuvolakäynnillä oli. Saa nyt nähä mitkä lukemat pamahtaa ens viikolla. Vielä tuskin siirrytään seuraavalle kymmenluvulle (solmussa tais poksauttaa jo sen etapin :LOL: ). Mutta turha meidän on painoa ressata, kyllä se sitten synnytyksen jälkeen lähtee poiskin. Nyt on tärkeää nauttia raskaudesta (ja herkuista) hyvällä omalla tunnolla :saint:

Mukavaa viikkoa kaikille ja joulumieltä :xmas:

Mimmurainen & vilkas ötikäinen 25+4

 
söpö masu serratus:)
mulla meni pari viikkooo kai kun pakkauksen rahat oli tilillä, kävin tänään ostamassa poikaselle vaatteita, muutaman bodyn ja potkarit. ajatelin ettei ihan kaikkea tartte saada veljeltään käytettynä. lopuilla rahoilla ostan oman ammeen, kylpytakin, kynsisakset, harjan, tuttipulloja, tutteja yms yms.
selkä täällä edelleen ihan romuna, to nlalääkäri, katsotaan jatkuuko saikku..
poppeli ja poika 25+4
 


Neuvola oli tänään,kaikki ok. Pissa puhdas,paino +156g/vko,RR 127/76,hemppa 113(tabuista huolimatta),sf 30,sykkeet 142/146 :heart:
Viikko sitte tehty sokerirasitus ja tulokset oli hyvät :)

Sori pika omanapaisuus,kamala ähky/väsy,pakko mennä rötvään ukon viekkuun :D

Nystis ja pirpanat 25+4
 
Moikka kaikille taas pitkästä aikaa :) Monta kertaa meinannu kirjotella, mut sit on jostain syystä jääny.. Lueskellu kyl ahkerasti :)

Kiitos ihanasta joulukuun pinosta päivittäjälle, ihana kun jaksat nähdä vaivaa <3

Meillä kaikki ihan ok. Oon viime päivinä ostanu vihdoin ja viimein vähän vaatteita, tänään kävin lasten kirppiksellä ettimässä ja löytämässä jotain myös :) Äitiyspakkauksen hain postista viime perjantaina ja sitä on hypistelty yhdessä miehen kans. Itkuhälyttimen hain eilen, ostettiin siskon miehen työkaverilta käytettynä, vaikuttaa ihan hyviltä.

Häiritsee nää kivuttomat supistelut. Tiiän et nää on ihan ok ja neuvolassakin sanottiin et todennäkösesti näitä tulee olee koko loppuaika. Onneks on kivuttomia, mut kyl ärsyttäviä. Kiristää tosi inhasti, tulee kävellessä/siivotessa/rasituksessa ja nykyään myös ihan levossa/istuessa. 15.12. on seuraavan kerran käynti, neuvolalääkäri, siel onneks saa varmistuksen ettei nää tee mitään tuhoja tuol alakerrassa..

Oon ollu nyt muutaman päivän lomalla ja tätä jatkuu nyt sit joulukuun loppuun asti, sit työttömänä äitiysloman alkuun (10.2.) asti. Kävin tänään ilmottamassa itteni työttömäks työnhakijaks ja pitäis viel olla yhteydessä työttömyyskassaan et millon ja miten pistän siel hommat eteenpäin. MÄhän sain opiskelupaikan, mut todettiin nyt koulun kans, et ei oo järkeä viel alottaa opiskelua, joten siirrän todennäköisesti vuodella alottamista.

Mulla on TOSI ISO OLO. Painoa on tosiaan tullu nyt raskausaikana yhteensä se n. 10kg ja se ahdistaa kyl tosi paljon. Harmittaa kun ei voi liikuntaa harrastaa näitten supistelujen takia, pelkkä rappusten kävely ylös (asutaan kolmannessa kerroksessa, ei hissiä) ahistaa jo tosi paljon :(

Miks ihmeessä tästä tekstistä nyt tuli näin masentava, ku oikeesti oon ihan fiiliksissä tällä hetkellä raskaudesta ja meijän Pähkinästä :D Onneks on nyt tätä vapaata näillä näkymin sinne synnytykseen asti, joten saa rauhassa levätä ja tehä omia juttuja :)

Tämmöisiä terveisiä täällä tänään :)

Hali87 + Pähkinä 24+6 (huomenna 25! hui!)
 
tiitu87 Mulla oli pojan syntyessä reilusti ylipainoa ja silti sain synnyttää Haikaranpesässä. Poika synty vielä rv 37+3 joten senkään takia en Haikaranpesän nettisivujen mukaan olisi saanut synnyttää siellä. Tärkein kriteeri taitaa olla että raskaus on edennyt normaalisti ja synnytyksen voidaan olettaa etenevän normaalisti.

Meinaatteko pyytää perhehuonetta jos sellanen olis tarjolla? Sillonkin suihkut taitaa olla kaikille yhteiset, ainakaan normaaleilla osastoilla ei ole kun parissa eristyshuoneessa omat suihkut. Mietin että jos ootte perhehuoneessa niin voisit käydä isien suihkuhuoneessa suihkussa niin että mies tulis mukaan henkiseks tueks. Vauva voi sen aikaa nukkua huoneessa.
Ei sitä verta jälkivuodon yhteydessä normaalisti mitään kauheita määriä tule, mut pelkosi on kuitenkin ihan ymmärrettävä. Sun kannattaa varmasti käydä siellä pelkopolilla.

Onko kellään muuten tietoa tosta pelkopolista, oon ihan vakavasti alkanu miettimään jos munkin pitäis sinne päästä. Mä nimittäin kammoan epiduraalin/spinaalin laittoa. Esikon kanssa ei oikeastaan ollu kipuja ilman minkäänlaista kivunlievitystä. Harjottelu Kättärin osastolla 3 jonne kaikki kiire-, hätä- ja perätilasektiot joutuu on herättäny pelon että mäkin voisin joutua sektioon ja sillon se puudutus on pakko ottaa. Siellä niitä sektiolla synnyttäneitä oli tosi paljon enemmän kuin muilla osastoilla joten tietysti sekin osittain vääristää mun kuvaa sektioiden yleisyydestä.
Seuraava neuvola on 10.12 niin kuin Mimmuraisellakin ja täytyy asia ottaa puheeksi neuvolatädin kanssa.
 
Pikaisen iltapyrähdyksen tänne teen ja toivottelen kaikille hyvää alkanutta joulukuuta ja toivotaan, että sitä pakkasta saatais pari astetta ja lunta edes nimekseen maahan ja pian!
Masukilla kova iltajumppa meneillään. Tuntuu, että vatsanahkasta läpi tulee. :)
Miiru 25+4
 
Hali Mullakin on koko ajan kivuttomia supistuksia ja ollu jo tosi pitkään sekä liikkeellä että levossa. Mun käsitykseni, kokemukseni ja ek. neuvolasta saamani ohjeet on, että mikään liikkuminen ei ole kiellettyä niin kauan kuin supparit on kivuttomia. Ite tuun, meen ja urheilen niin paljon kuin jaksan ja ehdin. Olisin tullut monta kertaa hulluksi, jos olisin jäänyt paikoilleen. Se tosin täytyy sanoa, että painonnousua liikkumiseni ei ole estänyt.
Suonikohjut Voi kökkö. Tänään sit huomasin, että violetti kohmura oli ilmestynyt pullataikinan tavoin paisuneen perskannikan alapuolelle. Aikasemmin mulla on ollu jo nivusissa pulleita suonia, mutta aikaisempien raskauksien jälkeen ne on aina lähteneet pois. Mut tää kolmonen nyt katkaisi kamelin selän. Noihin violettehin ei kai auta muu ku kirurgiset toimenpiteet. Ja tosiasiahan on, että ko. kohju on enemmän kauneusvirhe. Nivusissa olevia kohjuja jomottaa toisinaan.
SerratusHikan erottaa pienistä potkuista tai nyrkin iskuista ainakin siten, että hikan rytmi on pitkään tasainen. Ihana maha sulla. Näyttää ihan esikoismahalta!
Pippa Kiitos ketjusta!
terkuin Dominique ja Liisa rv 25+4
 
Tilasin tänään,( tai siis eilen ku päivä on vaihtunu).. Miehelleni just siitä mussukat.fi osotteesta isyys pakkauxen :heart: Ja kyllä voin sanoo et tuli mulle ihan tarpeex kalliix.. Tilasin sen Daddy Roks paketin, jossa isälle t-paita ja vauvalle oma myssy + t-paita ja sit vielä sen kimalle tutin, jossa lukee muistaaxeni, isin kulta vai olikohan se niin? Noh mut sen näkee sit! Nii ja mietin siinä pitkään sitä maxu tapaa, joka alux tuotti mulle vähän hankaluuxia, ku eka meinasin et maxan visa electronilla, mut sit tajusin et voin siis maxaa sampo-pankin verkossa, siis suoraa mun tililtä! Daa-a! Mut siis tiedättekö, te jotka ootte sieltä tilannu, nii et pitääx vielä erixee maxaa jotai posti maxua, ku se saapuu ja millon se sitte saapuu? Yhteensä hintaa kertyi jotai 49, 90 e! Noh, toivottavasti on sen arvonen ja HOPE mies osaa arvostaa sitä! Nimittäin ku on sellanen tyypillinen ukko! Ja mun sossu "palkalla", ku ei muutenkaa oo juhlimista :ashamed:

Ja tänää sain minäkii hepulin, ku mies korjas tos tota keittiön väliseinää, sitä varten ku huomenna tulevat asunnon tarkastajat kattoo tän kämpän ja ku on kulunu kämppä tässä 6 vuotta asuessa! HAHAA, muuten just tajusin että 1. päivä joulukuuta, tuli just täytee 6 vuotta, et oon asunu täs samas luukus :LOL: hassua, no niin se aika vaa mänöö! Mut siis nii siitä hepulista sen verran, että ku mies siis kysy et onx jotai tuolia, mitä hän vois käyttää, jotta ylettyy maalaamaan yläseinää? Niin vastasin, että tässähän näitä tuoleja on ja kaikki samanlaisia, nii että siitä vaa herra valkkaa mieleisensä, nii ja sit ku rupesin nostaa sitä tuolia hälle, ni päästin vaa yhen kirosanan, et helvetti, ku on painava, enkä jaxais nostaa, eikä oo mun hommia nostella!! Ja sit siitä tuli oikea riita, ku sen sit piti mennä siihe väliin sanomaan, että mitä sä nyt oikee kiukuttelet? Ja ku mä VIHAAN sanaa kiukutella, nii purskahdin raivoisaan itkuun ja huusin ku peijooni <--- Totaki sanaa muuten inhoan! Äitini käytti sitä aina joskus, ku pentuna sain raivokohtauxia, siis ku huusin kuullemma, ku peijooni, mitäköhän sekin sitte tarkoittaa?! Mut sitte se tilanne rauhottu, ku sain aikani huutaa kurkku suorana ja mies, joka EI YLLÄRI oli taas sen koko ajan hiljaa!
Joo että tällai täällä meillä, aina välillä :LOL: :kieh:

Potkuja Tuntuu täälläki aika usein just voimakkaimmin iltaisin :wave:

No nyt on tullu avauduttua tänne taas pitkästä aikaa oikee huolella! :p

===Terkuin L- muikku rv 23+1 & Masu-tyyppi=== :heart:

Ps. ainii synttäri ONNEA kaikille synttäri sankareille!! ! !
Ittellä kans muuten maaliskuussa synttärit, täytän just 28.v, ennen laskettua aikaa :xmas: :flower:
 
Synttärionnittelut Mimmuraiselle, fantaihanalle ja metsätähdelle :flower:

Pikaseen täältä aamuheräilyistä.. Omaan napaan ei muuta ihmeitä, kuin rv 24+0 tulee tänään :heart: Itekki oon kuulostellu parit kerrat, et taitaa kevätpörriäisellä olla hikka, sen verran rytmikästä remuamista :) Mahassa ollaan ilmeisesti vieläkin poikittain (mulle ehkä parempi näin, esikoinenki ku potki kylkiluita tässä vaiheessa jo kiitettävästi) Ens viikolla neuvola ja toivottavasti siel kaikki ok. Laskeskelin, et mulla sokerirasitus (on siis diabetes sukurasitteena, ei muita syitä testiin) ilmeisesti viel ennen joulua. Koulua ois enää, öh, 8 päivää?? :D Sit pääsee jouluostoksille :p

Vähä pitää jurnuttaa, et mies jää Ouluun viel tammikuuksi eli aika pitkälle joudun mahani kans oleen yh:na (korkeat hatunnostot yksinhuoltajille, nyt ymmärrän ja arvostan teitä PALJON enemmän, kun tiedän itse mitä se on :hug: )

Nyt pitää lähteä herättään esikoinen ja alkaa valumaan koulua kohti, pläääh..

Mukavata joulunodotusta kaikille enemmän ja vähemmän mahakkaille :wave: :xmas:

mobic ja kevätpörriäinen 24+0 :heart: (tätä en kyl meinaa uskoa, vaik ehkä vähä vieläki tuntuu et ihan alussa mennään :LOL: )
 
Huomenta!

Hikka Ai että se olikin ihanaa, kun vauva saa hikan. Rytmikästä muksintaa voi tuntua vaikka kuinka pitkään! Sitä odotellessa! :heart:

Noista teidän ihanista masukuvista aina muistaa, ettei oo tullu omaa kuvattua! Muistaiskohan tänään ottaa illalla kuvia. Vatsa kun on nyt jo melkein sen kokonen, kun esikoisesta loppuraskaudessa.
Niin ja esikoisestakin pitäis ottaa kuva, jotta sais joulukortit tilattua! Alkaa olla jo aika kiire!

Eilen oli kyllä sellasta möyrintää masussa koko ilta. Ihmettelin oikein, että eikö sen pikkusen pitäis jossain välissä nukkuakin!

Valoisaa päivää kaikille! Taitaa olla ainut sateeton päivä ja sitten se sade taas jatkuu säätiedotusten mukaan!

T:Latsis 27+1
 
Huomenta!! :wave:

pippa Kiitos oikein paljon uuden ketjun avaamisesta! :flower:

mimmurainen, Fantaihana ja metsätähti Synttärionnittelut! :flower: Pahoittelut, jos olen myöhässä, en ole muutamaan päivään päässyt käymään lukemassa ketjun kuulumisia...

Oikein hyvää joulukuun alkua kaikille! Pikaista paranemista kipeille ja toivottavasti vaivat helpottavat teillä, joilla sellaisia on! En ole ehtinyt vielä lukemaan kaikkia kuulumisia tältä ajalta, kun olen ollut poissa. Täytyypi niin tehdä jossain vaiheessa, kun jaksan. |O

Tänään lähti vieraat kotimatkalle. Hieman kurja kun heidän viikon vierailunsa meni niin nopeasti ohi, mutta oli kyl tosi ihanaa. Juuri nyt nautin, kun saan rentoutua ihan kunnolla; tänään en tee mitään hyödyllistä, kun vain yksinkertaisen ja nopean illallisen. :D

Vauvan liikkeet tuntuvat entistä voimakkaammin ja useammin. Aina välillä tunnen kuinka se siellä jotenkin liikkuu/kääntyilee, ilman että kuitenkaan potkii. Se tuntuu todella oudolta tuntea sellainen möyriminen vatsanahan alla...

Oikein ihanaa päivänjatkoa kaikille!

Minna ja Emil 26+4
 
Pippa Kiitos uudesta ketjusta!

Synttärionnittelut synttärisankareille! Itselläni on synttärit sit maaliskuussa suht koht lähellä laskettua aikaa eli sitä jännäillessä..

Neuvolakuulumisia: rv26+3, painoa 93g/vko (jee! viimeks oli yli kilo viikossa..), paineet 122/69, pissa puhdas, sf-mitta 25cm, syke 150. Ja oli siis lääkärineuvola eli kohdunsuu oli ok. Kaikki siis ihan mainiosti, painoon oon tosi tyytyväinen, nyt vaan mässäilemään kun ei ollut ton enempää tullu.

Pakko muuten kertoa, että näin viime yönä sitten synnytysunen jo. Sain terveen poikavauvan kotona yhden normaalin särkylääketabletin voimin! Noin ku se meniskin sitten oikeesti, täälläkin vähän jo synnytys mielessä pyörii, mullahan esikoisen synnytys päättyi hätäsektioon ja vähän tietty mietityttää että miten nyt sitten menee.

Eipä tässä muuta, tänään lähdetään Tukholman risteilylle miehen ja pojan kanssa, vähän jännittää että miten menee reissu tommosen 1v10kk kanssa mutta kivaa on kuitenkin lähteä. Nyt siis töiden pariin, jotta pääsen ajoissa lähtemään.

Bamboo 26+3
 
Hyvää joulukuuta ja mukavaa joulunodotusta kaikille!!

Neuvolassa tuli käytyä tänään ja maanantaina kävin sokerirasituskokeessa. Siellä arvot oli alle rajojen. Hemoglobiinin olin onneks saanut nostettua pillereitten avulla 109 -> 120. Painoa on lähdöstä nyt tullu 4,2 kg. sf-mitta oli 28 eli käyrän yläpuolella mennään mutta ei ainakaan se lääkäri mitään siihen sanonut muutakuin että hyvin ja tasasesti kasvaa. Seuraava käynti onkin sitten heti joulun jälkeen maanataina, että saattaa olla, että tuo paino tuosta vähän pompsahtaa ja saan kuunnella valitusta th:lta siitä mitä kaikkea sitä on tullut joulun aikaan syötyä. Mutta sen olen päättänyt, että joulun aikaan aion herkutella, koska sen verran olen nyt yrittänyt koko ajan tarkkailla mitä syön, että edes sillon aion ottaa hieman rennommin tuon syömisen kanssa.

minjoh 27+1
 
Fantaihana Kiitos kun vastasit.. Mun täytyy varmaan soittaa sinne kättärille haikaranpesään ja toivoa että sinne pääsis sitten synnyttämään ja perhehuoneeseen.. ja pyydän lääkäriltä soitto aikaa jotta voin keskustella tosta pelkopolista.. ku neuvolanhoitaja on niin miten sen sanois.. ehkä hmm.. no ei sitä kiinnosta jos mua pelottaa joku asia ja vähättelee sitten sitä.
Kuulin jostain että perhehuoneessa olis oma suihku... mutta en sitten tiiä varmaksi.

Tiitu ja nella rv23+5
 
Piti vielä kysyä yhtä juttua.

Kuinka usein on raskauskontrolleja r-vko 25 jälkeen? Tai siis milloin tihenee kontrollit? Onko joku muu vkoraja käytössä?

Kysyn, koska mulla oli viime viikolla, r-vko 25, kontrolli, ja seuraavat on jo kahden viikon välein. Tuntuu kuin olisi hassun tiheesti on nyt, varsinkin kun ei ole kyseessä mikään riskiraskaus eikä ole ollut mitään ongelmia.
 
Se olis sitten 26+0 tänään =) Aika tuntuu kiitävän, kohta on jo joulupaniikki...

Äitiysavustuksesta: mä otin sen rahana ja ei voi nyt kelaa hitaudesta moittia! Viime viikon keskiviikkona vein hakemuksen, maanantaina tuli päätös kotiin ja huomenna on rahat tilillä! Ihan kiva, on tuo budjetti vähän tiukalla tällä hetkellä ja kun se seuraava lapsilisäkin tulee vasta aatonaattona niin kiva saada vähän joululahjarahaa. Olin ajatellut ostaa tolla ä-avustuksella uuden hoitolaukun ja imetysliivit, mutta ne saa nyt siirtyä myöhemmäksi, joululahjat on tärkeämpiä tässä vaiheessa. :xmas:

Mulla on ruvennu jalat turpoamaan kauheasti ja toiseen reiteen on ilmaantunut uhkaavasti pullottava suoni. Täytyy hommata tukisukat :eek: Kaikki epämukavat vaatteet kyllä inhottaa, mutta mä en haluu suonikohjuja!!! |O

Mitäs muuta? Lohdutuksesi teille, mun paino on noussut jo 14 kg.... Mutta nyt se kyllä onneksi on pysynyt aikalailla samoissa lukemissa jonkin aikaa, ehkä on toivoa, ettei se enää loppuaikana kamalasti nouse... :whistle: Viimeksi kyllä neuvolassa sanoin kirkkain silmin sen lukeman, minkä kotivaaka aamulla oli antanut, neuvolan vaaka kun näyttää melkein 2 kg enemmän... Enää mä en varmaan mene koko neuvolaan, mulla on voimakkaasti se tunne, että nämä kaksi kertaa riittävät tässä raskaudessa :whistle:

Liikkuminen on hankalaa kun supistaa herkästi ja selkä väsyy. Täytyy yrittää jotenkin pitää shoppailut lyhyina, ei noi kintutkaan turpoisi niin kamalasti.
Jos mä en olisi aivan onneton tietsikan kanssa, voisin laittaa kuvan niin saisitte taivastella tätä jättikurpitsaa. Mun maha on valtava. Ja kun mulla on kohtu paljon enemmän oikealla puolella, niin kohdunpohja on jo tuossa kylkiluiden välittömässä läheisyydessä. Vauva viihtyy päällään ja potkii mua maksaan :D
 
No niin neuvolasta ja sokerirasituksesta selvitty. Yllättävän äkkiä meni tuo 2 tuntia tk:ssa. Onneksi oli tuo neuvola samalla kertaa. Sokerirasituksesta tulokset sais huomenna, toivottavasti siinä ei oo mitään. Aikasemmin ei ainakaan oo ollu. Neuvolassa oli kaikki ok. Mitä nyt tuota painoa oli tullu taas ihan kiitettävästi, nyt kaikkiastaan n. 11 kg :ashamed: Toivottavasti mä pääsen kaikista noista raskauskiloista eroon sit synnytyksen jälkeen. Vakaa aikomus ainakin olis :whistle: Vauva oli kovin vilkkaalla päällä, kun kuunneltiin sydänääniä, kovasti potkiskeli. :) Hb oli vielä ihan ok 126, vaikka pikkusen oli laskenu viime kerrasta. Kelan paperit ja sairaalapaperit sain nyt viimein. Pääsee niitä täyttelemään. 3 vkon päästä lääkärineuvola.
 
Minna77 Tässä Espoon sivuilta otettu taulukko käynneistä eli näyttäis siltä että viikon 30 jälkeen täällä alkais olemaan käynnit parin viikon välein:

Keskimääräinen käyntitiheys normaalissa raskauden seurannassa:

Raskausviikko Käynti
7-9 terveydenhoitaja
10-12 & 18-21 Sikiön seulontatutkimukset (ultraääni ja alkuraskauden sikiöseula)
14-16 lääkäri
22-23 terveydenhoitaja
26-28 lääkäri
30-32 terveydenhoitaja
32-34 terveydenhoitaja
35-36 lääkäri
37 terveydenhoitaja
38 terveydenhoitaja
39 terveydenhoitaja
40 terveydenhoitaja
41 tarvittaessa yliaikaisuusseuranta

 
Täällä myös sokerirasitus takana ja huomenna saapi tulokset. Täytyypi toivoa et olisi inhimillisissä lukemissa, -07 niissä ei mitään eli jospa nyt kävisi kans samoin.
Samoin vein sit sen pissanäytteen, huomenna saapi tietää senkin vaikka labra kyllä sano et ainakaan siinä pikatestissä ollut mitään et uskoisin et se oisi sit puhdan mut senkin sit kuulee huomenna.

Anteeks, nyt siis kyselen teiltä joilla kans tätä painoa tullut "reilusti" :ashamed: niin onko siitä sanottu teille mitään? Mulle lääkäri siis eilen totes et sulla on tullut tosi reippaasti tuota painoa, naposteletko jatkuvasti ja sit totes et katsotaan ensin tuo sokerirasitus et mitä se sit kertoo :ashamed:
Huomenna siis sen osalta viisaampi....
Nyt kun vertaan pikkuneidin -07 odotusta niin samoilla viikoilla mulla vasta tullut 5kg eli puolet vähemmän vaikka samassa painolukemassa mennäänkin mut silti...

Jaksjuja kaikille!
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 25+4 :heart:
 
mulle on nyt tullu päälle 7kg, ja siis ennestään on toooodella paljon ylipainoa...mutta neuvolassa ei oo sanottu mitään tosta painosta ja ihmettelen sitä kyllä suuresti!!

mulla on 22.12 sokerirasitus ja nyt jo nään painajaisia siitä, et miten pystyn olee syömättä niin kauan.. voin tosi pahoin jo nytki aamusin herätessäni vaikka oon syöny illalla normaalisti..huoh :(:(
 

Yhteistyössä