*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* joulukuussa (ensimmäinen vauva syntynyt)

kuulut tietty tänne hekla! tietty voit avata tuonne syntyneet-puolelle maaliskuisten ketjun, mutta vähän voi olla hiljaista keskustelu siellä :) ja kaikkia meitä kiinnostaa teidän pikkuisen ja sinun kuulumiset!!!
 
onks kellää muulla pahoinvointia? ihan ku alkuraskaudessa, kokoajan simmonen etova ällötys oksetus olo.. ihan kamalaa tää |O ihan sama syökö vaiko eikö ja mitä tekee ni samaolo vaan, koko päivän nyt ollu ja muutenki tässä viime aikoina sillon tällön..eiiiiiiih!

 
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin :)

rv 28+5 (25+4)
Paino +605g/vko
RR 102/69 (101/64)
Pissa -/- (-/-)
Hb 134 (115)
SF 30 (27)
Liikkeet ++ (++)

Hemppa siis noussut niin hyvin, että otan obsidania enää joka toinen päivä.
Sf mitta menee tosiaan ihan omaa käyräänsä ja se kyllä tuntuukin siltä. Ähinää ja puhinaa pukeminen ja sohvalta/sängystä ylös nousu :D
Ens viikolla lekuri, katsotaan vielä kerran, että onko joulunajan kovat supistelut saanut mitään aikaan. Viimenen lekuri onkin sitten vissiin synnytyksensuunnittelun yhteydessä, vai tehtiiköhän sillon sisätutkimusta? Enpäs enää muistakaan..

Nyt on olo raukea, oltiin päivä humputtelemassa naisten kesken ale-myynneissä ja sen päätteeksi mentiin sitten vielä ravintolaan syömään. "Paastosin" karkin ja herkun suhteen viikonlopusta asti tuon neuvolan ja punnituksen takia ja nyt sitten annoin luvan itselleni herkutella kun paino oli pysynyt kurissa. :p Ens viikollakin punnitaan lekurikäynnin yhteydessä joten taidan tehdä saman "paaston" taas lauantaista eteenpäin. :D

Nyt jalat ylös ja Karjalan kunnailla-ohjelmaa katsomaan.

Ja heklan vauvan kuulumisia minäkin tahdon lueskella :heart:

Pikkarainen&Maggie 28+5
 
Moikka!

Onnea Hekla ja pikaista kotiutumista vauvalle!

Kovasti jaksamista kaikille, joilla supistelee tai on vuotoja. Omat vaivat ja huolet tuntuvat nyt pienille.

Minulle loppui nyt työt ja joulun ajan olen yrittänyt päästä irti työhön liittyvistä ajatuksista. Vieläkin jutut tulevat uniin. Tammikuun olen työttömänä ja hoidan poikaa kotona ennen äitiyslomaa. Ihan kivaa saada olla pojan kanssa ja antaa huomiota, joka on jäänyt syksyllä vähille.

Maanantaina kävin neuvolassa ja kaikki muuten oli hyvin, mutta sf-käyrä on nyt laskusuuntainen eli maha on pieni. Ensi kerralla katsotaan ultralla vauvan asentoa ja lapsiveden määrää. Mietin, että onko housuun lorahteleva tavara pelkkää valkovuotoa vai onko mukana lapsivettä. Paino kyllä nousee, mutta maha ei kasva riittävästi.

Näettekö muut unia/painajaisia vauvasta. Minä näen sellaisa unia, joissa vauva tulee "ulos" niin, että käden tai jalan erottaa selvästi ja vain nahka on päällä. Yhtenä yönä näin unta, että lapsivettä alkoi vuotaa navan kohdalta. Hullua.

Tänään aloitettiin harjoittaman poikaa tavalliseen sänkyyn, jotta saadaan vauvalle pinnasänky käyttöön. Meidän ei tarvitse paljoa tehdä hankintoja, koska kaikki on valmiina pojalta. Mummo on ostellut lisää ihan pikkuisia vaatteita, ettei tarvitse aina olla päällää jotain vaaleansinistä, jos sattuutulemaan vaikka tyttö (jota mies ainakin koasti odottaa).

EHkä nyt joudan syksyn kiireiden jälkeen taas kirjoittelemaan.
epäusko ja nassukka 31+3
 
Jopas täällä porukkaa supistelee :eek: Toivotaan ny kuite, et mahd moni pikkuinen pysyy mahd pitkään masussa, siellä se on kuite parasta kasvaa :) Jaksamisia!

Tottakai hekla pitää meitä ajan tasalla ekan maaliskuun mussukan kuulumisista! :D

Glow:lla taitaa olla yhtä pätevä lekuri ku mulla tänään neuvolassa.. Tänään oli siis neuvolakäynti ja siellä kaikki suht ok: paineet hyvät, protsku oli heikolla plussalla ja epäili johtuvan valkovuodosta, paino nyt 63,2kg (terkka sitten päätti lisätä ton 200g koska "yleensähän ihmiset punnitaan vaatteet päällä.." Nii, ihan ku mie siinä oisin alasti ollukaan ;) Eli ehkä todellinen paino on sen 500g vähemmän, mut samapa tuo :LOL: Hemppa oli onneks vähä noussu, nyt taas 121 mut kahdella tabulla jatketaan per päivä. Lekuri kuunteli sykkeet (140 molemmin puolin) ja sf-mitaksi sai 23cm. Kohdunkaula kiintee ("jopa tiukka", sanoi hän) ja 3cm eli sielläki saralla kaikki hyvin :) Mut se lekuri tosiaan puhu koko ajan tyyliin "selkä ois sitte täällä vasemmalla.. tai siis oikealla. Täällä tuntuu painavan pylly tai siis pää" Ehkä nyt kuite oletetaan et pikkuinen on masussa raivotarjonnassa ja se on pääasia :D *repeää itekseen huomattuaan äskeisessä pienen puujalkavitsin* Seuraava käynti onki sit jo parin viikon päästä, 15.1.2010.

Tänään ollu kaikin puolin kiva päivä ja huominenki varmasti on mukava, kun mies tulee kokonaiseksi viikoksi kotiin ja illalla kokoonnutaan meille viettään iltaa mie ja mun mies, sisko ja sen mies ja veli ja sen vaimo :p Jaetaan viimeiset joululahjatki :D

On itellä kauhian hyvä mieli, ei tekis ees mieli nukkuun mut toisaalta ei oo mitään tekemistäkään. Ehkä se huominen ja mies tulee nopeemmin jos laittas nukkuun :)

Koittakeehan mahakkaat pysyä viel yhes koos :wave:

Niijoo, ja ko viimeks unehtu niin tervetulot uusille! :flower:

mobic ja kevätpörriäinen 28+0 :heart:
 
Moikka!!

Onpa moni tosiaan joutunut käymään näytillä. Voimia ja tsemppiä! :hug:

Tervetuloa uusille!! :flower: :flower:

Hekla Tottakai pysyt täällä meitin kanssa!! Minä ainaskii tahdon kuulla kuulumisia ja teitin vointeja. Kyllä mekin täältä perässä tullaan ja sitten perustellaan yhdessä maaliskuun syntyneitten ketjua! :heart:

Joku kyseli että onko muiden vaaveilla hiljasempia kausia. Mua on ainakin huolettanut heti jos ipana on päivänkin vähän rauhallisempi. Saattaa päästää vain pari pientä potkua illasta. Mut sitten taas toisina päivinä remuaa niin että koko maha heiluu puolelta toiselle. Mut heti tosiaan alkaa huolestuttamaan jos ei ole hetkeen mitään kuulunut. Pelkään että onko pienellä kaikki hyvin kun on välillä niin hiljainen... :(

Ähinää ja puhinaa on täälläkin. Heti jos vähänkin kumartelee, kyykkii, pukee päällensä, nousee sängystä.... Vois luulla että olis jo 9kk täynnä. Huh.

Suonikohjut on jotain ihan järkyttävää... Mulla on oikea jalka ihan täynnä niitä. Hirveetä. Toivottavasti lähtevät pois/ lientyvät synnytyksen jälkeen...

Yökkiminen on palannut tännekin. En ole kyllä vieläkään oksentanut ja toivottavasti ei enää tarttiskaan.

Valkovuoto on jotenkin ällistyttänyt mut. Mulla ei normaalisti ole yhtään, menkkojen lisäksi, mitään vuotoja ja nykyään ei pärjää ilman pikkuhousunsuojaa. Yök. Onko muilla samaa kiusallista ongelmaa?

Mä olisin kanssa niin halunnut nuo Brion Happy:t tai sit Brion Combit, mut kun ilmaiseksi saatiin ihan kohtuu kunnossa olevat yhdistelmävaunut (en muista merkkiä) niin ei sit viittitty mennä osteleen uusia. Uudenvuoden jälkeen käydään nytten sitten vihdoin hakemassa se turvakaukalo ja pinnis. Jeeee!!

Pissahätä on koko ajan.

Arvatkaa mitä? Siis mä en ole saanut vieläkään vietyä niitä kelan papruja...:ashamed: :snotty: Hävettää, ahdistaa ja inhottaa. Mulla on näemmä joku Kela kammo... No mies lohdutti ja sanoi että mennään yhdessä ne viemään sitten ensi viikolla. Onhan mulla vielä 11. päivään asti aikaa. :LOL: Jos menis heti maanantaina niin saa sen heti vuoden alkajaisiksi pois päiväjärjestyksestä. :saint: Onko muita Matti Myöhäisiä?

Oikein hyvää Uutta Vuotta kaikille maalismammoille ja masuille, niin isoille kuin pienille!!! :heart: :heart:

Toivotteloo

Harakanhattu ja ManU-Tappara 29+1 :heart:
 
Hurjan moni on supistuksista kärsinyt! Voimia kaikille :hug:

Ja minäkin haluan Heklan vauvelista kuulla uutisia jatkossakin!
Ehdottomasti jatkat maaliskuisten pinoon kirjoittelua.

harakanhattu: Täällä ilmottautuu toinenkin Matti Myöhäinen :ashamed:
On tosiaan jäänyt minultakin nuo paperit viemättä.. Ja kateellisena olen lueskellut kun muut ovat jo äitiyspakkauksia "ajat sitten" saanet :D

Ja äitiysrahaan vielä typerä kysymys:
Eli Kelan sivujen mukaan äitiysrahaa pitää hakea viimeistään 2 kuukautta ennen laskettua aikaa.
Minullahan LA on 13.3, joten onko hakemuksen vimeinen jättöpäivä 13.1?
Tuntuu, ettei aina voi maalaisjärkeenkään luottaa :kieh:

Janielalle tervetulotoivotukset :flower:
 
Mikä ihme on kun ei vaan uni tule? Koko viime yön lähes valvonu ja tänään pitäis kuitenkin mennä viimeseen työvuoroon! Ääh. Oon kyllä maannu viimeset 3 päivää kipeenä,että siinäkin saattaa olla osasyy :saint: Sain siis jonkun kuumeflunssan ja eilenillalla oli vielä 37.3 lämpöö,mutta tänä aamuna ei enää mitään. En siis kehtaa olla viimesenä iltana pois töistä vaikka olo ei mikään paras olekkaan :ashamed:

Noin puolet vauvan vaatteista/kestovaipoista pesty! Huhheijaa kun tuota tavaraa sitten onkin. Jos tän päivän vielä antas pesukoneen laulaa ja sitten rauhottus :D


Mysti 29+3
 
Joku kyseli pahoinvoinnista ja oksetuksesta. Voin kertoa, että mä olen oksentanut eilisillasta lähtien koko yön tunnin välein. Samoin vessassa käydessä peräpää laulaa pelkkää "vettä".. Soitin jo päivystykseen ja he sanoivat, että todennäköisesti on tavallinen vatsatauti, mitä heilläkin on nyt siellä sairaalassa tosi paljon liikkeellä. Ja että menee yleensä vuorokaudessa ohi. Mutta jos vointi selvästi huononee, jne, niin sitten uudestaan yhteyttä. Onneksi vauva on potkinut kovastikin pitkin yötä, joten siltä osin sillä ei oo varmaankaan mitään hätää. Pakko mennä nyt takas sänkyyn nukkumaan. Niin ja hyvät uudet vuodet kaikille.
 
Viimein jaksoin tänne kampeutua. Alkuviikko meni pahantuulisena. Kävin maanantaina hoitajalla siis joka määräs sinne lääkäriin, totes et hän vaan katto pikaisesti ja lääkäri tutkii paremmin sit tiistaina. No tiistaina menin sit lääkäriin jossa lääkärinä oli varmaan mun ikäinen nuori tyttö joka tylysti totes jo ovelta et sairaslomaa sitten tulit hakemaan. Totesin et eikun piti tutkia, et ei sairaslomalla väliä kunhan kaikki on ok. No lääkäri totes et mitä sitä enää tutkimaan kun hoitaja kerran on katsonu |O Raivostuttavaa!! Sit vaan jatko siitä sairaslomasta sanoen et "mikä siellä töissä oikein on ettei sinne voi mennä!" No kirjoitti sit pari viikkoa sairaslomaa. Eli töihin ei enää tarvii mennä ku sit mulla alkaa lomat. Tyhmintä tässä on se et nimenomaan hoitaja sano et levätä täytyy ja missään nimessä ei enää töihin mennä ja sit sain anella suurinpiirtein et sain sen sairasloman. Äitini kirosi et on tainu tytöllä nousta vähän virka päähän. Lääkäri totes sit lopussa et niin kävihän se hoitaja sanomassa et sairasloma täytyy kirjoittaa!! Illalla sit heräsin karuun todellisuuteen et tipun sairauspäivärahalle ja lisäks kun sairaslomien välissä on pari päivää tulee uusi 9pv omavastuu eli käytännössä kahdelta viikolta en saa mitään rahaa :'( Tietysti vauva on etusijalla mut laskin et 1200-1500 menetän nyt rahaa joten kyl se vähän kirpaisee. Et sellainen vuodatus omasta navasta...

Valkovuodosta joku kysyi, se täälläkin "vaivaa" ja välillä on tosi kiusallista :x

Mysti, täälläkään ei uni tule ja neuvolassa kielsivät jo päiväunet et saisin yöllä nukuttua paremmin sokereiden takia, mut ei kyl silti uni tule ja päivällä oon paaaljon väsyneempi kun en päiväunia nuku. Ja sit kiva ravata vessassa ku ei uni tuu varsinki ku viime yön koski niin sairaasti selkään et jossain vaihees tuntu et mieluummin pissin housuun ku nousen vessaan

Galluppina muuten, ootteko jo miettiny et pakkaatteko milloin ns. sairaalalaukun :D Ite oon varmaan neuroottinen mut ajattelin jotain jo viikon 30 jälkeen varalta laittaa. Tosin asutaa 5km sairaalasta niin mies voi kyl tuoda kaikkee sairaalaan jos tarvii, ei mee ku 5 min mennessä :D

Onks teillä miten järjestetty synnytysvalmennus? Saatiin viimeks neuvolasta tiedoite ja meil joensuussa se on vaan 2 tunnin luento sairaalassa ja pikakierros synnärillä..

Jeps, mut lähden tekee pikkuhiljaa uuden vuoden siivousta, mikäli selkä antaa periks. Meille tulee porukkaa ku päätettiin kavereiden kaa olla meillä kun oon niin kipee et tuskin jaksaisin minnekään lähtee ja et ei tarvii sit yssikseen olla :)

Mut hyvää uutta vuotta!!

LM& pirpana 28+4
 
MLL
Sairaalalaukusta lillamy kysy, niin miä tossa toisaa yönä ajattelin, että oisipa jotain mukana sairaalassa. Aionkin nyt laittaa sellasen pienen kosmetiikkapakin valmiiksi, siis kosteusvoidetta, hammasharjan yms. valmiiksi. Muutenhan sielä sairaalassa pärjää jos tulee kiire lähtö, mutta on niin paljon mukavampaa olla jos on puhdas ja tuoksuu hyvälle :)

Kuivaihoisille ensikertalaisille vinkkinä, et pakatkaa jotain hyvää kosteusvoidetta ja huulirasvaa mukaan sairaalaan! Mulla yhessä yössä kuivu posket ja huulet rohtu osastolla, se ilmastointi on niin voimakas. Näytin sitten samalta kun moni väsynyt synnyttäjä kun olin ihan punalaikullinen ja kalpea jo sen yhden yön jälkeen :ashamed: :D

Jaah..mitähän muuta. Nukuin viime yönä 12h! Tai siis olin sängyssä niin pitkään, olin välissä muutamia tunteja hereillä, mutta nyt on tosi levännyt olo. Maha on edelleen kipusia ja supistusherkän tuntuinen, mut ehkä parempi kuitenkin? Ruokakaan ei oo oikeen maistunu kun on ollu niin kipeä, mutta sehän ei varmaan haittaa ton joulun jälkeen, varsinkin kun maanantaina oisi neuvola ja se punnitus :whistle:

Niin joo heklan likalle onnea 2 kg rajan rikkomisesta! =) Kivaa kun jaksat käydä kuulumisia kertoilemassa.

MLL :heart: 29+1
 
Eilen kävin verikokeissa tämän kamalan kutinan takia, mut onneksi ei sit ollut raskaushepatoosi, vaan johtuu kai kuivasta ihosta ja turvotuksesta!
Tänään oli sit neuvola-lääkäri ja kaikki oli ok, mitä nyt painoa tullu vähän liikaa:
RR 123/78 p.80
sf-mitta 27 cm
paino: +840g
pissa puhdas
turvotus: +
Vauvan liikkeet hyvät ja paino arvio 1420g, että hyvin on kasvanut ja on viikon isompi eli sen mukaan rv ois nyt 30+2, mullahan eka ultrassakin oli myös vauva viikon isompi la.aikaan nähen, muttei sit oo muutettu tuota aikaa!Niin ja vauveli on raivotarjonnassa!
Kohdunsuun tilanteen kahto ja oli eka sitä mieltä et vähän pehmentyny, mut laitto korttiin kuitenkin et kiinteä ja kiinni!

Oon nyt yrittäny jumpata ja lenkkeillä päivittäin, kun tuo selkä menny niin huonoon kuntoon ja jotta tuo paino ei enää kovin nousis!

Hekla:Minusta on ainakin kiva kuulla miten teille vauvan kanssa menee, kiva kun paino ruenu pikkusella nousemaan!

Täällä on myös esiintynyt tota pahoinvointia, muttei onneksi vielä ainakaan oo tarvinnu oksennella!
Voimia kaikille supistuksista, pääkivuista ym. kärsiville!

Ja Oikein mukavaa uutta vuotta kaikille!
Me lähetään mun siskon perheelle uutta vuotta vastaan ottamaan!!!

anri&masuvauva rv 29+2
 
Tervetuloa uusille odottajille ja tsemppiä heklalle, heidän pienokaiselleen ja kaikille, joilla jotain vaivaa :flower:

Me saatiin maanantaina hommattua isoimmat hankinnat vaaville (pinnasänky, hoitopöytä, amme, itkuhälyttimet, sitteri & matkarattaat). Turvakaukalon oon ostanu tutulta käytettynä jo ajat sitten. Emmaljungan Edge-yhdistelmävaunut laitettiin myös tilaukseen ja saapuvat joskus tammikuun lopulla :heart:

Matti myöhäiset: Mie oon onneksi saanu jo nuo paperihommat hoidettua! Äippäpakkaus tuli jo n. kk sitten ja eilen oli kolahtanut postiluukkuun päätös äitiysrahasta :p. Vauvavakuutus oli myös myönnetty meiän pienelle ja eilen maksettiin sitten jo varausmaksukin, joten sekin asia on hoidossa.

Sairaalalaukusta: Vaikka miekin oon tässä viime aikoina havahtunut, että tämä odotus alkaa kääntyä ehtoopuolelle, en oo sentään vielä pakkaamassa laukkua vaikka huomenna poksahtaa 30+0! Meillä on sairaala tuossa 500 metrin päässä, joten ei ois varmaan paniikkia, vaikka ei pakkais ollenkaan. Eiköhän ne tavarat joku osais tuua mulle :LOL:.

Vauvan huone: Nyt kun nuo suuremmat hankinnat on tehty, niin vois alkaa pikku hiljaa järjesteleen tuon vaavin huoneen kuntoon. Meillä ollut tuo ylimääräinen huone lähinnä kaikenlaisen ylimääräisen romun tyyssija, ja nyt pitäis alkaa lajittelemaan sieltä turhat pois. Oonkin jo aloittanut sen, mutta keskenhän se on ja pahasti. Muutenkin koko kämppä on tällä hetkellä kun pommin jäljiltä, kun täällä on nuo hoitopöydän ja pinnasängyn osaset ympäriinsä (ei olla koottu niitä viel). Jotenkin kuitenkin rauhoittaa, kun ne tavarat on kuitenkin jo ostettu.

Selkäsärystä: Mulla on vaivannu selkä- ja nivussärky tässä nyt n. pari viikkoa ainaskin ja huusin huuto.netistä Anita Baby belt -raskaustukivyön ja voin kyllä suositella kaikille! Sitä kun pitää päivän päällä, niin ei ole selkä samalla lailla kipeä. Nivusiin ei oikein tunnu auttavan mikään muu kuin lepo, mutta apua se on pienikin apu =). Lämmitettyä vehnätyynyä oon myös käyttäny alaselällä, ennen kuin sain tuon vyön.

Oikein mukavaa uutta vuotta kaikille odottajille ja masuille. Tavataan ensi vuoden puolella :wave:

Mimmurainen & ötö 29+6



Muoks. Maanantaina sit neuvola vihdoin! Edellisestä käynnistä tulee melkein kuukausi aikaa. Sitten olikin merkattu seuraava käynti jo parin viikon päähän. Omilla mittauksilla paino ei oo kyl kauheasti noussut, mutta onhan maanantaihin vielä aikaa.. :D
 
Olipas täällä odottamaton ilouutinen, kun pitkän tauon jälkeen tulin lueskelemaan teidän juttuja.

Kiireellä jotain selailin, mutta en ehtinyt kaikkea lukea. Joulu on kulunut nopeesti ja vähän sai hengähtääkkin välillä töistä. Lepo on kyllä tarpeen. Olen jotenkin kamalan uupunut ja unta ei tarvitse odotella- PAITSI uni katkeaa yöllä 3-4 aikaan ja ei millään saa uudelleen kiinni. |O

Töitä olisi vielä viitisen viikkoa jäljellä. Sitten viikon talviloma ja 15.2 alkaa äitiysloma. Sain jo rahapäätöksen ja pakkaus olisi postissa noudettavissa. Kävin aleja kattelemassa ja pikkuselle ostin 56 cm housut ja kietaisubodyn :heart: Sen enempää en nuita pieniä osta. Jotain on ennestään ja 60 cm- vaatteet passaa nopeesti.

Mutta viimeyönä näin tyttöunen. Olen jokaisessa raskaudessa nähnyt unessa lapsen sukupuolen, joka on ultrassa vahvistunut. Tähän mennessä en ole unia nähnyt ja ultrassakaan ei mitään selvinnyt.

Näistä sairaslomista: Millä perusteella itsekukin on saikkua saanut? Minusta tuntuu, etten työpäivän jälkeen jaksa ihan mitään. Reporankana makaan illan sohvalla. Kuitenkaan mitään fyysistä sairautta ei ole, joten saikkua ei ole edes tarjottu. Verenpaineet olivat välillä huolestuttavan korkeella. Sekään ei aiheuttanut sairaslomaa, vaan seurannalla mennään. Nyt vaan niin uuvuttaa, että loma tekisi poikaa. Meidän alan TES:sissä lukee, että palkallista sairaslomaa saa 5 viikkoa, jonka jälkeen putoaa päivärahalle.

Katsotaan nyt loppiaisen yli. Sillon menen käymään neuvolassa. Joulunaikana on tullut syötyä AIVAN liikaa herkkuja, joten paino on varmasti pompsahtanu uusille lukemille :whistle:
 
Rauhaisaa vuoden vaihdetta kaikille kanssa-odottajille ja jo vauvaantuneelle!!!

Täällä sitä kärvistellään töissä, kun pitikin mennä vielä kokeilemaan kipeän selän kanssa joka ei enää pahasti vaivannut, yksi iltavuoro ja kaikki "mukavat" oireet palasi, nyt koitan selviytyä ensi viikkoon, sitten takaisin työterveyteen valittamaan, ettei tule kyllä enää mitään työn tekemisestä :/ Eli jos ja kun kirjottaa saikkua ä-loman alkuun niin ainakin pari viikkoa tipun kanssa sille pienemmälle palkalle :ashamed: No ei sille mitään voi....
 
Hekla :flower:

Sairaalakassista: mäkin ajattelin pakata jotain jo tässä varmaan parin viikon sisään... Semmoisen varalaukun, jos sattuukin lähtö tulemaan äkkiä. Sairaalaan on yli 200 km joten kotoa ei tavaroita voi mitenkään saada. Enpä kyllä tiiä mitä aion sinne pakata... dödö, naamarasva ja aamutossut, ne mulla oli viimeksikin :)
Pesin eilen äippäpakkauksen sisällön. Miehen kanssa niitä laitettiin illalla kuivumaan ja sekin totesi että onpa ne vaatteet pieniä :) Hauskan näköistä kun niitä pikkuvaatteita roikkuu kuivumassa... :) Vielä pitäis keksiä mihin laitan ne kun tällä kertaa en aikonut laittaa hoitopöytää ollenkaan vaan kodinhoitohuoneen pöytä + kaapit saa toimia hoitopöytänä + vaatteiden säilytystilana.

Vatsatautia on nyt liikkeellä vähän joka paikassa vissiin :/ Tsemppiä sairastaville ja yönsä huonosti nukkuville. Toivottavasti se on vain tämä täysikuu joka aiheuttaa huonoja unia ja menee kohta ohi...

Hyvää Uutta vuotta kaikille!

-Janiela tasan 30-
 
Hekla voi miten hieno juttu =) Onnea =) !
Ei kai sä vaan kuvittele karkaavasi meidän luota:(?Ymmärrän kyllä että juolukuun vauvapuolella voi olla mielenkiintoisampaa olla kun siellä on jo vauvajuttuja, mut mieleläni kyllä pitäisin sut täällä(kin)=)?

pippa3 kyllä vaan=)Näin munkin järki sanoo.

marcelina pikaista paranemista :hug:

LillaMy83 ARGH mikä lääkäri :kieh: :kieh:
Mulle tuli yht'äkkiä eilen se sairaalalaukun pakkaaminen mieleen mut en kyllä vielä päättänyt et koska sen pakkaan... varmaan joku päivä kun saan taas jonkun hormoonipiikin ja innostun riehumaan kaikkea valmiiksi :D Meillä sairaalaan on matkaa n.60km joten saa nähdä vieläkö ehditään perille.

MLL se ehdottomasti tärkein mikä pitää muistaa ottaa sairaalaan mukaan on äitiyskortti ja sitä kannattaakin pitää viimeiset viikot koko ajan mukana kun koskaan ei tiedä milloin lähtö tulee.

(.) Tänään oon selvinnyt oksentamatta=)Masussa oli taas yöllä kova meno :heart:
Muuten kaikki oikein hyvin.

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Metsätähti ja onnenjyvä 30+1
 
Se on vuoden viimeinen päivä ja minä koitan täälä töissä kuluttaa aikaa. Ei oikeen oo tekemistä ja sit mä vaan notkun täälä netissä... :whistle: Väsyttää taas niin armottomasti, että taidan mä kyllä täältä livistää vähän aikasemmin kotia, kun ei täälä muitakaan oo ja eipä tuo puhelinkaan oo koko päivänä soinu. Onneks nyt on 3 päivää vapaata. Vkonlopun aikana saiskin laittaa kaikki joulukoristeet ja muut joulujutut pois. Meillä on kun on loppiasena esikoisen 6-vee synttärit, niin haluan joulujutut sitä ennen pois. Ja vielä kun maanantaina tulee siivojaki, niin ei oo sen tiellä sitten. Ens vkollakaan ei oo onneks ku ma tai ti töitä ja sit loppuvko vapaata :D Tämän päivän jälkeen 20 työpäivää jäljellä, kai ne joskus loppuu...

Muuten ei mitään niin ihmeellistä. Vauvalla kaikki hyvin, edelleen ahkerasti potkii pitkin päivää =) Mä niin jo haluisin sen oman nyytin syliin :heart: Tietysti toivon, ettei vauva nyt kuiteskaan ihan vielä syntys, mut kun mä oon jo niin kyllästyny tähän mahaan ja tahtosin tästä eroon. Sitä kun on niin kankea ja hengästyy niin pienestä. Eihän tässä nyt tietysti enää oo kun se kymmenisen vkoa, et ehkä se tästä...

Sairaalakassista, sitä en oo vielä ees aatellu. Meiltä on sairaalaan matkaa reilu 50 km, et jos sit vasta vähä lähempänä. Eipä mulla nyt oo nuo edelliset ainakaan mitää kiire lähtöjä olleet.

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille maaliskuisille!!

Tipi75 + masuasukki 29+2
 
Sairaalakassin vois laitella taas sitte ku jo supistelee, saapahan johonki purkaa sitä kärvistelyn tuskaa :LOL: Viimeksi siis pakkasin siinä samalla kun synnytys oli jo käynnistynyt. Enempi sinne tuli turhaa kuin tarpeellista. :D

Vähä pitää valittaa, ku on semmonen kärty taas päällä :ashamed: Tän illan suunnitelmat sit muuttukin kun mun veli ja sen vaimo ei haluakaan tulla meille vaan meidän pitää mennä mun vanhemmille. Ei siinä mitään, mut pikavisiitiks jää, koska meidän pitää sit kuite tulla omaan kotiin nukkuun/laittaan poika nukkuun ennen ysiä (ei riitä sänkyjä/patjoja meille kaikille) elikäs käytännössä "juhlitaan" miehen kans vuoden vaihtumista kotosalla. Sekin siis passaa vallan mainiosti ja nyt siis ainaki semmonen ärsytys ettei huvittas ees lähteä minnekään ja kuskata viel pleikkaria ja muita romppeita. |O

Sit tarvisin jonku kokeneemman ja viisaamman apua ah-niin-ihanan Kelan asioihin :wave: Elikäs mitäs näistä lapsista siis maksetaan, kun esikoinen on vauvan syntyessä alle 3v ja hoidan häntä kotona? Kelan kirjeen mukaan EI VOI SAADA sekä vanhempainrahaa että kotihoidon tukea. Elikäs saanko sit vain näistä kahdesta kotihoidontukea? Meen kyl asiaa kysymään heti ens viikolla, mut jos joku osais lyhyesti ja ymmärrettävästi vastata niin olisin erittäin kiitollinen! :)

Mies tuli just kotiin, joten nyt vaan kyhnytteleen sen kans :heart:

Jospa nää munki valituset jäis tähän vuoteen ja tulevan vuoden vois alotella taas hyvemmin mielin B)

OIKEIN MUKAVAA VUODENVAIHDETTA KAIKILLE, OLLAAN KUULOLLA TAAS!! :flower:
 
mobic : mitä kummaa?! Mä taas sain kelasta paprun, jonka mukaan vanhempainpäivärahojen aikana voi saada kotihoidontukea. Siinä selitettiin niin, että lasketaan ne kotihoidontuet, mitä alle kouluikäisistä tulisi ja siitä summasta vähennetään äitiyspäiväraha ja jos jotain erotusta jää, niin sen saa sitten kotihoidontuen hoitorahana, hoitolisää sitten mahd. matalien tulojen perusteella. Näin mä sen paperin ymmärsin ja totesin, että okei, ei koske mua kun meidän kahdesta kuusvuotiaasta sais vähemmän kuin mitä mun äitiyspäiväraha on, eli ei jää sitä maksettavaa erotusta. Voi toki olla, että ymmärsin tuon jutun väärin, mutta kannattaa sitä varmaan vielä kysyä.

(.) Paksusti voidaan täällä. Ja nukkumisen kanssa on vähän niin ja näin, suurin ongelma on nenän tukkoisuus, joka valvottaa ihan älyttömästi kun suu kuivuu kamalasti. Lisäksi sitten se, että kun selällään ei enää voi olla, niin kyljellään kipeytyy lonkat. Symfyysikipuun auttaa tyyny jalkojen välissä, mutta tuo lonkkahomma herättää vähän väliä kääntämään kylkeä, mikä sekään ei ole mikään kevyt operaatio enää :kieh:
Niitä mainostamiani tukisukkia olen käyttänyt tunnollisesti siitä asti kun ne sain, eikähän ole enää kinttuja turvotellut :D Jospa vaikka säästyisin niiltä suonikohjuilta! Sen sijaan kädet on alkaneet turpoilla :eek: inhottavaa, ei mulla sellaistakaan aiemmissa raskauksissa ole tapahtunut.
Siitä streptokokista, josta joskus kirjoittelin, en ole päässyt eroon lääkekuureista huolimatta :( Tällä hetkellä häätöä ei edes yritetä, mutta kun tuota supistelua on niin herkästi, niin voi olla että tässä vielä saa kuureja popsia. Ja se sitten tietää taas lisää niitä hiivalääkekuurejakin... hohhoijaa. Tärkeintä on kuitenkin muistaa saada se i.v.-antibiootti synnyttämään mennessä, niin ei tulisi pikkuiselle ongelmia siitä pöpöstä.
Eipä kai tässä tämän kummempia, tasaista lyllerrystä :D Oikein hyvää uutta vuotta kaikille!
 
Itsekkin haluan kyllä tietää mitä heklan pikkuiselle kuuluu. :) Että elä jätä meitä..

Hiukkasen itsestäni:
Tänään oli taas neuvolassa käynti vaikka tiistaina oli.. Sen päänsäryn takia. Olipa kiva kun yks kaks tuli neuvolassaki kamalan huono olo. Eipä siinä th voinut mitään tehdä tai tietää mistä se johtuu. Se on nyt kuiteski positiivista, että se ei ihan täysin epäile sitä raskausmyrkytystä kun verenpaineet on kuitenkin hyvät ja pissa on +/- että siinä rajalla, mutta seurantaan laitto ja ens viikon torstaina uusiks. Ja sanoi vielä sen, että oltava päivystykseen yhteydessä jos päänsärky pahenee tai silmissä tulee enemmän vielä arkuutta tai näköhäiriöitä. Mutta torstaina sitten taas uusiksi.

Narkissos mun on aivan näin tyhmänä pakko kysyä, että mikä toi streptokoki on? Onko se jotenki yhteydessä hiivatulehdukseen? Kun itse jouduin nyt yhden kuurin hiivatulehdukseen käyttämään. Tuleeko tosta streptokokista tai siis voi tulla pikkuiselle jotain vai jo pelkästään siitä hiivatulehduksesta jos se ei ole täysin poissa? Olen vähän tyhmä näissä asioissa :ashamed: Pahoittelen häiriötä kun sinulta kysyn.

Sairaalapaketista itse en sitä ole laittanut vielä. Sitten vasta kun saa pikkuisen pienimmät vaatteet pestyä kun nyt saisi edes muutettua sinne asuntoon.. Ens viikolla vuokrasopimusta kirjoittamaan.. Ja pääsee järjestelemään niitä.. :)

Turvakaukalo, vaunut ja patja pikkuiselle vielä ostamatta. Mitä mieltä te ootte niistä yhdistelmistä aika moni kuitenkin teistäkin niitä on ostanut mutta meidän äiti väitti että ne ei oo kuulemma hyvät kun vauva mahtuu niin pienen ajan vain siihen makuuosaan, mutta saa nyt nähdä mitkä itse tulee ostettua. Pitäis varmaan alkaa hiukkasen niitä katsomaan ja jopa ostamaan..

Siirryttävä pois taas tästä kirkkaudesta kun päätä jomottaa ja silmiä särkee, valo on pahin. Kun sais koko ajan olla pimeässä niin olis hyvä.. :D Ja kehotti muuten neuvolassa vielä ottaan ihan iisistikkin. Valitettavasti mua ei ainakaan saa sängyssä pysymään kun se ei kuitenkaan tähän päänsärkyynkään auta. :(

Nyt en valita teille enempää! :) Hyvät ja paremmat vuodet kaikille ja koittakaa pärjätä kipuinenne ja supistuksienne kanssa! Toivottavasti pikkuiset pysyvät massussa vielä tovin. :)

Suvisku+ "ötökkä" 29+4
 

Yhteistyössä