*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* joulukuussa (ensimmäinen vauva syntynyt)

Alkuperäinen kirjoittaja Kinder-:
Piti vielä laittaa kuvaa kun tuli 30+0 täyteen :D
Ihana maha Kinderillä- <3 Tuli tuossa mieleen: tunteeko yleensä kuinka hyvin kumpi vaaveista liikkuu? ja onko ne yleensä hereillä kumpikin samaan aikaan? Ruvennu kiinnostaa noi kaksosraskaudet kun niitä on täällä tullu seurattua :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hekla:
Pikkunen joutui tänään lämpökaappiin :| ei oikeen ruokakaan maistunut.. Toivottavasti se tästä lähtee parempaan suuntaan..
No höh. Voimia pikkuiselle ja koko perheelle, kuulema tytöt on yleensä vahvoja jaksamaan, joten eiköhän se vointi parane pikaisesti <3 Tsemppiä!
 
hekla, se on varmaan vaan väliaikaista ja kohta taas ruoka kelpaa pikkuiselle. :heart:

Mites teillä, jolla oli suonenvetoa jalassa, oliko se niin, että magnesium auttaa vai? Mä oon syöny raskausmonivitamiinia, siinäkin sitä taitaa olla.. Viime yönä ekaa kertaa molemmista jaloista veti suoni tosi kipeästi, samoin nyt ku otin päikkärit tänään..
 
heklalle ja pikkuselle jaksamisia :hug:

mulla on nyt vetäny suonta pohkeesta niin, että jouluaaton yönä vasemmasta pohkeesta alko vetää suonta ja kak yötä sen jälkeen oikeesta pohkeesta..edelleen molemmat pohkeet TOSI kipeet ja kävely on ku pingviini tanssia!! magnesiumia syön ym mut eipä näytä auttavan :/ niiiiiin inhottavaa!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja marcelina:
hekla, se on varmaan vaan väliaikaista ja kohta taas ruoka kelpaa pikkuiselle. :heart:

Mites teillä, jolla oli suonenvetoa jalassa, oliko se niin, että magnesium auttaa vai? Mä oon syöny raskausmonivitamiinia, siinäkin sitä taitaa olla.. Viime yönä ekaa kertaa molemmista jaloista veti suoni tosi kipeästi, samoin nyt ku otin päikkärit tänään..
Jep, magnesium auttaa :) Kannattaa myös juoda paljon vettä!
 
Glow
Oi, eka vauva, ONNEA HEKLA :flower:

Pakko kai alkaa miettimään ettei siihen synnytykseen enää ole pitkä aika... Mä vaan oon ajatellu että "sitten pitkän ajan päästä" 2 kk vierähtää hyvinki äkkiä ja voihan tuo syntyä jo aiemminkin. Huih.

Vaavilla rupee jo kokoa olee ja sen kyllä tuntee kun iltaisin ja öisin myllertää. Rupeaa hänelle kai jonkinlainen rytmi kehittymään. Ei oikeen enää tunnu kivalle kova mylläys. Edelleenkin taitaa olla perätilassa hän... sais ruveta kääntymään!
Mulla on nää aiemmat olleet raivotarjonnassa jo viikolta 20 lähtien.


Viikot taas poksuu, 31+0 :heart:
 
Iltasta =)

Heklalle ja perheelle lämpimät onnittelut pikkuprinsessasta ja voimia kasvuun :heart: :heart:

Anri kyseli puutumisesta, täälläkin on ilmennyt käsien puutumista yöaikaan, inhaa mutta ohimenevää..Ja suonenvetoja myöskin. Syön säännöllisesti ihan puhdasta magnesiumia, koska kärsin suonenvedoista muutoinkin. Yritin pitää tässä vähän taukoa magnesiumista, mutta viime viikolla piti taas palata normilääkitykseen kun tuli erityisen kipeä yöherätys :) Mies oli jo varma että nyt pitää lähteä synnyttämään kun kiljuin tuskasta keskellä yötä :LOL:

Vinkkinä et runsaan juomisen lisäksi suonenvedon jälkeen käyn haukkaamassa myös suolakurkkua. Saman asian ajaisi myös hippusellinen suolaa kielellä, mutta otan ennemmin tuon kurkun.

Ihana massu Kinderillä. Onnittelut kolmenkympin rajapyykistä!

Glow, täälläkin vauveli edelleen perätilassa..Mites muilla??

Täällä ollaan saikuttelemassa. Reilun viikon kestänyt vasemman nilkan turpoaminen ei ole hellittänyt joten hain eilen sairaslomaa. Töihin pitää palailla uuden vuoden jälkeen. Erityistä syytä turvotukselle ei ole löytynyt, vaikka kaikenlaiset labrakokeet on otettu. Raskauden aiheuttamaa kremppaa ainoastaan.

Näinköhän vauvelilla on kasvupyrähdys kun tällä viikolla nälkä näivertää koko ajan! Annoskokokin on pienentynyt, joten massu alkaa olla varmaan jo puristuksissa.

Miimon ja Hengari-Hertta 29+3
 
Hei maaliskuun mussukat ja odottajat!

Onnittelut heklan perheelle pikku-prinsessasta :heart:

Haluauisin tietää lisää istukkaverenluovutuksesta, minjoh. Missä vaiheessa se veti luovutetaan ja mihin tarkoitukseen se menee? Menen jorviin synnyttämään ja kyllähän se sopii. Miten siihen ilmoittaudutaan?

Joululoma meni mukavasti sukulaisissa. Saimme riittävästi nauttia lumisesta joulusta ja takkatulesta. Minulla ei ole ollut niin kamalia vaivoja. Sitä huimausta oli alkuraskaudesta ja kyllä joinakin aamuina selkä on kipeä, mutta vain vähän aikaa. Jaksamista tielle, jotka kärsitte kovista kivuista :hug:

Hyvää Uutta Vuotta!

momtoo ja pikkukakkonen (ei edes muista monesko viikko menossa ;) )
 
Esikoistaan odottava 31-v liittyy joukkoon. Raskausaika on mennyt älyttömän nopeasti, heräsin vasta nyt tutustumaan vauvasivuihin.

Glow, Miimon täälläkin vauva vielä perätilassa, ainakin toissaviikkoisen ultran perusteella. Monoa tulee alavatsaan niin että tanner tömisee.

Tinttu ja Taavi 28+4
 
Hyviä joulun jälkeisiä päiviä vaan kaikille! Siinä meni joulut että hurahti =) Tuntuu niin hölmöltä toi koko joulu, ku aina vaa kaikki sitä ennen hössöttää ja joulua odotetaan niin pitkään, mut sit se on vaa oikeestaan se aatto ja sit se koko ihanuus on ohi! Mutta on se ihanaa aikaa aina! Ja oli tänäkin jouluna! Täälläkin päässä tuli tosissaa syötyä ihan ähkyx jouluherkkuja :D

Toi Kinderin kaxos masu näyttää melkee saman kokoselta, ku mun masu, vaikka ootan tietääxeni vain yhtä =) Mut upee on masu sulla Kinder! Ainii muuten en okkaa tainnu kertoa viel teille, et oon itte kaxonen.. mulla siis kaxois sisko.. mää oon minuutin häntä vaa vanhempi, mut ei olla identtisiä.. No pienenä nyt oltiin ku kax marjaa, ei meinannu kaikenmaailman tädit aina erottaa, kumpi on kumpi :LOL: Mut nykypäivänä aikus ijässä ollaan ihan selkeesti erin näkösiä, kokosia ja painosia :p Onkos täällä ketjussa mahdollisesti muita tulevia äippijä, jotka ois kaxosia? Ja mitäs teillä muilla suunnitelmissa uutena vuotena?

Oon voinu ihan jees muuten, paitsi jos ei lasketa noita edelleen joka päivä saamiani raivon puuskia!!! Ku on niiiiiin stressavaa aina vähä väliä ja hermot menee todella helposti!

Ainii huomasin, etten itte kertonu mitä suunnitelmia mulla uunna vuonna, ku teiltä muilta kysyin! Mut mitäpä sitä kertomaan, kun en viel tiiä mitä sitä tekis?? Oon varmaa vaa yxin kotosalla, kissan ja masutyypin kanssa! Nii ja kissa pelkää muuten ihan julmetun kovasti ilotulitus raketteja :( Pitää aina sanoo sille, että ei ne Nappe tule tänne ne paukut, oo ihan rauhassa vaan ja sit se juoxee hulluna ympäri kämppää, etsien piilo paikkaa.. Voi äitin pientä. Nappe kissakun on mulle niin tärkeä ja ollu mun rakas pieni seuralainen yli 5 vuotta! Ja nyt siitäku pitäis luopua, ku on huomattu, jotta se ei pidä pienistä lapsisita, eikä oikeestaa lapsista ollenkaa! Sattuisko täällä joku tietämään, mistä löytys kissalle uus hyvä ja rakastava koti?? Olen laittanu jo suomi24 palstalle ja apulaan myös ilmotuxen, mutta vaan ku ei tärppää! On mahdoton ajatus ottaa enää sit tota kissaa uuteen kotiin, kas ku meilllä tässä muutto isompaan on vielä edessä! Eikä oo kuulunu viel mitää uudesta kodista :( Saas nähä kuuluko? Nää asiat stressaa mua mm ja pakko oli tulla tänne niitä kertomaan, ku en muuallekkaan viitti/voi!
Voisin kans kokeilla laittaa ittestäni masu kuvaa jossai vaiheessa, mut en nyt, ku ei oo oikee sellasta tän hetkistä kuvaa vielä ja ku en omista tota digi kameraakaan, kuten myöskään tulostinta, laajakuva telkkria saatikka kaikkia muita hienouxia/ turhuuxia, mitä tää uus maailma on tuonu tullessaan :kieh: Joo onhan noita kaiken moisia vempaimia, mut noista ainoa ois kyl se digikamera, jonka joskus haluaisin! Ku tykkään nii paljon ottaa kuvia ja justii lähinnä luonnosta, mm maisemakuvia :heart: ne on just parhaita!

No, noh, tulipa tässä nyt kaikennäköstä vuodatettua!

Masu se vaa kasvaa ja napa yrittää edelleen työntyä ulos, mut ei vieläkään kokonaan, mut näkyy jo ihan selkeesti ulkonevana paidan läpi :wave:

=== Iloa uuteen vuoteen 2010!!! === Lana- muikku & Tyyppi rv, 27+1===
 
Glow
siis täällä vuotaa taas :headwall:
mitään en rehkiny kummempia tänään...tossa sohvalla istuin kun ihmettelin et onpa maha kipee, no supistushan se ja alko tuntuu et nyt kyl vuos jotain ja kirkasta vertahan sitä taas tuli :/
Onneksi mulla on nyt huomenna neuvolan th:n ennalta määräämä tarkistus lääkäri !
jostain luin että loppuraskaudessa vaihteleva verinen vuoto voi liittyä supistuksiin ja kohdunsuun avautumiseen. Ja et ei tarvis olla kauheen huolissaan, mutta kun lukee eteenpäin niin sanotaankin että pitää mennä heti lääkäriin ja olla sikiöstä huolissaan. Noh, ehkä voimme odottaa huomiseen aamuun ja toivottavasti saamme vastauksen tai edes jotain neuvolan lääkäriltä.

:attn:
 
momtoo en kyllä ihan mikään tietäjä näissä asioissa ole mutta siis käsittääkseni siitä istukkaverestä kerätään jotain kantasoluja, joita voi sitten antaa esim. leukemiaa sairastaville. Ja se veri kerätään sen jälkeen, kun napanuora on syntymän jälkeen katkastu. Olin Jorvissa kätilön pitämässä synnytysvalmennuksessa niin siellä se sano, että myös Jorvissa kerätään istukkaverta, vaikka ei veripalvelun sivuilla mitään mainintaa ainakaan minun mielestä asiasta ole. Ja minun mielestä sen pysty ihan ilmottamaan sinne synnyttämään mennessä, että haluaa osallistua siihen. Ehkä neuvolassa voisivat tietää. mutta varmaan sitten ainakin Jorviin mennessä voi kysästä jos siinä vaiheessa muistaa.. Ja kun se Jorvissa hoidetaan niin että kätilöt keräävät sen veren niin menee sitten niin, että keräävät sitä jos muilta töiltä ehtivät. Mutta kyllä minä ainakin ajattelin ilmottaa, että haluan luovuttaa jos vaan ehtivät sen tekemään. Muutenkin on tullut verta luovutettua muutamia kertoja kun sitä pystyy meillä ihan työajalla tekemään ja tulevat veripalvelusta meidän työpaikalle järjestämään noita tilaisuuksia niin se on mukava siellä hetki makoilla työajalla.
Mutta ainakin tuolta löytyy lisää tietoa luovuttamisesta: http://veripalvelu.fi/www/31

heklan pienelle tsemppiä kasvamiseen!

minjoh 31+0
 
Heklan pikkuiselle täältäkin kovasti voimia kasvamiseen :)

Glow, toivottavasti ei mitään vakavempaa :hug: Huomenna ootte sit viisaampia asian suhteen, eiks jeh.

Kinderillä hieno maha! :)

Huomenna neuvolalääkäri. Saa nähä millanen on vastaanotto, kun sekä oma neuvolantäti että -lääkäri lomilla. Paino vähä jännittää, mut en ressaa, tullu mitä on tullu :D Hempan toivon nousseen vaikkakin jääny viime päivinä raudan syönti kun pääsivät loppuun (tänään sain lisää; isäni muuten oli aivan järkyttyny Obsidanin hinnasta - totes, et samalla hinnalla saa VUODEN KOLESTEROLILÄÄKKEET :eek: )

Huonoksi onneksi mies pääseeki taas kotiin vasta torstaina vaik piti tulla jo huomenna ja esikoinen koetteli mua taas illan ja saihan siitä äiti-rassu muutamat kyyneleetki tirauttaa, kun pikkumies uhkasi tappaa äitinsä :(

Toivottavasti huomenna parempi päivä :) Jaksamisia kaikille, ootte kyl urheita :wave:

Taidan kömpiä sänkyyn, et jaksaa herätä 7.30..

mobic ja kevätpörriäinen 27+6 (jollen ole aivan laskuissa seonnu :LOL: )
 
Heipsis (taas..), mulla ei oo tänään muuta elämää ku tietokone ku ei uskalla liikkua..

Vihdoin sain mitattua tota mahanympärystä (apuna villalanka & rakennusmittanauha :D, käyhän se näinki) ja sain tulokseksi 103cm. On täällä siis melkonen möhkis :D

Ei mulla muuta, moikka.. :D

Hali87 & Pähkinä melkein 29+0 <3
 
Heklan pikkuiselle voimia kasvamiseen!

Hiukkasen neuvola kuulumisia:
Painoa oli tullut viikkoa kohden nyt +100 jota ihmettelin kyllä suuresti, vaikka tullu joulun aikana mässäiltyä.. Th kysykin, että eikö ole ruoka maistunut
verenpaineet oli 130/82
Pissa ei ollut puhdasta meni plussan puolelle, hb oli noussut 104:stä 115
vauvan liikkeet oli hyvät vaikka itsestä tuntuu, että ei..
Torstaina olis mentävä uudestaan mittauttaa verenpaineet ja antaa pissa näyte. Kerroin myös päänsärystä ja silmien kirkkaus arkuudesta niin senkin takia pitää mennä uusiks kun sanoi, että pitää seurata päänsärkyä.

Olipa kiva herätä viime yönä vessaan kun särki aivan tajuttomasti pääta. Nyt särkee taas ja silmiin ottaa aivan älyttömästi vaikka tämäki ruutu on aika himmeellä.. :( No mutta torstaina mennään uusiks katsotaan miten käy.. Jospa sitä ei tarttis päänsärkyyn herätä..Ja sais nukuttua hyvin..
Valivali se on itelläkin koko ajan.. Ehkä siirryn nyt pois tästä koneelta pimeämpään tilaan ja nukkumaan jos vaikka helpottais.

Suvisku+ "Ötökkä" 29+2
 
jau
Heippa taas pitkästä aikaa!

Joulu on vietetty ja olen syönyt enemmän kuin koskaan! :D 11. päivä on neuvola, sitten saa tietää paljon taas kiloja kertynyt kun itse en omista vaakaa..

Mulla on iskenyt kamala paniikki vauvan tarvikkeiden kanssa.. Sitä ja tätä pitäisi ostaa. Vaatteita on kyllä ihan hyvin, mutta tarvitsisi paaljon lisää. Oletteko ajatellut ostaa vauvalle toppapukua tms.? Se äitiyspakkauksesta tullut tuntui jotenkin isolta...
Entä mistä löytyisi edulliset yhdistelmä rattaat?!? Olen katsellut käytettyjä, mutta jotenkin kaikki kamalan nuhjuisia ja ruman näköisiä. Tai sitten samanhintaisia mitä saisi jo uutena.
Sitten vielä lisäkysymyksenä; mistä ostatte pinnasänkyyn patjan?

Kauhea kyselytulva, mutta esikoista odottaessa kaikki hankinnat on niin outoja etten tiedä mistä mitäkin kannattaa ostaa ja millä hinnalla :) Opiskelijana kun ei kamalasti ole varaa ostaa juuri sitä kalleinta, vaikka kuin mieli tekisikin ;>

jau 28+2
 
Heklalle ja perheelle paljon,paljon Onnea!!! :flower: :flower:

Vautsi, ensimmäinen maaliskuinen syntynyt ja joskus ajattelin että se osuis meille, mutta täällä olo ollut niin hyvä ettei uskoiskaan.. =) Ja varma oon siitä että hyville viikoille jos ei ylikin mennään tämän mussun kanssa..

Glow silloin kun mulla irtos se limalöllykkä illalla, mulla tuli päivällä vähän verta, ei siis paljon.. Ajattelin lohdutukseksi silloin että johtuis kuivista limakalvoista, mutta tod. näkösesti johtu just tosta kypsymisestä.. Otahan rauhallisesti!! Mulla auttoi se lepo niihin supistuksiin. Nyt uskaltaa jo pienellä kävelyllä käydä..

Joulut meni hyvin, syötyä tuli ja huomenna tietää kuinka paljon, kun on neuvola :ashamed:
Nyt nukkumaan!!!

Siiruli ja 29+6, huomenna 30+0!!! :heart: :heart:
 

Yhteistyössä