~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

MLL
Hih..hiukan säikäytti toi 8 vauvaa, ennenkun hoksasin että olikin kaksoset :D Mietin, että täälä on ollu vilkas yö :p Onnea taas tuoreelle äidille ja pikkuisille! :heart:

Ostin eilen jumppapallon ja pakko vähän hehkuttaa, että ompa ihana sen päällä keikutella lantiota. Alaselkä ja toosa kiittää =) Shoppailureissulta tarttui mukaan myös pari lelua vauvelille ja sitten käytiin syömässä miehen kanssa, oikeen leppoisa reissu kaikin puolin ja mieli oli ja on edelleen oikeen hyvä. Eilen alko taas ysiltä supistaa napakasti ja vähän kipuisasti niinkun parina edellisenäkin iltana (voisko tätä sanoa jo säännölliseksi? :D) ja sitten parin tunnin päästä intoutui tulemaan muutama tosi kipeä, mutta siihen ne sitten taas loppui ja pääsin nukkumaan. Jos ne tätä tahtia jatkuu niin pääsen tossa huhti-toukokuun taitteessa synnyttelemään :LOL:

Oikeen mukavaa ja vauvakasta viikonloppua kaikille!! Levätkähän huolella, se on maanantaista lähtien sitten meidän kuukausi :saint:

MLL :heart: mussukka 37+2
 
Huomenta.
Täällä on tosi jännittävä yö takana. :| Eilen iltapäivästä mun etova olo jatkui niin kun aikasempinakin päivinä jo jonkun aikaa...Oksetti ja huimas...olo oli muutenki jotenki outo koko eilisen varsinkin.Joskus viiden kieppeillä mulla alko suoli huutaa...ja kävin...löröllä.Nooh sit meni ilta iha suht ok olossa...etovaa oloa tietty niiku aikasemmin.Sit marttiinan ja eskon aikaan alko oksettaa kunnolla...huimaamaan ihan tosissaan.Ja oksetus oli paha...vilutti...tärisytti iha hirveesti.Heittäydyin sohvalta viileelle lattialle...josko helpottas...ääh mitää...ukkeli kyseli et ootko sä kulta iha kunnossa.Tuumasin et en oo iha varma...aika kökkö olo.Sit pitikin hoippua vessaan ja suoli lähti tyhjenee ihan lörönä...het kolmeen kertaan peräkkäin vielä."eemeli" eemeli piti kauheeta elämää mahassa koko ajan.Rauhottu vasta sitten kun suoli oli totaali tyhjä.Huuurjan tuntusta touhua...ku koko raskauden aikana maha ei oo toiminu...vaa ollu ihan ummella.Pari kertaa viikossa tyyliin pieni tyhjennys...hja yhtäkkiä tuommonen raju tyhjennys.Ukkelille sanoin että toivottavasti tää ei merkkaa lähtöä... :eek: Olin peloissani.Et monet oksentaa ja voi tosi pahoin koko synnytyksen ajan.Ja monilla lähtee synnytys käyntiin suolen tyhjentymisellä.Isäntä veti valkoseks...nytkö jo??!!Rupes laittautuu nukkumaan, et kerkiää nukkua etes pari tuntia jos se lähtö sitten nyt tuliskin yhtäkkiä. :/ Mä menin perässä...maha oli tosi oudon tuntunen.Olo oli etova...kökkö.Mutta sain kun sainkin nukutta...välillä tosin heräsin pissille..ja mahan outoon tunteeseen.Supistelikin muutaman kerran harvakseltaan.Mutta ei mitenkään nipeesti vaan tuntuvasti.Ei tullut ei lähtöä yöllä. :whistle: Ainakaan vielä...Selkää särkee napakammin.hmmh..ja olo on honttelo.Ökkö...söin tossa juuri...katsotaan miten käy...tuleeko uus tyhjennys vai pysyykö sisällä...onko tää mahatautia vai mitä?! :kieh: Kellään muulla meijä talossa ei oo mitää oireita ollu mahataudista.Saas nähä...mistä lie oisin sen saanut,kun en etes kotoo liiku ihmisten ilmoilla juuri ollenkaan.Kerran vkossa tyyliin.

Kuinkakohan kauan siihen menee suolentyhjennyksen jälkeen että synntys käynnisty jos se on sitä??ONko kokemuksia??Mulla ei oo.Sanoinkin ukkelille et oispa semmonenki synnytyksen käynnistyminenki koettu sitten.

Mahaa juilii kyl koko ajan.Alamahalla o semmonen kiristys...hmm...höntti olo...Tjaa ah.Tässä sitä nyt sit tällee... :snotty: Katsellaan...

En muista mitä ihmiset kommentoi tuolla aiksemmin mulle,mutta ISO KIItos myötäeläneille... :heart: Mä yritän kestää tän...nää hormoonitki o nii kivoja et ne tukee mua tosi paljon tän kanssa... :headwall: Täytyy tässä nyt kahtoa mitä mä teen asian suhteen...
Nyt mä huilin...otan rennosti tän päivän...katotaan miten ämmän käy... :whistle:

Onnea vauvautuneille!!! :heart: :heart: Kakosetkin saatu maalimaan!!Onnea sinnekkin!!

Palataan...

Daizz ja "eemeli" joka kasvaa liikaa 35+4
 
daizz Hui! Toivottavasti teidän pikkuinen nyt pysyis vielä masussa hetken kasvamassa :). Mulla esikoisesta tyhjeni maha kertaalleen rajusti, mutta vasta supistusten alettua.

(.) Päivästä riippuen tää paksu olo tympii joko enemmän tai vähemmän. Varmasti tätä masua ja vauvan liikkeitä taas tulee ikävä, mutta kyllä sitä jo odottaa, että näkee pikkuisen ja saa hänet syliin. Eilen taisi lähteä limatulppa liikenteeseen, siltä se ainakin vaikutti. Edellisessä raskaudessa se lähti vasta synnytyspäivän aamuna lääkärin tutkimuksen jälkeen. Neuvolassakin kävin eilen, siellä kaikki hyvin. Yöllä oli menkkamaisia kipuja alavattalla, mutta muuten kaikki ihan normaalisti. Jänniä aikoja elellään :).

Jälleen onnitteluja vauvan saaneille :flower:

Marimint 39+1
 
Huomenta!

Jos tässä siivouksen huilitauolla vähä naputtelis jotain. Olin ke neuvolalääkäris, olin niin ilkeä että kielsin kandin tulon huoneeseen :ashamed: Yleensä oon aina antanut olla, pitäähän niiden jostain oppinsa saada mutta nyt totesin että on jonkun muun vuoro levittää haaransa niille :ashamed: Se oliki sitten semmonen keskenkasvunen pitkätukka heebo joka sieltä lähti pois että jäin oikein miettimään että mikä kandi tuo oli kun näytti NIIIIIIIIIIIIIN nuorelta :eek: Minkä ikäsiä ne kandit oikein on?! Siis virallisesti, tuo kyllä näytti niin teiniltä että huhhuh. Iha ku oli 17kesänen päästetty naisten toosia tuijottelemaan :eek:

Mutta siis, painoa oli tullu hurjasti, +800g viikko ja terkka toteskin että iso osa on turvotusta, sukista jää mielettömät rannut jalkoihin, oikein urat :eek: Harmittaa koko painon tulo vaikka vähähän sitä on koko aikana tullu, jotain viitisen kiloa. Mutta kun se kaikki on tullu vasta 30viikon jälkeen niin tuntuu vähä hurjalta. Hb oli noussu oikein pilviin, 124 :D Oon tosi tyytyväinen ja aion syödä loppuun asti rautaa että varmasti pysyy hyvänä, toki joudun muutenkin kun ne rautavarastot oli niin finaalis ja ne vissii täyttyy vähä niinkuin jälkijunas.Sf-mitta oli kasvanu enää puolella sentillä joten kyllä se siitä alkaa perinteisesti tasottua ja viimesillä viikoilla laskea, 33.5cm se nyt oli joten ihan samoissa mennään kun muidenkin aikana. Kohdunsuulla oli sama tilanne kun 26vkollakin joten enteilis sitä että samaa kaavaa edetään kun muidenkin aikana, eiköhän sitä poksuta sitten ihan ajallaan maaliskuun puolessa välissä niinkun 4 muutakin :D Oonkin mielenkiinnolla ootellu meidän Seinäjoen lähimaastossa asuvien poksumista että tavattaiskos sitten synnärillä yhtäaikaa :D Varmaan kaikilta kyselen siellä että ootko sä esim. Harakanhattu :LOL: :D Lääkärillä ei sen kummempia tapahdu, ite sain tosi levollisen mielen kun murehdin vauvan kokoa niin lääkäri sano heti että jos se vähääkää sua vaivaa niin kokoarvioon samantien että hänen on turha sulle höpistä että ihan normin kokoinen se on jos äitin mieltä painaa. Ja että Seinäjoki on niin lähellä kuitenkin että äkkiäkös siellä käy tarkistuksella ja ennemmin tarkistelee liikaa kun liian vähän. Ihan erilainen kokemus kun jollain muulla oli ollu! Ja tosiaan seurataan tuota kasvua (vaikka normaalilta siis tuntuu sekä terkasta että lääkäristä mutta mua epäilyttää) ja mun painonnousua että jos alkaa oikein kohisten tulla lisää jommalle kummalle, niin seurannassa olen, siihen pääsin siis tosi helpolla :) Kyllähän se mieltä rauhottaa kovastikki!

Daizz: Mulla on synnytystä enteilly tuo suolentyhjennys mutta ei siihen oo mitään huimausta, kipuja tms. liittynyt, eikä muuten hönttiä oloa, tuli vain kiire sinänsä vessaan ja suoli on tyhjentynyt mikä on tietty hyvä ettei se sitten tyhjene siihen synnytyspöydälle. Tuntuis vähä masutaudilta tuo sun systeemis tai muuten että jos oikein kauan oot ollu ummella niin tyhjeneehän se yleensä joskus.

Onnitteluita vauvan saaneille muuten! :flower:

No minä jatkan nyt siivouksia että ehdin poikienkin huoneen siivota ennenkun tulevat koulusta :)

Lahja Lintikka ja Tirppa rv 37+2 :heart:
 
Olipas daizz jännittävä yö sulla takana, toivottavasti vointi paranee. Iteälläkin ollut tota pahoinvointia tällä viikolla, suoli ei kyllä ole tyhjentynyt.

Tänään oli neuvola, rv 38+3

Pissa puhdas, verenpaine ja hemppa ok. Sf mitta 35. Käsikopelolla vauva tuntui kuulemma ihan normaali kokoiselta, ei suurelta . Th:n arvio olisi joku 3,5kg, alle 4kg kuitenkin.

Painoa tullut +600gr / viikko.
Turvotuksesta ei oikein otettu selvää kun mä en oikein tiedä onko mun kädet turvonnut vai ei
:LOL: . Puutuu tosi herkästi ja on vähän semmoset tanakat.

Tärkein asia mitä mä lähdin taas kuulemaan oli jos vauva olisi laskeutunut, mutta th:n mukaan ei ole. Pöh. Ei siis minkäänlaisia merkkejä, että olisi lähtö vielä tulossa.

Abello
 
Heissan ja terveisiä ultrasta!
Meidän pikku-prinsessa oli edelleen prinsessa. Kokoarvio on tällä hetkellä 2395g eli meillä kasvetaan ala käyrällä, mutta kuitenkin omaan tahtiin. Syntymäpainoarvio on nyt hieman alle 3 kg. Istukka ei ollut kalkkeutunut edelliskerrasta, joten sen huolen saa nyt oikeastaan unohtaa.
Nöösi on edelleen pää lähtökuopissa ja todella vilkas! Oli kyllä todella suloinen, kun laittoi sormiaan suuhun ja touhusi kuvauksen aikana vaikka mitä :heart:
Näillä mennään siis loppuun saakka. Maanantaina on neuvola.

Tsemppiä kaikille joilla viikot lähenevät loppuaan ja kaikille joilla olo on muuten vain kurja!

Hani-pöö & nöösi 35+4
 
Joo ku mulla tätä kuvotusta on jatkunut nyt varmaan pari viikkoa,puol toista vkoa ainakin.Aina varsinkin syönnin päälle tulee kovin kuvotus...ensin ei tee mieli syödä ja sitten kun syön..tulee oksu olo. :p ja se oksu olo kestää nykysin aina...joka ruokailun välinkin... :/
Mä kans tuota mahatautia mietin..mut missään lähipiirissä ei oo ollu.Eikä meijä perheessäkään.Hmmh...ni outoo.
Ei mulla muuta kipua oo ollu ku päänsärky.Nyt alamahassa on semmonen "kiristys" varsinkin jos oon ihan jaloillani...
Aamupala pysy sisällä ihan hyvin vaikka huono olo on jatkunut..kuvotus. :| Maha on oudon tuntunen...hellä.
Mietin tuotakin kun oon ollu ummella tai harva kakkanen nyt raskaudessa et jos suoli nyt sitten vaan tyhjensi ittesä...vaikee sanoo. :kieh: En syönyt eilen mitään outoa.Erillaista.

Nooh ehkä nää lähi päivät kertoo...eik tänä vkoloppuna oo se täys kuu...jospa meille ei ihan vielä se lähtö tulis...kuopus ainakin synty täyden kuun yönä.Jos se syntymiseen nyt sitten vaikuttaa.. :D Oon yrittäny mahaa taputella ja höpöttää että ei vielä josko reilun viikon ainakin vielä pysys "eemeli" äitin mahan lämmössä. :D

Saas nähä. :saint:

-Daizz
 
isot onnittelut kaikille vauvansa jo saaneille :heart: :flower:
vähänkö oon kade =) !!!

Uusille tervetuloa =) !!!

ON: vauva on siirtynyt vähän alemmas jo, tosin vieläkin välillä nousee " kurkkuun " saakka aiheuttamaan korventavaa närästystä ajoittain. Turvotuksesta kärsin minäkin, tuntuu välillä ihan hillittömältä vesikellolta jo olo ;) supisteluja ajoittain, liitoskipujakin mutta vähemmän kuin tuossa aiemmin. Pääsen nykyään jopa kävelemäänkin kunnolla :saint:

Tuota pahanolon tautia on ollut täälläkin liikkeellä. Mulla tuollainen tauti oli muutama viikko sitten ja miehellä toissa päivänä. Ja kuvaan kuului just tuo ripaska, masuvaivat ja oksuolo.

No, ens viikolla pääsen käymään NKL:n äippäpolilla hakemaan sektioajan ja päivän. Taitaa olla niin, että mulla ois vielä ( enää ) lusittavaa 3,5 vk :heart:

Kovasti olen hankintoja tehnyt ja aloittanut vauvapyykin pesun. On tää vaan ihkuu valmistautua uuden ihmisen syliin saamiseen. Kaikista vaivoista, peloista ja kärsimyksistä huolimatta, en vaihtaisi tätä pois mistään hinnasta :heart:

Jaksuja kaikille :wave:

Minttis + Paavo 35+3
 
Tulinpa tännekin ilmoittamaan, että meille syntyi poika tiistaiaamuna 23.2. klo 7:25. Raskausviikkoja tuolloin oli kasassa siis 39+2. Pikkuisen mitat 3180 g ja 48 cm. Pisteitä 9 ja 9. Kaikki menny tosi hienosti. Eilen kotiuduttiin Koksista. Synnytys oli helppo ja nopea: yöllä kolmen aikaan heräsin kipeisiin supistuksiin, viideltä oltiin sairaalalla ja tullessa olinkin jo n. 5 cm auki. Samantien synnytyssaliin ja kuudelta sain minispinaalipuudutteen (vai mikä se oli, emmie muista..eniveis joku nopea- ja lyhytvaikutteinen, koska synnytys eteni niin nopeasti) ja poika olikin maailmassa klo 7:25 muutaman ponnistuksen jälkeen (ponnistusvaihe kesti 4 minuuttia). Kaikenkaikkiaan siis synnytys kesti vajaa 4,5 tuntia. Hämmästyin itsekin, miten nopeasti se eteni...! :whistle:

Näköjään muutkin täällä saaneet vaaveja maailmaan! Onnea heille! :flower:

Prinpressa & Tissitakiainen 3 vrk
 
Onnea prinpressalle! jeiih.. lissää vaaveja!! :heart:

Katoin martinaa ja eskoo tänä aamuna netistä ni tuli ihan itku ku haluais jo ite synnyttämään ja kantamaan vaavi kotiin!! :heart:

39+2 (meneeköhän tämä nyt yli vai mitä tää poika tahtoo tehä..)
 
Onnea taas vauvansa saaneille! :heart:

metsätähti Et oo aino jolla ei ole mitään supistuksia tai muitakaan tuntemuksia. Mulla on aivan sama tilanne. Ja kuitenkin pitäis ihan ekasta edes jotenkin tuntuvasta supistuksesta ymmärtää lähteä synnärille...

Alkuviikolla neuvolassa verenpaineet oli hieman koholla ja sain mittarin kotiin, tänään aamulla kävin neuvolassa ja neuvolantäti meinas että varmuudenvuoks laittaa lähetteen äitipolille tarkasusta varten joten siellä pääsis käymään ens viikolla. No sais ainakin katottua onko paikat yhtään enemmän auki kun mitä oli viime viikolla.

Fantaihana 37+4
 
KOVASTI ONNEA VAUVAN SAANEILLE :hug: Teidän joukkonne kasvaa kohisten!

Maitokyselyyn, että ei oo tullut maitoa mielestäni tippaakaan, en oo kyllä yrittänytkään puristaa tms. Ilmeisesti tää asia jäi jylläämään mun päähän yöllä, kun unessa multa oikein suihkusi maitoa, heh.

Yöt on ihmeellisiä nykyisin, onneksi nyt ei tullut muutamien öiden takaista kipukohtausta mahaan, mutta valvomiseksihan se menee. Lyhyitä heräilyjä alkuyöstä ja sitten neljän-viiden välillä ei vaan tuu uni millään. Sitten ehkä sohvalle tai muuten vaan ylös ihmettelemään ja takaisin nukkumaan kahdeksan maissa. Onneksi on tää loma, että tällainen on mahdollista, muutenhan tässä menisi vielä enemmän hermot.

Turvotus on nyt iskenyt toden teolla, sormissa ja nilkoissa + jalkaterissä inhottava olo! Eikä mieltä mitenkään ylentynyt, kun perhetuttu kommentoi eilen, että huomaa hyvin naamasta, että on pyöristynyt. Thänks. No josko se edes enteilisi jotain, täällähän muutamia sivuja sitten puhuttiin siitä, miten turvonnut ylähuuli merkitsee synnytyksen lähestymistä - nää on kyllä ihan priceless nää "varmat" merkit :LOL:

NinaRinsessalle mun piti vielä sanoo niistä villahousuista, että niissä ohjeissahan on selitetty sen seitsemät erilaiset puikot millä homma pitäisi hoitaa. Itse oon tehnyt kylmän viileesti vaan samankokoisilla puikoilla kaikki (3,5), kaksinkertaisesta hahtuvavillalangasta. Joitain kohtia siis oikaisin ja hienoilta näyttävät enivei. Sitten vaan valmiit housut lanoliinikylpyyn ja käyttöön!

Tässähän tätä taas, hyvää viikonloppua palstalaiset =)
sallamaria84, rv 37+3
 
Vauvaonnea Prinpressalle!!! :flower:

Kaikille, joilla mahdollisuus synnyttää tulevan täydenkuun aikaan... Luin tuolta viereiseltä palstalta seuraavaa: "persvako muuttuu siniseks/mustaks kun kohdunkaula lähtee avautuu"
Jos tuohon tarkkailuun ei itse väänny, niin siihen onkin sitten helppo yhdistää se yksi S... :LOL:

Voi kun tämä on jännää!!! Eihän täältä malta millään pysyä yhtään pois, kun poksujia tulee kiihtyvällä tahdilla. Voi kun toivon että kaikilla menis sekä tämä loppu aika että synnytys hyvin.

Hani-pöö & nöösi
 
DoubleTroubleMum ja Prinpressalle: ONNEA!! :heart:

Tervetuloa Aliina!

Kävin tänään taas neuvolassa. Painoa oli viikossa tullut YLI 2 KILOA!!! Muut arvot ok, mut pitää nyt ens viikolla katsoa uudelleen, jos painoa on tullut hirveesti silloinkin lisää.

Kilpirauhaskokeiden tulokset tosin oli osittain vinksallaan, niistä saan lisätietoa ensi viikon alussa (kun eihän se lekuri nyt viikossa ole ehtinyt niitä kommentoida...).

Ninni & vaavi 36 + 3
 
daiz
mulla on lievä raskausmyrkytys joka ei toistaiseksi tarvi hoitoa mutta lääkäri sanoi jos tulee huimaamista huonovointisuutta pahoinvointia päänsärkyä ylävatsakipua ja näköhäiriötä niin sit heti sairaalaan. noi sun oireet kuulostais raskausmyrkytykseltä. ootko maininnu kaikist neukkutädille?

(.) tänään oli sit taas neuvola ja paineet oli 153/104 ja kyllä oli sen tuntuistakin kun alko siel pyörryttää kamalasti. neukkutäti ois laittanu mulle taas lähetteen sairaalaan mutta totes että mun on parempi mennä päivystykseen tänää tai huomenna kerran joka kerta tavallisella lähetteellä käännyttävät mut pois. että jos tekisivät paremmin asialle jotain kun päivystykseen menen.

nanakuu 35+5
 
Onnea DoubleTroubleMomja prinpressa. :heart: :heart: :heart:

Tervetuloa uusille :flower:

Ihanaa kun alkaa taas viikonloppu ja mies on kotona. Jos saisin päättää, niin synnyttäisin mieluiten viikonloppuna, niin ei tarttis soitella sit miehelle töihin ja ootella sitä kotiin (yöaika on sit tietysti asia erikseen). Ja periaatteessa vois lähteä synnärille vähän niinku salaa. Ei tarttis ilmottaa ku koiran hoitajalle, joka ei tunne mein sukulaisia tai muita kavereita.

Oon lähdössä huomenna käymään Lahdessa ja kysäsin neuvolan terkalta, että mitäs sitten jos synnytys alkaakin siellä tai matkalla. Mennäänkö Päksiin vai toivotaanko, että ehditään Kotkaan. Th kommentoi vain, että jos kiire tulee, niin lähimpään (olipa yllätys). Sanoi sitten, että tapahtuuhan sitä, että jotkut vain "sattuu" olemaan ajelemassa jonkun tietyn sairaalan luona silloin kun synnytys käynnistyy ;).

sallamaria84 , kiitti taas vinkistä =) Mä mietin tässä uskaltautusko sitä tänään ostamaan lankaa.

NinaRinsessa 37+6
 
nanakuu Mulla oli ainakin keskiviikkona pissa puhasta ja verenpaineet hyvät ja mulla oli kyllä sillon keskiviikkonakin jo ökkö olo,oksetti.Turvotuksia tai mitää tms ei oo ollu.Tuo huimaaminen oli lähinnä semmonen hetkellinen ennen tuota tyhjennystä. :(

Nyt taas oksettaa... :snotty: YÖK! Pitäs kohta ruokaa laittaa tulemaan.Ukkeli tulee töistä.

-Daizz
 

Yhteistyössä