~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

NinaRinsessa, mä olen tehnyt suht. tämän ohjeen mukaan, kuvat on lyhytlahkeisista, mutta lopussa selitetty miten tehdään pitkälahkeinen versio. Tää on ollu musta helppo ohje ja housuista on tullu ihan pätevän näköisiä - käytännön kokemushan multa vielä puuttuu...
http://atziina.vuodatus.net/blog/category/Hahtuvavillahousut+ohje

PALJON ONNEA JEMPPI :flower:

Omia kuulumisia, tänään (taas) neuvola, oli vain pikainen käynti, kun hiihtoloman takia oli sijainen. Ei mitään ihmeellistä, turvotusta + verran, painoa tullut taas lisää (voivoivoi...) ja pikkuisen pää on vihdoin painautunut alemmas. Silti pyörii kuin hyrrä vielä mahassa, vaikkei tilaa niin paljon olekaan. Viime yönä koski mahaan tosi paljon, vähän jo hätäännyin, kun kipu tuntui niin epämääräiseltä, etten osannut sanoa että mitä se on. Samalla tuntui supistavan ja oksettavan, mutta ei ne supistukset olleet millään lailla säännöllisiä. Kauratyynyt ja miehen avulla siitä selvittiin, puolitoista tuntia kesti se järkky olo ja aamulla ei mitään!

Kiinteistövälittäjä on tulossa huomenna arvioimaan asuntoamme - pitää varmaan siivota, jos sillä sais jotain "ekstraa" aikaan =)

Jaksamisiin naiset!

...ja mikä siinä on, että se sairaalakassin pakkaaminen tuntuu olevan niin ylivoimaista! Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä, mitä olette laittaneet!
 
Sairaalakassin pakkaaminen tuntui minustakin loppuunsa melko työläältä ja sitä oli helpompi aina vaan siirtää. Tosin eihän mulla se vielä kokonaan olekkaan pakattuna, mutta ainakin on aloitettu :LOL:

Huomenna ois vielä ultra äitipolilla, jossa katotaan vauvan kokoa. Mulla ollu alusta lähtien korkea sf-mitta, mutta muuten kaikki on menny ok. Voisin huomenissa sitten tulla kertomaan lisää mitä siellä sanotaan =)

Supisteluista ja jomotuksista Mulla on alkanu tulemaan alavatsaan ja -selkään menkkamaista jomotusta lähinnä iltaisin ja öisin. Voisikohan ne olla myös jotain supistuksen tapaisia? Harjoitussuppareita tulee myös useita kertoja päivässä (siis että maha kovettuu pinkeäksi), mutta ne ei tunnu mitenkään kipeiltä, lähinnä vain epämukavilta. Tuo jomottelu alkoi oikeastaan viime viikolla, mutta tällä viikolla sitä on alkanut olemaan päivittäin.. ehkäpä se sitten jo ennakoi tulevaa (toivottavasti) :saint:

Mutta nyt ruuanlaittoon, jaksamisia kaikille. Pian ollaan maalissa! :flower:

Mimmurainen & ötikkä 37+5

 
Onnea kovasti Jemppi ja nalle1puh :heart: :flower:

Jempille vielä erityisjaksamista vaikean alun jälkeen. Varmasti on säikäyttänyt!

Sairaalakasseja oon pakannut tällä viikolla. Tuntuu jotenkin niin turhalta, vaikka LA on ihan kohta niin ei kuitenkaan mitään merkkejä synnytyksen lähentymisestä.

Neuvolassa käyty. Sf oli vaihteeksi pysynyt samana verrattuna edelliseen (2vk). Vauva on nyt alkanut laskeutua alemmas. Tosin välillä päiväunilla tai yöllä nousee pää ylös edelleen, mutta laskeutuu heti takaisin, kun itse nousen ylös. Tästä on vielä matka kiinnittymiseen ja limatulpan irtoamiseen....hoh hoijaa :headwall: En vaan osaa nauttia enää, kun koko ajan on "milloin joko nyt?" -olo. Varattiin vielä ens viikolle aika. TOivottavasti oon siihen mennessä synnyttänyt. En ole tosin kovin optimistinen asian suhteen. Liikelaskentaa käski alkaa tekemään. Se tuntuu toistaiseksi turhalta, kun nassukka on niin aktiivista sorttia. Liikkkeitä tulee paljon ja pitkin päivää. Sellaista....

epäusko ja nassukka 39+3
 
Hei kaikille!

Meidän Lucas syntyi perjantaina, 19.2. Klo 05.50 kun heräsin mennäkseni vessaan, meni vedet. Loppu meni nopeasti, 10.21 poika syntyi. :heart: :heart: :heart: 2 974 g, 49 cm pitkä ja päänympärys 33 cm.

Täytyy palailla tänne paremmalla ajalla. Kaikki on mennyt kuitenkin hyvin, maitoa tulee ja poika syö oikein mainiosti ja nukkuu hyvin, on oikein kiltti.

Haleja kaikille!
 
Moi!
Pyykkipäivä tänään :)

MUOKS: Lämpimät onnittelut Minna77 perheelle Lucas-pojasta :flower: :heart: :heart: :hug:

MLL kiitos vinkistä, että vois ottaa jo sairaalaan vauvalle oman pipon. On se kivan näköinen kuvissakin, kun ei olue isolla tekstillä KOKS/KAKS/ROI tms :LOL:

mysti tänne tullut myös paljon lunta koko eilisen päivän :wave: Oli ihanaa kävellä lumisateessa! Illalla se sitten vähän haittasi. Kävimme asioilla ja aina, kun auto oli vähänkin parkissa, piti rapata ikkunat, pyyhkimet ja harjata lumet. ei mitenkään voinut estää lumen menoa sisälle... Mutta näin päällimmäisenä ajatuksena: Ah, kun ihanaa, kun on LUNTA! (en olisi tätä mieltä, jos olisi töihin meno joka päivä).

Mirabel :hug: pahoinvointiin!

glow vielä kerran onnittelut pojasta! Oikein hyvänkokoinen vauva viikkoihin nähden :heart:

nanakuulle tsemppiä! :wave: Tiedä vaikka tulet kotiin vauvan kanssa ;)

harakanhattu kaunis masu! on aina kiva katsoa noita mahakuvia. itse en ole saanut aikaiseksi... :ashamed:

sallamaria onnea asunnon näyttöön ja sairaalakassin pakkaamiseen! Kassin pakkaus tarvitsi minulla tahdon lujuutta, kun tuntui, että "eihän se vielä synny". On nyt valmiina pakattu täällä :)

mimmurainen menkkamaiset jomotukset ovat kyllä jonkinlaisia supistuksia (ei tietoa enteileekö synnytystä ihan heti). Joku on sanonut supistuksista, että ne ovat juuri kivuliaita menkkakipuja. Minulla myös tullut noita menkkamaisia kipuja ja vielä ei ole vauva syntynyt :whistle:

epäuskolle paljon synnytyssupistussäteitä :attn: jospa pian pääset synnyttämään :flower:

momtoo ja pikkukakkonen rv 38+3
 
Onnittelut Minna77 vauvasta. :heart:

Mulla meni melkein koko viime yö valvoessa supistusten takia, aamuyöstä sain jonku aikaa nukuttua ja aamulla taas alkoi kivuliaina. Päivällä jossain vaiheessa laimeni, mutta nyt on taas palannut voimakkaat kivut. Mutta ku ne ei tuu tarpeeksi tiheään eikä varsinkaan säännöllisesti, niin en viitti rimpautella turhaan synnärille. Huomenna on joka tapauksessa käynti ä-polilla, kun otetaan vauvan sykekäyrä.
 
MLL
momtoo toi myssy idea tuli just sairaalassa kun kattelin yhtä vauvaa, söpö keltanen myssy päässä ja otsassa luki kissan kokosilla kirjaimilla LKS. Tosi somaa :D Muuten ei omia vaatteita viiti ottaa, ettei tuu turhaa pyykkiä.

Minna77 onnea vauvasta!!
 
Onnittelut kaikille vaavin saaneille! :flower:

Itse täällä vielä odottelen kipuja ja kaikkia muita merkkejä.. hiljasta kuitenki on. :|
Tosiaan neuvola oli tänään..
Oli paineet vähän korkeemmalla.. (täti sano että voi merkata et lapsi tulisi lähiaikoina)
epäilen suuresti kun ei oo ollenkaa sellanen fiiliskään. :)
Pissa ok, ja paino oli laskenu pikkasen.. Kivuttomasti alko supistelemaan kun pääsin makuulle ja täti kokeili massua ja kuunteli sydän äänet,( 140 )
Sf mitta oli laskenu..nyt oli 34 ja aikasemmin 35.. mutta eipä sekään ollu mitenkään hälyyttävää.. Mutta näillä eväillä sitten mennään. Saisi kyllä jo tulla ulos tuolta. :D

Eilen käytiin kävelyllä.. kauheessa lumimyrskyssä.. ja oli kyllä väsy sen kävelyn jälkeen, mutta mies sitten päätti puhistaa lavuaarin putkiston ja rupesikin sen jälkeen siivoomaan vessaa lattiasta kattoon.. :D minä sain kans inspiksen ja siivottiin koko kämppä, ja vielä keskellä yötä!! :D Nyt on kyllä hyvä mieli että ku on saanu siivottua, tänään ollut vaa pyykin pesemistä ja istumista. Nyt kun on puhdas kämppä niin voisi se lapsonenki tulla. ;)

Sairaalakassin pakkasin yksinkertasesti. :)
- housut, sukkia, alushousuja, pari paitaa
-imetysliivit ja paketillisen suojia
- laturi, kamera, pattereita
- shampoota, dödöö..

En silleen suuremmin mitään ihmeellistä laittanu mukaan kun tiedän että kun/jos vieraita käy niin ne tuopi kaikkee evästä jne.. Tietty mies käy sitten evästä hakemassa. :D
Tekemistäkään mä en paljoo tartte.. arvelen että mä nukun sen mitä voin. Ja ainahan tuo puoliso on sitten tavaroitten ja syömisten hakijana. :) saa pikkasen juoksuttaa..

Kaikkee piti taas kommentoida.. oon tässä varmaan tunnin ajan kirjotellu tätä tekstiä.. oon tehny kaikkee muutakin tässä samalla.. Mutta jos nyt siirtyis keittiön puolelle ja tekisi teetä. :)

Jaksamisia muille mammoille! Ihan kenen tahansa vuoro voi olla minä hetkenä hyvänsä.
(sais olla minun.. :LOL: ) :D Mutta heti nopsaa ilmotusta tänne jos lähtee synnyttää tai jos on synnyttäny!! :)

*POKS* 39+0
:heart:
 
Minna77 koko perheelle paljon onnea pienestä pojasta=) :flower:

Mä yritin kirjoittaa feissiin mut se vaan kiukuttelee mulle ja väittää et sitä tekstiä ei voi julkaista seinällä :eek: :kieh: !!??Eikä siinä ees ollut mitään häijyä et se ois muka julkaisukelvoton :kieh:

Metsätähti ja onnenjyvä 38+1
 
Olin maanantaina siellä synnytys tapaarviossa jossa ei mennyt kyllä yhtään niin kuin olin toivonut.. huoh
Lääkäri oli ihan pepusta (sellainen lähelle 60v mies) ja kätilö oli tuttu jo edellisestä lääkäri käynnistä ja aivan ihana..
Se lääkäri oli tosi kylmä ja tunteeton.. olo tuli ihan kauheeks ja itku siinä sit pääs ja en sit saanut sanotuks mitään muuta kun että haluan sektion,vaikka halusin jutella lääkärin kanssa eka parista asiasta..mutta en kylläkään sen lääkärin kanssa.. hän ei katsonut silmiin kertaakaan vai tuijotti tietokoneen ruutua..
ultratessa ei sanonut mitään.. kun että vauvva voi hyvin.. siinä se..painon luin neuvolakortista ja seon nyt n.2700g.

sain sektio ajan 22.3 eli sillon olis menossa rv39+3.
Sisätutkimusta ei tehnyt edes... enkä kyllä sitä pyytänytkää.. mielummin meen neuvola lääkärille käymään..jolle en sit enään saa aikaa kun ei ole vapaita aikoja joten mun vika tutkimus jää tekemättä.
Mulla on ollut nyt menkkamaista kipua jokapäivä.. joten kaipa ne on jonkinlaisia supistuksia.. Enkai mä joudu näitä kipuja kestää 1kk viellä?????????? :O
Olisin kyllä halunnut tietää onko kohdun sulla tapahtunut muutosta näistä supistuksista.. mutta enköhän mä jhuomaa sit jos vauva päättää syntyä aikasemmin..

tiitu ja nella rv35+5
 
Onnea Minna77 ja pikku Lucas! :flower:

Neuvolassa käyty tänään. Eipä siellä mitään kummempaa ollut. Sijais th oli sitä mieltä, että olis jo todella alhaalla, mutta jos yrittäis ni sais kyllä liikkeelle. Juu kiitos ei tarvii heilutella yhtään. Lupas sitten vielä, että kyllä se vielä sieltä tulee. Sepä lohduttavaa.. Nivuset ihan järkyttävän kipeet ollu jo useemman päivän niin, että ei tarvi yhtään mihkään senttiäkään liikahtaa. Eilinen päivä sitten menikin jo itkeskellen, kun ei pysty kävelemään tai oikeen mitään muutakaan tekemään, kun sattuu vaan koko ajan. Sekin on jo ihan tarpeeks, että nousee makuulta tai istuviltaan seisomaan. Tänään sitten ollu mielessä vaan se, että koskakohan sitä pääsis taas spinning tunnille kun tuntuu, että on kaikki paikat vaan ihan jumissa kun ei pysty yhtään liikkumaan.

minjoh 39+1
 
Niin joo, unohdin uusia äitejä onnitella kun päivällä kirjoittelin, anteeksi :ashamed:.

Sylikaupalla onnea uusille synnyttäneille ja vaaveleille. Nauttikaa täysin siemauksin joka hetkestä :flower: Me muut vielä odotellaan.. :LOL:

Mimmurainen & ötiskä 37+5
 
gallup: tuleeko muilla vielä maitoa? Tihkuuko ittekseen, vaan lypsämällä, ei ollenkaan.

Mulla ei tule muuta kun lypsettäessä ja sillonkaan ei aina ja vaan semmosta kirkasta ihan vähän. Rinnat on kuitenkin turvonnu ja nännipihat tummuneet ja arat. Nim. huolestunut maidontuotannostaan...
 

Yhteistyössä