~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Nivuskivut rantautu sitten tännekin. Kävelin kitaratunneilta kotiin niin alkoi vääntään. Jotenkin muutenkin tuntuu että nyt viimeiset pari päivää oon voivotellu tavallista enemmän...

Oon ollu nyt viikonlopun yli mökillä ja jotenkin en saa enää kunnon nukkumisasentoa siellä mökin sängyssä... Vaikka on viisi strategisesti sijoitettua tyynyä apuna. Viime yönä nukuin 1 ja 2 välillä tunnin ja sit pyörin pari tuntia. Kyllästyin pyörimiseen ja luin kello neljästä kuuteen ja sit vihdoin sain unen päästä kiinni ja nukuin puol 11. Niin ja siis luonnollisesti 1-2h välein kävin kusella.... Huoh... Saas nähdä miten käy ens yön. Tulin täksi yön tienooksi Tampereelle kun oli noita harrastuksia tänä iltana. Onneksi pääsen tänään nukkumaan vielä omaan sänkyyn, mut sit taas huomenna lähdetään kahen likkakaverin kans takas sinne meijän mökille kaheks yöks. On onneksi vaan tunnin matkan päässä Tampereelta että jos sattuiskin niin että ipana alkais punkeen itteensä ulos. :LOL:

Harakanhattu ja ManU-Tappara 35+5 :heart:
 
hekla aivan ihana kuva :heart:

Tänään oli äitipolikäynti. Vauvan painoarvio on 3074g, kohdun suu 1 cm auki ja kaulaa jäljellä 1,5 cm. Vauva on laskeutunut mut ei vielä kiinnittynyt. Eli periaatteessa voi lähteä syntymään ihan koska vaan. Täytyy vielä tänään pakata ainakin oma sairaalakassi.

Olo on muuten tosi hyvä. Ilman tätä käsien puutumista se olis jopa aivan loistava. :hug: kaikille kipujen ja hankalan liikkumisen kanssa kamppaileville.

Fantaihana 36+0
 
Miten teil muilla sujuu yöllä nukkuminen? Mä en meinaa millään saada nukuttua (kuten taas kellonajasta huomaa).

Päivisin kyl sit nukun vähän enempi, pääasia kai on et joskus saa nukuttua..

Nytki pitäis kohta jo heräillä et saa haettua ukon töistä, pääsee seiskalta. Ja huomenna se vika neuvolalääkäri, oon siel varmaan silmät ihan ristissä :(

Mut ei kait, yritän lähteä nuijanukuttaa itteni, nyt kun sentään ees vähän haukotuttaa. Huomena tosiaan se lääkäri, tuun sit kertoo kuulumiset! Pitäkää peukkuja et ois ees jotain tapahtunu tuol alakerrassa :D

Hali87 & Pähkinä 35+6
 
Heipat kaikille!
Ei tule paljoa täällä vierailtua, koska kotihommat ja 4veen kanssa menee aika puuhastellessa.
Ihana lukea teidän kuulumisia! Joku valittelikin raskausdementiasta, joka taitaa myös minulla olla koska en muista edes mitä luin.. :ashamed: Mutta Heklan vauvan kuvaa ei voi olla muistamatta. Aivan ihana nappisilmä, Onnea sinulle ja koko perheelle!
Oletteko tehneet liikelaskentaa ? Itse aloin sitä tekemään pari viikkoa sitten. En tiedä mikä on, mutta tämän kolmannen kanssa stressaan paljon enemmän siitä liikkuuko vai ei. Kaverilla oli kohtukuolema, joten tämä myös syynä :( Pari päivää meni ettei ollut niin kovaa menoa massussa kuin aiemmin ja mukaan tuli vielä lantion / liitoskipuja.. jotain kolotusta kuitenkin. Ajattelin josko sitten olisi vaikka laskeutunut tai jotain.
Kaverin ohjeesta join jääkylmää vettä, niin jopa alkoi massussa tapahtumaan. Että jos muilla "laiska" vauva, niin ainakin minulla auttoi tuo.
Usealla muullakin tuntuu yöheiräily olevan yleistä. Tähän saakka mennyt melko mukavasti, mutta nyt ei enää tyynytkään tunnu auttavan. Mutta onneksi on Olympialaiset joita voi katsella.. =) jo alkoi kummasti nukuttamaan viime yönä kun katselin puolisen tuntia pikaluistelua. Suosittelen!
Tekisi niin mieli mennä luistelemaan ja laskea pulkalla mäkeä! Mutta tyydyn vadelmanlehtiteen litkimiseen. Oletteko muut kokeilleet?

Voimia ja jaksamista kaikille odottajille! Eihän meillä enää paljoa ole jäljellä! Yritetään nauttia viimeisistä "vapaapäivistä". Näen itseni jo sohvalla 24/7 imetyskoneena =) Nyt ajattelin panostaa imetykseen (ennakkopaineet) , kun se ei kahdelta aikaisemmalta ole onnistunut, maito ei ole riittänyt ja neuvolasta väittivät että "kyllä se riittää".

Nautinnollista laskiaistiistaita! OnniManne 34+5
 
heippa!

öistä ja nukkumisista ollu juttua..täällä kans edelleen heräillään tunnin kahden välein..aina pissalle, sit ehkä juomaan ja harhailemaan ja miettii et voiku sais vaan nukuttua.. koskaan ei tunnu et ois tarpeeks pirtee, ja et ois nukkunu tarpeeks..pieni kooma päällä kokoajan.. nytkin tarttis kai lähtee ton tytön kanssa ulos, mut täällä me vaan yöpuvut päällä möllötetään.. tai tyttö kyl leikkii tyytyväisenä, mut jotenki tulee vaan huono äiti fiilis jos ei ulos lähe..

ai niin, eilen neuvolassa terkka arveli ettei vauva oo laskeutunu, siks kai noi supparitki tuntuu nii kurjilta ku painaa palleaan kohtu ja jotai simmosta..ku henkee aina ahistaa ku supistaa.. ehtiihän tuo laskeutua, jos haluaa :D

 
Voi suloisuus Heklan vauvaa!!!
Ninni-74 poskiontelotulehduksesta kyselit...Täällä on, riesaksi asti. (Krooninen sellainen) Huuhdeltu tämänkin odotuksen aikana jo varmaan 20 kertaa. Lähes viikottain.Pahimmillaan oli joulukuussa, kun oli otsaontelossa asti...
Narkissos kuulostipas rankalta synnytys. onneksi nyt on kaikki hyvin ja pääsitte noinkin äkkiä kotiin. Onnea vielä pikkuiselle!
Nukkuminen mullakin on tosi pätkinäistä. Vessassa juoksemista ja juoda pitää vähän väliä (kiitos tuon tukkonokan!) Kädet ja jalat puutuu. Samassa veneessä siis monen muun kanssa.
Lantion alueen kivut on helpottaneet!!! Jee! Edellisessäkin raskaudessa viimeiset viikot oli helpoimpia. Eilen oli äitipoli. Vauvan painoarvio oli 2870g. (Itse olin pikkuisen tuota pienempi syntyessäni). Kohdun suu sentin auki ja pehmeä. Supistuksista olen alkanut "nauttimaan". Kai ne nyt ottaa henkisestikin rennommin, kun vauva on jo hyvän kokoinen ja voisi vaikka syntyä.
Närästää ja mahaa polttelee ja maha toimii jotenkin yliaktiivisesti muutenkin.
Tänään on tarkoitus olla aktiivinen....mitenkähän käy, noooh, yritys hyvä. On tarkotus leikata vaippojen kankaat ja loput liivinsuojukset ommella. Ja pyykkäämistä olisi luvassa...
Nyt alottelemaan hommeleita.
Miiru36+4
 
OnniManne minäkin lasken liikkeitä, koska tämä vauvani ei ole kovin aktiivista laatua. Edelliset ovat olleet paljon liikkuvaisempia. Ja ihan pakko on laskea ja välillä useamman kerran päivässäkin tuleeko rajat täyteen, että varmasti huomaa, jos sille tulee siellä hankala olo. Eli meilläkin kolmas ja enemmänsen tyyppistä stressiä kuin mitä aiemmista.

Alkuperäinen kirjoittaja Marylene:
mirabel
Mihin sua kutittaa??? Mua kutittaa vatsaan, mut ei ne sairaalas kyl mitään siihen sanonu.
Kaikkialle, mutta nyt on lisääntynyt kämmeniin ja varsinkin jalanpohjan kutina, ja se on tyypillinen oire hepatoosissa. Kävin tänään verikokeissa, mutta uskon edelleen, että johtuu oikeasti hermoista.
Kaksi yötä tän kutinan takia parin tunnin yöunilla, keksin viime yönä keinon - viileitä ja varsinkin kosteita jalkoja (jalkakutina siis pahin) ei kutitta niin pahasti, joten kastelin sukat kylmällä vedellä ja panin jalkaan, jalat polvitaipeista alaspäin peiton alta ulkona. :kieh: Kun sukat kuivuivat, kerran kutina herätti ja piti käydä sukat uudelleen kastelemassa. Ihan suhteellisen hyvin nukuin yön! Mutta eikö ole hassua, nukkua märissä sukissa! Ja makuhuoneen lämpötila on joka tapauksessa jotain 17-18 astetta.


Alkuperäinen kirjoittaja NinaRinsessa:
. jättämään tapahtumat melkein väliin, kun noissa vanhoissa amerikkalaisissa autoissa ei ole kolmipistevöitä :(. Joihinkin tietysti voi lähteä kahdella autolla.

NinaRinsessa 36+?
En ole mitenkään vanhojen autojen harrastaja, mutta joskus osuin johonkin keskusteluun/kuviin, jossa tämmöiseen vanhaan oli asennettu isofix kiinnikkeet, ne kuulemma saa olla, kun ovat piilossa selkänojan väissä normaalisti. Ja siihen saa sitten turvalaitteet kiinni.

Mirabel 34+4
 
Voi heklan vauvaa! :heart:

NinaRinsessa ei meidänkään jenkissä ole kolmipistevöitä, mutta kuulemma saa laitettua. Kesällä kun pitäisi pikkusen kanssa lähteä juurikin tapahtumiin pyörimään :) Ja juu! Muistinkin juuri, että kaverin mies laittoi käkkyläänsä vyöt eteen että pääsi neitikin kyytiin :)

Kohta neuvolaan.. :/ Maha on vissiin oikeasti laskenut, koska ruokakin on alkanut maistumaan. Liikaakin. Jatkuvasti oikein rehellinen nälkä ja välissä tietysti pitää napsia herkkuja.. :ashamed:

Mutta sainpas eilen pestyä ensimmäisen koneellisen vauvapyykkiä kun eskarilainen tuli avuksi lajittelemaan! :heart: Kohta saa vauva oikeasti syntyä kun saan loput pestyä ja sairaalakassit pakattua :)

Pikkarainen 35+4
 
moi taas, edelleen käyn täällä teidän juttuja lueskelemassa jokseenkin päivittäin =) . Meillä elellään nyt sellaista lievää sumuvaihetta, kun vauvaa saa olla syöttelemässä parin-kolmen tunnin välein (tärkeää syöttää paljon, että bilirubiini laskisi) ja ne syömiset menee vielä aika hitaasti, kiirettää pitää, että ehtii nukkua itsekin jossain väleissä.

Aika hassua oli huomata, että lähes kaikki meidän pienimmätkin vauvanvaatteet on liian isoja!Jotenkin ajattelin, että jotain nelikiloista tässä ollaan tekemässä, ja pari 56-senttistä vaatetta tuntui sopivalta määrältä..! No, onneksi sain kaverilta lainaan 50 ja 56-senttisiä, sopivimpia kun nyt onkin ne 50-senttiset :D On niin kovin pieni miekkonen :heart:

Jos jotakuta kiinnostaa, niin vinkki rintapumpusta: mulla on aiemmin ollut jotain onnettomia käsikäyttösiä pumppuja, mutta nyt kun jo sairaalassa kävi ilmeiseksi, ettei vauva jaksa imeä rinnasta tarpeeksi ja toisaalta maitoa tulee reilusti, niin hommasin (tai oikeastaan mies sen mulle osti) Prismasta Medelan sähköpumpun, hinta n. 68e, ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Sähköpumpulla lypsäminen on paljon kätevämpää kuin käsikäyttöisellä ja tuo pumppu on ihan helppokäyttöinen ja helppo putsata. Ainoa miinus on kova ääni, varsinkin yöllä, mutta eipä sekään ole muiden yöunia haitannut kun olen keittiössä suljetun oven takana pumppaillut. Kovasti yritän saada oman maidon riittämään ja siksi tuo ahkera pummpailu on ihan paikallaan.

MItähän muuta mun pitikään kirjoittaa..? Ei harmainta aavistusta. Päivät menee kamalan nopeasti ja kevät lähestyy, vajaan kahden kuukauden päästä meidän pitäisi muuttaa, mikä nyt tuntuu todella utopistiselta :eek: Ja samalla sitä tajuaa, että tämä aika vastasyntyeen kanssa on ihan pian ohi, vauva kasvaa kuitenkin niin nopeasti, pitäisi ehtiä nauttia tästäkin hetkestä vaikka koko ajan väsyttää.

Ai niin, ainakin mun piti kehua KELAn nopeaa toimintaa! Alle viikossa vauvan synnyttyä mulle oli jo tipahtanut päätös, että ennenaikaisen synnytyksen takia äitiysloma on aikaistettu ja vanhempinloma pidennetty! Ja lapsilisäpäätös tuli yhtä nopeasti. Kätevää, että kaveri päätti syntyä tammikuun puolella, niin lapsilisä tulee jo helmikuulta ;)

Hyvää talvipäivää kaikille, nauttikaahan mahoistanne, kohta teilläkin on vain löllyvät säkit jäljellä :p
 
Aah! Pakko oli tulla hehkuttamaan.. Kävin eilen 12 nukkumaan enkä edes hirveän pitkään pyöriny sängyssä ja heräsin vasta 10! En siis kertaakaan yöllä! Ja vielä noin pitkät unet! mahtavaa! Tänää ajattelin hakea tota vadelmanlehti teetä.. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja zihihi:
Aah! Pakko oli tulla hehkuttamaan.. Kävin eilen 12 nukkumaan enkä edes hirveän pitkään pyöriny sängyssä ja heräsin vasta 10! En siis kertaakaan yöllä! Ja vielä noin pitkät unet! mahtavaa! Tänää ajattelin hakea tota vadelmanlehti teetä.. :)
WOW, toi on jo luksusta!!!! :p kelpais :D
 
Viikot vaihtuu 38+0

nettilinkkeihin lisäisin omalta osalta tämän:
www.minityyli.fi

omat voinnit on nyt ollu vähän heikommat. Välillä on hirveitä kuukautiskipuja, joita ei olekaan vähään aikaan ollut, kun pillereitä syödessä ne oli tosi lievät minulla eikä oikein tulleet takaisin vaikka pillerit lopetin. Mutta nyt on ollut lauantain jälkeen aina välillä ihan hirveet.. Ja varmaan pitäs saada ruokaa tankattua vähän enemmän ja tasasesti kun ei oikeen tunnu riittävän tuo energiamäärä mitä saan nytte. Ja nukkuminenkin olis toiveissa. Mutta mahassa pyöritään ja pungetaan kohtuu aktiivisesti ni eikai siellä ainakaan voi asiat olla niin huonosti.

minjoh
 
Oon jo ihan poikki! Eilen sanoin miehelle, et nyt oon valmis synnyttämään. Mies vaan sanoi, että ei muutakun startataan auto ja mennään sinne sairaalaan ja sanotaan, että me ollaan valmiita :LOL: No, kotona ollaan kuitenkin vielä ;)

Enempää en jaksa kirjoitell, mutta tänään taas vaihtuu viikot :heart:


Jemppi & Aapo 36+0 *poks*
 
MLL
Neuvolakuulumisia :) Kaikki oli jälleen mallillaan. Vauvansyke siinä 130 kieppeissä, toinen taisi nukkua posottaa niin sikeästi, että vaikka hoitsu vähän tökki pepusta niin ei vaivautunut heräämään. Hän on myös laskeutunut lähtökuoppiinsa, mutta pää ei ole vielä kiinnittynyt. Tästä johtuen sf mitta oli 32 ja lähenee jo keskikäyrää, kun alussa siis oli sielä yläkäyrän yläpuolella. Paineet hyvät ja pissa puhdas. Painoa vain 280g/vk!! Jee =) Alkaa pikku hiljaa tasaantumaan painonnousukin, mihin oon erittäin tyytyväinen. On tässä yritettykkin sinnillä käydä käppäilemässä ja ruokakaan ei ole niin maistunut kun alussa :p Nyt sitten alkoi seuranta viikon välein, ensi viikolla vuorossa lääkäri ja synnystystapa-arvio, tiedä sitten mitä se sisältää kun ei ole ultraa neuvolassa, mutta kiva ainakin kuulla että onko tuola alakerrassa tapahtunut mitään näiden suppareiden toimesta. Paljon puhutusta limatulpasta unohdin tietysti mainita ja kysellä, mutta kaipa sen ehtii sitten ensi viikolla lekurilta..

Munkin pitäisi hakea tota vadelmanlehti teetä, mielenkiinnosta haluan maistaa =) Toivottavasti sitä on sittarin luontaistuotekaupassa kun keskustassa ainakaan yhdessä löytämässäni ei ollut. Ulkona on ihana auringonpaiste! Kävelin neuvolassa käymään, mutta oli pakko hälyyttää mies hakemaan ruokiksella mut kotia päin, niin ihanaisesti kävi reisiin kipeää. Neuvolan hoitsu oli sitä mieltä että vauvan pää osuu hermoihin ja siitä johtuu nää säteilevät kivut, niin olin itekkin ajatellut, mutta tulipahan varmistus sillekkin asialle.

zihihille onnittelut onnistuneista yöunista B)

MLL :heart: 35+6
 
Sulonen vauva Heklalla! :heart:
Narkissos: Sullahan rankan kuulonen synnytys, mutta onneksi kuitenkin kaikki meni hyvin!Ihanaa vauva arkea sinne!!!

Yöunet täällä myös katkonaisia, vessassa saa hypätä ja sit lapset valvottaa, kun ovat nyt tosiaan sairastaneet flunssaa ja kurkunpääntulehdusta!


Mulla tuntuu välillä kun supistaa niin yläkroppassakin tosi inhottavalta, sellasia ihme kramppeja tulee...Onko muut huomannu tuollasta? Mulla oli myös edellis raskaudessa samanlaista, tais kyllä olla joskus aiemminkin puhetta tosta!

Aamulla oli neuvola, jossa kaikki ok, verenpaine hiukan noussu mut edelleen ihan hyvä, painoa oli tullu nyt kohtuudella, sf-mitta ei ollu viikossa kasvanut yhtään ja vauvan syke 140-160!Että kaikki oli ihan ok! Otti myös verikokeet, kun meil esikoinen oli sinivalossa niin seuraavat sit muissa raskauksissa sitä rh tai jotain...
Eilen kävin hierojalla ja kyllä oli taas koko kroppa niin jumissa että!

Juu ja täälläkin viikot vaihtuu 36+0
 
Neuvolan lääkärikuulumisia:)
Vauva 35+1
syke 140
sf 31 ( menee ihan koko ajan tasan keskikäyrällä )
lapsivesi normaalimäärä
paino 250g vk
verenpaine 110/ 70
vauvan pää alhaalla oikein
liikkeet + +
kohdunsuu täysin kova
kohdunkaula täysmittainen

Lääkärin arvion mukaan yleensä näillä tiedoilla vauva ei ainakaan usein synny ennenaikaisesti.
Että varmaan menemme viikolle 40 tai sinne päin. Esikoinen syntyi aikanaan 40+0.
 
Heippa!

Narkissos ihana lukea teidänkin vauva-arjesta :heart: Kovasti jaksuja :hug:

Mulla on perjantaista asti ollut kovia vihlasuja alapäässä etten muista et pikkuneidistä oisi ollut koskaan :ashamed: Sanoinkin siitä aamulla neuvolassa ja sanoi et paljon mahdollista et johtuu vauvan asennostakin et mulla erimallinen masu nyt kuin viimeviikolla vaik itse epäilen kyllä sitä rehkimistä ja sitä työsarkaa niiden likkojen patjojen kanssa sinne mökin yläkertaan mitä en oikeesti oisi saanut tehdä ja tosiaan sit kun supistellut taas enemmän kuin muina viikkoina ja nyt tuntuneet tuol alaselässäkin......
Eilen pakkasin ihan varmuuden vuoks sit sen vauvan sairaalastalähtökassin kun alkanut epäilee todella näistä kivuista ja omasta huohotuksesta et mennäänkö tosiaan edes LA.han :ashamed: Siis ihan pienetkin asiat puuskuttaa ja tuntuu ettei millään tahdo pystyy tekemään mitään kun supistelee heti jne.

Neuvolakuulumiset; terkka soitti sit sinne äippäpolille kun eivät vieläkään antaneet mulle aikaa sieltä et kun viimeviikolla jo lekuri laitto lähetteen, ilmeisesti asiaa ei oltu edes katsottu tjt. mut sit heti huomenna klo 12 menen sinne sit ét nähdään miten tämä on täällä kun terkka taas epäili et perätila :ashamed: Paino oli noussut 5pv. yli 3kg :eek: vaik turvotusta ei nimeksikään mut epäili kun viiimeeks oli eri vaaka et silloin paino oli tippunut muka yli 1kg et nyt sit kirjas kuitenkin sinne et 900g vko kun katto siit mitä oli ennen putoomista kun ei nyt luottanut viimekerran painoon. Otti sit myös verensokerinkin ihan tuon paino takia mut kahden tunnin syönnin jälkeen 4,4 et ei ainakaan sokeris häikkää ja sut en tunnu hemppaa saavan ylös vaik kuinka syön sen 2 multitabsia /pvä eli oli sen 121 :ashamed: Sf mitta oli kasvanut 2cm eli nyt ollaan 36cm :) Verenpaine oli 130/88 et alapaine tietty hieman korkea mut on se välillä ollut tuonkin et ei siis eka kerta :/

Mulle iskenyt joku lievä masis kun eilenkin taas itkee tihrustin kun tuntuu etten enää jaksa enkä selviydy näistä kotitöistä :'( Huusin keskimmäiselle kun kuvittelin et oli mökissä käsittelemässä lattiaa ja melkeen parituntii kulunut kun menin kattoo ´kun esikkoa lähin hakee et kattoo pikkuneitii niinn neiti olikin nukkumassa |O kyllä kilahdin ja kunnolla mut ymmärrän tietty et olivat koko koulupäivän ulkona eli hiihtivät, paistovat laavulla makkaraa jne. et väsyttää mut silti, en mäkään saa täällä päivisin makaa vaik mieli tekisikin :ashamed: Sit mulla oli vielä parin päivän tiski oottamassa kun en edellispäivänä jaksanut tiskata niin nekin harmitti mua sekä tuo puhdas pyykki mikä odotti paikalleen laittoo mut molemmista sit illalla selvisin vaik koville ottikin :ashamed:
Kuulin kyllä kun isänsä puhutteli neitiä tekemättömyydestä kun ensin mies sano mulle et miks mä hälle siitä kiukuttelen jos toinen ei tee. Kuulin kuinka sano et jos kerta äiti jotain pyytää niin pitää tehdä et just maksettiin sen seuran huppari ja lökärit et tulee ne työllä ansaita mut keskimmäinen vaan on luonteeltaan vähän laiskansitkee kuten isänsäkin ja se ei mene mun jakeluun :headwall: Kotona jo niin juurrutettiin et töitä on tehtävä et ansaitsee ruokansa :ashamed: Esikko on kyllä erittäin ahkera, aina auttamassa jos vain koulujutuista ehtii ja tosiaan maalannut koko möksän sisältä ja huonekalut ja kaikki, ylpeä olen ja olenkin sanonut et tulee pärjäämään elämässään :)

Mut jos nyt lähtisin leipoo vaikka laskiaispullia vielä satsin ja samalla sämpylöitä kun taas joku syönyt kaikki lauantaina leivotut sämpylät ja patongit ;) olivat jo eilen loppu et jouduttiin tyytyy ruisleipään kun joku ei eilen viitsinyt leipoo..... Eilen ostin ison pussin ruisjäuhojakin kun aattelin et voisi tuota ruisleipää taas kokeilla tehä ite piiiitkääääästä aikaa ja esikkokin siitä puhunut :) Taikinatiinutkin siis olemassa ;)

Palailen huomenna kun tiedän sit viisaampana et kuinka tämä "pikkukakkonen" täällä költsii ;) Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 36+3 :heart:
 
Meillä on tänään lääkäri ja ultra, jossa kait nyt sitten arvioidaan se synnytystapa. Tuli mukavana yllätyksenä, että päästään ultraankin vielä. Saadaan varmaan tietää sukupuolikin kun se kait näkyy jo tosi hyvin?? Alunperin ei sukupuolta olisi haluttu tietää, mutta ei sen nyt niin väliä.

Minun vauva on tosi aktiivinen eikä liikelaskentoja ole tarvinnut tehdä. Sitten jos vauvan liiketahti vähänkin vähenee niin varmaan laskeskelen ahkerasti, kun olen nyt niin tottunut siihen että vatsassani on kunnon juppatreenit vähän koko ajan.

Öisin heräilen yli 6 kertaa nykyään. Ja syynä voi olla varmaan se kun vauva liikkuu öisinkin aktiivisesti ja painaa virtsarakkoa. Voih teitä onnellisia jotka vielä nukutte kunnon yöunia edes välillä.

Talvimama 35+0
 

Yhteistyössä