**Maaliskuun murut** Syyskuun supinat <3

Babytwo Jokainen uusi päivitys täällä pitää lisätä tuonne etusivun listaan, ensi kuussa suurimmalla osalla on rakenneultra, joten varmaan pääsee aikalailla päivittämään tyttö-tai poikalupauksia ja tarkennuksia laskettuihin aikoihin. Niitä ei kukaan muu voi tehdä, kuin se ihminen joka tekee uuden kuun ensimmäisen "kommentin" eli tuon listan. Tuo pohja kopioidaan uuteen aloitukseen ja sitten sinne muutetaan tietoja sitä mukaan kun ihmiset niitä tänne laittaa.

Tulikohan selitettyä nyt tarpeeksi vaikeasti :D
 
Cassyput Ainakin Femedan sivuilla suositellaan viikkoja 19-22 ja saattaa myös saada Kelakorvauksen noilla viikoilla. Sikiön kasvaessa se ei enää mahdu kokonaan kuvaan ja siksi tolloin on muutenkin kiva käydä tossa ylimääräisessä 4D-utrassa.

Just päivitin taas tuota etusivua, niin teitä on tosi moni menossa tolloin 18.10 rakenneultraan :D

Uudet siis myös lisätty, teitä olikin monta. Tervetuloa :wave:

Tipetsu :hug:

Oma massu kasvaa ja kivut helpottaneet, eipä tänne muuta :)

Arell ja Herne 14+4
 
Aivan. Voisinhan periaatteessa kokeilla sitä kuukauden ajan kun on löysempi lokakuu koulun osalta. Mutta marraskuussa alkaa harjoittelu ja muuta menoa tulossa joten en uskalla jatkosta luvata eteenpäin :) Kertahan se on ensimmäinenkin :D siis jos muita halukkaita ei löydy?
 
  • Tykkää
Reactions: Arell
Jatkoa edelliseen. Onko muilla tuntuneet jo ne ns. sukkapuikkokivut tuolla alhaalla? Tänään aamulla huomasin meikatessa kun seisoin vessan peilin edessä että niitä selvästi oli. Eihän ne vaarallisia olleet vaikka tässä vaiheessa jo juilivat?
 
Hei kaikille.

Täältä ilmoittautuisin mukaan myös. Sivusta seurannu jo heinäkuusta saakka :)

Tiedoiksi voisi laittaa la 5.3 -Miia-/27/3.lapsi/ LKS
( en saanut punaiseksi laitettua nyt, täytyy perehtyä paremmin kun on enemmän aikaa)

Niiinulille laitoin yksityisviestin fb-ryhmästä :)

Miia ja tyyppi 17+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: niiinuli
Niinulille mäkin laitoin yksityisviestiä fb ryhmästä.

Ja vihdoin sain soitettua rakenne ultran eli 17.10

Mulla ei oo sukkapuikkokipua. Sen sijaan selkä on ihan loppu jo nyt. Oon koittanut zumbata joka toinen päivä mut näky alkaa olemaan hupaisa ku ei taivu eikä pysy liikkeissä perässä. Mut kaikki liikunta lienee hyväksi.

Aamupala on edelleen ongelma. Viimeksi eilen oksensin ihan kaiken ulos. Alkaa olemaan voimat loppu ja tästä lähtien piän suuni kiinni että kyllä se paha olo loppuu ku vkoja on 15...eihän tässä periaatteessa olis ongelmaa jos ei tarvis sokereita mittailla ku niien vuoksi ei voi paastota niin pitkään ku pahalta ololta haluis.. Hankalaa..

Taika 17+3
 
  • Tykkää
Reactions: niiinuli
Täälläkin jatkuu pahoinvointi yhä. Ehdin jo viimeksi kirjoittaessani iloita, miten olo oli jo hyvä, mutta nyt on taas yrjöilty niin, että viikonloppuna vietin yhden yön päivystyksessä tippaletkun varressa. Kyllä on ollut mieli niin matalalla, että piti tulla taas toiselle puolelle suomea äidin hoiviin. Mies kun on aamusta iltaan poissa kotoa niin yksin kotona maatessa tuntuu, että seinät kaatuupäälle.

Väsymyskin on ihan rampauttavaa, aamulla tuntuu ettei saa silmiä auki. Täällä vanhempien luona on onneksi koira, joka saa minut raahautumaan ulos kävelylle. Kyllä on kunto romahtanut tehokkaasti! Mitenkähän tästä raskaudesta selviää, jos ei pääse yhtään kohottamaan kuntoa.
Mulle sano terkkari, että yleensä iltapahoinvoivilla vaiva jatkuu läpi raskauden. Itsestäni en sitten tiedä kun pahoinvointi ei mulla katso kelloa.

Jokohan ilmoitin, että rakenneultra on 4.11...

Saaju ja mukelo 14+5
 
Saaju: voimahaleja sinulle. Tuo on todella rankkaa ja henkisesti voi olla välillä tosi lannistunut olo. Se pahoinvointi kyllä helpottaa. Syöt mitä pystyt ja teet kaikkea mikä vähänkään piristää oloasi. Itselläni ne olivat ekassa kauhupahoinvointiraskaudessani Frendit-sarjan katselua ja pakastemansikoiden syömistä. Onneksi ihana vauva on kyllä sen tuskan arvoista! Toivottavasti vointisi kohenee ja pian!

Kirjoittelin aikaisemmin synnytyksen loppuvaiheesta ja minun oli pakko poistaa se. Oli niin vaikeaa nähdä se mustaa valkoisella. En näköjään ole päässyt vielä yli siitä, mustana möykkynä se on rinnassa. Eniten pelkään menetystä, meillä se oli lähellä viimeksi.

Pitää mennä viemään lapsi vessaan, sitten onkin saunavuoro tulossa. Harmi vaan mies pääsee vasta 18 jälkeen kotiin, niin jää häneltä tänään sauna välistä. Enpä ole pahimman pahoinvoinnin jälkeen itsekään 2kk aikana saunonut, jo on aika! :)
 
Täällä mukaan tullut nää ihanat pyörrytykset kun silmissä sumenee jatkuvasti (ei vaan sillon jos nousee ylös) ja heittää ihan kävellessä. Osasin tätä odottaa kun aikasemmissakin samaa ollut. Mulla ei missään raskaudessa oo alussa ollu mitään oireita eikä mitään, mut näillä viikoilla alkanu sitten pyörrytykset ja ne jatkuu ja jatkuu ja olo on aivan kamala ku tuntuu että taju lähtee minä hetkenä hyvänsä. Mulla on verenpaineet raskausaikoina ollut tosi matalat mistä tää varmaan johtuu, tän vuoksi saanutkin oikein luvan syödä salmiakkia ja lakritsia :D Mut hirveetä kun aamulla olo kaikista kamalin ja pakko vaan lähtee lasten kanssa ulos.

Tänää rv 14+0 VASTAAAA!!!! tää aika menee niin hitaasti, pääsis jo seuraavaan ultraan niin vois sitten oikeesti huokasta ja alkaa tekeen hankintoja vauvalle, sitä ennen en uskalla kyllä mitään ostaa.
 
Tervehdys piiiitkästä aikaa täältäkin! :)

Tervetuloa myös uusille! :)

Mulla oli jo 3.9. lääkäri, jolloin otettiin myös papa. Ei oo kuulunu mitään. Verenpaine oli korkea mulle, mut ehkä johtu siitä, ku kiireellä menin ja 1v mukana... Ja paino oli noussu edellisestä käynnistä 4kg!!! :p Vaikka edelleen on pahoinvointia iltaisin.

Saaju tosi kurjaa, että voit noin huonosti. :/ Hyvä kuitenkin, että on paikka mihin mennä ja vvarmaan vaihtelukin virkistää! :) Ootko kauan toiminu kätilönä? Ties vaikka oltais törmätty... ;) Toivottavasti sullakin olo paranee, niin pääsisit nauttimaan raskaudesta!

Tosi kiva, jos tätäkin pahaa oloa kestää koko raskauden, ku mullakin iltaa kohti pahenee... Nyt muutaman päivän ollu parempi, ku ollu joku flunssa perjantaista asti, niin nuha vieny hajuaistin. :)

Tipetsu ei voi muuta ku toivottaa jaksamista! Suku on pahin... :p

Nyt en muista, mitä piti muuta kommentoida, mut väsyttää ja olo on vähä heikko, ku istun tääl terkkarissa ja sokerirasitus meneillään... Enää puol tuntia, niin pääsee kauppaan ja kotiin! :)

Niin ja seuraava neuvola on 4.10., rakenneultra muistaakseni 28.10. Istukka on edessä (ainakin kätilö oli sitä mieltä nt-ultrassa), joten liikkeitä en oo vielä odotellu, mut tuntuki tällä kertaa varmuudella jo pari yötä sitten, luultavasti oon tuntenut jo aiemmin. Neljännen liikkeet tuntu vasta rv17-18, ku oli istukka edessä. Niin, ja vieläkään en oo saanu ton kuopuksen 1v 5kk imetystä lopetettua...

Vointeja kaikille! :)

Bambiina & pieni 15+6
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Voimia pahoinvoinnin kanssa painiville, raskaus on kyllä paljon rankempi jos olo ei helpota ollenkaan. Mulla pahoinvointi nyt takana, heti elämä näyttää paljon valoisammalta.

Tipetsu olet oikeassa, älä anna periksi, voisin itsekin kirjoittaa vaikka kirjan hankalasta puolison ja omasta suvusta mutta pitkä pinna ja oman mielipiteen tiukka perustelu auttaa monesti eteenpäin:p

Sukkapuikkokivut ja kaiken moinen mahanahkojen venyminen on nyt huipussaan, tuskaa nousta nopeasti ylös esim. sängystä.
Masu alkaa olla valtava ja ei enää oikein peittely onnistu millään, sain tänään jopa kerrottua omalle äidilleni että neljäs tulossa, eihän tuo pahanakaan asiaa pitänyt,hän oli tosin töissä ja pomonsa tuli just paikalle niin pääsin liukenemaan tilanteesta kuuntelematta mitään jatko kommentteja. Muut sukulaiset ja tuttavat eivät asiasta vielä tiedä, saa nähdä mitä puolison vanhemmat sanoo, ne on nyt niin hekumoissaan miehen siskon raskaudesta. la toukokuussa etteivät tätä nyt osaa etes ajatella.

Bambiina mulle tuli tuosta imetyksestä niin kamala meteli neuvolassa ettei enää uskalla ainakaan siellä kertoa että imetän tuota 10kk, mun oma paino oli pudonnut ja sitä pidettiin niin pahana asiana että imetys pitäis nyt lopettaa. Huonosti on meilläkin vierotus edennyt, edelleen poju syö 3kertaa/vrk rintaa. Saa nähdä saanko sitä ikänään loppumaan. Jotenkin säälittää kun ei oo vielä etes se 1v täys ja kuitenkin on tuota aikaa vauvan tuloon ja tuntuu pullot ja mukit niin vaikeilta verrattuna rintaan.

Iloista odotusta kaikille!

-marizella 17+3
 
Viimeksi muokattu:
Tänään käyty toisessa neuvolassa ja kaikki hyvin :) Kohdunpohjankorkeus oli navan tietämillä! ihmekkään kun massu kasvaa. Minin sykkeet oli siellä 150 tietämillä. Seuraava neuvola onkin vasta marraskuussa, silloin saan kelan paperit. Ultraan vielä pari viikkoa! :)

Muistuttelen vielä, että fb-ryhmä suljetaan uusilta 31.10 !! että kaikki jotka haluat ryhmään, niin ilmoittakaahan itsenne minulle sitä ennen! :)

Tulen kirjoittamaan pitemmästi viikonloppuna, nyt takaisin töiden pariin.

-N ja mini 17+3 !
 
  • Tykkää
Reactions: Arell
Minä voin myös hoitaa jonkun kuun päivityksen, mutta ei ihan vielä. :) Ehkä vaikka se marraskuu sitten.

Satutytti mua on myös pyörryttänyt aina välillä raskauden alusta asti. Jopa istuessa huimaa ja heikottaa ja on voimaton olo. Olen pannut matalan verenpaineen piikkiin, mutta nyt tuo on alkanut liittyä syömisen jälkeisiin aikoihin niin vahvasti, että epäilen jotain verensokerijuttua.

Sain eilen neuvolasta verensokerimittarin lainaan, kun olot on olleet niin moninaisen kummalliset. Tietääkö joku täällä, mistä on merkkinä se kun verensokeri ennen aamupalaa on 3,6 ja tunti aamupalan jälkeen 3,4. :O Eikös sen pitäisi nousta? Muutenkin arvot on musta tosi matalat. Jospa mun voimattomuus liittyykin johonkin hypoglykemiaan?

Mulla on ultra vasta rv 21+, voi juma miten jaksan odottaa? |O

Cassy rv 16+6 :heart:
 
Nyt on taas onneksi saanut nauttia muutamasta helpommasta päivästä. Varovasti toki pitää ottaa, syödä säännöllisesti ja sopivia ruokia, mutta ainakaan en ole oksennellut. Tosin sama juttu viimeksi kun olin vanhempien luona. Vointi oli hyvä, mutta kun palasin kotiin, alkoi taas oksentelu ja todella voimakas pahoinvointi. Miehen kanssa ollaan puhuttu, että joutuu sitten tulevaisuudessa kyllä tarkkaan miettimään ja valmistautumaan henkisesti, jos lisää lapsia meinaa tehdä.

Miten teillä, joilla on jo lapsia ennestään, onko pahoinvointi ollut samanlaista eri raskauksissa?

Bambiina, valmistuin kätilöksi vasta viime talvena, mutta opiskeluaikana olen ehtinyt kätilöimään Kuopiossa, Jyväskylässä ja Hyvinkäällä. Varkaudessakin on tullut pyörähdettyä poliklinikoiden puolella. Valmistumisen jälkeen olen ollut sairaanhoitajana vauvateholla Kuopiossa ja kätilönä Hyvinkäällä.

Toivotaan meille kaikille pahoinvoiville ja tietenkin myös muille parempikuntoisille hyviä vointeja :)

Saaju ja Mukelo 15+1 (eli poks vaan eilen)
 
Saaju: vastaan, vaikka tämä on vasta mun toinen raskaus. Esikoisen kohdalla voin pahoin 8kk:tta ja sairaalapotilaana/vuodepotilaana olin 4kk:tta, jonka olin tietenkin myös sairaslomalla. Makasin, oksensin ja kävin tipassa. Tuon 4 kk aikana en pystynyt käymään kaupassa, kävelemään 300m pidempään ja yökkäilin ihan koko ajan. Olin välillä vaarallisen kuivaksi päässyt. Viimeisen kerran olin tipassa rv 22. Sitten se elämä helpottui, mutta kuvotti ihan koko ajan ja viimeisen kerran laatta lensi synnärillä.

Olin varma, että jää meidän viimeiseksi lapseksi, sen verran hirveää aikaa se oli minulle ja miehelle. Mutta niin aika kultasi muistot ja meille on pikkukakkonen tulossa. Nyt pahoinvointi on ollut ihan erilaista, ekat 2:tta taas vuodelevossa ja tipassa tullut lojuttua eli kamalaa, mutta eri mittakaavassa kuitenkin. Paino tippunut 6kg ja painoindeksi nyt 18, mutta se korjaantuu, kun pystyn taas syömään. Nyt rv:lla 14 pystyn elämään lähes normaalia elämää, tekemään jotain ruokia, tekemään ruokaostoksia, siivoamaan, tekemään kävelylenkkejä ja hoitamaan tietenkin tuota esikoista. Kuvottaa ja oksennan joka päivä, mutta pahoinvointi ei vie toimintakykyä. Olen kiitollinen! Eli tarinat, joissa kerrotaan, että toiset raskaudet voivat olla pahoinvoinnin suhteen erilaisia, piti paikkaansa kohdallani. Toivottavasti myös sinulla, jos vielä lapsia halajat. :)
 
Cassy, mullakin RU vasta 21+4, ARGH, niin myöhään!!! :D

Pikaista omanapaa ettette ajattele mun mykkiintyneen :)

Neuvolassa on käyty ja kaikki ok :) Sydänäänet jyskytti vahvoina noin 150 molemmin puolin. Sf-mitta oli 18+3 14 cm eli navan kieppeillä. Painon nousu oli räjähtänyt käsille turvotuksen vuoksi, en ole enää tällä viikolla voinut laittaa kihla- ja vihkisormuksia sormiin sillä eivät mene toista niveltä pidemmälle. Kotona paino oli pikkuisen jopa laskenut joten turvotusta tuli ihan muutamassa päivässä puolisentoista kiloa.

Töihin palasin maanantaina ja kokeilu on mennyt suht hyvin, viime viikolla tuli kaksi työtehtävää lisää joihin en pysty. Yhtenä päivänä supisteli mutta se meni onneksi yön aikana ohi, eilen taas selkä sanoi työsopimuksensa irti ja odottelen menisikö paremmaksi itsestään vai pitääkö mennä lääkäriin maanantaina. Mitään ei voi tehdä enkä pääse kävelemään ilman tukea, onneksi mies on auttanut ylös sängystä, pukenut sukat ja housut mulle jalkaan ja tuonut syötävää ja juotavaa. Toivotaan että menisi ohi, mitä ikinä onkaan.

Kaikki alkuraskauden krempat ovat nyt menneen talven lumia. Minkään valtakunnan pahoinvointia ei ole ollut yli kahteen viikkoon ja muutenkin olo on selkää lukuun ottamatta tosi hyvä. Jaksaisin liikkuakin jos vain pystyisin, olo on suht energinen ja illalla valtaa ihan normaali väsy. Ei enää sellaista lamaannuttavaa tappoväsyä kuin alkuraskaudessa :) Keskiraskaus siis on seesteistä niin kuin luvattiin, se ei vain alkanut ihan heti viikolta 12.

Hankintoja on tässä tullut tehtyä hissun kissun ja rakenneultran jälkeen annan ostelemisten lähteä lapasesta :D Ei kait, mutta vielä nyt ostelen varoen enkä mitään mitä en voisi palauttaa. Toki meillä taitaa miestä huolettaa melkein enemmän se että ru:ssa löytyisikin jotain poikkeavaa. Mulla on tämän raskauden suhteen ollut jotenkin niin hyvä fiilis etten osaa vakavissani pelätä huonoja uutisia. Toki tiedostan mahdollisuuden mutten piehtaroi pelossa ja hyvä niin.

Huh, tulipa novelli. Oikein mukavaa odotusta kaikille!

Mayinka & Nyytti 18+5
 
Mayinka on siihen kyllä pitkä vielä, mutta sullahan on viikkoja jo mukavasti kasassa. :) Mä suhtaudun samoin, tiedän että rakenneultrassa voi jotain tulla ilmi, mutta pääasiassa kuitenkin odotan hyviä uutisia. Ja sen jalkovälin haluaisin todella nähdä, meillä on kun pyörii ympäriinsä kahden tyttären jäljiltä kamalat kasat vauvojen ja pikkulasten tyttövaatteita. Haluan saada tietää siivoanko pois vai viikkaanko odottamaan! :heart:

Varasin eilen sen 4D-ultran, se on 27.11. jolloin olen tosiaan jo rv 25+ muistaakseni. Ultraava lääkäri kuulemma suosittelee rv 26 tienoota, niin uskotaan sitten.

Mulla tulee ikävä tätä syyskuun pinoa, koska oon joka jumalan kerta lukenut että 'Syyskuun apinat'. :LOL:
 
Hei te "Syyskuun apinat"! :LOL: :D Kuten Cassyput kirjoitteli :)

Mää miätin ihan tyhmiä,mutta voiko masukit muotoutua jotenkin epämuodostuneiksi kun istua röhnöttää kasassa pitemmän aikaa...? :ashamed:
Porukoilla käväsin tytön kanssa ja koneelle jumituin. Läppäri pöydällä n. polvien korkeudella,nojatuolin reuna ehkä 3cm pöydän reunan yläpuolella eli aika lytyssä sai istua,niin tulipa vaan mieleen että voiko ne vauvat mennä jotenkin myttyyn kun äiti huonossa ryhdissä istuu? Kun ei liikkeet oikeen viel tunnu niin ei tajua korjata asentoa kun ei kukaan potki kylkiin,että "hei haloo,ryhdistäydy" :)

Tyttö kauheessa räkätaudissa ja huonosti nukuttiin viimeyö. Miehen kanssa mykkäkoulu menos edelleen,sen viime viikonloppuisen appiukon juomista koskevan sanailun takia..lähtipä sit isikin vähän rilluttelemaa.
On se noilla miehillä helppoo,senkun vaan vetäsee farkut jalkaan ja häipyy..Eipä sillä,kyllä mä raskaana mieluummin olen kuin kännissä ja aamulla krapulassa :D
Nyt vinkkejä räkänokan avaukseen kun ei anna näsfridalla imee ja suolaliuostakin pitää väkisellä tiputtaa..

Että silleen.


-Tipetsu ja Tiku&Taku 15+5-
 
Heips!
Täällä nautitaan suht seesteisestä keskiraskaudesta, tosin esikoisen kantelu aiheuttaa välillä supisteluja, mutta ne onneksi helpottaa kun lepäilee :)

Tipetsu, meillä on pojalla nuhan aikaan käytössä Vaporizer :D
Vaporizer kuivahöyrystin - Avaa vauvan tukkoisen nenän
Ja se on auttanu kyllä koko porukkaa sit nuhan aikana :) ja noita suolatippoja saa myös suihkeena, meillä poika sai aina raivarin ekan tipan kohdalla, niin ostin sit suihkeena ja on muuten huomattavasti helpompaa antaa :D

Täällä odotellaan vaan sitä ultraa ja seuraavaa neuvolaa, joka on vasta 28.10... Edellinen oli 6.9. että eipä ainakaan liian tiuhaan tahtiin noita ole :D

Nonna88 ja nyytti 17+5
 
Joku (anteeksi, en nyt muista kuka) kyseli, onko pahoinvointi ollut samanlaista joka raskaudessa. Tämä on nyt minun kolmas raskaus ja voi sanoa, että joka kerralla on mennyt samaan tyyliin. Alkanut 7-8 viikolla ja kestänyt 12-15 viikolle ja oksentelua on ollut päivittäin, parhaina päivinä oksentanut noin kahdeksan kertaa...

Luulisin, että nyt pahoinvointi on voitettu omalla kohdallani. Viikko taitaa nyt olla viimeisestä oksentamisesta eikä pahaa oloakaan ole liiemmin ollut. Ja energinen ja hyvä olo alkaa palata parin kuukauden uupumuksen jälkeen.

Mitään muuta uutta ei tänne kuulu, masu kasvaa jne. Maanantaina onkin neuvola. Aiemmissa raskauksissa odottanut näitä neuvolakäyntejä kovasti varsinkin ennenkuin liikkeet on alkaneet tuntua, että saa kuunnella sydänääniä. Nyt kun on tuo kotidoppler, niin ei niin suurta hinkua ole sinne nlaan. Olen ottanut tavaksi kuunnella iltaisin sydänääniä, en nyt ihan joka ilta, mutta melkein. Saa mielenrauhan. :)

Äitee rv 15+5
 
YV:hen vastattu! Ja mullekin saa huudella jos en jotain ole tajunnut listaan korjata :)


Itsellä yksi raskaus takana ja mennyt aivan päinvastoin, siksi sitä poikaa nyt odotan. Selkä on jo sanonut sopimuksensa irti osittain ja harmittaa, koska toivoin että olisin pystynyt keikkaa tekemään töissä ennen lomaa ja koulussa haaveilin käyväni niin pitkään kun muksu syntyy.. Saas nähdä..

Joku oli kätilöks valmistunut! Mun haave olisi joskus saada opinnot siihen malliin että niitäkin hommia pääsisin tekemään sh:n ohella. Onko miten töitä kätilöille? :)

Musta tuntuu, että paikat ei sittenkää oo tarpeeks palautunu edellisestä synnytyksestä, selkeesti tuntuu selässä ja alavatsalla/päässä erilaiselta. Joutuu tiukan treenin vetämään tän jälkeen, esikosta en niinkää jaksanu/malttanu, leikin kotirouvaa niin tohkeissaan :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Arell
Huhuilen:

Tituleena / 22 / esikoinen / SatKS

Aidi / 25 / 1. lapsi / TAYS

juff / 29 / 2. lapsi / KOS

hiiha / 27 / 2. lapsi / TAYS

Olette ilmoittautuneet listalle, mutta teistä ei ole tainnut mitään kuulua aikoihin. LA ei myöskään tiedossa.

Kaikille kysymys:
Tiputetaanko em. jossain kohtaa listalta, jos heistä ei mitään kuulu? Ovat siis tänne ilmoittautuneet, mutta eivät ole tienneet/ kertoneet laskettua aikaa, eikä heistä sen jälkeen ole kuulunut.
 
  • Tykkää
Reactions: niiinuli ja Sajeva
Tohon pienen lapsen nenäntukkoisuuteen helpottaa yöaikaan sipuli. Siis kuorit ja laitat sipulin pariin osaan ja sitten ne lautasella sängyn päädyn viereen niin pysyy nenä paremmin auki, meillä tehonnu hyvin sillon kun ei vielä saanu mitään nenäsumutteita käyttää. Itelläkin nenä pysy auki sipulin voimasta kun oltiin kipeenä ja nukuin lastenhuoneessa.

Mulla tää nyt kolmas raskaus ja "pahoinvointi" mennyt samanlailla kaikissa, eli sitä ei oo ollu ollenkaan koko raskausaikana, olisko täällä sitten kolmas tyttö tuloillaan? Muutenkin tää raskaus on tähän asti ollu yhtä helppo kun aikasemmat, en tiedä onneks paljon raskausajan kolotuksista, selkä jossai vaiheessa raskauksia ollu vähän kipee, mutta sekin todella vähäistä. Mutta mulla sen verran vähän viikkoja vielä nyt että niitä vaivoja voi tulla jo vaikka viikonpäästä kauheet määrät. Väsymys on ainut mikä on vieläkin valtava.

Kävin kilpirauhaskokeissa taas torstaina ja sain pe tulokset ja ne on aivan ihanteelliset. Yleensä kilpirauhasen vajaatoimintaa kärsivät joutuu nostamaan paljon annostusta raskausaikana, mutta mulla sitä jouduttiin vähentämään aika paljon, eli kyllä se kilpirauhanen vielä jonkun verran itekin näyttäää toimivan, onneks ei oo tarvinnu sen suhteen stressata nyt kun on pysyny arvot niin hyvinä. Tunnen kyllä itteni ihan neulatyynyks kun koko raskausaika on mulla pistelyä jatkuvasti, kilppariarvoja seurataan suht tiheesti, ja sitten kun mun veriryhmäni on negatiivinen niin senkin takia joutuu käymään niissä ylimääräsissä verikokeissa. Esikoista kun aloin odottaan 23 vuotiaana niin en ollu ikinä käyny verikokeissa ja sen jälkeen oonkin käyny niissä sitten koko tuon 23 vuoden edestä ellen enemmänkin.
 

Yhteistyössä