**Maaliskuun murut** Syyskuun supinat <3

No niin, uusi päivä valkenee pahoinvoinnilla heti aamusta, ihunaa. :kieh: Sanokaa heti kun kyllästytte mun valituksiin, mutta mä oon niin VÄSYKSISSÄ tähän. |O Perjantaina viimeksi piti vielä oksentaakin, ja lauantai oli ihan täydellisen kamala päivä.

Saraheinä, mulla on kans kunnon pötsi vaikka vain yksi mussukka tulossa. Mutta olen myös sellainen, että pömppö tulee melkein heti näkyviin, niin on ollut aina aiemminkin. Mä tykkään että se on ihan kivaa. :)

-Mira- kyllä mä koen yhteyttä vauvaan, ainakin jollakin tasolla. Mun mielestä just sen tietyn lapsen äitiys alkaa melkeinpä plussatestistä, tai ehkä jopa jo siitä ajatuksesta että nyt se lapsi saa tulla. En unohda koskaan niitä päiviä mun elämässä kun olen plussannut. :heart: Maailman paras tunne. Sinänsä harmi että tämä on viimeinen kerta, mutta ehkä ihan hyvä että voin pahoin niin ei tarvii tämmöstä enää myöhemmin haikailla. :D Vähän olen juuttunut pohtimaan sitä, että onko lapsi tyttö vai poika. Poikaolo hävis ihan kokonaan, ja nyt olen ihan vakuuttunut tytöstä.. No jospa se sitten rakenneultrassa selviäisi.

Onko muita, jotka ovat jo päättäneet käydä 4D-ultrassa? Minä menen, kun tämä on tosiaan se vimppa mahdollisuus kokea se. Haluan myös että tulevat isosiskot saavat kurkata vauvaa, ja meilläkään ei saa niitä normiultriin ottaa mukaan. Menen Poriin joskus viikolla 26-28, kun ei meillä ole yksityisellä 4D:tä. Halpaa lystiä, hinnaksi tulee kuulemma 330 €. :saint:

Mä täytän muuten tällä viikolla 30, hui... :snotty:

Cassy rv 14+1
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille,

Yritän tässä alkaa työnteon, mutta ajatukset harhailevat, tässä on pakko purkaa tuntojaan ennen kuin jatkan. Viikonloppu meni sinänsä hienossa säässä. Ulkoiltiin, kerättiin sieniä ja marjoja ja vietettiin aikaa appivanhempien huvilalla. Meidän 3- ja 4-vuotiaat lapset viihtyivät tosi hyvin metsässä. Leikkivät jotain vuorikiipeily leikkiä ja juoksentelivat ja kiipeilivät kallioilla.
Kun palauduimme eilen kotiin, kuuntelin pitkästä aikaa doplerilla mitä masuasukille kuuluu ja siellähän se oli, sykkeet kuuluivat hienosti. Mutta sitten nelivuotias tyttäreni suuttui jostain lelun siirtämisestä toiseen paikkaan huoneessa. Ja en yhtään osannut varautua, kun hän iski nyrkillä vatsaani. Koskaan aikaisemmin hän ei ole tehnyt niin.

Nelivuotiaan lyönti ei nyt ihan kamalan voimakas ole, joten en nyt ihan hirveästi huolestunut, mutta illalla en löytänyt doplerilla sydän ääniä ja sama jatkui tänä aamuna. Voi itku, hyvä paha dopleri… Nyt on sellainen epämääräinen olo. Tilanne toki selviää viimeistään perjantaina, kun on NT-ultra. En varmaan viitsi edes yrittää enää kuunnella doplerilla sydänääniä ennen sitä.
Anne-ie, voimia sinulle. Toivottavasti kaikki menee parhain päin.
No, nyt alan tehdä töitä, ja yritän unohtaa kaikki murheet.

Mesimarjaana rv. 11+6
 
  • Tykkää
Reactions: Sukuti
Täällä poksuu rv 13+0 POKSPOKSPOKS!!!


Mutta voi luoja tuota esikoista! Joskus 10kk ikäisenä pidettiin pistäytymisunikoulu,kun illat meni niin että nukahti tissille,siirrettiin omaan sänkyyn ja heräsin 30min. päästä eikä muu auttanu kun tissi. Tätä joka ikinen ilta ainakin kuukauden verran. Joinakin öinä valvottiin klo 03-06,joskus monennakin yönä putkeen,piti päästä leikkimään.. Unikoulu toimi hyvin jo ekana iltana ja yösyötöt loppu ja yöt rauhottu kun tyttö nukku omassa sängyssään.
Jossain kohtaa tyttö nukku yöt läpeensä heräämättä ehkä kuukauden ajan.
Nyt sit kuukaus menny kun tyttö herää taas tunnin-puolentoista päästä illalla huutamaan ja huutaa niin kauan että otan viereen. Nukkuu siis oikeestaan mun vieressä yönsä. Noh,eipä siinä kun nukkuski,mutta kun herää sen 6-10 kertaa huutamaan!!! Huutaa vissiin unissaan tms. Ihan sairasta,järki loppuu!
Ja kun lämpöäkin,(37.9 max.) tytöllä on ollut kuukauden sisällä 5 kertaa aina yhden-puolentoista pvän ajan tai vaan ihan muutaman tunnin. Hampaita ei näy uusia,ikenet kyllä pullottaa mutta luulis kai ne nyt puhkeavan kuukaudessa jos lämpöily siitä johtuu.. Tosin,lämpöily ja hampaat eivät liity millaan tapaan toisiinsa,kuulemma..? Korviaankaan ei haro,eikä flunssaakaan ole ollu,pientä räkäisyyttä öisin/aamuisin..En tiiä,miten tässä voi selvitä järjissään kahden vauvan kanssa,jos tuo esikoisen meno ei muutu. Sit pitäs jostain muuttua rahaks,että sais isomman kämpän,ois enempi neliöitä huutaakin tuolls lapsella,nyt kun ei 47m2 asunnossa kovin kauas pääse karkuunkaan huutoa..:stick: Kyllä tiedän sen jo nyt että muutetaan johonkin kaupungin kämäseen juoppojen ja narkkareiden täyttämään vuokra kerrostaloon viime hetkillä,ennen kun mä jakaudun...Meillä jää kaikki aina viime tippaan :headwall:

Nyt tuo esikoinen taas huutaaaa!!!



-Tipetsu ja tyypit rv 13+0-
 
Viimeksi muokattu:
mayinka yksäriä laitettu. Ja otahan nyt tosissaan levon kannalta!

Lauramom kiitti! jotenkin kyllä kuvittelisin, että pitäis olla ihan jotkut yleipätevät ohjeet, että miten toimitaan. Mulla ei oo ikinä ollu vademanmakusta litkua!? Onko se joku uus juttu? Kolmesti oon käyny ja aina on ollu jotain kokiksen tyylistä. Ja sen on saanu valita juoko kylmänä vai huoneenlämpösenä :D

Ann-ie Valtavasti tsemppiä teille odotukseen! Toivotaan ja pidetään kaikki peukkuja, että pieni jaksaa pysyä kyydissä <3
 
Mesimarjaana huoli pois. :hug: Sikiö on tässä vaiheessa niin mahdottoman hyvin suojassa lapsiveden sun muiden toppausten keskellä, että sen vahingoittamiseen tarvittaisiin kyllä TODELLA voimakas lyönti. En usko että 4v sellaiseen pystyy!
 
  • Tykkää
Reactions: satuham
Tipetsu, pitäiskö korvat varmuuden vuoksi tarkastaa? Meillä kummallakin tytöllä korvatulehduskierrettä ja tiedän juurikin siiitä että tulehdus päällä kun eivät nuku vaan heräävät itkemään monta kertaa yössä. Joskus tulee päälle vasta flunssan jälkeen, aina ei tarvita edes sitä kunnon flunssaa tai jää muhiin jostan pitkäksi aikaa.

Oon niin tyytyväinen et tajuttiin ottaa tytöille aikoinaan vakuutus, kun kummankin korvakierre olis muuten maksanut pitkän pennin ja yksityiselle on niin paljon helpompaa mennä kun terkkariin. Toisella tytöllä on putket, mutta tulehdukset sen kun vaan jatkuu...

Tsemppiä öihin.

-Mira-
 
Mesimarjaana: mäkin sain viime viikolla potkun mahaan. Istuin laittialla ja vajaa 3vee lapsi juoksi mun luo ja hyppäsi syliin ja polvi osui mahaan, navan kohdille. Hetken se tuntui ja tietty pelästyin. Luin kyllä netistä että pitäis olla hyvin suojassa että kaiken pitäisi olla ok. Doppleria Mulla ei ole. Ymmärrän kyllä huolesi!

Ellia 11+6
 
Annie: Peukut pystyssä, että kaikki on mahdollisimman hyvin! :)

Mesimarjaana: Ymmärrän kyllä hyvin huolesi, mutta en usko mitään vahinkoa tapahtuneen. Tuon vuoksi en ole ainakaan toistaiseksi uskaltanut edes hommata doppleria, jottei turhaan tarvitse säikähtää aina kun ei saa ääniä kuuluviin... Eiköhän kaikki ole teillä kuitenkin hyvin! :)

Upeita masuja! :) Onko kenelläkään yhtä vauvaa odottavalla ensiodottajalla vielä selvästi näkyvää masua? Mulla on varsinkin iltaisin jo melkoinen pömppö, mutta se taitaa vielä olla turvotusta...

Päänsärky on ollut vaivana täälläkin noin pari viikkoa. Se tuntuu jotenkin johtuvan niskoista, mutta koskaan ennen ei ole tällaista ollut.

Pahoinvointi on parempi kuin muutama viikko sitten. Aamuisin oksennan kerran ja paha olo saattaa tulla missä vaiheessa päivää vain. Kestän kuitenkin jo paremmin pari tuntia syömättä ja välillä tekee jo mieli herkkujakin. ;) Valvomista mun pahoinvointi ei kyllä kestä yhtään. Viikonloppuna tuli yhtenä päivänä valvottua yöllä kahteen. Se kostautui sitten kamalana aamuna ja oikeastaan koko päivänä. Eilen illalla tuli uutena oireena närästys...

Tänään alkaa muuten uusi kausi Erilaisia äitejä!

Cembalo 13+3
 
Täällä istuttu viikonloppu päivystyksessä ton meijän pienemmän lapsen kanssa, viikon kuumeillu ilman mitään syytä, ei nuhaa ei mitään. Lääkärissä useemman kerran tutkittu ties mitä. Tänään sitten vihdoin selvis että angiinahan tuolla on ja saatiin antibioottikuuri, josko se tästä. Huoli ollu lapsesta niin kova, etten oo huomista ultraa ehtiny miettimään yhtään :O Huomenna aamusta sitten selviää onko masussa kaikki hyvin. Sydänäänet kuuluu kotidopplerilla tosi hyvin, mutta sehän ei kerro vielä muutakun sen että joku siellä on, mutta katotaan onko kaikki muuten hyvin.

Mielen vetää vielä matalaks, että erinäisistä syistä mun ja siskon välit on katkennu kaiketi lopullisesti. Oltiin ennen todella läheisiä ja ihan parhaita ystäviä ja tekemisissä päivittäin, mutta joskus tulee eteen asioita, ettei niitä voi vaan "painaa villasella" ja unohtaa.

Tuun huomenna kertoilemaan ultrakuulumisia, jotka toivottavasti on hyviä, välillä jotain positiivistakin kaipais kun viime aikoina on tuntunu tulevan pelkkää paskaa niskaan. Mieskin onneks todennäkösesti pääsee ultraan huomenna mukaan.
 
Piileksijä löydetty=) Ajattelin kokeilla doplerilla vielä kolmannen kerran. Ja sieltähän se vaimea jumputus lopulta kuului, mutta todella alhaalta aivan vasemmasta nurkasta, omien sydänäänten taustalta. Ihan eri paikasta kuin mistä sydän äänet edllisen kerran kuuluivat. Voi mikä helpotus. Mutta dopleri on kirottu vehje, silloin kun sydänääniä ei saa kuuluviin. Huomenna poksuu viikot ja maaginen 12 viikkoa sitten takana tätäkin odotusta. Mutta ultraa pitää odottaa vielä perjantaihin. Kiitos vielä tsempeistä.

Väsymyksellä on täälläkin todettu olevan vaikutusta pahentavasti pahoinvointiin. Voi luoja, en tajua miten toiset teistä jaksatte olla vielä yövuoroissakin.

Ja voi teitä, joilla lapset sairastavat. Meillä ovat onneksi vielä säästyneet syksyn tautiepidemioilta. No jossain välissä sekin sitten alkaa. Mutta sairastelujen suhteen on selkeästi ollut helpompaa viimeisen vuoden aikana. Jossain välissä tuntui, että tauteja tuli heti uusia, kun edellisistä oli päästy eroon.

Satutytti, tosi kurjaa kuulla väleistäsi siskosi kanssa. Toivottavasti tilanne ei kuitenkaan olisi ihan niin lopullinen kuin nyt kuvaat.

Hetkeksi helpottunut Mesimarjaana
 
Kolnen päivän vapaa putki ohi, ja täbään oli kuudelta herätys ja klo 7.30 töihin. Kaks kertaa jouduin aamulla oksentamaan töissä, ja meillä ei ole mikään lyhyt matka vessaan.

Ja nyt illalla alkoi ala vatsaa jomottaan, kauhulla hyppäsin vessassa mut mitään vuotoja ei ole tullut.otin sit yhden panadolin ja kipu meni sillä ohi.

Ei pysty kirjoittaa enempää kun on niin huono olo.
 
Cassyput: Onnea kolmikymppiselle! :flower:

Satutytti: Tsemppiä sairasteluihin ja muuhunkin! Ja onnea huomiseen ultraan!

Mullakin aina huolestuttaa, kun meidän 4-vuotias pomppii ja piehtaroi sylissä ja olen aika hysteerinen just, jos sattuu potkaisemaan vähääkään mahaan. Mutta tottahan se on, että vauva aika hyvin suojassa tuolla kelluu, ettei varmaan pikkutöytäisyistä säikähdä.

Mullakin jatkuu pahoinvointi ja tämä etominen alkaa vetää jo mieltäkin niin matalaksi, ettei tosikaan. Ruokakaupassakin tänään tuli niin huono olo, että ei kun kotimatkalla laattaamaan. Pelko alkaa hiipiä, että entäs jos ei lopukaan koko aikana. Vielä on pari viikkoa "armonaikaa", 15 viikolle oksensin kakkosesta...

Valittelin tuossa viime viikon lopulla, kun en saanut dopplerilla sydänääniä kuuluviin, mutta nyt olen ne oppinut löytämään. Vauva majailee lähes poikkeuksetta vasemmalla puolella, hyvin alhaalla. :heart:

Äitee rv kohta 13+1 (kyllähän nämä viikot taitaa sittenkin kulua)... ;)
 
Täällä taitaa olla nyt rv -jotain- 16, olen vähän pudonnut kärryiltä näiden viikkojen suhteen... Nyt kun vaivat on vähentyneet niin koko raskaus on jäänyt hieman taka-alalle. Kun ei ole huonoja oloja tai muuta isompaa niin on ollut ihanaa elää ihan "normaalia" elämää, tuntuu että mielellään tätä jatkaisi niin pitkään kuin mahdollista... On ollut nyt niin paljon kaikkea muuta tekemistä ja kun parisuhteessakin menee taas paremmin niin ei jaksaisi oikeastaan miettiä koko raskautta (ja en tarkoita tällä etteikö vauva olisi rakas ja haluttu). :D Välillä poden vähän huonoa omaatuntoa tästä, varsinkin kun täällä tuntuu niin moni keskittyvän raskauteensa aika paljon enemmän, on doplerit sun muut ja päivitellään ultra-aikoja... Ja kun tämä todennäköisesti on viimeinen raskauteni niin tuntuu että sitä jotenkin "kuuluisi" nyt nauttia tästä täysin siemauksin ja keskittyä hommaan täysillä. :p

Viime viikolla kävin neuvolassa ja siellä oli kaikki hyvin, pieneksi yllätykseksi huomasin etten odottanut sitä neuvolakäyntiäkään mitenkään innolla eikä ne kuuluvat sydänäänetkään mitään erikoisempia tunteita herättäneet. Liikkeet tuntuu niin selvästi että tiedän siellä jonkun olevan, potkii niin ihan hyvällä voimalla että käsiinkin tuntuu kun oikeasta kohdasta masua painasee... Seuraava neuvola onkin vasta joskus puolentoista kuukauden päästä, olisi terkka antanut ajan aiemmaksikin mutta sain perusteltua etten sitä tarvitse kun on tässä välissä se rakenneultrakin. Tuntuu etten halua käydä siellä neuvolassa kuin ihan juuri sen verran mitä on pakko, tympäisee koko ajatus käynneistä kun tiedän että puolenvälin maissa joudun käymään kuitenkin äitipolilla erikoistarkastuksissa aina silloin tällöin...

Maha kasvaa kovasti, äitiysvaatteet on jo käytössä. :)
 
Tänään onkin kolmella np-ultra! Tulkaahan kertomaan uutisia kun ehditte! :)
Huomenna onkin sitten minun ja Eleonooran vuoro!! Mua jännittää tosi kovin :confused:

Täällä vatsa kasvaa myös kovin! Toka raskaus ja viikkoja 12+3. Vatsa on ihan selkeästi noussut ja kohta otan äitiyslegginsit käyttöön kun tavalliset ahdistaa.

Mulla tuli häämatkalla tossa viime torstaina ruskeaa verituhrua, vähän säikäytti mutta onneksi vain tuon päivän ajan tuhruili. Mulla on myös kova paineen tunne alapäässä ja välillä vihloo kohdun kohdalta. Varmaan lentomatka ja sitten reissussa pitkän kävelymatkat vaikutti vointiin. Toivon ainakin niin. Dopplerilla löytyi kyllä sydänäänet kun kotiin päästiin.

Nyt vaan odotan huomista, onneksi meillä on Naikkarilla aika jo aamu kasilta joten ei tarvitse kauaa enää odottaa!!! Toivon vaan et kaikki olisi kunnossa!! <3
 
Jaksamisia kaikille pahoinvoinnista vielä kärsiville :heart:!

Ihania masukuviakin olette laittaneet, täytyisi napsaista omastakin mahtikummusta kuva :D! Odotettavissa oli, että näkyy aikaisin ja taitaa tulla yhtä komea kuin esikoisestakin. Noh, tietääpähän taas odotella typeriä kommentteja "oletko varma, että siellä on vaan yksi, kun se on niiiiiiin valtava?" :kieh:.

Mulla on kanssa Arell tuota paineentunnetta ja olenkin miettinyt, että voisivatko olla jo supistuksia? Onko muilla ollut jo supistuksia? Jotenkin tosi kurja tunne välillä, onneksi ensi viikolla on lääkärineuvola niin saa selvyyden asiaan. Täytyy kysäistä etteihän alapäässä olisi mitään mahdollista tulehdusta, joka tämän aiheuttaisi, koska mitään rehkimisiä en ole tehnyt.

Joko muut toisella kierroksella odottavat on tuntenut liikkeitä? Minä olen mielestäni tuntenut joitain muksahduksia, mutta nyt kun olen oikein yrittänyt kuullostella niin ei mitään. Ultrastakin on jo viikko, joten epäilys alkaa taas iskeä takaraivoon, että toivottavasti pikkuinen siellä vielä olisi. Tiedän, että keskenmenon riski on jo todella minimaalinen, mutta ihmismieli on ihmeellinen :stick:!


Irene ja pimu 13+3
 
Ultrassa käyty. Jouduin sitten menemään sinne yksin kun tuolla esikoisella nousi yöllä kuume 39 ja kun taustalla on muutama kuumekouristus niin kukaan ei uskalla sillon vahtia tyttöä, joten mies joutu jäämään kotiin. Ultrassa kaikki just niinkun pitikin, turvotusta oli 0,8 ja muutenkin riskiluku oli joku 1:60000, vastas rv 12+1 (menkoista laskettuna rv 11+6, mutta la ei vaihdettu kun heitti vaan muutamalla päivällä). Oli todella vilkas tapaus ja ultraaja sano että täydellinen vauva siellä näyttää touhottavan.

Mutta nyt tarvii lopettaa ja lähtee ton esikoisen kans lääkäriin (ihankun siellä en olis tarpeeks lasten kans ravannu tässä viimesen viikon aikana).
 
  • Tykkää
Reactions: Cembalo
Arell: mullakin on klo 8 ultra!!! :) hyvä että vuodot loppuivat lyhyeen.

Satutytti: ihanaa et kaikki pikkuisella hyvin :) toivottavasti esikoisesi kuume laskee pian.

Mulla on tänään ollut parempi olo kuin eilen, koska sain aamulla nukkua :) jotain tuolla alavatsalla tapahtuu kun nippailee ja muuteniin tuntuu että kohtu kasvaa :) mutta kyllä mua jännittää huominen np ultra. Viimeksi siellä saimme tiettä että raskaus olikin tuulimuna. Vaikka nyt on ihan eri tilanne kun on ultrattu ja kuunneltu sydänääniä.. silti jännittää.
 
  • Tykkää
Reactions: Arell
Äitee kahdelle -81 kiitos onnitteluista!

Irene80 mulla kolmas lapsi kyseessä ja kyllä tunnen nippauksia kohdun sisältä päin. Muutaman viikon jo tuntunut jopa. :heart: Nyt olen parina päivänä epäillyt, että olisi supistuksiakin. Välillä tuntuu kiristävän kohtua, muistelen että harkkasupparit on tuollaisia... Toisaalta vaikee sanoa, kohtu on kumminkin sen verran pieni vielä.

Tänään toinen päivä peräkkäin (toistaiseksi) ilman pahoinvointia, loppuis nyt kokonaan.... *Sormet ja varpaat ristissä*

Cassy rv 14+2
 
Irene80, mulla on ollut supistuksia perjantaiaamusta saakka. Rehkin fyysisesti liikaa ja se kostautui. Suppareita on myös levossa ja olenkin saikulla seuraavat kaksi viikkoa, kontrollikäynnillä antavat toivottavasti siunauksen palata töihin tekemään kevennettyä työtä. Mitä lie se sitten fyysisessä tehdastyössä mahtaa olla. Sen verran supparit ehti vaikuttaa jo lauantaihin mennessä että kohdunsuu oli pehmentynyt. Olen kuitenkin niin hyvässä kunnossa eikä ole akuuttia niin ei tarvinnut sinne jäädä :) En edes tajunnut että niinkin voisi käydä ennen kuin lääkäri sanoi hoitajalle että saa lähteä kotiin :O

Viikot tänään 16+1.
 
Heips, meillä oli tänään nt-ultra, kyllähän se äippäpolilla odottaminen jännitti, sekä minua että miestä! Niskaturvotus sikiöllä oli 1,6, lääkäri sanoi ettei hälyttävää... Ja muutenkin pikkuinen näytti kaikin puolin hyvältä <3 miehenkin ilmeet oli näkemisen arvoiset kun pikkuisensa näki, meille molemmille kun tämä on ensimmäinen lapsi. :) nyt sitten kuumeisesesti odotetaan rakenneultraa, joka on 5.11! :)
 

Yhteistyössä