**Maaliskuun murut** Heinäkuussa

Onnea kaikille uusille plussaneille!

Nyt on listaan lisätty Tipetsu (lisäsin edellisestä viestistä synnytysairaalan yms. tiedot; kerro jos haluat ne poistaa), Pätkäle, sekopo ja hiiha.

niiinuli mulla on normaalisti löysä vatsa, niin nyt tämän raskauden myötä vatsasta onkin tullut kova. Saa nähä pitääkö jossai vaihees alkaa levolacia juomaa, se tietääkseni on sallittua raskauden aikana.

ripsutin ilmotatko sitten kun haluat liittyä listoille. Paha kyl sanoa mitään sun LA:sta.

Karenina haluatko, että sut lisätään listoille?

Tipetsu hienoa kuulla, että raskaus jatkuu. Toi teidän asunto asia on kyl vähän vaikea. Meillä on vähän samantyyppinen ongelma täs, että uutta taloa pitäis alkaa rakentaa, mutta mulla on määräaikainen sopimus ja miehen tulot ei oo mitkää huimat. Taitaa tulla melkoinen laina taakaksi siinä vaiheessa kun talon rakentaminen on meillä ajankohtainen asia, mutta se on vaa pakko, kun ei täs talos voi enää montaa vuotta asua. Tilaa kyl riittää, mutta monta muuta muttaa tässä kyl on ja remppaamaan ei kannata.

ON: Tääl voidaan hyvin. Tänä kävin vähän kaupoille samalla kun tapasin kaveria. Mukaan tarttui yhdet äitiyshousut, tulevalle nyytille puku ja hattu. Oon etsiny pienikokoista pukua ja vihdoinkin löysin, tosin se on valkoinen, että varmaan tuun sotkee sen heti ekalla käyttökerralla.
 
Tervetuloa ja onnittelut uusille! :wave:

Tipetsu ikävä tosiaan toi asunto-ongelma; olisko siinä vuokra-asunnossa mitään ideaa? Tietty oman laittaminen vuokralle aiheuttaa vuokratuloa ja mahdollisesti joutuu maksamaan veroa... Mutta melko pienihän toi on neljälle. Tai sit pitää vaan asennoitua. =)

knyte ihanaa kun oot ostanu pienelle jo vaatetta. :) Mäkin eilen kaupassa vilkaisin vauvanvaatteita, mut mietin, et eihän tässä vaiheessa vielä VOI! ;) No, jätin tarkemmin hiplaamatta, kun tytärkin oli mukana :p Ehtiihän niitä. Mut tuli heti sellainen olo, et mun on saatava tietää, kumpi tää on, jos päästään sinne rakenneultraan asti, koska meidän pienet on poikia, niin vaatevarasto tietenkin vain pojille. Viimeks käytiin 4D ihan sen takia, ettei rakenneultrassa selvinny sukupuoli. :LOL:

niinuli Onnittelut vielä rouviintumisesta! :flower: Se oli kyllä ihanaa aikaa; me mentiin naimisiin reilut 4v sitten (mä olin siis rv 32 tms... :) ), ja edelleen kiinnostaa hääjutut jne. =)

ON Nyt jo alkanu väsyttää, nyt parina päivänä on joutunu nukkuu päikkärit, kun ei vaan selviä muuten. Tyttö ollu kotona, mut huomenna lähtee viikoks riparille, niin ei oo vahtimassa pieniä. Pitää yrittää saada ne nukkumaan (4v ja 1,2v...) samaan aikaan edes vähän, niin onnistuu. Hajut käy välillä nenään ja mahasta repäsee, jos nopeasti nousee sängystä, sekä huimaa, mut eipä paljon muuta. Syödä ei kyl kauheesti tekis mieli, mut tänään kun maistoin suklaata, niin johan uppos. :) Mulla vaan selkein "raskausoire" on se, ettei ne menkat alkanu eikä ala! :LOL: Niin, ja maha kyllä turvottaa, kun olis viikkoja jo vaikka kuinka. Varsinki iltasin. Vetoan vaan, et oon syöny liikaa tms., koska tytär ainakin helposti huomauttaa siitä. :p

Tässä alkuunhan aika menee tosi hitaasti, mut toisaalta mä en toivokaan sen juoksevan, kun haluisin pitää ton pienimmän herran vielä pitkään pienenä "ei-uhmaikäisenä". :LOL: :heart: Toki viikkoja sais tulla, et liikkeet alkaa tuntuu jne, mut silti nautin tästäkin ajasta. Tavallaan hauskaa, kun kukaan ei vielä tiedä (paitsi oli pakko kertoa yhdelle ystävälle, joka tuli noin vartti testin tekemisen jälkeen lastensa kanssa kylään... :p ), niin miehen kanssa vaan jutellaan salaa. ;)

Jos yrittäis kerranki nukkumaan ennen puolta yötä, kun mieskin kohta palaa hevostenjuottoreissulta. Kivaa muuten, kun täällä oli muitakin hevosihmisiä. =) Niistä enemmän tuolla kerhon puolella, kun ehdin sinne jotain kirjailla. ;)

Bambiina & pieni 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Ripsutin: Mukava, että on muitakin painonsa kanssa kamppailevia! Tsemppiä siihen!!

Hömppää: Hienoa, että olet saanut painoa alas ennen raskautta! Se olis ollut mullekin kyllä ideaali tilanne, mutta näillä mennään nyt! Tsemppii!!!
 
Karenina ja muutkin painoasioita miettivät. Itse pudotin tytön syntymän jälkeen raskauksissa ja niiden välillä kertyneet 15kg ja mun lähtöpaino on nytkin siis normaalipainossa, olen jopa hoikassa kunnossa. Tiedän kuitenkin nyt liian hyvin, mitä syömisellä saan itselleni tehtyä, joten olen päättänyt, että katson ainakin syömisiäni, ettei liikaa kertyisi. Ruokavalio on terveellinen ollut jo vuosia, mutta karkit, erityisesti irtokarkit on mun suuri pahe :p Tosin nyt alkuraskaudesta ei kyllä ole tehnyt mielikään niitä. Sen sijaan mun tekee mieli hampurilaisia, mitä en ole syönyt enää vuosiin!!! Yhden hampurilaisen olen nyt syönyt, mutta pitää katsoa, ettei tule tavaksi :)

Mulla vaihtelee muuten nykyään tosi paljon tää unimäärä! Välillä nukun 12h yössä ja välillä heräilen ihan älyttömän aikasin, kuten tänään näköjään!!! Voi iltavuorossa alkaa väsyttään!

Sydäntähti 6+6 (jee! Huomenna uudelle viikolle)
 
  • Tykkää
Reactions: Karenina
Karenina kiitti! :) Mulla oli tarkotus tiputtaa vielä muutama kilo, mutta en kerenny :D

Sydäntähti Minä otin ekassa raskaudessa lisää 32kg, siitä 20kg lähti parissa kuukaudessa, mutta siihen loppuun meni sitten reilu vuosi. Toisessa raskaudessa otin 23kg, siitä oli jälellä 7kg, kun aloin odottaa kolmatta (8kk edellisen syntymästä). Viimesen aikana otin sen 15kg lisää ja se lähti sitten ihan muutamassa kuukaudessa, mutta loput onkin ollu tosi tiukassa. Nyt painan vähemmän kuin toisen raskauden alussa.

Ikää tulee, niin ei lähekään ihan vaan niin itestään kuin ton ensimmäisen raskauden jälkeen.. Ekassa raskaudessa mulla oli turvotusta ihan kauheesti ja paino nousi lopussa ihan hirveetä tahtia. Toksemiakokeissa kävin ja pissanäytteissä neuvolassa joka päivä, myrkytystä ei onneksi tullu, mutta kun sandaalitkaan ei menny enää jalkaan, kun oli jalkapöydätkin niin turvoksissa, niin olihan se järkyttävä olo.

Tipetsu Eiköhän se tuhru sitten jotain vaaratonta ole! Pidetään sulle porukalle peukkuja! Viivat vahvistuu, kaikki varmasti hyvin :heart: Voihan se olla vaikka etinen istukkakin mikä vuotelee. Toisen raskauden alkupuolella mulla vuoti niin runsaasti, että ihan lorona valu ja pönttö oli veressä, ultrassa kuitenkin kaikki hyvin, vuoto paljastui muuten oireettomaksi emätintulehdukseksi.

Toi asuntojuttu on kyllä vähän haasteellinen, mutta kyllä sinne neljäkin varmasti väliaikaisesti mahtuu, vaikka ahasta tuleekin.. Tai riippuu varmaan pohjaratkasusta paljon! Tuttavaperhe asuu vastaavan kokosessa neljästään. Ahasta on, mutta ne on kyllä saanu älyttömän hyvin kaiken tarpeellisen mahtumaan :) Joten tsemppiä siihenkin!
 
Tipetsu olen aikoinani asunut miehen ja kolmen lapsen kanssa 50m2 kaksiossa :) Ja asuttiin ekana neljästään siinä n. 4-vuotta ja kun kolmas lapsi syntyi niin alettiin isompaa hankkia. Joten sopu sijaa antaa jos pakko on :)

Joosukka vauvakuumelijoiden puolelta
 
Kylläpä sitä nyt tulee stressattua tämän raskauden suhteen. Esikoista odottaessa tein vain kaksi testiä ja uskoin olevani raskaana ja nyt testailen joka päivä.. Eilen jo päätin etten enää testaa kun viiva näytti aamulla vahvemmalle, mutta niin vain tarttui tänään kauppa reissulla testi mukaan ja heti kotiin päästyä oli se tehtävä.. Kamala pelko tuli heti, kun ei ensin viivaa tullut näkyviin lainkaan mutta kuitenkin testiajan sisällä alkoi näkymään selvä vaalea viiva.. Missä vaiheessa teillä on PregCheck näyttänyt tasavahvaa viivaa?? Tulen kohta hulluksi kun oireitakaan ei ole...

Sekopo ja (toivottavasti) MiniMe 4+2
 
Kiitos kaikille peukuista! :) Toivon tosiaan tämä nyt kestää.


niinulille onnea rouvautumisesta!! :flower:


Tosiaan,mullahan oli etinen istukka esikoisesta jotenka hän synty suunnitellulla sektiolla rv 37+5..Ja siis sehän tosiaan aiheutti vuotoja pitkin raskautta. Mutta joko muka näillä viikoilla ja esim. viikko sitten, istukka alkaa kehittyä? Mä olen luullu että jossain rv 5+ hujakoilla..


Asunto-asia on tosiaan hankala,toki pohjaratkaisu on ihan fiksu ja lähinnä mietityttää nukkumiset,kun sit vauva itkee,niin tuo tyttökin heräis jne. ja kun helteillä täällä on ihan hemmetin kuuma,mkun aurinko porottaa koko pvän sisään,että kun ulkona on +30,sisällä on +40 eikä läpivetoakaan saa...
Mihinkään kaupungin vuokra-asuntoihin ei vuokralle kiinnostas lähtee kun oma on aina oma,(eikä raha mene ns. hukkaan vaikka tietysti sillä saa katon päänsä päälle..) mutta pakkohan se on venyä kun on tiukka paikka. Meillä kyllä on ajatuksena kysyä päästäskö mun mummon taloon vuokralle. Hän asuu isossa talossa yksin jossa siis mummon asunto 3h+k ja enoni "siipi" 2h+k ja yläkerran asunto 3h+k,jokaisessa siis oma sisäänkäynti. Tällä hetkellä yläkerrassa on vuokralainen,jotenka pitäs pian kertoa raskaudesta jotta ehtii vuokralaisen irtisanoa..Ja tämä asunto myydä..
Mutta mies ei halua kertoa kenellekään ennen rv 12,esikoisestakin kerrottiin jouluaattona rv 14. Tosin, hän epäilee että tilanne paljastuu ainakin hänen vanhemmilleen pian,koska mökillä tullu oltua heidän kanssaan pitkin kesää ja minäkin joka ilta saunan jälkeen 1-2 pikkutölkkiä karpalolonkero join...;)


On kyllä melko oireetonta,ällötys olokin jääny pois,rinnatkaan ei oo kipeet.. Kahvikin uppoo ihan normaalisti,jano ehkä enempi vaivaa. Ei oikeen muuta. Esikoisestakaan en tosiaan paljon oireillu ja oksensinkin vain kerran rv 6 kun join kahvit tyhjään mahaan..
Mutta sit tätä tuhruilua tuntuu olevan molemmissa pahoinvoinninkin edestä :headwall: Mieluummin ottasin pöntön halailun..:x :D


Nyt pittää lähtee pesemään akvaarioo..:x


-Tipetsu ja onneli rv 4+4-
 
Tipetsu Tsemppiä kovasti täältäkin niin vuoteluihin kun asuntoasioihinkin :heart: Tuli tosta kämpän koosta mieleen et mun lapsuuden ystävä asu kaksiossa ja niitä oli viis, kämpässä toki oli hyvä pohjaratkasu, lapset oli kaikki samassa makkarissa ja vanhemmilla oli parvi olkkarissa, hatun nosto heille sillä ite en pystyis :) Meillä taitaa tulla suunnilleen sama ikäero muksuille, esikoinen tulee just vuoden kuun lopussa, hiukan on täälläkin mietityttäny et miten sit pärjätään mut oon koittanu aatella et kai mäkin ku muutkin :)

Varhaisultrasta esikoisesta käytiin, päätin ensin ettei mennä mutta sit tuli ennen joulua tarve saada varmistun siitä et masussa tosissaan joku on ja sit annettiinkin tuleville isovanhemmille ultrakuvat joulupaketeissa :) Me käytiin sillon tarkotuksella yksityisen puolen neuvolassa jossa kätilöultras ni makso muistaakseni 70e, jos ois menny lääkärille ni ois maksanu yli 150e, tosi harvoissa paikoissa vaan pääsee hoitajan tekemään ultraan mut kannattaa kysellä mahdollisuutta.

ON Täälläkään ei juur oo oireita muita kun jatkuva pissahätä ja ajoittaiset repäsykivut, mutta kivut musta vastaavia kun on tossa sektiohaavan alueella ollu muutenkin koko tän vuoden. Neuvolaan en oo viel soitellu, aattelin et varaan ajan sit elokuun alussa kun mennään esikoisen 1v neuvolaan.

Hiiha & asukki
 
ripsutin : Terveystalo oli kyseessä...ultra olisi maksanut päälle 100e, siihen päälle lääkärin oma palkkio 40e (ei sisätutkimusta, vain pelkkä ultra) tai 80e (sisätutkimuksella) ja lisäksi vielä toimistomaksu päälle 13e. Eli siinä parin sadan hujakoilla olisi tullut maksamaan...

Kyllä se vatsa vaan on joka aamu sekaisin :/ Tänä aamuna oli myös yökkö olo ja mietin, että josko sitä nyt ensimmäiset aamupahoinvoinnit saapi kokea...eipä kuitenkaan vielä...Ja rinnat tuntuu niin kovasti kasvaneen..toisaalta se on ihan kivakin, kun pienirintainen aina ollut :rolleyes:

Itse en ole vielä kaupoille mennyt mitään vaatteita ostamaan, mutta eilen aloin vauvan peittoa neulomaan :ashamed: ehkä vähän aikaista sille vielä, mutta tykkään muutenkin neulomisesta joten miksikäs ei :D
 
Sekopo mulle ei edellisessä raskaudessa PregCheck antanu kertaakaan ollenkaan viivaa, ja testailin sitä vielä huvikseni 9+ viikoilla :D ja tulos kuitenkin istuu sylissä :D

Tipetsu Toivon mukaan tuo tuhruilu on täysin vaaratonta, ja hyvältä ainakin vaikuttaa, jos siulla testien viivat kuitenkin vaan vahvistuu :) täällä pidetään siulle peukkuja :)

Tuosta painon kanssa kamppailusta, niin täälläkin juuri saatu raskauskilot edellisestä pois ja hieman enemmänkin, ja edellisessä tuli se 12kg. Tarkoitus ois jos nyt jäis tuon alle painonnousu, että ei tarttes ens kesää niiden kanssa kamppailla :)

Täällä on ollu havaittavissa vatsan löysyyttä jo parin viikon ajan, ja tässä juuri sairastin myös rankemman "vatsataudin" tai päivystyksessä epäilivät myös mahdollista ruokamyrkytystä, mutta joka tapauksessa vessa oli hyvä ystävä viiden vuorokauden ajan :/
Väsymys on hurjasti lisääntynyt, että tämän puolivuotiaan kanssa oon joka päivä tyytyväisenä nukkunu päiväunet, että jaksaa iltaan asti suht järissään touhuta :)

Nonna88 ja muru 6+3
 
Nonna onpas erikoista ettei näyttänyt sinulle yhtään mitään, mikähän siihen oikein oli syynä :confused: Pitää ehkä käydä hakemassa vielä joku päivä apteekin oma testi jos siinä vaikka viiva jo olisi punaisempi...

Täällä myös pitäisi katsoa vähän tarkemmin tällä kertaa miten paljon ruokaa sitä suuhunsa laittaakaan.. Viime raskaudessa tuli yli 20 kiloa ja kyllähän siitä vähän neuvolassa huomauteltiinkin.. Kaikki kilot olen kyllä onneksi saanut pois tiputettua ja tänään puntarilla käydessä oli paino jopa pari kiloa vähemmänkin kuin edellisen raskauden alussa. Eli vajaa vuosi meni että raskaus kilot sai karistettua. Vatsa tosin aikamoinen löysä reppu tuossa edessä :rolleyes: no jos vaikka säästyisi taas arvilta kun on valmiiksi nahka venynyt :LOL:

sekopo ja miniMe 4+2
 
Heippa!

Nytpä hyppään tänne mukaan viimein, plussasin nimittäin jo vähän reilu viikko sitten, mutta jänistelin taustalla :rolleyes: Viikkoja on 5+3, vaikka eilisessä ultrassa ei ihan niiltä viikoilta vielä näyttänytkään, toivottavasti ensi viikolla näkyy sitten paremmin :)

Oireista voin kertoa sen verran, että lisää tuntuu tulevan muutaman päivän välein :O Alussa oli huimausta, pissahätää ja turvotusta, nyt on lisänä jo pahoinvointi, alavatsakivut, tissien ja nännien arkuus, hajuaistin terävöityminen ja sen vuoksi ruokahaluttomuus (kaikki haisee NIIN pahalta!) ja väsymys. Aikamoinen oirekimppu tunnun olevan, toivottavasti nämä nyt piisaa ja ei haittais vaikka vähän vähenisikin.

Mä laitan kanssa pyynnön tonne kerhoon, jos siellä vois sitten vähän henkilökohtasempiakin juttuja kertoa :)

10.3.2014
audree / 23 / 1. lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: knyte
Olipas tänne kertynyt parissa päivässä paljon tekstiä! Meni hyvä tovi jo lukiessa, joten en muista enää kenelle aioin kommentoida mitäkin. Omanapailen siis törkeästi :)

Täällä tänään 6+4, ja olo ok. Alavatsaolot on jääneet melkein kokonaan pois, välillä siellä toki juilii joten ei sekään ihan tunnoton ole. Muuten pahoinvointi jatkuu, samoin heikotus ja tissikivut. Olen edelleen tosi iloinen oireista ja saa luvan jatkua vaikka loppuraskauden ajan, en välitä kunhan pienellä vain olisi kaikki hyvin :heart:

Jee, viikon päästä varhaisultraan! :D Sitten nähdään millainen Nyytti siellä köllöttelee. Joku muuten puhui noista PregCheckin testeistä... täällä näyttää vahvuudeltaan puolet kontrolliviivaa haaleampaa. Eniten huolettaa se että näytti pari viikkoa sitten tasavahvaa, nyt oireiden osittaisen lievenemisen jälkeen haaleampaa. En kuitenkaan heitä vielä kirvestä kaivoon, aion olla varovaisen onnellinen ultraan saakka ja siellä sitten näkee onko kaikki ok.

Loma alkaa vedellä viimeisiään, viikonloppu vielä vapailla ja sitten sorvin ääreen. Aion olla hyvin hiljaista tyttöä raskauden suhteen ainakin ultraan saakka, joka on torstaina aamulla ennen työvuoron alkua. Ultran jälkeen voin sitten toivottavasti hengähtää mutten aio ennen np-ultraa puhua töissä mitään jos vain saan pidettyä asian salassa. Pitää toivoa etten pahemmin yökkäile, ihanaa vaan olla pahoinvoivana vahvojen ruoan tuoksujen ympäröimänä... :D Noh, sittenpä sen näkee miltä työnteko tuntuu :)
 
Tervetuloa audree! :wave:

Mä en ole tässä raskaudessa tehny ku sen digitestin ja luulen, et riittää, ku uskon niin kauan olevani raskaana, kun ei tuu mitään vuotoa. :p Ja onhan siinäkin, kun koko ajan vessassa käydessä kyttää, ettei mitään jää paperiin... Ja vessassa saa tosissaan ravata, yölläkin jopa kahdesti! Että on ärsyttävää, kun aina ei saa heti uudelleen unta. Mulla on aina ollu sama juttu alusta asti. Muuten onkin oikeestaan toi väsymys, joka sekään ei vielä kovasti haittaa, ja tänään vähän vihlo alavatsaa, mut ei oo repiny. Päivät on näköjään erilaisia.

Mies muuten kysyi aamulla, et koska lopetan kahvinjuonnin. Totesin, et varmaan parin viikon päästä, jos pahoinvointi taas alkaa... Mut muistan joku aika sit nähneeni jonkun otsikon, et raskaana ollessa kahvia ei olis hyvä juoda ollenkaan? Pitää kysyä neuvolasta, onko suositus, kun ennen on saanu juoda sen pari kuppia päivässä. Mä en muutenkaan juo sen enempää. Ja jos tulee kunnon pahoinvointi taas, niin tuskin kestän edes kahvin hajua. :)

Ai niin, kysyin neuvolasta tiistaina siitä varhaisultrasta, kun mulla ollu yks kohdunulkoinen, niin sijainen käski soitella ens viikolla, kun oma terkka tulee lomalta, niin saa laittaa sit synnytyssairaalaan lähetteen äitipolille, kun meidän kunnassa ei oo nyt tässä kuussa ketään ultraajaa. Ja vielä tässä vaiheessa sen ei kannata laittaa, kun on niin vähän viikkoja, eli kun ens viikon perjantaina tulee 6 täyteen, niin on helpompi päästä. Eli saa nähdä, pääsenkö. Tänään kyllä vähän säikäytti se alavatsan vihlonta, mutta kohdunulkoisesta kipu oli kyl kovempi.

Olipa omanapainen taas, mut en muista enää mitä piti kommentoida... :ashamed:

bambiina & pieni 4+6
 
Asunnosta Me asutaan tällä hetkellä kahdestaan n. 50 neliöisessä kaksiossa. Ajateltiin tässä pärjäillä vauvan kanssa jonkin aikaa ja sitte kun käy ahtaaksi niin etsiä sopivampi. Sitten kuitenkin vasta tietää, että mitä asioita asunnossa arvostaa lapsellisena ihmisenä. :) Nyt löytyy parveke ja hissi, mutta hissi on ihan minipieni. Sopivien vaunujen löytäminen tulee siis olemaan SUURI ongelma...

Jotkut onkin jo kertoneet, että milloin meinaavat kertoa raskaudesta muille. Mitäs muut? Meinaako moni kertoa kellekään ennen ultraa? Mulla on se tilanne, että mun vanhemmille on lähes pakko kertoa eräästä syystä (tästä enemmän kerhossa) jo noin kolmen viikon kuluttua. Ja jos me ei käydä varhaisultrassa, niin toi kertominen tapahtuu ennen ultraa... Sitten täytyisi vaan saada äiti pysymään hiljaa siihen ekaan ultraan asti, jolloin voisi sitten kertoa muillekin. :)

Joillakin näyttää olevan masuvuvalle jo kutsumanimi! Mulle on vielä niin outo ajatus koko vauva, että ei ole tullut vielä kutsumanimeä keksittyä. Ehkä se tulee sitten kun vauvan näkee ultrassa ja viimeistään, kun alkaa tuntea liikkeet. :)

Varasin muuten tänään ekan neuvola-ajan. Se on rv 8+4. :)

Cembalo ja toistaiseksi nimetön vauvaraukka 4+5
 
Mulla olis paljon kommentoitavaa yhteen jos toiseenkiin juttuun, mutta mun kaikki energia menee tällä hetkellä pahoinvoinnin torjumiseen ja kestämiseen. :x Mies on poissa kotoa ja nuo vanhemmat lapset täytys kuitenkin jotenkin saada pidettyä hengissä. :D

Huomenna rv 6+0 ja siitä se hauskuus vasta sitten alkaakin. :x
 
Anteeksi, nyt tulee niin omanapaista ku vain voi.. Selkää jomottaa ja vatsaan sattuu. Eilen oli päivällä tullut rusahtavaa tuhrua ja illalla tuli ihan kirkasta verta. Nyt yölläkin tullut kirkasta verta, ihan vähän tosin, mutta jotenkin ei oo mitkään hyvät fiilikset.. R-oireita ei ole, ei edes sitä itkuherkkyyttä mitä aiemmin oli. Eilen (ennen ku tiesin koko verisestä vuodosta, mietin että voisi vuokrata vauvalle alkuajoiksi sellaisen pienen pyörillä liikkuvan sängyn. Sitten vaan tuhahdin itselleni että eihän meille edes ole tulossa vauvaa.) Toivon niin, että nää luulot km:sta on vääriä. Mutta edellinen km alkoi just näin.. :'(
 
Villaruusulle tsempitykset ja tarrasukat! Toivotaan että vuoto on harmitonta.

Kahvista - mä olen juonut kyllä näissä kahdessa edelliessä raskaudessa kahvia sen kupin tai pari päivässä. Kun verenpaineet eivät pysy ylhäällä muuten. Maitokahvia menee. Kyllä sitten tulee stoppi kun ei enää kelpaa. Esikon aikana sain vain sen kupillisen alas. Kannattaa siis kuunnella myös kehoaan. :)

Testeistä - edelleen vain tällä yhdellä testillä täällä mennään. En ole saanut aikaiseksi enkä nähnyt tarpeelliseksi hankkia useampaa. Eipäs se paljon auta suuntaan jos toiseenkaan. :) Oon senverran pöljä että uskon ihan vakaasti siihen että kaikkeen on tarkoituksensa.

Kertomisesta - olen kertonut sen mukaan mikä on tuntunut mukavalta. Eilenkin jo kahdelle ystävälle tuli taas kerrottua. En jaksa siitä oikeastaan sen enempää stressata koska jos sitten käy jotakin on helpompi sekin kertoo kun tietävät..

Vauvan lempinimestä - Meillä tuli esikoisesta jostain syystä Kiho. Sit luontevasti tuli kiho kakkonen ja nyt odotetaan sitten kiho kolmosta. :) hih.

).( täällä aika vähän oireita nyt. Rinnat vähän kipeemmät ehkä kun ennen. Se uupumus kun tekee jotain iskee. Vessassakäynti tihentynyt. Ja niitä repeytymis/kiinnittymiskipuja aika mukavasti. Varsinkin kun erehtyy rehkimään. Ja palelee siis aivan valtavasti kanssa.

Tälläistä tähän perjantaipäivään.

E ja Kiho3 (vko 5+6)
 
Villaruusulle kovasti tsemppejä ja voima haleja :hug: toivottavasti pikkuinen jaksaa pitää lujasti kiinni..

Kahvia juon ainakin toistaiseksi sen pari kuppia päivässä. Esikoista odottaessa join myös alkuun kunnes ei enää tehnt mieli. Loppu raskaudesta alkoi taas kuppi päivässä maistumaan :) kehoa kuunnellen siis mennään senkin asian suhteen.

Kertomisesta
Vielä ei olla kenellekään kerrottu ja todennäköisesti hiljaa ollaan taas sinne nt-ultraan saakka, jonka jälkeen kerrotaan isovanhemmille ja sisaruksille. Suunnittelin ostavani siinä vaiheessa esikoiselle isosisko-paidan, hauska sitten nähdä ilmeet miten siihen reagoidaan :) Omalle äidilleni kyllä sanoin maanantaina ostavani testin, mutta tuloksesta en kyllä kertonut mitään :)

(.) Eilinen stressi raskaudesta on taas hälventynyt aamuisen testin myötä joka tuli lähes kontrolliviivan vahvuiseksi. Oli siis kaikista vahvin viiva mitä olen saanut. Nyt saa loppua tämän tytön testaamiset! Kieltäkää heti paikalla jos edes vihjaisenkaan siihen suuntaan että haen testiä!! Kaivelin esikoisen aikaista pinoa kun en muistanut milloin alkoi oireita tulemaan ja päivityksen mukaan 7+ viikoilla oli oireita ollut melkein kaksi viikkoa. Eli jos samaa kaavaa mennään niin ensi viikolla voisi ne oireet alkaa sitten täälläkin :)

Kuinka monella muuten on lemmikkejä? ja mitä mallia? Meillä on kaksi kissaa ja koira. Viime viikolla vielä oli 2 koiraa, mutta toinen muutti kasvattajan luokse kun puri esikoista kasvoihin.. Oli liikaa mummo koiralle tuo ikiliikkuja.. Onneksi kasvattaja pystyi sen kuitenkin ottamaan, niin ei tarvinnut tervettä koiraa lopettaa kuitenkaan. Kenellekään vieraalle sitä ei olisi edes voinut antaakaan kun on luonteeltaan niin erikoinen. Hyvin on kuulemma uuteen kotiin sopeutunut ja menee siellä muiden mukana niin kuin olisi ikänsä siellä asunut :) helpotti kummasti tuo tieto omaa ahdistusta koirasta luopumisesta..

Sekopo ja MiniMe 4+3
 
Voi ei Villaruusu!! Tarrasukkia pikkuiselle! :hug:


Elisabeth oot ihan fiksu kun et hae uutta testiä ;) Itse kun ole ehkä sen 15 testiä tehny,viimeks tänä aamuna :ashamed: :whistle:


sekopo ai vitsi,miten ihana idea hankkia isosisko-paita!! :) Saanko matkia? :D


Kahvia Juon sen kolme kuppia päivässä,esikoisestakin join ja ihan terve ollu,ei oo koskaan ollu mitään hänellä. Välillä ei pysty juomaan koko kuppia loppuun,eli kroppaa kuunnellen juodaan kahvia täälläkin.


Lemmikeistä meillä on 20v punakorva kilpikonna.. Joskus aikoinaan kun veljilläni oli astma eikä karva-elukkaa voitu ottaa,niin keksittiin sit veljen kaa kilpikonna. Kaksi niitä otettiin ja toisen tämä meidän konna sai hengiltä. Mun mukana tu nyt on kulkenu kämpästä toiseen,kun se oli alunperin "mun" konna. Plääh,on kyllä rasittavav hoidettava :headwall: Mutta se on niin kauan ollu,niin ei sitä raaski kenellekään vaan antaa.



).( etovaa oloa,paleltaa ihan hulluna,yöllä heräsin huonoon oloon,menkkamaisia jomotuksia toisinaan. Rinnoissa ei mitään muuta kuin toinen nänni hieman hellänä..
Viikon päästä maanantaina jos soittelis neuvolaan,sillon ois rv 6+0 ja aattelin kysyä pääsiskö varhaisultraan tuhrun takia,joka onneks jo vähentynyt huomattavasti! En varmaan pääse,mut sit kai pitää kerätä kolehti ja käydä yksityisellä.


Tarrasukkia,liimaa,teippiä,nastoja,niittejä,hakaneuloja,tarroja jne. kaikille masukeille!! :)


-Tipetsu ja onneli rv 4+4-
 
Kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan! On aika musertunu olo. Viikkoja kuukautisista laskettuna 7+4, mutta mielestäni niitä on viikon vähemmän.

Kertomisesta Mä kerroin parhaille ystävilleni, sitten ollaan molempien parille sisarukselle kerrottu ja molempien äidille (isät ovat olleet syrjittyjä.) Lisäksi mies on kertonut parhaille ystävilleen. Tässä onkin sitten mahdollisesti kiva selitellä kaikille, jos tämä nyt menee kesken. Toisaalta, kaikki ketkä tietää, niin olisin kyllä puhunut heille keskenmenosta vaikka eivät olisi tienneet raskaudesta.

Niin, siis vuoto on entisestään lisääntynyt, väliin vessassa käydessä ihan hulahtaa pönttöön, toisinaan ei tuu ku vähän paperiin.. (ja ravaan vähän väliä vessassa, "tarkastamassa"). Vielä ei ole kuin pieniä menkkakipuja, joten elättelen pientä toivonpoikaista vielä, että vauva sinnittelisi vielä masussa ja vuoto johtuisi jostain muusta. Tyttöä odottaessa kyllä vuosin kans, mutta silloin ihan alussa tuhruvuotoa joka toinen päivä. Tää on erimmoista. Soittelen kohta neuvolaan ja kyselen, josko pääsisi varhaisultraan. Mitä tässä vaiheessa voisi tehdä? Äh, tympäsee, että viikonloppu on just nyt eessä..
 
täällä virallisesti myöskin pahoinvointi alkanut.. ja siihen kaupanpäälle mun maha on jatkuvasti sekaisin. :( kurjaa.. tissiä jomottaa sekä repäisykipuja on. eli kyllä minä vahvasti alan uskomaan, että minillä kaikki hyvin!

tilasin eilen neuvola-ajan. ja sainkin sen jo ensiviikolle, jolloin rv on 6+5. mun mielestä se on vähän aikaisin?

nyt täytyy mennä hetkeksi lepäämään kun mies on pojan kanssa asioilla.

Niinuli ja mini 5+6
 

Yhteistyössä