**Maaliskuun murut** Elokuun ajatuksia

Mää siis kans liityn fb ryhmään JOS kaikki jatkuu hyvin ja ultrassa (sillon jossain hamassa tulevaisuudessa) kaikki on hyvin.

KatiO Mulla tuo kilpirauhasen vajaatoiminta on todettu vasta puoli vuotta sitten, tullut ilmeisesti kuopuksen syntymän jälkeen tulehdus joka johtanu vajaatoimintaan (tää arvailua lääkäreiden puolesta koska varmuutta ei ole saatu). Vielä arvot ei katastrofaaliset oo ollu ja viime arvot viitteitten sisällä kyllä, mutta ei mitkään maailman parhaat. Annostusta tosiaan nostettiin viimeks vähän yli viikko sitten ja katotaan 4 viikon päästä arvoja et nostetaanko lisää. Mutta edelliskerralla siis TSH arvo ollu yli 3, joka ei lupaa hirveen hyvää raskauden suhteen, eli lääkäritkin maininneet korkeamman keskenmenoriskin, ellei se nyt lääkenostolla olis laskenu lähelle 2.

Täällä kans kateellisena seurataan noita isommilla viikoilla menijöitä, olis ihana olla "jo" jollain rv10+ tai enemmän kun täällä tosiaan vaatimattomat 6+5 tänään.
 
Pahoinvointiin en osaa sanoa vinkkejä...usealla täällä tuntuu sitä olevan, toivotaan että se hellittää kun viikkoja tulee lisää.

Ja omaa napaa....
Mun pinna on kireä, mieheen tulee purettua, kaikki tehdyt ja tekemättömät hommat. Minun kohdalla johtuu ehkä tilanteesta, ensi viikon perjantaina on uusi ultra. Vuodoista eikä kivuista ole tietoakaan, mikä on hyvä juttu. Raskausoireita ei ole, ei ollut kyllä edellisessäkään raskaudessa.

TSemppiä kaikille:)

OivaAino 6+6?
 
  • Tykkää
Reactions: BigMomma
Heippa pitkästä aikaa kaikille!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Tällä kännykällä on niin mahdottoman hankalaa kirjoittaa tänne joten oon enemmän kirjotelly facessa :)

Mulla oli myös varhaisultra viikko sitten ma, tyyppi oli 9mm pitkä ja vastasi 3-4pvä pienenpää kuin menkoista.
neuvolassa kävin seuraavana päivänä ja la onkin nyt 13.3.
Saattaa toki muuttua vielä np ultrassa.

Mä oon ollut töissä nyt pari päivää loman jälkeen ja huomaa että on syötävä tosi säännöllisesti ettei huono olo kerkeä tulla.
Yritän kirjotella enemmän kun vain jaksaia avata koneen :D

kultasiipi 8+4
 
  • Tykkää
Reactions: Arell ja anu84
Täällä kai ois poksumispäivä, rv 8+0 POKSPOKSPOKS vaikka ultrassa koon puolesta vastasivat 7+6,menkoista laskettuna oli tuolloin 7+3.. Eli onko nyt sit 8+3 vai 8+0..?

Vissiin kai tässä alkaa ajatukseen hissuksiin tottumaan,mutta pelottaa ihan tautisesti! :( Eniten pelkään että lapset on vammaisia tai muuten sairaita,mä en pysty hoitamaan sairasta lasta..niin kauheelta kuin se kuullostaakin : /
Piti kyllä itkut tirauttaa perjantaina,ahisti niin kamalasti.. Ja kaikki muutokset mitä tässä pitää tehä,kämppä myyntiin,vuokralle muutto jne jne.. Ja missähän vaiheessa tämänkin tekis sitte..? Varmaan rakenneultran jälkeen "turvallisinta"..Ääh! Ja sekin,että miten kamalan iso maha tulee olemaan ja se äärettömän tukala olo :x Ja kun olen kummiskin aika pienikokoinen..

(.) ällöttää koko ajan,nännit kipeet ja muuteski ihan samat oireet kun tähänki asti. Maha alkaa pullottamaan jo..? Ja yksi juttu minkä oon nyt huomannu on se että hengitys on jotenkin hankalampaa ja huokaisut (jota tulee tehtyä sattuneesta syystä usein nykyään..) yskittää..? Nyt ihan tässä ööh 4viimeisen pvän aikana ollu. Pitää huomenna sanoa neuvolassa asiasta.. Joku keuhkopöhö tms.. Muutenkin on kyllä vetämätön ja laiska olo.

Pinna palaa helposti,esikoiseen varsinkin.. Ja huuto ja itku saa mut hulluksi :( Entäpä kun esikko ja kaksi vauvaa huutaa yhtäaikaa,ei hyvää päivää! Olen kyllä ollu eskoisen syntymästä asti aina hermona jos on itkenyt,itku ahdistaa ja ottaa kaaliin ja nyt kun tyttö on taapero ja omatahto alkaa näkyä,niin huutoa kuuluu tämän tästä jos jokin ei miellytä. Ja joka ikinen aamu kun tyttö herää,herää itkien! Mikä siinäkin on että pitää itkeä vaikkei mitään hätää ole? Itkee niin kauan kun noustaan sängystä,välillä lopettaa ja tuumailee ympäristöään ja sit saattaa jatkaa huutoa,aaarggh! Tuntuu kyllä että koko pvä on pilalla kun pitää huutamisella aloittaa.
Että "hieman" tuleva pelottaa ja ahdistaa,eikä oikeen osaa iloita asiasta.



-Tipetsu ja tyypit rv 8+0 tai 8+3
 
Noniin, kerrankin mulla on aikaa oikeen istua alas, kun pääsin tänään aikaisemmin töistä ja poika on vielä päivähoidossa. :D

Pahoinvointi täällä liiankin tuttu ilmiö.. Kannattaa kysyä primperania lääkäriltä, jos pahoinvointi on hurjaa, sitä ainakin määrätään raskaanaoleville. tosin minulle siitä ei ole apua.. olen päässyt harvinaisiin, 1-2% raskaana olevista, joille kehittyy hyperemesis gravidarum.. tämän diagnoosin sain jo esikoisen aikana ja nyt taas..

sydänäänistä kovasti olen yrittänyt kuunnella, mutta vielä ei ole tärpännyt. esikoisesta kylläkin istukka oli etuseinässä, joten voi olla että nyt on myös. kovat istukkavirtauksen ainakin kuuluu.

Nimistä oletteko miettineet jo tuleville lapsillenne nimiä? meillä on plakkarissa ainakin tytölle nimi, pojasta on vielä vähän epävarmaa.

Paino täällä laskusuunnassa oksentelun takia, ainakin -2kg jos ei enemmänkin. en pysty juuri mitään syömään päivisin, ja kalorimäärätkin jäävät reippaasti alle 800kcal/per päivä.. :(

Heitinkin jo aikaisemmin ilmoille ehdotuksen, että jos etusivulle kerättäisiin listaa, milloin kelläkin on ultraa niin olisi mukava nähdä, milloin kenenkin puolesta saisi jännittää, mielipiteitä tähän asiaan? :)

(.) Oksentelua, oksentelua, oksentelua.. eipä meikäläisen päivät juuri muusta koostu.. töissä yritän käydä, ja välillä se onkin melko tuskallista.. katsotaan miten käy, kun mies on tämän viikon reissussa töiden takia, että onko minulla edessä viikonloppuna tiputusreissu, vai pärjätäänkö ilman.. koko raskaudesta menee täysin into ja nautinto tälläisten olojen takia.. ehkä tämä vielä joskus loppuu.. ;o

-N 9+2
 
Pahoinvointi pysyy mulla paljon paremmin kurissa, kun en oo kotona. Vielä kun ei oo haluttu tulevasta vauvasta kenellekään kertoa on paljo helpompaa pitää pahoinvointikin salassa. Mut kun ollaan esikoisen kans kahestaan paljon kotosalla, niin annas olla kun on huono olo ja tuo taapero on äitiä taputtelemassa, kun äiti halaa vessanpönttöä. Aamut alkaa mulla paljo paremmin, ku mahollisimman nopsaan heräämisen jälkee nakertaa vaikka näkkäriä, muutenki on näkkäri helpottanu monta kertaa, kun on huono olo meinannu päästä yllättämään. Mun kaveri kehu myös noita pahoinvointirannekkeita (Tuotteet - Yliopiston Apteekki). Eivät kuulemma poista oloja kokonaan, mut lievittää kyllä ihan kivasti.

Doppleria en oo edes harkinnu hankkivani, mulla varmaan pää sekoais, jos en joku kerta ääniä kuuliskaan. Mulle riittää ihan nuo neuvolakäynnit ja se, et omat olot ja tuntemukset vauvan hyvinvoinnista on hyviä.

Paino ei oo ottanu vielä hyppyjä suuntaan eikä toiseen. Toisaalta ei tarvis paljon noustakkaan, kun mulla on pikkusen tota vararengasta kertynyt, ei paljon, mut vähän kumminki. :)

Nimiä oli jo esikoiselle mietinnässä useita, joten täytyy kattoa, kenen näkönen lapsi nyt tulee. Meillä esikoista alettiin kutsua omalla nimellään jo ihan muutaman päivän päästä syntymästä, kun ensin vähän kateltiin, että kenen näkönen tapaus se on. :)

Jotenkin musta tuntuu koko ajan, et tämän lapsosen syntymään on enää tosi vähän aikaa, vaikka viikkoja ei oo vielä ees kymmentä. x)
 
Heippa. Täällä ei ole tullut pyörähdettyä aikoihin vaan seurannut fb-jutustelua.. nimimerkitkin tuntuu ihan vierailta ja onhan joukkoon uusia tullutkin sitten alun! Onnea plussista niillekin, jotka tulleet minun viime käynnin jälkeen! Itsellä ollut hyvin oireeton alkuraskaus, rinnat hiukan hellät, väsyttänyt hetkittäin hiukan enemmän kuin normaalisti ja syödä on saanut kiitettävästi, siinäpä ne. Sokerirasitukseen terkka ohjaa myöhemmin, varsinkin kun tuntee itsekin olon heikottavan kun vatsa pääsee yllättäen tyhjäksi, mutta tuskin mitään vakavampaa on, sillä kaikki arvot ja pissa hyvät. Viime viikolla oli eka neuvola ja terkan ultraus, siellä pieni näkyi, sydän sykki ja hiukan liikkuikin. Ensi viikolla labra ja 28.pv np-ultra..näillä mennään eteenpäin..

Niin ja doppleria en myös minä ole aikonut hankkia. Vasta näin kirpparilla sellaisen 6e, ja pyöritin pitkään käsissä mutta tulin siihen tulokseen etten tarvitse. Kohta kun liikkeet kuitenkin rupeaa tuntumaan, riittää se minulle varmuudeksi jatkossakin. Hassua miten kaikki muuttuu, nykyään voi sellaisen kotiin ostaa, kun taas äiti kertoi miten terkka ja lääkäri kuuntelin putkella vatsan läpi..
Bulla ja hippunen 8+5
 
Viimeksi muokattu:
Minä haluaisin kanssa liittyä fb:n jos np-ultrassa kaikki ok. Ja np-ultraan tuli muuten aika ensi viikon perjantaille :O Vähänaikaa sitten tuntui, että siihen on hirveän pitkä aika, mutta nyt se olisi JO ensiviikolla. Silloin kasassa neuvolan mukaan 11+2, vu:n ja minun laskujen mukaan 11+4. Yritin siirtää aamulla aikaa toiselle päivälle, mutta olisi mennyt seuraavan viikon keskiviikolle, johon vastaaja sanoi että on liian myöhään, kun silloin jo 12+0. En oikein ymmärrä miten nuo mittausajat saattavat noin vaihdella kunnittain. Jossain 13+0 taitaa olla ihan normaali.... ??? :confused:

Sydänäänet sain aamulla kuitenkin kuulumaan, hyvin vaimeasti kyllä, mutta kuitenkin puksutti :heart: Ensimmäisiä lapsia odottaessani olin monta kertaa aivan hermona kun tuntui ettei muksu liikkunut, aika monta yötöntä yötä tuli vietettyä :( Saa ainakin omia hermoja rauhotettua. Taitaa olla nuo neuvolaan pääsyt aika vähissä täälläpäin. Dopplerin hankin edellisen raskauden aikana käytettynä, mutta silloin en ehtinyt sitä koskaan käyttämään. Doppleri saapui päivän jälkeen kmtyhjennyksen...

Nimiä ei täällä olla vielä mietitty. Esikoisenkin nimi päätettiin kun pappi oli jo saapunut ristiäisiin :LOL:

Pahoinvointia täällä ei juurikaan näy, pientä ällötystä silloin tällöin. Muita oireita on oikeastaan tissien arkuus ja turvotus, nenän limakalvot ihan kamalan kuivat, ummetus, levottomat yöt, jano, ajoittainen väsymys, yöllinen vessassa ramppaus. Fyysisesti todella väsynyt, pyörällä polkeminenkin tuntuu ylivoimaisen rankalta.

Nonna88, älä sinä siellä stressaa :) Tälläviikollakin toukat on vielä niin pieniä, että niillä on runsaasti tilaa karkailla anturin alta. Olen itse huomannut että itsellä ainakin kohtu tuntuu joku päivä/aamu tosi selvästi tuossa heti häpyluun päällä, silloin olen äänet saanut kuulumaan ja jos kohtu ei oikein tunnu, niin ei kuulu äänetkään. Varmaan suoliston tavaran määrästä ja virtsarakon koosta riippuu aika paljon onko kuuntelun tiellä esteitä?? En tiedä, näin olen asiaa funtsinut.

Pienemmillä viikoilla kulkijat, tsemppiä teille, kyllä se aika kuluu vaikka ei siltä tuntuisikaan. Mutta ymmärrän hyvin teitä, itse lasken koko aika päiviä np-ultraan, josko sitten uskaltaisi kertoa tästä meidän ihanasta uutisesta muillekin :heart:

Pikkusukka 10+0
 
Kirjoitin pari päivää sitten pitkät litaniat mutta kaikki hävisi jonnekin bitti avaruuteen niin en jaksanut aloittaa alusta.

Tipetsulle onnittelut tupla-uutisista ja tsemppiä!

Täällä oli eka NLA tänään, eipä siellä kummempia vielä näillä viikoilla. Varattiin aika np-ultraan, se on 3.9, tuota ennen, taisi olla viimeinen päivä, on eka lääkäri neuvola.

Täälläkin pahoin voidaan. Etovaa oloa on pitkin päivää, oksentamaan jouduin tänään töissä kertaalleen. Nälkää en kestä yhtään, heti tulee kamala olo. Väsymys jatkuu myös.

Hermoja mulla ei ole yhtään. Mies saa olla aika rauhassa mutta lasten kanssa napsahtaa tämän tästä. Onneksi alkoi Työt!!

Nyt pitäisi sinnitellä hereillä vielä pari tuntia, niin pääsee nukkuu, ihanaa!

Äitee RV 8+0
 
Heippa :)

Ultrakuulumisia
tänään :) Ekaa kertaa nähtiin pieni herne, ja siellä sykki sydän hienosti, kokokin vastasi viikkoja vaikka mittaus ei täysin tarkka olekaan ruskuaispussin takia. Pääasia oli kuitenkin, että oikeassa paikassa oli pieni ja, että sydän sykki :heart:

Tervetuloa taas uudet odottajat! Jos haluatte listoille, niin laittakaa jooko punaisella teksti, tai muuten selkeästi kirjoittakaa pyyntö päästä listalle. En viitsi lisätä automaattisesti, jos joku ei sinne haluakaan. Myös päivityspyynnöt selkeästi kiitos :flower:

Nimiä meillä on tytölle hurjan paljon, esikoinen kun on tyttö. Pojalle muutama kiva ollaan keksitty, eiköhän noista joku kelpaa.

Paino nousi heti plussauksen jälkeen 49 kilosta 52.5 kiloon, mutta nyt kun turvotus helpotti on paino jämähtänyt tonne 51kg tienoille.

Olo on aika ällö, oksensin eilen ekaa kertaa ja oikein kunnolla sitten tulikin. Pitkin päivää sai vierailla vessassa :/ Tänään ollut parempi päivä, mutta paljon pahempi olo kuin esikoisesta. Mun äiti huomautti myös rintojen kasvamisesta :D On kyllä särkenytkin ja pistellyt, joten kiva että jotain tapahtunutkin :p

Arell ja Herne 7+2

MUOKS taas* Voin alkaa kokoamaan listaa ultrista kuten pyydettiiin, jos löytyy kannatusta muiltakin :)
 
Viimeksi muokattu:
Voimia ja tsemppiä kaarina80 :(

Mä vähän suhtaudun epäillen tohon Primperan lääkkeeseen, kun mulle määrättiin sitä maidoneritykseen... Multa sitä löytyis lääkekaapista, mut tosiaan kun tytöt syntyivät sektiolla ja maito ei noussut viikkoon synnytyksestä niin tuota sitten määrättiin maidonnousuun. Silloin lääkäri sanoi, että joillekin tuo lääke aiheuttaa sivuoireena maidoneritystä ja parin tabletin jälkeen se sitten tehos muhunkin. En taida ainakaan ilman lääkäriltä kysymistä ruveta sitä ottaan =D

Mulla välähti tänään, että mun pahoinvointiin auttaa limppari! Ainkain Zero, mutten viitsi sitä nyt määräänsä enempää kitata. Normalisti en juo limsaa lainkaan, mut jos joskus juon niin se on aina lightia. Oliko "laittilimppareissa" jotain rajoituksia raskaanaoleville? Ymmärtääkseni ei olis muuta kun et noita kokiksia ei sais kovasti juoda kun niissä on sitä kofeiinia. En juo kahviakaan, mutta teetä kyllä senkin edestä. Ajattelin kyllä töissä varautua noihin limpskoihin, kun tänään ennen pullon avaamista jouduin laskeen hitaasti ja toivomaan etten oksenna lavuaariin, niin lähellä oli (meidän työpisteessä ei ole vessaa, joten sinne ehtimistä ei vois edes harkita).

Voisin kans liittyä fb:iin kun/jos ens viikon ultra on ok ja lupa elätellä toiveita.

Nimeä en ole villeimmissäkään unelmissa uskaltanut miettiä =) Eniten tuottais vaikeuksia kummien valitseminen, kun ajateltiin että tytöt jää meidän ainoiksi ja luottoihmiset käytettiin siinä. Mutta kumpikaan ei onneksi ole vielä ajankohtaisia asioita. Mä olin jo usean vuoden ajan suunnitellut, että jos saan tyttäriä niin niillä olis oikein upeat nimet, jotain Rebeccaa ja Jessicaa. Sit mies ei lämmenny tollasille nimille yhtään. Yks kerta tullessaan sairaalaan meitä katsoon niin heitti pari tytön nimeä, et kysy et voitaisko kutsua vaikka tollaisilla nimillä, kun parempi sekin kun A ja B, kun ei ollut mitään työnimeä. Ja niin siinä kävi, että tytöt oli ihan niiden nimien näköset ja ne nimet sitten jäivät.
 
Pahoittelut kaarina! :(

Onnea hyvistä ultrankuulumisista!
Lightilimuissa pitää katsoa, että on oikeita makeutusaineita, en muista just nyt mut löytyyhän siitä lista netistä :)

Välillä on olo ettei tuolla oo ketään, välillä mennään taas luottavaisin mielin. Eilen vahvistui taas oksetus-olo, jatkui yölläkin kun heräsin ja nyt makaan vielä sängyssä nieleskellen. Niskat on jumissa ja päätä särkee, väsyttää ja on kova nälkä iltaisin. Niin ja nännit on hellänä. Ens tiistaina ekaan neuvolaan. Voi kun aika menis nopeammin!

Nemmiina ja KH 6+4
 
Mä join viime raskaudessa light-limuja, mutta nyt oon lopettanut kokonaan light- tuotteiden käytön. Moni noista makeutusaineista on aikamoista myrkkyä! Ja itse en tosiaankaan ole kovin tarkka minkään tuotteen suhteen ikinä. Nää makeutusaineet nyt ainoastaan kammoksuttaa. Mm. aspartaami on liitetty useisiin sairauksiin ja vaivoihin sekä sen on todistettu lisäävän painonnousua. Aspartaami vaikuttaa häiritsevästi sellaisiin aivojen osiin, joissa muodostuu mm. kylläisyyden tunne. Se on tälläkin hetkellä EU:n tarkassa syynissä, jossa tutkitaan onko siitä niin kovaa haittaa terveydelle että se pitäisi kieltää.
En siis halua paasata ja itsekin olen tuotteita käyttänyt, vasta viime vuoden aikana olen enemmän lukenut erilaisten makeutusaineiden haitallisista vaikutuksista. Terve tyttö minullekin syntyi cokiksesta huolimatta :)

Aspartaami on vielä tuolla listalla aineista jotka sopivat raskauden aikana!! Tässä THL:n sivuilta :
"Asesulfaamia E950, aspartaamia E951 ja sukraloosia E955 voi käyttää. Syklamaattia E952 ja sakariinia E954 ei suositella. Aspartaamin turvalliseksi arvioitu enimmäiskäyttömäärä ei ylity tavanomaisessa ruokavaliossa. Syklamaatin ja sakariinin on todettu suurina annoksina aiheuttavan koe-eläimille syöpää, ja niiden enimmäiskäyttömäärät ovat huomattavasti pienemmät."

Tosta Primperanista oli mielenkiintoista kuulla tuollainen sivuvaikutus!! Mulla ei tullut maitoa ekassa raskaudessa missään kohtaa kunnolla, mutta en saanut minkäänlaista apua tai lääkitystä asiaan. Pitääpä nyt osaa vaatia jos tarvetta taas on! Kiitos tiedosta siis :)

Tänään on eka neuvola muuten, jänskää :)

Arell ja Herne 7+3
 
Olen todella pahoillani teidän perheen puolesta kaarina80 :hug: Voimia suruaikaan ja kaikkea hyvää tulevaan!

(.) Täällä olot ei juuri ole matkan varrella muuttuneet. Kohdun kasvukipuja on viimeisen viikon aikana ollut taas enemmän ja ovat olleet rajumpia kuin hetkeen, mutta en ole asiasta kovinkaan huolissani. Kohtukin kasvaa varmaan vähän aaltomaisesti eikä jatkuvan suoraviivaisesti joten tuskin se muillakaan on aina tasaisen kipeä. Pahoinvointi on nyt aamuvoittoisesti ottanut takapakkia ja pahentunut, aamuisin on tullut kyökkäiltyä ilman syytä tai vaikka jonkin hajun takia. Oksentaa en silti suostu ellei ole pakko, vihaan sitä niin paljon vaikka varmaan helpottaisikin vähän.

On tässä tullut mietittyä että pitäisikö tuo aamukahvi jättää välistä. Tuntuu että siitäkin tulee huono olo eikä sitä enää tee edes sillä tavoin mieli kuin ennen. Aamukahvit tulee keitettyä koska se on osa aamurutiinia. Mitenkäs muiden kahvinjuonti, onko ihan alusta tullut muutoksia juomatottumuksiin?
 
Hei!

Kävin jo aiemmin ilmoittautumassa, mutta jäi nuo tiedot laittamatta kunnolleen.

Eli LA 8.3. Meelia/35/3.lapsi

Täällä on kyllä tosi mukavasti tätä keskustelua, olen yrittänyt ehtiä pysyä kärryillä, vaikka en ole ehtinyt kirjoitella. Pahoittelut niille, joita on suru kohdannut :hug:. Keskenmeno on kyllä kurja kokemus.

Hyviäkin uutisia on ollut paljon, ultrakuulumisia on mukava lukea. Saapa nähdä, miten itse ehtii np-ultraan, kun eka neuvolakin on vasta ens viikolla ja siellä vasta varaillaan aikaa. Kesä pistää täällä neuvola-ajat melko kortille.

Nimiä minä oon miettiny aina, oli vauvaa tulossa tai ei :D. Mutta oikeesti sopivan nimen keksiminen on tosi vaikeaa. Meillä on jotenki hirmu hankalat nimimaut kummallakin, molemmille sopivia vaihtoehtoja on äärimmäisen vähän. Tytölle mulla olis toinen nimi, pojalle ei vielä mitään.

(.) Pahoinvointi ja väsymys on hiukan hellittänyt, mutta edelleen kyllä vähän heikkohappista tämä elely. Onneksi pystyy syömään vähän paremmin, se tekee jo paljon. Mutta aika rajoitettua syöminen edelleen on ja pitää ottaa aina evästä mukaan kun lähtee johonkin, missä ei tiedä, mitä on tarjolla. Kyläily on ollut siis pois laskuista pitkään, kun ei vielä halua paljastaa tätä kelle tahansa.

Mukavaa viikkoa!

Meelia ja pikkuinen verso 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: Arell
Heissan!

Ehkä uskaltutuisin liittyä seuraanne jo.
Eli LA 13.3. Hemu80/33/2.lapsi/TYKS

Ensimmäinen lapsemme sai alkunsa 3. ivf:stä ja toista yrittäessä meni pakastealkiot ja klinikan kesätauon ajaksi lääkäri määräsi keltarauhashormonin ovulaation jälkeen avuksi ja siitä ekasta kierrosta sitten ihmeeksemme tärppäsi.

Viikko sitten maanantaina kävimme varhaisultrassa jossa näkyi hieno syke ja alkio vastasi viikkoja 7+5 noin 3pv enemmän kuin mitä itse ovulaatiosta arvelin. Hirveästi jännittää taas meneekö kaikki hyvin, mutta nyt olemme ainakin ohittaneet ne vaiheet joissa ongelmia on ilmennyt. Takana on kohdunulkoinen, keskeytynyt keskenmeno (sykettä ei nähty koskaan) ja lukuisia kemiallisia/varhaisia km.

Ensimmäisessä raskaudessa oireita ei ollut oikein mitään mutta nyt sitäkin enemmän. Huono olo on seurana joka päivä koko ajan, turvottaa, närästää, rinnat ovat turvonneet ja kutiaa, tuska kuuma, mikään ei maistu, nälkä silti koko ajan ja tosi monet hajut tekevät pahaa varsinkin vahvat pesuaineiden hajut.

Huomenna olisi eka neuvola. Viime raskaudessa sielläkin ultrattiin ekalla käynnillä.. toivottavasti nytkin niin näkisi että kaikki kunnossa.

Voisin myös liittyä sinne fb:n kerhoon jos joukkoon mahtuu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Arell
Mahtuuko matkaan?*Toinen tulossa, vähän yllättäen. Esikoinen on 11k,uus tulokas olis näillä näkymin tulossa maaliskuussa. Vähän jänskättää miten jaksaa kahen pienen kanssa ku ikäeroa meille tulee n 1,5vuotta.
 
Hei,
Minäkin kyselen vieläkö ryhmään mahtuu mukaan. Kovasti tekisi mieli päästä jakamaan tuntoja, kun ei tätä raskautta ole vielä kellekään paljastettu.

Meillä siis odotellaan jo kolmatta. Sisarukset 4,5 ja 3,5 v, tuolloin vuoden ja vajaan kuukauden ikäerolla tupsahtaneina. Mikä johtikin siihen, että seuraavaa sisarusta harkittiin vähän enemmän, ja olen vieläkin hiukan ihmeissäni, voiko olla totta että tähän vielä ryhdyttiin... Samoin lähipiirin ajatukset ovat täysi kysymysmerkki, osa pitää kahta lasta jotenkin niin itsestään selvyytenä normina. On siis vähän apua mielialat...
Muutoin olen voinut ok, mutta pahoinvointi on ollut voimakkaampaa kuin kahdessa aikaisemmassa raskaudessa, oksenneltu on. Ja tänään säikähdykseksni vessassa käydessä tuli paperiin hiukan ruskeaa limaa muutamaan otteeseen, mikä toivottavasti nyt ei ole mitään sen pahempaa.

Nyt siis rv. 7+0
 
Heippa,

Täällä Niiskuneitikin ilmoittautuu joukkoon. Tosin ikää jo lähemmäs 30, vanha nimimerkki vain on jäänyt kiinni menneisyyden vuosiin:).

Mutta tärkeimpänä LA 17.3./esikoinen/kätilöopisto. (kännykällä en saanut fonttia punaiseksi:()

Oli pakko liittyä ryhmään, kun tekisi niin mieli iloita ja lörpötellä raskaudesta ties kenelle, muttei vielä uskalla. Mielenrauhan vuoksi kävin tänään yksityisellä ultralla, ja siellähän se oli sykkeineen kaikkineen!:D. Nyt voi sitten hyvillä mielin odotella 12vk seulontaa.

Raskausoireista pahin on turvonnut vatsa, voisi kuvitella että olisin jo pidemmällä, en tiedä miten saan tämän töissä salattua, kun ensi viikolla pitää lomalta palata....

Muuten on vain vähän rinnat kipeät, kuvottaa, väsyttää ja kaikki haisee pahalle => lisää kuvotusta. Tosin lukien muutamien kommentteja pahoinvoinnista, minun versioni taitaa olla hyvin pientä.:)

Niiskuneiti ja salamatkustaja 8+1
 
Meelia ja Hemu, tervetuloa! Olette listoilla nyt :wave:
Taika ja Mesimarjaana, ehdottomasti mukaan vaan :) Tervetuloa teillekin :)

Fb-kerhosta on infoa varmaan kun selaa vähän taaksepäin, sielläkin vielä tilaa uusille :)

Mulla oli tänään eka neuvola :cool: Aika perusjuttuahan toi oli toisella kertaa, mutta kiva kuitenkin käydä. Perustestit tehtiin ja kaikki ok. Vieläkään en tiedä synnytänkö Kättärillä vai Naikkarilla, riippuu siitä pitävätkä Naikkarilla mun raskautta riskiraskautena vai ei. Tuskin kuitenkaan, ylimääräiseen ultraan saatan päästä loppuvaiheessa ja jos siellä ok niin enköhän Kättärille mee. Tämä siis siitä syystä, että -07 poltettu Loop-hoidolla kohdunkaulan solumuutoksia, lisää ennenaikaisen synnytyksen riskiä. Ultrat kuitenkin hoidetaan Naikkarilla :)

Arell ja Herne 7+3


MUOKS* Niiskuneidin lisään myös listalle! Tervetuloa :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä taas uusia! Ihanaa! Tervetuloa! Ja hirmuisesti voimia Kaarinalle!!

Kaikenlaista ehditte jutella. Millään ei meinaa pysyä kärryillä. Pää on ihan laho nykyään. Johtuukohan tästä raskaudesta? Tänään mm. kävin pihalla etsimässä meidän lomittajaa enkä huomannut ollenkaan että se oli lähtenyt naapuriin meidän autolla ja hevoskopilla. En siis varmaan huomaisi jos ne häviäisi tästä pihalta. :)

Light-tuotteita emme käytä. Limuja ei käytetä muutenkaan. Mahdollisimman paljon luomua ja lähiruokaa ja vähän prosessoitua pyritään joka tapauksessa syömään. Erityisesti nyt raskaudenkin aikana. Juuri nuo kaikki lisäaineet mietityttää. Ja einekset/valmisruuat yököttää jokatapauksessa. Helppoa välttää siis.. ;)

Nimiä ei olla mietitty. Esikon aikana aloitettiin todella aikaisin. Yksikään niistä ei tullut käyttöön. Sairaalassa tyttö oli musta Violan näköinen. Se on hänen toinen nimi nykyään. Muut kaksi sai mies päättää. Ja päätös tehtiin tunti ennen papin tuloa. Pojan kohdalla sitten pyöritettiin kanssa ihan loppuun asti näitä. Sitten annoin miehelle tehtäväksi päättää. Kuulin sen siinä vaiheessa kun pappi kysyi. Hyvä nimi tuli pojallekin. Ai miten niin luotan toiseen täysillä? ;)

(.) Kävin sitten eilen päivystyksessä kovien vatsakipukohtausten takia. Appiukka patisti. On siis lääkäri kanssa ja halusi varmistaa ettei ole kohdun ulkopuolinen raskaus. Tyyppi oli ihan oikeassa paikassa ja sykekin näkyi jo hienosti. Vatsakipukohtausten syyksi nyt arveltiin sappikohtauksia. Pitää seurata mistä ruoka-aineista ärtyy ja välttää niitä sitten. Muuten ihan jees mutta kun muutenkaan ei ole kovin monta ruokaa mitä tykkää /haluaa syödä niin nyt vielä moneen kertaan pitää miettiä. Mä voisin ihan mielelläni ottaa sen vauvan mutta en näitä raskausajan vaivoja. Hölmö minä. niinpä niin.

Näin tänään. E ja K3 vko 9+3
 

Yhteistyössä