Maaliskuun murut<3**Lokakuussa**

Huomenta!

Täällä oli puhetta siitä onko vauvalle oma huone vai nukkuuko samassa vanhempien kanssa. Meillä molempi parempi :) Vauva nukkuu aluksi meidän makkarissa mun puolella sänkyä että on helppo herätä itkuun, kun on isompi (reilusti isompi, lähempänä vuotta) aletaan totuttaa omalle huoneelle, josta pitää siihen mennessä siivota tietokone pois. Siihen saakka vauvan hoitopöytä, vaatteet jne. ovat "omassa" huoneessa, vain pinnis makkarissa.

Katti Matikainen, onko sulla jo SI-vyö käytössä? Jos lonkan ja selän alue kipuilee, voin suositella! Itselläni se auttoi älyttömän hyvin ja ensimmäinen työpäivä vyön kanssa oli kuin pala taivasta. Työvuoron jälkeen on niin kipeä että on yleensä vaikeaa vaihtaa työvaatteet ja köpötellä pukuhuoneesta parkkipaikalle, mutta vyö puolitti kivut. En olisi ikinä uskonut että apu on niin suuri. Apuvälinelainaamosta lainattuna kokeilu ei maksakaan mitään :) Olisiko teillä töissä muuten mitään mahdollisuutta uudelleensijoittaa sua äippälomaan saakka? Onko sen verran iso firma että jostain voisi löytyä esim. joku sihteerin pesti siihen saakka? Mulla tuo on sitten seuraava juttu jos kohtu jatkaa supistelua sillä enempää ei meilläkään voi ilman osastosiirtoja keventää. Tosin en tiedä onko talossa vapaita kevyen työn töitä mutta tarpeen vaatiessa tilanne kartoitetaan. Yritän vielä sinnitellä mutta lastani en työnteolle uhraa, vauva on tärkein.

Täällä poksutaankin huomenna jo 21+0 ja rakenneultrakin on viimein lähellä :) Tuntuu että sitä on pitänyt odottaa iäisyys! Aika myöhään meillä toki onkin, aika on perjantaina aamulla ja silloin on jo rv 21+4. Dopplerilla olen kuunnellut harva se päivä ja sydän sykkii ihanasti <3 Toivon kovasti että vauva olisi terve eikä mitään huolestuttavaa löytyisi. Sukupuoli olisi myös aivan ihana saada tietää, odotan sitä kuin lapsi joulua :)

Mukavaa sunnuntaita!

Mayinka & Nyytti 20+6
 
Huomenta päivää! :)

Vauvan nukkumisesta, esikko saa aikanaan tässä oman huoneen ja vauva nukkuu "sivuvaunussa" miun sängynreunan vieressä kuten esikoinenkin. Nyt on tuosta tytöstä tullut niin herkkä-uninen että joutaakin sitten omaan huoneeseen, rauhottuu varmasti kaikkien unet :) Vauva sitten siirtyy tytön seuraksi kunhan yöt sujuvat ok ettei herätä isompaansa :)

Imetysliiveistä Juu älkää ainakaan Changesta ostako. Itte ostin sieltä ja kylä ne asiansa ajo muttei mitkään parhaat. Enkä raaskinu ostaa sit toisia kun oli myös sellaset verkkoliivit ozbabylta ostettuna, mitä käytin kotona niin ei painanu eikä kiristäny, suosittelen semmosia heti synnytyksen jälkeen ja yöliiveiks tosi kätsät, maksoki vaan kympin :) Onhan niitä muunkin mallisia, elikkä siis vaan sellaset urheiluliivi-malliset verkkomatskuu olevat rintsikat, neuvolasta sain tän vinkin imetyksen ensi hetkiin kun maito nousee ja rintojen koko vaihtelee :) Nyt meinasin tilata lumingerielta/ozbabylta toiset luukulliset imetysliivit noiden changen liivien pariks vielä, eiköhän niillä sen hetken pärjää kun imettää. Sit saa hetkeks ne hommat jäädä, pääsee jotain pitsihepeneitäkin ostelemaan.. ;)

Onko muilla ollut jo turhautumista omaan kehoon? Itteeni on jo alkanu tää valas-olo ärsyttämään ja ku ummettaa ja hengästyttää ja vatsaa kivistää ja aargh.. Just kerkes esikon jälkeen tottua omaan kehoon takas ja jakso hyvin ja olo oli ihana ja sitte taas paisutaan.. -_- Niiiiin ootan että pääsen juoksemaan! Yms muuta urheilua harrastamaan niin että hiki kunnolla lentää ja rääkkää, nyt supistelee niin ei voi :/
 
Viimeksi muokattu:
Sajeva en tiedä kirjoitatko tietokoneella, kännykällä vai millä laitteella, mut ainakin tietokoneella kirjoittaessa tässä tekstikentän yläpuolella on noita erilaisia merkkejä, joista yksi on hymiö. Sitä klikkaamalla saa auki valikon, josta voi valita erilaisia hymiöitä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
Babytwo mulla alkaa itse asiassa kroppaturhautuminen hellittää, kun en voi niin huonosti koko ajan. Taidan olla vihdoin saapunut siihen helpompaan keskiraskauteen, jipii! Mä olen kanssa kova urheilemaan, ja kovimpien treenien poisjääminen toki aina jossain tuntuu. Mutta kun tämä on mun vimppa raskaus, niin koitan nyt nauttia tästä. Masuakin tulee vielä ikävä...

Mayinka mikä on SI-vyö? Onko se siis semmoinen ihan perus tukivyö? Mullakin sellainen on, saan takaisin lainasta tällä viikolla. Olen käyttänyt sitä loppuraskaudessa enimmäkseen vetämään masua kasaan silloin kun tuntuu että nahka oikein venyy. :D Jotenkin se helpottaa siihenkin ikävään tunteeseen.

Pikkusukka vielä yksi kysymys Bravadoista! Mulla on ympärysmitta 75, luuletko että se M koko on silti hyvä? Kuppikoon puolesta tarvitsisin sen.

Se olis sitten yhtä kuin rv 19+1. :) Ja tasan kaksi viikkoa rakenneultraan, BYHYY! :D
 
Mä vetelen pohjalukemia täällä verrattuna suurimman osan raskausviikkoihin, hitaasti, mutta varmasti ;) nyt mennään siis 16+3 ja hyvin on aikaa valmistautua vielä vauvan tuloon. Imetysrintsikat, vauvan vaatteiden järjestely, vauvavoiteiden hamstraus ja vauvahenkareiden, sitterin, kaukalon jne. hankinta ja järjestely ovat to-do-listalla. Haluaisin saada ne valmiiksi viim. pari kuukautta ennen la, niin jos iso maha+supistelut vaivaavat, niin ei tarvitse enää stressata muista asioista. Haluaisin myös rauhassa tutustua eri tuotteisiin, jotta löytyisi meille sopivimmat.

Onko teillä suositella hyvää sitteriä? Baby björniä kehutaan, mutta tyyrishän se on.

Sitten rakenneultran jälkeen alkavat tosin kunnon valmistelut. Ja niin, minäkin tilaan bravadot, niin lupaavilta vaikuttavat. Siellä oli myös vaihyoehtona saman merkin liivit, joissa on pienet ympärykset isoillakin kupeilla. Kerron sitten kokemuksia miltä vaikuttavat. :)

Mulla on hirveä olo aamuisin ja oksentelen, mutta on yksi leipä, joka pysyy sisällä: porkkanasämpylä fetajuustolla, keitetyllä kananmunalla, kurkulla ja punajuurisalaatilla. Niin hyvää! Tänään teen ruuaksi kananmunakastiketta perunoiden kanssa, himoitsen koko ajan kananmunia! Hassu juttu, kun ekat 2kk oksensin aina, kun edes näin kananmunsn. :)
 
Oli puhetta ollut, että saako vauva oman huoneen. Meillä vauva nukkuu meidän makkarissa ja katsotaan, millainen nukkuja tuleva vauva on ja sen mukaan sitten siirrellään omaan tai sitten isoveljen kanssa samaan huoneeseen. Esikoinen valvotti ensimmäisen vuoden ja kun hän oli n. 10kk niin testattiin että nukkuuko paremmin, jos nukkuu yksikseen makkarissa. Se jonkin verran rauhoitti öitä ja siirrettiin poika n. vuoden iässä sitten ihan omaan huoneeseen. Mutta mikään kiire ei ole vauvaa siirtää omaan huoneeseen ja jos on sitten vanhempana edes suhteellisen hyvä nukkuja niin saanee jakaa isoveljensä kanssa saman huoneen jonkin aikaa.

Turhautumista omaan kehoon ei ole tullut. Mutta se varmaan johtuu ihan siitä, että mulla ei myöskään ole mitään vaivoja. Naamaan pukkaa edelleen näppyjä ja muutaman kerran on tullut harkkasuppareita, mutta muuten ei mitään oireita tai vaivoja. Paitsi pari yötä sitten veti pohkeesta suonta. Esikoisen aikaan suonenvedot oli varmaan jokaöisiä ja harkkasuppareita oli tiuhaan. Mutta esikoisen aikaan työrintamalla oli aika stressaavaa (työ on sen luonteinen ja työkavereiden mukaan olisin vonut jäädä siitä syystä saikullekin vaikka fyysisesti olin ihan työkykyinen ja terkka ja lääkärikin kyseli loppuraskaudessa, että onko tarvetta sairauslomalle mutta loppuun saakka olin töissä.), joten varmaan tuollainen stressi saa kehonkin sitten oireilemaan huomattavasti enemmän. Mutta toivotaan, että kaikki menisi yhtä kivuttomasti loppuun saakka mitä tähän saakka on mennyt; olen kuitenkin esikoisen kanssa kotona niin joka päivä on yhtä menoa ja huisketta, niin olisi kiva olla itsekin kunnossa. Mutta saa nyt nähdä, että mitä tässä vielä eteen tulee....

Potkuja täällä tuntuu kyllä myös mahan ulkopuolelle ja on tuntunut jo parisen viikkoa. Toki liikkeet ovat vahvistuneet kokoajan. Mutta tämäkin pikkuinen tuntuu vetävän samaa linjaa kuin esikoinen, että kun isi kokeilisi mahan päältä, niin sitten ollaankin ihan liikkumatta :p Noh eiköhän se isikin ehdi jossain vaiheessa bongaamaan liikkeitä.

Perjantaina olisi sitten kovasti odotettu rakenneultra. Kysytään kyllä sukupuolta, mutta jos ei suostu jalkoväliään esittelemään niin sitten saa tulla sukupuoli yllätyksenä. Itsellä ei oikein ole tyttö- eikä poikaolo. Mutta viimeistään perjantaina sitten lisää kuulumisia =)

Elluska ja pikkuinen 19+6
 
20+0 poks, apua että aika menee äkkiä, huomenna olis rakenne ultra, jännittää jo nyt ihan hirmuisesti vaikka ei nyt ihan uusi juttu olekaan, kai se aina on jokin rajapyyki loppuraskaudelle=)

rusinakeksi et sinä yksin ole, mulla menee raskaudet aina yli niin voi olla että jo ennen minua olet nyytti sylissä, mulla on tähän asti aina ollut laskettuaika loppukuusta ja tiedän tunteen kun oma raskaus tuntuu niin alkuvaiheessa olevalta muihin verrattuna. Ajattele positiivisesti että saat nauttia vauvan mahasssa olosta pidempään ja kaikki loppuraskauden pakotukset tulee sinulle paljon myöhemmin:p

vauvan omasta huoneesta, meillä vauva nukkuu meidän huoneessa ja siirtyy sitten isojen huoneeseen kun osaa olla ilman pinnasänkyä, nyt on tuo herra pian 11kk opetellut jo nukkumaan päikkäreitä tyttöjen kanssa jatkosängyssä joten eiköhän vauvalle pian pinnasänky vapaudu, pitää vaan ensin myllätä huonejärjestystä kaikissa makkareissa että saadaan oma huone vanhimmalle ja pienemmät pääsevät jakamaan suurimman huoneen.
imetysliiveistä olen sen verran oppinut kolmen kanssa että niihin kannattaa sijoittaa, mulla kuppikoko valmiiksi D ja sopivien liivien löytäminen on ollut tosivaikeata, kun sopivat löytyneet niin olen kyllä sitten kans kuluttanut niihin mojovat summat rahaa. Bravadot uusi tuttavuus ja varmasti kokeilen,kiitos vinkistä pikkusukka.

Omaan kehoon en ole enää kyllästynyt, alkuraskaudesta oli jotenkin turhauttavaa kun juuri alkoi olla entisissä mitoissa niin masensi että taasko alkaa kilot kertymään mutta nyt suhtaudun jo asiaan että kerran vielä ja sitten voin taas unohtaa mammakilot ja keskittyä muihin kiloihin:popcorn:

(.) Kävin viime keskiviikkona ylimääräisessä lääkärineuvolassa selkäkipujen vuoksi ja nyt niitä hoidetaan sitten 10kertaa fysikaalisessa kun ei tuolle hermosärylle oikein muuta voi. Muuten oli kaikki reilassa mutta pissassa oli sokeri plussalla ja siksi kävin perjantai aamuna sokerirasituksessa. Soitin aamulla tuloksista ja kaikki oli olleet tosi hyvissä lukemissa, Nyt sitten vaan seurataan tilannetta. Joudun todennäköisesti vielä myöhemmillä viikoilla uudelleen rasitukseen jos pissassa vielä sokereita on.
 
Ei ole tullut pitkiin aikoihin kirjoitellut tänne vaikka olen tässä ryhmässä mukana. Tämä kolmas raskaus(yksi synnytys ja keskenmeno)tuntuu todella vaikealta. En osaa oikein nauttia tästä millään, pitäisi yrittää ottaa rennosti mutta en osaa ottaa. Olen huolissani koko ajan miten pikkuinen voi. Muutaman kerran olen käynyt synnytysvastaanotolla kun masu ollut välillä aika kipeä. Nyt viimeksi sain syyn miksi masu on välillä tosi kipeä, suoleni on laiska joten kivut johtuvat siitä. Olen yrittänyt itsehoitolääkkeillä löysyttää vatsaa mutta ne ei tunnu auttavan. Olen asiasta sanonut neuvolassa ja terveydenhoitaja sanoi viimeksi kun soitin hänelle että jos vaiva on tukala niin sitten pitää kysyä neuvolalääkääriltä apua siihen. Yritin aamulla saada aikaa lääkärille mutta ne sanoi että soita neuvolaan, typerää. Kahden viikon päästä on rakenneultra, odotan sitä kauhulla. Pikkuinen voi hyvin, olen turhaan huolissaan siitä. Ekassa raskaudessa nämä ajatukset oli kanssa, loppujen lopuksi tyttö syntyi ja oli terve. Odotan kuumeisesti kotidoppleria jonka tilasin viime viikolla, saisipahan mielen rauhan kun kuulisi sydänäänet. Tälläinen vuodatus tällä kertaa.

Mamma2011 Jkl 18+5. Laskettu aika 12.3.2014
 
Olette jutustelleet siitä missä vauva nukkuu. Me just hyväksyttiin vuokra-asunnosta tarjous,jolloin siis meillä on puolet enemmän tilaa kuin nyt ja kaksi makkaria enemmän. Tosin,makkarit melkosen pieniä,mutta esikoinen ois tarkotus saada nukkumaan oman huoneeseen ennen kun pojat syntyy,mutta en tiiä miten ihmeessä se onnistuu kun nyt tyttö nukkuu kuitenkin meidän välissä.
Ihme takapakkia tuli omassa sängyssä nukkumisen kanssa kun tyttö oli kipeenä. Siitä asti heränny itkemään viime. 2h päästä kun on nukahtanut omaan sänkyynsä..
Vinkkejä miten omaan huoneeseen nukutetaan? :) Eli vauvat nukkuu meidän huoneessa kunhan vaan tyttö nukkuu omassaan..
Mutta on kyllä suolanen vuokra 4h+k+s 81,5m2 910,20e/kk!! Kaipa siihen vähä asumistukea saa..
Tuollahan lyhentäs kivasti jo jotain lainaakin,mutta kun ukko työtön niin eipä sitä mihinkään omakotitaloon velkaa saa min. 170000e,kun mitään rivari/kerrostalo asuntoo ei haluta ostaa vaan toiveissa on oma talo syrjempää tai jopa rakentaa joskus itse.. Mutta nyt oli pakko taipua vuokralle kerrostaloon,kun 1/13 valmistunut ja uudella "rikkaiden" asutusalueella eli ei mitään juoppoja ole talo täynnä.. Kun tuo asia mulle niin tärkee :) Enkä mä jaksa kohta tän masun kanssa mitään tehä muutenkaan,saati muuttaa esim. kuukauden-puolentoista päästä..

Rakenneultra ois sit 1.11.,varhaisrakenneultrassa me oltiin sillon viime viikolla eli sukupuolten varmistuskin tulee sit 1.pvä. Vaikka lääkäri sanoikin että tuskin tytön vehkeet niin isoiksi kasvaa kun mitä silloin nähtiin :D Ja kuulemma näillä viikoilla melkosen varmaa jos poikaa luvataan,koska harvemmin enää tytöksi on muuttunu..En sit tiiä tuosta väitteestä sen kummemmin.
Harmittaa vaan kun kotihoidontuella olen,niin mitään hankitoja ei voi tehä ees pikkuhiljaa kun ei oo rahaa muutenkaan : /
Just tässä mietin että miten mun kantsis tehä kun kotihoidontuki loppuu 31.12.2013 ja töihin pitäs mennä 2.1.14 (en ole menossa) että miten saisin fiksusti lomarahoja pois ettei vaikuttas mihinkään tukiin eli jos alottan äippiksen varhennettuna 17.1.2014 (mulla siis 60pvää enempi vanhempainvapaata tuplista) niin rahathan tulee vasta helmikuussa silti ja sit se asumistuki-hommakin,miten siihen vaikuttaa kun yhden kuukauden "tilissä" tulis jokunen satanen lomarahoja.
Mun laina (en omista mitään,exän tekosia) lyhenee taas 31.1.2014 eli tohonkin pitäs saada rahat jostain. Ja olenko saikulla kentien 1.1.2014 aina äippiksen alkuun vai miten..
Mies-rukka kun joutuu nyt maksamaan takuuvuokran,vuokran,nykyisestä lainanlyhennyksen (vaikka sanoin että soita pankkiin),yhtiövastikkeen,laskut ja ruoat marraskuulle niin kyllä muuten syö naista!! :( Miehellä säästöjä tilillään jonkun verran ja sit kun tän asunnon saa myytyä,niin voittoja,mutta silti ihan hirveelle tuntuu kun hän joutuu meidät nyt elättämään :'(
Vaikuttaakohan asumistukeen se,että tilille tulee kertaluontoisesti n. 20000e,kuka tietää? Eikös siihen vaikuta kuukausitulot,eikä mitkään säästöt? Ei kelan sivuilla mainita mitään säästöistä. Nuo rahat jää pesämunaksi lainaa varten.
Että kyllä tässä joutuu ressamaan paljosta!!! :headwall:

Mutta liikkeitä tuntuu koko ajan ja molemmilta! :) :heart:


Nyt syömään!


-Tipetsu-
 
Viimeksi muokattu:
En oo vuosiin saanu asumistukee, mutta muistaakseen sinne tarvitaan vuokrasopimus (tietty :D ) ja kuukausitulot. Ei ainakaan sillon kun oon hakenu asumistukee niin mitään muuta tarvinnu liitteeks hakemukseen laittaa. Niin uskoisin kyllä ettei säästöt vaikuta mitenkään. Jos menee tosi tiukille niin kannattais kyllä soittaa pankkiin ja maksaa vaan korkoja, me sitä jouduttiin aikoinaan käyttämään kun mies jäi yhtäkkiä töistä pois puoleks vuodeks, eikä siis tarvinnu kun soitto pankkiin ja se oli melkein sillä selvä.

Aikasemmissa imetyksissä oon hyvin pärjänny h&m imetysrintsikoilla, mulle ne on ollu ihan hyvät (tai ehkä mää vaan en tiedä paremmasta :D) mutta voi olla että niillä taas mennään. Mää en jotenkaan uskalla lähtee ulkomailta tilaamaan ja sitten jos ne ei ookkaan hyvät ni miten noi palautukset onnistuu ym.

Liikkeitä täällä tuntuu tooooosi harvakseltaan, siis ei läheskään joka päivä, mutta se johtuu tuosta että istukka tuossa ihan edessä. Ne liikkeet mitä tuntuu niin tuntuu joko aivan alhaalla tai sitten kyljissä ja tosiaan sillon tällön ja aika hipaisuja vielä. Eiköhän ne tästä vielä kovene, nyt viikkojakin vasta 16+5.
 
mamma2001Jkl mulla on auttanut hitaaseen mahan toimintaan ja ummetukseen ainoastaan ViSiblin, saa käyttää raskausaikana ja helppo sekoittaa vaikka viiliin tai jugurttiin. Ainakin mulla mennyt hyvin alas ;) .

Mulla tänään rv 18+0 ja vielä kolme viikkoa ultraan!

Vauvan nukkumisjärjestelyistä... Meillä nukkuu luultavasti perhepedissä, niinkuin kakkonenkin nukkui. Haaveilen tarvittaessa sellaisesta kehto-tyyppisestä ensisängystäkin kyllä, mutta saa nähä raaskiiko sellaista hommata.

Rusinakeksi kyseli hyvää sitteriä. En tiedä, mikä on hyvä noista ns. perusmalleista, mutta meillä oli ihan korvaamaton kakkosen vauva-aikana sellainen värinätoiminnolla oleva sitteri, auttoi iltaitkuihin jne. Taisi olla Fisher Pricen, käytettynä ostin, sellainen pitäisi löytää taas. :)

Imetysliiveistä en paljoa osaa sanoa, itse olen mennyt ihan H&M:n imetysliiveillä ja ihan hyvin pärjännyt. Onneksi en tiedä paremmasta ;) .

Täällä tuntuu aika harvakseltaan vielä liikkeitä. Erilaisia äitejä katsoessa pidin kättä vatsalla ja pari kertaa tuntui käteen pieni liike. <3

Äitee rv 18+0 *poks*
 
Aika outoa.... mä kirjoitin koneella viimeks ja kaikki näkyi mulle jotenkin ihan erilaisena, tää kenttä on nyt ihan samanlainen mitä on ennenkin ollut ja nuo hymiöt ja fonffikoot näkyy selvästi tossa ylhäällä... mistähän mä oon viimeks onnistunut päivittämään..... :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Cembalo
Mulle voi päivittää iäksi 25 :) Ja nyt ehkä vihdoin uskallan sanoa, että pahoinvointi on loppunut!!! Mukelo touhuaa masussa kovasti, välillä ihan selkeitä potkujakin tuntuu.

Minä olen ajatellut pärjätä ihan nuiden halpisliikkeiden imetysliiveillä. Tosin täällä kaupungissa valikoima on aika pieni, mutta voihan nuita netistäkin tilata. Alkaa jo melkein ärsyttämään, kun tissit kasvaa kasvamistaan. Mulla normaalisti koko 65-70D, joten nyt sopivien liivien hankkiminen käy metsästyksestä. Ja eikä sekään vielä, että rinnat kasvaa, mutta että kun mulla tulee jo aika paljon maitoa!! Pakko vähintään kerran päivässä puristella rintoja tyhjemmäksi, muuten tulee tukala olo. Jos tämä meno jatkuu, pitää varmaan perustaa meijeri kun vauva syntyy...

Meillä vauva tulee nukkumaan meidän makkariin, kaksiossa kun asutaan. Ajattelin koittaa sitä "sivuvaunu" menetelmää, kuten joku muukin täällä mainitsi. Sänky on vain 140 cm leveä, joten perhepeti ilman pinnasänkyä vieressä kävisi ehkä turhan ahtaaksi.

Saaju ja Mukelo 17+4
 
Saaju, mut eiks tuo puristelu just nimenomaan stimuloi sitä maidon tuotantoo, eli pahentaa vaan tilannetta? :eek: vai oonko mä nyt taas ihan hakoteillä tän asian suhteen :D :stick:
Kyllä mäkin hiukan veikkaisin että näin on, eli en puristelisi!

Mä olen edellisissä imetyksissä käyttänyt ainoastaan yhtä KappAhlin imetysliivimallia, mutta pahoin pelkään että sitä ei ehkä enää myydä. Mun on muutenkin vaikea löytää rintsikoita joihin olisin tyytyväinen, saati sitten imetysaikana kun se rintojen koko vielä vaihtelee hetkestä toiseen! Mä INHOAN kaarituettomia liivejä, ja kaarituellisia imetysrintsikoita taas löytyy huonosti ketjuliikkeistä. Onneksi noita KappAhlin liivejä on mustana ja valkoisena ehkä yhteensä kuudet vielä tallessa. :p

Sajeva minä en ole fb:n ryhmässä, enkä aio liittyäkään. :)

Rusinakeksi se Baby Björnin sitteri nyt vaan on paras! Mä en edes tajua niiden sittereiden pointtia, mitä ei voi luontevasti kiikuttaa. Baby Björnissä on ihana kun about 4-kuinen osaa jo itsekin tarkoituksella sitä kiikuttaa. Meillä on tytöt molemmat vauvana hyvin viihtyneet. En vaihtaisi. :)

marizellan raporttia rakenneultrasta odotellaan! Tosi monellahan on jo tällä viikolla, erityisesti perjantaille noita oli kasaantunut jo aika ryhmä. Mä ennustan pinoon paljon tyttöjä, ihan vaan sillä että helmikuisissa on annettu aivan tolkuttoman paljon poikalupauksia.

Mä otan muuten mielelläni sen marraskuun päivitysvastuun, varaan jo vuoron. :D

Cassy rv 19+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Arell
Juu niinhän ne väittää ettei sais puristella, rinnat luulee että pitää tunkea vaan lisää maitoa :) Onko Cassyput oikeesti noin hyvä se sitteri? Täytyy laittaa harkintaan jos käytettynä sais :p Ja saat päivitysvuoron jos tahdot, oonko niin surkee ? :D Ei vaiskaan, aika kiire marraskuu tulossa. . Mulla on poikaolo, jännitys tiivistyy. .... :)))
 
On todellakin, en ole törmänny yhteenkään toiseen yhtä hyvään kavereillakaan. Se keinuliike on meillä rauhottanu vauvoja tosi hyvin. Siis itsestäänhän se ei keinu, mutta joskus on tarpeen keinutella jalalla samalla kun esim. itse syö. :)

Heh, ei ollu tarkotus riistää sitä päivitystä sulta väkisin jos haluat sen pitää. :D Muistelin vaan että lupasit yhden kuukauden?

Vois mennä sänkyyn, tää päivä on nähty. |O
 
Joo kyllähän se maidon tulo voi puristelusta lisääntyä, mutta vielä en ole sellaista huomannut. Eikä ole tarvinnut useammin ruveta tyhjentämään. Jotkuthan ihan lypsää pumpulla raskausaikana mut siihen en kyllä itse rupeis. Onneks ei sentään valumalla tule :p
 
Täytyy tsiikailla, jos löytyis tuo björnin sitteri käytettynä. Itsekin ihmettelin, kun netissä sadat kehuvat tuon sitterin mahtavuutta, pakkohan sen on olla hyvä! Onko muita kyseisen sitterin omistajia täällä?

Synnärillä kätilöt auttoivat imetyksen kanssa juurikin ohjaamalla purustelemaan nännejä. Kahden päivän päästä maito sitten nousi rintoihin. Josta tulikin mieleen imetysrintsikat...itselläni imetyksen aikana kuppikoko on 70F-G ja senkään takia en voi ostaa noita hm ja muita edullisia liivejä, pakko ostaa sieltä, mistä saa oikeita kokoja. Vähän kyllä haikeana katselin hm nettisivulla, että 15e saisi kivannäköisiä liivejä, ää!

Mulla on tullut järjetön väsymys. Oireileeko anemia niin, ettei meinaa pysyä hereillä? Vai vissiin raskausaikaan vain kuuluu kaamee väsy kunnon unista huolimatta...

Onko täällä sellaisia, joilla tukiverkosto on pieni tai olematon, ettei sukulaiset osallistu lastenhoitoon, kuin ehkä pari kertaa vuodessa? Yökyläilyyn ei ole mahdollisuutta. Miten olette jaksaneet ja osaatteko antaa vinkkejä arkeen 2 pikkuisen kanssa, kun mies päivät töissä? Sieltä tullessaan toki osallistuu paljon. Toisaalta turhaan sitä kai jännittää, kun onhan mll hoitajat olemassa ja monet yh ja totaaliyh porskuttavat eteenpäin, aikamoisia sissejä. Meillä kuitenkin 2 vanhempaa jakamassa vastuuta. Mä täällä jo mietin itseäni 2 lapsen äitinä, jännittää kyllä, koska yhden ja vilkkaan pikkueemelin kanssa vielä menee hyvin, mutta mites sitten 2 kanssa, aika näyttää..:D
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
Rusinakeksi meillä on tosi olematon tukiverkosto ja hyvin ollaan pärjätty vaikka on jo kolme pientä ja mies reissuhommissa. Lapset oppii siihen että kaikkialle pitää lähteä mukaan ja että on tilanteita missä vaan pitää osata leikkiä hetki keskenään. Kyllähän oma vapaa aika on ihan jotain historiaa ja aina on tekemättömiä kotitöitä mutta kun ei ihan kaikkea katso suurennuslasin läpi ja nauttii niistä pienistä yhdessä olon asioista kuten vaikka vierekkäin ukon kans sohvalla pötköttelystä niin kyllä sitä jaksaa:D Ajattelen yleensä silloin jos on jotenkin normaalia huonompi päivä että kyllä nämä muksut tässä koko ajan kasvaa ja mietin muutaman kuukauden takaista aikaa ja siinä jo sen kasvun huomaa. Tärkeintä minusta on ollut pitää itsensä lasten kiukuttelun yläpuolella, jos itsellä on huono päivä ja lapset siihen vielä kintturoi niin huomaan herkästi kiukuttelevani heille, silloin on pakko mennä hetkeksi vaikka vessaan lukkojen taa ja saada itsensä irti tilanteesta, muuten on varmasti koko päivä pilalla. Olen ainakin itse ksvanut tosi paljon ihmisenä näiden muksujen kanssa. Hyvin sinä pärjäät, olet paras mahdollinen äiti omille lapsillesi:hug:

Sitten omaa napaa siitä ultra reissusta, poika siellä oli ja kaikki hänellä kunnossa, joudun kasvukontrolliin joulukuussa koska napanuora kiinnittyi kalvoihin, se mitä siitä on seurauksia on toistaiseksi vielä ihan utopiaa, jotakin synnytyksen aikaisia sykkeen laskuja tms oli lääkärin kommentointi asiaan. Onko kenelläkään kokemusta moisesta? Jotenkin tuli taas niin huoli vaikka siellä vakuutettiin kyllä ettei syytä huoleen ole. Sain myös samalla helmikuulle ajan synnytyksen suunnitteluun, saan ilmeisesti synnyttää suunnitellusti kun on niin nopeita tulijoita ollut ja pitkä matka sairaalaan. Parempi niin että voivat tuota istukka -napanuora -juttuakin seurata.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä