**Maaliskuun murut 2014** marraskuussa

Enpä minä nyt kerennyt viikonloppuna kirjoittelemaan kuulumisia, joten kirjoittelen nyt nopsasti työpäivän lomasta.. (tämäkö sitä tehokasta työaikaa?).. :D

Herkkunälkä minulla on jatkuva, oikeen ahdistaa kun kokoajan tekee mieli hyvää, puntari ei vain ole samaa mieltä kanssani että herkuttelu kannattaaa.. mikähän tähän jatkuvaan himoon auttaisi?

Hb neuvolassa käynnistä on jo aikaa, ja huomenna minulla on Kela-neuvola, mutta viimeaikoina olo on ollut kamalan väsynyt, niin olenkin aloittanut rautatabletit omavaltaisesti keneltäkään kysymättä. huomaa että ainakaan ihan NIIN paljoa ei väsytä. mites muilla, onko hb laskussa, oletteko huomanneet?

Nimiasia olemme vihdoinkin päässeet yksimieliseen päätökseen vauvan nimestä.. enää pitää toivoa että lapsi on nimen näköinen.. :D

Oletteko miettineet tulevaa synnytystä, alatiesynnytys vai sektio?
itse haluan (jos tietysti mahdollista) alatiesynnytyksen, mutta jos kyseessä perätila, niin sitten ainoa vaihtoehto on sektio..

(.) potkut tuntuu, meidän kaveri on ilmeisesti perätilassa, ainakin ultrassa oli ja kyllähän potkut tuonne alas tuntuu.. olenkin jo kerennyt maalailemaan piruja seinille, kuinka lapsi ei käänny ja joudun sektioon.. perätilassa olevaa en aio synnyttää alakautta, olen päättänyt sen.. mutta tässähän on lapsella vielä monta viikkoa aikaa kääntyä, muttakun raskaana olevan mieli on tälläinen että kaikista pahinta pitää ajatella ja luoda mielikuvia.. huoh..

Huomenna Kela-neuvola ja saan kelan laput sekä lääkärin ajan.. Meillä kuulu vain yksi lääkärikäynti raskauden seurantaan ja se suoritetaan rv 25-27.. niin ja tietysti aika sokerirasitukseen pitää myös varata.. yök..

Hyviä masunkasvatushetkiä! :)

N ja mini 22+6 ! <3
 
sohvi- lisätty listaan, tervetuloa. :)

Tänään onkin monta ultraa, toivottavasti saatais kuulumisia tännekin asti! :)

Mä olin aamulla neuvolassa, kaikki oli hyvin ja sydänäänet jumputti sitä 140-150 mitä mun vauvoilla aina. :D Sain nyt mukaan sen voimavarakyselyn, täytetään se yhdessä miehen kanssa ja ensi käynnille hän tulee mukaan. En kyllä tajua miksi sen pitää olla se lääkärikäynti, mitä mun mies siellä lääkärissä tekee? Vaikka eipä tuo haittaakaan.

Alkuraskauden vaivat on täälläkin ohi, LUOJAN KIITOS. Sitä pahoinvointia ei tule kyllä ikävä, ei tosiaan. Mä ajattelin että se on ikuisesti mun osalta kärsitty, mutta jostakin takavasemmalta on nyt hiipinyt ajatus että josko sen neljännen kuitenkin vielä joskus hankkisi... :whistle: Todella toivon että kyse on hormoneista ja tämä tilapäinen hulluus menee ohi!

Cassy rv 22+1
 
Rakenneultrakuulumisia:
Poitsu siellä edelleen kölli tyytyväisenä <3
Rakenteet kunnossa, koko vastasi viikkoa, istukka takaseinässä alhaalla, ei kumminkaan kohdunsuulla. Vauhdikas poju <3 Painoarvio 360g nyt.

Meidän neiti saa siis pikkuveljen :heart:

Arell ja Herne 20+3



MUOKS* Minun alusta saakka vahva poikaolo ja rv 16 saatu epävarma poikalupaus kävi nyt sitten toteen :p
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: niiinuli ja Irene80
Synnytyksestä alakautta haluaisin synnyttää ehdottomasti vaikka sektiokin on takana ja toivuin siitä todella nopeasti, melkein kauemmin kesti kuopuksen alatiesynnytyksen jälkeen parantua kun tuli repeämiä.

Cassyput en nyt tiedä onko tuo neljättä miettiminen nyt niin hulluutta ;-) Itse ajattelen kokoajan että ehdottomasti haluan vielä neljännen saada (ja ehkä viidennenkin...) mutta vähintään vuosi saa kyllä olla raskauksien välissä että saa hengähtää ja ehtii palautua tästä pahoinvoinnista ja oksentamisesta (joka on kyllä ihanasti lieventynyt) :D

saraheinä 21+1
 
Moikka kaikille:)

Tosi vähän tullut nyt kirjoiteltua tänne, mutta nyt sain aikaiseksi. Olen kyllä lukenut teidän keskusteluja. Täällä kaikki hyvin, raskaus etenee, potkuja tuntuu kivasti:heart: Rakenne ulta meillä 8.11.

Vaivoja täällä tuntuu jonkun verran olevan, ajoittain tosi kipeä alavatsa ja kipeitä vihlaisuja alapäässä, niin että jalat meinaa lähteä alta. Lääkärissä käynyt muutamaan kertaan ja ultrallakin katsottu, kaikki hyvin joten liitoskipuja ilmeisesti ovat. Panacodia jopa sain mutta en ole vielä uskaltanut ottaa.. Töissä olen kyllä melko normaalisti ollut, muutamia päiviä sairaslomalla ajoittain kipujen takia on joutunut olemaan:(

Laitan kuulumisia sitten ultran jälkeen, nyt pitää mennä töihin:)
 
Päivitetty taas. :) Mitäs mieltä muuten olette, pitäiskö nuo poika- ja tyttöolot poistaa jo niiltä, kelle on ultrassa annettu lupaus jommasta kummasta? Ite jotenkin miellän niin, ettei niillä oloilla ole sen jälkeen enää paljon merkitystä kun arvio ultrassa on annettu. Mutta sanokaa te?
 
Pikakuulumiset: Kaikki hyvin, onneksi :heart:! Painoarvio 439 gr eli ei kovin pientä yksilöä ole odotettavissa :D! Sukupuolta ei kysytty ja oloja ei ole suuntaan eikä toiseen.

Irene ja pimu rv 21+3

MUOKS* Istukka oli etuseinässä niinkuin liikkeistä enteilinkin. Kaveri oli poikittain, pää jossain navan kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: niiinuli
Ultrassa käytiin ja kaikki oli kunnossa. Painoa vauvelilla 374 grammaa, pää tällä hetkellä alaspäin ja siveyttä enemmän kuin olisin kaivannut. Eli ei tietoa sukupuolesta! Ai että mä olen pettynyt! Jonkun mielestä tämä mun ärsyyntyminen on varmaan tyhmää, mutta kyllä minä olisin halunnut todellakin tietää, kumpi siellä on. En jaksa enää olla sukupuolineutraali.

Plaah. Nyt ei pysty kirjottamaan kun harmittaa. Ja kaikki kuvatkin, joita saatiin, on ihan paskoja. Möks möks ja vali vali. Anteeksi tämä lapsellinen tunteenpurkaukseni.

Saaju & Mukelo 20+3
 
Ehdottomasti alakautta haluan itsekin synnyttää, jotenkin niin paljon luonnollisempaa. Mutta kunhan terveenä tulee ulos :)

Cassyput eihän neljännessä mitään vikaa ole, eiku suunnitteluun vaan ;) Ja sinänsä ne olotkin voisi siellä olla, hauska sitten katella miten menneet ristiin olot ja lopullinen tulos :)
 
Täällä poksuu rv 21+0 POKSPOKSPOKS

Muuttokin suoritetu mutta kamaa on vielä säkeissä ja laatikoissa. Tyttö ihmeissään ja kovin on itkunen ja kärttynen,hampaitakin pukkaa..ja hermot kireellä.. :|


Jahas..ei tässä näköjään pysty mitään kirjottelemaan kun tuo termiitti huutaa jaloissa..Palaillaan!



-Tipetsu ja tuplakupla 21+0-
 
RU täälläkin takana ja jännitys helpottanut! :) Kaikki oli ultrassa mallikkaasti, painoarvio nyt 21+0 391g ja kaikki mitat vastasi päivälleen aikaa. Ja tyttölupaus saatiin! :heart:

Olen kyllä ollut ihan sekaisin onnesta aamun ultran jälkeen ja heti pitikin kipitellä kaupungille ja shoppailla kaikkea vaaleanpunaista. Onhan tämä uutta ja ihmeellistä kahden pojan jälkeen. :D

Palelua Onko muilla enää näillä viikoilla? Minua ei ole palellut oikeastaan koko alkuaikana, mutta nyt viime päivinä iskenyt kunnon vilutus. Tai sitten olen tulossa kipeäksi...

Tänään ostin Anitan Baby Belt-tukivyön, kiristelee mahaa sen verran, että on vaikeaa olla pitkän aikaa seisaallaan tai touhuta/kävellä ja koska tuo on auttanut hyvin aiemmissa raskauksissa, niin ostin saman.

Ihanasti liikkeet tuntuu päivä päivältä selvemmin ja enemmän ja hipaisut on muuttuneet pikkuhiljaa potkuiksi, "tökkimiseksi" ja möyrintääkin esiintyy jo välillä niin että maha vaan heiluu. Aktiivisimmillaan vauva tuntuu olevan aamusta ja myöhään illasta. :)

Äitee rv 21+0
 
  • Tykkää
Reactions: Irene80 ja Cassyput
23+0 POKS POKS

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Nimiä ollaan keksitty pojalle paljonkin ja toinen nimi on jo varma kun kulkee miehellä suvusssa. Päätettiin muutama vaihtoehto ja katotaan sitten, että keneltä poika näyttää. Varmuuden vuoksi ollaan myös tytön nimiä mietitty, mutta ei olla keksitty mitään kivaa.

Neuvolassa käyty rv 22+2
Pissa: prot +1
Paino: +420g/vko
verenpaine: 133/79
Hb: 115
Sf: 19 cm
vauvan syke: 140-150

Sain myös influenssa rokotteen. Proteiinista neuvolan täti sanoi että testi on niin herkkä, että näyttää helposti plussaa, joten ei siitä sen enempää.

Täällä myös palelua, tosin mulla muutenkin lähes aina varpaat ja sormet ihan kylmät.
Herkkuja tekisi mieli, varsinkin suklaata ja kermajäätelöä. Olen päättänyt olla herkuttelematta jouluun saakka, kun painoa tosiaan jo nyt tullut tasan 10kg.

Varattiin Tukholman risteily 2 viikon päähän ja yöllä rupesinkin stressaamaan, että mitä jos siellä tapahtuu jotain. Varmasti aika turhaa kun ei pitäis olla suurta riskiä ennenaikaisuuteen.

mimmi92 23+0
 
Kiitos uudest pinosta=)

Nyt on alkanut tuntumaan liikkeet ja viikkoja on 19. Yllättävän myöhään, luulen että sektiolla on osuutta asiaan, lisäksi neuvola tädin mielestä istukka olisi edessä, sydänäänistä päätteli.

Sunnuntaina tultiin ulkomailta, ja hyvin meni. Jänskäsin, miten 8kk ikäisen kanssa menee lento, hyvin meni, ei mitään ropleemaa. Lämmintä oli ja nautittiin koko porukka, käveltiin paljon ja ihasteltiin maisemia. Mukava irtiotto arjesta:) Ei kannata jännittää reissaamista raskaana.

Tekemistä riittää, aloitin 9 viikon harjoittelun. Mies hoitaa vauvaa harjoittelun ajan. Mukavaa, että hän saa keskittyä vauvaan ja hoitaa häntä, ilman, että minä olen selän takana neuvomassa;)

Herkkuja tekee mieli, mutta pyrin välttämään. Narahdin sokerirasituksessa ja mittailen parina päivänä viikossa sokereita. Arvot pysyy kohdilla, kun muistaa syödä kolmen tunnin välein.

Ultra on vasta tämän kuun loppupuolella..sitä odotellessa.

Mukavia odotuksia kaikilla=)
 
Täälläkin ultra takana, kaikki hyvin ja painoa oli 392g, vastasi 3pv pienempää ja sanoi että LA ei ehkä ihan pidä paikkaansa, sitä siirrettiin edellisessä ultrassa aikaisemmaksi viikolla vaikka säännölliset kierrot on ollut. Mutta eipä se muutama päivä merkitse mitään kun tuskin vaikuttaa siihen milloin tulee syntymään :) Istukka oli edessä niinkuin arvelinkin, joka kerta ollut edessä.

Sukupuolen maltoin olla kysymättä eikä vauveli sitä edes avoimesti esitellyt niin jäi yllätykseksi :)

saraheinä 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: Irene80
Onni on hiljainen työyö synnytysyksikössä! Salin puolella sattuu olemaan tänä yönä töissä eräs sikiöseuloja tekevä kätilö, joka äsken ultrasi minua. Jäi jotenkin niin vaivaamaan, kun ei saatu sukupuolta selville rakenneultrassa maanantaina. Mutta nyt sitten napero esittäytyi vähän avoimemmin ja saatiin tyttölupaus :) Nyt tuntuu todella hyvältä. Varmasti yhtä hyvältä olisi tuntunut, vaikka siellä olisi poika tulossa, tärkeintä minulle oli vain saada osviittaa suntaan tai toiseen. Nyt pitää sitten varmaan ruveta ostelemaan prinsessamekkoja :D

Pieni harmitus vain on nyt se, ettei päästä käyttämään sitä pojan nimeä, johon ollaan miehen kanssa tykästytty. Mutta ehkä senkin aika koittaa joskus :) Mutta voih, nyt tuntuu, etten jaksaisi millään odottaa murusta maaliskuuhun asti!

Synnytyksestä oli puhetta. Itse haluaisin synnyttää alakautta, mutta hyväksyn kyllä sektionkin. Ymmärrän, ettei sille voi mitään, jos sektioon mennään. En myöskään osaa pelätä synnytystä ollenkaan. Vaikka muuten tuntuu, että tieto lisää tuskaa, koen ammatistani olevan hyötyä synnytystä ajatellen.

Joskus aikaisemmin puhuttiin talvitakeista. Tilasin netistä mamaliciouksen toppatakin, mutta menee todellakin palautukseen. Olen toki pienikokoinen (152/52), mutta siihen takkiin kyllä hukuin ihan totaalisesti. Ei mun maha tule ikinä täyttämään sitä. Ja pitkäkin se oli kuin mikä, minua polvien alapuolelle. Ja kauluskin ihan kummallinen. Eli jos jollakin olisi vielä ideoita takin suhteen, otan niitä mielelläni vastaan!

Neiti on nyt kääntynyt taas jalat alaspäin ja on potkinut minua aika ikävästi tuonne kohdunsuun tienoille.. Mutta en valita. Nyt on taas sellainen hetki, että olen älyttömän iloinen raskaudesta!

Saaju ja Mukelo 20+5
 
Päivityksiä tehty. Nyt alkaa tyttö- ja poikalupaustenkin määrä tasaantumaan. :)

mimmi92 olet kyllä kovis jos pystyt jouluun asti ilman herkkuja. :D Itsekin olen harkinnut, saa nähdä tuleeko päätös tehtyä.

Synnytyksestä: Mä olen aina kammonnut sektiota monista syistä, enkä onneksi ole vielä sellaiseen joutunut. Molemmat synnytykseni ovat olleet niin helppoja kuin nyt synnytys voi olla, kestot reilu 5h ja alle 3h. Pitää toivoa että nää muutamat vuodet tässä välissä vähän pitkittäis tota kestoa, ettei nyt ihan tunnissa tarvii synnyttää. :whistle: Eli ehdottomasti haluan alatiesynnytyksen! Sairaalan esitiedoissa kysytään kuinka paljon synnytys pelottaa asteikolla 1-5, mä voisin vastata siihen että -1. :D Sitä voisin tehdä vaikka kerran kuussa. Toiveena oliskin nyt mennä mahdollisimman luomuna, ilokaasua kyllä aion ottaa. Viime kerralla sain sen komplikaatiopäänsäryn spinaalista kun se meni väärään kohtaan (eikä siten edes tehonnut kunnolla), niin mun selkärankaan ei kyllä enää pistetä yhtään mitään. :$

Siitä hypoteettisesta neljännestä mussukasta.. Kyllä se aika hullua mun asemassa on edes ajatella sitä. Mä haluan panostaa myös uraan, jolla oonkin jo päässyt aika pitkälle. En haluis tehdä elämää kamalan vaikeeksi itselleni, saati perheelleni. Tätä kolmattakin harkittiin monta vuotta, että tuleeko sitä edes koskaan. Me ei kumpikaan oltu varmoja halutaanko. Mun mies vielä kysyi moneen otteeseen, että mistä hän voi tietää etten mä jokaisen lapsen jälkeen kuitenkin halua aina vielä yhden. Nii-in, tunteekohan se mut aika hyvin? :D Toisin sanoen hän ei ikinä siihen suostuisi, siinä suurin syy miksi toivon että moinen haaveilu lakkaa hyvin pian. : /

Cassy ja pikkupikkusisko rv 22+3 (vihdoin meillä on joku ns. työnimi :heart:)
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki odottajat ! Itsekin odottelen perheeseemme toista lasta syntyväksi maaliskuun alussa. Ketjua olen lueskellut paljon. Nyt huikkaankin vain tähän väliin tyttöä odottaville. Eli meille on siis tulossa toinen poika. Alkuun olin aivan varma tulokkaan olevan tyttö ja onneissani ostin ihanan vaaleanpunaisen fleecehaalarin. Eli jos joku haluaa ostaa uuden (laputkin kiinni) ticket to heaven fleecehaalarin kokoa 62cm, niin ilmoittele pikaisesti. Väri ihana vaaleanpunainen, käännettävät hihat ja jalansuut, joissa pinkki tehosteväri. Maksoin itse 35€ mutta voin myydä halukkaalle 25€+3€ postimaksu. Harmillinen hätäilty hutiostos ...
 
Tänään rakenneultrassa käyty ja kaikki oli mitä parhaiten pienellä ja sukupuolikin kyllä näky niin selvästi, että ihmettelen suuresti jos se siitä vielä muuttuis, kolmas tyttö tänne siis tulossa mitä todennäkösemmin. Ultraaja oli suoraan sanottuna ihan kyrpä ja marmatti jo heti huoneeseen mennessä että mitä mää näillä viikoilla sinne tuun (rv20+0) ja en saanu suun vuoroo että ihan se mulle sieltä varattiin ja otin sen ajan mikä mulle annettiin. Sitten kun kyseli tuntuuko liikkeitä ja sanoin että harvakseltaan että taitaa olla istukka edessä niin tuo tuhahti vihasena että "sekin vielä" ihan kun mää sen istukan paikkaan voisin vaikuttaa. Koko ultrauksen ajan marisi, että näillä viikoilla ei sitten nää sitä eikä tätä ja aina kun oli sit ultrannu vaik sydämen mikä näky erittäin hyvin niin sano, että "munuaiset ei ainakaan näy hyvin" ja kun nekin näky niin sitten oli vuorossa virtsarakko ym. Ja lopuks se oli ehkä jo vähän nolona ku oli möykänny mulle miten mikään ei vielä näy tässä vaiheessa ja kaikki sit kuitenkin näky. Hyvä että uskalsin kysyä sukupuolta kun oli niin tuima täti, sitä kyllä alko avuliaasti tarkastelemaan ja tyttö näyttikin jalkoväliään erittäin hyvin ja siellä kyllä ne kaks valkosta viivaa näky selvänä eikä mitään "ylimäärästä" että eiköhän se tyttö oo :heart:

Kävin heti kotimatkalla ostamassa paaaaljon pieniä pinkkejä bodeja ja löysin ihanan keltasen potkarinkin. Muutama pikku mekkokin oli pakko ostaa, vaikka tiedän kyllä ihan kokemuksesta että ne on tosi epäkäytännölliset niin pienellä (tai en meijän aikasemmilla tykänny ihan pikkuvauva-aikana käyttää mekkoja, vasta sitten kun alkoivat kävelemään, sen jälkeen niitä onkin pidetty senkin edestä).

Haluan ehdottomasti synnyttää alakautta, varsinkin kuopuksen synnytys oli tosi helppo ja suht nopeekin, ei mitään huonoo sanottavaa kyllä synnytyksestä ja hyvillä mielin sitä ainakin toistaseks odotan.
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput ja Irene80
Jaa että ne häpyluut eli kaksi valkosta viivaa on ihan yleinen tytön merkki? Viimeksi sain niin varovaisen tyttölupauksen vaikka ne viivat selvästi näkykin etten uskaltanut niihin luottaa :D

Mulla oli kans niin unelma ensimmäinen synnytys että voisin minäkin vaikka kuukausittain pykältää muksun :D ihanaa taas päästä tositoimiin, hurjaa että enää 17 viikkoa! < 3

Babytwo 22+6 :)
 
Tällä viikolla oli ensimmäinen lääkärineuvola täällä ja täytyy sanoa, että hiukan oli pettymys. Nuori mieslääkäri, ihan mukava mutta aika nopeaa toimintaa. "onko vaivoja-ei, pelottaako synnytys-vähän jännittää" ja sitten kaksi sormea sisään ja ulos. Toteamus "kiinteä on vielä, hyvä, onko mitään kysyttävää, kiitos hei." :confused:

No, toisaalta jos kaikki on hyvin niin mitäpä siinä enää tutkimaan. Seuraava lääkäri vaan on vasta vk36, eli sitten kun muksu alkaa jo melkein itseään ulos pukata.

Miten olette tuohon hemoglobiiniin suhtautuneet? Mulla oli nyt 115 eli laskusuuntainen, muttei mitenkään paha vielä. Neuvolasta vaan olivat sitä mieltä, että heti rautapurkki käteen. Mitään oireita ei itsellä ole, ei väsytä tms. Nythän verimäärä kropassa on juuri lisääntymässä ja hb:n lasku normaalia. Googlasin suosituksia lisäraudasta ja ovat osin ristiriitaisia. Ajattelin mitata hb:n töissä viikon-parin päästä ja vähän se mukaan katsoa mitä teen. Jos vielä laskee niin ehdin napata rautaa ennen seuraavaa neuvolaa ja leikkiä kuuliaista tyttöä. :saint:

Suovesi 22+6
 
Viimeksi muokattu:
Päivitin satutytille tyttölupauksen. Me ollaankin nyt samiksia kun molemmille tulossa kolmas tyttö, kivaa. :)

Babytwo kyllä meillä ultraaja näytti nuo luut ja sanoi aika vakuuttuneena, että tyttö on. Toinen hyvä indikaattori on pippelin puuttuminen. :D

Suovesi mä en ehkä itse ottais vielä tolla hemoglobiinilla lisärautaa, jos olo on kuitenkin ok. Ja jos syöt jotain raskausvitamiinia, niin siellähän sitä jonkin verran tuleekin.

Mä olen kyllä tällä viikolla ollut tosi väsynyt. : / Aamulla raahauduin salille klo 6:30 ja muutaman kerran tuli mieleen että ei paljon kiinnosta... Menin kuitenkin, koska mulla urheilun poisjääminen tarkoittaa vaan kahta kauheampaa väsymystä. Kaksi seuraavaa viikonloppua meneekin hyvin pitkälti tenttiin lukiessa, joten ei tarvii kuvitella rentoutuvansa. |O

Cassy rv 22+4
 
  • Tykkää
Reactions: satutytti
Itsellä hemoglobiini 112 ja oon täysin veto poissa vaikka rautaa vetelen.. Että on varmasti myös yksilöllistä, edellisessä raskaudessa ei taas ollut mitään.

Cassyput juu se varmasti myös tyttöön viittaa mutta tuossa vaiheessa osalla saattaa olla vielä vehkeet laskeutumatta/piilossa ettei niiden puuttumiseen käsittääkseni siinä voi 100% luottaa :D
 
Babytwo kyllä kyllä, mutta itse ajattelin että häpyluiden näkyminen ja pippelin puuttuminen yhdessä ovat aika vakuuttavat todisteet. :D Tottahan on tietysti ettei nämä arviot koskaan ole 100%-varmoja ennen kuin ponnistusvaihe on ohi. Mä olen tosin menossa loppukuusta 4D-ultraan, joten toivon asian vielä varmistuvan siellä. :)

Perjantai! Ihanaa. Vaikka tosiaan mua odottaakin tenttiin luku... :stick:

Lisää ultrakuulumisiakin olis kiva saada! Jos facebookiin on kulkeutunut niitä enemmän, niin vinkatkaas siellä olevat että täälläkin oltais uteliaita. :saint:

Cassy rv 22+5
 
  • Tykkää
Reactions: Babytwo
Täälläkin tavoitettiin tänään virallisesti puoliväli!

En ole vielä mahaa alkanut urakalla tuijottelemaan, joten en tiedä, joko potkut näkyvät ulospäin. Ne alkoivat kuitenkin tuntua ulospäin tässä muutama päivä sitten, joten esikoisen kanssa samassa aikataulussa näiden voimanponnistusten kanssa ovat nyt :)

Onneksi olen lomapäiviä napsinut tähän parin viikon ajalle. Voisin nukkua miten vain, paitsi silloin kun on nukkumisaika. Ärsyttävää. Tämä sama homma oli esikoisestakin, eli en oikeesti muista milloin oon nukkunut kahdeksan tunnin yöunet putkeen. Esikoinen herätti kuudelta, ja mentiin ysiltä päikkäreille. Lapsi siirtyi sitten parin tunnin päästä isäkuukautta viettävän isän seuraan ja minä jatkoin unia vielä reilu pari tuntia... Ois se tosin kiva päivänvaloakin joskus nähdä. Tiedän, että tää pahenee vain loppua kohti, ihmetytti ekan raskauden aikana, kuinka vähillä yöunilla sitä oikein pärjää, kun saatoin aamupuuhiin herätä loppuajasta vaikka kolmelta aamuyöllä. Että tiedän hyvin mitä joku tuumasi uniongelmista. Onneksi kuitenkin ainakin vielä nukkuminen onnistuu melkein milloin vain, kun mies on joulukuun puoliväliin kotona.

Minä en rohkene edes toivoa kiireellisen sektion kokeneena synnytystapaa. Mulle tuli asenne ekasta synnytyksestä, että tosiaan, sinne voi vaikka kuolla, että kunhan se tapahtuisi niin, että kummallekaan ei käy pahemmin. Kai oon vieläkin vähän henkisesti ruvella asian kanssa, mutta en oo alkanut pelkäämään. Sitä tapahtumaa on oikeasti niin vaikea nuotittaa, kun itse ei voi mitään sille, jos tarjonta on väärä, napanuora on väärin, tai sydänäänet romahtavat. Toivon, että tulevassa synnytyksessä en pelkäisi niin paljon vauvan puolesta kuin ensimmäisellä kerralla. Sektion kokeneena minulle tehdään synnytystapa-arvio loppuraskaudesta, joten sitten olen viisaampi. Olen kyllä valmis synnyttämään alakautta, jos se on vain mahdollista.

Hienoa, kun kaikki ovat saaneet mukavia ultrakuulumisia! Meilläkin RU koittaa alkuviikosta. Sitten enemmän!

Nynaeve ja Nuppi 20+0
 

Yhteistyössä