Maaliskuun muruset 2012

Moi,

oireista... onko kellään muulla toispuolista "munasarjakipua". Kipuilu alkoi aika lailla hedelmöittymisen aikaan, kesti muutamia päiviä, sit oli hetken poissa ja on nyt taas tullut takaisin. Esim. kävellessä/noustessa, jne. tuntuu ikävältä. Oon ruvennut miettimään että onkohan tässä raskaudessa jotain vikaa...Siitä kertois sekin että silloin kun testiä olen tehnyt niin sain ihan haaleita plussia vain...

Kertomisesta... Ei kerrota kyllä hetkeen porukoille yhtään mitään. Meidän äiti on ottanut aina aika nuivasti vauvauutiset vastaan vaikka minäkin olen jo 27 vuotta ja vakituisessa parisuhteessa ollut jo 3,5 vuotta...En jaksaisi sitä paasaamista vielä hetkeen joten ootellaan....jos vaikka sitten ekan ultran jälkeen joskus. Tosin tää mun vatsan turvotus kyl kielii aika hyvin että pulla saattais uunissa olla ;)
 
sintulle :hug:
varhaisultrassa käyty ja olipa reisu... mut siis syke löytyi ja lopputulos siis mitä pitikin. Mutta purampa silti hiukan käyntiä... ensin kyseli millon ollu viime menkat, sanoin et helmikuussa keskenmeno ja sen jälkeen tosi sekasin menkat, huhtikuussa yhet. Rupee sit kyselee oliko lääkkeellinen keskeytys..Siis täh?? keskenmeno -ei keskeytys.. "aa..okei.." no sit kokeilee mahaa -on kyllä kohtu hiukan kasvanu jo. Sit ultrataan:"Kohtu on kasvanu, täällä on sikiö mut tosi pieni -luulen et menny kesken.." -mut eikös toi oo sydän?? "juu on näöjään, mut tää on näin pieni. vastaa viikkoja 6+1 "....öö...mähän just sanoin et en tiiä tarkkaa kestoa mut arvio n.6vkoa... "no jos te ite tiedätte niin kai ok.." aha!! Sit se sai toisenki kuvan joka vastas viikkoja 6+2 eli just tätä mitä arvioinkin. Sit ku tilanne ohi niin kyselee et halutaanko pitää raskaus.. ja alkaa selittelee miten saattaa tulla keskenmenoja mut voi olla et nyt meneekin ihan hyvin... Todella kannustava lääkäri!! no mut halusin tietää et mahassa on elämää ja sydän lyö ja se mulle selvis joten näillä mennään :D
 
Voi Sintu! :hug:
Ja Pikkumökölle on sattunu joku aivan ihana lekuri! Miten tommosia voi olla! Kävitkö yksityisellä? Onneksi osaat ilmeisesti ottaa ihan huumorilla :)

Mä olen menossa tohon Kaarinaan ultraan, käsittääkseni tämä tyyppi tekee vain ja ainoastaan näitä ultria työkseen :confused: Tai ainakin ajanvarauksen perusteella, kun ei siellä ees päässyt valitsemaan mitään "miksi tulet tänne"-osiota. Jännitän kyllä sitäkin, että kai nyt olen ihan ultraan sit varannut sen ajan :D

Tänään annoin haluilleni vallan ja ostin raskaustestin. Yllättäen sieltä tuli vahva plussa :p Tällä hetkellä kun suurin huolenaiheeni tuntuu olevan, että jos menee kesken niin huomaanko sitä välttämättä :S

Ja tuo päivittäminen: "Kivaa" puuhaa (kun tuntuu, ettei muuta jaksa kun olla koneella tai lukea kirjaa), mutta noita surun kohdanneita päivittäessä meinaa tulla itku :(
 
mimma juu ei siinä mitään ihmeempiä sitte ollut, mulla tilanne oli kuitenkin se että 16-vuotiaasta asti olin asunu miehen kans yhessä enkä enää äidin helmoissa.. Eikä siinä mistään uhmaamisesta ollu kysymys, vaan siitä että itse päätin pidänkö oman lapseni vaiko en, ja se päätöshän oli ihan selvä alusta alkaen.
Tästä toisesta mun isä tietää mut äiti ei vielä. (ovat eronneet)

Voi ei Sintu :( voimia :hug:

jende 7+3
 
Mariaja: Et varmaan pysty soittamaan sinne kun se on heinäkuun kiinni. :D Yritin meinaan itse soittaa sinne ja kysellä niiden käytännöistä, mulla on se ultra vasta 8.8.. Jännittää ihan sikana.

Päivittäjä: Mulle voisi muuten lisätä tietoihin TYKS.
 
Epa_88 Hah! Ihmettelinkin, että ovat niin kiireisiä kun aikoja saa vasta elokuun alussa ja olen toiveikkaana käynyt kurkkimassa, josko aikoja vapautuisi ennen tuota omaani :D Tuskin siis vapautuu, hahha. Mä kerron sitten, että tuliko jotain sekaannuksia siitä, miksi olen ajan varannut!
 
Aika kamala päivä takana pahoinvointi kesti 14 ja alkoi uudestaan 20... melkein normaali olo oli 6 tuntia... en tiiä miks mut on käyny muutaman kerran ajatus olisiko masussani kaksoset ? ihan ihme ajatus ja tuskin totta mut jotenkin oon ajatellu kun oireet on niin kamalan voimakkaita repäisy kipuja olu enemmän kuin aikaisemmilta ja vatsa on aikasta ison oloinen enkä muista ainenkaan et aikaisemmilta olisi näin varhain alkanu tulla pömpötys esiin... kaiken laisia ajatuksia sitä on :heart:

Taistelen tupakan kanssa ja olen kamalan vihainen itseleni mutta tämä pahoinvointi avie niin miun henkiset voimavarat ni tuntuu et se mukamas auttais pahaan oloon... no huomenna paremmalla onnella ja toivon mukaan paremmalla olollo... onko kaikki muut päässeet tupakasta helposti ? olisiko vinkkejä ?
 
Sintulle :(

Jos vain sopii niin minä haluaisin pysytellä teidän joukossa, vaikka LA ultran mukaan olisikin helmikuun puolella. Suoraan sanottuna en haluaisi tuonne helmikuisten pinoon kun siellä on ihan tosi hiljaista..

Eli voi päivittää Tea 27v LA 27.2, 2 lapsi ja synnytän OYS:sissa

Tea ja Ihme 9+1
 
Jendde: juu siis en tarkottanu sillai uhmaamista mutta siten että pidit oman pääsi etkä suostunut vanhempiesi pyyntöön:) ja minäkin asunu miehen kanssa 16vuotiaasta joten vaikuttaa sekin varmaan vanhempieni hyväksyntään:)
Tea:jää vain,tuskin ketään haittaa:)
 
Minnarun Päätös, että tupakka ei vauvan hyvinvoinnin vuoksi enää syty! Mulla tuli tänään 3 vkoa ilman, sinä pystyt tähän myös! Ny huomisaamusta lähtien oot polttamatta ;) tsemppiä!

tea84 Pysyhän meidän kanssa :) Täällä on mukavaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Minnarun Mulla on parempia ja huonompia päiviä tupakan kanssa. Aamuröökin kun jättää pois niin menee sit koko päivä ilman. Aamupahoinvointi on ollu tehokas apu siihen. Mutta sit taas mulla on niitä päiviä kun oon johonkin iltapäivään saakka polttamatta ja sit taas "no jos mä nyt vaikka puolikkaan käyn vetämässä...". Semmosta :ashamed: Mutta tosi vähällä röökillä oon menny tässä lähiviikot, siis tosi vähällä. Täytyy kysyä ens viikolla neuvolasta jos saisin ottaa nikotiinipurkkaa vaikka, edes puolikkaan semmosen silloin tällöin, koska mulla vieroitusoireet tulee todella pahana, sydän hakkaa ja tuntuu kun olis hirveessä kännissä. Tuntuu että pää räjähtää ja olis jossain toisessa maailmassa koko ajan, jos en saa polttaa sitä tupakkia (edes puolikasta tai muutamia savuja). tsemppiä sullekin. Myös pahoinvointien kanssa, mullakin tosi pahat olot :(

mimma juu mä myös luulen että erilailla voisivat suhtautua jos vielä vanhempien elätettävänä olisi itsekin :) tietty kaikki asiat on yleensä järjestettävissä ja ihan omasta itsestä se on kiinni. Mä päätin sillon, että pidän lapsen, vaikka kyllä se aikamoisen itsetutkiskelun paikka oli, että onko musta siihen, pystynkö ottamaan vastuun toisesta ihmisestä kun oman itsensä elättämisestä ei ollut kokemusta vielä paljoa silloin. Mutta on tää tähän mennessä ihan hyvin mennyt, vaikka enhän mä vielä mitään lapsen kasvatuksesta tiedä kun mun tyttö on vasta 1v :D ties mihin haasteisiin mä vielä lasten kans tulen joskus joutumaan. No, niitä odotellessa.

Tea Pysy täällä vaan meijän kanssa, oothan sä alusta asti täälllä kirjotellutkin. Eihän siinä enää järkeä olis vaihtaa porukkaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Jendde:Juu no jos kotona asuisin niin en tiä miten ois suhtautunu:D Tää tilanne on just hyvä:) juu no ainaki ymmärtää viä "nuorten" päähän pistoja ym.ku ite nuori:D ei sillä kyllä varmaa vanhemmakki:)

heei tänään en oo oksentanu kertaakaa ja ihan ok olo:)

mimma & piskuinen 7+5<3
 
Sintulle voimia :hug:

Jotkut oli huolissaan oireettomuudesta, mutta mulla ei esikoisen aikaan ollut mitään muuta oiretta kun väsymys, liekkö se oire ku oon aina muutenki valmis nukkumaan jos vaan mahd.:)
Nyt taasen on paljon oireita ja oon huolissaan et onko tää nyt sitten normaalia.

Viime yönä tuli valvottua monta tuntia ja mietittyä koiramme kohtaloa. On vasta 3v mutta nivelrikkoa ja on alkanut ontumaan ja kipeähän se on. Ikuiseen uneen vienti edessä :'(
Yritän saada ajan eläinlääkärille jo tälle viikolle niin pysyn päätöksessäni. Kamalaa.
Eihän se ole koiran elämää jos kipulääkkeitä joutuu syömään ja liikkuminenki on rajoitettua.

Mahan nippailua ollut pari päivää enemmän ja luinki netistä että kohtu kasvaa jo ja aiheuttaa niitä:)

H&mörssäri 8+3
 
JIHUUU!!!*Pääsen taas tänään ultraan :) Mulla jo kolmas kerta, vaikka rv on vasta 6+3. Sattui tosiaan minulla liiankin hyvä tuuri, että asiakkaani on ammatiltaan gynekologi :D
Viime viikolla löytyi sydämen lyönnit, eli kaiken pitäisi olla kuitenkin kunnossa. Mutta on tämä kumma, että aina sinne meno pelottaa ja ilahduttaa yhtä aikaa : /

Ja tämä meidän pino on kyllä todella aktiivinen, kun seuraa noita muita pinoja. Vastauskertoja on reippaasti yli tuhat vaikka tämä pino ei ole ollut vielä paljoa mitään olemassa! Hyvä me :wave:

Sati & Wonder 6+3 (halusin nimetä maha-asukkini, tarkoittaa ihmettä, mutta en laittanut sitä suomeksi kun se täällä onkin jo jollain käytössä :) Ihme on*juuri oikea nimi, sillä tämä on todellakin melkein neljän vuoden IHME!)
 
  • Tykkää
Reactions: jendde ja Sipsunen
Satilla on kyllä käynyt hyvä tuuri! Olen samalla iloinen ja ihan pikkiriikkisen kateellinenkin :)
Eilen ostamassani raskaustestipaketissa oli 2 liuskaa, säästän sen toisen ens maanantaillle, että varmasti olen raskaana vielä tiistaina ultraan mennessä :cool: Kyllä ihmismieli on kummallinen ;P
Eiliseen testiin pamahti 2 viivaa sillä sekunnilla kun testialue kastui kokonaan \o/

Minnarun Mä en kyllä ole helposti päässyt tupakasta, en vieläkään kokonaan :( Olen nyt polttanut sellaisen alle 10 tupakkaa päivässä ja koko ajan on vähenemään päin. Olen aikaisemmin polttanut reilun 2 askia päivässä, että olen jo tässäkin vaiheessa aika ylpeä itsestäni... Hiljaa hyvä tulee. En polta enää rutiininomaisesti (siis ruokasavut ynnä muut), vaan silloin puren jenkkiä :D Eli yritän päästä nyt rutiinista eroon, vähentää nikotiinia ja niin pikkuhiljaa saada koko iljetyksen pois.

Tänään meinaan pitkän harkinnan jälkeen mennä ostamaan niitä raskausvitamiineja. Rautaa en ainakaan saa tarpeeksi ja tuskin foolihappoakaan, niin samantien otan sitten kaikki samassa paketissa.

Ja Tea Tietenkin sä pysyt täällä, ei me päästettäis sua edes muualle :saint:

Mariaja & Päärynä 5+6 (vissiin :D)
 
Mariaja: minulle tarttui eilen apteekista mukaan multitabs-raskaana oleville. Auttaiskohan nuo vitamiinit mitenkään väsymykseen? Ihan älytöntä, kun mikään ei riitä:O

Minnarun:Mullakin jotenkin alamaha ihan älyttömästi kasvanu nyt viime viikkoina. En kyllä yhtään muista esikoiselta tämmöstä:O Jotenkin lohduttaa et jotain merkkejä on ilmassa, et kyllä tää raskaus on totta=) Pikkasen hurjistuttaa myös turvotus, joka tuntuu jaloissa ja käsissä. Hope so, että tää kesä ois osa syyllinen!:O miltähän sitä sit ens vuoden puolella näyttää jos samaan malliin menee:D

Omaan napaan: esikoinen valvottuna nyt viikon ajan joka aamuyö|O hampaita itkee, poskihampaita tekee. Tää on vaan niin väsyttävää niin fyysisesti kuin henkisestikin:kieh: mulla palaa pinna typyn kanssa, kun on niin äkänen päivät ja yöllä sit vielä huutaa, reppana:|Ei tunnu paljon panadolit yöllä painavan:'( Toivottavasti menis tää vaihe äkkiä ohi, vai voiko se mennä?:headwall::headwall:

Sintulle paljon haleja ja voimia :hug:



Varhaisultra countdown 8 päivää :whistle:


Donna & PullaII 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Pahoittelut Sintulle :hug:

Onko muilla kasvanu jo maha? Minä olen laihtunut 4 kiloa raskauden aikana, johtuu salmonellasta. Silti minulla on jo nyt yhtä iso maha, kun edellisen raskauden puolivälissä. Ei pysty paljo peittelee raskautta :)

maalismamma ja toukka 8+3
 

Yhteistyössä