Maaliskuun muruset 2012

Heips ihmiset! :)

Vitsi ku ajatukset heittelee suuntaan ja toiseen. Välillä tuntuu että oireita on niin paljon että varmaa jo pitemmällä olisi raskaus kuin 6+5 ja sit välillä tulee olo ettei siellä masussa mitään elävää oo :(

Oireita : rinnat on kasvanut ihan älyttömästi ja maha on turvonnut huomattavasti ( noista päättelen että raskaus on pidemmkällä kuin luulen) melkein kokoajan nippailee mahasta ja on semmosta painontuntua. Mutta sit pelottaa, että ku ei oo oikeestaan pahoin vointia, ainakaan siinä määrin että pitäisi käydä oksentamassa, niin pelottaa että ei kaikki ole hyvin :( mutta toisaalta minä olen aina ollut semmoinen että saa oikeesti olla pahaolo että tulee ylösasti.

kertomisesta: Tähän mennessä raskaudesta tietää avokin lisäksi mun sisko, paras kaverini, työkaveri ja tänään kerroin pomolle ( töiden pitäisi loppua huomenna, mutta se ihana ihminen lupasi, että jos en muuta työtä löydä niin he voivat ottaa työihin <3 ) tekisi hirveästi mieli kertoa kaikille, mutta kun ei uskalla. Pelottaa kyllä äidin ja isän reaktiot :S

Päivitys : eksynyt_enkeli / 19 / Pkks / 1. lapsi / ja LA 15.03.2012 (??)
 
Mariaja: minulle voisi päivittää 30.v, OYS, toinen, LA 24.3 (arvio).

Menis jo äkkiä päivät! Varshaisultra ens TO =) Jaksais vaan oottaa...Mulla on kans eksynyt_enkeli koko ajan sellanen juupas eipäs -ajatus hommeli et onko masussa mitään. Välillä kyllä huomaan et pinna on niiiii kireellä, että ei voi ihan normaaleissa hormooneissa olla:D ja sitten ne liikuttumiset ja itkut. Mitään surullisempia telkkariohjelmia on kyllä minun ihan turha katsoa.

Oireista: mulla on ollu tosiaan järkyttvästi mielialavaihteluita. Kauhee väsymys koko ajan. Nukahdin aamulla sohvalle esikoista paimentaessa, ja eiköhän se kerenny tipahtaa naamalleen lattialle sohvalta. Pikkasen mietityttää mihin seuraavaksi nukahdan...esikoista odottaessa mua oksetti lähinnä yleisissä WC:ssä:D mielenkiinnolla odottelen tuleeko tästä odotuksesta samanlaista.

Kertomisesta: lähimmäisille ollaan kerrottu. Yhdelle kaverille olen asian kertonut, mutta muuten ajateltiin sitte 12 vk jälkeen niinkö viimeksiki.

Tarrasukkia kaikille :wave:

Donna & PullaII 6+1
 
Oih, nyt olis kiiviä, mangoa, omppuja, banaania, turkkilaista jugurttia, appelssiineja! Mitä kaikkea kivaa saankaan blendattua :D

kn71 Minäkin peukutan!

Nyt olis täälläkin päässä kaikki vähänkään silmäätekevät tietoisia raskaudesta \o/ Ainoo mitä en haluis, olis se, että töissä asiakkaat (varsinkaan kantapeikot) sais tietää, mutta kyllä niin jumalattomasti turvottaa, että kohta pitää päättää mitä selitän. Totuuden vaiko sen, että jäätelö on kesällä niiiiiiiiiiiiiiiin hyvää :D
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Kaikillahan meillä on varmasti keskenmenon pelko :( Enemmän tai vähemmän...
Itselläni jostain syystä on tässä parin päivän ajan ollut tuota pelkoa, johtuen tosiaan vähäisistä oireista sekä kun todella vähän ollut rusehtavaa vuotoa (ei edes jää enää paperiin).
Luin äsken tuolta keskenmenojen pinoista järkyttäviä tarinoita, joissa äidit olivat joutuneet synnyttämään ja hautaamaan lapsensa tyyliin rv19 jne. Kertomuksissa oli, että yleensä kaikki oli ollut hyvin edellisellä käyntikerralla (sydän oli lyönyt ja sikiö oli liikkunut normaalisti), mutta sitten jostain tuntemattomasta syystä lapsi oli sitten vain kuollut kohtuun.
Alkuun ajattelin kun luin tarinoita, et olenpa kyllä typerä kun näin teen. Joka tapauksessa jatkoin lukemista, jonka aikana tajusin, että minun ei todellakaan kannata murehtia enää raskauden keskeytymisestä ollenkaan. Se voi toisaan tapahtua kenelle vain ja milloin vain!!
Emmehän me voi edes omaa kuolemaamme ennustaa, saatika sitten masussa asustelevan pikkuasukin...
Nyt siis aion vain oikeesti alkaa nauttimaan edes siitä tiedosta, että voin luonnollisesti raskautua (yli kolmen vuoden yritystä takana + yksi inseminaatiohoito)!!!

Tää on kyllä niin hyvä paikka oikeasti jutella omista iloista ja suruista! Kaikki tietää, miltä meistä jokaisesta tuntuu ja mikä parasta, jokainen ymmärtää meidän omat heikot hetkemme :heart:

Voidaanhan tytöt loppuun saakka paksusti :wave: Lähden nyt ottamaan asiakkaita vastaan...

Sati + toukka 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mariaja
eksynyt enkeli : mä olin 16v ku aloin odottaa ekaa -pelotti ihan hitosti kertoo vanhemmille ja olin varma et "turpaan tulee". Laitoin äitille tekstarin et "susta tulee mummi jos kaikki hyvin menee..." Oli se alkuun aika shokissa ja ehkä vihanenkin mut kuhan se toipui alkujärkytyksestä ni oli kaikkein suurin tuki ja turva. ja äiti sit kerto isille joka myös oli pari yötä valvonu.. mummille pelotti kertoo -mut sit ku äiti oli tukena ni tääpä sano vaan et hän on kyllä nähny sen musta jo jonkinaikaa -sen verran monta ite tehny et huomaa kyllä.
Mä mietin monesti et jos porukat ois vetäny välit poikki ni se ois ollu niiden ongelma -mut halusin et ne oli mun lapsen elämässä alusta asti mukana ja mulle tukena -ja näin sit kävikin <3 et suosittelen kyllä kertomaan -ei se ainakaan helpotu mitä pidemmälle mennään. Tsemppistä kovasti!!!
 
Mäkin olin nuori 17v kun aloin esikoista odottaa ja pelotti se sillon kertoo äitille. raivari siitä sitten lopulta tulikin, painosti aborttiin mutta en suostunu. Nykyään mulla on 1 vuotias tyttö ja äitikin on ihan onnellinen mummi :D

Mäkin täällä yritän ottaa rennosti nyt, enkä pelätä liikoja. Raskaana ollaan ennen kun toisin todistetaan ;) toivon vaan että kaikki menee hyvin, ei tässä muutakaan voi.
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Moi!

Mariaja minulle saa päivittää sairaalaksi KYS. Kiitos :)

KN071 Täälläkin noita repäisykipuja ollut.
Muutenkin olo tosi turvonnut ja äkäinen ja välillä meinaa huono olo iskeä, jos ei muista syödä. Aika klassisia raskausoireita!
Minulla on varhairaskauden ultra klo 16:50. Jännittää tosi paljon.
Tuntuu että jokaisella kamulla on ollut keskenmeno tai tuulimunaraskaus tms. eihän tässä muuta voi kuin yrittää ottaa rauhallisesti.

Iiks! Nyt lähden kävelemään ultraa kohti!
:) Kellukka ja maha 7+5
 
Mariaja: Mä tosiaan kaipasin tätäkin epävarmuuden aikaa, jota nyt sanon inhoavani, siinä vaiheessa kun aloin tästä lapsesta kuumeilla. Niin ristiriitaiselta kuin se kuulostaakin. Päätin, että tällä kertaa nautin joka hetkestä, sillä tämän jälkeen meidän lapsiluku on mitä luultavimmin täysi. Mitäs mä nyt teenkään? Valitan ja panoikoin vain. Jos nyt alkaisin sitten nauttia. No, alan viimeistään sen maanantain ultran jälkeen ;)
 
KELLUKKA : Sitte heti kertomaa kuinka käypi:) peukut pystys sullekki:)
Eksynyt_enkeli:Noo kyllä se helvetisti pelotti kertoakki mut sanoin vaan ku kysy et mistä neuvolasta puhuin kullan kans nii sanoin vaa et arvaa:D ja tottahan se sen tajus:p sit tuli vähä et miks ette käyttäny ehkäsyy ja sulla on vielä koulut kesken ym mut sanoin et ollaan juteltu tää kullan kans läpi:) ja niin se sit sulatti jo 8.nnen tulevan lapsenlapsensa:D ja sanoin sille et se voi kertoo iskälle sillä mä en sitä ois tehny ikinä maailmas:DD mut hyvin otti:D Ja joku tuos edellä sanoki et ei helpota ainakaa pitkittää sitä tietoa:) onko sulla koulut käyty? ja entä mies? onko siis töissä? ootteko seurustellu kauan? Hahaa kauhee ristikuulustelu;D

mimma & piskuinen 7+5<3
 
Laretzki
On. Tänään on taas ollut heikompi päivä. Aamu alkoi kohtalaisesti, vaikken meinannutkaan aamupalaani suusta saada alas. Sitten aamupäivillä iski ihan karmea olo, nousi tuskan hiki otsaan, oksetti ja seisoessa huimasi. Miehen tekemä pitsa jäi kyllä väliin. Muuta ei vielä ole syöty kuin aamun pari paahtoleipää, pala kurkkua ja äsken pieni porkkanaleivos. Onneksi kävin kaupassa ja hain vähän Kalinkoja, appelsiinimehua ja vesimeloonia, joten eiköhän täältä pikkuhiljaa taas elävien kirjoihin nousta.

Sitten hirveesti on noussut ajatuksiin kaikki pelkotilat. Onko kaikki hyvin, mitä sitten jos ei ookaan, onko siellä alunperin ollutkaan ketään. Vielä pitää odottaa sitä että saa asiasta varmuuden. Voi, kumpa olis ollut rahaa siihen varhaisultraan...

Lare ja Spyro 9+3
 
moomin 34 kät 3. lapsi ja LA 31.3.

Huh huh! Risteily takana ja kyllä se voimille ottaa! =D Ihan kivaa kyllä oli. Nyt puretaan kassit ja pakataan saman tien, huomenna kohti Espanjaa! =)

Oireista sen verran, että "säännöllinen nälkä" on alkanut vaivaamaan. Kun alkaa kolmisen tuntia olla kulunut edellisestä ruokailusta, tietää, että kohta kurnii ja kovaa! Risteilyseuralaiset ihmetteli ja huokaili, miten mulla voi olla koko ajan nälkä! =D Kukaan heistä ei vielä tiedä raskaudesta. Ja Polly- karkkeja olen himoinnut viikon ja niitä kannoin laivalta yht. 1200g.. =O Riittääpä vähäks aikaa, heh..No muuta en sitten ostanutkaan. Pieni puolustus perään.. =)

Alavatsaa vihloo välillä aika kovin, toivottavasti normaalia..en muista edellisistä raskauksista, kun niin pitkä aika jo kulunut. Ja stressaa, että onko kaikki hývin, ettei ole kohdunulkopuolinen tms..Varmaan tuon reissun takia. Harmi, ettei näillä viikoilla vielä kannata ultraan mennä tarkistuttamaan..

En muista, mitä kaikkea olette kirjoitelleet..mutta kiitos päivityksen kontolleen ottajalle, tervetuloa uusille jaONNEA hyviä ultrakokemuksia saaneille! =D

moomin 4+4 (kai)
 
Sintulle paljon paljon voimia!! :hug: ikävää että piti käydä näin :(

mimma]: minkäänlaista koulua en ole loppuun asti saanu käytyä, avopuolison kanssa asutaan yhdessä, ja sen kanssa menee kyllä ihan hyvin ja se on ollut iloinen vauvasta. Kummallakaan ei tällä hetkellä ole vakituista työtä, itse nyt kesän olen ollu 4h:lla töissä ja pomo lupas vauva uutisen kuultuaan jatkaa työsuhdetta aina helmikuulle asti, jos en muuta löydä. Avokki on kyllä yrittänyt etsiä töitä, mutta asutaan niin pienellä paikkakunnalla, että täällä työtarjonta on aika vähäistä, enkä haluaisi muuttaa kauas tuki ihmisistä varsinkaan tässä tilanteessa. Avokilla siis kuitenkin on jo ammatti. Ollaan seurusteltu nyt melkein 1,5 vuotta, mutta olemme olleet aijemminkin yhdessä joskus kun oltiin vielä ylä asteella :D Ja mun äiti ei suostunut nyt kun vasta joskus joulun jälkeen ottamaan avokkiani hänen luokseen vierailulle, vaikka eksäni aikoinaan suunnilleen asui meillä. Että siinäkin mielessä jännittää se äitille kertominen, ja vielä kun olisi ihan ensimmäinen lapsenlapsi hänellä.

tulipas oikea romaani :D
 

Yhteistyössä