Maaliskuun muruset 2012

Voi ei MM-11
Toivotaan että kaikki hyvin!!!
Ja täällähän minä vielä ainakin roikun. Ei ole jaksanu kirjotella koko vkl. Hirvee väsy ja stressiä!!!
Mitäs muita oireita sulla on ollu ku tuo kipuilu? Jos se olis vain harmitonta!!!
 
Nuo kivut tuli eilen töissä ku nosteli ja käveli, mut vasta ku oli vähä yli puolet työpäivästä menny. Ja tänään ku aivastin niin tuntu ku puukolla ois tökätty munasarjoihin, ja se kipu pysyi jonku aikaa. Voihan se olla että mulla tulee nuo venymis kivut (vai mitä ne oli) vaan vähä rajumpina, ja toivottavasti oiski niin. Muuten mulla ei oo ollu raskausoireita ku tissi- ja nännikipu ja ajottaista kuvotusta. Niin ja itkuherkkyyttä ja hermot menee ihan kiitettävän helposti :D
 
No kyllä tuo vielä vois kuullostaa ihan normilta! mullaki monesti tuntunu sellasia viiltäviä kipuja ihan yskäsystä jne.
Ja saattaahan se olla että nostelu ei oikein oo hyväks ja jos jotenki väärässä asennossa nostaa niin sen jälkeen sitte jonkun aikaa tuntuu pienetki liikkeet.
Ite koitan olla aina jonkun aikaa ihan rauhassa sellasten repäsykipujen jälkeen kun pelottaa liikkua sen jälkeen. Sitten ne menee yleensä ohi. Niitä ei kuitenkaa oo koko ajan missä asennossa tahansa?
Hyvähän se on kuitenki käydä näytillä, mutta uskon ja toivon että ihan normi juttuja on mutta merkki siitä että nostelua vähemmälle!
 
Mulla se on vähä hankala ku joudun töissä nosteleen koko ajan, mutta saan kyllä varmasti vaihdettua työpistettä jos tarve vaatii. Ja työnjohtaja sanoiki perjantaina ku kerroin sille raskaudesta että katellaan mulle uus työpiste sit ku se tulee ajankohtaiseksi. Ei niitä oo koko ajan, yleensä just semmosten "äkki liikkeiden" jälkeen, ja se sit tuntuu jonku aikaa ja tekee mieli mennä ihan kippuraan. Sehän voi olla sitä että kroppa varottelee noista nosteluista noilla kivuilla ja antaa merkkiä että rauhotu :) Tää kaikki on vaan niin uutta että ei tiiä mikä on normaalia ja mikä ei.
 
Höh, toivottavasti olis pienokainen oikeassa paikassa MM-11lla. Kerrohan sitten mitä sanoivat. Yleensä siihen ekaan neuvolakäyntiin menee tunti et voihan olla ettei ne oo voinu varata sulle niin pitkää käyntiaikaa vaan pelkkä ultraus sitten vaan.

Vähän mä jännitän huomista ultraa..ja siihen miten kykenen kans pitämään pissan rakossa. :)

vaavimasu itse oon ihan perus sekasyöjä, mutta jäin miettiin ettet syö kanaa, mutta kanamunaa..öö. eikö se oo sama asia ? :confused: oli pakko kysyä, ei pahalla :) En vaan ole tietoinen.

Täällä jäi tänää leivät syömättä, yksi meni alas ja sitten tuli stoppi.. Muutenki kaikki hajut tuntuu tosi selviltä ja suurimmasta osasta tulee sit kuvotus.

Ilmoittele tea sitten ultratulos :)

Meinaako muut varata hammaslekurille aikaa?

H & mörssäri 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Emmuska minä kerron :) Niin mäki vähä luulen että ultrataan vain. Mä oon kans miettiny tuota hammaslääkäri hommaa. Voi olla et varailen aikaa vasta syksyllä jos sittenkään vielä ku lopputalvesta kävin tarkastuksessa. Vaikka sanotaanki että pitäis käydä vaikka vasta ois käyny. Sulla voi mennä tuskallisen hitaasti tää päivä ku oottaa huomista :) Mäki roikun netissä koko ajan että sais jotenki ajan kulumaan äkempää. :D
 
vaavimasu itse oon ihan perus sekasyöjä, mutta jäin miettiin ettet syö kanaa, mutta kanamunaa..öö. eikö se oo sama asia ? :confused: oli pakko kysyä, ei pahalla :) En vaan ole tietoinen.
No tuota.. Siis eihän kananmunasta tule kanaa jos kanalassa ei ole kukkoa... Eli tavallaanhan kananmuna on niinku "munasolu" =D Tai jotai. ja onhan se kananmuna vähän eri asia kuin itse kana. Ja mulla tämä kasvissyönti on vähän sitäkin että syön sitä mistä tykkään ja jätän syömättä sen mistä en. En ole pelkästään "eläinten takia" kasvissyöjä.

Hammaslääkäristä..
Mietin kovastijo ennen raskautta että varaan ajan, mutta mulla vain on niin kamala hammaslekurikammo että en vaan pysty mennä!
Heti hammaslääkärin ovella iskee paniikki kun humisee ja haisee, ja sitten kun joudun huoneeseen ja tuoliin niin itku pääsee...
Eli ei. en usko että varaan aikaa taaskaan koska nyt tuskin saisin edes mitään rauhoittavaa..
Se vaan on niin hirveetä =D Yhdenkään raskauden aikana en ole käynyt eikä mitään ongelmaa ole ollut.. Nyt tosin olis yks paikattava... No. Pitää katsoa jos sitä rohkaistuis......
 
vaavimasu kiitti, olen nyt hieman viisaampi :)

Mulla on kans kamala pelko hammaslääkäriin menosta, mutta ilmeisesti yksi hammas kaipaisi paikkausta ja parempi kai se olis varata aika nyt (kun sen ajan saamiseenkin menee aikaa) kun sitten ison mahan kanssa maata tuolissa kipupäivystyksessä. Mutta pelkään ihan tosissani sitä kipua, aina ei puudutus auta. ja pelko on lähes paniikinomaista. Mutta ei kai se auta, pakko se on ettei vaan tule mitään tulehdusta yms.
 
hei kuinkahan mulla ku pitäis viisauden hammas poistaa tuos puolen vuoden sisällä niin siinä vissii oli joku juttu ettei saa jos on raskaana:O (parempi vaan,ei oo ees kipee)
Juu no mulla kans tollasia ilkeitä repäisyjä ku nostan jotain vähäki painavampaa.Kiitos vastauksesta jollekkin:D en muista kuka vastasi suola kysymykseeni:D

mimma & piskuinen 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Minäki olen varannut hamppilääkäriin ajan jo ennen plussausta. meni lokakuulle että sai julkiselle puolelle edes tarkastusajan.. mulla kans varmaan pitänee paikkailla hammasta.. Ite kerran jätin puudutuksen ottamatta paikkauksen ajaksi ja se paikkaus itessään ei käyny sen kipiämpää ku se puudutuksen pistäminen.. itellä on pelko nimen omaan sitä puudutuspiikkiä kohtaan.. siitä lähtien en oo puudutuksia kaipaillu.. :p

minä oon eläny siinä käsityksessä että se keltuainen on se tipu... eli jos sitä ei syötäs ja sitä sais hautoa kauemmin niin siitä tulis se tipunen.. et se ois tavallaan verrattavissa alkioon...
 
Huomenta kaikille!!!
kananmuna on joko hedelmoittynyt ja niitä ei kaupoissa myydä, tai sit se on hedelmöittymätön ja niitä myydään :).

Täällä vatsa edelleen löysä ja niin armottoman pahaolo. rinnat on ku melonit ja pelkkä paidan hipasu nänneillä sattuu :/.
olotila on hiukan tasoittunut ja nyt pitäis vaan jaksaa lähteä lenkille ja siivota,blaaah.

Hammaslääkäri on elokuussa ja jo nyt pelottaa aivan sairaasti, tohon yhteen hampaaseen pitäis tehdä juurihoito.

LAITTAKAA PÄIVITYKSET PLIIS TUMMALLA, EN MUUTEN VÄLTTÄMÄTTÄ HUOMAAN NIITÄ TEKSTISSÄ TAI TAJUA UUSIKSI ODOTTAJIKSI...
 
Viimeksi muokattu:
Paljon juttua tullu en yksilöllisesti kommentoi mutta asioihin jotka on jäänyt lukiessa korvan taaksa...

sydänäänien kuuuntelusta esikoiselta äänet kuului jo vko 9 toiselta en tarkalleen muista pitää joku päivä kaivaa neuvolakortit esiin ja alkaa vertailemaan asioita :)

Eilen oli tytön neuvola ja tk:lla oli tosi hiljaista kyselin milloin toinen terkkari palailee lomalta ni oli et elokuussa joten miun neuvola varailu menee elokuun alkuun...kaivoin vanhat kortit ja kakkoselta on ollu ensimmäinen neuvola 9+2 joten aika samoihin menee nytkin sitten...

Pahoittelut tippuneilla :hug:

minnarun&matonen 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Jopas on taas tekstiä :)

Hammaslääkäri, pitäis joo käydä.. On pitäny käydä jo vaikka kuinka monta kertaa mutta en mä ikinä saa aikaseks. Mä pelkään sitä niin paljon! en pelkää kipua oikeestaan, enkä ees tiedä mitä mä siinä pelkään. Mä vaan suorastaan vihaan hammaslääkäriä. Siitä asti kun mulle hampaat on suuhun tullu ni ne on ollu aina täys reikiä. Eli huonot hampaat, se on sukuvika.. Nyt pitäis taas juurihoito tehä kahteen hampaaseen ja muutama muukin reikä paikata. Nääääh! Esikoista odottessa kävin korjauttamassa yhen irroneen paikan, 4 reikää ja hammaskivenpoistossa. Siitä meni 2kk niin lähti taas paikka irti ja nyt on jälleen kerran suu täynnä reikää ja ties mitä. Kai se täytyy varata aiika vaikka en millän haluis.. :headwall:

Ja nyt meni ihan ohi mistä muusta oli puhetta. palailen illemalla, nyt lepäämään :wave:

jende & salamatkustaja 5+3
 
Huomenta täältäkin!

Pitäis joo käydä hampit tarkistuttamassa.. Ei oo hääviä hommaa.

Täällä ollaan just pääsemässä ohi aamuällötyksestä. Jonkin verran tuntuu kuplivan vielä ruokatorverssa tai jossain.

Maistuuko muilla suussa paha??? En tiiä johtuuko siitä kun joutuu syömään vähän väliä vai mistä..

kn&murunen 6+3?
 
Jaiks! Täällä ollaan menossa jo huomenna varhaisultraan! :O Ite olin menossa vasta torstaina, mut tuo mies muistutti et se on jo huomenna... pikkasen alkaa jalat tärräämään:rolleyes: Toivottavasti en tuu pois sieltä surullisia uutisia tuoden. Jänskättää aika pirusti!

Hammaslääkäristä on ollu puhetta. Meillä neuvola antaa yhden hammaslääkärikäynnin molemmille vanhemmille raskauden aikana. Joten molemmat ollaan kyllä jossain vaiheessa menossa :) Varsinaista kammoa ei ole, mutta en siltikään kauheen innoissani ole sinne menossa. Käytävähän se on ku tarjotaan :)

Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 6+3
 
LÖYTYI!! Sykkeet ja Ihme siis! Oikeassa paikassa, oikeaan aikaan ja mittausten mukaan noin 7+1 viikkoja. Laskettuaika olisi siis sen mukaan 27.2 mutta saisinko kuitenkin teidän mukana jännittää? Esikoisestakin siirtyi np ultrassa viikolla, joten maaliskuulle se mahtaa mennä! Tk:sta sain hcg tuloksen eiliseltä ja se oli 59066! En voi sanoin kuvailla tätä oloa, ja ihan samaa toivon jokaiselle jolla huoli painaa! :heart::flower:

Tea ja Ihme 7+1 :xmas:
 
Omaa napaa Onneksi sain töitä, niin on muutakin tekemistä kuin miettiä tätä raskautta. Muuten varmaan tarkkailisin kehoani liian tarkkaan ja murehtisin kaikkea. Mietityttää, kun ihmiset on täällä puhuneet pienestä vatsalle muodostuneesta kummusta näin aikaisessa vaiheessa. Mulla on vaan pöhöttynyt vatsa, mutta kohdun kohdalta olen käsillä tunnustellut ja ei minusta ole yhtään kasvanut. Ei se vielä voikaan tuntua tai näkyä, mutta silti mietin, että onkohan se ihan normaalia. Tisskiarkuutta on, mutta ei yhtään samalla tavalla kun tammikuussa tissit olivat sivuilta kosketusarat ja rintsikoitakin pois ottaessa sattui nännien kohdalta. Nyt tissit on kyllä arat, muttei mitenkään kosketusarat. Tein eilen 10-herkkyisen liuskatestin, koska haluan nähdä viivan pysyvän tummana, ja siihen pamahti HETI kontrollia tummempi viiva. kipuja ei ole eikä vuotoja. Pientä etovaa oloa tulee, jos ei syö ja juo jatkuvasti. Yöturvotusta on, mutta viikonloppuna sain nukkua kaksi yötä putkeen ilman turvotusta, kun taas su-ma yö oli ihan kamala ja viime yö meni taas tosi hyvin. Pelottaa, ettei vaan menisi taas kesken, kun oireet tälleen heittelee eikä tissitkään ole tulleet kosketusaroiksi. Tiedän, ettei pitäisi vertailla edelliseen raskauteen, koska jokainen raskaus on erilainen, mutta silti se vaan pelottaa. Vielä pitäisi jaksaa odottaa 2vkoa ultraan. Ruuista on ollut myös puhetta. Mulla tekee mieli kaikkea raikasta :D Esim. leivän päällä pitää olla kasa salaatinlehtiä, kurkkua ja tomaattia. Ai että on hyvää. Vesi ei maistu, mutta kivennäisvesi on sitäkin parempaa ja raikkaampaa. Ja kylmä tekee kans hyvää. Kertokaas, mitä ihmettä sitä voisi syödä välipaloina, kun leipää vältän (vain aamulla yksi ruisleipä!) ja mulle ei näköjään riitä välipalaksi pelkkä pieni jogurtti tai pari hedelmää. Tartten päivän aikana kaksi kunnollista lämmintä ruokaa ja siihen lisäksi välipaloja koko ajan. Olen helposti lihovaa sorttia, vaikken olekaan ylipainoinen. Mutta helposti olen ylipainoinen, jos en yhtään katso mitä suuhuni laitan. Tavoite on, että sallin vain 5-8kg painonnousun ja aion kyylätä ruokavaliota tarkkaan. Mutta mitä ihmettä siis välipalaksi muuta kuin leipää, joka on siis kunnollista jogurttia/hedelmää raskaampaa, mutta kuitenkin KEVYTTÄ JA TERVEELLISTÄ?

PIKKUVIIKINKI Voi sinua, tänne saa kyllä purkaa kaiken mitä mielen päällä on! Tunnemyrsky on täysin todellista eikä sille vaan voi yhtään mitään. Itku on täälläkin herkässä, joka on mulle täysin uusi asia!

mimma Sydänäänten pitäisi kuulua aikaisintaan viikolla 6, samoin kuin kohdussa voi vasta tuolloin aikaisintaan näkyä mitään.

marika27
Hienoa, että vuoto jäi lyhyeen!!!! :heart:

Vaavimasu Kyselit unista. Olen kuullut, että raskaana oleva saattaa nähdä hyvinkin vilkkaita unia. Mulla ei ole sen kummemmin unia näkynyt, ainoa mikä oli viikonloppuna oli, että tein digitestin ja siihen tuli raskaana 3+ ja yhtäkkiä se hävisi ja tilalle tuli ei raskaana-teksti. Ihan kamala uni, toivottavasti ei merkkaisi mitään enneunta. Unet on olleet vähäiset, koska teen ilta- ja yötyötä, nukahdan kyllä helposti, mutta herään aika lailla lähes joka yö klo 2-3 tuskaiseen turvotukseen ja sitten sitä valvotaan jonkin aikaa... sen päälle käyn vessassa 3-5 kertaa yössä (johtuu paljosta juomisesta) ja aamusta herään kun mies lähtee töihin enkä välttämättä enää saa unta, kun ulkona on valoisaa ja ei vaan olevinaan enää nukuta, vaikka herättyäni olenkin ihan väsy.

MM-11 Toivon kovasti, että kaikki on hyvin. Ja jos vuotojakaan ei ole ollut, niin se on jo hyvä merkki :D Vaihda ihmeessä työpistettä jo tässä vaiheessa, minä en uskaltaisi ottaa yhtään riskiä. Ihana työnjohtaja sulla, kun oli noin ymmärtäväinen sun raskautta ajatellen!
 
Täällä on puhuttu hammaslääkärikäynneistä raskauden aikana. Mikä tää juttu oikein on, että miksi raskauden aikana pitäisi käydä hammaslääkärissä? Tää on nyt kovin tietämätön :ashamed:

Tea84 Toit mukanasi ihania uutisia, valtavan paljon onnea sinulle :heart:

PIKKUVIIKINKI Varhaisultra täytyy yleensä teetättää yksityisellä. Kuulin tosin, että mun entisessä kotikaupungissa on tullut ihan lakisääteiseksi, että varhaisultra kuuluu kuvioihin. Mutta ei vaan meilläpäin :kieh: Joudun pulittamaan yksityisellä 110e...
 
Tea84 Ihan mahtavia uutisia!!!!! onnittelut sykkeestä,ja pienestä vauvan alusta :heart:

Hammaslääkäri mulla on kauhea kammo,en käynyt esikoisen aikana vaikka piti.. :/ nyt kävin kaks kuukautta sitten kipupäivystyksessä Haartmannin sairaalassa revityttämässä toisen viisurin pois kun oli niin kipeä.. siellä sanoivat että varaa nainen aika hampilääkäriin tarkastukseen kun edellisestä niin kauan aikaa. en vaan uskalla. nyt ois pakko. HUOH :(

Mulla oli täällä äsken kaverin 11kk tyttö hoidossa 4 tuntia,tuo oma poika on siis kans 11kk,heillä on 3 päivää ikäeroa. yllättävän rauhallista oli meno :D kerkesin tehdä ruoat ja pestä pyykkiäkin vaikka kaksi termiittiä konttasivat molemmat eri suuntaan ja kiipesivät joka paikkaan :DD


mä tässä mietin että pitäskö varata ens viikolle se varhaisultra ,painaa mieltä kuitenkin et mitä jos vauva ei ookaan oikeessa paikassa tai jotain muuta vialla :(

sunniee & vilperi 6+0
 

Yhteistyössä