Omaa napaa Onneksi sain töitä, niin on muutakin tekemistä kuin miettiä tätä raskautta. Muuten varmaan tarkkailisin kehoani liian tarkkaan ja murehtisin kaikkea. Mietityttää, kun ihmiset on täällä puhuneet pienestä vatsalle muodostuneesta kummusta näin aikaisessa vaiheessa. Mulla on vaan pöhöttynyt vatsa, mutta kohdun kohdalta olen käsillä tunnustellut ja ei minusta ole yhtään kasvanut. Ei se vielä voikaan tuntua tai näkyä, mutta silti mietin, että onkohan se ihan normaalia. Tisskiarkuutta on, mutta ei yhtään samalla tavalla kun tammikuussa tissit olivat sivuilta kosketusarat ja rintsikoitakin pois ottaessa sattui nännien kohdalta. Nyt tissit on kyllä arat, muttei mitenkään kosketusarat. Tein eilen 10-herkkyisen liuskatestin, koska haluan nähdä viivan pysyvän tummana, ja siihen pamahti HETI kontrollia tummempi viiva. kipuja ei ole eikä vuotoja. Pientä etovaa oloa tulee, jos ei syö ja juo jatkuvasti. Yöturvotusta on, mutta viikonloppuna sain nukkua kaksi yötä putkeen ilman turvotusta, kun taas su-ma yö oli ihan kamala ja viime yö meni taas tosi hyvin. Pelottaa, ettei vaan menisi taas kesken, kun oireet tälleen heittelee eikä tissitkään ole tulleet kosketusaroiksi. Tiedän, ettei pitäisi vertailla edelliseen raskauteen, koska jokainen raskaus on erilainen, mutta silti se vaan pelottaa. Vielä pitäisi jaksaa odottaa 2vkoa ultraan. Ruuista on ollut myös puhetta. Mulla tekee mieli kaikkea raikasta
Esim. leivän päällä pitää olla kasa salaatinlehtiä, kurkkua ja tomaattia. Ai että on hyvää. Vesi ei maistu, mutta kivennäisvesi on sitäkin parempaa ja raikkaampaa. Ja kylmä tekee kans hyvää. Kertokaas, mitä ihmettä sitä voisi syödä välipaloina, kun leipää vältän (vain aamulla yksi ruisleipä!) ja mulle ei näköjään riitä välipalaksi pelkkä pieni jogurtti tai pari hedelmää. Tartten päivän aikana kaksi kunnollista lämmintä ruokaa ja siihen lisäksi välipaloja koko ajan. Olen helposti lihovaa sorttia, vaikken olekaan ylipainoinen. Mutta helposti olen ylipainoinen, jos en yhtään katso mitä suuhuni laitan. Tavoite on, että sallin vain 5-8kg painonnousun ja aion kyylätä ruokavaliota tarkkaan. Mutta mitä ihmettä siis välipalaksi muuta kuin leipää, joka on siis kunnollista jogurttia/hedelmää raskaampaa, mutta kuitenkin KEVYTTÄ JA TERVEELLISTÄ?
PIKKUVIIKINKI Voi sinua, tänne saa kyllä purkaa kaiken mitä mielen päällä on! Tunnemyrsky on täysin todellista eikä sille vaan voi yhtään mitään. Itku on täälläkin herkässä, joka on mulle täysin uusi asia!
mimma Sydänäänten pitäisi kuulua aikaisintaan viikolla 6, samoin kuin kohdussa voi vasta tuolloin aikaisintaan näkyä mitään.
marika27 Hienoa, että vuoto jäi lyhyeen!!!! :heart:
Vaavimasu Kyselit unista. Olen kuullut, että raskaana oleva saattaa nähdä hyvinkin vilkkaita unia. Mulla ei ole sen kummemmin unia näkynyt, ainoa mikä oli viikonloppuna oli, että tein digitestin ja siihen tuli raskaana 3+ ja yhtäkkiä se hävisi ja tilalle tuli ei raskaana-teksti. Ihan kamala uni, toivottavasti ei merkkaisi mitään enneunta. Unet on olleet vähäiset, koska teen ilta- ja yötyötä, nukahdan kyllä helposti, mutta herään aika lailla lähes joka yö klo 2-3 tuskaiseen turvotukseen ja sitten sitä valvotaan jonkin aikaa... sen päälle käyn vessassa 3-5 kertaa yössä (johtuu paljosta juomisesta) ja aamusta herään kun mies lähtee töihin enkä välttämättä enää saa unta, kun ulkona on valoisaa ja ei vaan olevinaan enää nukuta, vaikka herättyäni olenkin ihan väsy.
MM-11 Toivon kovasti, että kaikki on hyvin. Ja jos vuotojakaan ei ole ollut, niin se on jo hyvä merkki
Vaihda ihmeessä työpistettä jo tässä vaiheessa, minä en uskaltaisi ottaa yhtään riskiä. Ihana työnjohtaja sulla, kun oli noin ymmärtäväinen sun raskautta ajatellen!