Maaliskuun muruset 2012

7 päivä ilman tupakkaa ja ei tee niinku yhtään tiukkaa! Osittain johtunee tästä jokapäiväsestä närästyksestä. Myös kahviin en oo koskenu viikkoon.
Jokin aika sitten alamahaan sattu hetken aikaa ja olin ihan kauhuissani, mut luulen et suolet oli vaan mutkalla.. Vuotoa ei tullut. Vielä pitäis kaks viikkoa oottaa lapsettomuuspolin varhaisultraan!

kn&murunen 6+2?

adoralle pahoittelut! :hug:

Mulla on elävästi muistissa vielä eka KM, vaikka siitä aikaa nyt jo onkin. Se oli ihan hirveää. :(

Soitin tänään lapsettomuuspolille ja saan pitää meidän ajan siellä kaiken varalta elokuun alkuun saakka, sitten se pitää perua. Viikkoja on silloin kasassa vasta 8. Neuvola tosin on varmaan samoihin aikoihin ja siellä on joku ikivanha ultra jolla koetetaan saada jotain näkyviin. Viimeksi ei kyllä näkynyt mitään, vaikka silloin vielä oletettavasti sydän löi, koska keskenmenoultrassa alkio vastasi viikkoja 8+.

On tämä vaan vähän turhan jännää aikaa. Joka vessareissulla jännittää tuleeko verta, ja joka kerran olen oikeasti yllättynyt ettei tule. Vaikka todella haluaisin uskoa että tällä kertaa onnistutaan. Onneksi on kesä, kuluu aika nopeammin. :)

Imoen & Mantti 4+5

Minä oon kyllä nyt viime päivinä muuttanu asenteeni et kaikki menee hyvin niin kauan kunnes ei mitään huonoa tapahdu. Minulle se olis vasta yllättävää jos vessapapruun punaista ilmestyis, mut niin kauan ku sitä ei oo niin sitä ei kannata murehtia! Uskon et asenne vaikuttaa kovasti. Jos menee kesken ni sitte menee, sillon se oli tarkotus niin. Ei auta itku markkinoilla vaan yrittää uudestaan. En sano etteikö se olis surullista, inhottavaa ja masentavaa mut niin se on :)

Hyvä ruoka,parempi mieli! isäntä grillas mulle sellasen murean ja mehevän piffin, et olokin parani :), elämä taas hymyilee, mut massu on ku pallo :D. nyt kaverin kanssa lenkille ,saa vähän purettua murheita,kun hänkin samoilla viikoilla raskaana.
palailen illalla paremmalla ajalla kirjoittelemaan teille.

• Tykkää
Reactions: -ruska-
Pahoittelut Aracia ja Adora :hug:

Ja toivotaan parasta Tea84 ja marika27 :heart:

Näiden uutisten jälkeen tullut itsekkin mietittyä että entä jos kaikki ei olekaan kunnossa. Ja tietenkin pitänyt lukea netistä keskenmenoista :| Ei kannattaisi lukea. Ja itsekkin joka vessareissulla jännitän että onko tullut verta, onneksi ei ainakaan vielä ole tullut.

Nyt ollut muutaman päivän hieman etovaa oloa, oksentaa ei ole sentään tarvinnut. Rinnat on edelleen arat. Mahaa viiltelee ajoittain, mutta turvotus on onneksi hieman vähentynyt.

Hepa ja Sintti 5+3

sunni
KYSYMYS

mistä johtuu että raskausviikkojen määrä vaihtelee riippuen millä laskurilla tekee???

Esim vau.fi mukaan oisin jo 6+4 ja muksun mukaan 5+6
vau.fi kysyi kierronpituuden,toinen ei.

Sunni: Tuo ero johtuu siitä et ku toisessa tosiaan ilmotetaan kierron pituus. Vau.fi määrittelee kierron pituuden perusteella ovulaation ajankohdan (joka n.14vrk ennen ensimmäistä vuotopäivää) ja todennäköisesti tuo muksu laskee keskimääräisen kuukautiskierron mukaisesti (28pv), jolloin jos sun oma kiertos onkin pitempi esim. 34pv niin tuolla laskurilla menee mehtään. Molemmilla pitäs saada sama tulos, jos tuohon vau.fi laskuriin jättää sen 28pv kierron mitaksi.

Mun kierrolla(33pv), viimeisin vuoto 23.5.11
vau.fi antaa siis 6+2 ja muksu näyttäs jo 7+0

Muksu ei voi mun tapauksessa pitää paikkaansa, koska sen mukaan hedelmöittymimnen ois tapahtunu 6.6 ja mulla ultrattiin 17mm johtofollikkeli 8.6.11 joten kierron pituudella on todellakin merkitystä, vaikka viimeksi alkaneet kuukautiset olisikin alkanu kahdella eri henkilöllä samaan aikaan.

Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 6+2

Voi ei:(Pahoittelut Joukostamme tippuneille:hug:

Hei ite heräsin toissa päivänä kauheeseen alavatsa kipuun mutta meni ohi kuitenki..Onneksi.Ja ku kääytiin uimas rupes rintoja särkee niin ettei ikinä.sellasta polttavaa kipua.oiskohan johtunu kylmästä vedestä?ja tänään halailin ensimmäistä kertaa herra pönttöä.onneks just syöny mansikoita nii ei ollu kauheen paha:D (kaikkia varmasti kiinnosti:D) soittelin noihin neuvoloihin ja terveystaloihin tota varhaisultraa mut kaikkialle otetaa vasta 25--> ku kaikki lomilla tai sit ei ultrattu ku vko 12:( onneks neuvola 25.7 mitä luulette kuuluukohan sydänäänet jo ku vkoja sillon 7+3? ja pitääkö silon ollu olla käymättä vessas tai jtn?

mimma & piskuinen 5+3:heart:

Heipä hei!
Ensimmäisenä pahoitteluni Aracialle ja Adoralle! :hug:

Tuntuu tyhmältä hehkuttaa omaa onneaan enää tämän jälkeen.. Mutta, käytiin tänään ekassa neuvolassa! Meillä on aivan loistavat työntekijät siellä! Puolitoista tuntia siinä meni rupatellessa miehen ja terveydenhoitajan kanssa. Ensimmäisen ultra-ajankin sain, elokuun loppuun tosin, sillon on viikkoja tasan 12. En malta odottaa. Harmittaa, että mä oon vähän sellasta hetikaikkimullenyt -tyyppiä.. :)

Mulla on sitten aivan ihana mies. Se lähti äsken ihan vapaaehtoisesti kauppaan hakeen herkkuja, asenteella "tiedän että sun tekee mieli sitä ja tätä". No, enpä oo hetkeen herkutellutkaan, ja painokin oli neuvolassa vähän alakanttiin (vaikka ylipainoa täältä jonkin verran löytyykin), niin annan itselleni luvan herkutella :D Saas nähdä, koska herra kyllästyy tuohon kaupassa ravaamiseen :LOL:

Oon kyllä tyytyväinen, ettei mulla oo kummempia pahoinvointeja ollut. Tänään töissä hiukan kuvotti, kun en ollut syönyt mitään aamupalaa, ja join vaan vettä tyhjään masuun. :( Mutta väsymystä on sitten ihan kaikkien puolesta! Ja ai että on tissit kipeet. :headwall:

"Minä oon kyllä nyt viime päivinä muuttanu asenteeni et kaikki menee hyvin niin kauan kunnes ei mitään huonoa tapahdu."
Mulla on täysin samanlainen tunne! Veikkaan kyllä, että tuo tämän päivänen neuvola helpotti ja avasi asioita paljon. Itselläni kuitenkin tavallaan näin nuoreksi aika "riskiraskaus". Joudun automaattisesti sikiöseulontoihin sekä sokerirasitukseen. Sen siitä saa kun on tämmösestä suvusta :D

Nenne ja maha-asukki 6+0

mimma; Mulle neuvolassa sanottiin tänään, että sydänääniä ihan turha yrittää edes kuunnella ennen 12vko. Ensimmäisellä käynnillä multa ainakin otettiin virtsanäyte (eli kannattaa olla käymättä vessassa), josta tulehduksia sitten karsittiin pois. :)

Nenne: Ihana kuulla onnistuneesta neuvolakäynnistä :) Toivotaan että itselläkin menis noin, ja henkilökunta ois osaavaa. Ekaa kun oottaa niin kaipaa tukea neuvolasta.

Täällä on jo toivuttu eilisen vuodon järkytyksestä. Neuvolaan tein pikasoiton ja sielläkin oltiin optimistisia kun kerran oli lyhyt vuoto eikä kipuja. Eteenpäin mennään kunnes tulee pahempaa vastaan:)

marika + pieni 6+4

Heippa!
Pahoitteluni ja halit Aracia ja Adora!:hug:

Pikkuviikinki
täälläkin todella mielialat heittelee. Pelottaa välillä koko raskaus (minulla oli vaikea raskausmyrkytys esikoista odottaessa) ja mietin että tätäkö halusin ja itken kaikesta hassusta. Ja kiukkuilen. Tuntuu välillä aivan epätodelliselta, että olen raskaana ja laskettuun aikaan on ikuisuus..

Tuplamamma 12 olen myös todella hajamielinen! En muista nimiä, asioita enkä osaa tehdä oikein töitänikään, sössin vain..

Minnarii ja muut hikiset, täällä kanssasisko! Odottelen sadetta jo välillä..

Nenne neuvolatätisi kuulostaa ihanalta! Minulla eka neuvola 28.7. en jaksaisi odottaa!

Joku kyseli ulkomaanmatakoista raskaana ollessa. Esikoista odottaessa kävin Koillis-Kiinassa työmatkalla, viikoilla 9-11. Oli kamalaa! En suosittele. Sain vielä karsean ruokamyrkytyksenkin ja kaikki outo etoi ja hajut ja säälitti kaikki kituvat eläimet siellä ym. Oli todellakin koti-ikävä, mutta jotenkin sen vain tsemppasi.
Nyt olemme menossa lomamatkalle Ruotsiin ja luulen että siellä on kivempaa, jops laivalla ei yökkö iske! :) Haaveilen kyllä Kreikan lomasta syys-lokakuulle, mutta luulen pärjääväni ilmankin!

Omaa napaa sen verran, että minua himottaa kaikki terveellinen syöminen! Se on tietysti positiivistga. Kahvia menee vain aamulla kuppi ja ei tee ihme kyllä mitään herkkuja mieli! Pysyisi vain tämä tila. Olen ylipainoinen (koko 40), ärsyttää, kun en esikkoa (3-vee) edeltäviin vaatteisiin mahdu (36-38), nyt lähtöpaino korkeampi ja pelottaa se raskausmyrkytys ym. Vatsa on turvonnut ja olo on plösö. Nöäin helteellä ei huvita edes lenkkeily tms. Töiden jälkeen pihahommia ja lapsen kanssa touhuilua ja olen niin kuitti illalla että terve vaan!

Mukavaa, että täällä on samassa tilassa olevia! Ihanaa vertaistukea!
Hyvää oloa ja vointia kaikille ja kasvatetaan mahoja maha-asukkaitamme!

:) Kellukka 5+4

Ehkäpä uskallaudun siirtymään tuolta 11-hoidot puolelta tänne. Eka ultra olisi 21.7 jolloin siis rv7. Jännittää jo valmiiksi onko tuolla masussa nyt oikeasti ketään, kuitenkin tuo joulupäivän 2009 keskenmeno on kuitenkin takaraivossa, ja väistämättä pelkää pahinta vaikka fiilis on nyt kaikinpuolin erinlaisempi. Laskureiden mukaan LA olisi 6.3.12... jännää sinäänsä, että isäni kuolinpäivä on 9.3 (kuoli vuonna 2009) en tiedä onko tuossa siis mitään ihmeellistä, mutta kuitenkin tuntuisi hassulta jos osuisi samaan päivään vaikka vuosi olisikin eri.
Pahempia äklötysoloja ei ole ollut... hieman orastavaa huonoa oloa jos ei ole syönyt, nännit on pitkillä alvariinsa, öisin myös sellaiset menkkakivut vaivaa.... jotain nippailuja sillon tällöin.... niin, ja ilmavaivat :$ Jotenkin vaan kovasti pelottaa, ettei tämä olisikaan totta, ja ultrassa todettaisiin jotain tosi ikävää.... mutta jotenkin kuitenkin olen ihan luottavaisin mielin... toivotaan parasta.

Mites teillä muilla nämä jännät ajat menee?

Niin, tämä olisi siis toinen IVF-hoito. Ekasta kun ei jäänyt pakkaseen yhtään, nyt jäi 3 pakkasukkoa. Lapsettomuutta vuodesta 2007--> hoitoihin mentiin siis 2009.

Nanniga ja Tirriäinen 5+6

Viimeksi muokattu:
tervetuloa uudet ja hei NANNIGA minkä verran ikää jos saa udella ja monesko lapsi ois:)

On: aika epävakaa:/ pelottaa nyt ku moni saanu jo keskenmenon:O ja muutenki sellanen itku potku raivari olo:( Hitto ku rakas olis täälä mun tukena mut paskat.Siä seki joutuu kärsii armeijan leivis eikä oo päässy parii viikkoo lomille:( osa pääs jo poiski:S (anteeksi kiukunpurkaus pakko purkaa jonnekki/jollekki ku ei kullalle viitti) tekis mieli syödä hirveest mut ei viitti:O

Onko kukaa muu ajatellu tehä valokuva kirjaa raskausajasta:)? mä mietin et alkaa mun plussatestistä ja otan kuvia joka toinen viikko tai aina sillon ku jaksán mahasta ja viimeseks kuvaks tulis Tulos: ihana pieni ihme<3

mimma & piskuinen 5+3

Iltaa sisarrille.
Isäntä kaatu jo sänkyyn ja minulla on missio meneillään jos vaikka valvominen auttas nukkumaan katkonaiset yöt paremmin..

Kellukkalle kiitokset vastauksesta. me ollaan menossa myöhästyneelle häämätkalle :heart: Niin ja jos meidät joku tästä tunnistaa niin hep ja suut suppuun :) Välimerelle. Tässä juuri goolettelin mitä voi syödä jos ripuli iskee ja voiko paikallisia vesiä juoda jne jne...

Mummi ennusti tänään kovasti tästä raskaudesta tulevan poikaa!! :rolleyes: aika ihanaa, meillä on jo tyttö niin poika kruunais.. Aikoinaan mies sanoi synnärillä tytön synnyttyä; että tänne tullaan niin kauan synnyttämään kunnes sieltä pulpahtaa poika :kiss: Mulle sopisi sellanen viis lasta, rakastan olla raskaana. Olla silloin jotain erityistä ja olla extra tärkeä. +++ muut tekosyyt+++ ts mulla tekis mieli jne raskaana ollessa :)

Mulla on aika piskuset vaunut, onkos jollain, tosin vasta ajankohtasempana hetkenä, n 12 viikon jälkeen, vinkkejä mistä sais vaunuja? yhdistelmät, käy käytetyt ja kellään tietoa jostain vauvatarvike taivaasta netissä?

oireista vielä, täällä ei ole ruokahalua vaikka olo on noin normaali. Parmesaani himottaa kyllä ja kokakolat. Rinnat oirehtii jonkun verran joista tietää olevansa vielä raskaana. ne eivät suoranaisesti ole kipeät mutta sellaiset normaalista poikkeavat. jotkut liivit eivät enää sovi!! :O

Marika27 halaus!!

Kengu 5+5?

Kiitos NENNE vastauksesta:) ja samoin NANNIGA:) Hitsi.Öhöm eihän suolanen voi aiheuttaa km.ää:O meinaan et nytki vedän pussillista suolattuja poppareita:O tekee vaa mieli:p ja niitten kans banani jukurttia ja mysliä.

Huomenia !

Mimma] ei voi suolanen aiheuttaa keskenmenoa,se johtuu sitten ihan vauvan rakenteellisesta viasta jos niin ikävästi sattuisi :/

SATAA JA UKKOSTAA kauan odotettu sade on rantautunut meille itä-helsinkiin.. ihanaa,ilma raikastuu. :)

Neuvola sen verran muistan esikoisen ekasta neuvolasta,et siel piti antaa pissanäyte (rakossa 4tuntia vähintään) tulehdusten varalta. plus täyteltiin lappuja ja äitiyskorttiä ,ja varailtiin ultraaa :) sydänääniä meillä kuunneltiin vasta joskus viikolla 13 neuvolassa

ON : keittiön hajut kuvottaa,tiskaus on työlästä :S yök. kahvi ei oikein maistu,ja eilen illalla kun juotiin jälkkärikahvit niin johan se tuli ulos samantien,nyt yritän tässä rauhassa hörppiä kahvia ettei tuu pää kipeeksi :)
repäsykipuja on päivä päivältä enemmän,yskiminen sattuu ja repii,myös jos kääntää kylkeä liian nopsaa.

tänään poksutaan!

sunniee & vilperi POKS 6+0 :heart:

Yritin eilen soittaa neuvolaan, ehkä kaikki muutkin yritti soittaa samaan aikaan tai sitten ne on lomalla kaikki :D En päässy koko puhelintunnin aikana läpi :whistle: Onneksi ei oo kiire, kuhan sieltä joku viikko joku vastais!

Eilen kuvotti puolet työpäivästä,mutta helpotti iltaa kohden, huh! Repäisykipuja täälläkin!

Tsemppiä matkasta tippuneille! :flower:

4+4? :D

Helou!

Ekana!!! Osanotto keskenmenneille!!! Vain aika auttaa! Ei ne tyhjät pahoittelut. Unohdu ei koskaan,mutta helpottaa.

Sitten tervetuloa uusille.
En ole jaksanu nyt kirjotella.
Ihan hirvee väsy!!!
Paha olokin on vähän ehkä lisääntyny ja ei taho saaha mitään alas..
Suolasta tekee mieli ja sipsejä ja dippiä oonki monesti iltasin ämpänny naamaani..
Turvotusta riittää varsinki iltasin..

Tuosta sukupuolineutraalista kasvatuksesta.
Kyllä meilläki saa lapset olla miten on,mutta meillä on poikia ja niin se vaan on että pojat on poikia ja niillä on ne omat mielenkiinnon kohteet. Vaatteet on poikien, lelut ja mielenkiinnot on poikien. Tosin keskimmäinen rakastaa pinkkiä ja omistaaki pinkit reinotossut ja aurinkolasit mm. Kypäränki ois halunnu pinkin,mutta siinä kohin sanoin että ei..
Kyllä se pitää kuitenki lapsella olla se oma sukupuoli tiedossa kumpi on ettei hämmennä lasta!
Tietyissä asioissa ymmärrän tuon neutraalin asenteen, mutta täysin sekoittamista tms en ymmärrä. Mutta kukin tavallaan..
Minusta ennemmin pitäis yleisesti olla huolissaan siitä kun jo 6v odotetaan niiiiin paljon..
Lapsen pitäisi antaa olla lapsi eikä vaatia liian aikaisin liikaa!

Ruuista ja ulkomailla ruokailusta joku kyseli
Minä olen lakto-ovo-vegetaristi eli en syö kalaa, kanaa tailihaa. Syön maitotuotteita ja kananmunia. Olen syönyt ihan normaalisti koko raskauksien ajan kaikkea mitä mieli tekee, eikä mitään ole tullut. Niitä raskaus vitamiineja olen syönyt silloin kun muistan. Ihan hyvin olen omalla ruokavaliollani lapset maailmaan saanut, vaikka se ei aina niin monipuolista se ruokailu oliskaan. Niinhän sitä sanotaan että kyllä se vauva sieltä ottaa mitä tarvii.
Ja ulkomailla ruokailussa kannattais jäätelöä välttää. Ainakin sellasta "irtojäätelöä".
Salaatit suositellaan vähän kahtoa mitä syö ja oliko lihassaki että kannattais olla kypsää tms.

Tosta herkkyydestä
Mä kans meinaan pillittää monestiihan normi keskustelun yhteydessä ja muutenki tosi herkässä itku. Sitten on vielä ollut kaikenlaista kun olen lopettanut just yritykseni, niin sen tiimoilta.. Rahaa ei ole tullut yli kuukauteen mulle mistään ja työkkäri hylkäs hakemukseni. No, kohta pitäis onnistua..

Neuvolasta.
Yleensä jos ekalla neukkukerralla ultrataan, pitää olla 4h pissaamatta sen takia. ja joka neuvolakerran alussahan täälä ainakin pitää käydä se pissanäyte antaan. Verikokeet otetaan ekalla kerralla ja siksi eka neuvola on vasta 9vkolla että sydänääniäkin yritetään kuunnella ja mulla ainakin joka kerta on kuuluneetkin.

Kuvotuksista.
Välillä pistää joku haju nenään niin että pahaa tekee,mutta varsinaisesti mitään hajuja ei nyt oo ollu mitä muistais välttää. Tuntuu vain että muutenkin kun esim syömään pitäis alkaa niin ei osaa kuvitella mitä saattais syödä.. Kaikki tuntuu vaan yököttävän..

Mites teillä unet???
Mä oon nähny kaikenmaailman unia niin synnytyksestä ku ties mistä =D

Jahas pitänee alkaa touhuamaan muksuille vaatetta ja unikeolle aamupalaa kun just vasta kömpi ylhäältä alas =D
Esikoisella uimakoulu niin pitää puol 10ksi viedä uimahalliin..

Hyviä vointeja ja koittakaas pitää asukit masussa!!! keskenmenouutiset ei ole yhtään kivoja!!!!

Vaavimasu ja Nasu 6+0/1?

Huomenta!

Täällä tulikin suunnitelmiin muutoksia. Eilen jouduin lähtemään töistä kesken päivän pois ku tuli kovaa ja viiltävää alavatsakipua. Ehkä sen kans ois pärjänny mut en vaan uskaltanu jäädä nosteleen kaikkea raskasta sinne. Soitin sit aamulla neuvolaan, niin meen jo tänään 14.30 ultraan. Ultrataan kohdun ulkoisen varalta ku oireet on vähä sen suuntaisia. Hitto että stressaa!! Luojan kiitos pääsen jo tänään! Mulla ei kestäis pää oottaa kolmea viikkoa että onko se kyytiläinen oikeassa paikassa. Puhuin mun neuvolatätin sijaisen kans puhelimessa, niin ensin vaikutti että se ootattaa mua sen kolme viikkoa, sit ens viikkoon, mut sen vieressä oli toinen neuvolatädeistä, niin se sano et se voi ultrata jo tänään.

Ja mulle sanottiin että neljä tuntia ennen neuvolaa pitää olla pissaamatta. Tuntuu aika pitkältä ajalta ku tunnin välein joutuu hyppään vessassa. Yölläki piti käydä kolmesti, mut nukuin kyllä 11 tunnin yöunet! :) Ihme että sain tältä stressiltä nukuttua!

Ja tervetuloa uusille!! :wave:

MM+Repe (joka toivottavasti on oikeassa paikassa) 6+2

Yhteistyössä