Maaliskuun muruset 2012

Tänään oli ensinmäinen neuvola. Otettiin verikokeita, paino ja verenpaine. Varattiin myös ensi viikon torstaille aika varhaisultraan =)

Minusta sopiva lapsimäärä olisi neljä. Kaksi lasta pienellä ikäerolla ja sit myöhemmin taas kaksi lasta pienellä ikäerolla.

PIKKKUVIIKINKI Oi, minäkin haluun tollasen dopplerin. Mistä ostit ja paljon maksoi?

Kolibro Esikoinen syntyi 10.8 ja nyt laskettu aika on 4.3 eli ikäeroksi tulee 1v ja 7kk :)

ON: Kauheen paha olo ollu koko päivän, tänään on ensinmäinen päivä ku oikeesti meinaa tulla oksennus. YÖÄK!

maalismamma ja toukka 5+3
 
Olivia oli käynyt jo ultrassa :) Kaikkihan oli varsin mallillaan, toivotaan että kaikki jatkuukin yhtä mallikkaasti loppuun asti.

Jendde sullahan on samat viikot kuin mulla ja voi vitsit, sulla on jo mahottomasti oireita :) Ei mulla vaan, höh ;) En aio huolestua, mutta toki jotain merkkiä raskaudesta tahtoisin olevan!

Kotidoppleria en aio hankkia. Siitä syystä että kun sydänääniä ko. vehkeellä alkaa kuulemaan ei mene kauaa kun tuntee jo liikkeetkin ja mulla ainakin vauva on ilmoitellut elostaan liikkein sen verran tiuhaan tahtiin ettei ole tarvinnut huolestua ja jos huolestuisin, sen kuin lompsii neuvolaan niin saa varmasti kuunnella sydänäänet :)

Neuvolasta puheen ollen. Ajattelin jo huomenissa soittaa ja varata ajan. Aika ajoittuisi varmaan elokuun ekoille viikoilla ja tiedän että neuvoloissa on silloin ruuhkaa. Ja ehdottomasti haluan neuvolaan elokuun ekalla viikolla ennen kuin koulu alkaa. Mutta koska en ole yhtään varma raskaudesta, teen huomen aamuna vielä yhden testin ja jos viiva on lähtenyt vahvistumaan, annan itselleni luvan olla oikeasti raskaana ;) ja uskallan soittaa neuvolaankin.

Hirvittävästi vaan menkkamaisia jomtuksia ollut tänään :/ Väsymystä on havaittavissa. Eilen illalla oli pakko luovuttaa jo klo 21 ja kömmin yöunille, toissa iltana klo 22 - ja normaalisti valvon puolille öin aivan helposti. Yleensä en pysty edes nukkumaan pitempään kui 7-8 tuntia yössä, mutta viime öinen 11h ei tuottanut vaikeuksia :D

Adora rv 4+4
 
Kaikki pyyhkiytyi pois mitä olin kirjoittanut.. Pikaisesti nyt sitten vaan uudestaan.

Viikko sitten maanantaina plussattu vuoden jälkeen (eka clomi/lugekierto), kakkonen olis ja rv 5+2 tänään. Testaillut oon hulluna, 3 x digillä (ja kaikki mahdolliset tulokset siis saatu; 1-2 vkoa, 2-3 vkoa ja eilen 3+) ja 2 (vai kolme) x Davidin puikolla. Huomenna ultraan katsomaan onko alkio oikeassa paikassa. Varhaisultraakin mietin, en tiedä raaskinko mennä. Todennäköisesti. Oireita ei juurikaan ole, nännit on kipeät, väsyttää iltaisin ja oon todella huonolla tuulella koko ajan.

Uskomatonta olla niin monen "tutun" pitkämatkalaisen kaa samassa ketjussa ja vielä odotuspuolella!!

Viola ja Sulo 5+2
 
Heipparallaa!

Ekaksi heti pahoittelen, etten kaikkien kirjotuksia henk.koht. kommentoi, kaikki kyllä luen ahkerasti ja yritän pysyä asioista perillä! :) Meidän pinoon minäkin toivon hyvää henkeä, ettei mistään turhaan kyräiltäis, kun kuitenkin enemmän ja vähemmän samassa veneessä ollaan!

Joku jo aikasemmin huuteli, että sattuuko jotkut asennot petipuuhissa. Varotus herkkänahkasimmille! Huomasin, että takaapäin ainakin. Täytyy olla tosi tarkkana, missä asennossa on, ettei tunnu epämukavalta alavattassa.

Vaunuja en oo uskaltanu kattella, en raskauden, enkä hinnan puolesta vielä :LOL: Mutta minäkin, kuten joku muukin sano, oon kuolannu niitä valkosia nahkasia.... En vaan luota, että ne valkoset pysyis puhtaana meikäläisen käytössä, täytyy harkita. :)

Soittelin kanssa neuvolaan, sain ekan ajan 3 viikon päähän, se on sitten viikoilla 8+6, aika myöhään musta :O Alkuraskauden ultraan en taida raatsia mennä, vaikka km onkin takana ja ois ihanaa tietää onko kaikki kunnossa, mutta kun ei se ultrakaan sitä takaa, että kaikki menis hienosti, niin sitten vaan menis ihan hirveesti rahaa.. :(

Oireilut on täällä aika vähäsiä, väsyttää, tissit kipeet, pahaaoloa aina välillä ja nippailuja sielä sun täällä. Vähän väliä aina huolestuttaa, mutta koitan olla ressailematta silti. :)

Kauheesti mun piti kirjotella, mutta kaipa sitä iski taas joku raskausdementia :D Taitaa tosin johtua taas näistä lämpimistä ilmoista.. Jotta palaillaan!

Naive ja Paavo 5+6
 
Heissan!

Liitynpä mukaan ketjuun, esikoisen kanssa meni pelkästään kyseistä ketjua lukiessa. Nyt hieman rohkaistuneena avaan sanaisen arkkuni teidän kanssanne.

Aracia LA:13.3. 38 v. TaYS 2. lapsi

Eli plussaa tuli tänä aamuna, oireita toki ollut jo hetken aikaa. Alkoi samoin kuin esikoisen kanssa, rinnat kipeytyivät "syvältä" ja tätä jatkuikin sitten kuutisen päivää. Nyt helpottaa jo hieman. Esikoisen kanssa jouduin ostamaan täysin pitsittömät satiininomaiset rintaliivit, kun mitään muuta ei pystynyt käyttämään. Huonovointisuus on lisääntymään päin. Ja väsymys. Onneksi mummu ja pappa tulevat huomenna hakemaan 1v 1kk ikäisen esikoispojan mukaansa mökille. Saa tämä mamma pari päivää nukkua ja huolehtia vain itsestään.

Ensimmäinen neuvolakäynti meni 28. päivään. Tosin jotenkin ei nyt tunnu niin vaikealta. On paljon rauhallisempi olo, kuin aikanaan esikoisen ilmoitettua itsestään. Pitkän yrityksen jälkeen oli tarve saada jatkuvaa varmistusta siitä, että asiat ovat hyvin.

Pää on jokseensakin täysin tyhjä. Luin koko ketjun läpi kertaistumalta ja mitään ei jäänyt mieleen! :whistle: Ennestäänkin väsymyksen kiusaama, nyt vielä raskaushormonit päälle - mahdanko kohta muistaa enää omaa nimeänikään...

Aracia ja Ötökkä 4+1 (?)
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
Hei taasen,

kestoista piti kertomani, että olen käyttänyt syntyessä molemmilla kestoja, koska musta tuntuu ihan älyttömältä tuhrata rahaa niihin koko ajan vaihdettaviin vaippoihin, kun meillä on sitä maitokakkaa tullut nonstoppina molemmilta. Sit olen joskus lähempänä vuoden ikää, kun vaippoja kuluu vähemmän, niin siirtynyt liberoihin, lähinnä kai omaa mukavuuttani ajatellen. Meillä kun on maalla roskat vietävä muutaman kilsan päähän, niin en sitten ole jaksanut niitä vaippasouveja senkään tähden, hirveä rumba viedä kassitolkulla vaippoja roskiin... Mutta vaavimasu, kyselit, että millä aloitella, niin mulla on toiminut vauvan kanssa kaikkein parhaiten ihan perinteinen harso taitettuna, sen alle se riisipapru ja kaiken päälle kuori. Sillä olen päästellyt melkein kolmen kk ikään saakka, sitten tartti vasta laitella lisäimuja.

Vaikka monessa asiassa olenkin hieman vaihtoehtoihminen, niin on minullakin paheeni. Paljon auttaa popsia luomua ja lähiruokaa (meillä on luomunautaa ja kananmunia naapurissa, kanoja toisessa) ja oman kasvihuoneen tuotoksia, kun ajelee jenkeillä ja motskarilla... Itse olen kova laittamaan ruokaa ja teen marinadeista lähtien itse kaikki, joten jos joku tahtoo kokeilla reseptejäni, annan niitä mielelläni :)

ON: hermot kireällä, tosin lasten uhmaikä tuntuu sitä vaan pahentavan. Enkä tiedä, onko ne niin kamalia välillä kuin musta tuntuu, mutta tänäänkin revitty verhot ikkunasta, paukuteltu ovia ja saatu hirveitä raivareita lenkillä... ja väsyttää, jotenkin tuntuu, että päikkäreiden jälkeen väsyttää aina eniten ja olen usein ihan pihalla pitkän aikaa, kun herään niiltä. Alavatsaa pakottaa, mutta se on kai hyvä merkki, kun muita oireita mehun litkimisen lisäksi ei oikein ole. Kuinka moni menee varhaisultraan? Olen molemmista käynyt, mutta nyt en jotenkin ole enää niin varma...

Lapsilukuna toivoisin neljää... saa nyt nähdä sitten, kun ensin tämä kolmaskin edes :)

Aurinkoista keskiviikkoiltaa,

Viiv+Tiuhti edelleen 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on taas koko kylän lapset :kieh:, ei jaksais just nyt ja koko päivän,ja lopulta ilmaantu jonkun isovelikin paikalle... sori tää mutku väsyttää ja oksettaa ja ei jaksais just nyt... pitää kai sanoa et nyt ois rauhan paikka meijän huushollissa... kuten sanoin :tää on muumitalo jonne kaikki lapset kerääntyy,ovi kun aina avoinna. blaaaaaah.
 
Laretzki
Onneks eilisen angstit on mennyt ohi, muuten olisin voinut saada ihan älyttömät tyhmä-läski kohtauksen, lähti meinaa H&M:ltä yhet mamma housut mukaan. On siis pikkusiskon rippijuhlat parin viikon päästä ja mulla oli yks mekko, mutta se on sen mallinen, että näytän siltä kuin olisin ihan älyttömän pitkällä raskaana (enkä välttämättä halua vauvauteluita vielä kaukaisemmilta sukulaisilta), joten piti yhden kivan paidan kaveriksi löytää jotkut housut. Ja H&M:n mamma osastolla oli just eikä melkein tarkoitukseen sopivat (Product Detail | H&M) valkoiset, vähän capreja pidemmät housut, jotka näyttää lahkeet hieman käärittyinä tosi kivoilta remmikorkkareiden kanssa.

Ja täytyy sanoa, että voi sitä helpotuksen tunnetta tän turvotuksen kanssa kun sai päästää mahan oikein plömpsähtämään, eikä näyttänyt yhtään lihavalta. Kun jouduin tuossa miehen kanssa syödessä käydessä avaamaan päälläni olevista capreistä (tosi löysä malli) vetoketjunkin että helpotti ahdistus. Ja ne caprit oli viel sellaset, että otin 42 koon kun tykkäsin ne vyötäröstä löysempänä ja isompana vaikka 40:kin olis mennyt. Ei oo enää löysää vyötärössä.

Lare ja Spyro 6+4
 
Tervetuloa uusille...

nyt tulee tunteen purkaus ottaa ni älyttömästi päähän meillä on kamala viikko tämä kaikkea tekemistä koko ajan ja miua väsyttää ja kun miua väsyttää syön ja muutenkin olen niin turhautunut turvotukseeni että koko maha on yks pötkylä...ja kun oon väsyny makaan vaan ja kiukuttelen... palaa hermot niin itteni kanssa.... voi kun olisi jo loma mut jo nyt ahdistaa kun lomakin on suhteellisen täynnä hommaa ni en voi salassa lepäillä ja ensimmäiset viikonlopun vieraat tuli jo tänään ni miua pelottaa kun väsyn ni tulee huono-olo ja sitten miuta ei kyllä kukaan kestä...prkl !!! ahdistuttaa
 
Täällä vaan VÄSYTTÄÄ! Nukuin eilen töistä tullessa koko illan ja puol 9 siirryin sänkyyn jatkaan unia. Tänään nukuin kans oarin tunnin päikkärit. Huomenna viimenen työpäivä, onneks! Oon nyt tehny vanhuksien luona muutamia vuoroja; Hyi että mua oksettaa syötöt ja se ruuan haju :x Myös vuodepesut ei oo häävejä..
 
Vaavimasu! Mullakin on ihan järkky opiskeluinto! Sain paikan hierojakouluun. En ole varma, menenkö sinne vielä, koitan jos saisin paikan pidettyä, mutta siirrettyä kahdella vuodella.


Sonsku!
Kiva idea laittaa tupakkarahat vaunuihin! :) Tsemppiä muillekin tupakkamieliteoissa kärvistelijöille! Niin ja Sonskulle vielä: Kunnioitettavaa, kuudes lapsi! :heart: Tsemppiä lankojen kanssa ja lepäilyn, kun sen aika koittaa!


Vointi raskauden aikana oli ensimmäisestä lapsesta suorastaan sanottuna huippu. Mulla ei ollut pahoinvointia, ei mitään kipuja, ei supistuksia. Viimeisenä kuukautena vasta alkoi selkä vähän puuduttaa kävellessä. Ja loppumetreillä turvotusta. Jokusen suonenvedon sain ja muutaman kerran närästi. Mulla oli töistä vapaata, koska työskentelen maalien parissa ja hödynsin ajan käymällä kursseja. Puksuttelin junalla toiselle paikkakunnalle ja vielä ihan loppuraskaudenkin aikana. Kannoin matkalaukkuni ja sain ne nostettua jopa itse hattuhyllylle, ellei joku matkustaja ollut salamana huomannut mitä touhuan ja alkanut auttaan. :) Yksi ystäväni, joka oli erittäin pahoinvoiva, tokaisi, että olisin mä nyt edes kerran saanut oksentaa! Hänellä oli silloin kolme lasta, enkä viitsinyt sanoa, että meillä sen ensimmäisen ja ainoan tekemiseen meni 3,5 vuotta, että josko se tasoittaisi tilannetta. :)


Kestoilu
kiinnostaisi kovasti! Ensimmäisen kohdalla tyrin koko homman ja se jäi vain kokeiluksi. Pelästyin kun koko vauva oli litimärkä ja unohdin kestoilun hetkeksi, kunnes ne pikku vaipat ei enää mahtuneetkaan. Muutamaa isoa vaippaa käytin silloin tällöin, hyvin harvakseltaan. En löytänyt mieleistä mallia ja mies ei innostunut asiasta ollenkaan, joten se oli sitten siinä. Nyt jos kävisi vähän paremmin! :)

Lapsilukuhaaveeni on 5! Saas nähdä... Miehelle varmaan riittäisi kaksi. :) Kun näin myöhään on aloitettu... Toisaalta, mä en pelkää ikää. Kyllä mun vähintään kolme lasta on pyöräytettävä tähän maailmaan. Olen aivan lapsihöpsö ollut aina ja toivon suurta perhettä. Tykkään kun lapsia on lähellä ja siskoni lasten kanssa olen aina touhunnut, jopa niin paljon, että sanovat mua välillä vahingossa äidiksi. ;) Pikkuviikingin sanoin: Minäkin rakastan elämää ympärilläni!

Lasten ikäeroksi tulee tasan kolme vuotta. :) Maalismasuissa olin silloinkin! :)

Äitiyspakkausta en ota, niinkuin en viimeksikään. Tosin se on kyllä ihan mun makuuni: uusretrohkoa, vihreää, ruskeaa, turkoosia. Nätti! Mutta mä olen kova ostamaan kirppiksiltä ja huutonetistä.:heart: Viimeksi laitoin rahan rattaisiin. Ehkä nytkin.

Haluan uudet rattaat, tai siis meille uudet, käytetyt kyllä käyvät. Haluan vihreät. Pistän kierrätykseen nykyiset oranssit ja turkoosit matkarattaat. Kyllästyttää katsella samoja, hih... :)

Jaksamista kaikille väsyneille!:heart: Mulla se ei ole vielä iskenyt. Herään töihin viideltä ja koska olen suvulta perinyt ilta- ja yökukkummisen, niin unta on tullut nyt töissä käydessä 4-6 tuntia yöhön. Täytyisi ihan ottaa itseä niskasta kiinni ja kallistaa pää tyynyyn viimeistään kymmeneltä. Mutta kun tahtoisi tehdä kaikkea! Päivät loppuu liian lyhyeen! Mutta onneksi pääsen kohta töistä pois. Sunni mainitsi erityisäitiysloman. Olin sillä kolme vuotta sitten ja haen sitä nytkin. Meillä on töissä liuotinmaaleja ja lupasin sinnitellä nyt työkaverin kesäloman ajan ja jään pois kun hän palaa. En koske kuitenkaan niihin liuottimiin ja niillä tehtävät työt seisoo nyt tämän ajan sitten.

Paino nousi ensimmäisessä raskaudessa 12kg. Oon normaalisti syöppö, mutta sain raskauden aikana pidettyä syömiset kurissa. Söin tarkoituksella terveellisesti ja jätin kaikki mun herkkumässäilyt pois. Toiset kun pystyy lopettaan tupakoinnin, mä aattelin että teen stopin herkuille. Mä oon aina ollut jojo. Raskauden jälkeenkin paino tippui imetyksen aikana kivasti alle lähtöpainon. Mutta kun imetys loppui, taivas aukesi ja söin kaiken mahdollisen, kunnes huomasin olevani taas paljon paljon painavampi ja vähän enemmänkin. Sitten otin puolen vuoden kuntokuurin personal trainerin johdolla ja pudotin 15kg tätä raskautta ajatellen. Nyt toivon, että osaan pitää syömiset kohtuudessa ja painon suht hallinnassa. Ihan kahden edestähän kun ei tarvitse syödä, vaikka se kivaa oliskin! :p

Nimeksi! Voi kauhistus, mies on kuulemma päättänyt tytön nimen. Kolme nimeä lateli ja mä olin ihan kauhuissani. En tuu kyllä hyväksymään niitä... Mitenkähän tästä selvitään, heh, jos tyttö tulee! No, ensimmäisen lapsen nimessä on kaksi mun sanelemaa ja yksi miehen. Ehkä johonkin sopuun päästään, mutta ei sillä yhdistelmällä, minkä haluaa, kääk. Ihan normaaleja nimiä, mutta ei iskenyt. "Alahuuli vähän lörpällään-hymiö"

Harrastukset: Kuntosali ja jumppa fiiliksen mukaan, täytyisi enemmän säännöllistää. Vaatteiden ompelu, kun vain olisi aikaa. Fiiliksen mukaan sekin. :) Ja Vaavimasu: Olen harrastanut vuosien ajan aina silloin tällöin itämaista tanssia. Nyt en vähään aikaan. Edellisessä raskaudessa harrastin ja se oli mukavaa. Olen joskus nähnyt näytöksen, missä pitkällä raskaana oleva rullasi isoa vatsaansa hauskasti ja ajattelin, että voi kumpa joskus minäkin!

Vitamiinit: Syön D-vitamiinia, omegaa, ternimaitoa ja monivitskun sijaan spirulinaa, maailman ravintorikkainta kasvia. Jatkan niitä raskaana ollessakin. Maitohappoja voisin ottaa kuureina ja sitä rautayrttilitkua. Mistäs sitä foolihappoa saikaan? Vihreistä kasviksistako?

Kertomisesta: Haluaisin kuuluttaa koko maailmalle! Muutamalle läheiselle ystävälle ja sukulaiselle on kerrottu. :)

Raskausviikot. Vähän hakusessa vielä laskeminen, kun tehtiin pakastealkion siirto. Mutta veikkaisin 5+4, jos kuitenkin menkoista lasketaan. Ilmoittelen, jos tulee muutoksia.

:heart::Soraya 5+4
 
Toiveena, mulla ei oo tissit kipeet, yhtään! On mulla kyllä vähemmän viikkojakin, kuopuksesta kipeyty tissit 5+ viikoilla. Mutta tiedän monia, joilla ne ei oo varsinaisesti kipeytyny koko raskaus aikana. Joten älä huoli :)

Noista nahkavaunuista oon kuullut vain hyvää. Totta että varmaan nahan takia kuumettuvat sisältä helposti, mutta kuinka moni pitää muutenkaan vauvaansa/vaunuja suorassa auringossa? Lämpeneeköhän ne varjossakin yhtälailla? Joskushan oli vaunut pääasiassa vain nahkaisia..

Minnarun :hug:
 
Pika moi kaikille! Ihanaa kun kirjoittelette niin aktiivisesti. Itse en tahdo joutaa koneelle näin kesä aikaan. Eikä kyllä nämä 12h työpäivät helpota yhtää asiaa :/

Tervetuloa uusille!

Lapsiluvusta oli ollu puhetta.. en kyllä osaa sanoa, mutta nyt kun viides on tuloillaan niin nyt tuntuis että tän jälkeen korkeintaa yks.. jos sit tää ei oo jo vipa. :) mut ei voi mennä vannomaan. tuo mieli kun muuttuu koko ajan. Toisen lapsen piti olla jo ehdottomasti viimeinen... :D

noista viikoista en kyllä voi mennä vielä vannomaan mutta jos mä nyt sitte lasken sen mukaan että LA olis 26.2. niin nythän olis sit niinku 6+3 kai... ?? :D

NinnaN 6+3
 
Iltaa kaikille:) Mua väsyttää aiva hemmetisti mut uni ei tuu nii pitää istua koneella:D

niin ja tuosta lapsi määrästä meidän haaveemme oiskin suuren suuri jopa 8 lasta:) molemmat tottuneet isoihin perheisiin.minulla 9sijais sisarusta ja 2biologista ja kihlatullani 8biologista sisarusta:) eli vähän niinkun sukujen jatkoa:) haluan omistaa elämäni lapsille ja olla onnellinen koti äiti<3 mutta tulisi nyt edes tämä ensimmäinen;) ja sitten jos muutaman vuoden välein tulisi:)

Rattaista:luulisin että saan äidiltäni yhdet "uudet" rattaat jotka osti aika hiljan matka rattaiksi yhdelle tuki perhelapsellemme (vihreät):p

Niin tietääkö kukaan voiko keskenmeno olla "veretön"? mietin vain kun ei oikein oireita ollut pariin päivään erikoisesti.

On:rinnat hieman aristaa ei oikeen muuta.ja kun nukkumaan menee niin rupee mekkamaiset kivut jylläämään.onkohan ok?

Onnea uusille plussanneille ja kaikille meille sillä kukaan ei ilmeisesti ole pudonnnut kyydistä:)?

mimma & pikkuinen 4+6 ps.huomenna poksuu:p )
 
Huomenta kaikille!

Ollu pari päivää semmosta haipakkaa sekä töissä että kotona et ei oo kerenny kirjotteleen, mutta lukemassa oon aina pikaisesti käyny.

Lasten määrästä ootte jutelleet, niin mulla on aina ollu haaveena kaks tai kolme lasta. Senhän näkee sit aikanaan että paljonko niitä saadaan :) Välillä kyllä tuntuu että montakohan tuolla mahassa on ku välillä niin turvonnu alamaha :D

Mä kans tilasin viikonloppuna sen saman dopplerin ku Pikkuviikinki (muistinhan oikein?) :) Tänään käyn hakemassa sen postista. Mutta eipä sieltä vielä vähään aikaan mitään kuulu.

Oireista: Mulla ei oo ollu tällä viikolla oikeestaan mitään. Välillä vähä vihlonu mahaa ku oon istuttanut pensaita ja muutenkin leikkinyt viherpeukaloa, mut ei oikeestaan muuta. Tissit ehkä vähä kipeet mut ei n turvonneet.. Valitettavasti :D

MM-11+ ? 5+4
 
Laretzki
Ninnan Mennään ihan vaan päivän erolla :)

Täällä lähdetään tänään kissojen kanssa ekalle junamatkalle, saa nähdä miten niiden kanssa käy. Lähden siis kotopuolessa käymään ja joudun ottamaan kissat mukaan kun mies lähtee (taas) työmatkalle ulkomaille, eikä niitä voi yksinkään jättää. Ja meidän vanhemmasta kissasta on tullut lähtemisen suhteen hirveä arkajalka edellisen hoitolakeikan jälkeen joiten ei viitsi pieniä kiusata.

Joten varmaan vähemmissä määrin pääsen täällä pyörimään tai ainakaan kirjottelemaan, jos koetan pikaisesti aina pysyä kärryillä, katsotaan millanen määrä tekstiä on kahlattavana, kun reilun viikon päästä pääsen kunnolla keskittymään.

Lare ja Spyro 6+5
 
Tänään oikein huono aamu tais unet jäädä kesken... maha on aivan valtava vaikka koetan katsoa mitä suuhuni laitan...

lapsimäärä nuorena haaveilin viidestä mutta luulen tämän nyt olevan sitten tässä eli kolme...

pakkauksen otan niin kuin ennenkin, mukavan näköinen oli se tämän vuotinen ja toivottavasti ehtis sen sitten saamaan...

kestoilusta, saas nähdä, riippuu niin monesta asiasta en ainenkaan ens alkuun aloita... mutta kunhan vähän tulee kokoa ja ikää ni sitten.

Huominen työpäivä ja sitten loma, pieni ahdistus päällä niin kuin aina loman alkaessa ja vaikka vauva on todella toivottu on hieman ahdistusta siitäkin... kaippa se on ihan normaalia näissä hormooneissa mennään laidasta toiseen ajatuksissa :D

Tyttären syntymäpäivät olisi viikonloppuna ja hommaa niin vietävästi mut sillä on hyvä loma aloittaa ens viikolla muutamat treffit ystävien kanssa ja saunomista rannalla ja sitten pikku reissuun lasten kanssa miehen loma on vain yhden viikon meidän kanssa samaan aikaan.

Minnarun&matonen 5+0
 
Pikainen huomen :)

Niiiin paljon tekstiä ettei edes osaa kommentoida. Täällä ei vielä mietitä kestovaippailua, nimiä, vaunuja tai lasten määrää - toivotaan vaan kunhan sais tämän ensimmäisen pitää tuolla masussa maaliskuuhun asti! Nimittäin eilen yllättäen tissikipu vähän laantui. Nyt on kipeet vaan kun puristelee, nännit ei ollenkaan. Ovat olleet kipeet oviksesta asti. Lueskelin että vois olla normaaliakin että kiputilanne muuttuu.. Eilen kuitenkin jo vähän etoi, toivotaan että edes se oire tulis vahvemmin esille vaikkei todella mukavaa ookaan. Jotain oireita kaivataan! Ei kuitenkaan mitään vuotoja oo. Jotenkin pelkään tuulimunaa tai keskeytynyttä keskenmenoa. Huomenna onneks jo se varhaisultra niin näkee tilanteen :heart:

marika & pieni 6+1
 
Adora: täällä toinen entinen teiniäiti. Mä kerkesin kyllä täyttämään muutamaa viikkoa ennen tyttären syntymää 16v. Nyt on tytär 16v ja saman miehen kanssa olen edelleen ja kuudetta odotetaan =)

Soraya: En mä tiedä onko kuudennessa sen enempää "kunnioittavaa" kun siinä ensimmäisessäkään. Tekemällä tehtyjä näitä ei nyt ole kun tämä pikku-rusina. Ei meille pitänyt tulla kun viisi lasta, mutta hups.... elämäni ensimmäinen ihan hirmuinen vauvakuume iski ja oikeastaan tämä raskaus on sellainen pelastuskeinokin olla kotona muutama vuosi. Olen nyt siis ollut helmikuusta saakka työttömänä ja 8v tyttären omaishoitajana. Työkkärissä käynti olis seuraavan kerran elokuun alussa ja täytyy toivoa, että ne ei vielä kauheesti yritä pakottaa mua töihin kun elo/syyskuun vaihteessa joudun kuitenkin sairaslomalle sitten ja mieluummin nostelisin liitonrahoja kun kelan sairaspäivärahaa. Omaishoidontukikin on niin hävyttömän pieni, että sillä ei montaa päivää elä.

Eilen tuli sitten käytyä jo neuvolassakin ja lasketuksi ajaksi tarkentui 8.3
Ihan hölmötä tuntui käydä jo neuvolassa kun tosiaan yleensä olen käynnyt ekan kerran vasta reilusti 10 viikon jälkeen, että on päässyt heti sydänääniä kuuntelemaan. Nyt kyllä meinasin kun tuota kotidoppleria harkita, sillä sais vähän osviittaa vauvan sijainnistakin kun toivottavaa olis, että tällä kertaa ei asustelisi rusina tuolla kohdunkaulassa. Edellisessä raskaudessa "kuuntelin" sykkeitä polarin sykemittarilla ja ihan hyvin silläkin näkyi, mutta sitä jumpsutusta jäin kaipaamaan ja kun tässä nyt ehdottomasti ollaan viimeistä kertaa asialla niin hankitaan nyt kaikki mahdolliset härvelit.

Keskenmenoista: Voivat olla viikkoa kausia todella oireettomia. Itsellä spontaani km vuonna -00 vkolla 7 ja se lähti käyntiin ihan hurjalla vuodolla. Ei jäännyt mitään epäselvyyksiä. Toinen km, keskeytynyt km vuonna 04 alkoi oirehtimaan 11+5 ihan aavistuksen punertavalla vuodolla, siis todella todella aavistuksen. Normaalisti olisin pistänyt kuukautisten ajan kohdan piikkiin vielä noilla viikoilla sellaisen vuodon, mutta joku sisäinen systeemi kertoi, että kaikki ei oo hyvin ja kävin äitipolilla ja sielä selvisi, että kuolleena oli ollut jo pari viikkoa ja seuraavana päivänä kaavittiin. Tästä viimeisestä, pitkille viikoille edenneestä keskenmenosta ei ollut oikeestaan mitään oiretta. Yleensä olen hirmuisen supistusherkkä ja nyt ei ollut kun muutama suppari ja nekin sen takia kun oli kammottava flunssa ja yskä...
 

Yhteistyössä