Maaliskuun muruset 2012

Heipähei kaikille!

Ikävikseni joudun eroamaan ryhmästä :( viikolla alkanut tuhruvuoto muuttui aamulla kovin vahvaksi ja äitiyspolilla ultrassa kävi ilmi, että ei siellä vielä Tiuhti ollutkaan. Se olikin joku muu, joka oli lakannut olemasta jo muutama viikko sitten :( Nyt sitten odotellaan, tyhjeneekö kohtu itsellään vai joudunko huomenna ottamaan lääkkeet avuksi. Mutta paljon kaikille onnea odotukseen ja voimia muille kohtalotovereille!

Kaikkea hyvää, kiitos, kun odottelitte kanssani :)

Viivi
 
Huh, nyt tämä päivä pulkassa. Tyttö jätti taas päikkärit vähille ja meni jo yöunille. Mulla siis koko ilta aikaa löhötä ja porsastella sohvalla jotain hyväskää (ainakin teoriassa, käytännöstä ei vielä tiedä että meneekö alas). Se on välillä hauskaa ja ihan yksin. Mies tulee huomenna kotiin, samoin koira. Sitten onkin maanantai ja ultra, voi apua kuinka jännittää!

Onneksi aamun paha olo hellitti päiväksi, eikä ollut muuta kuin lievää merisairautta ilmassa. Nyt kyllä etoo taas tosi uhkaavasti, mutta jos onnistuisin syömään jotain, niin voi vaikka helpottaakin.

Tervetuloa maaliskuisten joukkoon Carla :)

Pahoittelut Viiville :hug:

Sunni: Mulla on pysynyt paino vielä ihan lähtölukemissa.

Vaavimasu: Mä kanssa voisin vetää pizzaa ihan olan takaa ja käydä vaikka joka päivä hakemassa pizzan jos vaan kehtaisin. Ja eipä se kovin hyväksi olisi painonkaan kannalta noin pidemmällä tähtäimellä :D että ihan hyvä etten kehtaa.

Sipsunen & SV 7+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on ajateltu seuraavasta hoidosta, että mitään ei kerrota kelleen ennenku on varmaa että jotain massussa todellaki kasvaa.

Varsinkin mieheni on syyttänytkin minua siitä kun olen onnessani toitottanut "raskaudestani" hieman joka suuntaan ja sitten kävikin näin. Sanoi senkin, että "Onko nyt kiva ilmoitella kaikille kun asiat eivät menneetkään niinku piti?"

Eihän mikään ole varmaa raskauden missään vaiheessa?!
Vasta kun lapsi syntyessään hengittää ja ehkä itkeekin (kaikkihan eivät itkekään), niin vasta siinä vaiheessa voi huokaista helpotuksesta. :)

Ne ongelmat mitä saattaa syntymisen jälkeen ilmetä, ovat sen ajan murhe... mutta totuus on, että mitä tahansa voi mennä pieleen raskauden aikana, ennen synnytystä ja jopa synnytyksenkin aikana...
 
Suuret pahoittelut ja halit Satille ja Viivi76:lle. Voi ei :(

Omia kuulumisia pikana, eli eilen varhaisultrassa varmistui todeksi tää jännäys, eli paikalla oli ja sydän sykki <3 kyllä siinä meinas itku päästä. Mullahan oli sitä vuotoa 5+ ja 6+ viikoilla, ja loppui kuin seinään 7+0. Olin itse laskeskellut että 7+6 mentäis nyt ja saman varmisti nyt gyne, eli päivät ei muuttunu. Onnellinen olo. Ja kiireinen, taas mennään... Kivat viikonlopun jatkot kaikille!
Ja edelleen..missä on kuumeilija? :/
 
Iltaa :wave:

Sati ja viivi :hug: olen todella pahoillani :'(

Syömisestä: tosi paljon tulee vedettyä maitotuotteita ja kaikkea terveellistä tekee mieli mutta kyllä suolakeksit ja sipsitki uppoaa :p grillimakkaraa en ole minäkään saattanu syödä ja plussauksen jälkeen ei ole grillattu kun ne hajut etoo..

Painonnousu: mulla noussu jo 4 kiloa :O mutta suurin osa johtuu siitä että lopetin tupakanpolton..silti täytyy nyt skarpata kun pahoivointi vähenee ettei ihan kokoajan syö!! Mulla on paino noussu aina sen 20-30 kg ja toivoisin kovasti ettei nyt nousis niin paljon..

Tavaroita en ole hankkinu vielä mitään enkä tule hankkimaankaan kun vasta joskus talvella, meillä melkein kaikki on jo valmiina, kaukalo ja kaksostenrattaat pitää hankkia

Huimaus on nyt alkanu ihan tosissaan, aina kun nousee tai seisoo liian kauan niin huippaa ihan sikana, tänäänki olen leiponu ja hääränny koko päivän keittiössä kun keskimmäisellä on synttärit ja olo on sen mukanen huh, huh
Joku puhuki siitä että suihkussa ollessa tulee huono olo, täällä kans ja saunassa en ole juurikaan käyny kun sen jälkeen tulee ihan tautisen paha olo :x
Jahas se tarttis lähtiä jatkaan leipomisia, illanjatkoja kaikille =)

Katjuska ja toukka 8+1:heart:
 
Sintu: Niinhän se on ettei mikään ole yhtä varmaa kuin epävarmuus ylinpäätään elämässä ja etenkin näissä odotukseen liittyvissä asioissa. Älä suotta murehdi siitä, että olit jo kertonut muille. Joskus vain käy niin, että joutuu suru uutisia kertomaan vaikka olisi kuinka hissukseen ja varovainen tahansa. Siihen kun ei paljon itse pysty vaikuttamaan. Itsekin olen kertonut raskaudesta aika monelle ja olen myös valmis kertomaan mahdolliset suru uutisetkin, vaikka varmasti siinä tilanteessa kaduttaisikin se, että olen mennyt kertomaan.

Away: Onnea ihanista ultrakuulumisista :heart:

Minä myös olen miettinyt, mihin kuumeilija on kadonnut!?! Kuitenkin oli niin aktiivinen kirjoittaja. Toivottavasti kaikki on hyvin.
 
Iltaa :wave:

Pitkästä aikaa taas kerkiän kirjottelemaankin, edelleen kuitenkin päivittäin luen moneen kertaan kuulumisianne :)

Pahoittelut kaikille surun kohdanneille :hug: Voimia!

Maanantaina olin neuvolassa jossa suureksi yllätykseksi ultrattiinkin, pikkuinen vastasi kuukautisista laskettuja viikkoja vaikka aiemmin käydessäni varhaisultrassa vielä vaikuttikin siltä että olisi pienempi kuin oletetut viikot. Pienellä siis kaikki oikein hyvin masussa :heart:

Syömisestä: Parin viikon ajan ollut aika epämiellyttävää ajatellakaan syömistä, lukuunottamatta pizzaa, mikä näyttääkin olevan suosiossa muillakin :D Sitä voisin syödä vaikka kuinka. Hedelmät, viili ja hapankorppu menee.

Muutenkin oikeastaan tässä viikon sisällä on vasta alkanut pahoinvointi ja väsymys on aivan kauheaa, nukahtelen sohvalle vähän väliä ja itkettää tämä kauhea olotila. Toivottavasti ei hirveen kauaa kestäis ainakaan näin rajuna. Myös huimaus vaivaa päivittäin.

Paino ei vielä ole noussut ja toivottavasti ei nousekaan.

Synnytyksistä oli jossain vaiheessa puhetta. Mulla ensimmäinen synnytys käynnistyi supistuksilla rv 40+6 ja synnytyksen kestoksi merkittiin 15 tuntia 40 minuuttia, ponnistusvaihe 22 minuuttia. Synnytin ilman kivunlievityksiä.
Toinen synnytys käynnistyi lapsivedenmenolla keskellä yötä rv 40+0, supistukset ei kunnolla alkaneet ennen kuin sitten iltapäivällä ja lapsi syntyi illalla. Synnytyksen kesto 5 tuntia 50 minuuttia, josta ponnistusvaihe 2 minuuttia. Kivunlievityksenä amme ja epiduraali.

Nyt leffan pariin :) Hauskaa viikonloppua!

nan-nan-naa 9+1
 
Täällä ilmottautuu myös yksi mamma, odotetaan toista lasta ja LA olis menkkojen mukaan 29.3. Hirmu pitkällä jo osa, itse vasta plussasin ja nyt 5+2 :heart: Toivottavasti pysyisi masumatkalainen mukana, kun meillä takana pitkä lapsettomuus, eka onnistuminen meni aikoinaan kesken, tämä meidän esikoinen sai alkunsa hoidoilla ja nyt tärppäs luomuna :O Tuli aika yllätyksenä, vaikka kovin toivottu onkin! Esikoinen vasta 1,5 v niin eipä tule isoa ikäeroakaan. Ikää mulla 26. Koitan lueskella teidän muiden viestejä paremmin, tää olikin jo pitkä ketju :p Viikonloppuja kaikille!
 
Olipa taas niin perse päivä töissä ettei mitään rajaa -esimies jäi lomalle ni vuoropäälliköt hyppii seinille...yks alko saikulle, toinen ilmotti ettei taho tehä noita vuoroja mitkä sille laitettu, yks ilmotti ettei pysty tulee huomen töihin ku niin kännissä (ei kyl suoraan sanonu mut tiedetty tapaus) ja yks kyl tuli tänään töihin paikkaa saikkua mut ilmotti et huomenna ei kyl sit voi tulla tota omaa tekee ku hänen kalenterissaan lukee et vapaapäivä. Siis voi luoja!! koita sit leikkii siinä vastuullista työntekijää ja hoitaa oma hommas kunnialla. muutama (asiaankuulumatonkin..) sai kuulla kunniansa tänään -oon ollu ihan älyttömän pahalla päällä. Mieskin laitto jotai tekstarii päivällä ni laitoin vaan sille et jaksa nyt enää yhtään idioottia :D grrrr!!! toivottavasti huomenna jo pikkasen paremmilla fiilareilla..

painosta ei oo mitään havaintoo ku en ees tiedä mistä lähetään...eiköhän sitä murheenkryyniä kohta aleta kyttää ihan urakalla :D Tosin mä päätin just eilen et ihan sama vaik tulis 20kg kuhan ei oo pahaolo- kammoon oksentamista ylikaiken ja siks tää on ihan helvettii. Et söisin mitä vaan ku tietäsin mitä söisin.. tänään söin yhtä perunaa varmaan puol tuntii :D

ja ei uppoo pitsakaan! Tosin kun päivät väsää pitsaa ja pihvii ni ei todellakaan pysty enää syömään -tekee vaan mieli normaalii kotiruokaa (ilman maizenaa!!!) -jota sit taas täällä anoppilassakaan ei saa ku täällä vaan grillataan jokapäivä.. rupee olee tää tän kesän kiintiö vähä täys ku 2kk tääl asunu..

mariaja: abc-kokkina oon.

Olipa taas positiivinen viesti mut sopii hyvin tähän "metrin leka otsassa"-olotilaan..

pikkumökö+ ?? 6+6
 
Moi!

Onpa ikävä lukea surullisia uutisia :( voimia kaikille! viivi ja oliko sati?? ainakin.

Itse en edelleenkään koneelle juuri ehdi joten tällaista pikaista päivitystä että vielä mukana ollaan.

pikkumökö jäi tuossa mieleen ku mullakin ollu tänään aika kurja päivä. :hug: sinne! mulla on varmaan kahden metrin leka otassa :D

mutta jatketaan odotusta :) toivottavasti.. minulla ultra vasta elokuun puolenvälin jälkeen.. olikohan muistaakseni 19.pvä. joka onkin sitten np-ultra

NinnaN ja viikot ihan hukassa
 
Huomenta!

Mähän menin sitten jo ysiltä nukkumaan kun ei silmät pysyneet enää auki ja herkuttelunkin jätin väliin. Söin vaan päivälliseksi kaalikääryleen ja pari paahtoleipää.

Ja ei oo totta... mun paino onkin noussut tän viikonlopun aikana 700g :O lähtöpainosta. Ton on kyllä oltava suurimmaksi osaksi turvotusta, kun eilinen lounas oli (kaupan valmis mantelikala) oli niin suolainen ja launataina söin sen pizzan. Normaalisti en siis lisää suolaa kotiruokaan ikinä. Ei siinä muuten mitään, mutta jos tätä tahtia lähdetään niin ei hyvä tule. Onneksi nyt alkaa normi arki ja mähän väännän vaikka väkisin taas kotiruokia :x

Tervetuloa Linn :wave:
 
LIITTYY JOUKKOONNE:heart:

Eilen tuli tehtyä testi, kun kuukautiset sitten pikkasen myöhässä ja hah kaksi viivaa pamahtaa testiin... tässä sitä ollaan taas. Neljäs odotus. Hieman sekalaiset tunteet on, mutta ainakin löytyy selitys viime viikon aivan lamaannuttavalle väsymykselle... hieman etovaa oloa on ollut, mutta eipä juuri muuta oiretta. JA LA: 16.3 laskurin mukaan. Synnytyssairaala vielä ?

KARPPAAMISEN aloitin juuri ja aion sitä myös jotenkin jatkaa, ehkä pienen määrän hh sallin, mutta en mitään mössäämistä.... pakko, kiloja on kertynyt aivan liikaa, joten nyt en haluaisi niitä tulevan.....

Ihanaista odottelua!
 
Pahoittelut viiville :(

Tervetuloa uusille, meitä onki jo iso porukka täällä :)

Hieman matalapainetta ollut viime päivät. Tosiaan vein koiran lopetettavaksi perjantaina ja olihan se elämäni vaikein teko, mutta rauhallisesti toinen nukahti syliin ja hällä on nyt parempi olla <3


Painonnoususta Mä itse asiassa olen laihtunut 4kg. Mikä on loistava juttu kun ylimääräistä kuitenki on jotain 10kg. Ilmeisesti syön pienempiä annoksia ja vähemmän muutenki. Toisaalta nyt on ollu lohtusyömistä eli karkkia ja jätskiä ja grilliruokaa. Makkarat on ihan out nykyään.

Väsymys on ihan jotain sanoinkuvaamatonta. Eilenki sain jatkaa unia kymmeneen asti kun mies nousi taaperon kans ylös, mutta ihan samalla tavalla väsytti senkin jälkeen.
Rinnat on tosi kipeät ja mahaa juilii välillä.

Keskiviikkona neuvola :)

H&mörssäri 9+0
 
Viimeksi muokattu:
viiville pahoittelut. :( Kaikkea hyvää Sinulle jatkossa! :hug:

Carla, Linn ja punakaneli, tervetuloa ja Onnittelut plussasta! :flower: Miten punakaneli on nyt vasta testannut, LA melkein samoissa ja mun ekasta testistä kohta jo kuukausi aikaa. :D

sintu, minäkin olin pari vuotta sitten ehtinyt jo kertoa vaikka kenelle raskaudesta, joka päättyi rv 10+3. Olihan se silloin kurjaa ilmoitella ihmisille, ettei sitä vauvaa tulekaan. Muistan ikuisesti miten mies soitti silloin omalle äidilleen: "meidän laskettu aika nyt vähän siirtyy". Siirtyi lopulta melkein kaksi vuotta... No, tästä raskaudesta piti siis viisastuneena olla ihan hissukseen, mutta kyllä siitä taas tietää melko moni jo. Osasyynsä on tietty siinä että kaikki tietää meidän yrityksestä, ja monet asiat jotka nyt on muuttuneet elämässä herättävät ihmisissä epäilyksiä. Ja loppujen lopuksi kertoisin sitten kuitenkin siitäkin, jos taas kävisi huonosti. Mies ei ole nyt kertonut vielä kenellekään.

Ekaan neuvolaan enää 4 päivää! Hui!

Imoen & Mantti 7+4
 
Teinpä aamulla (taas) ClearBluen testin mikä näyttää miten pitkällä on, kun pari päivää sitten se näytti 2-3 vaiks olis pitänyt näyttää 3+ jo. No tänään sitten onneksi näytti sen 3 + :heart: Varasin eilen varhaisultraan ajan ja se on VASTA 11.8! Siihen asti täytyy vaan jännitellä että siellä masussa edes asustaa joku. Neuvola-aikaa varailen vasta sen ultran jälkeen. Ärsyttää jo valmiiks se täti siellä kun tiiän et valittaa painosta, valitti myös esikoisesta ja silloin painoin 20 kg vähemmän :/ Muutenkin se oli tosi epäneuvolatätimäinen. Harmi kun me rakennetaan nyt naapurikuntaan ja sen kunnan th on aivan ihana, mutta nyt ei kyllä ehditä millään muuttamaan ennen LA:ta edes.

Oireista: Ennen testiä olin jo tosi itkuherkkä, itkin siel Bridesmaids-leffassakin monta kertaa ja sit mun kaverikin jo sano et nyt teet sen testin. No empä sitä sillon viel tehny kumminkaan... Rinnat on kans kipeet, aikasemmin oli menkkakipumaista tunnetta ja alaselkä TOSI kipee. Ruoka ei oikein tahdo maistua, väkisin tulee syötyä jotain. Ainiin ja vatsa ollut sekaisin, sama oli esikoisesta mutta nyt ollut vielä enemmän.

Muutamalle kaverille on ollut pakko kertoa, koska haluan että ne tietää myös jos jotain sattuu. Muuten kerrotaan vasta viikolla 12 ->. Miten muut ootte kertonu tai aiotte kertoa.

Katjuska-80 Oletko sä se sama kun kirjotteli tuol tammivauvoissa? Meillä on sitten samanikäiset tytöt jos se sinä olet :)

-Linn ja Mölliäinen 5+3 :heart:
 
Arvatkaa kenellä tekee mieli nyt pitsaa...kiitti vaan :D No, itseasiassa sitäkin enemmän tekee mieli hampurilaista, ja jos ihan tarkkoja ollaan, nimenomaan Hesen kerroshampurilaista. Ikinä se oo maistunu niin taivaalliselle kun viime viikolla.
Nälkä on tosiaan parin kolmen tunnin välein ja se on sellanen vaativa nälkä, että kun se tulee niin on syytä alkaa tapahtumaan. Töissä oleminen aamuvuorossa on nyt loppuviikosta ollu hankalaa, aamulla en niin aikasin saa mitään alas oikeen pakollakaan ja töissä kun on ootettava aamukaffelle, ehtii jo maailmanloppu tulla, on niin huono olo. Jännityksellä ootan, mitä alkuviikon aamuvuorot tuop tullessaan, ei olis kiva jäädä saikulle kun tietää sijaistilanteenkin.. Ei pitäs olla liian tunnollinenkaan mut minkäs teet, jotenkin on sellanen olo et luonto ei anna periks jäädä saikulle ennenkun on pää kainalossa.
Eilen pääsin pitkästä aikaa lenkille ihan kunnolla koiran kanssa (helteiden ja töitten puolesta), ja olin ihan fiiliksissä että nyt juostaan. No, eipä vaan juostu, ei tuntunu yhtään siltä, ihan vaan meni sitten lepposasti dallatessa, kuitenkin piiitkä lenkki. Illalla sitten huomas olleensa liikenteessä, alavatsaa juili miusta enempi kuin ennen. Hei tää vähän syö naista, joka on ollu kauheen kova lenkkeilemään ja mieluusti liikkeessä. Ois kiva jos tää johtus nyt ihan vaan tästä pakollisesta helteiden tuomasta lenkkeilytauostakin.. Ja mitä mie sanon miun kavereille, jotka vinkuu lenkkiseuraksi, että juu kuulkaa lähenhän mie mutta ootappa...mennäänkö tälleen hissusteen? :D No, pieniä murheita nämä ja huumorilla kirjuutettu.
Away 8+0
 
Away Mä popsin työkavereilta salaa karkkia yks aamu ku teki niin pahaa ennen taukoa, niin se autto selviimään siihen ekaan taukoon asti :D Saa nähä miten ens viikko ku olot pahentunu..

Viivi Kovasti voimia :hug:

Tää jännää Kuninkuusraveja netistä ja popsii herneitä :) Ois kyllä kiva olla paikanpäällä!

MM-11 8+1
 
iltaa naiset !
me kotiuduttiin juuri tampereelta,ja nyt varmistui että meillä synnytyssairaalana toimii TAYS ,me siis saatiin ihan unelma asunto sieltä,ja muutetaan ens kuussa helsingistä pois,tampereelle. JEE !!! :)

kamalasti täällä tekstiä tullut,pahoittelut teille jotka ootte saaneet huonoja uutisia :(

ja tervetuloa uusille mukaan ! :p

on: pahoinvointi on hieman jo helpottanut,ruoka maistuu paremmin kun hyvin. mut paino ei ole noussut vielä yhtään ,johtuu varmaan tosta alkuviikkojen pahoinvoinnista.. :) repäsykipuja on edelleen tosi ilkeitä,mut menkkajuilinnat on jääneet pois :)

en nyt kerenny kaikkee lukee läpi,mut huomenna paremmalla ajalla luen kaikki jutut. ihanaa sunnuntai iltaa kaikille,

sunniee ja vilperi 8+5 :heart:
 
Moi!
Tervetuloa ja onnea kaikille uusille!!!:flower:
Pahoittelut keskenmenon kohdanneille ja tippuneille:hug:

Täällä opetellaan syömään vähän ja usein.. ei vain muista ja sitten onkin jo huono olo!
Kävimme tänään pienen patikkalenkin ja kyllä on olo kuin jossain taudissa! Hirmu heikko ja ankea. Ei itse kävelyn aikana, vaan jälkeenpäin. Ehkä se tästä taas pikkuhiljaa! Väsymys on edelleen kamala, äsken nukahdin portaillemme, kun vahdin poikaamme hiekkalaatikolla..

Sori valitus! Joku taitaa tuolla masussa rakennella tärkeitä elimiään ja vie kaikki voimani!
Täällä edelleen maistuu kaikki raikas ja hedelmät, mutta myös normiruoka. Pitsaa en voi edes ajatella tai muuta roskaruokaa, jak!

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
:) Kellukka ja pienokainen 7+4
 
Moi, poitsun synttärit vietetty ja voi elämä että mua väsyttää..ja turvottaa, tullu koko päivä syötyä kaikkea ihanan epäterveellistä..mutta ihme kyllä ei oo hirveen oksuolo

Linn: juu minähän se :) ompa mukava sattuma, meillä tulee sitte seuraavatki oleen saman ikäsiä. Monesko päivä teän tyttö on syntyny? Oletko sinä liittyny tuohon facebookin ryhmään?

Nyt vaakatasoon |O

Katjuska ja toukka 8+2:heart:
 
Iltaa!

Sunniee: Onnea uudesta asunnosta. Mekin suunnitellaan muuttoa pois pääkaupunkiseudulta, mutta se toteutunee vasta aikaisintaan ensi syksynä :)

Täällä ollut iltapäivästä niin ällöttävä olo, että voi hyvää päivää :x Tulisi edes sitten se oksennus, sen jälkeen kun on vähän aikaa suorastaan taivaallinen olo, mutta ei.

Ette arvaa mitä mun kohta 1vee tyttöni teki... Mä kun yökin veden juonnin jälkeen (mulla tulee helposti osa juomisista ylös) niin neiti konttasi hirveetä kyytiä keittiöön kikattamaan ja koitti matkia mua. Siis ihan pää punaisena koitti yökkiä ja sitten koitti kieltään. Hän on muutenkin viime aikoina ollut tosi kova matkimaan. Toivottavasti ei ala joka päivä ja paikassa esitellä uutta "taitoaan" :D

Huominen ultra jännittää niin, että vatsasta vääntää joka kerta kun sitä ajattelen! Saa nähdä miten aikaisin olen aamulla jo kukkumassa ja jännittämässä.

Sipsunen & SV 7+2:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Reissu takana arki edessä :(

Pahoittelut menetysten puolesta vaikka en nimiä erikseen mainitse olen jokaisen teidän tarinan kohdalla kyyneleet vuodattanut en vain muista kaikkia nimimerkkejä ja tekstiä oi tullu sitten viime kerran 7 sivua.

Ultraan mieli tekisi mutta en tiedä vielä ens viikolla soittelen neuvolaan ja katsotaan minne asti menee ensimmäinen käynti.
Olo on aikasta heikko jos ruokailurytmit ei toimi, aamupäivällä ennen puolta päivää on pitänyt syödä vähintään kahteen kertaan jos sattuu jäämään myöhemmälle menee ikaa ennen kuin saa tasapainon takaisin..
 

Yhteistyössä