Maaliskuun muruset 2012

MM11: jos mua siis tarkoitit,niin ei ultrattu,harmi :( lekuri sanoi että ei ole syytä jatkotutkimuksiin kun kohtu tuntuu normaalilta ja kaikki näytti hyvältä.. :eek: ois tehny mieli heittää veteläksi siihen pöydälle ja alkaa huutaan että MIE HALUUN NÄHDÄ SEN VAUVAN !! :D

ja se on melkonen LAPIO millä ne törkkivät ja kattovat niitä paikkoja :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Heips taas täältä hormonihuuruista :D!!!! Hengittelinpä muutaman kerran oikeen syvään--> menin kylmään suihkuun-->lämmittelin hetken peiton alla--> puin-->huitasin 2 hapankorppua,mustikoita ja appelsiinimehua massuun ja menin koirien kanssa sateenraikkaaseen metsään lenkille ja nyt olo on edes jotenkin siedettävä... laitoin pahoinvointirannekkeen päälle ,mut toinen on kadoksissa... oisko toi meijän pentu sen varastanut???

OLEN NIIN KIITOLLINEN TEILLE TUESTA JA YMMÄRRYKSESTÄ :), OLETTE MUN HENKIREIKÄ JUST NYT :flower:.

Anoppi: meillä on yhteenottomme olleet, anoppi on kantapään kautta oppinut,et mä en niele sit yhtään mitään :stick: ja nyt on elo oikeen mukavaa ja jopa pidämme toisistamme.

odottelen tässä et äiti soittais ja sanois koska ultrataan, mut kaipa siihen vielä muutama viikko menee...
viel pitäis se 8rv kestää tätä pahoinvointia, sit alkaa se auvoinen vaihe,kun kaikki on niin ihanaa :heart:

pikkuviikinki 5+4
 
Heippa täältä ilmottautuis mukaan myös yksi hieman hämillään vielä oleva tuleva mamma... elikkös IKÄÄ 20, MIES 28, EKA MOLEMMILLE JA LA 14.3. LKS. sinisellä kirjottaminen ei blondilta puhelimella onnistu,mutta toivottavasti minut huomataan!!

Toissapäivänä tuossa plussailin ja hieman häkeltyny oon.. Erittäin iloisia ja onnellisia ollaan.. toivottu vaaviska tullee..

Eka neuvola on 18.8 ja hurjasti jännittää!! alaselkä ja alavatsa kipua toissapäivänä oli paljon mut ei ole onneksi enää. luulin että tupakan polton lopettaminen ois ollu hankalampaakin, mut yllättävän helppoa on ollu.. Etovaolo varmaan vaikuttaa asiaan.

Innolla odottaen tulevaa!! ja tsemppiä kaikille muillekin!!!
 
Huomenta :)
Tervetuloa uusille ja onnea :flower:

Pikkuviikinki:mulla kans on tosi paljon noita repäsykipuja, paljon enemmän ku kuopuksesta mistähän lienee tuoki johtuu? Minkä ikäisiä sulla on muuten lapset? olet varmaan johonki kirjottanukki mutta ei ole jääny mieleen..

Mimma: kyselit lapsien teosta nuorella iällä, no minä olen ollu ite 18 kun aloin oottaan ensimmäistä ja tuntu että sillonki oli melkosen nuori ja ns.kokematon, mulla on itellä 16-vuotias sisko enkä kyllä vois kuvitellakkaan sitä vielä äidiksi :O mutta kaikki ollaan erilaisia ja kyllä uskon että nuorestakin voi tulla vastuuntuntoinen äiti

Sintu74: Oletko mistäpäin lappia? Ei monella olekkaan synnärinä lks..iloinen ylläri =) Me asutaan rovaniemellä

Anopista: erittäin tulehtuneet välit täälläki..meillä ei anoppi ees käy kylässä, enkä minä siellä..en ole sen suosikkiminiä ja se kyllä näkyy..tytölle ja tälle tulevalle se on inhottavaa mutta minkäs teet näillä mennään..onneksi mun äiti on kuiten ihana ja mulla elää vielä omatki mummot jotka ovat lapsille läsnä:heart:

ON: Kuvottava olo on ihan jatkuvaa..oksentanu en ole, mutta aivan hirvee huono olo jos ei syö oksettaa ja jos syö oksettaa..ja mie niin päätin että tässä raskaudessa ei paino paljon nouse, no mun on pakko syyä nyt semmosta mikä ei ala kovin etoon eli: jätskiä, suolakeksejä yms.:ashamed: Ja koko ajan täytyy syödä ettei huono olo pääse kovin pahaksi..sen ole nyt huomannu että imeskelen turkinpippureita se hiukan helpottaa:D Niitä repäsykipuja on tosissaan ja mieli on herkillä..itken melkeen joka asiasta eikä tilannetta helpota se etten nuku juurikaan kun stressaan kaikista asioista..stressaan siitä miten jaksan kahen pikkusen kans ja kahen vähän isomman, miten meillä tila/rahat riittää yms. Olen tosi onnellinen tästä vauvasta, meillä kun ei kovin helpolla ole nämä raskaudet alkanu mutta kaikki muu stressaa..

Mites muuten te joilla on useampi lapsi niin ootteko huomannu olossa tai syömisissä eroa kun ootte oottanu tyttöä tai poikaa? Mulla on ollu niin että poikien kohdalla pahoinvointi oli vain satunnaista, sillon tällön etoi, mulla teki mieli suolasta ja rasvasta ruokaa. Tyttöä kun ootin niin etoi koko ajan ja teki mieli kaikkea raikasta ja makeaa, eli oiskohan tää ny sitte tyttö :D

Josko sitä päivän askariin alkas, tyttö roikkuu aamutakin helmassa ihan siihen malliin että äiti nyt sitä huomiota mullekki :D Ihanaa päivän jatkoa mammat :heart:

Katjuska ja toukka 6+0:heart:
Rovaniemellä asutaan meki :)
 
hui ku täällä tapahtuu paljon :D

teiniäideistä: Mun mielipide on se et iällä ei oo mitään väliä siihen millanen äiti on. Jos on oikeesti tahtoa ja motivaatiota pärjätä ni kyllä pärjää. Ite olin 17v kun sain ekan ja tosi hyvin ollaan aina pärjätty omillamme. Just niihin aikoihin ku mun esikoinen synty ni mun ex-anopilla oli joku 40-villitys päällä, joten sen nuorin (sillon ekaluokalla) oli sit kans meiän vastuulla ku äiti saatto lähtee noin vaan viikoks etelään tms ja jätti 50mk/vko ruokarahaa lapselle.. et ei todellakaan katso ikää!! samalla tavalla voi "väsyy" 16v ku 40v. asenne ratkaisee ;)

anopeista.. joo-o... entinen anoppi vihas mua tosta em.asiasta alkaen ku uskalsin vähä kertoo mielipiteitäni hänen käytöksestään.. ja nykyinen anoppini on PERSOONA... mä lasken kymmeneen yleensä ekakerran noin tunnin yhdessäolon jälkeen ja nyt sit asun kesän hänen kanssaan samankatonalla.. eli ei munkaan murot ihan kaikki oo kulhossa ku tähän ryhdyin :D Se puuttuu kaikkiin asioihin jotka sille ei ees kuulu ja olevinaan tietää kyseisestä asiasta kaiken, ilman että on ees kuunnellu mistä puhutaan... no onneks olen töissä PALJON!!

ON : ei tunnu ollenkaan et ois raskaana, tänään vähä kerjäilin pahaaoloa juomalla aamulla pelkkää kahvia mut ei..prkl. mihinkään ei satu. ei turvota. ei mitään!! Niin tuskastuttavaa!

Ja juu joku kyseli eroista raskauksien välillä, tyttöö odottaessa söin JÄTSKII, JÄTSKII, JÄTSKII ja muutenki kaikkee epäterveellistä. ja yrjöilin useemman kerran ja olin tosi väsyny. Sit taas ku poikia odotin ni söin mandariineja (saatto kepeesti mennä pari kg/pvä), pahoinvointii oli huomattavasti vähemmän -vikan aikaan et oksentanu kertaakaan. väsyny kyllä olin kans mut mua nyt väsyttää muutenki aina :D ja poikien aikaa paino nous huomattavasti vähemmän ku tytyn aikaan.

paino mä stressaan tästä asiasta jo nyt!! ekan aikaan tuli melkein 30kg ja se on saanu sellasen stressin raskausajan painonnoususta et huhhuijaa -ei nimittäin lähteny helpolla! Ja ku mul toi paino viel raskausaikana nousee helposti vaik söisin vettä ja näkkileipää...ja ku mä oikeestaan elän kahvilla ja irtokarkeilla ni ei oikei yhtälönä toimi :D

nyt tää lähtee tekee jotain hyödyllisempää..tai sit ei..mut kuitenkin poistuu!!

pikkumökö + ?? n.5...ehkä... ai nii tein eilen digitestin ja se näytti 2-3vkoa eli mun laskelmat pitäis aika hyvin paikkasa..
 
kn071: jos muistin oikein, ihania uutisia niin syövän suhteen kuin vauvan :) nyt vain nauttia joka päivästä viimeinen puoli vuotinen on opettanut elämän arvaamattomuudesta ja hauraudesta.

niin paljon tekstiä tullu et kommentoihin niihin jotka vielä muistissa on...

nuoret äidit: ikä ei kerro milloin on kypsä äidiksi toiset on jo hyvin nuoressa iässä valmiita siihen mitä äitiys tuo tullessaan osa on äitejä jotka ei ikinä kasva äideiksi vaikka niitä ovat, itse mielestäni olen kasvanut koko ajan niin ihmisenä kuin äitinä. Äitiyttä on niin monenlaista, jollekkin pitää olla koulut kodit vakituiset työt ym. valmiina ennen kuin perheen perustus tulee kyseeseen joillekkin äitiys on se minkä takia on ja siinä sivussa hommaa koulutukset kodit työt jne. en usko että mikään ratkaisu on toistaan parempi vaan toiset ratkaisut toimii toisilla paremmin, samoin kasvatus ym. asiat niistä on niin monta näkemystä ja olen koettanut omaksi ohjenuoraksi ottaa että jokainen vanhempi (lähes) pyrkii lapsensa parhaaseen se ei aina välttämättä niin ole mutta yritys/pyrkimys on kova. Itse uskon rajat on rakkautta menttaliteettia, sopiasti tiukka kuri mutta niin että lapsi joutuu käyttämään omia aivojaan ratkaisuissa toivoisin että osaisin ohjata oikeiden ratkaisujen äärelle mutta niin minä kuin varmasti lapseni tulevat monet asiat kantapään kautta oppimaan.

ANOPPI joo on mulla se... ei siitä sen enempää : /

IMETYS: kuuluu sarjassamme niihin jokaisen äidin omaan päätökseen kuinka se menee, jos se äidille tuo tuskaa ja pahaaoloa minun mielestä sitä ei ole syytä tehdä sen täytyy tuntua äidistä myös hyvälle ja luonnolliselle, esikoinen oli täysimtyksellä 7 kk:tta ja toinen oi rintaruokinnalla 3 viikkoa siinä meni kaikki mahdollinen pieleen.... niin paha tulehdus että rinnoista kuoriutui nahka jne. sinnikkäästi yritin ja yritin sitten oli pakko pitää tauko kun veret meni maidon mukana ja niinhän siinä kävi et kova kipu vei maidon nousun ja loppu aika mentiin pullo ruokinnalla. Lasten terveyksissä ei ole ollut eroa. Mielelläni olisin kyllä imettänyt mutta toivotaan että minulle suodaan nyt se mahdollisuus.

Autokaupalla käyty ja nyt pitäisi päätös sen suhteen tehdä, tila-autoa kävin koeajamassa lasten kanssa, unelmahan se oli ajaa mutta pienen lainan se vaatii...

OLOSTA paras olo on iltaisin aamupäivä&iltapäiv menee semmoisessa hötössä... painon on täytynyt tippua harmi kun olen kieltäytynyt vaaàlla käymiseltä ni en tiedä lähtötilannetta enkä tämän hetkistä.
Peruna on parasta ihan joka muodossa, perunamuusi, ranskalaiset, sipsit, keitetyt perunat taitaa olla ainut joka miulle maistuu...

näillä mennään pienet päikkärit ja sitten miettimään mitä tässä jaksais tänään tehdä, siivota kyllä täytyis..

minnarun&matonen 6+1
 
Myös Minnarun Sekoitatteko minut johonkin toiseen vai mitä, mutta en ole käynyt ultrassa! :D Vauvan tilasta ei ole mitään tietoa, onko edes olemassa siellä :) Kiitos sanoistasi kuitenkin syöpään liittyen.

ikäkysymys En suoranaisesti kannusta 16v tekemään lapsia, mutta en myöskää näe syytä miksi he olisivat "epähyviä" vanhemmuuteen :)
 
Kuumeilija Tosiaan meillä samana päivänä ultra, saadaan yhdessä jännittää! Mulla klo 10.30. Toivotaan molemmille hyviä uutisia!

PIKKUVIIKINKI
Toivotaan et sun mieliala nousee ja saat nukuttua paremmin. Ja et oo ainoa joka nukkuu huonosti, mä oo muutaman yön pyöriny sängyssä ilman unta, eikä siihen mitään erityistä syytä oo. No, ehkä tää raskaus! Mut unettomuus on tosi kurja vaiva. :hug: Levottomiin jalkoihin auttaa magnesium.

Sati Tervetuloa mukaan ja hurjasti onnea!

Kn071 Teillä on ollu huolta ja murhetta ihan tarpeeksi. Jospa nyt tulis piiiiitkä onnen aika.. :hug:

Vaavimasulle Rutkasti jaksamista väsymyksen ja rahahuolien keskelle.

Nappi1984 Suuresti onnea ja tervetuloa joukkoomme. Sullaki on näköjään ultra samana päivänä ku mulla!

Oma: Soitinpa tänään neuvolaan, ja nyt ois sitte niin et mulla on ultra 25.7 ja eka neuvola 27.7, että ovat siinä samalla viikolla. Neuvolasta sano et täällä tarjotaan nykyään myös alkuraskauden ultra terveystalossa ennen rv 13, ja kyllähän se kelpaa, tuonne mahaan on aina kiva tirkistellä. :) Neuvolan laskureiden mukaan mulla ois nyt rv 7+0 ja la 2.3, mut mennään vielä tolla vanhalla kunnes ultrassa tarkistetaan, eli nyt ois rv 6+5, eihän tossa isoa heittoa oo.

Jakselkaa! :heart:
 
Jospas sitten minäkin liittyisin joukkoonne :)
Eli Mariaja, 25 vuotta, TYKS, 1.lapsi ja laskettu aika näillä näkymin 22.3.12.
Nyt olis kuulemma viikkoja 4+1 kun aamulla plussailin...
Kovin on epätodellinen olo, vaikka yritystäkään ei ollut takana kuin tämä yksi kierto.
Ja nyt sitten lueskelen täällä kaikki mahdolliset keskenmenojutut ja stressaan :ashamed:
 
Heipä hei!

Eilen suureksi hämmästykseksi testiin pärähti vahva plussa! :heart: En vieläkään meinaa uskoa todeksi! Eli jos luoja suo niin meillä on maaliskuun lopussa pieni nyytti!

Mulla ei oo mitään raskaus oireita, muuta kun menkat nyt on vähän myöhässä ja turvottaa. Eli en voi uskoa olevani raskaana. :LOL:

Neuvolaan en oo vielä soitellu, ajattelin ensi viikolla, kunhan olen ensin tehny lisää testejä ja ihmetelly tulosta. :D

Huomasin teidän juttuja lukiessani että täällähän on mutaki rovaniemeläisiä! ;) Lapin luoto luo outoa taikaa.. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74 ja Viivi76
Luen tarinoitanne tuosta varhaisultrasta... Mulla kävi pienoinen tuuri, kun sisustussuunnitteluasiakkaani sattui olemaan gynekologi =) Olen eilen käynyt ekassa ultrassa RV*5+4 (noin) ja siellä näkyi oikea alkuraskaus !!! Vasemmalla puolella lymyili hyvänlaatuinen kysta : / Itse ehdotin mennä kahden viikon päästä uudestaan, mutta asiakkaani halusi minut ottaa taas ensi viikon lopulla ultraan... Hänkin jännittää, että montakohan asukkia minulla tuolla mahassa on :p
Näyttää siltä, että pääsen seuraamaan raskauttani ultralla milloin haluan =)
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Iltaa murusille :heart:

Täällä tulee kyllä niin paljon tekstiä et huolella saapi lukea et jotenki ees perässä pyssyypi.
Valtavasti onnea ja tervetuloa kaikille uusille, teitä onkin taas tullut useampi tässä viime päivien aikana. Mäkin olen jo miettinyt et montakohan meitä jo on... pitäs varmaan panna laskutoimitus aikaseksi :)

Kuumeilija ei siinä vielä itku tullu, huojennus huokaus kylläkin, et kaikki on niin kuin pitääkin olla :heart: Kyllä mä uskon et sit np-ultrassa (18.8.) tulee muutama onnen kyynel vuodatettua. Voi kyllä käyä niinkin et se on "ok" käynti... kuitenkin toi edellinen meni vasta sillo rv 15. Neuvolassa jo puhuttiin alustavasti et saisin muutaman lisäkäynnin np- ja rakenneultran väliin. Sykettä ei kanskaan vielä kuultu, mulle tosiaan riitti et kaikki oli kohdallaan :heart:

Away kärsi ainakin jossain vaiheessa vuodoista. Voin antaa lohtu :hug:. Mulla tulee näköjään aina seksin jälkeen tuota ruskeaa vuotoa, pikkasen liukuvoide tuntuu vähentävän, mutta aina se nostaa palan kurkkuun päiväksi kunnes vuotoa ei enää näy. Onneks tuo mies on hyvä muistamaan, ku kauhistelin ensimmäisiä vuotoja. Tätä oli myös edellisessä raskaudessa :/

Suhteesta anoppiin on ollu keskustelua. Mulla on ihanat appivanhemmat, tykkään heistä tosi paljon ja ovat mulle ku toiset vanhemmat. Ongelma on enemmänkin tuo miehen sisko... sen kanssa on nyt menny välit poikki eikä oo paljoo intressejä niitä korjata :ashamed: toiset kun ei osaa kattoo peiliinsä ollenkaan :/

kn071 kovia tekin olette vuoden aikana saadeet kokea. Mä toivon sydämeni pohjasta et tästä alkaisi teille sellanen onnen vuosi, joka jatkus koko loppuelämme :heart:

Pikkuviikinki mulla on kas ongelmia yöunien kanssa. eniten mua väsyttää 15-2+ välillä ja sen jälkeen oon pirtee ku peipponen. Ei oo paljoo naurattanu ku nyt oon ollu töissä iltavuorossa, joka loppuu 23.15 ja sen jälkeen pitäs nukahtaa... joo ehkä joskus yhen aikaan saa unen päästä kiinni :(

MM-11 Jännä et sulla tuolla ultrassa mitat ollu 4,1mm ja vastaa viikkoja 6+1 ja mulla oli mitat 53mm ja vaan 6+2 Valtavasti onnea pienen sykkeen löytymisestä :heart:

Kirskikselle antasin vinkiksi et täytä sitä tyhjää tölkkiä limulla/vedellä aina välillä, voit samalla huijatessa hörrpiä mieluista juotavaa, pitäähän sun nyt vessassakin juosta ku "juot" ;) Kukaan ei epäile yhtään mitään ;)

Katsaus omaan (.)Täällä käyty tänään ekassa neuvolassa, eipä ollu mitään ihmeellistä. Täyteltiin kaikki lippuset ja lappuset ultraa ja verikokeita varten. Kyseltiin vähän jaksamisesta ja tehtiin pissakokeet, mitattiin hempat ja verenpaine, joka oliki aika mielenkiintosella tolalla. Normaalisti mulla on paineet 120/~70 ja nyt 104/64 eipä ihme et vähän on sellanen heikko olotila koko ajan ja väsyttää... viime raskaudessa oli vaan tippunu 114/75 (tms)...

Varattiin samalla mulle np-ultra joka on heti meidän loman jälkeen 18.8 ja siitä seuraava neuvola on sit 24.8 Hurjan nopeesti menee tää aika. Viimeks tosiaan tuntu et kuolee ennen sitä np-ultraa ja neuvolaa mut nyt ne kolkuttelee jo ovella :p

Täällä alko nyt lomat ja lähetään viikoksi reissun päälle, joten en pääse tänne edes kurkkimaan, voi muuten käry käydä. Tullaan sit päiväksi kotiin ja sen jälkeen karataan lentokentälle ja ruotsiin, mennään vierailemaan kolmårdeniin pariksi päiväksi, odotan :heart:

Joten täällä hiljennytään hetkeksi, tuun sit taas turvallisilla nettiyhteyksillä piipahtelemaan :)

Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 6+4
 
Oih, anoppi soitti äsken! Hän on normaalisti _niin_ jalat maassa tyyppi, varsinkin lapsiasioissa (hän on 7 lapsen äiti :D)
Hämmennyin oikein, kun kuulin hänen innostuksensa. Mutta: hän sai minut tajuamaan, että olen oikeasti raskaana :O Tai siis ei nyt välttämättä ihan kokonaan tajuamaan, mutta edes hitusen. Hehkutti sitä, miten hän on hypännyt laskuvarjolla odottaessaan miestäni ja nyt tämä minun sisälläni kasvava taaperi kävi juuri tekemässä aika pitkän vaellusreissun <3 Isäänsä tulee ;)
Hei miten tuo varhaisultra? En löydä oikein mitään järkevää tietoa siitä... Olenko käsittänyt oikein, että se pitää teetättää jossain tyyliin Pulssissa? Koska sinne voi mennä tai koska on yhtään järkevää mennä?
 
Tervetuloa kaikille uusille :wave:

Anopista:: Minulla on todella mukava anoppi ja ollaan paljon tekemisissä. Appiukko on ikävä kyllä jo kuollut muutama vuosi sitten.

Edellispäivänä ja eilen oli kamaalaa pahoinvointia ja nukuin koko eilisen päivän. Tänään onneksi vointi hyvä. Hieman jännittää mennä maanantaina töihin, kun olen ollut koko alkuraskauden ajan lomalla. En haluaisi ketoa tökavereille vielä raskaudesta ja pelkään että paljastun. Normaalisti olen syönyt vain 2 kertaa päivässä ( jätti annoksia), mutta nyt raskauden aikana on pitänyt vähän väliä syödä jotai pientä ettei tule pahaolo. Joten pelkään että töissä joku huomaa kun tavoistani poiketen joudun ruokatunnin lisäksi syömään myös kahvitauolla. Ja lisäksi se että olen lopettanut tupakanpolton lisää epäilyksiä.

Olen sairaanhoitajana vuodeosastolla ja pelkään, että töissä tulee pahoinvointia niistä hajuista. Ennen ei ole töissä tehnyt mikään pahaa: ei oksennukset, ulosteet tai mätivät haavatkaan. Jos nyt alan kyökkimään töissä hajujen takia niin varmasti paljastun : /


Hepa ja Sintti 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Heippa täältä ilmottautuis mukaan myös yksi hieman hämillään vielä oleva tuleva mamma... elikkös IKÄÄ 20, MIES 28, EKA MOLEMMILLE JA LA 14.3. LKS. sinisellä kirjottaminen ei blondilta puhelimella onnistu,mutta toivottavasti minut huomataan!!

Toissapäivänä tuossa plussailin ja hieman häkeltyny oon.. Erittäin iloisia ja onnellisia ollaan.. toivottu vaaviska tullee..

Eka neuvola on 18.8 ja hurjasti jännittää!! alaselkä ja alavatsa kipua toissapäivänä oli paljon mut ei ole onneksi enää. luulin että tupakan polton lopettaminen ois ollu hankalampaakin, mut yllättävän helppoa on ollu.. Etovaolo varmaan vaikuttaa asiaan.

Innolla odottaen tulevaa!! ja tsemppiä kaikille muillekin!!!
Mistäpäin oot ku synnytyssairaalana sullaki LKS?
 
Huomenta :)
Tervetuloa uusille ja onnea :flower:

Pikkuviikinki:mulla kans on tosi paljon noita repäsykipuja, paljon enemmän ku kuopuksesta mistähän lienee tuoki johtuu? Minkä ikäisiä sulla on muuten lapset? olet varmaan johonki kirjottanukki mutta ei ole jääny mieleen..

Mimma: kyselit lapsien teosta nuorella iällä, no minä olen ollu ite 18 kun aloin oottaan ensimmäistä ja tuntu että sillonki oli melkosen nuori ja ns.kokematon, mulla on itellä 16-vuotias sisko enkä kyllä vois kuvitellakkaan sitä vielä äidiksi :O mutta kaikki ollaan erilaisia ja kyllä uskon että nuorestakin voi tulla vastuuntuntoinen äiti

Sintu74: Oletko mistäpäin lappia? Ei monella olekkaan synnärinä lks..iloinen ylläri =) Me asutaan rovaniemellä

Anopista: erittäin tulehtuneet välit täälläki..meillä ei anoppi ees käy kylässä, enkä minä siellä..en ole sen suosikkiminiä ja se kyllä näkyy..tytölle ja tälle tulevalle se on inhottavaa mutta minkäs teet näillä mennään..onneksi mun äiti on kuiten ihana ja mulla elää vielä omatki mummot jotka ovat lapsille läsnä:heart:

ON: Kuvottava olo on ihan jatkuvaa..oksentanu en ole, mutta aivan hirvee huono olo jos ei syö oksettaa ja jos syö oksettaa..ja mie niin päätin että tässä raskaudessa ei paino paljon nouse, no mun on pakko syyä nyt semmosta mikä ei ala kovin etoon eli: jätskiä, suolakeksejä yms.:ashamed: Ja koko ajan täytyy syödä ettei huono olo pääse kovin pahaksi..sen ole nyt huomannu että imeskelen turkinpippureita se hiukan helpottaa:D Niitä repäsykipuja on tosissaan ja mieli on herkillä..itken melkeen joka asiasta eikä tilannetta helpota se etten nuku juurikaan kun stressaan kaikista asioista..stressaan siitä miten jaksan kahen pikkusen kans ja kahen vähän isomman, miten meillä tila/rahat riittää yms. Olen tosi onnellinen tästä vauvasta, meillä kun ei kovin helpolla ole nämä raskaudet alkanu mutta kaikki muu stressaa..

Mites muuten te joilla on useampi lapsi niin ootteko huomannu olossa tai syömisissä eroa kun ootte oottanu tyttöä tai poikaa? Mulla on ollu niin että poikien kohdalla pahoinvointi oli vain satunnaista, sillon tällön etoi, mulla teki mieli suolasta ja rasvasta ruokaa. Tyttöä kun ootin niin etoi koko ajan ja teki mieli kaikkea raikasta ja makeaa, eli oiskohan tää ny sitte tyttö :D

Josko sitä päivän askariin alkas, tyttö roikkuu aamutakin helmassa ihan siihen malliin että äiti nyt sitä huomiota mullekki :D Ihanaa päivän jatkoa mammat :heart:

Katjuska ja toukka 6+0:heart:
Miten sie uskallat syyä turkinpippureita ku salmiakki ei hyväksyttävää raskaana?... paitsi jos on verenpaineet matalalla.
 
Tervetuloa kaikille uusille :wave:

Anopista:: Minulla on todella mukava anoppi ja ollaan paljon tekemisissä. Appiukko on ikävä kyllä jo kuollut muutama vuosi sitten.

Edellispäivänä ja eilen oli kamaalaa pahoinvointia ja nukuin koko eilisen päivän. Tänään onneksi vointi hyvä. Hieman jännittää mennä maanantaina töihin, kun olen ollut koko alkuraskauden ajan lomalla. En haluaisi ketoa tökavereille vielä raskaudesta ja pelkään että paljastun. Normaalisti olen syönyt vain 2 kertaa päivässä ( jätti annoksia), mutta nyt raskauden aikana on pitänyt vähän väliä syödä jotai pientä ettei tule pahaolo. Joten pelkään että töissä joku huomaa kun tavoistani poiketen joudun ruokatunnin lisäksi syömään myös kahvitauolla. Ja lisäksi se että olen lopettanut tupakanpolton lisää epäilyksiä.

Olen sairaanhoitajana vuodeosastolla ja pelkään, että töissä tulee pahoinvointia niistä hajuista. Ennen ei ole töissä tehnyt mikään pahaa: ei oksennukset, ulosteet tai mätivät haavatkaan. Jos nyt alan kyökkimään töissä hajujen takia niin varmasti paljastun : /


Hepa ja Sintti 6+0
Minä töissä lähihoitajana kotipalvelussa ja voin kans sanoa että tietyt asiat on ruvennu äklöttään: juurikin ulosteet, oksennukset ja asiakkaan sylkikupin tyhjentäminen...
 
Onpas tullut tekstiä... Kaikki luin ja nyt en muista puoliakaan, tai siis mitään, mitä piti kommentoida. Nämä nyt ainakin:

MM-11 Onnea hyvistä ultrakuulumisista. Ihanaa, että pieni ja syke löytyi :heart:

Tervetuloa uusille ja onnea plussista! :wave:

Kovasti tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville :hug: Tiedän miten kamalaa ja vomia vievää se on. Jännityksellä odotan joudunko tässäkin raskaudessa tekemään lähempää tuttavuutta wc-pöntön kanssa. Viime raskaudessa oksentelin 4kk ajan aamuin illoin.

ON:
Ei mitään ihmeellistä. Etova olo välillä häivähtelee, ei muuta.

Sipsunen & SV 4+5:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Moikkelis vaan!

Tervetuloa minunki puolesta uudet masut ja onnea :flower:

Anoppiasia: Ihan ok välit on, mutta liian päälle päsmäri hän on...tietää kaiken ja hänen täytyy tietää kaikista kaikki...mutta siihen on totuttu 15 vuojen aikana ja puolin ja toisin toisinaan piikitellään ja suututaan ja lepytään :D

Nuoret äidit: Minulle on ihan sama minkäikäisenä kukin aloittaa lapsen teon, itse olin valmis vanhemmuuteen vasta kolmikymmpisenä :)

Alkoholi ja juhlat: Huomenna olis yhet "festarit" joihin haluan mennä...silläkin uhalla että joku ihmettelee, etten juo..tekosyyynä vaikka...hmmm... ;) entiiä...jospa sitä jotain kehittelee.

Mulla on kyllä niin epätodellinen olo, että oisinko ees raskaana..kun ei oireita muuta kuin menkkojen jääminen pois...no myönnettäköön, että turvotusta, vihlova alavatsa, palelu...oisko ne siinä.
Soitin neuvolaan keskiviikkona ja yllättäin eka neuvolakäynti on jo ens ke 20.7...jokohan jotain sykettä kuuluis...esikoisesta kuului eka neuvolakäynnillä sykkeet... Varhaisultriin en aio mennä ja NP-tutkimukseen osallistun.

terkuin hille+möykky...viikkoja en osaa laittaa kun ei oikein tiiä :D
 

Yhteistyössä