Maaliskuun muruset 2012

KATJUSKA: TYTTÖ 02,TYTTÖ 04, POIKA 05 :).

Sori omanapaisuus,mutta täällä on taas ollut mielialat nollassa, itkettää ja pelottaa aivan sairaasti, itkin yöllä miehelle ,et miten tullaan jaksamaan ja ei kai me olla itsekkäitä nykyisten lasten kustannuksella... ONKO TÄÄLLÄ MUITA,JOTKA EIVÄT SAA ÖISIN UNTA?, mulla ei oo tullu nukuttua muutamaan viikkoon enää kunnolla ja 2 viimeistä yötä en oo nukkunu oikeestaan yhtään, kierin sängyssä ja poden levottomia jalkoja :(... mikä tähän auttaa?
 
Hei! Minäkin tahdon mukaan =) Sati 32v LA*n. 13.3. OYS*Ensimmäinen lapsi.
Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta kolmisen vuotta. Yksi inseminaatio hoito takana reilu vuosi sitten ja nyt olemme koko kevään kulkeneet koeputkihedelmöityshoidoissa, mutta koskaan emme päässeet niitä aloittamaan erinäisistä syistä johtuen. Viime kerralla totaalisesti murruin vastaanotolla, pyysin lääkäriä kesän ajalle antamaan jotain kotikonsteihin lisäapua tuomaan. Hän määräsi viiden päivän lääkekuurin (jota käytetään hedelmöityshoidoissa) ja ovulaation aikoihin ennen ja jälkeen viikon ajan joka toinen päivä sänkypuuhia. Ette voi uskoa, mutta se tärppäs HETI!*Kun plussasin, käteni vain tärisivät enkä edes uskonut koko asiaa todeksi. Nyt jännäämme vain, että kuinkahan monta asukkia mahassa on, sillä minut olisi pitänyt ultrata ennen OV:ta, mutta sitä ei tehty. Lääkäri otti hiukan riksillä tämän :D Hirmuisesti onnea kaikille muillekin odottajille!
 
Pikkuviikinki: kuten jo kirjotinki minäkään en nuku..samanlaiset mietteet on täälläki ja mulla on todettu välilevynpullistuma joten se vaivaa ja hermosäryt jotka säteilee jalkoihin ja kipu on samantyylistä kun levottomat jalat..mulla ainaki auttaa hieronta, kun hieroo alaselkää ja jalkoja, myöskin venyttely ja kävely ennen nukkumaanmenoa..
Paljon :hug: sulle, et ole yksin ajatustesi ja kipujesi kanssa :heart:
 
Nuorista äideistä: Itse olin 19 v kun esikoinen syntyi. Kaikki neuvolaa myöten olettivat että on vahinkolapsi mutta ei ollut. :) Olin juuri ehtinyt kirjoittaa ylioppilaaksi, pidin välivuoden ja aloitin opiskelun kun poika oli 11 kk. Yksinhuoltajaksi jäin pojan ollessa 1,5 vuotta, ja tämä uusperhekuvio alkoi vasta kun poika oli jo 8 v. Olihan se melko tiukkaa aikaa varsinkin opiskellessa, mutta nyt jälkeenpäin tuntuu siltä että ihan hyvin kuitenkin pärjättiin. Tosin mun vanhemmat on olleet vuosien varrella tosi suurena apuna. Mistään en koe jääneeni paitsi enkä koskaan ole katunut. Asiaan vähän toki vaikutti myös se, että olen muuttanut pois kotoa jo 15 v, joten kokemusta itse pärjäämisestä oli jo muutaman vuoden ajalta ennen lasta.

Painosta: Esikoisesta tuli 24 kg, jotka aikoinaan sitten lähtivätkin, mutta nyt on pyrkimys siihen että paino nousisi edes vähän vähemmän. :p

Anoppi: on mulla ihan huippu ja välit on aina olleet tosi hyvät. Se onkin ensimmäinen kerta kun mulla on hyvät välit miehen vanhempiin, ja osaan olla siitä kiitollinen.

Yöt: täällä myös herätään aamuyöstä vessaan ja sitten ei saa millään enää unta. Paitsi vähän ennen ku kello soi. Mulla on myös levottomat jalat ja se on tosi ärsyttävää! : /

ON: Tein eilen viimeisen testin joka kaapissa oli ja plussaviiva oli paljon vahvempi kuin kontrolliviiva. Jos tänään koettaisi varata neuvola-aikaa. :)

Uusille tervetuloa ja Isot Onnittelut plussasta! :heart:

Imoen & Mantti 5+2
 
Tänään käyty Oulaisissa ultrassa ja 4,1 millinen möllykkä (vastasi viikkoja 6+1) ja syke näkyi oikeassa paikassa! :heart:

Syy siihen että käytiin Oulaisissa on se, että neuvolan täti soitti eilen että hcg on aivan liian korkea siihen nähden että kohtu näytti tyhjältä. Hcg siis oli 22500. Tänään sitten piti mennä Oulaisiin ultraan ku siellä on paremmat ultraajat ja paremmat laitteet, ja se mies sanoi heti että kyllä tämä kohdunsisäinen raskaus on :) Mä itkin eilen koko päivän ja mietin että minkähänlainen se keskeytys on jne.. Olin töissä sillon ku tuli se puhelu neuvolasta ja itkin koko matkan kotiin (37 km). Ihme että pysyin tiellä ku olin aivan shokissa. Mut onneksi kaikki hyvin :heart:

MM+ Repe 6+5 (en muuta vielä viikkoja jos niitä ei pian muutetakkaan ku alle viiden päivän heitto)
 
Kiitos tuhannesti kaikille tsempeistä :), tulee heti parempi fiilis. huomasin tuolta ekalta sivulta ,et meitä on enemmänkin,jotka odottavat jo 4 tai on ennnestään jo enemmänkin lapsia, onkos teitä mietityttänyt jaksaminen vai miten olette saaneet arjen pyörimään?
 
vaavimasu :hug:, niin samoissa tunnelmissa... en edes tunnista itseäni juuri nyt, olotila on ihan älytön ja epätoivoinen, nyt muistan miksi vannoin kolmannen jälkeen ,ettei enää ikinä raskaana!!!!!
kyl tää tästä ohi menee ja mielialat tasoittuu,olo paranee ja energiaa riittää. voimia meille,joilla tää alkuraskaus on kaikkea muuta kuin ihanaa :'(.
 
Nappi1984 Hyvä tietää että taaksepäin kallistunut kohtu saattaa aiheuttaa kans nuita kipuja, mulla nimittäin on taaksepäin :)

Vaavimasulle Jaksuja! :hug: Toivottavasti se mökkireissu vähä piristäis mieltä! :) Tää odotusaika kyllä näyttää olevan semmosta tunteiden vuoristorataa!

Sunni tuota sun juomaa pitää kyllä testata, kiitti vinkistä :)

kn071 Kovia olette joutuneet kokemaan! Onneksi miehesi on nyt kunnossa! Olette kyllä onnenne ansainneet :)

Anopista Mulla on aivan ihana anoppi, kuin toinen äiti mulle :heart: Harmi että jotkut teistä joutuu kestämään "hirviö anoppia". Se on kuitenkin niin hyvä tukiverkko omien vanhempien rinnalla.

Pikkuviikinki onneksi on kuitenkin ihana palkinto odottamassa näiden hankalien vaiheiden jälkeen :heart:

Kuumeilija kiitos sanoistasi :heart: Oot kyllä ihanan kannustava ihminen :)

Ja taas tervetuloa uusille :) Mukava ku joka päivä tupsahtelee uusia plussanneita! Onko kukaan laskenu että paljonko meitä jo on?
 
Viimeksi muokattu:
MM-11 :heart:

Nuoret äidit Jokainen elää omalla tavallaan. En todellakaan paheksu nuoria äitiä. Päinvastoin on hienoa, että toinen uskaltaa ottaa jo niin nuorena vastuun pienestä elämästä. Itse olin muutama vuosi sitten täysi pentu ja en olisi voinut kuvitellekaan perheenlisäystä. Toisaalta olen henk.koht. sen verran "järki-ihminen", että ennen opintoja tai kunnon työkokemusta en olisi uskaltanutkaan yrittää vauvaa. Ei minulla kyllä silloin ollut tätä ihanaa miestäkään! Nyt on ihana mies, josta tulee loistava iskä, on tutkinto, monen vuoden työkokemus sekä vakituinen työpaikka.

Anoppi Oman anopin kanssa menee loistavasti. Appivanhemmat ovat muutenkin sellaisia ihmisiä luonteeltaan, että niitä tuskin ikinä kukaan inhoaa tai kellään olisi välit poikki.

Alkoholi ja juhlat On totta, että on todella ärsyttävää, että naista heti epäillään odottavaksi, jos ei maistu juhliessa. Tosin itsekin syyllistyn moiseen epäilyyn :ashamed: Mulla on nyt kesällä tulossa festarit, joilla en ikinä ole ollut selvinpäin. Tällä kertaa tulee sekin ihme koettua. Muutamalle kaverille kerrotaan (jotka tietävät yrityksestä ja km:stä), joillekin saatan kertoa virtsatientulehduksesta ja varmasti myös tulee näyteltyä osalle. Eli kaljatölkki käteen ilman sisältöä tms.

ON Tein eilen digillä varmistuksen ja sieltä tuli hetkessä 3+. :heart: Aivan ihanaa! Soitin myös neuvolaan ja ensimmäinen kerta neuvolassa on elokuussa kuukauden päästä. Samalla myös käyn neuvolalääkärillä ultrassa. Täällä on turvotus selvästi vähentynyt. Pahoinvointia on ajoittain, jos on edellisestä ruokailusta aikaa. Tosin semmoista ei oikein pääse käymään, kun maha ilmoittaa todella äänekkäästi, jos on ruokaa vailla :D Tämä odottaja jää nettipimentoon seuraavaksi pariksi viikoksi. Ihania kesäpäiviä kaikille!

Kirskis 5+1
 
Mahtista että pikkuinen löyty MM-11lla :)

Mun anoppi tosiaan otti vähän liikaa sellaisen asenteen että hän tietää kaikki asiat paremmin ja väheksy mua aika lailla ja tuli pyytämättä sanomaan kuinka omaa lastani ja kotiamme pitää hoitaa jolloin annoin palaa kun raja meni rikki ja sen jälkeen oltiin niin loukkaantuneita että. Mutta aina olen hälle ystävällinen ja aina on tervetullut meille. Kun vain tulisi. En tiedä miten tulee reagoimaan raskauteeni, toivottavasti ilolla.

Ah, ihanaa kun on paikka missä purkautua, kiitos :)

Nyt jos jääkaappia penkomaan jos siellä olis jotain mikä ei oksettais.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille. Taas heräsin yöllä joskus neljän aikaan, ja illalla taas en meinannut saada unta, ja näin on käynyt jo neljänä yönä peräkkäin, tämä unettomuus siis. Se on sinäänsä outoa, koska olen ilta-sekä aamu-uninen... vessahätä herätti neljältä, ja mahassa kurni. Nälkää pidätin seitsemään asti jolloin oli pakko saada suuhun jotain. Oksennus ei sentään ole lentänyt, mutta sellainen hieman krapulainen myllerrys kävis tuolla mahassa... en osaa selittää, mutta kuitenkin. Viime yönä (sen mitä nukuin) näin unta että poika syntyi jotenkin etuajassa, mutta oli terve. Meillä vaan iski paniikki kun emme olleet ostaneet vielä mitään tarvikkeita vauvalle, joten kauheessa kiireessä lähdin prismaan ostamaan turvakaukaloa :D

MM-11Onnea sykkeestä :heart:

Eilen oli ekä työpäivä, ja tänään jatkuisi kolmella yövuorolla... saas kattoo miten jaksan. Meidän yöt kun alkaa 17.15 ja päättyy 08.15. Suureksi onneksi yöllä voi nukkua 00-06 välisenä aikana joten vähän helpottaa...
 
Kirskis Mulla on kans turvotus poistunu oikeestaan kokonaan. Oonki miettiny et oiskohan helle vaikuttanu siihen turvotukseen ku tuntunu et sillon heleiden aikaan sitä oli niinku rantapallo?

Maistuuko muilla muuten aamusin hirveä p*ska suussa? :D Pakko mennä heti ekana pesemään hampaat aamulla että saa sen maun pois! Ei mulla ennen oo ollu tuommosta (muutaku krapulassa).
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
IKÄÄ 27 V. JA LA 6.3.2012 ((laskurin mukaan,neuvola on 27.7 niin varmentuu siellä ja kierto ollut epäsäännöllinen. tosin ovis plussa 15.6)TOINEN LAPSI JA SAIRAALA RAS/(OYS)
joku oli käyny oulaisissa ultrassa!!:confused: minäki tahon :D mitäs pittää epäillä että sinne pääsee :D tai jos joku tietää miten raahessa siihen varhaisultraan pääsee niin KERTOKAAA HETI! :D :D
Synnytin edellisen OYSissa ja tosi hyvät kokemukset jäi, Raahessa on tuttuja ja kavereita synnyttänyt mutta pelottaa hieman tää arvauskeskuksen toiminta, vaikka useimmilla kaikki onki menny hyvin. :D Huomaattako että oon vissiin hiukan intona :D ei ekaa neuvolaa oo vielä ollu niin oon jo synnyttämässä :D :rolleyes:

Pönttöö ei oo tarttenu halailla, mutta etova olo edelleen... ja väsyttää.. onneksi oli kaks vapaata niin sai tehä kaikkee kivaa, mutta töitä ei huvittais tehä :D Masussa vihloo edelleen, mutta toistaseks harmitonta asiaan kuuluvaa kipua. Tissikipu ei ole enää niin kovaa, tai sitten siihen on tottunut.. En tahdo uskoa tätä todeksi vieläkään vaikka VIISI testiä jo olenkin tehnyt :D ja yks oli digitaalinen clearblue joka näytti viikotkin ihan oikein :D kuvaamaan pitäs päästä.
Joku puhui sukupuolestakin.. mulla on esikoinen tyttö ja nyt on ihan poika tunne.. :heart: molemmat tietenkin ihan yhtä tervetulleita.
 
painosta vielä....
tupakan polton lopettaminen keräsi kiloja jo vajaa kymmenen. onneksi ollaan vielä ihan normirajoissa.. raskauskiloja tuli edellisestä 20 ja nyt toivon jääväni alle sen jo tän nykyisen painon nousun takia.. toivosin jotain maks 15 kiloa niin niistä saattais jopa päästä joskus eroon :D
 
Laretzki
kuumeilija Meillä on mies väittänyt jo pitkään, ennen plussaakin, että mun tissit kasvaa aina vaan isommiksi. En oo yhtään silloin tykännyt siitä, koska ite tietty sitä mieltä ettei ne oo enää voinut mihinkään kasvaa. Nyt sen on sitten paree huomata se että ne on kasvaneet :D

Jotain olitte anopista puhelleet, en sen tarkemmin ehtinyt katsella, kun silmäilin vain tässä pikaisesti ennen ruokaa. Miehen äiti on ihan huippu ihminen, ottanut mut sukuun alusta asti tosi lämpimästi. Käydäänkin siellä lähes joka viikonloppu syömässä ja ai että sitä ruokaa ja sen määrää aina. Ei tarvi nälkäsenä pöydästä lähteä ei varmasti. :LOL: Ootankin innolla että miten ottaa meidän ilmotuksen sitten, vaikka kuudes lapsenlapsi oliskin niin on sentään kuopuksen ensimmäinen :)
 
tuplamamma12 mulle laitettiin lähete oulaisiin kovien vatsakipujen takia. Ja sit mulla oli niin korkea hcg että ultrassa ois pitäny näkyä jotain, mut kotipaikkakunnan laitteilla ei näkyny. Mä oon vaan tässä miettuny että koittikohan se neuvolan täti löytää keltarauhasesta sen alkion, ku tuo toinen ultraaja näytti mulle keltarauhasenki ja aika pahasti samalta näytti :D
 
  • Tykkää
Reactions: tuplamamma-12
tuplamamma-12 Kivaa, munkin synnäri tulee oleen raahen sairaala, tiedä vaikka ollaan siellä sitten yhtäaikaa! :)

anopit Mulla on kyllä ihan loistava anoppi, tykkään todella :heart:

Taas pitäis lähteä jääkaapille.. Mieli tekee jauhelihakeittoa :)
 
  • Tykkää
Reactions: tuplamamma-12
Kn Toivotaan, että syövän paholainen pysyy poissa ja saatte jatkossa nauttia elämästä ihan täysillä. Meillä suurimman huolen ja murheen aiheuttaa tuo toisiksi nuorin lapsi sairautensa kanssa ( Epilepsia elämää ). Hänen sairautensa takia olen joutunut jättämään jatko-opintoni, työni ja oikeastaan koko sosiaalisen elämäni. Työkuvioiden ja muiden sotkujen takia ollaan aikamoisissa taloudellisissa vaikeuksissa, mutta eiköhän täältä vielä nousta ja kaikki on niin kauan hyvin kun leipää riittää ja katto pysyy pään päällä. Nyt on kaikki suhteellisen hyvin kun saan liitosta päivärahat + tyttären tuet niin pärjätään jo ihan kivasti. Täytyy vaan toivoa, että työkkäri on elokuun käynnillä armollinen eikä yritä pakottaa minua töihin. Toisaalta sairaslomahan mulla alkaa heti lankojen laitosta eli alle 2kk päästä, mutta mieluummin olisin vähän paremmilla liiton rahoilla ja sairaspäivärahalla kelasta.

Nuoret äidit Itse olen juuri juuri ollut 16v kun esikoinen syntyi. Mies oli samanikäinen. Hyvin ollaan pärjätty ja itse lapsemme hoidettu. Yhteistä elämää päälle 17v nyt takana, tosin muutama vuosi sitten pidettiin aikalisää ja asuttiin reilu ½ vuotta erillämme ja todettiin, ettei se ruoho ole sen vihreämpää siellä toiselle puolella. Koulut ollaan kumpikin jossain välissä käyty ja mä olen varmaan ikuinen opiskelija. Nyt olis sairaanhoitaja koulu kesken ja sen menen varmaan jossain vaiheessa lukemaan loppuun kunhan tuon tyttären tilanne saadaan vähän paremmaksi tai keksitään joku suunnitelma hänen hoitamisekseen. Sh-opintojen jälkeen sitten kätilöksi olis haave päästä opiskelemaan. Haaveita on hyvä olla ja mikäs kiire tässä, valmiissa maailmassa :p Ikää kyllä alkaa kohta olla jo sen verran, että oishan se kiva jo tietää mikä musta tulee isona. tai tiedänhän mä, mutta kyllä se vielä aika kohtuuttomasti ponnisteluja vaatii, että kätilönpaperit on kourassa.

Pikkuviikinki Mull on paniikki ja järjettömät nukahtamisvaikeudet nyt. Täytyy varmaan nukahtamislääkkeet pyytää ekalta äitipoli käynniltä vaikka aika lääkevastainen raskausaikoina olenkin, mutta kunnon lepo on edellytys ihan kaikelle jaksamiselle. Mua ei pelota niinkään miten pärjätään kun vauva syntyy vaan miten ihmeessä tää raskausaika saadaa sujumaan. Onneksi asioilla on tapana järjestyä jollakin tavalla. Mä en jaksa enään panikoida alkuraskauden keskenmenoa. Se tapahtuu jos on tapahtuakseen minusta riippumattomista seikoista, mutta se perkeleen keskiraskaus. Se aika jolloin oikeastaan millekään asialle ei voi tehdä mitään ja en tiedä kuinka psyyke kestäisi toisen menetyksen melkein puolivälissä... huh, parempi yrittää olla ajattelematta.
 
kuumeilija: kyselit, onko ollu kipuja ton epämääräsen vähäisen vuodon lisäksi. Joskus on ollu jotain pientä kipuilua, mutta ei nyt ainakaan viikkoon mitään. Nyt ei ole vuotoakaan ilmenny, eilen joku häivähdys. Sekstailtukaan ei kyllä olla nyt pariin päivään, et tosiaan voiphan se olla ihan noista ärtyneistä limakalvoista lähtösin, kuka näitä tietää.. Jotenkin pitää vaan aatella, et jos keskenmeno on tullakseen, sitä ei voi itse millään tavoin estää, ja toisaalta, sitä ei myöskään voi itse aiheuttaa..

Ehkä pitää ens viikolla miettiä josko sinne varhaisultraan varaisi ajan. Tai sitten käypi sairaalassa äippäpolilla, jos vielä vuotaa. Ensi viikolla varaan myös sen ekan neuvolan, en ole vielä saanut aikaiseksi, en ole jotenkin halunnut vielä soittaa. Menee kuitenkin varmasti sinne apaut 9 viikolle niin eihän tässä kiirettä ole.

Anoppi-asiaan: Mulla on ihana anoppi, josta olen todella onnellinen. Omaa äitiä ei enää ole olemassa, joten sikäliskin arvostan suhdettani anoppiin todella. On ottanut lämpimästi vastaan alusta asti, ja kertonut pitävänsä rakkaana kuin omaa lastaan. Asuu vaan vähän kaukana, mikä on tietty harmillista.

Away 5+5 (kai!)
 
sonsku Ymmärrän hyvin, mitä elämä epilepsian kanssa on; Olen töissä yksikössä, jossa useilla asiakkailla on epilepsia, monta kohtausta on joutunut kokemaan. Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin, asioilla on tapana järjestyä!! Mekin elämme suurimmaksi osaksi mieheni tuloilla, minä valmistuin keväällä ja teen nyt vain sijaisuuksia eli ei vaki työtä :/ Äitiysraha on sitten sen mukainen..

kn&muru 6+6?
 
moikka !

kotiuduin juuri lääkäristä,oli niin kovat vatsakivut jotka säteili reisiin ja joka paikkaan et kävin näytillä. lekuri teki sisätutkimuksen ja kokeili mahaa jne. totes että ihan normaalilta kohdunsisäiseltä raskaudelta vaikuttaa,kohdunsuu ja muut oli myös kunnos,ei merkkejä tulehdukista. huoh.. mutta ehkäpä mä nyt sitten odottelen vaan sinne np-ultraan. kivun sanoi johtuvan rasituksesta,käski levätä paljon. mut ei se oikeen onnistu kun on tuo 11kk poika :D

Kn11 ihania uutisia! mahtavaa että se pieni sieltä löytyi :heart:

anoppi ollaan ihan hyvissä väleissä,asuttiin jopa saman katon alla pitkään kun odotin esikoista(mmeillä oli putkiremppa omassa kämpässä)

sunniee ja vilperi 6+3

PS. HALUAN JO NÄHDÄ TAI KUULLA PIENEN SYKKEEN :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
tuplamamma12 mulle laitettiin lähete oulaisiin kovien vatsakipujen takia. Ja sit mulla oli niin korkea hcg että ultrassa ois pitäny näkyä jotain, mut kotipaikkakunnan laitteilla ei näkyny. Mä oon vaan tässä miettuny että koittikohan se neuvolan täti löytää keltarauhasesta sen alkion, ku tuo toinen ultraaja näytti mulle keltarauhasenki ja aika pahasti samalta näytti :D
HMMM, pitäsköhän itekki alkaa vonkumaan lähetettä :D
 

Yhteistyössä