Maaliskuun muruset 2012

Kiitos , ihanaa ku täällä on näin vilkasta -ei sillä et mulla ois tylsää mut suht paha palstalla roikkuja myönnän olevani :D
sipsunen sut mä muistinki tuolta elokuisista :D

Ja en oo varma haluutko nanniga kuulla tätä mut mun km alko nimenomaan selkäkivuilla, sit mahakivut ja sit tuhruverta ja sit "menkkavuoto" ja ekat oireet alko pari päivää ennen kunnon vuotoa. Mutta ennen ku ihan masikseen sut saan ni voi todellakin olla ihan normaaliakin! tosi useinhan raskauden alussa on ihan täysin menkkaoireita. Ja sinä päivänä ku tuli tuhruvuotoa, tein sen digitestin ja se näytti et raskaana 1-2vkoa -edellisellä viikolla oli ollu jo 3-4vkoa eli keskenmeno oli jo alkanut ja hcg pitoisuus lähtenyt tippumaan :(
Anteeks ku kerron sulle näitä huonompii vaihtoehtoja, toivotaan et kaikki on hyvin!
 
imetyksestä.ensinnäkin on ihan vanhentunutta tietoa,että se vaikuttaisi jotenkin normaaliin raskauteen.vuoden ajan olen nyt kohta tätä asiaa selvitellyt kun olin niin järkyttynyt meidän neuvolatädin neuvosta lopettaa imetys HETI kun kerroin silloin että meille saa tulla toinen kun tulee.siis ei v***u.mä en ymmärrä ettei ammatti-ihmiset päivitä tietojaan.nykyajan tutkimukset osoittaa ettei siinä ole mitään keskenmenon ym riskejä.tottakai jos tulee supistuksia tai jotain oireita ni homma kannattaa lopettaa mutta hyvin menevässä normaalissa raskaudessa ei mitään haittaa.nainen pystyy kerralla imettämään jopa kolmea lasta kerralla.eli tervetuloa kaksoset meille!!!hahah hahah!
syysmama mä olen samoilla linjoilla tossa,et en pysty ymmärtämään mitä väärää on vauvan imettämisessä tai taaperon.siis toi mun melkein 1v kaveri on vielä niin pieni että voi ei,en vaan ymmärrä et sen takia lopettaisin et täyttää vuoden.jostain luin että jopa seitsemän vuotiaaksi asti äidinmaito olisi paras vitamiinipommi lapselle.mutta niin..suomessa on jotenkin,no,kieroutunut ajattelutapa tosta imetyksestä että se on jotenkin väärin kun lapsi oppii kävelemään ja puhumaan.eikä sille mitään voi,tosi moni itseasiassa ajattelee näin ja koska moni ajattelee näin niin moni imettää "salaa" ja lopettaa kun tuntee syyllisyyttä.niin väärin.niin väärin.mut niinku sanottu,jokaisen oma asia.mut kyllä tostakin kannattaa ottaa selvää,siis yleensä imetyksestä,ja lueskella ennen ku vauva tulee.imetystukilistan sivuilla on ainakin paljon luettavaa =)

mekin oltiin tänään mustikassa,nyt suut ja sormet sinisenä.nam nam.

no mut mä lähen laittaa tota saalista pakkaseen :p
 
Hui ku täällä on paljon tekstiä :)

Tervetuloa uudet ja onnea!

Jäi tuo imetysasia jotenkin pyöriin päähän ja siihen sen verran että tyylejä varmaan niin monta kuin imettäjääkin, mutta itse henk kohtaisesti imetän niin kauan kuin siitä lapselle on hyötyä, jos maitoa vain riittää.. Uskon että lapsen kehitys "äidistä vierottumiseen" kärsii jos sitä jatkaa esim 1 vuoden iän. 1 vuoden iässähän lapsi syö jo ihan kunnon muonaa ettei periaatteessa äidin maidosta enää hyötyä oo.. varmasti sitä on kiva lutkuttaa.. Mutta jos/kun joku täällä imettää 2 vuotiastaan, älkää missään nimessä ottako tätä tuomitsevana kommenttina :) Jokainen tekee niin kuin oikeaksi katsoo :)

Tänään on ollut hyvä päivä, pienen huonovointisuuden unohtaen. Saimme kuulla että meidät on valittu vuokralaisiksi yhteen taloon jonka ilmoituksen eilen sattumalta huomasin. :) nyt päästään ens kuussa muuttamaan :) JIPPII! :p

Joku kirjoitti vauvatavaroiden tilailusta :) itsekin tilasin kaukalon autoon kun se puuttuu tällä hetkellä.. Kaikki muu aikalailla on esikoiseltä tallessa :) ei siis tuu isompia hankintoja eteen uuden tulokkaan johdosta.

Harmittaa kun täällä tuppukylässä ei tarjoa varhaisajan ultraa mikään paikka :/ pitäsköhän alkaa soitteleen neuvolaan että ku niin pelottaa että onko kaikki hyvin jne... jos ne päästäs mut ylimääräseen ultraan :D No onneksi tässä tulee näitä pakkaus hommia jne. niin saa muuta ajateltavaa ja jos se aika menis nopeempaa :)

nyt unille :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
hei taas täälä yö kyöpeinä ku en saa unta:/
Joku kyseli alaselkä kivuista ja mulla ollu ihan koko raskaus ajan tähän mennessä kauheen kipee alaselkä koko ajan ja luulisin ettei mitään häikkää ole:)
Jännittää tuo ultra:) Onnea kaikille ultrassa vahvistuksen saaneille:)
nyt yrittään nukkumista:D
mimma & piskuinen 5+6:heart:
 
Hyvää huomenta Suomi, hyvin pyyhkii!

Olen siis pirteä kuin peipponen, heräsin puoli kuudelta keittämään murulle aamukahvit, kuten joka aamu, mutta tänä aamuna jäin pystyyn, ei väsytä sitten yhtään :) Ehkä se eilinen lepo oli todella tarpeen. Nyt odottelen, että kauppa aukeaa ja pääsen ostoksille, sen jälkeen ajattelin mennä taas mustikkaan. Näyttää olevan aurinkoinen päiväkin luvassa :)

Jotenkin olen nyt jo päättänyt, että kasilta alan soittelemaan muitakin lääkäriasemia läpi, josko saisin sen varhaisultran aikaistettua, en millään jaksaisi odottaa 25. päivää saati että maksan siitä näköjään tuplat mitä muut. Toivotaan, että saisin edes alkuviikolle tms. ajan jonnekin :) Mutta jos en saa, sitten pitäydyn toki alkuperäisessä suunnitelmassa. Tänään ei ole maha kipeä enää, kamomillatee illalla auttoi hyvin onneksi. Toki jomottaa sillain normaalisti, mutta en osaa oikein laskea sitä. Mutta hillittömän kokoinen maha on! Miten ihmeessä sitä voi olla näin turvoksissa... :D

Imetyksestä vielä sen verran, itse imetin vain sen 10 kk molempia, ensimmäistä siis siksi, että toinen teki tuloaan ja lakkasi siksi syömästä rintaa ja toista siksi, että hän alkoi vaan pureskelemaan tissiä ja leikkimään sillä, vaikka maitoa olisi tullutkin, joten katsoin parhaaksi, että se oli nyt siinä. Olen tässä seurannut lähipiiriäni ja tullut siihen tulokseen, että olen lähes ainoa, joka on lastaan edes aikonut imettää lähemmäs vuoden ikää. Ja olisin varmaan imettänyt pidempäänkin, jos se olisi onnistunut. Mutta jotenkin tulee sellainen olo, että imettämättä jättämisestä on tehty liian helppoa. Toislta imetys sujuu tosta vaan, mutta minulta se ainakin vaati verta, hikeä ja kyyneileitä, mutta kolmen kuukauden taistelun jälkeen se sitten jo luonnistuikin hyvin. Kuten joku sanoikin, jokaisella lapsella on erilainen imetyshistoriansa, jokaisen kohdalla homma ei mene aina putkeen, mutta kun tuntuu, että suurin osa luovuttaa jo ennen kuin aloittaa. Eihän korvikkeessa mitään pahaa ole tietenkään, mutta minusta se on hyvin hankalaa raahata tuttipulloja ja herätä yöllä lämmittelemään maitoja ja pesemään pulloja tms. Toivoisinkin neuvolaan ja sairaaloihin enemmän imetystukea ja neuvontaa, minusta se tärkein asia on jäänyt aivan pimentoon! Mutta nämä vain minun ajatuksiani asiasta, eivät taaskaan ole ainoita oikeita totuuksia ;) Ja kai se on tämä kiireinen nykykulttuuri, joka luo vain painetta joutua tai haluta mahdollisimman pian takaisin töihin.

Itse en ole koskaan pitänyt lapsista ennenkuin niitä itse sain ja päästelin suustani yhtä sun toista järkevää kommenttia nuorempana, mutta ikä ja kokemus näköjään tekee tehtävänsä ja nyt en voisi edes kuvitella olevani uraputkessa tai mitään muuta kuin kotiäiti. Onneksi minulla on siihen mahdollisuus, tosin itse olen sen mahdollisuuden itselleni rakentanut, helppoa ei ole ollut, mutta tämä on nyt tällainen elämänvaihe :)

Kaikkea hyvää päivääsi,
Viivi+Tiuhti 6+4
 
Huomenia täältäkin ! =)

aurinko paistaa,mutta vielä näyttäs mittari olevan alle 20... ulos kylllä heti kun tästä jaksaa =)

täälläkin heräilty tänään jo 5 juomaan aamukahvia miehen kanssa,ja tiskasin heti tossa aamusta myös,ja voi kiva kun piti keskeyttää tiskaus ja käydä oksentaan pariin kertaan. myös ton esikoisen kakkavaipat nostaa nykyää oksennuksen kurkkuun,eikä tähän asti oo ollu mitään vaikeuksia.. :x

Vauvatavarat on meilläkin tallessa,mitään en oo pois heittänyt. jotain vaatteita oon lahjoittanut mut ei muuta.. :) käytiinki jo miehen kans hypistelemässä tuolta laatikoista noit 50cm bodeja :heart:

sunniee & vilperi 6+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Huomenta kaikille. Jotenkin levoton yö takana. Pelottaa kovasti ettei kaikki olisikaan hyvin. Tuntuu että kaikki oireet olis myös hävinnyt, vaikka niitä nyt niin kauheesti edes ole ollutkaan, tai siis mitään suurmpia. Kiva kuulla, että ainakin jollain tuo alaselkäkipu on ollut ihan normaalia, vaikka se voisi olla myös jotain muutakin.... viikko tässä pitäisi vielä kärvistellä. Ehkä niin kauan on toivoa kun vuotoa ei tule, toivottavasti.

Nanniga & Tirriäinen 6+2
 
Memelisa Se ultraaja oli kyllä ihan neuvolan vaki kalustoa, ollut jo kauan siellä. Että en usko että sen taidoista ainakaan oli kyse. Mut ei se kyllä kauaa sitä koittanu etsiäkkään. Niistä ultrauslaitteiden laadusta en osaa sanoa, mut yhden tutun piti käydä Oulaisissa ultrassa ku meidän laitteilla ei saatu näkymään. Ja siis Oulaisissa sit näkyi. Voihan se olla että se oiski oikeassa paikassa mutta on vielä niin pieni ettei näkyny. Tai sitte ei ole. Melkeen tuntuu että mikä tahansa tieto otetaan vastaan tämän epätietoisuuden tilalle.

Kirskis Kiitos, en mielellään kyllä menis takas sinne, vaikka porukassa ei mitään vikaa olekaan :)

Ja kiitokset kaikille muillekin tuesta :heart: Eilen ei ollut kipuja, eikä vielä tälle aamulle, mutta en ole kauaa ollut vielä ylhäällä. Saa nähdä miten illalla töissä. Olin tiistain ja keskiviikon sairaslomalla ja otin kyllä tosi rauhallisesti. Ja onnittelut kaikille jotka on saanu hyviä uutisia ultrasta :heart: Niin ja uusille plussanneille tietysti kans kovasti onnea ja tarrasukkia! :)
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen täällä, en olekaan vielä ehtinyt kuin silloin ilmoittautua mukaan, seuraillut olen kyllä harva se päivä, ihanan aktiivista keskustelua :)
Töihin piti loman jäljiltä palata, ja nyt kun toden teolla se väsymys on iskenyt tähän naiseen, on tässä ollutkin ihmeessä välillä. Ennen kun olin ihan duracell enemminkin. Huh. Pahoinvointi on vaihtelevaa, oikeastaan sitä ei ole juurikaan nyt, jos muistan syödä tarpeeks usein (ihan suupalat riittää kyllä). Sellasta kyllä on, että kunnon aterian jäliltä yrjö lentää. En osaa syödä niin sievää annosta joka kestäis sisällä. No, opetellaan. Muina oireina edelleen nännin kosketusarat, ja kohtuullisen huvittavat erinäiset mieliteot, mutta tosiaan, mulla ollut niitä aina, eli en paa niitä tiineyden piikkiin ;) MUTTA n.vk sitten alko omituinen, ajoittainen ruskea "tuhruilu", jota siis tulee ainoastaan pyyhkiessä, JOSKUS, satunnaisesti.. Hitto et ärsyttää. Siis seksin jälkeen on ollu tän tiineyden alusta asti pientä tuhrua, joskus ihan hailakkaa vertakin, mutta oon sen laittanu ihan puhtaasti limakalvojen piikkiin (liukasteet on käytössä kyllä). Mut nyt sanotaanko viime päivinä sitä on ollu muullonki ku seksin jäliltä, mutta aivan todella minimaalisia määriä, häivähdyksiä. Yritän olla huolestumatta liikaa, vaan kyllä tahtoisin varhaisultraan. Koska voihan olla kohdunulkoinenkin *kopkop*..En ole vielä saanut aikaseks soittaa ees neuvolaan, koska mun "lempitäti" on lomalla, ja sille toiselle (anteeks) harakalle en ainakaan halua :)

Imetyksestä oli puhetta, nyt en ehdi kauheasti kommentoida, mutta itse olen WHO:n imetysohjaaja, tosin pikkiriikkisen on opit ruosteessa kun en mitään sen sortin hommia ole tehny. Mutta suosittelen lämpimästi imetystä kaikille ja itse odotan sitä kovasti, miten lähtee sujumaan ja pääseekö mahd. ongelmia omalla kohdalla ratkomaan. Pitteekin kaivella nuo opukset esiin!

Laretzki kyseli viisaudenhampaan poistosta rauskausaikana. Leikkauksia eivät lähde tekemään, mutta "kiskaisemalla" poistettavissa olevat kyllä tempasevat kuulema irti. Itsellakin ois esissä, äh...se on tuskaa. Hampaat on hoijeltu kuntoon, mutta koska hammaskiveä kerään ihan kiitettävästi, on säännöllisesti tosiaan käytävä.

kuumeilija:
koita jaksella duunissa, ja terkkuja, hauskaa että ollaan täällä samassa pinossa palloilemassa ja kiva seurailla sun kuulumisia :)

Lopuksi vielä onnentoivotukset uusille <3 ja mitä suurimmat pahoittelut ja lämpimät halaukset keskenmenon kohdanneille :/ <3
 
Kuumeilija: Kyllä kananmunia on ihan turvallista syödä joka päivä :), vanhan suosituksen mukaan kananmunat sisälsivät vain huonoa kolesterolia LDL,mutta on pystytty osoittamaan,että kananmunat itseasiassa sisältävät ainoastaan hyvää kolesterolia HDL,joka itseasiassa poistaa huonoa kolestewrolia ja voi jopa putsata verisuonia huonosta LDL kolesterolista.
kananmuna on aivan loistava ravinnonlähde,itseasiassa sen ravintoarvo on 100%, MIETI ;).
JA TARVITSEN TIETOJA:IKÄ LA MONESKO SAIRAALA :)

Palaan hiukan myöhemmin päivittämään, olo on meinaan just nyt todella huono ja keskittyminen nollassa.:D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Huomenta! :wave:

Tänne on taas tullu jonkin verran tekstiä :D

Tuplamamma-12 Onnea muuttoon! :)

Viivi76 Kiitos tuosta ihanan pirteästä viestistäsi! :) Minä oon viimeset 3 päivää ollu vaan kotona alakuloisena ja väsyneenä, tuo sinun viestisi sai kyllä itseenikin virtaa alkaa toimia! :)

vauvantavarat Me saadaan aika paljon muilta.. Mieheni sisaruksilla on tällähetkellä 21 lasta, ja omalla siskollani on nyt 3kk ikäinen vauva. Siskoni antoikin jo kaikki äippähousut minulle :) Kovasti tekisi mieli ostella ja tilata kaikkia mutta vielä en uskalla..

kn&murunen 6+5?
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Tunturihilla 23 LKS 1
soraya 37 Tays/Vas 2
Kengumamma 27 LS? 2
Turvottaja ? ? 2
Tuplamamma-12 ? ? ?

ONKO TEILLÄ UUTTA PÄIVITELTÄVÄÄ TUOSTA LA? :D , en ole meinaan ihan varma et onko jäänyt huomaamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Lina81 30v ei tietoa sairaalasta vielä 1 LA 18.3.

Ihan varovaisesti tänne tulen katsomaan, kun en voi vielä uskoa plussaa todeksi. 1 1/2 vuotta ollaan oltu ilman ehkäisyä ja enemmän ja vähemmän yritetty (minä enemmän ;) ) ja tämä on eka plussa, jonka tänä aamuna sain. Ihan oli yhtä vahvat molemmat viivat, että kai siihen pitäisi luottaa. Alavatsaa on vihlonut ja jomottanut melkeen viikon ja pyörryttänyt ihan kivasti. Menkkoja olen koko ajan odottanut alkavaksi ja kuitenkin toivonut etteivät alkaisi. Ilmeisesti toi jomotus ja turvotus (erityisesti iltaisin) on ihan normaalia.

Onko vinkkejä juhliin ja muihin "juoma"tapahtumiin? Lauantaina tulossa pihajuhlat ja siitä konserttiin ja sen lisäksi mökkeilyä yms. joissa pitäisi jotenkin hämätä vielä ihmisiä. En haluis kertoilla kaikille vielä tästä.

Lina81 4+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
LINA: Mikä on la? en jaksa tässä pahoinvoinnin kourissa ruveta laskemaan :D, pääkoppa on jäässä.

Kiitos LINA, on muuten tosi kiva päivittäjälle,et kaikki tiedot laitetaan yhteen pötköön, voi vaan kopsata ja liittää listaan :flower:,kiitos.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikki! Tosiaan ihanan aktiivinen ketju. :) Monet ovat jo saaneet iloisia uutisia ultrasta, tosi hieno homma, onnea kaikille!! :heart:
Viivi76 Onpa kiva, että onnistuit saamaan ultran jo huomiseksi, ei tarvitse enää kovinkaan pitkään piinailla. Onnea matkaan! Pakko kommentoida vielä tuohon, että heräät keittämään miehellesi aamukaffet. Niin minäkin aina tein miehen käydessä töissä, mutta nykyään kuuluu miehen "velvollisuuksiin" keittää mulle kahvit. Tänä aamuna herätin hänet ja pyysin keittämään mulle kahvia ja kananmunia ja samalla pahoittelin aikaista herätystä.. Onneksi ei pistänyt pahakseen. :D
Lina81 Onnea plussasta ja tervetuloa!! :heart: Ihan normaaleilta raskausoireilta vaikuttaa nuo sun oireet. Ja hämäyskikoista.. Jos otat omat pullot mukaan juhliin, voit hämätä ihmisiä lurauttamalla esim. alkoholitonta siideriä tms. normisiideripulloon. Ja usein ne alkoholittomat pullotkin näyttävät ihan "aidoilta", tuskin niitä kukaan kauhian tarkasti syynää. Jos juomat on talon puolesta, etkä halua suoraan kieltäytyä tarjottavista, niin nappaa pullo tai lasi käteen ja naukkaile sitä hitaasti (= käy tyhjentämässä välillä / täytä vedellä...). Tai jotain. Onnea hämäyksiin! ;)

ON: Mulla on kummallisen hyvä olo kokoajan. Väsyttää kyllä, mutta ei tietoakaan pahoinvoinnista. Kun luin teidän juttuja ja useat ovat jo halailleet pönttöä, niin pisti vähän mietteliääksi.. Tein eilen epävarmuuksissani vielä yhden varmistustestin ja plussa oli kyllä niin vahva, ettei tuloksesta voi erehtyä. Siitä rohkaistuneena kerroin raskaudesta kylään poikenneelle ystävälleni. :) Koetan nyt tsempata ja ajatella, että kaikki on hyvin, kunnes toisin todistetaan.

Pikkuviikinki, kiitos kun lisäsit minut ketjuun. :) Päivittäisitkö vielä, että mulla toinen lapsi massussa. Kiitti ja tsemppiä, toivottavasti olosi kohenee pian!
 
nan-nan-naa Onnea ultrakuulumisista! :heart:

Lina81 Paljon onnea plussasta! Nyt toivotaan että pieni pysyy kyydissä ja kaikki sujuu hyvin! :)

Away Tuo tuhruvuoto on tympeetä ja kyllähän se huolestuttaa. Hyvin yleisiähän nuo kaikenlaiset vuodot on varsinki alkuraskauden aikana. Alkuraskauden ultra vois huojentaa mieltä.. :hug:

Oma .) Varasinpa ajan sinne alkurask. ultraan, se ois sit 25. pvä. Ultraaja on ens viikon lomalla joten meni toi aika melko kauas, mulla sillon rv 8+1 "jo". Toisaalta, näkyypä varmasti alkio ja syke jos tuolla mahassa nyt jotain on.
Voipi olla niinki et mulla on eka neuvolakäynti jo ennen tuota ultraa, ja meidän neuvolassa ultrataan oikeestaan joka kerta, et ehkä pääsen ultraan sit nopeammin ja voin perua ton varaamani ajan.
Mä tunnen kyllä ihan selvästi kohdun kasvaneen, enkä voi oikeen enää nukkua mahallani, plääh! Ja vaikka vedän mahan sisään, ni tossa ihan ihan alavatsalla näkyy sellanen pieni "pyöreys", eli siellä se kohtu pullistelee. :heart:

Mut nyt päiväunille ku lapset nukkuu!
 
AWAY:Kuulostaa ainakin harmittomalle tuhrulle :), joten koita ainakin olla kamalasti stressaamasta (hyvä mun sanoa), jospa se on jotain kohdunsuun vuotoa tai etinen istukka, voihan sun hiussuonet olla niin pinnalla emättimessä nyt raskauden takia,et vuotaa siksi.

NAN-NAN-NAA:Korjattu :).

on: täällä paino alkaa taas kohota (perkula sentään), mutku tekee niin paljon mieli kaikkee (terveellistä kylläkin) ja lontoonrakeet pysyy vaan mun lista nro 1 sijalla :p . oltiin tänään turunlinnassa ja teki mieli nuolla niitä seiniä, tuoksu oli niiin hyvä.

Miten te muuten ajattelitte sitä painoa tarkkailla ja paljonko annatte sen nousta?
liikunta ei täällä ainakaan maistu ku pahoinvointi kiusaa.

täällä on alamahassa pienenpieni kumpu myös :), turvotusta se ei ole, sillä maha on ihan kiinteä.

pikkuviikinki 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
Away Täytyykin sitten vain toivoa, ettei lähde kipuilemaan tuo jäljellä oleva viisuri, koska mä tiedän jo ennestään sen, että se ei repimällä tuolta ikenestä lähde.

pikkuviikinki Mun LA tällä hetkellä 25.2. Katotaan sitten mitä ne ultrassa sanoo, mutta en usko paljon tuon heittävän.

(.) Ihan järkky täysi olo, söin nimittäin kolme lautasellista jauhelihakastiketta ja perunaa mikä ei oo yhtään mun tapasta. Nyt sitten onkin ähky ja turvonnut olo, voisi vaikka harkita päiväunia hetken aikaa riippumatossa jos se helpottaisi asiaa :D Onko muuten kellään sellasta, että kaikki ruoka maistuisi tosi suolaiselta? Meillä ei äiti nimittäin lisättyä suolaa käytä ja siitä huolimatta kaikki ruuat leivistä lähtien tuntuu omaan suuhun ihan hirvittävän suolasilta

Mies tulee viimein ylihuomenna! Jee! Pitääkin kysyä siltä, että huomaako se viikossa eroa kropassa yms. Kun musta tuntuu että mä ite huomaan sitä ihan sikana on jo muutoksia. :D

Lare ja Spyro 7+5, pikavisiitillä
 
moikka taas =)

tervetuloa taas uusille,meitähän rupee jo olemaan melkonen joukko,ihanaa :)

huh,kauhee paleleminen ilmaantui,mä täällä istun villapaita ja paksut housut jalassa,vaikka mieskin hikoilee ja vauva painelee vaipoissaan :D

Paino : mulla nousi viimeks 17kg,ja mun puolesta saa nousta saman verran nytki,ei toki tarviis tulla yhtään painoa mut ei tuo paino haitannut kun mulla ainakin kaikki ylimääränen tippu heti synnytyksen jälkeen pois :)
liikuntaa en mäkään sen koommin harrasta,mitä nyt kävelylenkeillä käydään ton esikoisen kans,mut ei mitään kunnon harrastuksia mulla..

(.) : tää päivä on mennyt enemmän tai vähemmän pahoinvoinnin kourissa,myös alavatsassa on taas kumma tunne,sellanen painava,arka tunne :/ haluan sinne ultraan,nythetienkäkuukaudenpäästä !!

sais viikotkin kulua nyt nopsaa kiitos !

sunniee ja vilperi 6+2
 
Heh, mulla on lähtöpaino nyt sama kun esikoista odottaessa ja hältä nousi 16kg, mutta nyt yritän pitää painon aisoissa jos vaan mahd. sillä ne kilot on raskas kantaa, kyllähän se nopeasti tippuu sit synnytyksen jälkeen varsinki jos imettää.
Muutenki tuntuu vähän deja vuulta sillä molemmissa alkoi viimeiset menkat 19.5 ja molemmissa kävin ultrassa 13.7 ja on paljon mahd että syntyvätkin samana päivänä :) Olis kyllä aika hurjaa..

Neuvola varattu ja vasta 3viikon päähän meni.

Onko muilla ollu häiriötä päästä näille sivuille. Tuli heti orpo olo kun ei päässy lukemaan juttuja :)

H & mörssäri 6+4
 

Yhteistyössä