Maaliskuun muruset 2012

Kamala päivä... olo on niin höttönen varsinkin aamu päivisin poden huimausta olen ihminen joka ei voi sietää sairastelua eikä heikkoa oloa olen ihan maani myynyt kun olo ei ole hyvä...

minnarun&matonen 6+0

tänään ollu aivan kamalan kipeitä repäisy kipuja noustessa...
 
Minnarun täällä myös yks,joka ei voi sietää tätä oloa.
Olen todella menevää sottia,reipas ja pää kolmantena menemässänyt itken miehelle ja olo aivan surkea,haluaa et mies vaan silittää ja hoivaa,muuten tulee maailmanloppu.
Repäisykivut aivan kamalat,jopa vessakäynnit aiheuttavat repäisyjä.
 
Nan-nan-naa onnea hyvistä ultrakuulumisista:flower:

Minnarun mullakin on tota huimausta iltapäivisin. Silloin alkaa usein myös paha olo joka tuntuu siltä kuin olisi merisairas ja pää on kuin se olisi jossain "puurokattilassa". Vaikea selittää sitä inhaa tunnetta.

Paino: Mulla nousi edellisessä raskaudessa muistaakseni 12 kg ja tippui aika nopeasti lähtöpainoon ja sitten sain siitä vielä nipistettyä vähän pois. Nyt kun mies on ollut lomalla, niin on kyllä tullut herkuteltua aika lailla ja en edes viitsi katsoa vaakaan päin. Taitaa olla samoissa lukemissa kuin esikoisen odotuksen alkaessa, mikä ei ole paha vaikka olisi ollut kiva lähteä siitä nipistetystä painosta. Ensi viikolla mies palaa töihin ja alkaa taas terveellinen arki.

Sipsunen & SV 4+4 :heart: (muistaakseni)
 
Viimeksi muokattu:
Käytiin ostaas tänään haavemaasta ihana juhlapuku omiin vihkiäisiin:) ihana löytyi:p ala vatsa kipuja on välillä mutta ei hirveästi.aamuisin on hieman semmonen olo ettei mitään tee mieli.ja koko ajan hirveä väsy!
 
Ja minulle maistuu tänään ruoka,hyi mikä porsasmainen olo.
Päivittelen huomenna listaa,kännykän kautta se on liian hankalaa.
Huomisesta lähtien saa herkut jäädä,turhia kaloreita ja ravintoarvo 0.
Pahoinvointia 24/7,aika pepusta ja apteekin rannekkeet ei auta.
 
Täällä kans 1 joka kuuluu tähän pinoon. :)
Sintu74, 37, LKS, 1.lapsi, LA 7.3
LA vielä epäselvä, kun ilmeisesti alkio kiinnittynyt normaalia myöhemmin IVF-hoidoissa.

Ultra minulla 25.7, jolloin rv7? menossa, tuolloin selviää sekin missä kohtaa raskautta mennään. :)
 
Viimeksi muokattu:
Pitää kommentoida tuohon, että on yleensä koko ajan menossa. Ite on miljoona asiaa yleensä hoidettavana ja olen koko ajan touhuamassa melko kovalla tempolla. Onneks ei vielä ole pahempi olo ja luotan siihen, että nää jutut jotenkin periytyy äidiltä (meitä on kolme, eikä hänellä ole ollut juuri mitään oireita meistä). Silti se, että hengästyy heti ja päässä huippaa, ei oo kivaa. Samoin yöt on nukkunu huonommin, kun vatsassa juilii ja pitää ravata pissalla. Vatsakaan ei saa olla tyhjä, ettei tuu huono olo. Välillä on ihan normi olo ja sit taas väsyttää sikana ja vatsa on ihan turvoksissa. Ehkä oireet pitää ottaa vaan positiivisena asiana, että jotain kropassa tapahtuu. Onneks on vielä lomaa jäljellä ihan reippaasti, että saa löhötä kotona.
 
IHAN ENSIMMÄISEKSI KAIKILLE UUSILLE PLUSSANNEILLE HURJAN PALJON ONNEA JA TARRASUKKIA + TYÖKALUPAKKIVERMEET MATKAAN :heart:

MM-11 Mä toivon sydämeni pohjasta, että pikkuinen on asettumassa masuusi! Olen samaa mieltä Kirskis kanssa, etten anna lupaa palata takaisin kuumeilijoiden puolelle! Muista kuitenkin, että jos viikkoja on vasta se 5+, niin sen ei pidäkään vielä näkyä kohdussa, näin sanoi yksityisellä gyne minulle tammikuussa. Eli toivoa on ja paljon :heart:

sunni Minusta on kans ihana, kun on myötäeläjiä ja ylipäätään tällainen paikka, jonne tulla purkamaan omaa oloaan. Täällä ymmärretään mistä puhutaan. Miehelle on ihan turha puhua sen kummemmin, kun ei se tajua näistä asioista yhtään mitään :LOL: Hyvä idea, että ressi pois! Ressittömyys on varmasti vaan hyvästä!

Memelisa :heart: :heart: :heart: Mä oon niiiiiiiiiin onnellinen teidän tilanteesta, että kaikki on hyvin!! Olette kaiken tämän ansainneet rankan kevään jälkeen muru :heart: :heart: :heart: Pääsikö muuten itku, kun näit pienen kuvaruudussa ja kuulit sykkeen?

Emmuska10 Sinullakin hyviä uutisia ultrasta :heart: Kyllä vaan tällaiset hyvät tarinat luo uskoa itselleenkin, että tällä kertaa onnistuu :heart:

Viivi76 Hihih, mullakin ruokalistalla ollut eilen ja tänään kaalilaatikkoa, nam nam :p

H.o.p.e Mä joudun maksamaan yksityisellä tehdystä ultrasta 110e. Kallista lystiä, mutta sen arvoista! Olen tältä palstalta lukenut, että joissakin paikoissa on saanut varhaisultran 50e:lla :O Kun itsekin vaan löytäisi noin edullisesti!

sonsku Mä ymmärrän täysin, mitä tarkoitat! Älä edes ajattele, että olet paha ihminen tai pahan ilman lintu, kun mietit tuollaisia. Ja mitä itsekin sanoit, että ne, joilla raskaus lähtee onnistuneesti käyntiin, ei todellakaan tarkoita sitä, että raskaus tulisi olemaan helppo. On paljon ongelmia myös raskauden aikana. Minullakin erityisen raskaita kokemuksia elämäni aikana ja olenkin joskus miettinyt, että miten yhdelle ihmiselle voi sattua nämä kaikki. Vastausta kysymykseeni en ole saanut, enkä tule koskaan saamaan. Olen itsekin toivonut, että nyt saisi riittää nämä kaikenmaailman kurjuudet omalta kohdaltani, että voisi välillä joku muukin ottaa harteilleen vastoinkäymisiä, vaikken ikäviä asioita (joita olen itse joutunut kokemaan) kenellekään toivoisi. Toisaalta koen, että hyvä, että juuri minulle on käynyt niin kuin on käynyt, koska en koskaan toivoisi kenenkään joutuvan vastaavanlaisiin tilanteisiin kuin minä olen joutunut. Kaikki tämä on vaan kasvattanut minua henkisesti ja olen oppinut arvostamaan elämää ihan eri tavalla mitä esim. 5v sitten, mikään ei tässä maailmassa ole itsestäänselvyys. Nyt kun yksi etappi on saavutettu eli plussa, nyt alkaakin pitkä tie siihen saakka, kunnes saamme pitkään odotetun ja kaipaamamme nyytin syliimme :heart: Jännää aikaa, mutta samalla hyvin pelottavaa. Olen kyllä niiiiiin onnellinen tästä plussasta ja kaikesta muustakin mitä nyt plussan kanssa samaan aikaan on tapahtunut!

Omaa napaa Iso huoh, vielä pitäisi jaksaa reilu tunti töissä. Väsy on kova ja tähän aikaan töissä oleminen on lajissaan jotain ihan kamalaa, pakkohereillä pysymistä! Tänään on välillä tuntunut, että jotain hulahtaisi housuun, mutta se onkin vaan valkovuotoa! Onko muillakin? Tuossa aikaisemmin on joinakin päivinä ollut vähän runsaampaa valkovuotoa + tänään. Olen puhunut tuosta painon noususta aika paljon ja ystäväni laittoi minulle listan raskauden ajan painon noususta. Enpä taida selvitä sillä 5-8kg nousulla... ja pakko vaan syödä, syödä ja syödä, muuten tulee huono olo! Mustikoista on paljon ollut keskustelua. Mä haluaisin mennä poimimaan mustikoita, mutta meillä on tällä hetkellä niin pieni pakastin, jonne ei mahdu yhtään mitään. Päätettiin mieheni kanssa ostaa pieni arkkupakastin, että minä saan marjani sinne! Nyt voin ostaa mansikoitakin ihan reippaalla kädellä.
 
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis-
Ihanaa kun ei tänään oo tullu kellekkää keskenmenoja ja toivon sydämmestäni että kaikki saisimme pitää pikkuiset sisällämme:) KUUMEILIJA:mulla on tuota samaa hulahtamista mutta aina onneksi v-vuotoa:D kyllä katton aina pelolla ku meen vessaan et eihä oo verta:) onko normaalia jos ei tuu ees tuhrua ollenkaa:O? '
Ja sitte "gallup" kysymys ku tykkään kysellä kaikkea niin mitkä on teidän mielestä hyvät perusteet perustaa perhe/tehdä lisää lapsia?Mitä mieltä nuorista äideistä esim 16v?

Ite vastaan vaikka näin että perheen aika on sitte ku siltä oikeesti tuntuu molemmista osapuolista,ja raha tilanne on sellainen että siinä esim yhden suun enemmän pystyy ruokkimaa.ja edes toinen tienaa rahaa.Opiskelu on monimutkaisempi asia.Onhan se hyvä olla tai edes hankkia ammatti joskus mutta sen kerkeää myös vanhempana. ja hmm. 16v äiti. noh vaikea sanoa tuohon mitään,uskon että jos on nuo perusedellytykset kunnossa niin kyllä sitä pärjää jos vain haluaa.

mimma & piskuinen 5+6<3
 
Moikka!

Nyt vihdoinmin ehdin, uskallan ja jaksan ilmottautua pinoon mukaan. Kerkesin ilmottautua viime kuussa tonne helmikuisiinkin, mutta se raskaus alkoi vuotaa pois heti 4+6, eli ei lähtenyt kehittymään ollenkaan.

Suureksi hämmästykseksi sitten plussasin tässäkin kierrossa.. lasketusta ajasta ei nyt siis ihan tarkkaa tietoa ole, mutta ton ”vuodon” alkamisen perusteella laskettuna 5+6 olisi meneillään. Vois siis olla pikkasen pidemmällä, mutta ei paljon sillä 30.6 tein digitestin, joka kertoi RASKAANA 1-2. Ja pakkohan nyt sit oli vielä tarkastaa eilen yhdellä testillä, ettei vaan edellisesta plussasta raskaushormoni kummittele (vaikka teinkin pari negatestiä välissä.. halusin varmistaa että meni oikeasti kesken). Ja sieltä pärähti vahvin plussaviiva mitä olen ikinä nähnyt. Testiviiva oli paljon tummempi kun kontrolliviiva. Eli eiköhän tässä paksuna olla.

Vähän taustaa meistä: Esikoinen on syntynyt maaliskuussa 09 (oltiin muuten vaavimasun kanssa samassa pinossa sillon, huhtikuisissa). Hän sai alkunsa ihan eka yrittämällä ja raskaus oli muuten helppo, paitsi pahoinvointi oli aivan kamalaa. Oksensin päivittäin viikolle 22 asti. Sit helpotti ja loppuraskaus olikin tosi auvoista aikaa. Nyt toista vauvaa on tehty esikon 1v synttäreistä lähtien eli reippaasti yli vuosi.. Eli ei se vauvanteko ihan niin helppoa olekaan kun me luultiin. Kerettiin just tilata esiteitolomakkeet Femedasta lapsettomuustutkimuksiin kun sit plussa tulikin tikkuun (tämä varhainen km). Olin sit kyllä hetken aika maassa kun alkoi vuotaa pois. Mutta onneks nyt samantien tuli tämä toinen, joka on kuitenkin kestänyt jo yli viikon pidempään kun edellinen yritys. Ja olokin on jotenkin erilainen. Vaikka varsinaisia raskausoireita ei vielä oikein olekaan. Esikoisestakin ne kyllä alkoivat todenteolla vasta noin viikolla 7+.

Nyt odotusta varjostaa jokin epämääräinen niveltulehdus, joka alkoi viime viikolla ja se hyppii nivelestä toiseen. Aluksi kipeyty nilkka, sit polvet ja nyt on lonkat ja selkä kipeät. Viikonlopun olin tutkimuksissa Jorvissa ja ens viikolla menen vielä reumatautien polille jatkotutkimuksiin. Mut nyt tuntuu, että elämä alkaa voittaa ja kipukin helpottaa jo vähän. Panadolilla mennään, vaikka eipä se kamalasti tähän autakaan. Pari yötä oli niin huonoja selän kanssa, että meinasin pyörtyä kipuun kun eritin kääntää kylkeä että pääsen sänkystä pois ja vessaan. Onneks mies sit sai mut ylös sänkystä..


Mut joo, nyt tuli ehkä pikkasen liian pitkä romaani, mut lukekoon ken jaksaa :)

Suuren suuret onnittelut kaikille muillekin plussanneille! On tää vaan jännää aikaa. Toivotaan että kaikilla menee hyvin ja joillain oli jo iloisia ultrakuulumisiakin. Ihanaa!

Meillä siis: minä ja mies 27v, poika 2v ja LA 9.3.12 ja synnytyssairaalana hyväksi todettu NKL


Terveisin. Nappi ja Taimi 5+6
 
Viimeksi muokattu:
tuplamamma-12 Hurjan paljon onnea uudesta kämpästä!

Viivi76 Paljon tsemppiä huomiseen ultraan :heart:

nanniga Toivoa on todellakin niin kauan, kun vuotoa ei tule ja kun ei ole kovia kipuja! Minä pidän sormet ja varpaat ristissä, että kaikki olisi pikkuisella hyvin!

PIKKUVIIKINKI TÄSSÄ TULEE TIETOJA IHAN ALKUUN: IKÄNI ON 26V (syyskuussa täytän 27v.) ja mieheni on 29v. ENSIMMÄINEN LAPSI TULOSSA. LASKETTUA AIKAA EN TIEDÄ, MUTTA LUULISIN SEN OLEVAN MAALISKUUN ALUN - PUOLEN VÄLIN TIENOILLA. SYNNYTYSSAIRAALA ON MKS Kiitos kananmunatiedoista!!! :D Tuota minäkin just mietinkin, kun olin kuullut, että kananmuna on hyvää ravintoa, mutta pahanlaatuista kolesterolia. Mutta selvisipä nyt tuokin, eli aion siis puputtaa ihan välipalanakin kananmunia, tykkään kovasti! Laskettuaika on ihan hatusta heitetty, varmentuu 25.7., kun on eka ultra :heart: Kyselit, miten ihmiset aikovat seurailla painonnousua. Mä varaan heti 1.8. ajan ravitsemusterapeutille, kun täällä se on ilmainen palvelu. Mä olen helposti lihovaa sorttia ja ensin ajattelin, että sallin vain 5-8kg painonnousun, mutta se tuskin on mahdollista. Ystäväni kirjasi minulle listan, mistä se paino koostuu, mm. nesteitä kertyy joillakin paljonkin yms. 10-16kg voin siis odottaa omalla kohdallani tulevan lisää :stick:

Lina81 Onnittelut plussasta :heart: Minusta alkoholia voi olla juomatta ihan vain siksi, ettei juuri nyt "vaan maistu" tai on "antibiottikuuri päällä pissatulehduksen vuoksi". Minua ainakin ärsyttää vietävästi, että heti jos itse ei juo, ihmiset alkaa heti kysellä tai pikemminkin udella, että onko raskaana! Ällistyttävää minusta, tulee vaan mieleen, että onko aina pakko juoda ja vetää kännejä. Ja yksi hyvä on lähteä autolla liikenteeseen ja vedota kuskina olemiseen. Tai seuraavana aamuna on mukamas aikainen herätys tai yksi hyvä selitys on se, että aamusta ollut vatsa kovin sekaisin, ettei "nyt vaan uskalla juoda" :D Toivottavasti on apua näistä vinkeistä!

nan-nan-naa Voi kun ihania uutisia sinullakin :heart: Nyt kyllä jäin miettimään omaa laskettua aikaani, kun mulla suurin piirtein viikkoja saman verran kuin sinulla ja mä olen päässäni laskenut, että laskettuaika olisi vasta maaliskuun alun-puolivälin tienoilla, mulla meinaan on kans kierto tosi pitkä, ovis oli tärppikierrossa vasta kp24-26.

syysmama Mullakin on varhaisultra 25.7., saadaankin sitten jännittää yhdessä yhtä pitkään! Mihin aikaan sulla on aika? Mä menen klo 15.30. Lähteekö sulla mies mukaan? Meillä lähtee ekalle neuvolakäynnille ens viikolla ja sit ultraan kans.

Away Kiva kuulla sinustakin! Kuvailemasi perusteella voisin kuvitella, että tuhruilu on harmitonta. Ja monillahan tulee tuhrua ja joillakin ihan vuotoakin alkuraskaudessa ja sekin voi olla ihan normaalia. Onko sulla ollut kipuja tms.? Seksin jälkeen olen kuullut monilla vuotavan ihan kirkasta vertakin. Toivottavasti tuhruilu loppuisi kokonaan!!

Laretzki Tuut kyllä sitten heti kertomaan, mitä miehesi sanoi! Mä olen kans kysellyt mieheltä, että onko mun tissit kasvaneet, niin meillä mies vaan toteaa: "En tiedä, ehkä vähän." :LOL: Kyllä minusta tuntuu, että miehet on kyllä niin sokeita kuin olla ja voi :LOL: Meinaan mun hyvä ystävä kävi tänään kylässä ja ei olla nähty nyt reilu kolmeen viikkoon ja hän sanoi mulle, että mun rinnukset on saaneet vähän kokoa lisää :D Kuulemma huomaa ihan selvästi! Mäkin olen katsonut ja kyllä ne vaan on turvonneen ja kasvaneen oloiset jo nyt.

Minnarun ja PIKKUVIIKINKI Täällä ilmoittautuu kans yksi, joka inhoaa tätä oloa :kieh: En voi sietää huonoa / etovaa oloa tippaakaan, saatikka oksentamista. Mulla on oksennuspelko aivan kamala... ja jos on huono olo eikä oikein tiedä tuleeko oksu vai ei, niin mä olen todella kärttyinen ja mulle ei saa puhua mitään. Haluan silloin olla yksin, ihan omissa oloissani.

Onko kenelläkään sellaisia kokemuksia imettämisestä, että kokisi sen kivuliaana? Imettäminen hieman pelottaa minua, koska olen tisseistäni hyvin arka enkä tykkää, että esim. mies niitä koskettelee. Nännit ovat erityisen herkät ja minuun suorastaan sattuu ja tuntuu todella epämiellyttävältä, jos mieheni edes hipaisee nännejäni, saatikka pusuttelee. On minullakin ajatukset, khihi.
 
KUUMEILIA :Minulla sama tai no siis jännittää imettäminen sillä inhoan erityisesti nännien koskettelua:/ eli et ainakaan ole ainoa:D
NAPPI1984: Tervetuloa pinoon mukaan ja pistäthän tuon "Meillä siis: minä ja mies 27v, poika 2v ja LA 9.3.12 ja synnytyssairaalana hyväksi todettu NKL" jutun sinisellä että pikkuviikinki löytää sen:)?
Ja vielä NAPPI1984 meillä sama LA 9.3:) ja onko neuvola aikoja tai varhaisultria varattu:)?

mimma & piskuinen rv.6+0 :heart: POKS POKS

(huom mä laitan aina jo seuraavan ton rv jutun ku kello on yli kaksitoista yöllä eli älkää ihmetelkö:D ajattelen vaan tämän päivän jo uudeksipäiväksi sillai)
 
Eka neuvola 25.7 ja varhaisultra ens viikon tiistaina.. katellaan nyt mitä siellä näkyy, vai näkyykö mitään. Oon vielä pikkasen varovaisen pessimistinen ton viime kuussa tapahtuneen jälkeen (että saan sit yllättyä iloisesti).

Nuorista äideistä olen sitä mieltä, että niitä on varmasti tosi hyviä ja kypsiä, mutta varmasti myös niitä joiden olisi muutama vuosi kannattanut odottaa. Sehän riippuu vaan täysin ihmisen luonteesta ja kyvystä kantaa vastuuta. Lapsista on näet aivan järkyttävä vastuu ja huoli koko ajan. Tää raskausajan huoli on mun mielestä vielä tosi pientä niihin lapsiperheen huoliin ja murheisiin verrattuna. Sillon kun odotin esikoista niin olisn sitä mieltä, että tulis nyt ulos niin se huoli loppuis ja vauva olis helpommin "vahdittavissa" ja "hengissäpidettävissä". Mutta pöh. siitä se huoli vasta alkoi kun pieni mies syntyi. Olisin ehkä ollut vuoden tai kaksi ennen esikoisen syntymää valmis äidiksi, mutta mies ei kyllä olis ollut tippaakaan aikasemmin valmis isäksi. Vaikka nykyään se maailman paras isä onkin :heart:

Noista vatsakivuista oli monessa viestissä puhetta ja osa oli käynyt päivystyksessäkin niiden takia. Mulla on tosi taaksepäin kallistunut kohtu ja poikaa odottaessani mulla oli ihan järkyttäviä kipuja viikoilla 5-8. Mitään ei koskaan vuotanut, mutta kivut oli välillä tosi pahat ja kaikki oli silti hyvin. Kohdun kannakkeiden "löystyminen" tms. aiheutti kivut. Ja mullehan sit kävikin niin että maha ei meinannu tulla millään näkyviin.. oli jo ihan tuskanen kun olisin halunnu kerskailla kaikille vauvamahalla joskus np. ultran jälkeen ja musta ei näkyny mitään. Sit ihan yht'äkkiä joskus viikolla 20. se vaan pompsahti yön aikana näkyviin. Miehen kanssa vaan naureskeltiin aamulla että mistä tää tuli?



Hihi, totta 6+0 poksahti.
 
hihii toivottavasti mulle tulee samanlainen vatsa ku sukulaisilla kaikilla :D täti oli 155cm pitkä ja vatsan ympärys esikoista odottaes oli 150cm:DD
ja aivan normi kokoinen alunperin:D Luulisin ett mulla rupee näkyy ajois nku muillaki joskus 12vko jälkee iha selvä:)
ja meillä sama neuvola päiväki NAPPI1984:D moneltako sulla on? mulla 12.30 ja ei hajua kuunnellaanko sydän ääniä ku sillon 7+3:O?mitäs nappi luulet?

mimma & piskuinen rv 6+0 Poks<3
 
huomenia täältä sateisesta Helsingistä =) johan näitä sateita on ooteltukin !!!

vastaanpa heti tuohon galluppiin eli 16v äidit : enpä osaa oikein olla mitään mieltä,mutta mun mielestä kannattaa käydä eka koulut ennenkun tekee lapsia,opiskelu on rankkaa lasten kanssa.ja sitten se että alaikäisenä ei voi hoitaa lapsensa asioita kuten täysi-ikäisenä voi. tarvitsee aina jonkun vanhemman mukaan päättämään asioista..ja mun mielestä on hassua saada lapsi kun itestäänkin vielä maksetaan LAPSILISÄÄ :D mut siis tämä vain mun mielipide. yks mun kaveri sai esikoisensa 17-vuotiaana. on tosi hyvä äiti,nyt siis 22 vuotias,ja toista lasta odottaa. hienosti on pärjänny,mutta nuoren ikänsä vuoksi joutui silloin sossujen valvovan silmän alle,joka tietysti jatkui kauan,kunnes sossut päättivät että hän osaa hoitaa lapsensa. itse en kestäis jos mun joka liikettä valvottais,nuoren iän takia..

ON:
aamu alkoi taas huonolla ololla,niimpä jouduin heti syömään pizzapalan aamupalaksi :D onneks jäi eiliseltä,ei ois maistunut mikään kuiva leivänkäntty,eikä mikään makea jogurtti :x repäsykipuja tuntuu jos tekee äkkinäisiä liikkeitä,mut eipä kauheemmin. tissit edelleen kipeet aamusin,mutta mitään rintojen suurenemista ei oo huomattavissa,nämä nahkapussit kun roikkuvat edellisen imetyksen takia vielä niin paljon :D

IMETYS ja sen kivuliaisuus. mulla sellanen kokemus,että se sattui välillä. ei läheskään aina. mutta välillä tuli sellasia kausia et rinnat tosi hellänä ja itkua väänsin kun piti imettää. mulla oli ekat 4k käytössä rintakumi,ja siitä kun päästiin niin pari viikkoa kesti totuttelu ja sit ei nännit enää kipuillu. (paitsi kun pojalle tuli hampaita ja alko puremaan) :)


Sunni ihana toi linkki :heart: mahtavia ultrakuvia,mä haluan kans !!!

sunniee ja vilperi 6+3
 
Tervetuloa uudet :) Alkaa olla jo niin paljon juttua ettei ihan kaikkia ehdi lukemaan, mutta yritän :)

Nappi1984 Mulla oli esikoisesta taaksep.kallistunut kohtu ja ultraaja sanoi sillon että voi olla kipeä maha sen vuoksi että se oikenee siellä ja sitä kyllä olikin. Mutten tiiä onko se tässä raskaudessa oikein tuolla vai taas kallellaan :)

Imetys ei sattunut,paitsi pari viikkoa jossain vaiheessa kun vauva piti mut jännityksessä hammaskalutonsa kanssa.
Kärsiin vaan suihkutisseistä ja vauvalla oli sen vuoksi vatsa kipeä ja refluksiaa ensimmäiset kuukaudet. En osannut ajatella että itse sen aiheutin eli jos tämän pienokaisen synnyttyä tulee maitoa" liikaa ja vaudilla" niin mun osalta imetys loppuu siihen. Yritin siis pumpata ja tehdä kaikkea ettei se maito suihkuais, mutta ei auttanut. Eikä tietenkää pulloakaan huolinut.

Eilen oksensin ekaa kertaa..söin itseni liian ähkyyn (kun oli muka nälkä) niin ylimääräiset tuli lennosta ulos. Nice.

Nuoret äidit Jotkut ovat varmasti valmiita perustaman perheen, mutta itse olen vasta nyt reilu 25v sen verran aikuinen että uskallan ottaa vastuu toisesta ja olen elänyt baarielämää yms enkä kaipaa sellaista yhtään vaan viihdyn kotona.

Mä kävin yksin ultrassa ja yksin tai no lapsen kanssa sitten käydään neuvolat sun muut, paitsi ekaa käyntiä kun on sen verta kauan eikä tuo pysy rattaissa kyllä tuntia ja vapaaksi ei voi päästää. Luultavasti menen yksin synnyttämäänki, riippuen siitä saadaanko lapselle kaitsija sillä aika huonot tukiverkot on. Toivottavasti mies pääsee sitte h-hetkellä paikalla. Onneksi asutaan 3km päässä OYSsista :)

Mites muilla suhteet anoppiin? Voisin kuvailla meidän kohdalla että tulehtuneet. Mikä on ikävää. Käy meillä ehkä kerran kk lapsenlastaan katsomassa vaikka 5km päässä asuukin :(
 
Hei!

Pikaiset kuulumiset..
Nyt ei vaan jaksa...
VÄSYTTÄÄ, väsyttää,väsyttää laiskotuttaa, huonoa oloa koko päivä, itkettää, itkettää ja itkettää.. Asiaa ei auta surkea rahatilanne.. 90€ 2vkoksi rahaa ja mökkireissukin pitäis tehä.. ja miten ihmeessä pystyn sielläkään olla tällasilla oloilla..
Nyt on kyllä niin naatti että teksi vaan mieli maata sohvalla ja olla tekemättä mitään. itken vähä väliä ilosta tai surusta. Sillonku on seuraa niin pystyy jotenki keskittyyn johonki muuhunki ku huonoon oloon ja väsyyn..
No kyllä se tästä.
Nyt vain siis valitettavasti pikanen valitusvirsi. ei jaksa enempiä. ehkä sittenillemmalla..

Vointeja kaikille ja tarrasukkia!!!
Vaavimasu ja nasu 6+3 tai 4
 
Huomenta :)
Tervetuloa uusille ja onnea :flower:

Pikkuviikinki:mulla kans on tosi paljon noita repäsykipuja, paljon enemmän ku kuopuksesta mistähän lienee tuoki johtuu? Minkä ikäisiä sulla on muuten lapset? olet varmaan johonki kirjottanukki mutta ei ole jääny mieleen..

Mimma: kyselit lapsien teosta nuorella iällä, no minä olen ollu ite 18 kun aloin oottaan ensimmäistä ja tuntu että sillonki oli melkosen nuori ja ns.kokematon, mulla on itellä 16-vuotias sisko enkä kyllä vois kuvitellakkaan sitä vielä äidiksi :O mutta kaikki ollaan erilaisia ja kyllä uskon että nuorestakin voi tulla vastuuntuntoinen äiti

Sintu74: Oletko mistäpäin lappia? Ei monella olekkaan synnärinä lks..iloinen ylläri =) Me asutaan rovaniemellä

Anopista: erittäin tulehtuneet välit täälläki..meillä ei anoppi ees käy kylässä, enkä minä siellä..en ole sen suosikkiminiä ja se kyllä näkyy..tytölle ja tälle tulevalle se on inhottavaa mutta minkäs teet näillä mennään..onneksi mun äiti on kuiten ihana ja mulla elää vielä omatki mummot jotka ovat lapsille läsnä:heart:

ON: Kuvottava olo on ihan jatkuvaa..oksentanu en ole, mutta aivan hirvee huono olo jos ei syö oksettaa ja jos syö oksettaa..ja mie niin päätin että tässä raskaudessa ei paino paljon nouse, no mun on pakko syyä nyt semmosta mikä ei ala kovin etoon eli: jätskiä, suolakeksejä yms.:ashamed: Ja koko ajan täytyy syödä ettei huono olo pääse kovin pahaksi..sen ole nyt huomannu että imeskelen turkinpippureita se hiukan helpottaa:D Niitä repäsykipuja on tosissaan ja mieli on herkillä..itken melkeen joka asiasta eikä tilannetta helpota se etten nuku juurikaan kun stressaan kaikista asioista..stressaan siitä miten jaksan kahen pikkusen kans ja kahen vähän isomman, miten meillä tila/rahat riittää yms. Olen tosi onnellinen tästä vauvasta, meillä kun ei kovin helpolla ole nämä raskaudet alkanu mutta kaikki muu stressaa..

Mites muuten te joilla on useampi lapsi niin ootteko huomannu olossa tai syömisissä eroa kun ootte oottanu tyttöä tai poikaa? Mulla on ollu niin että poikien kohdalla pahoinvointi oli vain satunnaista, sillon tällön etoi, mulla teki mieli suolasta ja rasvasta ruokaa. Tyttöä kun ootin niin etoi koko ajan ja teki mieli kaikkea raikasta ja makeaa, eli oiskohan tää ny sitte tyttö :D

Josko sitä päivän askariin alkas, tyttö roikkuu aamutakin helmassa ihan siihen malliin että äiti nyt sitä huomiota mullekki :D Ihanaa päivän jatkoa mammat :heart:

Katjuska ja toukka 6+0:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kuumeilijan ja sonskun keskusteluun ja muillekkin :) Mekin ollaan mieheni kanssa mietitty että miksi juuri me; Viime vuoden heinäkuussa 26v mieheltäni löytyi syöpä, viikko häiden jälkeen. Syövästä tai sen parantumattomuudesta tai parantuvuudesta huolimatta päätimme, että kysymme lääkäreiltä, että voimmeko yritää lasta lapsettomuuspolilla, koska mieheni siittiöt pakastettiin ennen sytostaattihoitoja. Lasta ei voitu yrittää kotona koska mieheni sytostaatit siittiöissä, olisivat voineet aiheuttaa lapselle epämuodostumia ym. Siispä lapsettomuushoidot aloitettiin vaikka ei ollut tietoa paraneeko mieheni.. Ensimmäinen ivf epäonnistui maaliskuussa -11 ja onnistunut pakastealkiosiirto plussa saatiin juhannuksena. Juhannuksen jälkeen päästiin nyt kontrolliin, jossa selvisi ettei miehestäni löytynyt enää eläviä syöpäsoluja :heart: Nyt sitten ravataan kontrolleissa vuosia, mutta päätimme mieheni kanssa että nyt on meidän vuoro onneen, koska ensimmäinen aviovuosi meni huolissa ja murheissa pyörien.

muoks. kn& onnenmurunen 6+6? huomenna POKS!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä