Maaliskuun Muruset 2012 *Tammikuussa*

Laiskana kopsaan viestini Facen puolelta:

Tänään soitteli äippäpolin diabeteshoitaja. Oli jutellut lääkärin kanssa mun arvoista, ja kun aamupaastot koholla (5.3-5-8), niin aloitetaan insuliinihoito.. =/ Perjantaina aika äippäpolille saamaan ohjeet..Vielä muutama päivä armonaikaa, sitten seuraavat 9 viikkoa piikitystä. Onneksi loppuu sektiopäivään (niin ainakin viimeksi sanoi). Jos jotain hyvää, niin perjantaina varataan aika myös lääkärille parin viikon päähän, eli varmaan ultrataan myös. Toivottavasti!

Onko kellään muulla insuliinihoitoa? Tai ollut?

moomin 29+5
 
Miekin taidan noihin galluppeihin vastailla on ne niin mielenkiintoisia aina...

LAPSILUKU: mie en yhtään osaa sanoa onko tämä viimeinen kai kaikella järjellä olisi mutta näissä hormooneissa juuri nyt miun mielestä lapsia voisi vielä tulla ainenkin yks jos ei kaks :) mut kai tää on viimeinen mut en vaan halua sitä ääneen vielä sanoa.

synnytykset:

1. Poika 3200g 49 cm 36+0 10h 45min
35+5 osastolle kun lapsivettä tihkui jostakin. Kalvot puhkaistu klo 11.oo 36+0 poika sylissä 14.47 ja tässä synnytyksessä oli aquarakkulat+epidraali ponnistus puoli-istuvassa sängyllä.

2.Tyttö 3605g 52 cm 40+5 1h 5min
osastolle käynnistykseen 40+3 tabletilla, 40+4 seuraavat tabletit, ei muuta vaikutusta kuin menkkamaisia jomotuksia. Sitten seuraavana yönä alkoi tapahtua, ainut kivunlievitys oli petidine piikki.

Tuli vissiin liikaa yksityiskohtia... tänään taas ärsyttää kaikki lähinnä omaitsensä ja väsymystä ilmassa... huomenna pääsen lievittämään stressiä ja lähden pikkuiselle ostamaan jotakin ettei paniikki iske kohta.

minnarun&pikku-ukko 32+6
 
Iltaa!

Tääkin vastailee noihin kalluppeihin... =)

eli

Yöllä ei tarvi vessassa käydä kuin hyvin harvoin. Mutta jos herää kesken unien, niin silloin samalla käyn asioilla. Päivällä tulee käytyä hirveesti =)

Nukkuminen: Yöt menee kuin menee, toisinaan nukuttaa kuin tukki että vaikka talo räjähtäs ympäriltä, niin en varmasti heräis. Toisinaan sitten niin herkästi, että säpsähtää poijan kyljen kääntöön tai miehen liikkumiseen. Poika nukkuu vielä meiän kanssa samassa huoneessa, omassa sängyssään ja toisinaan on kainalossa aamulla, on se niin pieni vielä 3v... :whistle:

Lapsiluku: Luultavasti se on nyt sitten tässä...itellä alkaa ikää olemaan sen verran että en itse haluais enää tätä lähempänä neljääkymppiä saada vauvaa. Tuntuu nyt siltä, että ei jaksais enää...Huomattiin miehen kanssa niin myöhään että vauvat ja lapset onkin tosi ihania, vai haluttiinko elää "vapaina" 18v-29v.... ollaan oltu 18 vuotiaasta yhdessä. (Mun äiti teki 41 vuotiaana mun pikkuveljen ja mulla on siis sisaruksia yhteensä 5 minä toiseksi nuorin).

Synnytys: Poika 3664g 49cm 39+4 kesto 10h17min alatie synnytys. Poika syntyi sunnuntai-aamupäivällä klo 11.17. Perjantain jo lähettiin Oysiin kun tuota matkaa on se melkein 250km ja kun kipeitä suppareita tuli koko päivän ajan aina välillä ja iltaa kohden tihentyi. Mutta Oysiin päästyä niin supparit heikkeni. Mutta päästiin kuitenki nukkumaan sinne johonki huoneeseen miehen kanssa kun yö jo oli. Lauantaina päästiin "kotiin" mutta mentiin mun äitin luo tuoho välille jossa sitten nukuttiin vielä. Iltapäivällä takas Oysiin ja ottivat jo osastolle, mies meni kaverinsa luo. Sitten ennen puoltayötä meni lapsivedet ja synnytyssaliin päästiin ja miehelle soitin että vois tulla kaveriski. Mulle taisi mennä loppupelissä kaikki maholliset kivunlievitykset epiduraalista spinaaliin ja pudentaaliin...Ponnistusvaihe kesti melkein tunnin, pää oli pojalla vähän vinossa tulossa joten imukupilla sitten lopuksi
autettiin maailmaan.
TUli vähän yksityiskohtaisesti tuo, mutta ei oikein lyhemmin osaa selittää : /:headwall:

tekruin hille+jamppa 31+7 huomenna 32

Pitää vielä lisätä että mulla on ihan virveesti ruvennu jännittämään tuleva synnytys..et osaako oikiaan aikaan lähteä liikkeelle että ehtii Oysiin perille ja muutenki. EN tahtois kuitenkaan ensiapuun synnyttämään täällä enkä amppariin matkalla...mä kehitän tässä vielä kunnon pankiikin loppua kohden. Ja nyt kun tietää mitä se suunnillen on tuo synnytys niin sekin jännittää, esikoisesta en osannu pelätä ja jännittää ollenkaan muuta kuin sitä että ehtii sinne Oysiin. Mihin mä tuon esikoisenki nakkaan kun lähtö tulee? Onko mies kotona vai töissä silloin...kun ajaa pöllirekkaa, niin saattaa olla jossaki h*vetin kairasta puita hakemassa tai sitten Ruotsin puolelle viemässä kuormaa tai missä lie...
juu...no panic...
 
Viimeksi muokattu:
Mä tulin vaan pikaseen valittamaan...

Jalkoja särkee niin hemmetisti, samoin nivusia. Jalkapohjat ikäänkuin on väsyneet ja särisee. Tuntuu kuin olisi juossut maratonin. Lisäksi se alkuraskauden kaltainen väsymys on palannut ja vielä lisäksi etoo ja oksettaa ihan samaan malliin kuin silloin. Vielä pitäis jaksaa taistella (kirjaimellisesti) tuolle tytölle ulkovaatteet päälle ja raahautua puistoon. Mieluiten jäisin makaamaan sängyn pohjalle, mutta ei auta itku markkinoilla... :x |O Kai se on on napattava Panadolia naamaan, jotta tästä liikkeelle pääsee. Ei meinaan kestä seisoa minuuttia pidempään...

Sipsunen & pikkusisko 31+5
 
Neuvolakuulumisia 30+2: Painoa +1kg/vko, kiitos turvotuksen \o/ Nyt siis yht. 3kg. Vaavi RT, sykkeet jotain 150+. SF 28,5, eli palailen yläkäyrältä hiukan keskemmälle :) Paineet palanneet normiin viime viikon "paskanpäivänpaineiden" jälkeen :) Siellä oli ultrakin, ei oo aikaisemmin ollut! Nyt sit sai esitietolomakkeen, mutta ei siinä mitään toivomuksia kysellä, aikaisemmat sairaudet ja nimiehdotukset vaan... Kerroin myös, että en meinaa tulla perhevalmennuksen 2. osioon (synnytys) koska mulla on synnytyksen osalta niin seesteiset fiilikset, enkä koe tarvitsevani lisäinfoa, niin turha lietsoa paniikkia. Ymmärsi hyvin ? Nyt alkaa sit olemaan 2 vko välein neuvola, eli ens viikolla TYKS ultra, sit sitä seuraavalla perhevalmennus ja neuvola, saa ainakin rampata eikä tuu tylsää :p

Mariaja & Tyllerö 30+2
 
Sunniee: Tosta huomaa selkeesti, että sun vatsan "pää" (eli niinku korkein kohta) osottaa alemmas tossa alemmassa kuvassa! Mä oon niin huono kuvaamaan, että mä en tommosta sarjaa sais ;)
Huomaako sen sit itse muuten kun hengityksen helpottumisesta?
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Hei, maksaako neuvolalääkärikäynti? Mietin, meenkö ollenkaan, kun joudun äitipolilla käymään suppareiden vuoksi kontrollissa ja siellä lääkäri katsoi. Toisaalta jos ei maksa, ni sama käydä... Mitä teillä tää käynti piti sisällään? tänään siis rvk 28+6 ja ensi viikolla ois varattuna aika.
 
Mariaja joo siis ainakin mä huomaan että vauvan pylly on tossa paljon alempana,jossain navan seutuvilla se sitä työntelee nyt :D ja jalat on edelleen tuol kylkiluissa :) mut hengitys helpotti samantien,heräsin aamulla selälleen eikä ees ahistanu !! :D


neuvolalääkäri käynti ei ainakaan täällä maksa,kuuluu normaaliin neuvolaseurantaan,vaikka joutuis siis käymään ylimääräsenkin kerran ! :) meillä kattoivat noilla viikoilla kohdunsuuntilanteen,kuunteli vauvan sydänäänet ja mittasi sf-mitan ja kokeili miten päin vauva majailee. ei sen kummempaa :)



sunniee ja vv 33+1
 
Ei maksanut mullakaan, eli kuului ihan normaaliin raskaudenajan seurantaan.

Meillä päin on lääkärillä ultra (sitä ei siis kaikilla lääkäreillä ole käytössä), joten se kattoi sitten ultralla mikä on tilanne ja teki kokoarvion sen perusteella. Ja kanssa tuo sunnieen mainitsema kohdunkaulantutkimus.
 
GALLUPPI VASTAUKSIA
Yöllä ei tule juuri nukuttua. Kokoajan heräilee, mutta vessassa ei tarvi käydä ku ehkä kerran.


Lapsiluku on luultavasti täynnä... En mene vannomaan :whistle: Itsehän tahtosin varmaan jossain välissä vielä yrittää "tehä" sen tytöntyllerönki. Ikä(23) ei paina vielä lähi mainkaan.

Synnytys Raskautta seurattiin tarkemmin pienen sf-mitan takia. Käynnistys sovittiin rv 38+3. Aamulla rv38+2 alkoi tapahtua. Supistukset alkoi joskus aamu 7, mutta supistusväli oli n. 20min. Olin kotona yksin, käppäilin ympäriinsä ja tein kotihommia. Miehelle soitin ruokatunnille, että tänään lähetään sairaalaan. Mies tuli klo 16 kotiin, söi ja kävi suihkussa. Sitten LKSään. Vedet meni tutkimuspöydälle, vaatteiden vaihto ja synnytyssaliin. Synnytyksenkesto 6h25min kaikkineen. Poika oli sylissä klo 22.16. Kivunlievityksenä otin aguarakkulat(en suosittele) ja lopulta spinaalipuudutus. Ilokaasusta tuli tajuttoman huono olo.

NEUVOLAKUULUMISIA
Rv 31+4
Paino 66.4kg painonnousu 750g/vko
RR 114/70
u-Prot ja u-Gluk --
Hb 115 (Pisti rautalääkitykselle)
Sf 25 (maanantaina uusi käynti (ja lähete Roihin seurantaan))
Lennart: Raivotarjonnassa, sykkeet 140, Liikkeet ++

Naapurinneiti ja Lennart 31+5

muoks Esikoisen mitat 48,5cm/2680g
 
Viimeksi muokattu:
aih mäki unohdin laittaa et tosiaan siis meidän poika oli 51cm ja 3784g,syntyessään 41+5, kipulääkkeinä toimi epiduraali,ja ilokaasu (josta oksensin,mut autto kyllä). sen jonkun kipupiikin sain kahdesti reiteen mut siitä tuli vaan reisi kipeeksi. synnytyksen kestoksi on merkitty 47h(kokoajan siis säännölliset supistukset,paikat vaan ei auenneet samaa tahtia kun yleensä ihmisillä sen (1cm/1tunti). kalvot puhkaistiin 8tuntia ennenkuin poika näki päivänvalon. ponnistin 34min,ei tarvinnut avittaa,ei repeemiä myöskään,nirhauma klitorikseen tuli kuitenkin.

sunniee ja vv 33+1
 
öisin vessassa ravaaminen ei tarvi, ellei herää aamuyöstä nii silloin käytävä, aamuisin on vaa rakko nii täys et tekee kipeää ja saa juosta suoraan vessaan et ehkä olis hyvä herätä yöllä. päivisin saan rampata jatkuvasti...

selälteen nukkuminen en pysty kauan makaa selälteen nii alkaa särkee lonkkia ja selkärankaa joten kyljelteen nukun. mut enpä osais muutenkaa selälteen nukkua vaikken olis raskaana.

synnytys gallup
1. tyttö vk. 41+0, lähti käyntiin vesien menolla aamulla, ehdin sentään nousta sängystä ja lattialle meni, mies oli valmistautumassa töihin mut saikin paniikin et pitää lähtee samantien sairaalaan:D, ite olin ettei täs viel kiire oo, lähettiin kun supistelut alkoi, olen nii kipuherkkä et halusin päästä hoivaan:p, synnytys kesti 16h 29min. ainoo kivunlievitys joka auttoi oli epiduraali... ponnistusvaiheessa huomattiin että tyttö oli ehtinyt kakkia veteen ja mulla oli nii kovasti epiduraali päällä etten tiennyt minne päin ponnistaa nii autettiin imukupilla toinen ulos. tyttö oli 50cm ja painoi 4kg.

2. poika, vk.41+2 synnytys alkoi yöllä supistelulla ja isolla hädällä, sain ravata vessas jatkuvasti sit kun yritin herättää miestä et pitää kohta lähtee nii toinen vaa kääns kylkee ja sanoi et anna mun nukkua:kieh: no sain aika monta anteeks pyyntöä sen jälkeen, pojalla oli kiire maailmaan ja synnytys kesti 4h 20min ja ainoo kivunlievitys oli ilokaasu muuta en ehtinyt saamaan. poika oli 49cm ja painoi 4kg 40g.

lasten lukumäärä mies on sitä mieltä et tää kolmas on viimeinen mut mulla on kyl et ehkä viel yks olis kiva, olen aina halunnut isomman perheen mut jos en saa sen päätä käännettyä nii eihän sitä pakottaakaan voi, eli katsotaan...

eipä tässä ole ollut muuta ihmeempiä, lasten synttärit on vaa täs kuussa nii tekemistä riittänyt...
sain muuten käytyä pitkästä aikaa kampaajalla ja nyt on ihana olla, kehtaa mennä synnyttää:p

pepper& mussukka 34+1
 
Pepper: Mäkin varasin kampaajan helmikuulle (8.2), niin on sitten kuontalo kuosissa kun vauva syntyy. Siinä kun ei ihan heti ekana kampaajalle sitten kerkeä.

Tyttö menee la-su isovanhemmille yökylään ja me mennään vähän kaupoille, ravintolaan ja leffaan :heart: Ei olla aikoihin käy leffassa ja kohta ei varmaan tule mentyäkään taas aikoihin.

Sipsunen & pikkusisko 31+5
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Just ajattelin et ppitää alkaa kyselemään joko ootte kampaajat ym. varannu ? meiän kampaaja käy onneks kotona pitäisi tässä joku päivä tulla eli ainenkin kahdesti ehden ennen synnytystä. Miulla kasvaa hiukset aivan närkyttävän nopeasti jos haluaisi et olisi hyvässä värissä ilman juuri kasvua olisi väli kolme viikkoa.

Tänään kävin ostoksilla vauvalle olisi nyt silleen kaikkea et alusta selvittäisiin itselle ostamatta liivinsuojat ja siteet. Joten nyt voin relata.

Lainasin kirjastosta tänään sen kirjan RA(s)KAS RAKKAUS olikohan täällä ollu siitä puhetta ? no ajattelin tässä nautiskella :)

Kuka laitteli ylävatsa kivusta joku aika sitten ? miulla alko eilen ja tuntu maha kamalan kipeältä ja sit vauvakin oli jotenkin vaisu.

Meinas itku päästä onnesta kun olin vaippahyllyn edessä :) jotenkin on vaan niin ihanaa että meille tulee vauva :heart:

Ja sitten isoin juttu tänään vikkoja kasassa 33+0, huomenna neuvola, hieman jännittää ei kai muu mut paino. Miks siitä niin stressaa se vaan kuuluu tähän toisille tulee enemmän toisille vähemmän mut muuten oon voinu tosi ihanasti oon ollu onnellinen ilman stressiä liikun lepään ja ennen kaikkea syön hyvin. Voiko sitä enempää vaatia ? oon nyt kyllä tuota herkuttelua hillinny sokerit on toistaiseksi hyvin pysyny. Saa nähdä miten neuvolat tästä eteenpäin... ajatelkaa miten nopeasti aika menee, ei oo enää montaa neuvolaa hassua kun tuntuu ettei montaa kertaa neuvolassa vielä edes ole käyny.

Masun kasvatusta kaikille huomenna neuvolakuulumisten kanssa :)

minnarun&pikku-ukko 33+0
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83 ja Hopea
mullakin kasvaa hiukset tosi nopsaan, mut vedin sen verran lyhyeks ettei haittaa vaik vähän ehtiikin kasvaa ennen kuin vauva syntyy, varmaan väriä pitää vielä lisää päähän ku sekin kuluu tosi nopsaan aina pois mut värjään ite kotosalla.:)

mä alan aina herkistelee kun näen jossain pienen vauvan, kohta itellä tollanen nyytti kainalos. samalla on kyl vähän pelottavaa et miten se arki lähtee kolmen lapsen kaa käyntiin, vähän miettinyt et pitäiskö olla sairaalassa pidempään keräämässä voimia synnytyksen jälkeen ja tutustua pienokaiseen siellä rauhas mut toisaalta kun en viihdy siellä ollenkaa nii haluu sit sen takia mahdollisimman nopsaan kotia.

kuinka monelle on ilmestynyt linea negra? mulla on havaittavissa sellanen tosi haalee viiva joka ylettyy napaan.

pepper& mussukka 34+2
 
Linea negra: ei oo tullu mulle ikinä.

Neuvola kuulumiset 32+1

Sf-mitta 29cm +1cm 5 viikossa (odotetusti tasoittu niin kuin noilta edellisiltäkin.)
RR 116/71
Paino +680g/vko yhteensä 14 kg
hb 115 /116 viimeks, aloitan raudat on alkanu päätä taas särkeä ja niskat jumissa.

kaikki hyvin seuraava käynti jo kahden viikon päästä. Saatiin vauvalle semmoinen tarvike paketti siellä oli just samanlainen tuttipullo kuin vauvalle eilen ostin se ainu mam anticolic vihreänä ostin eilen itse sinisen. sitten tutti puhdistuspyyhenäyte ja joku pieni rasvatuubi ja vauvalle saatiin semmoinen hymiöheijastin. Miulla oli tyttö mukana hieman oli innoissaan uusista tavaroista.

UNI jälleen kerran viime yönä herätty ja valvottu. Mie oon miettiny pitäisikö miun kohta ruveta nukkumaan eri huoneessa kuin muut kun oon niin kamalan herkkä uninen jos joku kylkeä kääntää yskäsee tai liikkuu talossa säpsähdän. Taidan valmistautua vauvan heräilyyn.

NEuvolassa muuten kävi ilmi että lääkäri oli kirjoittanut että MINÄ HALUAN KÄYNNISTYKSEN EDELLISEN SYNNYTYKSEN NOPEUDEN TAKIA, ei muuten ollu niin päin vastoin asia mietityttää minua ja en kyllä suoraan käynnistytsä haluaisi. Haluaisin mahdollisimman luonnollisen synnytyksen avautumisvaiheneen ym. no jos siellä pelkopolilla nää asiat tulisi käytyä ja menisi lääkärillekkin tieto ja onhan mulla lääkäri 10.2 pelkopolikäynnin jälkeen joten saan siellä vielä ääneni kuuluviin.

Viluisiin tunnelmiin

Minnarun&pikku-ukko 33+1
 
  • Tykkää
Reactions: Jenduka84
Poks 34+0 :)

Synnytysgallup
Senja synty 38+6, käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia.
Menin pe aamuna sairaalaan, jossa sain sen kohdunkaulaa kypsyttävän pillerin ja sellasen viimisen sitten sain la-iltapäivällä.
Synnytys käynnisty kuitenkin vasta kalvojen puhkasun jälkeen, lauantain iltana, ja siinä meni sitten 1h40min kun oli neiti tullut maailmaan.
Ilokaasua sain, mutta en pystynyt sitä ottaa ku muutaman kerran ja tuli huono olo. Epiduraalinkin sain, tai sen piikin selkääni, vaikuttava lääke ei ikinä muhun saakka kerinny ku sain jo ponnistaa.
ponnistusvaihe meni hirmu hyvin, ei menny ku vissii 8minuuttii.
senja oli kooltaan 50cm ja 3095g.

Linea negraa ei oo tullut, ei ollut esikoisestakaan.

Neukkukuulumisia..
Painoa +560g/vko, nyt tullut n.8kg painoa.
Verenpaine 120/77
Vauvan syke 140, ollut sama viimiset kolme kertaa
Raivotarjonnassa, ei kiinnittynyt.
SF-mitta 33...meen kans ihan yläkäyrillä mitan kanssa, mutta sano kun vauva on vielä niin ylhäällä, kun jalat on ihan tossa rintakehän alapuolella, et voi olla että siitä vielä tasaantuu, saa nähdä sitte..
Kaikki oli hyvin.
Sain esitteen lyhtjälkihoitosesta synnytyksestä, sellasen kun minä tahtosin,
eikä siellä sitten mitään muuta ollutkaan. Pikanen käynti. =)
Vajaan kahen viikon päästä sitten lääkäri.

Kävin äsken viemässä töihin työvaatteet ja muutaman sanasen vaihtamassa siellä. Oon niin onnellinen et saan olla töistä pois nyt ja toivottavasti ei tarvi sinne mennä enää takasin...Tosin pakko jos ei muuta työpaikkaa saa, mutta jotenkin ei tuntunut lainkaan enää siltä kivalta työpaikalta mitä se vielä oli alkusyksystä...

Nyt vähän seinää kittaamaan ja sitten sohvalle kera kirjan :))

Jenduka 34+0
 
Linea negra: Ei ole tullut. Esikoisesta tuli tosi haalea, mutta nyt ei näy sitäkään.

Kylläpä tulee lunta! Oltiin tytön kanssa reippaina jo kerhossa, vaikka ajattelin josko viitsitään lähteä ollenkaan tonne tuiskuun tarpomaan ja bussia odottelemaan. Kivaa oli, joten hyvä että mentiin :) Meillä on tullut jotain parikymmentä senttiä jo lunta ja lisää tulee taukoamatta.

Vauva taas pahoinpiteli mun lantiota eilen nukkumaan käydessä. En tiedä mitä ihmettä se tekee, mutta ottaa tosi kipeää. Varmaan jotenkin pyörii ja tunkee päätä alaspäin. Jalat ja nivuset särkee etenkin aamuisin ja kävinkin kerhoreissulla hakemassa lisää Panadolia pahimpien tuskien varalle.

Tämä aamu alkoi taas oksentamalla :x Onneksi pahin pahaolo hellitti sen myötä. Kamala vannemainen ja puristava kipu vaan tulee ylävatsaan juuri ennen kuin laatta lentää. Cocacola helpottaa hyvin tuota yrjötystä, vaikka ei ole kovin terveellistä sitä usein litkiä. Tässä raskaudessa en taida päästä pahoinvoinnista eroon ennen synnytystä...

Nyt olen muuten tuntenut vauvan hikan useampana päivänä. Tuntuu ihan tuossa häpyluun tuntumassa.

Sipsunen & pikkusisko 31+6
 
Viimeksi muokattu:
Synnytys alkoi supistuksilla rv 41+1. Aamuyöstä alkoi supistella (edellisenä aamuna oli jo supistuksia jotka loppuivat kuitenkin) ja iltapäivällä mentiin sairaalaan. Kätilö sani vielä, että ei kestä kauaa kun tämä vauva on maailmassa, mutta siihen edistyminen loppuikin sitten. Lopulta illalla puhkaistiin kalvot ja sitten olikin nopeaa toimintaa. Epiduraalin sain, mutta vaikutti jotenkin puolittain, ts. vaan toinen puoli puutui. Synnytys kesti 16 h ja ponnistusvaihe 15 min. Poika oli 3660 g ja 51 cm. Kaiken kaikkiaan kokemus oli tosi hyvä. Tai sitten aika kultaa muistot, kun puhutaan syyskuusta 1997. :)

Neuvolakuulumisia: painoa oli tullut taas lähes kilo/viikko ja kokonaisuudessaan tullut nyt 15 kg. Nyt th vihjasi että toivottavasti on joulusuklaat jo syöty... :D Kaikki oli muuten taas ihan kunnossa. Nuo kivut vaan ärsyttää, alkaa rajoittaa sen verran olemista kun aina liikkeellä ollessa sattuu. : /

Minäkin kävin kampaajalla eilen, jos seuraavaksi pääsisi sitten ennen ristiäisiä. :)

Imoen & Mantti 32+2
 
Linea negraa ei oo täälläkään näkyny nyt. Esikoisen aikaan oli haalea viiva..

Täälläkin hikka tuntuu aina enemmän tuolla alhaalla. :)

Neuvola kuulunmisia tältä aamulta: rv 31+2
painoa tullu 560g/vko (yht. nyt 11kg)
vauvan sykkeet 138-150
paineet 129/87, kotimittauksessa hieman alemmat..
sf-mitta 29cm, liikkeet ++
pissa puhdas
RT ja pää laskeutunu jo suht alas, mutta liikkuu vielä.

Eli kaikki hyvin ja seuraava käynti sitten kahden viikon päästä. :)
Kysäsin neuvola käynnillä tädiltä et miltä näyttää täällä päin et onko miten paljon synnyttäjiä maaliskuussa niin sanoi et noin puolet enemmän on nyt maaliskuulle laskettuja aikoja kun muuten tässä lähiaikoina.. :) Huhtikuullakin on kuulemma sit taas jo puolet vähemmän.. Saa nähä sit onko ruuhkaa kun me päästää tosi toimiin vai ei. :)

mine88 ja juniori 31+2
 
linea negra ei oo tullu ikinä.

synnytys mua alkanu pelottaa ihan älyttömästi ja en ees oikein tiedä mikä -varmaan se kipu.. kun tietää mitä edessä :/ ja varmaan liian vähän aikaa edellisestä et ei oo vielä ehtiny aika kultaamaan muistoja... plus et jotenkin ku olo on niin puhki niin tuntuu et miten jaksaa synnyttää vaikka mulla jokainen menny tosi iisisti ja nopeesti ja oon jaksanu tosi hyvin.. no ehkä tämä tästä kun saa taas hetken selviteltyy päätänsä :D

Tänään oltiin shoppailee ja leffassa ja syömässä -hiukan kahdenkeskistä aikaa ja kun lomalla ollaan ni myös LOMAA ilman lapsia...Hyvin huomas et ollaan tosi vähän oltu kahelteen missään ku molemmat vaan vältteli tilanteita ettei ärsytä toista ja pysytään sulassa sovussa koko päivä... no mä sit hiukka lipsuin ku vähä hermo meni -mut yritin :D :D Ei ehkä pahaa tekis joskus ottaa yhteistä aikaakin, meillä ku yleensä mennää nukkuu samaan aikaan ku vanhin ja herätään sillo ku nuorin herää..

sunnuntaina ois vaalipäiväkin... meinasko kuinka moni käydä äänestämässä? tai käyny jo?!

Yäääk -huomenna täytyy olla jo ennen ysii hakemassa voileipäkakkuja...huoh... ei kuulosta lomalta toi aikataulu :D

pikkumökö+ pesusieni 31+5
 
Pikkumökö: Me mennään sunnutaina äänestämään ennen kuin mennään hakemaan tyttöä isovanhemmilta. Neiti menee sinne yökylään ja me päästään viettämään kahdenkeskistä aikaa.

Mulla on muuten rinnat tuleet jotenkin tosi tuntoherkiksi. Ei ole kipeät, mutta jotenkin paita, rintsikat ja kaikki kosketus tuntuu ihan kymmenkertaiselta. Inhottavaa.
 
linea negra: ei oo tullut,ei tullu viimekskää..

äänestys:
ei olla vielä käyty,piti käydä ennakkoon mut unohtu :O !

rinnat hellinä mullakin !! ja maitoa alkanu tiputtaan vaan enemmän..


muuten ei ihmeempiä meidän valtakuntaan.. :)


sunniee ja vv 33+3
 
POKS 32 :)
Linea Negra myös minulla koko vatsan halki..
Kävin kampaajalla viime viikolla ja vielä olis helmikuussa yksi aika varattuna.
Alkaa kyllä olee aika jännät paikat..tuntuu, että aika menee tosi hitaasti ja tulis jo se vauva, mut toisaalta 7 kk mennyt jo tosi nopee..taaksepäin katsottuna aika on mennyt tosi nopeesti mutta eteenpäin tuntuu menevän hitaasti.
Kohta odotus palkitaan..ihanaa!! :)

Hyvää viikonlopua kaikille!
Itähki, coco 32+0
 

Yhteistyössä