Maaliskuun Muruset 2012 *Tammikuussa*

ihanaa ja pelottavaa, kun ensimmänen vauva jo maailmassa. mutta tätäkin kautta sylin täydeltä onnea koko perheelle :flower:

linea negra on tullut kumastakin, mutta aika haalea nyt pojasta.

ehkäsyä ei olla harkittu ottavan käyttöön synnytyksen jälkeen. mut pitää kysyä mieheltä vielä mitä mieltä on asiasta synnytyksen jälkeen. esikoikoisesta alkoi kuukautiset 3-4kk synnytyksen jälkeen, et siinä on hetki aikaa miettiä.

äänestämässä käytiin jo ennakkoon.

rinnat on täälläkin arat. viimeks kun peuhattiin niin jouduin sanoon miehelle et kaikkialle muualle voi koske paitsi rintoihin :D, kosketus oikeen viilsi.
 
oih! satuuulle erittäin paljon onnea pienestä tytöstä!:kiss:
tästä se tosiaan lähtee, uskomatonta et on jo lähdöt mukamas niin lähellä, ei oikein osaa millään sitä sisäistää.

ehkäisy varmaan pilleri linjalle meen... oon aatellut kierukkaa vasta sitten kun on täysin varmaa ettei enempää tuu sen verran arvokas se on.

äänestäminen ei käydä, ei ole ollut meidän juttu. tulee se kuka tulee...

rinnat ovat tulleet myös kosketusaroiksi, olivat alkuraskaudessa sen jälkeen helpotti ja nyt taas, onkohan maito nousemassa.

pepper& mussukka 34+4
 
ehkäisy, ei mitään tietoa.. ei ollut tässä välissä mitään muuta ku imetys ehkäsynä,ja toimi meillä ainakin niin kauan kunnes se loppui tietty :D pillereitä en muista ikinä ottaa,kierukat vähä mietityttää ja mitään kapseliakaan en haluais..

tänään aattelin väsätä jotain oikein kunnon herkkuruokaa,mmm.. paistia ja varmaankin kermaperunoita,nam !


sunniee ja vv 33+5
 
ehkäsystä vielä... ehkäsylaastari vois olla kans yks vaihtoehto.. ei tarvis aina muistaa. Kaverilla oli joskus ja se kyl kehu helppoutta ja sitä ettei tarvinnu muistaa mitään eikä "asennella" mitään vekottimia :D

satuulle onnea!!
hui kamala!! En mä oo ajatellu synnyttää vielä aikoihin.... pelottavaa :D

Pitäs alkaa lähtee äänestämään ja sit porukoille synttäribileet vol 2.. onneks nyt on vaan ihan pienet bileet.

pikkumökö + paavo-pesusieni 32+1
 
ehkäisy: kai mun on kierrukka laitettava hormonaalinen ehkäisy ei ainenkaan pillereiden muodossa sovi minulle... mä en edes osaa ajatella onko lapsiluku tässä vai mitä siitä pitäisi varmaan mieheni kanssa keskustella.( Kai senkin mielipide olisi ihan hyvä ottaa huomioon :D )

Kaksi kokonaista yötä nukuttu hyvin ja sokeritasapainoilua harrastettu, kyllä mulla ei oo varaa pieneenkään herkutteluun kun sokeritasapaino järkkyy. Onneks himot on laantunu ei oo enää pakkomielle herkutella ja ruohalukin on heikentynyt. Toivottavasti seuraavalla neuvola kerralla lupaa hyvää :) Ei tartteis painoa enää tulla ei kyllä olis haitallista jos sitä vähän olisi lähtenytkin pois päin.

Minnarun&pikku-ukko 33+5
 
Metta
Moip kanssaodottajat!

Jos sallinette, niin änkeän vielä uutena odottajana pinoonne mukaan ennenkuin odotusaika vallan loppuu. :)

Laskettuaika on 10.3 ja odotuksessa on 3. lapsemme. Isot siskot odottavat jo malttamattomina pikkusiskoa tai -veljeä.

Raskausaika on sujunut pienen osalta hyvin, mikä tietenkin tärkeintä. Itse voin aina todella pahoin raskaushormonien vaikutuksesta. Tässä raskaudessa oksentelua riitti puoliväliin saakka ja nyt olen saanut olla niin onnekas, etten ole enää puolivälin jälkeen oksennellut. Kuitenkin jatkuva etova ja oksettava olo on läsnä, joka saa olon tuntumaan kaikkea muuta kuin reippaalta. Mutta mitäpä ei kärsisi pienen ihmeen ensitapaamista odottaessa. <3

Vielä olisi yhdeksän päivää töitä ennen äitiysloman alkua. Kummallisen hitaasti ovat työpäiväntunnit alkaneet kulua.. ;)

T: Metta ja pieni 33+2
 
Äitiysloma!:attn: Mahtavaa.. Enää 5 viikkoa laskettuun aikaan..

Ehkäisy En ole kyllä vielä edes ajatellut, mutta luultavasti pillerit tai rengas.

Satuulle paljon onnea ensimmäisestä prinsessasta pinoon! Tästä se lähtee..=)

( . ) Viime viikolla oli sekä neuvola että polikäynti, kaikki ok. Edellisellä viikolla huolestuttaneet virtauksetkin oli tasoittunut ja kaikki näytti olevan kunnossa. Kokoa jantterilla oli n. 2.3kg eli näyttäisi olevan sen saman 3.6kg syntyessään kuin isoveljensä. Oma olo alkaa olla tosi tuskainen hetkittäin, kohdunsuulla tuntuu erityisesti illalla niitä inhottavia vihlasuja, välillä niin että hiki nousee pintaan. Kohdunsuu kuitenkin kortin mukaan kiinni, vaikka sanoi että sormen kärjelle auki. Kanavaa vielä piiiiitkät 3cm jäljellä.. Kaikista supisteluista huolimatta siis tukevasti yhdessä kasassa!

Jotenkin olo alkaa olla jo malttamaton, tulisjotulisjo! Toisaalta parempi vaan vielä muutama viikko kasvaa tuolla nahkan suojissa niin onpahan sitten valmis maailmaa valloittamaan..

Mahtaakohan synnäriltä saada vielä sen Liberon violetin kassin kotiin lähtiessä? Sellanenkin kävi mielessä..

Mutta ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!:flower:

Tea ja J-poika 35 *poks*:heart:
 
Metta
Onnea Satuuulle, joka on jo saanut pienen nyytin ihasteltavakseen. :)

Lapsiluku: Kunhan nyytti on turvallisesti tuhisemassa kainalossa, niin perheemme on täysi viisihenkisenä. Nähtäväksi sitten jää, kuinka pahoin vielä tulevaisuudessa kuumeilen.. ;)

Ehkäisy:
Tuleva ehkäisykeino on vielä avoin. Kenties hormonikierukka, jonka sopivuudesta itselleni olen hiukan epävarma, tai jokin muu pitkäkestoinen ehkäisy. Tulevaisuudessa joutunee miettimään myös vasektomian tai sterilisaation mahdollisuutta. Vielä en hormonihuuruissa ole kykenevä moiseen päätökseen. Huih!

Kovin jo odotan äitiysvapaan alkua, jotta saan puuhastella pienelle kaiken valmiiksi odottamaan syntymää. Lisäksi odotan päivittäisiä kävelyretkiä talvisissa maisemissa päivänvalossa. Toivottavasti vointi säilyy niin hyvänä, että jaksaa/pystyy touhuamaan toivomallaan tavalla.

T: Metta ja pieni 33+2
 
Tervetuloa mukaan Metta :wave: Kiva saada tänne lisää porukkaa jakamaan viimeisten viikkojen oloja, mietteitä ja jännitystä.

Ehkäisy: E-pillerit tulee käyttöön ja jos imetys onnistuu niin sitten sen aikaa vissiin minipillerit vai mitkä lie. Esikoisesta aloitin Femodenit melko pian kun en imettänyt kuin sen viisi viikkoa. Niissä vaan on aina se hemmetin muistaminen. Joitakin vuosia käytin Nuvaring-rengasta joka oli tosi kätevä, mutta mulla se lisäsi hiivainfektioita ja palsin lopulta pillereihin. Kierukkaa vähän vierastan ajatuksena.

ON:
Eilinen ilta oli ihan tuskaa kun ilmeisesti närästi, supisteli, menkkajomotti ja jalkoja kolotti. Vaikea määritellä mikä oli, mutta olo oli kamala. Rennie ei auttanut, mutta Panadol sitten sen verran, että sain nukahdettua. Yön nukuinkin sitten melko hyvin, enkä herännyt edes lonkkien takia.

Viikon päästä on neuvola ja sitten 14.2 lääkäri. Mielenkiinnolla odotan mikä on alakerran tilanne lääkärissä. Sen verran on noita harkkasuppareita ja jomotuksia ollut ja kun esikoisen perässä tulee kuitenkin juostua päivät pitkät.

Sipsunen & pikkusisko 32+3:heart:
 
se kassi oli vihree ainakin 2010 =D heh,mutta joo tottakai ne kassit on edelleen jaossa . me saatiin vielä iso laatikko pampersiltakin sillon elokuussa 2010 kun oltiin synnärillä :)

tervetuloa Metta !


mulla ois huomenna nyt sitten sokerirasitus ison sf-mitan vuoksi. tuli siis lähete kokoarvioon,ja vaativat että ensin katsotaan sokerit,josko oisivat syynä isoon vauvaan ? ja pelkopolille menen myös huomenna. molemmat ovat TAYSsissa joten siellä vietän sitten 8-13 :D onneks sain esikoiselle mummin hoitamaan niin ei tarvii isin olla pois töistä koko päivää :)

huomenna poksuu täälläkin jo taas ja alkaa rv 35,mahtavaaa :p


sunniee ja vv 33+6
 
Lämpimät onnittelut Satuulle:flower:

Tänään olis pitäny olla neuvola, mutta terveydenhoitajamme on saikulla ja huomiseksi on saatu vasta sijainen. Huomenna siis niitä kuulumisia. Toivottavasti saan kuitenkin viimein sen lähetteen.

Täälläkin on ollu hieman tukala olo. Supistellu, kiristelly ja jomotellu. HUOH, en malta odottaa että pikkunen syntyy ja pääsee olemaan taas omaitsensä.

Ehkäisyksi olen miettiny sitä hormoonikierukkaa. Pillereitä en muista syyä ja kumin kans on vähän nihkeää värkkäillä. Nuvaring on mulla kans joskus ollu, mutta tosiaan hiiva oli aika usein sillon vieraana...

Naapurinneiti ja Lennart 32+3
 
Vihree liberon kanssi mekin saatiin 2010 Heinäkuussa. :) Ja pampersin laatikko myös.

Tuleeko muilla kivuttomia supistuksia yleensä kuinka usein? Mä huomasin eilen ja tänä aamuna et niitä tulee aika usein nyt kun touhuan esikoisen kanssa ja välillä ihan makoillessakin.. Onkohan niihin mitään rajaa kuinka usein tai kuinka monta päivässä niitä sais tulla ettei oo vielä huolta? Jostain luin et kivuttomat supistukset harvoin johtaa ennen aikasiin synnytyksiin. onhan noita kivuttomia supistuksia tullu jostai +20 viikoilta asti sillon tällön, ettei ne nyt uutta oo... ei nuista nyt varmaan nii huolta oo vielä. Aattelin kuitenkii tänää ottaa varuiks vähä rennommin tytön kanssa kun mieskin lähti reissun päälle ja palailee vasta huomenna takas..

Aattelin tänään vihdoin kerätä listaa ylös mitä synnärille tarviin mukaan nyt kun se on tehty ja kotiin tulo vaatteet pienelle kassiin laitettu nii tuskin tarvii minnekään vielä pitkillee lähtee.. :D Ens viikolla on neuvola et kysäsen varmaan viimestää tuolla mielen rauhan vuoksi sit nuista supistuksista. ja siitä seuraava käynti oiskii lääkärineuvolakin, et viimestää siellä kahtoovat onko muutosta tullu..

mine88 + juniori 31+6
 
kivuttomia supistuksia tulee ehkä 10min välein... ei tietenkään 24/7 mut useemman tunnin päivässä. ja sit jos tekee vähäkin jotain ni ne alkaa sattuu etenkin selän puolella.

Mulla on viikossa olo "huonontunu" ihan älyttömästi -liekö johtuu siitä et ku ei oo ollu töissä ni ei oo tullu liikuttuu niin paljon. Kaupalle käveltiin ni tuntu et oon ku mikäki norsu, matka kesti ikuisuuden ku jalka ei vaan noussu ripeemmin ja jotenki tosi tukala olo. Olin tosin tehny jo lumityöt siihen alle mut silti. huomista töihin paluuta odotellessa...

Sitten menin lupaamaan poitsulle et tehdään laskiaispullia ja sit kaupassa ei ollu niitä valmiita pullia ni jouduin väsää pullataikinan..ei ois millään jaksanu mut ei voinu tuottaa toiselle pettymystä -melkein jo suunnittelin 10km päästä lähteväni ostamaan niitä valmiita mut sit aattelin et ehkä mä nyt vaan koetan saada tän laiskuuteni kuriin ja alan askartelee :D

Kuka se olikaan se facebook vastaava... jos mäkin vihdon siihen meiän ryhmään liittysin...

pkkumökö + pp 32+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Onko täällä muuten montakin elokuussa 2010 synnyttänyttä? FB:n puolelta vaan huomasin et aika monen esikoinen ois sen 1v5kk nyt.. :) Meillä siis 14.8.2010 syntynyt esikoinen. Ja juu, sillon sai sen vihreen liberon kassin synäriltä. pampersin laatikkoa ei kyl saatu. :O

Supistuksista.. Täällä alko lauantaina supistelemaan ekan kerran vasta ja siitä asti niitä onki nyt kyl tullu aika paljon. Välillä ihan jopa 10min välein, varsinkin autolla ajaessa tulee usein kun täristää. Ei niit voi mitenkään kivuttomiks sanoa, mut ei nyt mitää kovin pahojakaan, ei siis mitään oikeisiin supistuksiin verrattuna, mut sellasta menkkakipumaista ja kestää 10-20sek kerralla. No, perjantaina on neuvola. Täytyy siel asiast jutella.

Hirveä flunssa ja yskä täällä ollut nyt viikon kohta jo. Sais alkaa helpottamaan. Nikollakin ollu antibiootit keuhkoputkentulehdukseen ja se mullakin varmasti on, mut katon jos menis itellään ohi kun haluu viimiseen asti noit antibiootteja välttää nyt. Mä oon muutenkin huono syömään yhtään mitään lääkkeitä, panadoliakin otan vasta kun on ihan pakko.

Jos menis koitaa saisko otettua pienet päikkärit.. Riippuu ihan miten toi laps nukkuu.. Nyt kun on silläkin kova yskä ollu niin menee välil ihan plörinäks päikkärit..

Chevanne 30+2 ja Niko 1v5kk
 
harkkari suppareita tulee useasti päivässä aamusta iltaan, eikä tarvi edes tehä ihmeempiä nii niitä vaa tulee... monesti on myös pientä särkyä mukana. olen mietiskellyt et onkohan tehnyt jo mitään tuhojaan tuolla alakerrassa, varsinkin lauantaina kun oli sauna päivä, (nyt vähän intiimisempää asiaa) pesin alapäätä nii samalla kokeilin et tuntuuks jo mitään erilaista nii mun mielestä ei enää tuntunut jotenkin toi alapää oli jo erilainen... mut en oo lääkäri ja sillekin aika vasta ens viikon to.
olishan jotenkin mukavaa jos ajoissa tulis eikä matkis sisaruksiaan mut tavallaan sais tulla vasta lähemmäs maaliskuuta, en jaksa näitä synttäreitä synttäreiden perään olis edes yks kk välissä hengähtää.

huomenna on neuvola saa nähä osaako se sanoa mitään.

tänään kävin sit hankkimas viimoset tavarat mitä pikkunen tarvii heti kotia päästyään.
nyt on vaipat, topseja navan puhdistamiseen, tutteja, tuttipulloja (jotka mies saa sit sterilisoida kun olen sairaalas), kosteuspyyhkeitä joilla on helppoa ainakin aluks pyyhkiä pienen pylly, ei tarvi roikottaa hanan alla. kosteusvoide.
eiköhän siinä ole ne tärkeimmät, vielä tietenkin apteekista napaan se septidin puhdistusaine.
pinnasängystä en osaa vielä päättää et kootaanko se jo ennen sairaalaan lähtöä vai kokooko mies sit kun olen sairaalas nii ei tarvi tyhjää sänkyä toljotella. vaatteet on valmiina oottelemassa lipastossa nätisti.

tämmösillä tänään

pepper& mussukka 34+6 (hui, huomenna taas poksutaan):heart:
enään puuttuu sairaalakassi... pitää kattoo mitä se lääkäri sanoo kun vihdoin ja viimein sit pääsee sille...
 
tänään toinen pesukoneellinen pyörimässä vauvan tarvikkeita. pikkuhiljaa alkaa saamaan jotain aikaseksikin. mies jo naureskeli kun olohuoneeseen kaikki pestävät kärräsin et meinaako jo ruveta synnyttään, no siihen kun tokas et joko mä teen tän nyt tai sit sä teet sen kun mä en enää pysty, niin hiljeni mies.
tulipa siinä samalla huomattua et kyllä pitäs pienellä vaatetta piisata, mä olen koko ajan ollut huolissani et sillä on liian vähän vaatteita.

päätä särkenyt aamun ja oksettava olo. taidan takas sovalle hötkäyttää itteni.

ehkäsy laastari oli mulla monta vuotta käytössä, kun en pillereitä muistanut syödä. ihan kätevä kapistus, vaihto viikon välein. ainut miinus laastari suht iso. oisko 4x4cm joten kesällä vähissä vaatteissa sai vastailla kysymyksiin. mä yleensä pidin sitä käsivarressa niin nikotiinilaastariksihan sitä kaikki luuli. ja jos tiesin et seuraavalle viikolle kovasti hellettä ym. niin pakaran laitoin. saunomisista, uimisista alkoi reunat repsottaan, mutta pysyi hyvin paikallaan.

m+e 33poks poks
 
Meill kans poika syntyny 10.8.2010 :) Ja oliko vielä joku kolmaskin jolla oli samana päivänä syntyny muksu..

Nyt ois pullat paistettu ja osa jo syötykin -ai mikä possu??!! Pakko ehkä lähtee viel vähä "lenkkeilee" ni ei mee ihan mässäämiseks..
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee

Yhteistyössä