Maaliskuun Muruset 2012 *Tammikuussa*

juu, on tää ikävää et ihanasta aktiivisesta palstasta on tullut näin kuollutta. tääl olis ollut mahtavaa porukkaa jonka kanssa jännäillä näitä loppumetrejä... tosi kurjaa et face veti populan puoleensa... ite käyn monta kertaa päiväs kattoo olisko tullut jotain mielenkiintoista mihin kommentoida, mut ei sitä itekään koko ajan keksi jotain...

pepper& mussukka 35+2

kun vk 36 poksahtaa käyntiin nii tällä mammalla alkaa operaatio häätö tosin ei se ole noitten kahen edellisen kanssakaan toiminut.;)
 
Laretzki
Vähän ollut hiljaiseloa, kun tuntuu ettei millään jaksaisi mitään.
Voisin tosiaan nukkua vaikka kuinka paljon. Mutta ihan rehellisesti olen sitä mieltä, että mieluummin näin päin kuin jo sitä etukäteen valvomista ja "vauvan hoitoon valmistautumista". Neuvolassakin sanoi, että on kyllä harvinaisempaa loppuraskaudesta olla väsynyt ja nukkua hyvin. Kun täällä menee sellaset 10-11 tunnin yöunet ja päälle parinkin tunnin päikkärit.

Kävinpä muuten tänään neuvolassa:
-Painoa tullut 505g viime perjantaista
-RR 139/71, pissa puhdas, Hb 128 (otettiin kun sanoin olevani niin väsynyt)
-Sf 34 cm; menee keski- ja yläkäyrän välillä tällä hetkellä, RT oli ja jotain yläaukileen kohdalla olemisesta puhui, sykkeet vauvalla 155 ja edelleen oli sitä mieltä että kolmikiloiselta vaikuttaisi. Viikon päästä selviää mitä äitipolilla sanovat painosta :)

Tuli kaivettua myös jumppapallo esiin. Tosin pumppua ei ollut, joten jouduin puhaltamaan sen ja voitte kuvitella miltä näytti kun mä puhalsin täydempää pallo kontallani :LOL: Tarvii hommata pumppu, toi ei meinaa vielä oo tarpeeksi napakka. Jos se vaikka sen päällä istuskelu edistäis sitä vauva laskeutumista ja oikeeseen asentoon asettumista. Mä oon meinaa jo niin korviani myöden täynnä tätä mahaa ja hitautta. Ja kun maha ottaa tällä hetkellä joka ikiseen paikkaan kiinni, vaikka kuinka on muka ottavinaan tarpeeksi tilaa.

Lare ja Spyro 35+5
 
Mäkin olen suunnitellut häätämisen aloittamista kun poksuu 37+0 vaikka taitaa olla niin, että vauva tulee sitten kun on itse valmis tai kun mun kroppa on valmis. Petyn vähän kyllä jos yli menee kun esikoinenkin tuli laskettuna.

Mariaja: Mäkin alan olla niin täynnä tätä raskautta, kömpelyyttä ja hitautta ja toivon vaan viikkojen kuluvan vauhdilla.

Lare: Mä olen kanssa miettinyt tota jumppapalloa. Mulla ei sellaista ole, mutta voisi olla hyvä hankinta. Onhan sille sitten käyttöä muutenkin.

Mä kanssa törmäilen mahan kanssa ja olen huomannut, että kun koitan olla törmäilemöttä niin olen tullut taklanneeksi esikois-paran sitten ahterillani kun pyörii tuossa jaloissa :D

Sipsunen & pikkusisko 32+6
 
Tänään pesin ensimmäisen koneellisen vauvan vaatteita! Iiiks, miten pieniä ne vaatteet ovat! :heart: Ajattelin käydä ostamassa vielä pari 50cm bodya, koska sen kokoisia vaatteita ei juurikaan ole. Siis me saatiin suurin osa vaatteista sukulaisten lapsilta ja itse ostettuja (eri kokoisia) on ehkä muovikassillinen.

Sitten tänään piti käydä ostamassa käytetyt matkarattaat todella halvalla, mutta myyjä oli valitettavasti kerennyt myydä ne jollekin toiselle. Nyt illalla alkoi harmittamaan todella paljon... Käytiin myös kaupassa ja ostin sellaisen jäätelöpikarin, joka on todellista herkkua. Noh, kotiin tullessa sitten huomattiin, että se on jäänyt sinne kaupan kassalle. Enkä yleensä ikinä lähde kaupasta ennen kuin olen tarkastanut sen hihnan. Itkuhan tästä sitten melkein tuli... Ei mennyt ihan tämä ilta putkeen, vaikka aamu ja päivä meni niin mukavasti.

Maha törmää aina jääkaapin ja muidenkin ovien väliin. Jotenkin sitä ei vaan tajua, että edessä on tuommoinen uloke.

Häätämistä en ole edes pohtinut. Tulee, kun on tullakseen. Ainakin tällä hetkellä vielä näillä mielin, vaikka voihan se viikkojen edetessä vielä muuttuakin.

Ai niin, etsiskelen tällä hetkellä (helppoa) neuleohjetta vauvalle tuleviin housuihin, myssyyn ja tumppuihin. Lankana Novitan Wool. Jos jollain on vinkkejä hyvistä ohjeista, niin otan niitä mielelläni vastaan :)

Kirskis ja Kaiku 33+2
 
Taitaa olla liikkeellä tuota omaan ruhoon tympääntymistä... mie soitan huomenna neuvolaan en ymmärrä näitä kipuja en muista tämmöisiä olleen ennen ja oon ihan rampa ja epäilen että miuta supistaa.... vastahan tämä kolmas raskaus on ni onhan se hyvä et tässä vaiheessa selviäisi mitä harjoitus supistukset on...

Joo ei kovin vilkasta oo käyn kyllä lukemassa muutamankin kerran päivässä mut aina en jaksa kommentoida... Face on oikeastaan auki aina. Mutta kyllä yhä pidän tänne kirjoittelusta jotenkin helpompi seurata.

Kolme päivää yksin näiden lasten ja koirien kanssa ja tietysti toi pakkanen nous just nyt ja oon joutunu tulia pitämään kun tämä meidän talohan lämmitetään puukattilalla onhan sähkövastuskin käytettävissä mut kalliiks tulee sen käyttö. Näissä kivuissa tän rumban pyöritys on ollu haaste ja miun hermo ei oo ollu ihan niin hyvä kuin olisi ehkä hyvä ollu olla... eilinen ilta meni itkiessä.

Ja miulla on hieman murhetta tuon esikoisen kanssa, eilen iltana se itki kun hänellä ei oo semmoista bestistä joka olisi hänen kanssa välitunnit aina ja haluaisi leikkiä ei vain riehua ja painia... no tänään sitten selvisi että yks ihan pirun herja tyttö jonka koti olot ei oo ihan parhaat ni oli kuristanu poikaani ja haukkunu nynnyks... voi kun mun tekisi mieli mennä ja puuttua. Aloitin asian hoidon sillä et laitoin opettajalle viestiä kun koulussahan nämä on tapahtunut ja jos ei lopu ni menenpä tytölle suoraan puhuttelua pitämään. En mie muista et meidän aikoina olisi toisia kuristettu. Mie oon itse kamalan ankara kasvattaja ja vaadin lapsiltani aivan kamalan paljon ja tiukat säännöt kuinka toisia kohtaan käyttäydytään ei tönitä lyödä ei haukuta ei puhuta pahaa ni sitten on näitä lapsia joille ei oo kotona opetettu mitään ja sitten ne häiriköi koulussa ja aiheuttaa pahaamieltä !!! ihanasti yksi poikani kaveri oli ilmoittanu tänään sille tytölle et kuule en oo enää sun kaveri... poikani kaverin äiti oli paljon kuullut pojaltaan sen tytön käytöksestä miten se on koulussa uhkaillu jne. muita lyövänsä turpaan jne. ja tosiaan kyse tytöstä. Onhan sillä lapsella varmasti pahaolo jostain syystä mutta toivottavasti puuttuisivat nyt sen käytökseen. Mie oon aina ollu ylpeä lasteni käytöksestä ni harmillista et tavallaan he joutuvat kärsimään miun kasvatuksesta...

Mut sanoin pojalle et jos töniminen jatkuu ni tönäse takaisin, ja sano takaisin että ei oo mitään syytä alistua.

Minnarun&pikku-ukko 34+1
 
Jumppapallo mies täytti mulle tänään kun pyysin,että sais vauvaa vähän paremmin lähtökuoppiin,edelleen heiluu pää tuolla lantiossa,ja ois kiva jos vaikka kiinnittyis kunnolla niin vois alkaa häätään ulos sit kolmen viikon päästä :D esikoinen meni 12päivää yli ja toivon niin sydämeni pohjasta ettei sinne saakka tarvis nyt ootella !!

mä kyllä käyn täällä päivittäin lukemassa ja yritän kirjotellakin mut on ollut niin vähän täällä juttua ettei tiedä mistä puhuis? :)


mut siis tänään neuvolassa käyty :

34+2

RR 120/60
painonmuutos 350g/vko eli n. 13kg tullut
vauvan syke 140
sf-mitta 34,5cm
hb ei mitattu ja pissa puhdas

kahden viikon päästä on sitten viimeinen lääkärineuvola ja samalle viikolle taitaapi osua se kokoarvio synnytyssairaalaan :) eli rv 36+ jotain

mä törmäilen mahan kanssa millon mihinkin,kaapin oviin,poikaan :D ja ainakun tiskaan koko maha on litimärkä ja sama leipomisessa,maha täynnä jauhoja !

sunniee ja vv 34+2
 
Jumppapallo piti hankkia tänään, ku fb:n puolella sitä niin kehuttiin. Sen päällä oonki päivän pomppinu, niin että jos on sattunu joku naapuri näkemään ikkunasta sisälle, niin on voinu käydä mielessä että meillä touhutaan jotain ihan muuta :D Toivotaan että vauva laskeutuis, on niin tukalaa välillä ja mihinkään ei taivu.

Häätö aloitetaan kyllä täälläkin parin viikon päästä. Alan olla jo ihan täynnä tätä raskautta. Tai ei raskaudessa mitään, jos se ei aiheuttas noita samperin kipuja joka paikkaan. Varsinki alaselkä on välillä tosi kipee, ja jos vähänkään pidempään on jaloillaan, niin tulee kipeemmäksi. Eikä varmaan sekään auta asiaa että päivät istuu. Ei vaan uskalla oikeen kävelyllekkään lähteä jos rupee supisteleen. Noh, parin viikon päästä kävelen niin paljo ku jaksan ja pystyn :)

Maha on täälläkin aina märkä tiskaamisen jälkeen ja jauhoissa leipomisen jäljiltä. Ja sit mun osumatarkkuus on vissiin heikentyny raskauden myötä, koska ruokalistakin tuppaa löytymään mahan kohdalta :D Tavaroita on v***umainen nostella lattialta ku ei taivu, ja kenkien laittaminen, plaah! Kohta taidan vaan ruveta potkimaan tavarat eestä pois jos jotain tippuu.

Pätkis 33+5
 
Kenelle sitä pitikään laittaa viestiä, jos sinne facen puolelle aikoi? Tulisiko sitä siellä kirjoiteltua useammin:ashamed:

Meillä vauvanvaatteille lipastot haettu ja toinen saatu kasattua. Kukakohan vielä raivaisi niille tilan ja samalla hukkaisi puolet sen huoneen tavaroista, jonne ne on menossa..Se huone on enemmänkin romuvarasto:$

Vanhat vaunut myytiin keskiviikkona ja lauantaina matka Hesaan uusia vaunuja katsomaan. Netistä tilataan ja luvan olen saanut tilata heti, kun sopivalta tuntuu..

Kaukalon voisi tässä parin viikon sisään käydä hankkimassa...ja vauvanvaatteet lähtee heti pesuun, kun nuo lipastot on paikallaan..itse olen yrittänyt neuloa vauvalle vaatteita ja touhuta kaikenlaista. Kirppikselle olisi menossa kamaa ja niitä olen hinnoitellut tässä pari päivää. Ja kironnut tavaran määrää:mad:

Huomenna mennään äidin kanssa hankkimaan vauvalle tarvikkeita. Ajatus vauvasta alkaa tuntua läheisemmälle ja sitä aikaa odotan..En ole ajatellut kyllä mitenkään erityisesti vauvaa alkaa häätämään..edelliset ovat syntyneet aika lailla laskettuna aikana. Olemme vielä risteilyllekin lähdössä helmikuun puolessa välissä, mukavaa!

Osaako kukaan muuten sanoa, mistä saisi ostettua vauvanharjaa? Sellaista samanlaista, mikä on äitiyspakkauksessa? me kun emme sitä ottaneet ja edelliset harjat on jo myyty..Prismassa ei ainakaan ollut kuin jotain muovisia, kauheita:(
 
Ainiin! Vauvanvaatelipasto on vihdoin maalattu \o/ Voi jestas mä olen reipas :D Mitään muuta ei ole kuin aikaa, mutta ei saa aikaiseksi :p

Jumppapallon kävin mäkin ostamassa,kun fb:n puolella jutskattiin, aivan ihana vekotin! Mies saa töpsytellä vihree jumppapallo kainalossa mun kanssa synnyttämään, koska mä haluan sen mukaan. Tarviiko edes sanoa, että mies ei innostunut ideasta ;)
Jumppapallon lisäks kassiin pakataan kauratyyny, vissiin osastolla on semmosia, mutta mieluiten käytän omilla bakteereillani varustettua.

Mulle ei taas tuu uni, närästää, pissattaa ja vauva vetelee haaraperushyppyjä! Mies nukahti alle minuutin, teki mieli kaikessa katkeruudessani herättää se, mutta tyydyin tulemaan koneelle :p

Mariaja & Tyllerö 31+3 (ihan kohta +4)
 
Ärsyttävää, tökkii koko kone ja netti...

Vaikka mäkin FB:N puolella enemmän aikaa vietän, ni täälläkin käyn joka päivä lukemassa, vaikken hirmu usein kirjotakkaan...Mut siinä asiassa on kyllä laiskuus mukana =))

Jumppapallo multa löytyy kotoa, tarvii varmaan kanssa alkaa käyttää sitä kun niin monet sitä täällä kehuu..Se vaan kaipais vähän ilmaa lisää. Se on ollut nyt lähinnä tytön pomppupaikka ku itsellä ei oo käyttöö ollut :))

Mäkin olen ajatellut et 37 viikolla vois alkaa tekee häätöyritystä, ei jaksais enää yhtään tätä närästystä ja et aina sattuu johonkin eikä oo ollenkaan hyvä olla.
En oo nyt kans uskaltanut oikeestaan lainkaan lenkkeillä ku heti supistelee niin paljon, mutta sitten voi alkaa hyvillä mielin lenkkeilee.
Tiistaina on lääkärineuvola, ni näkee et josko olis tapahtunut jotain muutoksia, mutakin kun se kohdunkaulan pehmeneminen..

Mulle iski keskiviikkona okstutauti ja se aiheutti kyllä kans aika lailla kovat supistukset...Ihan koko päivän supisteli ja aivan kauhee selkäsärky sit niiden myötä. Mulle jo äiti sano et oli ihan varma et lähen synnyttää.
Vieläkin on vähän heikko olo sen jäljiltä kun maha ei kestä kunnolla vieläkään ruokaa. Jospa jo ton taudin osalta tänään helpottais.

Taidan mennä vielä hetkeks nukkumaan, kun siihen nyt mahdollisuus vielä hetken.

Jenduka ja 35+1
 
POKS rv 35 ja ensimmäinen äitiysloma päivä startattu kello 05! :)
Toisaalta olis ihan kiva jos rytmit pysyis samassa loppuun asti niin nähtäis miehen kanssa edelleen normaalisti kun nähtäis aamulla ja illalla.
Mutta katotaas vaan kun eka maanantai koittaa ja pitäs viikonlopun jäljiltä herätä aikasin niin voi olla että vastus jäädä peiton alle on liian suuri ;)

Mä en ole siirtynyt faceen, mutta jotenkin ollu niin tasasta tässä että ei oo oikein ollu mitään mainittavaa. Yöt nukun hyvin, melkolailla yhteen putkeen sen 8-9 tuntia. Muutaman kerran herään kääntämään kylkeä, mutta uni tulee heti uudelleen. Ei oo kolotusta, eikä suppareita eikä minkään sortin ongelmia. Lenkit on lyhentyneet, mutta nyt kun on aikaa niin ajattelin tehdä muutaman päivässä. Leuhkia nyt tässä sitten kun muut on jo ihan kypsänä :( Oon myös niin pessimisti ja lähes varma siitä että koska nyt pääsen näin helpolla niin jotain ikävää tulee vielä tapahtumaan..

Koiralle pitäis sitä lopetusaikaa varailla. Oon parkunu sitä viimesen kuukauden ajan enemmän tai vähemmän joka ilta ja nyt alkais riittää. Tää ahdinko kestää tasan niin kauan kun tietää että sen aika on ihan kohta. Parempi se on vaan hoitaa äkkiä pois päiväjärjestyksestä, kerta se kuitenkin on edessä. Jos tänään varais niin ehtis vielä viikonlopun tehdä sen kanssa kaikkea mistä se tykkää.

Ens tiistaina on taas neuvola ja siitä viikon päästä se lääkäri, mitä lie siellä nyt tehtiinkään sitten :)

T:Memssi ja Pikkis 35
 
huomenta!
mun rymit on mennyt ihan sekaisin, valvon myöhään yöllä kun ei vaa nukuta ja sit aamulla ei jaksais millään nousta 8:n aikoihin ylös kun lapset herää, jossain vaihees päivää varsinki kun muksut hiljentyvät kattoo piirettyä mä sammun vähäks aikaa sohvalle.

minnarun kurjaa mitä sun poika on joutunut kokemaan koulussa, toivottovasti asia menee eteenpäin, hyvä et joku toinenkin äiti on tietoinen asiasta nii ehkä sen käytökseen aletaan puuttua... mulla on myös kauhee pelko et omat lapset joutuvat käymään läpi kiusaamista, itellä on myös periaatteet ettei ketään saa kiusaa, syrjiä vaan kaikkien kaa pitäis yrittää tulla toimeen ja hyväksyä ihminen sellaisena kun on.

jumppapallo ei ole mut lapsilla on semmoset isot pomppupallot millä kesäisin pomppivat pitkin pihaa, pitäiskö täyttää yks semmonen, alkoi kiinnostaa!:p

kävely mitään lenkkeilyy en vois kuvitella alkavani tekee kun jo lasten kaa temmeltelen pihalla nii mun jalat puutuvat tosi nopeasti ja menevät ihan maitohapoille, tulee tunne et on pakko istahtaa, ei ollut mitään tommosta edellisissä raskauksissa, en oikein ymmärrä mistä johtuu, sit ei muista ikinä neuvolassakaa kysyä.: /

mahan kanssa törmäily ihan jatkuvasti ja varsinkin kun napa pullottaa nii se on ekana törmäämäs kaikkeen:D ruokaa kun teen nii alkaa vatsaa kuumottaa kun se on mukana liedellä... tiskaamises vatsa aina litimärkä ja leipomisen huomaa vatsasta, aina kun käy keittiös nii melkeimpä pitää paita vaihtaa sen jälkeen:whistle:
lapset kun heittävät jotain mun jalkoihin nii mä vaa ärisen et luuletteko äiti saa ton nostettua ylös tän vatsan kaa nii ne sit kiltisti aina nostavat sen mulle. olen huomannut hyödyntäväni lapsia monessa asiassa.:D

myrmeliini olen nähnyt kaupoissa vain noita muovisia vauvan harjoja, en sit tiiä olisko jossain netti kaupassa niit toisenlaisia, miksei noi muovisetkin vois olla hyviä...

pepper& mussukka 35+3
 
Hitto, mä olen NIIIN väsynyt. Esikoinen on ollut kipeänä ja valvottanut nyt kaks yötä putkeen ja oon ihan kuollut. Aamulla pitää vielä töihin raahautua, tuntuu etten jaksas millään. Mulla on alkanut tulla vähän kauhun tunne et miten selviän kahden kanssa, jos ees toinen ei nuku öitä! Onneks alussa mies on kotona, mutta entäs sitten kun se palaa töihin..

Mulla suunniteltu sektio jo parin viikon päästä, olisin toivonut et oisin saanut pitää vauvaa sisälläni vähän pidempään, huolestuttaa mm. imetyksen onnistunut, jos toinen on kovin pieni ja väsynyt. Toisaalta ihana päästä eroon raskaudesta, kun on ollut kaikenlaista kremppaa. Viimekskin mulla olotila parani samantien kun lapsi tuli ulos, jotenkin pääkin kirkastui kun ns. ongelmien aiheuttaja oli mahan ulkopuolella. Mulle ei selkeesti raskaana oleminen sovi.

Tää viikonloppu menee vieraiden kanssa, ens viikonloppuna pitää sit tehdä loput ostokset. Toppapuvun ainakin tarvitsisin ja jonkun kypärämyssyn.

Silmät ristissä yritän jatkaa töitä..

Viola ja pikkuinen rv 34+4
 
Viola miks leikkaavat näin aikasin?

ihanaa kun on taas viikonloppu,enemmän aikaa miehenkin kanssa olla kun nuo arki-illat tuppaa menee niin nopeesti että hyvä että kerkee kuulumiset vaihtaa.. mitäköhän se on sitten kahden pienen kanssa =D toivottavasti ei ihan unohdu tuo parisuhde..toukokuussa ollaan kyllä päätetty viettää meidän 3.vuotishääpäivää. lapset hoitoon ja vähän edes yhteistä omaa aikaa :)


täällä kolottaa ja jomottaa niin paljon alavatsaa,että liekö eilisen jumppailut pallon kanssa vähän ees notkistanu paikkoja ja jos vauva vaikka sujahtais alemmas pian ;)



sunniee ja vv 34+3
 
Jumppapallo Siis mikä juttu tämä on? Onko siitä ihan oikeesti jotain hyötyä laskeutumiseen? Ajattelin vaan kun tuo esikoinen ei laskeutunu ennen synnytystä juurikaan, että voisinko oikeasti tehdä asialle jotain?

Violalle tsemppiä! Koitahan sinnitellä!

Törmäily on kyllä kokoaikaista!:headwall: Mies joutuu laittaan mulle kengät jalkaan jos kunnolla kävelylle mennään, kun en itse taivu enää nauhoja sitomaan. Ostin sellaset nastakengät, Icebugit, että uskaltaa vielä liikkua kun nuo lenkkarit on niin pirun liukkaat. Lenkit on tosin sellasia 20min taaperruksia, mutta parempi sekin kuin ei mitään.. Minä olen kohta yhtä pitkä kuin leveäkin!:LOL:

Mutta nyt syömään! Mukavaa viikonloppua mammat!:flower:

Tea ja J-poika 35+4:heart:
 
myrmeliini mä ostin esikoiselle sellasen "oikeen" puisen harjan kuopion carlssonilta, en tiiä sit mistä muualta niitä vois saaha.

Häätämistä minäkii aattelin alotella joskus 37 viikkojen jälkeen. :)

Jumppapalloja meillä on kaksin kappalein, tuolla takkahuoneessa yks täytettynä. Joka nyt on lähinnä esikoisen käytössä ollu kun tuo jumppaaminen vähä jääny. Vois kokeilla ottaa ite sen käyttöön, josko minäkii saisin juniorin laskeutumaa ja kiinnittymää sen avulla. :)

Mahan kanssa täälläkin tömäillään ja leipomisen jälkee pitää putsailla paitaa ettei koko päivää jauhot paidassa kävele. :D

Mine88 ja juniori 32+3
 
Pepper: Mäkin olen hyödyntänyt tyttöä monessa asiassa, varsinkin kun hän niin innoissaan on auttamassa, nostamassa ja kantamassa tavaroita paikasta toiseen. Välillä hän kyllä esim. jotain roskiin tai pyykkikoriin viedessään, ottaa vaihtarin mukaan, että tiedä sitten paljon siitä lopulta on apua :LOL: Mutta siitä on ihan todellista apua kun tyttö mielellään ojentaa mulle tavaroita lattialta.

Kenkien jalkaan laitto sujuu hyvin pitkän kenkälusikan avulla ja saappaat saa tietty vedettyä ihan ilmankin. Nauhoja tulee solmittua jalka vaunujen renkaan päällä, kun kroppa ei taivu ihan vanhaan malliin.

Käveltyä tulee vielä aika paljon, mutta kävellen tehdyistä kauppareissuista olen joutunut jo luopumaan. Eikä mies mua enää päästä yksin autollakaan ruokaostoksille kun ei halua mun nostelevan painavia kasseja. Mä olen siten huristellut vain omille asioilleni tai kävellyt tohon lähikauppaan hakemaan jotain pientä. Kävely ja varsinkin vaunujen työntäminen lumessa saa tätä nykyä aikaan jatkuvasti suppareita. Muutenkin vauva murjoo itseään tonne lantioon niin kipeästi, että pakottaa ihan pysähtymään. Eli aika paljon olen joutunut jo alkaa himmailemaan. Tytön perässä tietenkin on pakko juosta ja puistossakin käydä. Nyt ollaan aika paljon käyty eri kerhoissa, kun siellä tyttö saa purkaa energiaa ja mä pääsen helpommalla. Koiraa olen vienyt enää vaan lyhyitä lenkkejä, lähinnä pissalle. Mies hoitaa sitten sen varsinaisen liikunnantarpeen.

Memssi: Jaksamista koiran kanssa. Rakkaasta ystävästä luopuminen on raskasta ja vaikeaa. Itsekin olen yhden koirani joutunut saattamaan viimeiselle matkalleen ja se oli yksi elämäni raskaimmista päätöksistä, vaikka tiesin ettei vaihtoehtoja ole. :hug: Toisaalta helpotus oli valtava kun tiesin sen päässeen tuskistaan.

Mulla on maanantaina neuvola ja sitten 14.2 olisi lääkäri. Sitä lääkäriä oikeastaan odotan enemmän kun on ollut noita suppareta ja jomotuksia nyt niin paljon. Terkka ei varmaan niihin paljoa mitään sano.

Sipsunen & pikkusisko 33+0 Poks!
 
Viimeksi muokattu:
harja meillä on sellanen puinen ruskovillan harja, ostettu lastentarvikkeesta...tosin aika kauan aikaa sitten..

mahan kaa törmäily juu!!! ja usein. ja tuntuu et maha aina edessä ku ei pysty kurottaa mihkään ku ei yllä ku maha ottaa kii. ja töissä ku tekee pitsaa ni ihan jauhonen ja tiskatessa ihan märkä... paita/työvuorokaan ei riittäis jos meinais et on puhtaat vaatteet...

Mä meinasin et nyt riittää tää työnteko mut käytännön syistä eipä se ihan niin mennykään joten 3 yövuoroo edessä :/ ja sit ens viikolla vielä 2 päivävuoroo ja sit äippis alkaa. Paitsi että nyt mulle sit puskee taas jotai helvetin flunssaa et saa nähdä muuttaako se sit työvuorojen määrää -jos sillon vaikka ois "oikeutettu" sairaslomaan tai lähinnä palveluun.

Muuten ei mitään kummia, väsyttää väsyttää väsyttää ja metrin leka ottassa lähes 24/7... eli iloinen, energinen ja virkeä loppuraskaus...

pikkumökö+ pp 32+6
 
Oi, enhän mä ollut tajunnutkaan, että maaliskuisiin oli jo syntynyt pienokaisia! Onnea Satuuu! Miten ennenaikainen hän oli? Pyyntönä, että voisiko listaan laittaa jatkossa sen, millä raskausviikolla on syntynyt. Kerhoileeko kaikki nyt facessa, vai mikä se Kaksplussan salakerho on, oliko siellä tarkoitus kirjoitella sitten kun vauvat on syntyneet?

Violalle tsemppiä tulevaan!

Mulla on jotain pesänrakennusviettiä ilmassa, kun olen ahkeraan tehnyt ruokia pakkaseen, tarkoitus sitten synnäriltä kotiutumisen jälkeen syödä pakastinta tyhjäksi ja jättää kokkaaminen vähemmälle. Samoin leivon suolaista ja makeaa piirakkaa säilöön, että on valmiiksi vauvan ihastelijoille jotain tarjottavaa. Kun vieraat ei välttämättä huomaa tuoda jos rotinaperinne ei ole tuttu.

Viimeksi tosin vierailut hoitui ensialkuun sairaalassa, kun olin viikon siellä, niin oli kiva kun ystävät kävivät katsomassa. Tuoreiden isovanhempien hösääminen oli vähän liikaa mulle. : / Nyt Taysissa on vieraiden määrää rajoitettu, isovanhemmille on se yksi vierailutunti, isä ja vauvan sisarukset saa viipyä pitempään. Mietin vaan, että jos kaikki menee hyvin, niin eihän tuolla osastolla olla kuin maks 2-3 päivää, niin en sinne välttämättä halua miehen ja tytön lisäksi muita. Ja kotiutua halutaan rauhassa. Niin tehtiin viimeksikin, vaikka kaikkia sukulaisia tämä ei miellyttänyt.

Eikös se äitiyspakkauksen vauvaharja ole ollut muovia jo iät ajat? Mun oma ja mun sisarusten harjat (v. 74 - 80) oli toki puuta :) Kai niitäkin jostain vielä saisi, vauvojen designtarvikekauppoja kun on joka lähtöön. muoks. Ja tulihan tuossa jo ehdotuksia mistä puisen harjan saa.


Pieniä menkkamaisia supistuskipuja(?) on mulla alkanut esiintyä öisin. Paha munkaan sanoa, että millasilta ne supistukset tuntuu, kun esikoisesta tuli raskauden ainoat supistukset silloin vuorokausi ennen syntymää :) Muuten saisin nukuttua, mutta heräilen kääntyessä kyljeltä toiselle. Vessassa ei tarvitse rampata ja iltanärästyskin kadonnut! Viime yönä nelivuotias näki vissiin painajaisia, niin heräsin häntä lohduttamaan. Sain samalla kauhean kylmähorkan, vaikka taloa oli just illalla puilla lämmitetty. Hetkeen en saanut unta vapinalta, mutta lopulta simahdin. Aamulla olo olikin jo ihan normaali.

Viikonloppua ja uutta raskausviikkoa kohti mennään!

Rhonda 35+6
 
Viimeksi muokattu:
Rhonda74, kättärilläkin vierailuaikaa on supistettu, mikä on vaan hyvä juttu! Esikoinen, kun syntyi, mun äiti ja sisko oli jo oven takana odottamassa, kun tulin sektion jälkeen heräämöstä.. =/ Olisi ollut kiva nähdä vauva ensin ihan rauhassa..Meillä oli silloin perhehuone, ja kaverit kävi siellä katsomassa, mistä tykkäsin. Tulivat siis vasta kutsusta. Kuopusta ei käynyt katsomassa, kuin isovanhemmat ja mun sisarukset ja se oli silloin ok. Nyt tekeekin mun äipällä tiukkaa, kun ei pääse, kuin vasta illemmalla käymään, kun vauva kuitenkin syntyy jo puolilta päivin (sektio).. =D

Kuopus (6v) koki jonkin ihmeparantumisen yön aikana! Eilen ei sängyn pohjalta noussut koko päivänä, kuin muutaman kerran vessaan, kuumetta illalla 39.1. Aamulla, kun heräsi kuume tipotiessään ja muutenkin alkaa olemaan kunnossa, kun jaksaa tapella veljensä kanssa.. =D Kiva näin. =)
Itsellä ei onneksi ole tautia vielä näkynyt.. =)
 
Joensuussa verailut on supistettu tasan puolisoon ja isompiin lapsiin, edes käytävälle ei saa tulla muita :/ Vielä 1,5v sitten sai isovanhemmat käydä aulassa kattoo vauvaa ja äitiä mut ei enää. Serkku sai just syksyllä muksun ni mummi ei saanu tulla ees isompia lapsia käyttämään siellä.. Tää kuulemma johtuu siitä salmonella epidemiasta joka oli joskus kesällä lastenteholla ja vastasyntyneiden osastolla.
 
Minnarun Mä tulen aina niin kiukkuseksi jos jotain kiusataan koulussa, tai ihan missä vaan. Toivottavasti asiat selviää ja rauha palaa.

Jumppapalloista on näköjään paljon juttua. Mullakin on pallo vaatehuoneessa, pitäis vissiin saada siihen vielä ilmat pumpattua ja ottaa käyttöön, koska kaikki tuntuvat sitä kehuvan :)

Terveisiä neuvolasta, kävin tänään.
Verenpaineet 124/76, oma syke 91 (mitkä on muuten teidän sykkeet, musta tuntuu että mulla on jotenkin korkeet....)
Paino oli noussu parissa viikossa 800 g
Sf-mitta 28
Vauvan sykkeet 150
Hb 121 (jee, se on vähän noussut! on tässä kyllä rautaakin syöty)

Itellä ei ole mitään käsitystä miten päin tyyppi tuolla majailee. Tuntuu, että liikkeitä paukkuu vähän siellä sun täällä. Terkkari oli tuntevinaan (ei ollut ihan varma), että pää alkais olla tuolla alhaalla, ja sehän olis vaan hyvä juttu se!

Viikonloppu, kivaa! Jouduin keskiviikon pitämään saikkua, kun tiistaina tuli töissä tunne, että ei vaan jaksa. Torstai meni taas tosi hyvin ja olin ihan yli-tehokas. Tänään oltiin sit jo taas vähän viikonloppufiiliksissä... Töitä vielä 2 viikkoa ja sitten äippälomalle :)

Ellura ja Pallura 32+4
 
Kiitoksia tuesta... jotenkin tuo koulukiusaus on semmoinen asia mitä eimiellelään kaikien kanssa jaa :) mut tietysti teidän kanssa :) Opettajalle laitoin viestin ja lupasi ottaa tytön puhutteluun ja lupasi asian ottaa tarkkailuun sanoi että ,muistuttaisin poikaani heti kertomaan hänelle mutta ei kai kukaan kielikello halua olla vai liekkö poikakin haluaa et asia mene pois jos siitä ei puhuta... voi kun voisin mennä itse kovistelemaan sille tytölle ja yleensäkkin kaikille kiusaajille !!! miulla olis sana jos toinen. Mut ollaan huomattu et miunkin luokalta ne kiltit pojat on menestyny elämässään ja hyvin... koulukiusaajilla ei sitten oo menny ihan putkeen. Mut jokuhan lapsella on hätänä kun muita täytyy kiusata.

Voimia sinne sairastelevien lapsien vanhemmille... mie en ymmärrä miten selviäisin jos tähän vielä yöt pitäisi valvoa.

Mies kotiutui eilen ja tänä aamuna klo 7.30 soitti postiauto että miulle olisi pesutorni tullut ja hän toisi sen, siskoni tuli nostamaan sen miun miehen kanssa sisälle ja mies ruokatunnilla asensi koneet käyttö valmiiks ja tuolla ne nyt pyörii ensimmäiset vauvanvaatteet on kohta kaappikuivia :) Olen tosi onnellinen siitä... lipaston siirsin meiän makkariin ja se on nyt aika ahdas... vielä kunn häkkisängyn sinne viritän ni jo on täyttä...no näille neliöille ei voi mitään.

Miut on nyt kivut vallannu ne on joka päiväisiä toivottavasti menisivät ohi pian ja pääsisin jatkamaan pesän laittoa kunnolla seinät pitäisi pestä ja varsinkin haluaisin meidän makkarin jynssätä lattiasta kattoon..

Jumppapallo, autotallissa tyhjänä täytyy tänään hakea se mie luulen et siitä olisi apua noihin häpyluun kipuihin, polttaa aivan kamalasti. En kyllä muista et nuo aikaisemmat olisi tämmöisiä oireita teetättäny.

Huomenna saan muutaman uuden huonekalun ja oon todella tyytyväinen. Sitten onkin kaksi lauantaita kun miulla ja miehelläni on ihan aikuisten menoja ja odotan innolla näen ystäviäni paljon kerta heitolla.

Mukavaa viikonloppua... kyllä tämä taas tästä :) saa nähdä milloin seuraava maaliskuinen näkee päivänvalon tuleeko jo tammikuun puolella vai meneekö helmikuulle :)

Minnarun&pikku-ukko 34+2
 

Yhteistyössä