Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Täällä kans yks marraskuussa syntyny:wave:
Ja näin aikuisiällä olen alkanut pitämään syksystä ja talvesta. Syksyllä on ihana alkaa polttaa kynttilöitä ja käydä lenkillä ihanan kirpakassa säässä. Ja luonto on niin kaunis =) Alkutalvessa on ihaninta kun tulee lumi maahan ja narskuu kenkien alla..oih..

Veriseulan tulokset tuli postissa pari päivää ultran jälkeen ja tulos normaali

Meillä kans tyttö kipeänä ja ilmeisesti ite kans tulossa..on sen verran väsy ja paleleva olo, taidan kömpiä sohvalle peiton alle ja kattoon salkkarit

Katjuska ja lilli 14+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja cherrrye
Kylpylätarjoukset

Tuolta löytyy todella edullisesti kylpyläpaketteja, kunhan ei mene Forssaan :D Siellä ei ole kylpylää samassa rakennuksessa.
Itse oon käynyt Jyväskylän Laajavuoressa ja siitä kyllä tykkäsin :)

Eipä jaksa näin koko päivän työskentelyn jälkeen muuta kommentoida. Kamalasti taas tullut tekstiä :)
jos vaikka tänä yönä ei kärsisi mahakivuista, mikä kyllä tuntuu tällä hetkellä toiveajattelulta.
 
Sipsunen! Mä haluun kans tommosen masutuubin!!!! <3 Kiitos linkistä!
Nii ja mul on kans sydämentykytyksiä :/ Mul kans noita vaarattomia lisälyöntejä ollu ennen raskautta ja näköjää nytki, välil myös tulee semmosia hengästymisiä, mut kuuluu kuulema asiaa ku on paljo keltarauhashormonia se aiheuttaa noita hengästymisiä.. ehdin jo säikähtää :D
 
Heippa! :wave:

Oltiin tänään nt-ultrassa. Jännittti ihan kamalasti, että jos kaikki ei tuolla masussa olekaan hyvin... Mutta oli siellä! =) Huh, mikä helpotus! Pikkupulla se siellä heilutteli meille, kunhan saatiin vaan ensin herätetyksi :heart: Nt oli 0,9 mm ja CRL-mitta 64,5 mm. Mulla on viikkoja menkoista nyt 12+4, mutta tuo Hyvinkään sairaalan kone ei kuulemma näytä viikkoja CRL-mitasta enää sen jälkeen, kun tulos ylittää 60 mm :O Tämän jälkeen viikot mitataan kuulemma päästä. Ja se pään koko vastas rv 13+1, mutta LA:ta ei lähdetty muuttamaan tuon perusteella. Tuo CRL-mitta oli kuitenkin onneksi niiden rajojen sisällä, mitä pitää olla, että pääsee vielä siihen veriseerumiin. Taitaa Pikkupullalla olla vaan iso pää :D Kävin siis verikokeessa heti ultran jälkeen ja nyt joutuu sit niitä tuloksia jännittämään :eek:







SiSa & Pikkupulla 12+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei mullakin on sydämen tykytystä! Iltaisin yleensä, ei joka pvä kuitenkaan. Tuntuu, että sydän alkaa vetelemään ihan omiaan ja omaan tahtiinsa ja kestää alle 10 min. Meinasin, että kunhan vaan muistan, kerron neuvolassa.

Ultraan viikko!

Mariaja & Päärynä 11+1
 
jeii huomenna ultra!! täälläkin muuten yksi syksyihminen. syyskuussa olen syntynyt, ja syksy on kyllä mielestäni ihanaa aikaa. kun tulee pimeää ja voi sytytellä kynttilöitä, kääriytyä sohvalle viltin alle teekuppi kourassa ja muuta mukavaa:D ja syksyllä muuten mulle iskee aina lenkkeily into!

Aikaisemmissa raskauksissa mulla on yleensä heti eka viikoilla pärähtänyt painoa 5 kg ja siitä tasasesti ylöspäin yhteensä jotain 20kg:O mutta tällä kertaa ollaan edelleen lähtöpainossa, joten voisko toivoa ettei niin paljon nyt tuota painoa tulis..

maruli rv tasan 12!
 
Oonkohan mä sit (taas tälläkin kertaa) se omituisuus ku tuntuu et kaikki syksynlapset tykkää syksystä mut mä en :D Pakko olla aina erimieltä muiden kaa :D :D

2 yötä ultraan...onneks on töissä koko tän päivän ja huomenna aamun ni menee aika suht nopeeta :)

Mä eilen vielä netissäkin haaveilin noista "mun" rattaista :)
Lastentarvike

en tiiä toimiiko linkki. mut ketkä liikutte kattelemassa vaunuja liikkeissä ni kannattaa mielenkiinnosta kokeilla noiden tuplien käsittelyä -mä nimittäin yllättyin. Melkeen paremmin "toimii" ku meiän emmaljungan ykkös ceroxit..

Viimeyö oli ihan hirvee! Mulla sattu mahaan vähän väliä, heräsin aina siihen et nukun mahallaan ja sit vissiin paino mahaan. Sit näin ihan ihme unia: yhessä unessa mulla alko tosi runsas verenvuoto, siis sitä verta oli jokapaikassa. Sit toisessa unessa olin synnyttämässä -tai siis heräsin siel synnäril ja ne oli sitä mieltä et ei voi päästää enää pois ku syntyy ihan just,lapsen arvioitupaino oli 2kg eikä mitään supistuksia tai lapsivedenmenoa -ne vaan päätti et kyl se varmaan syntyy ku puhkotaan kalvot -se lapsi oli viel kaiken lisäks väärinpäin ja jalat ihan harallaan et ei ois tullu syntyy alakautta.. Mut hyi!! Sit toi 4v tulee yöllä ihan hysteerisenä viereen: tuolla on aaveita!!! Et toisinaan ihan kiva että on aamu ja herätyskello soi :D

jospa nyt alkais suoriutuu et ehtis sinne töihinki tänään...
pikkumökö + paavo-pesusieni
 
Laretzki
Olin eilen illalla nukkumaan mennessä, kun sängyllä luin ja rauhoituin ennen valojen sammuttamista, niin tuntevani taas sellaista poreilua keskellä mahaa. Oli jonkin verran eri tuntuista kuin edellisellä kerralla (ne oli ihan sellasia pieniä hipaisuja), nyt tuntui sellaiselta pitkäkestoisemmalta poreilulta...

Pitäisi lähteä taas laahustamaan tota 3 km matkaa koululle, eikä yhtään innosta, kun eilen teki kipeetä käydä 300 m kaupassa...Päänsärkykin iski taas heti samantien kun silmät avas, ettei todellakaan oo mikään kiva olo nyt. Mut ei muu auta kuin kouluun lähteä...

Lare ja Spyro 15+3
 
Ultra kuulumisista onnea kaikille, ne on aina yhtä sykähdyttäviä, täällä vauvamaha alkaa tehdä tuloaan huomenna aloitan kuvauksen kun poksunkin :) ajattelin tasaviikoilla kuvailla... no kuvat otin jo nyt mut illalla sitten lisäilen ne... aika ällöttäviä kuvia oon niin tasapaksu pötkylä tuosta keskivatalosta yök !

Nyt koetan tosiaan pitää nuo ruokailut aisoissa, miulla on mielenkiintoinn suhde ruokaaan syön suuuni ja pahaanolooni välillä on kausia etten ruokaa tarvitse kuin vähän ja välillä lämäni pyörii sen ympärillä niin kuin nyt.. kai sitä on vaan niin innoissaan kun vihdoin maistuu kaikki... pelottaa kyllä prjantainn neuvola ja painon nousu :(

Minkälaisia tavoitteita teillä on painon nousun suhteen ? mie koetan päästä samaan kuin edellisen kanssa eli alle 5 kiloon (4,7 edelliseltä) se olisi tosi mukava olisin siis hoikempi synnytyksen jälkeen kuin raskauden alussa :) ja kyllähän se rd määrää sitten syömisiäni.

Näihin tunnelmiin, tiistaita

minnarun&rinsessaruusunen 13+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Syksy Ekaa kertaa elämässäni kyllästyin kesään ja odotin syksyä kauheasti! Ei ole yhtään haitannut vaikka on satanut ja ollut kylmempää :) Ihanaa iltaisin polttaa kynttilöitä ympäri huushollia :)

Kohtu Tunnetteko kohtujanne? Minä eilen seisaalla ollessani painelin mahaa ja navan alapuolella tuntuu kovempi pinta. Uskoisin, että sieltä se maha tosissaan alkaa kasvamaan :)

mahallaan olo tuntuu jo hieman epämukavalta. Mahallaan voi olla, mutta tuntuu omanlainen paine alavatsalla.

sunniee Eikö teillä porukka vieläkään tiedä raskaudesta!? :D Meille tehtiin IVF joten kaikki ihmiset ovat tienneet tästä jo alkion siirtopäivänä! :D

Ultrat Mukava kuulla että muillakin hyviä ultra kuulumisia ja tsemppiä lopuillekin!

veriseula Kuinhan kauan siinä menee? Oon jo aikoja sitte käyny siellä.. Kertoiskohan nuo huomenna neuvolassa et mitä siellä näky?

Täällä ollut eilispäivän alamahassa kiristävää tunnetta ja hieman kipuilua. Olin melko raskaassa solussa eilen töissä niin tuntuu ettei vaavi oikein pitänyt siitä.. Nyt onkin kaksi vapaata (olen sijainen), tosin yrittivät soittaa töihin tänään iltaan mutta sanoin että on menoja.. Parempi nyt huilia nämä kaksi päivää ettei mitään ikävää satu. Huomenna siis neuvolapäivä! :) Jokohan ne sydänäänet nyt kuuluis kun viimeksi ei kuulunu :)

kn&murunen 14+4
 
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower:

Painoa tuli esikoisesta muistaakseni 10-12kg ja ne lähtivät aika nopeasti poiskin + pari ekstra kiloa vielä bonuksena. Tavoitteena olisi max 10kg, mutta saa nähdä mitä tulee. Paha olo ei ainakaan auta painon hallinnassa, kun ei voi syödä fiksusti. Tarkoitus olisi, heti kun mahdollista olon puolesta, koittaa välttää överi herkuttelua ja vähän miettiä mitä suuhunsa laittaa (lähinnä määrät).

Tänään vähän etoi ja yökkäytti aamulla, mutta oksennusta ei onneksi tullut. Puistossa oltiin 1,5h ja olo oli ihan normaali. Jospa tämä nyt tästä... :saint:

Tänään pitäisi soittaa töihin. Ahdistaa ihan pirusti :( Tunnen itseni ihan petturiksi, kun lupasin tulla ensi vuoden alusta töihin ja mulle on tavallaan pidetty paikkaa vaikka määräaikainen sopparini loppui jo aikoja sitten. Voi ahdistus!

Kohtu tuntuu selvästi alavatsaa kokeillessa, sellaisena kovana. Muuten vatsa näyttää siltä kuin olisin jo lähempänä puoltaväliä. Mitä ihmettä siellä ylempänä on...suolet kai nätisti pyöristyneenä :D

Sipsunen & SV 12+4:heart:
 
Laretzki
Paino Mä en oikeestaan jaksa stressailla tosta painosta yhtään. Alun turpoamisahdistusten jälkeen ei oo ollut mitään sen kummempaa ahdistusta. Ja ihan hyvä niin, sitä painoa kertyy sen verran kun tulee. Veikkaan meinaa että meille ei ihan pieni Spyro oo tulossa jos kohtu oli neuvolassa viikkoa isompi (vaikka oliskin pääasiallisesti vaan edessä oleva kohtu). Ja vähän isomman vauvan puolesta puoltaisi myös se, ettei me miehen kanssa todellakaan olla mitään pikkuisia :D.

En todellakaan usko, että nosu pysyisi missään vajaassa viidessä kilossa. Kuitenkin jos ei hirveesti päälle kymmentä tulisi niin se olisi kiva...
 
Hei vaan pitkästä aikaa!

Lueskelen kyllä ahkerasti kaiken, mutten vaan saa aikaiseksi itse mitään:ashamed:
Huomenna ultra, jee vihdoin!!
painon nousu taidan vetää kevyesti pohjat, oon nimittäin kerryttäny kiloja kaikissa edellisissä raskauksissa 30 kg! :whistle: Onneks ne kaikki on sit kuitenkii aika nopeesti hävinny vauvan syntymän jälkeen ja oon taas mahtunu 34-36 vaatekokoon.

sydänäänistä ja kotidopplerista te joilla se on ja ootte hyvin äänet kuullu!!!
Kuuluuko joka kerta saman tahtisena puksutuksena, vai onko välillä tiheempi ja välillä hitaampi?
Kuuluuko kuuntelukerralla vaan yhestä kohtaa, vai kuuluuko ääni myös toiselta puolen mahaa?
Oon nimittäin viikosta 9+4 kuullu tasasen puksutuksen vasemmalta puolen, mut nyt 11+0 asti on kuulunu tiheempi puksutus toisesta kohdasta? Huomennahan onneks on se ultra, et nään mitä sieltä löytyy, mut mietityttää et onks toi ihan normaalii, vai onko siellä toinenkin puksuttaja?

Oi ihana syksy ja kynttilät, raikas ilma ja iltaisin viltti ja teekuppi sohvan nurkkaan
:heart:. Täällähän monta skorppioonia, mie myös marraskuun ensimmäisinä päivinä maailmaan tupsahtanut =)

Meillä tällähetkellä audin farmari, mut vaihtoonhan se nyt lähtee kun pikkuinen tulee, kun ei enää siihen sit koko perhe mahuta.
Ja isäntä on puuseppä.

ilja ja pikkuinen 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: ItäHki
Taas on tullut hyviä ultrakuulumisia, Onnea!! :flower: Tsemppiä niille joilla se vielä edessä!

Paino, tavoitteena että tulisi "vähän" vähemmän kuin esikoisesta, jolloin 24 kg.

Autoista, mulla on Nissan Primeran sportdeck-malli, johon ei varmaan mitään vaunuja ainakaan saa mahtumaan. Mutta siinä on turvaistuimelle se kiinnitysjuttu (isofix?). Miehellä on farmari-Peugeot. Siihen mahtuu sit vaunutkin.

Miehen ammatti on linja-autonkuljettaja. Tosin nyt ajaa toista vuotta jo invakoulutaksia ja tykkää siitä paljon enemmän. Tykkää olla lasten kanssa. :)

Imoen & Mantti 13+0 poks!
 
Paino Nykypäivänä tuntuis olevan vähän niin, että mitä vähemmän painoa kertyy odotusaikana niin sitä parempi ihminen olet :( Noh, voin kertoa, että se juna meni jo. Kesän aikana nappasin sen 4 kiloa ja meno on jatkunut kutakuinkin samana joten varmaan ens neuvolassa on taas pari kiloa lisää. Puntaria en edes omista. Tavoite tietysti olisi jäädä alle 10kilon, ja kyllä tässä on jo siirrytty töissä eväisiin (=huomattavasti kevyempi vaihtoehto) ja liikunta on palautunut lähes normaaliin joten ehkäpä se tässä nyt hidastuu.
Eilen illalla lenkiltä tullessani säikähdin turvotusta ihan tosissaan, sormukset pakotti sormia ja jouduin liottaa saippuan kanssa ne pois. Aamulla meni kyllä takas, mutta en uskaltanu jättää enään kun iltasella turvottaa sen verran, että tekee inhaa. Täytyy varmaan kysyä neuvolassa että olisko aihetta huoleen, vastahan tässä ollaan 15 viikolla ja jo sormukset pitää ottaa pois! :(

Mä en tiedä pitäskö kertoa parille työkaverille raskaudesta, ollaan läheisiä ihan siviilissäkin ja viikon päästä on duunin bileet jossa asia todennäkösesti selviää, mietin tässä vaan, että loukkaantuvatko kun saavat kuulla niin myöhään ja sillä lailla "itse huomata". Olen venyttänyt salaisuutta niin pitkään että nyt tuntuu jo vaikealta kertoa :D
 
Hieno raskausmaha jo MM-11 :) Mää odottelen että maha kasvais niin sulautuis tuo mahamakkara raskausmahaksi:)

Paino esikoisesta nousi 16kg ja 2kk synnytyksestä oli tippunu -20kg. Jos vaan mahd. niin yritän ettei yli 10kg tule. Painan nyt 79kg ja pituus 173 joten ihan tarpeeksi lähtöpainoa.

Oi, löysin tällaisen sivuston..Sweet Little Dreams-koris

H&mörrykkä 14+2

Ps pesänrakennusvietti iski :) Turhat tavarat myyntiin/roskiin ja kaappeihin tilaa valmiiksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
ILja: se hitaampi ääni on sun oma syke,ja nopeempi vauvan =) ei se syke niin paljon vaihtele vielä tässä kohtaa,et kauheesti hitaampi välillä ois :)
mulla siis kans itellä toi angel sounds doppleri jolla kuuntelen..


mm-11 soma masu sielläkin kasvaa,voisinpa laittaa tänään itsekin kuvaa,kun tää on taas kasvanu :D !

skorpioni täälläkin ! ;) synttärit on lokakuun 28.päivä :)

kohtu:[/B tuntuu kyllä selvästi kun painelee mahaa,varsinkin kun makaa selällään ja o virtsarakko täynnä,niin tuntuu kohdunreunat selvästi :D

perjantaina eka neuvolalääkäri,tehdään sisätutkimus jne,ja varataan rakenneultra,OIJOI!!

sunniee ja vilperi 14+0
 

Yhteistyössä