Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Hiphei, onnistuin minäkin! Kiitti ohjeistuksesta Bambi! =)

Onpa söpöjä masukuvia taas tullut! :)

Kantoliinasta haaveilen minäkin. Ja nimenomaan jostain tuollaisesta simppelistä ratkaisusta tyyliin rengasliina tai kantopussi. Eilen selailin netistä ja vähän jo innostuin New Native kantoliinasta/ -pussukasta, mutta hinta on aika suolainen. Täytyy jatkaa vaihtoehtojen kartoittamista. Kiitos linkistä milla3 ja täytyypä myös tsekata Saksan ebay, kiitos vinkistä hepuhi! Esikoiselle kokeilin sidottavaa liinaa, mutta molemmilla ennätti mennä hermot, ennenkuin sain sidonnan onnistumaan. Ostettiin sittemmin Manducan kantoreppu, joka osoittautui erinomaiseksi ja käytettiin puolivuotiaasta parivuotiaaksi asti. Ihan vastasyntynyttä en kuitenkaan haluaisi reppuun laittaa, vaikka Manducaa voikin ohjeen mukaan käyttää jo 3,5-kiloiselle. Tuntuu, että ihan pienelle kehtoasento olisi luontevampi.

Liikkeitä on taas tänään tuntunut reippaammin. Kyllä vaihtelee päivittäin!! Heti tulee niin hyvä fiilis, kun liikkeet tuntuu ja hiljaisina päivinä alan heti huolestumaan..

Tänään olen myös miespuolisilta kollegoilta kuullut hyväntahtoista vinoilua tilastani, no, ihan huumorilla otan nuo kommentit. Nyt tuntuu olevan jo kaikilla tämä raskaus tiedossa ja kuitenkin sen verran uusi asia, että tuntuu ihmisiä kiinnostavan.

Huomenna poksutaan ja tavataan neuvolantäti toistamiseen. =)

:wave:Moikkamoi!!

Viimeksi muokattu:
me mietittiin tätä sillo vuos sitte ku jippu oli vauva mut se sit jostai syystä jäi..

Lastentarvike Pikku Hurmuri - Lodger Shelter Cotton

toivottavasti toi linkki toimii ku en oikein hallihe :D Ja toi toimis myös turvakaukalossa et sinänsäkin kätevä.

julkistamisesta Ei oo mitenkään julkaistu, ja luulin siis eiliseen asti et tästä tietää tasan 4 henkilöö mut ei sit ollukaan menny ihan niinku elokuvissa... tosin eipä toi nyt mikään salaisuus ole mut en vaan tykää siitä et ne juoruu joille sanonu et älä sit puhu kellekään :/ eikä aateltu mitenkään mainostaa asiaa, tulee selville sitä mukaa ku ihmiset tajuu...

pikkumökö+ paavo-pesusieni 15+5

Meillä töissä tietää yllättävän harva. Ja ne ketkä tietää, saakin tietää, vaikken ite kertonutkaan. Niille kelle kerroin ite niin sanoin vaan että tästä ei moni tiedä eikä haittais vaikkei tietäskään, mutta en kieltänyt kertomasta. Haluaisin ehkä jopa että useampi tietäisi, koska maha on jo aika megalomaaninen ja pikkusen ahdistaa jos ihmiset pitää vaan läskinä. Ei pitäs välittää, mutta kyllä vaan yleisön edessä on nolo olo. Tänäänkin kun tuli ihan uusiin ihmisiin taas tutustuttua, ihan kansainvälisiä vieraita ja olis tehny mieli jollain tavoin tuoda raskaus esille, mutta ei olis kuulunut niihin keskusteluihin.
Mutta pelkästään telttoihin en oo enään pukeutunut, eli piilottelu on loppu. Tämä siis töissä, kavereista en oo kertonut kellekkään (miks?!?!!??!) kai mä pelkään että tää onni on ohimenevää enkä halua tuottaa pettymystä, hölmöä. Mun puolen suku tietää, ja oikeestaan koko synnyinkaupunki - kiitos äiti!*
Miehen isä tietää, mutta luulee ettei me tiedetä että se tietää koska kuulemma odottaa että me sanotaan ite ennen kuin onnittelee. Kälyn kautta kuultua ;)
Facebookin kautta en ensin ajatellut asiasta tiedottavani, mutta nyt oon alkanut miettiä että jos rakenneultran jälkeen laittaisinkin jotain niin saisin ainakin kaikki kaverit tavoitettua.
Siihenkin vielä hemmetti kolme viikkoa, ihan hirveen pitkä aika tulee ilman mitään konkreettista näyttöä pikkaraisesta ( vaikka 2 vko sit olikin se ultraus :D )

Olo hyvä, liikkeitä ei ole tainnut nyt olla, mutta joka päivä kovasti yritän kuulostella.

Mitään lastentarvikkeita en oo ostannu, mutta katellu paljonkin missä hinta-laatusuhteissa mikäkin on. Turvakaukalo ostetaan uutena, muut isommat hankinnat ostetaan käytettyä.*

Voikaahan hyvin, mennään innolla kohti seuraavaa etappia eli rakenneultraa. Odotan jo kovasti ekojen uutisia :)

Mems ja Armas 17+6, huomenna POKS!*

Moikat kaikille.

En oo yhtään ehtiny kirjotteleen, lukemassa aina vaan käynyt, kiirettä pitänyt. Mulla alkoi pahoinvoinnit pari viikkoa sitten. (rv 15 silloin) Nyt pahimmat kuitenkin ohi, pääkivuista jouduin lääkärissä käydä, ja niskathan ne vaivasi, lääkärikin ihan järkyttyi niiden pahasta jumiudesta, mut onneksi pääkivutkin ovat jo loppumassa päin. Eilen neuvolassa käynti, ja sydänäänet kuuluivat hyvin, taas kehui tasaista sydäntä! Isoimmat hankinnatkin jo tehty pikkuiselle. :) Ainut miinus neuvolassa, hemog. oli 116, ja rautaa nyt syöty eilinen ja tämä päivä, ja vatsa kipeenä, todennäköisesti siitä syystä. Pari viikkoa vielä niin rakenneultraan, ja aion sukupuolta kysyä.

rv 17 + 3 :heart:

Laretzki
Olis alkanut tunnit kuudelta, mutta täytyy kyllä jättää huonon olon takia väliin. Mahaa tosiaan kiristänyt koko päivän ja jouduin polkeen sateessa koululle tekeen yhden jutun loppuun ja tulostamaan kun kaveri teki oharit. Pikkasen kiehuin aiheesta aamupäivällä.

Koetin äsken nukkua pienet päikkärit, mutta ei helpottanut yhtään. Oksettaa ja selkään sattuu niin perkeleesti, samoin päähän, että taidan syödä kinkkupitsan palan, käydä kuumassa suihkussa ja painua suosiolla jo pehkuihin. Haluaisin jo t'n flunssan pois, jaksaminen ei kuitenkan oo muutenkaan ihan normaaliluokkaa, niin puhumattakaan sitten tälläisessä räkätaudissa...:(

Hih, onnistuin \o/

Innostuin tänään hiukan shoppailemaan vaatteita tyypille :whistle: Pakkohan sitä jotenkin on uskotella itselleen olevansa raskaan ;) On kyllä jännä kun en vieläkään tajua sitä!
Kaikki sanoi, että viimeistään ultrassa tajuaa, mutta pikkusella oli niin kovat kuperkeikat ja muut menossa ja kun mitään ei tuntenut, niin lähinnä tuntui, että katsois telkkarista vaan jotain ohjelmaa :( Siis ihanaahan se oli, ei väärin saa käsittää, mutta ei se raskautta todentanut.

Päänsärky jatkuu, hiukan laimeampana onneksi. Niskat niin jumissa, että öisin herää käden puutumiseen.

Kantoliinasta haaveilen minäkin, en ole vielä ostanut kun en tiedä, saadaanko "perinnöks".

Potkareista oli puhetta, mä kävin tänään Myllyn h&m ja siellä oli yllättävän monia potkuhousumalleja esim. 2 viikon takaiseen verrattuna! Se olikin sitten hyvä syy hamstrata niitä kotiin :D

Niin juu, mä julkistin Facebookissa muutama viikko sitten, vaikka päätin, ettei siellä kerrota :p En vaan pystynyt olemaan hiljaa!

Mariaja & Tyyppi 14+3

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ItäHki
jenikk, mikä avuksi niskaan??? mul on sama ongelma, niska oireilee, pää kipuilee ja jopa kasvoihin tulee säteilyoireita tuolta niskasta.. mikä avuks?? kun ei lihasrelaksantteja saa syödä...

ostin ihanan tuntuisen ja näköisen mammapaidan hm:stä, mammamekon alennuksesta hm:stä ja puvun vaaville <3

heei:)

RUSKA: ehkäpä mahaasukeilla on joku yhteinen sopimus viedä äideiltä rautavarastot ja lihottaa urakalla;)

MARJAJA:Mulla sama et siis kyllä ultrat on ihania ja näin mut ei ne munkaa raskautta todentanu oo:D välillä unohdan kokonaan odottavani:D mut sitte u vauvan potkut rupee voimistumaan kunnolla niin eiköhäs se todennu;) mulla tuntuu liikkeet vaan ku meen iltasin nukkumaan ja rupeen painelee mahaa niin veitikka innostuu ja antaa ihan pikkuruisia potkuja merkiksi olemassa olosta<3 voi että pian meilläki on tuo aika et oittaa maaliskuu ja saa kisata kenen vaaveli ehtii ekana;P heh mä oon melko varma et mun onnella" vaavi loikoo loppuun asti eikä tuu vaikka mitä tekis:D meinaa jos on yhtä sinnikäs ku äitinsä;) namnam makaroni laatikko just uunissa ja vasta paistetut pikkuleivät jäähtymäs:p

ja mikä tärkeintä POKSSSS<3

mimma & piskuinen 17+0<3 POKS

Hih, meillä tosiaan laskettuaika oli aluksi 22.3, eli sama kuin isällään aikoinaan ja mies päätti syntyä 4.4 ;) Mä olen alusta asti henkisesti varautunut, että meillä tullaan ulos vasta huhtikuun puolella! Mieskin on hidas liikkeissään, tää tulee NIIN isäänsä <3 Ultrassakin oli hirvee ralli päällä ja sit nukahti kun seinään, sekin on perittyä :LOL:

Liikkeitä odotellessa, olen kyllä tässäkin varautunut, että joskus 20 viikon tienoilla oletan tuntevani, mutta kyllä iltaisin toiveikkaana tyypin kotia painelen, josko hän puskisi takaisin <3

Te "niskaoireilevat" ootteko kokeillu lämmintä kauratyynyä laittaa niskaan. Vanhemmillani on sellainen ja oon ite kokeillu tuota niskoihin vaikkei sillon niin kipeet ollu, mut hyvää teki. :) Ja vanhempanikin ovat kovasti käyttäneet sitä hartioillaan.
Esikoisen synnytyksen käynnistyttyä mulle annettiin sairaalassa saman moinen lämmitetty tyyny mikä autto selässä tuntuviin supistuksiin alussa. Nyt oonkin jättäny jo joululahjatoiveen, että saisin ihan oman kauratyynyn. Siitä vois olla hyötyä lähempänä hoo hetkeäkin kotona.
Täälläkin ollaan kovasti kuuneltu ja odotettu potkuja, muutaman kerran on jotakin pientä tuntunu, muuta en oo ollu ihan varma onko se meijän pieni vai vaan jokin ilmakupla kun tuolla sivummanlla tuntunu. Odottelen niitä varmempia tuntemuksia vielä.

milla3 ja masuasukki 15+2

Milla3 Mulla on kauratyyny ja se helppaa hiukan, mutta vaan siksi hetkeksi kun se on hartioilla ja lämmin. Tosin ehkä oon päästänyt nää niskat liian pahaksi, jos olis vähempi jumissa, saattas auttaa paremmin. Ajattelin seuraavaksi neuvolassa hihkasta tästä, koska tää on aivan hirveetä... Tai sit meen vaan työterveyteen, mutta kun ne on aina lykkäämässä väkisin sairaslomaa :S

Pööppis
Moro!

Menkkahaukalla ois tarjouksessa joitai talvitakkeja, mitä lottootte, mahtusko maha talvella tommoseen? Product Detail | H&M FI
Tarttis jostain saada mahd. halvalla joku mahatakki, ei viiti siitä kolmee kybää enenmpää ainakaan maksaa,kun sitä ei ton talven jälkeen tule kuitenkaan enää käytettyää, ikinä.
Voi luoja millasiks on nää tissit nyt paukahtnu! Eivät mahu ennee mihinkään liiveihin. seuraavaks marssittava varmaan maatalouskauppaan ja ostettava mansikin utareliivit :s

Mahaki on jo kasvanu ihan yks kaks, pyöree ku koripallo! HUI!

Hei onko kukaan kysyny tuolta teratologisesta neuvonnasta noista lihasrelaksanteista, esim sirdaludista? itellä ois aikamoinen tarve saada jokski yöks ottaa esim puolikas, hirvee hartiajumi näitten painavien tissien takia :s

Hienoja stickersejä teillä :)
osasikohan itekin

Pööppis ja Rusinapulla 17+2

lilli88 Aika samankokoinen maha mullakin normaalitilassa ilman turvotuksia, Enhän mä ookkaan kuin 5 päivää sua "edellä" :)

julkaisu En oo kertonut facebookissa asiasta.. Kaikki ihmiset joiden tarvitsee tietää, tietävät. Muille kerron/olen kertonut kun ollaan tavattu, tai sitten he saavat kuulla juorujen kautta.

Kauratyyny Auttaa mulla myös mahan kasvukipuihin.

pööppis Kylllä tuo talvitakki varmasti mahtuu, kun ostaa vaan tarpeeksi ison koon :D

Nyt tahdon maitoa ja jugurttia..sitte vois syödä jälkiruuaksi jäätelöä :p
Mulle vaan maistuu maito niiiin paljon, töissäkin tuli taas litra juotua :D

hepuhi:heart:käpy 16+5

Julkistaminen En puhu facebookissa ollenkaan raskaudesta. Raskautta ei kuitenkaan salailla oikeassa elämässä mitenkään :) Ne huomaa ketkä huomaa. Töissä tietää kaikki, kaverit tietää, perheet tietää. Ovat tienneet koko ajan. :)

Pööppis Mullaki maha nyt viikon sisällä kasvanu ihan kauheesti!

Liikkeet Ei tunnu.

Pääkipu, hengästys/puuskutus, niskaoireet Rauta autto mulla kaikkeen! Kauheesti on puuskututtanu ni nyt alkanu helppaan. Syön obsidan rautaa..

jenik Mitä rautaa syöt?? Kuulemma joku retard tai vastaava on huonoksi mahalle ym. Obsidan parempi, mulle ei ainakaan oo tullu tästä mitään.. :)

Mariaja Mulla ei oikein vauvanvaate shoppaus etene ennen ku saa tietää kumpi mahassa möyrii :)

kn&mauri 17+6

Obsidania syön minäkin, mut masuun kävi silti. Kauratyynystä sen verran, että itse olen kokeillut, mut ainakin mulla niin kovin pahasti jumiutunut niskat, että ei auta. Oma mies on hieronut, sekä mulla auttaa myös kuuma kylmä vesi menetelmä vuorotellen, tosin veden on tosissaan oltava kuumaa, ja myös kylmää. Panacodia lääkäri määräsi, niitä saa raskausaikana ottaa, ei tietenkään päivittäistä käyttöä, suosittelen ite kokeilemaan aluksi puolikasta sillä itselleni ainakin tuli niin höperö olo, ja paras ottaa juuri ennen unia. Itselleni oli yllätys että tätä saa käyttää, onhan tuo kuitenkin kolmiolääke, asian varmisteli vielä äitiyspoliltakn, kun niin tarkka olen. Ja yksi hyvä kivunlievitys, mikä myös pienessä määrin vie jännittyneisyyttä pois, on kylmä geeli, kuulostaa uskomattomalta, mutta omalla kohdalla saa ihmeitä aikaan!

Iltaa. Jospa joskus tännekkin taas kirjoittelisi. Täällä mennää 18:a raskausviikkoa, huikeeta =) Liikkeitä olen mielestäni nyt toista viikkoa tuntenut, tosin sellaista kuplintaa, mutta kuitenkin.

Piti muuten kysyä, kun tässä edellisyönä heräsin sellaiseen mahakramppiin... samanlainen kramppi kuin jalassa olisi vetänyt suonta, mutta se oli mahassa. Vasemmalla, navan vierestä. Meni kyllä aika nopeasti ohi, mutta seuraavana päivänä oli kuin vatsalihas olis revähtänyt... onko jollain kokemusta? Mä siinä puoliunessa venyttelin, ja samantein alko tosiaan se kramppi... outoo.

Söpöjä mahakuvia jo tänne ilmaantunut. Ehkäpä omanikin voisin tässä lisäillä jahka saisin aikaiseksi :whistle:

Vointeja kaikille tuleville mammoille :)

Nanniga & Tirriäinen 17+2

Pikasesti tulin tuosta rautahommasta kommentoimaan kun mulle ei sovi mikään tablettirauta niin viime raskaudessa join Floradix-rautajuomaa ja nousi arvot nopeesti eikä menny maha sekasin, suosittelen! Sitä saa ihan normi ruokakaupasta ja apteekista. Ummetuksen hoitoon ostin sitä Magnesiamaitoa (apteekista) ja kyllä auttaa! Ei ummeta enää ja se auttaa myös närästykseen. Taivaallinen olo kun ei maha jumita enää :)
Että tällainen pieni mainostaminen tähän torstai-iltaan :D

Yhteistyössä