Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Talvitakki paniikki iski sitten tännekkin =), mahun enään varmaan muutaman viikon tuohon syksy takkiin, ennenkuin sen vetskarit repeytyy, jos vielä yritän siihen änkeytyy..... apua alkaa ahistaa.... =)

Sydän ääniä kuunnellut harva se päivä,,, ihaa jumputusta =)

Mitään mielitekoja ei sen ihmeemmin nyt oo, kunhan jotain vain koko ajan mättää jotain tuolta kaapista...

helmi 15+4

• Tykkää
Reactions: -Bambi-
hhei:)

Ruskalla samat jutut neuvolas:) mulla myös paninoo tullu +3kg ja Hb 109--> rautakuurille.pikkusen sydämen syke 144/min ja meinas et mun mahasta vois jo mitata sen kohdun jutun mut jätettii kolmen viikonpäähän kuitenki:) sanoin et oon tuntenu liikkeet jos mieheni kans niin ensin ihmetteli vähä ku esikoista odotan kuitenki mutta sitte ku kuunneltii sydän äänet ja potkut tuntu doppleriin asti nii ei enää ihmetelly:D meinas jotai et kohtu just silleen et tuntee helposti:)

mimma & piskuinen 16+6<3

Pyytelit Hayley82 osotetta kantoliinasta. Ostin liinan ebayn kautta. Tuossa linki siihen liinaan minkä tyyppisen ite hommasin. -> Cotton Ring Sling Pouch Baby Carrier 0-36Months Black | eBay

Löysin ite tuon ebayn hienouden tässä jonkin aikaa sitten ja sieltä on muutamia hyviä löytöjä tullu tehtyä. Nyt oon myös äitiysvaatteita ehtiessäni koukuttunu uudestaa kahtelemaan huuto.netiä ja muutamat mamma vaatteet jo onnistunu huutamaan itelleni. Löysin yhdet mammafarkkuhaalarit, joista olen aijemmin pysynyt kaukana, mutta nyt jossain naksahti :D ja pidin niitä kuvassa niin ihanille, saa nähä minkälaiset nuo sitten on jalassa kun saan ne kotiin. Toiset sanoo(varsinkin miespuoliset) että ovat varsinaisia seksin tappajia. :D no mutta eipä niitä jalassa sängyssä pidetäkään, haha... Löytyykö muilta jo mammahaalareita?

• Tykkää
Reactions: -Bambi- ja jendde
määki haluan mammahaalarit!

mimma mä en tiedä uskallanko ees väittää tunteneeni pieniä muljahduksia, ku viimeks ku oli sillo elokuussa neuvola nii mun mies kerto et etsin dopplerilla kotona sydänääniä mut ei oo vielä löytynyt, nii siihe neuvolatäti nauro ja sano ettei ne kotona kuulukkaa ennen 16 viikkoo o_O no meni siitä viikko, ku olin 10+1 löysin sydänäänet! tänään tuli kuukaus ekoista sydänäänistä <3

Mulle ei onneksi talvitakkipaniikki tule. Vanhempanii kävivät kylässä ja kokeilin äidin takkia ja housuja. Ei ole pelkoa että ne eivät menisi mun päälle :D Mä melkein hukuin niihin ja koirakin yritti hyppiä niiden housujen sisään :LOL:
Maha saa siis vielä kasvaa kunnolla ennen kuin joudun niitä lainaamaan.

Samalla tunsin oloni taas läskiksi, kun äitini sanoi ettei mun maha oo mihinkään kasvanut. Miksi mun normaalithousut ei sitten mene enää päälle? Työhousuistakin yhdet jotka oli liian isot jo puristaa. Otettiin onneksi miehen kanssa pari kuvaa sunnuntaina, niin oli jotain mitä näyttää ja verrata siihen aikaan kun olin n. 7 kiloa painavampi. Maha oli ihan eri kohdasta kasvanut, kuin nyt.

Milla Mulle on suositeltu myös saksan ebayta, siellä on vauvantarvikkeita myös ihan uutena myytävänä ja on luotettava. ebayn loppuun vaan pääte de..

Bambi Miten sä onnistuit tuossa? Mä en oo koskaan saanut noita juttuja onnistumaan mihinkään :/

MM-11 :hug: Hyvä jos asiat ovat nyt parantuneet

Kengu :hug: Joskus on vaan oltava vahva ja mietittävä onko lähellä olevat ihmiset sun arvoisia.Ihanaa kun olet uskaltanut niin tehdä!

Kävyn liikkeitä täällä edelleen odotellaan.. ehkä tunsin eilen pienen potkun. tuntui kuin oikein keskityin sellainen pieni "tutum" hieman navan alapuolella..

Tänään onkin sitten ilmakuplia mahassa, mutta väärissä osissa. Eilen käytin töissä pesuaineita yms. joita ei ehkä raskaana kannattaisi käyttää. Myöskään tiskikoneen pesu niin että likaista vettä roiskuu naamalle ei varmaan ole ihan fiksua.. Hienoa olla näin jälkiviisas! Mutta sainpa ainakin puhtaan tiskikoneen :D

hepuhi:heart:käpy 16+4

Poksumaan piti saapua :)

Mites teillä mahan kasvu miusta tuntuu et viime viikon torstaina tää maha oikein pulpahti ja nyt miusta tää maha on ihan järjetön muut kyllä sanoo ettei olis mutta se vähäinenkin vyötärö mikä miulla on on kadonnut... joko ihmiset arvaa teidän olevan raskaana ? mie joudun vieläkin selittelemään vaikka omasta mielestä ihan selvää... no paljonhan se vaatteista on kiinni oon valinnu sellaisia mitkä ei korosta mut halui´sin jotain trikoopaitoja joista maha näkyisi... kunhan se eka hieman kiinteytyisi.

näihin tunnelmiin

minnarun ja rinsessa 17+0

Bambi:joo no oli seki aika epäuskonen ekaks ku sanoin et tuntenu jo rv 14 nii sit ku kuunteli sydänäänet ja potki doppleriin niin et heilu niin seki rupes nauraa et ehkä ne liikkeet sit onki tuntunu aikases:D
jos kysyy nii sanot vaikka vaan et epäilyjä on et tuntuu:)
jokku nt voi kyl olla niin idiootteja et pitää noita tiettyjä viikkoja äärirajoina ja poikkeuksia ei niillä oo...

mimma & piskunen 16+6 <3 (pian poksuu)

noista liikkeistä: mulla kans th oli vähän ymmällään kun esikoista oottaes väitin kivenkovaa että tunnne liiikkeet,viikkoja sillon 15,ja sit ku kuunneltiin sydänääniä ja potki suoraan siihen niin et sano että ohhoh,koko doppleri heilahtaa että onpa vilkas kaveri :D

sunniee ja vilperi 17+1

• Tykkää
Reactions: mimma]
Poks!

Kovasti liikkeitä tääläkin tunnustellaan, mutta vielä ei ole mitään varmaa havaintoa. Kyl se siitä sitten vissiin ajan kanssa :) Siskolla jolla on laskettu aika joulukuussa, koko maha hyppii niin ihanasti :heart: Niitä aikoja odotellessa

Katikaish & Kk 17+0

• Tykkää
Laskurin lisäämisestä:
meette sinne Tickers - AlternaTickers.com cool, free Web tickers, teette sen laskurin.. sit vikalla sivulla ku on ne osotteet mitkä voitte kopsaa, nii älkää kopsatko niitä vaa ottakaa suoraa siitä laskurista oikealla näppäimellä ja sitten valitkaa "kopioi kuvan osote" ja sitten tuutte tähän kirjoitusikkunaan ja valitsette ton image ja lisäätte siihen osotteeks sen kuvan osotteen :) toivottavasti joku tajus tän mun epämääräisen selityksen :D yritän uusiks jos tästä ei saanu selvää :)

Kohta poksuu! Alkaa 16 viikko <3

Viimeksi muokattu:
Toimiii! Eli yritän selittää uusiks:
kun se laskuri on valmis, eli vikalla sivulla kun se tulee siihen esille, niin napsautat sitä kuvaa ja valitset oikealla hiiren näppäimellä "kopioi kuvan osoite" nii sitten tähän keskusteluun ja painat tota image ja lisäät siihen osotteeks sen.

punakaneli mäki varmaan sen max. kuukauden mahun tuohon syksytakkiin. Sitten jäädytään :D

mimma Ompa hauskaa et kaikki jutut samoja! :) Onkohan meillä joku yhteys? :D

Liikkeet Joko en osaa niitä "kuunnella" tai tulkita mut en oo havainnu varmoja tuntemuksia :(

Minnarun Täällä kans :wave: Mulla kasvo maha IHAN YHTÄKKIÄ vkolopun aikana! Se oikein niinku pompsahti esiin!

Huutonetti hullu musta tullu! :D Päivystän millon kohteet sulkeutuu ja äkkiä käyn huuteleen kaikkia itelleni :) Nytteki tais olla 3 voittavaa huutoa :D

kn&mauri POKS! 17+6 POKS!

Voitteko kuvitella et mulla alkaa jo 19 raskausviikko??? Ihan just puoliväli :)

• Tykkää
Reactions: hepuhi ja -Bambi-
Huomenta!

Täällä ihana aamu, hoidin esikon aamupalat pois alta, laitoin itselleni teen. Siinä sitten pötköttämään kupin kera sohvalle. Masumuksu alkoi potkuttelemaan samantien ja sen näkyi vielä minne se potkutteli!!! Aamutakki auki ja pyjamassa sattumoisin t-paita osa hieman masua paljastaen ylhäällä! Voi surkeus pientä :heart: Ihan vatsaniho nousi vähän kohdasta mihin tiesi katsoa :)

kengu 17+1

Flunsa tännekkii rantautunu :/ Muksut oikeestaa kaikki niiskuttaa ja yskii ja ite kans yskittää ja pärskittää ja koko aika on sellanen kuumeinen olo vaik tuskin kuitenkaan kuumetta on. Vihaan entistä enemmän syksyy ku alkaa nää kaikki taudit!! Oksutauti on ihan viimenen -kammoon ylikaiken!! oon yhen kerran ollu mahataudissa silleen et olin raskaana n.vkolla 30 -se oli ihan hirveetä ku tuntu et se ipana tulee sieltä pihalle! YÖK!!

Mulle on tullu ihan lahna fiilis, ei jaksa yhtään tehä mitään -töissä jaksaa nippanappa, kotona tekis vaan mieli nukkuu :/ Tahtoo energisen keski raskauden!!!!

Entinen työkaveri kävi eilen moikkaamassa mua ja kummipoikaasa ja sain sit tietää et entisessä työpaikassa kaikki tietää et meille tulee vauva (-että miks ei oo ikävä sinne!!??) vaikka sillon ku sieltä lähin ni 2 ties ja niistä toinen ei puhu mitään ni vaikee arvaa kuka lärppiny.. kiva jos anoppi saa kuulla jostai kyliltä ku sille ei oo vielä kerrottu :D :D Sääli!! Mut kaiken huippu et yks vanha työkaveri (jolla oli samaanaikaan mun kaa laskettuaika viimeks) on nyt suuttunu mulle ku meille tulee vauva!!?? Ihmettelinki ku siitä ei oo kuulunu mitään pitkään aikaan mut aattelin et jokaisella kiireesä.. Se oli jo tosi katkera ku yks toinen vanha työkaveri alko oottaa toista heti perään ja jauho siitä koko aika kaikkee paskaa ja tosi ilkeesti -voin vaan kuvitella kuinka suosittu mä olen :D kiinnostikohan mua -tuskin!!

talvitakki pitäs kans alkaa ettiä -tosin sellasta mitä vois käyttää muutenki ku ei oo mitään toppatakkia..

mammavaatteita kävin eilen kirpparilla ja löysin 3paitaa ja yhet housut -yhteensä 6e!! Ne oli sellasessa -50% pöydässä.. ei paha! Ja yhellä kirppiksellä oli britaxin b-dual rattaat (siis joihin saa sen sisaristuimen ja joita ollaan kateltu yhtenä vaihtiksena) ja ne oli ihan älyttömän kolhot!! Mä en ees kunnolla pystyny työntää ku oon tällanen persjalkanen ja ne oli tosi korkeet ja sit tosi leveet -katoin sit kotona netistä noita mittoja ni leveys melkein sama ku rinnakkain olevissa tuplissa...Et juu ei tuu meille!!

Joskohan sitä yrittäis tehä jotai fiksuukin tällepäivälle...

Laretzki
No niin, jos sitä itsestään ilmottelisi tännekin välillä. Siinä mielessä hyvä, että on suvantovaihe meneillään, niin ei tule tekstiä satoja sivuja kun ite ei ehdi kirjoittelemaan. Flunssa on edelleen kiusana, yskä on satunnaista, mutta sitten kun se iskee, se kuullostaa tosi pahalta, kun siihen tulee pohjakaiku ja kuullostaa siltä että yskin keuhkot pihalle asti ja suuhun tulee verenmakua. : / Tänä aamuna on väsykin aika kaamea, koska eilen tuli lähdettyä opiskelijabileisiin. Ja oli kyllä hauskaa jutella ihmisten kanssa. Ensimmäinen poikakin kommentoi mun mahaa :D Se oli kyllä niin huvittava tilanne, juteltiin meidän uudesta asunnosta ja sitten kysyi että miten kun teille on jossain vaiheessa varmaan tuota perheenlisäystä tuloss *vilkasi mun mahaan* minä: "juu?" että meinaatteko nukuttaa sitä omassa huoneessa alusta asti? Meinasi kyllä ruveta naurattamaan,mutta selitin sitten että ei, koska syönti tahti on alkuunsa varmasti sen verran kiivas ettei jaksa. On myös kivaa haastaa baarimikkoja tekemään alkoholittomia drinkkejä. Ainoa vaan, että ne on kaikki tosi kesäisen näköisiä :LOL: mutta tulee ainakin halvaksi kun maksaa vaan 3 e/kpl

Mies sai muuton tehtyä keskiviikon ja torstain aikana tehtyä. Tänään anoppi tulee illalla auttamaan siivouksessa, joten huomenna kun meen kotiin, niin saan mennä ihan meidän yhteiseen omaan kotiin, laittamatta tikkua enää ristiin vanhan kämpän suhteen ollenkaan :heart: Uutta kämppää sitten laittaakin ihan mielellään, kun on kaikenlaista kalusteiden ostoa yms. :) Niitä vauvankin kalusteita :)

Liikkeistä ollut taas puhetta. Musta tuntuu että ne on jo paljon selkeempiä, välillä tuntuu oikein kunnon myllerrystä ja töykkäsyjä. Koska en mä tiiä mitä muutakaan ne vois olla, koska ne on ihan satunnaisia, jotka tulee ihan yllättäen.

Tuleeko muuten muille sellasia päiviä, että mahaa kiristää ihan melkein jatkuvasti ja tuntuu pahalta istua?

Lare ja Spyro 18+5

moikka ! =)

ihana masukuva taas tullut !! =) ja mukavia neuvolakuulumisia myös

ON: jokseenkin tylsä ajanjakso,pahoinvointi on loppunut ja tuntuu kun ei ois enää raskaana :D paitsi tuo maha jossa välillä tuntuu pieniä potkuja :heart: just äsken kuuntelin sydänääniäkin pitkästä aikaa,ja vilperi päättikin sitten potkia doppleria ihan kunnolla :D kauhee meno oli päällä ja kokoajan vaihto paikkaa :) nytkin tulee potkuja ympäri mahaa :D

tuosta huutonetistä miten se toimii,onko sinne maksullista rekisteröityä jos haluis myydä tavaraa pois?? :)

sunniee ja vilperi 17+2

Omanapailen nyt eli POKS 16+0. Ja masukuvan otin. Ei kyllä omasta mielestäni ole viikon takaiseen eroa. Illalla tuo on kauhee pötsi, mutta turvotuksesta johtuen. Haluan kuitenkin tänne laittaa vain todellisen mahakuvan, joten kuva otettu jälleen puolilta päivin ilman turvotuksia. Ja jalassa normihousut.

• Tykkää
Reactions: -ruska- ja ItäHki

Sellane :) Eriasia sit miten se tonne profiiliin sais niin et se päivittyy....

Tuli muuten mieleen, et ootteko muut kertonu ihan julkisesti olevanne raskaana? (Esim. facebook) Mä en ole, en tiedä "julkistanko" ollenkaan, ellei sitten tule pakkotarve laittaa se tuleva ultrakuva sinne... :D

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää

Yhteistyössä