Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Auto Meillä on tollanen bemari. Ite en tiiä siitä muuta ku että bemari on ja punanen. (BMW e46 320d m-sport touring, kuulema näin. :D en ymmärrä.) Se on meillä ollu nyt perheautona ja luultavasti pysyykin.

Vaunut näistäkin oli puhetta, en vielä yhtään tiiä mitkä meille tulee. Oon katellu noita Carena double swing vaunuja, tai sitten Firkonin yhet tuplat. Kattoo ny.

Turvakaukalo Tytöllä meillä oli Brio primo telakalla ja se oli tosi hyvä. Myytin kyllä pois jo aikoja sitten.. Enkä yhtään tiiä vielä minkälaiset näille vauvoille tulee..
 
Autoista ollut puhe täällä ja meillä ei omaa vielä olekkaan, mutta miehen isovanhemmat asuvat korttelin päässä ja heiltä saadaan lainaa aina kun tarvitaan eivätkä bensarahaakaan huoli :) Asumme siis keskustan liepeillä niin ole oikeastaan tarvetta paljonkaan. Keväällä tilanne sitten toinen ku aletaan hankkimaan oma asunto ja se on sitten varmaan 10-20km päässä keskustasta.

Oltiin juhlissa ja kyllä mulla meno hyyty kun neljättä tuntia korkkareilla juoksin esikoisen perässä (1,5v)..ei ehtinyt ku pikaisesti aina istahtaa ja vatsassa alko jo tuntumaan "supistuksia" tai olo oli että nyt riittää jo. Harkitsen unille menoa..
Mutta siellä taas yksi joka kysyi että olenko raskaana ku oli kattovinaan :D Musta on ihana olla raskaana, jotenki sitä on niin erityisasemassa :)

Carenan rattaista, meillä nuo kolmipyöräiset vinkuu iha kamalasti vaikka kuinka ollaan yritetty niitä öljytä ja kiristää. Toisaalta onhan nuo jo useamman vuoden vanhat ja monet kauppakassit kuskanneet :)

Huomenna poksutaan :)
H&mörrykkä 13+6
 
Viimeksi muokattu:
Pööppis
hei, otetaas pika kysely, kun kävitte np-ultrassa, paljonko vauvallanne oli pituutta ja mitä viikkoja se vastasi?



Oon vähän ymmälläni kun selasin nettiä että mitä tapahtuu rv 14 eli ensi viikolla, niin liki kaikissa mainittiin että tällä viikolla sikiö on 7-11 cmmittainen..wtf??? Pakkohan sen on olla jo pitempi? ja aika jännä miten eroaa sikiön kuvaukset verraten eri sivustoja toisiinsa, eli miten se on kehittynyt jo jne.
Hitsi.
Äsken kun nousuin tästä satulatuolista kävelläkseni keittiöön, iski jumalaton juili alas ikään kuin munarajojen alapuolelle, perhana että tiukkaan koski, ei kärsinyt ottaa askeltakaan, mut meni ohi 5-10 minuutissa,mut kai nää tämmöset venymiskivut on normaaleja?
Kamala mikä km-pelko minuun on taas iskeny ihan varkain :s Ei yhtään kiva tunne :/
 
Mulla nt-ultrassa
A-sikiö crl-mitta 52,2mm ja vastas viikkoja 11+6. Niskaturvotus oli 1,1mm. sit tossa lukee vielä toi päämitta joka oli 17,6mm.

ja B-sikiö 53,9mm ja vastas 12+0. Niskaturvotus 0,8mm. ja tällä tyypillä pää 18,2mm

ja menkkojen mukaan viikkoja oli 11+3.
 
  • Tykkää
Reactions: Memelisa
Aika on menny nopeesti, kun päivät menee töissä ja sit on ihan kuollu illasta. En oo käynny ultrissa ennen tätä nt-ultraa, enkä myös ole stressannut asiaa. Päivää ennen aloin sitten miettimään kaikkia pahimpia vaihtoehtoja ja olin varma, ettei siellä edes näy mitään tai ainakin joudutaan etsimään kauan, kun on kohtukin ihan taaksepäin. Toisaalta näin unta, että siellä näki neloset (onneks ei!). Yllätys oli suuri, kun ruutuun pamahtikin heti kuva tyypistä. 55mm ja silti näytti maailman isoimmalta siinä ruudulla. Niskaturvotus oli 1mm ja kaikki näytti hyvältä. Liikuskeli hyvin ja näytti kätilön mielestä joogaavan. Jorvin kätilö oli tosi mukava ja vaikutti olevan enemmän innoissaan kuin me :D Ehkä oltiin vaan jotenkin pikkutyypin lumoissa. Mieskin sano kotona, että olis pitäny olla niin ja näin. Siihen vaan totesin, ettei mitenkään pidä olla ja kyllähän ne laitteet ja tutkimukset on itelle tuttuja gyneltä, mutta häntä ne hämmensi. Saatiin mukaan mukavia kuvia, jotka on niin kiiltäviä, etten ole saanut hyvää kuvaa otettua kuvasta, jonka vois laittaa tänne. Kännykällä koitin ottaa ja lähetinkin niille, jotka ei lähipiirissä tienny asiasta. Sitä välillä unohtaa, että mahassa on joku pikkuihminen, jolla on ihan oma elämä menossa. Sen tajus vasta ultrassa, että tosiaan, siellä se touhuu ja venyttelee ja pyörii.

Töissä pomolle kerroin asiasta ennen ultraa, kun piti lähteä aiemmin töistä ja lopuille kerron varmaan ens viikolla. Ajattelin tehdä sen samalla tavalla, kun yks miesope teki pari vuotta sitten edellisellä koululla. Laittoi lautaselle ultrakuvan ja sit paperikarkkeja päälle. Sitä mukaa, kun karkit väheni, niin porukka tajus mikä kuva siellä on ja siitä se spekulointi vasta alko. Oli vähän vaikeeta arvata, kun kyseessä olikin mies. Ajatus oli silti musta hauska.

Menin tänään syömään tortillasipsejä ja salsaa, kun teki niin mieli, mutta maha näyttää olevan eri mieltä. Ei ollu hyvä juttu. Muuten olo on melkeen normi, kunhan tää törkee väsymys väistyis. Tosin pääsin torstaina jo koiran kanssa agilitytreeneihin ja otin jopa juoksuaskeleita, että ehkä toivoa on. En kyllä tajua, miten joku on voinnu jatkaa urheiluharrastuksia tässä alkuraskaudessa, kun mulle on riittäny koirien lenkit ja nekin tuottanut alussa vaikeuksia. Ehkä tästä pikku hiljaa pääsee taas liikkumaan ja syömään normaalisti. Tuntuu, että sitä lipsuu taas sokerin mussutukseen helpommin, kuin ennen raskautta. Mutta en halua taas kasvattaa vauvaa sokerin kanssa yli-isoksi. Että omaa napaa taas kerran.

Lina81 12+0 POKS
 
Iltaa kaikille. Olin täällä jo tänään aamuvarhain jo kirjottamassa, mutta kuvotus ja yrjö vei voiton...
Onneks mun mies auttaa mua kotihommissa ja käy kaupassa joka päivä vaikka pari kertaa jos on tarves :heart:
Toivottovasti jendde:n mies vähän ryhdistyisi.. :)

Np ultra: 42,6mm ja vastas 11+1. Sillä hetkellä mentiin kuitenkin 11+5 joten oli 4 päivää pinempi. LA muuttui silti yhdellä päivällä eteenpäin 16. maaliskuuta..kuulemma eri järjestelmät neuvola ja synnärin välillä??
Kaukaloista: ei haluakaan. Olen silmäillyt hintoja..aika moisia sanon minä. Jos haluu hyvät 200-300 ni sit ne on tyyliin 6kk eteenpäin. Ihan vauvalle pitäis ostaa eri?? no ehtiihän tuota vielä miettimään.

Vaunuista: Haluaisin emmaljungan yhdistelmät. Olis aivan huippua kun saatais vaikka joululahjaks semmoset tai osa kustannuksen.

Potkareista: Aivan ihania. Saadaan miehen veljen lapsen vanhoja kledjuja aika lailla :D jee!

Sairaalasäny: Kuinka moni on ajatellut vuokrata sairaalasta vauvan pyörillä liikkuvan sängyn? Kuulin et semmonenkin mahdollista.
Meillä miehen suvun puolelta sellanen kehtomainen pyörillä liikkuva. Se taitaa olla aihan vastasyntyneen kanssa mukavampi kun voi siinä liikutella vauvaa..

ItäHki/conanita 12+1 ei vielä poksu :)
 
Iltaa kaikille. Olin täällä jo tänään aamuvarhain jo kirjottamassa, mutta kuvotus ja yrjö vei voiton...
Onneks mun mies auttaa mua kotihommissa ja käy kaupassa joka päivä vaikka pari kertaa jos on tarves :heart:
Toivottovasti jendde:n mies vähän ryhdistyisi.. :)

Np ultra: 42,6mm ja vastas 11+1. Sillä hetkellä mentiin kuitenkin 11+5 joten oli 4 päivää pinempi. LA muuttui silti yhdellä päivällä eteenpäin 16. maaliskuuta..kuulemma eri järjestelmät neuvola ja synnärin välillä??

Kaukaloista: ei hajuakaan. Olen silmäillyt hintoja..aika moisia sanon minä. Jos haluu hyvät 200-300 ni sit ne on tyyliin 6kk eteenpäin. Ihan vauvalle pitäis ostaa eri?? no ehtiihän tuota vielä miettimään.

Vaunuista: Haluaisin emmaljungan yhdistelmät. Olis aivan huippua kun saatais vaikka joululahjaks semmoset tai osa kustannuksen.

Potkareista: Aivan ihania. Saadaan miehen veljen lapsen vanhoja kledjuja aika lailla :D jee!

Sairaalasäny: Kuinka moni on ajatellut vuokrata sairaalasta vauvan pyörillä liikkuvan sängyn? Kuulin et semmonenkin mahdollista.
Meillä miehen suvun puolelta sellanen kehtomainen pyörillä liikkuva. Se taitaa olla aihan vastasyntyneen kanssa mukavampi kun voi siinä liikutella vauvaa..

ItäHki/conanita 12+1 ei vielä poksu :)
 
ItäHki: Tarkoitatko tätä? Olis kyllä kätevä, ja suunnittelen tuon hankkimista, kun meillä on tilanahtautta makkarissa. Pinnasängyn tilalle hankittiin lipasto sen jälkeen kuin pinnasänky siirtyi tytön omaan huoneeseen. Ja pinnis on nyt myytykin. Kesällä saattaa olla mahiksia saada pariltakin tutulta perheeltä heidän vanha pinnis kun "vauvansa" saavat isommat sängyt. Mutta tietty ollaan silloinkin saman ongeman äärellä, että miten meidän sängyn viereen mahtuu normikokoinen pinnis. Meidän sänkykin on jo aika kapea, niin ei voi senkään leveydestä tinkiä.

Epa_88 Paranes pian! Nimittäin meidän ultrauspaikassa oli isoja lappuja seinillä, jossa sanottiin, että ultraan ei saa mennä sairaana, kuumeessa tms. Mukaan tuleva puolisokaan/muu saattaja ei saa olla sairaana.
 
Viimeksi muokattu:
Turvakaukaloista ollut puhetta, mutta ei hajuakaan, mikä hommataan. Vähän mietin sitä vauva-lehden tilauslahjaa, Brio Primoa, onko jollain kokemuksia?!

Vaunuista taas on kokemusta enemmänkin..Kahden aiemman kohdalla olen ollut kova vaihtamaan menopelejä, ja vaunuja ja rattaita on ollut yhteensä varmaan kymmenet.. =D Heh..harrastus sekin..Nyt olen mieltynyt Emmaljunga City Crosseihin, tosin ei vielä olla käyty testailemassa. Ja mielellään käytettynä (hyväkuntoisena) haluaisin, koska tiedän kokemuksesta, että siirryn mahd. nopeaan kevyempiin rattaisiin. Talvella varmaan kyllä tarvitsee sitten tukevampia renkaita.. =) Voikohan Gesslein Swift rattaisiin laittaa jo parin kuukauden ikäistä, menee kuitenkin täysin makuuasentoon?!?
 
Mä olen kanssa miettinyt tuota Vaavi ensisängyn vuokraamista. Meillä on tulevalle vauvalle tytön pinnis kyllä, kun olisi tarkoitus siirtää tyttö lähiaikoina jatkettavaan. Tuo liikuteltava versio vaan olisi kätevä kun saa kulkemaan mukana ympäri asuntoa ja vauva on siellä omassa rauhassa silti.

Selvisihän syy tytön kärttyisyydelle. Viime yönä alkoi sitten kova flunssa :( Juuri kun ehdin todeta puistossa eräälle äidille, että me ollaan säästytty vielä flunssalta. Viime yö meni siis aikalailla valvoessa, kun tyttö oli niin tukkoinen ja levoton |O

Sipsunen & SV 12+2:heart:
 
Meilläki siirretään poitsu jatkettavaan ehkä tossa joulun jälkeen -toivottavasti onnistuu.. toi lapsi kun on vilkas! ni saa nähdä mikä taistelu on sit siihen sänkyyn jäämisestä mut ei kahta pinnistä aleta hommaamaan.

vaunuista vois ehkä alkaa pikkuhiljaa kattelee ja miettii meille parasta vaihtista ni ois sit aikaa ettii käytettynäkin. Täytys noi ykkösvaunujen kankaat pestä ja viedä myyntiin, mut se on just huono tässä vaihdossa kun tarviis periaattees noita vaunuja siihen asti ku vauva syntyy mut ei oikein sit jaksa alkaa vaihtelee ni täytyy matkiksilla ja noilla kakkosrattailla pärjätä se aika kun entiset myydään ja vauva syntyy.

Hitsi et on veteläolo, ihan sellanen sunnuntaifiilis :/
 
Rhonda: kiitos linkistä olen muutaman kerran sitä kaivannut, aion semmoisen sitten hommata. Meillä on kaks isoa koiraa ni eipähän ne oo nuohoomassa vauvassa jos vauva nukkuu sohvalla tmv. makkari on tuolla syrjässä niin et jos oon olkkarissa ei ääni kuulu ni voin raahata vauvaa mukana täällä eli makkariin tulee kyllä pinnis mut tuvan/olkkarin puolelle otan käyttöön.

ON: ihan pakko purkautua olo on aivan karsea syömisen palauduttua on nyt aika karmea olo närästää ja polttelee ja sen myötä päätauti on aivan kamala ne menee ihan käsikädessä ja maha ripulilla, yritin googletella ruokavalio vinkkejä mut löysin vasta yhden listan mitä ei kannata syödä haluaisin löytää listan mitä kannattaa syödä. Kaikki maistuu suussa taas ihan oudolla ja kun mahaa polttaa tuntuu t on kauhea nälkä vaikka ei ole ja sitten syön... oravanpyörä arghh... pe neuvola saa nähdä kuinka paljon painoa on tullu :ashamed:

Osaanotot tautia potevilla FB saa koko ajan luka kun joku on kipeenä joko mahatautia tai sitten kuumetautia mut tautia on paljon liikkeellä saas nähdä missä vaiheessa meille rantautuu...

KARVOJEN KASVUSTA: oletteko huomannu et on kiihtynyt ? miun kinttukarvat kasvaa humisemalla.... olo on apinalla.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille taidan potkia miehen sängystä ja käskeä lenkkikaveriks mukavempi koirat käyttää kahden taluttajan voimin... ihana syksyinen päivä :)

Minnarun&rinsessaruusunen 13+4
 
Pööppis
Toi vuokrasänky ois kyllä kiinnostava vaihtoehto kun mahtuisi niin pieneen tilaan ja sitä sais siirrellä keittiöön ja olkkaan näppärästi, riippuen milloin vauva nukkuu.


moomin onko siulla linkkiä siihen tilaajalahjaan kun en löytänyt?


onko kellään käynyt mielessä jo nyt ostaa jemmaan vaippoja jos sattuu hyviä tarjouksia? Miun äiti eilen mainitsi että kannattaisi tavarataloista jo alkaa tarjouksia seuraamaan ja hiljalleen ostaa jemmaan..ei ehkä huono idea.


minnarun tääl joutuu höylää sääriä ja kainaloita vähän väliä, ainakin sen kaksi viikkoa ollut tää ilmiö. samoin viikon ollut että leukaan pukkaa sikana minifinnejä,niit saattaa tulla päivän aikana vaikka viis kappaletta..arh..taitaa tyttö tulla kun vie äidin kauneuden :DDDD
Vaan tääpä finnipaljous johtuu kun vauva erittää nyt jo omaa hormoonia tällä viikolla. Huomenna ois neuvola, mitähän mulla olikaan sieltä kysyttävää, laho pää ei muista enää asioita.
 
Ihania masukuvia tullut! Itse olen kuvaillut viikottain, ihan omaksi ilokseni, koska eipä tuosta vauvamassua vielä saa tekemälläkään :D (miehen mielestä sää, mutta omasta mielestä on lähinnä omaa läskiä)

Salkkarit seuraan jos sattuu olemaan aikaa, erityisen koukussa en koe olevani.
BB en oikeastaan seuraa, avausjakson taas katsoin ja siinä se olikin.

Urheillut en ole nyt kauheasti, uimassa satunnaisesti käyn. Sulkapalloa pelailen muuten, mutta sulkkiskaveri on nyt niin pitkällä raskaana, ettei varmaan tunnu kovin hyvältä pomppia pallon perässä. Pihahommat menee täällä urheilusta. Pilkottiin puita tossa, niin puolen tunnin kirveen kanssa heilumisen jälkeen alkoi vatsaan vihlaista aina kun kirveen nostin. Tyydyin ojentamaan kirveen toisille ja lähdin vaan pinoamaan niitä puita.

Turvakaukalosta (en muista kirjoitinko siitä jo :D) saatiin Britaxin joku istuin, muutaman vuoden vanha. Aletaan kuitenkin vissiin kallistumaan uuden ostoon ja silloin se on joku telakallinen malli.

Ruoat Mikään ei töki, mutta kaikki tökkii. Jos tulee nälkä, niin pitää sillä sekunnilla syödä jotain, mikä vaan hyvältä tuntuu. Muutaman minuutin päästä sama raaka-aina sitten saattaa jo etoa. Hankalaa!

Seksi Ihan alussa aina orgasmin jälkeen sattui ja poltti alavatsaan. Tuolloin ei kyllä onneksi oikein seksiä tehnyt mieli. Nyt alkaa halut palautumaan ja kivut on lakanneet.

Pööppis En ollut Anttilan vaunuja katsellut, mutta nyt katselin :D Aika kivan näkösiä ainakin, käytöstä en sit tiiä... Muoks: Ai se oli Hobby Hall! No vissiin pitää sieltäkin kohta kurkkia ;)

Potkuhousuja tää tahtoo kans! Anoppi on säästänyt kuulemma miehen vauvavaatteet, eli siltä niitä varmaan tulee. Miettikää, ei pystyis henkkamaukan vaatteet samaan, että 26 vuoden päästä joku käyttäs niitä vielä!

Pikkumökö Musta tuntuu, että suurimassa osassa koteja kaivattais tota miehen huomioimista enempi :) Tää nyt on vaan tää suomalaisten miesten oma mörkösyndrooma... Eli täällä sama homma! Jotenkaan en haluis koko aikaa muistuttaa, et "hei, muistaks muuten, että mä oon raskaana". Sit jos väsyttää niin tunnen huonoa omaatuntoa (huono omatunto on yleensä aina kaikessa mulla ongelmana, vaikka kukaan ei syyllistäis tms. syyllistän itseäni siis) Ihana tuo mies on, kyllä aina muistaessaan sitten huomioi. Ja töistä tullessaan tuo kaupasta kaiken tarvittavan jne. Se on vaan niin mörkö :)

Sinisilmä Mä kans vetelen maitoa aika hulluna, katotaas mitä tapahtuu!

Lilli88 Mäkin olen kovasti miettinyt, että koska kehtaa lähtee mammajumppaan, mammajoogaan tms !

Auto Mulla on pikkuinen Fiat, joka muovautuu sitten perheautoksi :D Miehen auto myydään pois kun jään äippälomalle, turha kahta autoa on pitää kun täällä pääsee bussilla liikkumaan vaunujen kanssa ilmaseks.

Sänky Meillä on pinnis yläkerrassa ja miehen suvun vanha kehto tulee alakertaan.

Pööppis Me ostellaan varmaan jemmaan vaan noita kestoja...

Meillä olis nyt vauvalle sitten vauvakirjakin <3 Aamulla täyttelin isin ja äitin tietoja sinne, kyyneleet tuli silmiin!

Jospas sitten vaikka töihin päin suuntais...

Mariaja & Päärynä 10+6
 
vauvan sänky meillä on suvussa kiertävä kehto,jossa on pyörät alla. käytettiin sitä esikoisella ja tulee tälle toisellekin käyttöön. ihan MAHTAVA keksintö !

karvat juuh,mulla on taas alkanu kertyä MAHAAN karvaa,saman teki viimeks. kunnon untuvikko olen :D ja kainalokarvat,joka päivä saa sheivaa :/ yök


ItäHki mulla ainakin kättärillä viimeks siirrettiin Laskettua aikaa,vaikka heitto olikin vaan päivän. niillä on kuulemma tapana arvioida laskettuaika ultran,ei menkkojen mukaan :)

ohhoh,parin päivän päästä alkaa jo rv 15 !! voiko olla totta,pianhan tässä poksutaan jo puoliväliä. IHANAA :)

mut nyt sunnuntaitouhujen pariin,eli vähän siivousta ja ulkoilua :) mukavaa sunnuntaita naiset !

sunniee ja vilperi 13+5
 
mariaja Suosittelen tsekkaa ne vaatteet hyvissä ajoin... Mullakin anoppi joka säästäny miehen turvaistuimesta lähtien kaiken mut eipä noi vaatteet (ja juu ei myöskään sitä turvaistuinta otettu!) sit kovin käyttökelposii ollu vaikka sisätiloissa säilytetty, kuminauhat virahtanu ja kankaat haurastunu.. ei me sit montaa vaatetta siitä kasasta otettu (ja loput se uskalsi vihdoin heittää roskiin :O turvaistuinta ei vielä jos tarvii joskus... ) ja niitä muutamaakaan ei varmaan koskaan käytetty... mä en ymmärrä tollasii hamstereita -miten jollakin riittää tila säästää jonkun reilun parikyt vuotta jotain roinaa! Siellä on kaikki miehen päiväkotiaskartelutkin tallessa ja lelut ja ja ja....
 
Rhonda74: Ei meillä ainakaan ole mitään kieltoja ettei saisi mennä kipeänä. Eikä sitä edes voitaisi kieltää jos on ottanu sikiön kromosomitutkimukset yms. Täytyy vaan pitää hyvää huolta hygieniasta. :)
 
Ultran mittoja eli 1.kerralla oli viikkoja 11+4 ja ja vaavi 48,4mm ja 2.kerralla viikkoja 13+5 ja mitat 76mm ja paino 78g :) Kokonaispituus jotain 11cm.
ja LA ei muuttunut yhtään.

Mammajumpista Mä meen parin viikon päästä tällaiseen "hyvinvointi liikuntaa raskaana oleville" :) Mammajoogaan olisin halunnut myös, mutta aikataulut ei anna myöten. Katsoa jos sitten myöhemmin olis joku vastaava.

Meillä menee vaavin ensimmäiset viikot sitten äippäpakkauksen laatikossa, mutta pyörillä oleva kehto olisi ihqu :) Pittää seurailla nettiä jos sieltä edullisesti sellainen löytyis.

H&mörrykkä 14+0 <3
 
Viimeksi muokattu:
Pööppis ei ollenkaan huono idea toi vaippojen varastoon ostaminen, ollaan samaa mietitty :) Ja toiseks, kun meille on kaksoset tulossa niin niitä vaippoja saa olla koko ajan ostelemassa, kun on vielä niidenkin lisäks yks taapero (ehkä hänkin vielä vaippapyllynä silloin).

vauvan sänky Tytöltä tulee toiselle vauvalle pinnasänky, kunhan saa tyttösen opetettua lastensänkyyn ensin.. Ja toinen pinnasänky pitää jostain ostaa.

karvat kasvaa täälläki ihan kiitettävästi :D sillon kun tyttöö odotin, niin mulla melkeen pysähty sen karvankasvu kokonaan.. oisko sieltä nyt sitten poikia tulossa :D

Itähki mulla myös esikoisesta muutettiin kättärillä LA:ta yhen päivän heiton takia.. Viikkoja oli menkoista laskettuna 11+3 mutta sikiö vastas 11+4 ja 11+6 niin se sitten muutti sitä yhellä päivällä aikasemmaks. Nyt kävin hyvinkäällä ultrassa ja melkeen viikon heitto oli toisella sikiöllä eikä LA:ta muutettu.. Eli onhan noissa eroja, että mikä käyntäntö on missäkin :)
 
Hayley82 Asutko siis Oulussa kun OYS on sairaala? Missä tuommosta hyvinvointiliikuntaa raskaana oleville järjestetään? Ainoa odottajien liikunta mihin oon törmännyt on tuo mammajooga. Ois kiva kun jotain jumppaakin olis jossain..
 
Np ultra viikoilla 11+6 ja vastas viikkoja 11+6 =) pituus 51.4mm NT 1.0

Autosta Meillä sellainen farmari audi hyvä ajaa ja tila on.

Täällä ei minkäänlaisia raskaus oireita ole ollu vieläkään jos ei mahan kasvua lasketa:)

Oi ihanaa mie niin rakastan syksyä pimeää viileää ja kaunista sitten vielä pääsee taas kärryttelemään kynttilöitä <3
Kertomisesta. Ei olla kerrottu ku vanhemmille ja minun siskoille sekä parhaille ystäville. Miehen nuorimmalle siskolle ei todellakaan voi vielä kertoa kun viime vauvauutisen se meni paljastamaan leikeissään. Neiti 7 vee leikki mummilassaan jotain ja tokaisi että tämä täti lähtee nyt hoitamaan veljenvauvaa =) nii ja sitte koko suku sai tietää sillai kun anoppilassa oli anopin synttärit, jälleen neiti 7 vee juoksenteli ympäri taloa vieraiden seassa ja huusi "Hei talo sinusta tulee mummola" :D onneksi ei sillä hetkellä oltu siellä.

Jenni & niinpeeni 12+2
 
CRL-Mitta 44,4mm jolloin raskauden arvioitu kesto oli 11+1. Tämä erosi menkoista laskettuun ikään 3 päivällä joten laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan.
Tajusin muuten juuri, että veriseulan eikä papa testin tulokset ei kummatkaan ole tulleet, vaikka mielestäni niin lääkäri kuin kätilökin sanoi että tulee kotiin. Pitäisköhän tässä huolestua, vai olisko ne soittanut jos ongelmia olisi ollut? Testeistä aikaa kuitenkin jo sen 3 viikkoa.

Oon ollu sitä mieltä että mulla ei vielä ole raskausmahaa, mutta tänään kun sovittelin mekkoja tuleville juhlille niin tuskastuin todella, maha ei vaan pysynyt piilossa vaikka oli kuinka väljä kolttu. Oli sitten pakko ottaa sivareissa kuva ja en kyllä tuosta tiedä onko vaan voimakasta turvotusta vai joko raskaus on erotettavissa? Kuva otettu pari tuntia heräämisestä.



Ei mulla kyllä normaalistikkaan mikä pyykkäri ole joten tiedä häntä.. Niin tai näin, kroppa ei miellytä kyllä yhtään tällä hetkellä, tulis kunnolla niin ettei tarvis ahdistua ajatuksesta että onkin muiden silmään pläski :( Hormoonit taitaa pistää pään sekasin kun semmosta edes ajattelen.
Kävin sovittamassa äitiysfarkkuja, ja tulin siihen tulokseen että sellaisia sopivia ei minulle löydy. En voi kestää että housujen vyötärö jää jenkkakahvojen alle, ja jos ostan pari kokoa isommat niin että vyötärö nousee ylemmäs niin sitten housut roikkuvat perseestä ja reisistä. Olen siis seuraavan puolivuotta legginsien armoilla.

Jep, sellaista itseinhoa tänään..

T:Memssi ja pikkarainen 14+2
 
memssi ihan täys peesi tohon pläski hommaan!!! tuntuu et on vaan lihonu ja viduttaa ihan 6-0!! Ja sit ku koettaa ettii päällesä jotai missä ei näytä niin pläskiltä ni ahistaa entisestään. ja toi yks vaan lisäs vettä myllyyn ku valitin et haluun tän mahan piiloon ni ei "se oo kasvanu!" ja sit ku tiedän et se on kasvanu ku vaatteet kiristää ni sit se on pakko olla vaan lihomista :mad: YÖK YÖK YÖK!!! Alkaisin syömälakkoon jos voisin olla syömättä pari tuntii pidempää :D
 

Yhteistyössä