Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Voihan väsymys!!

lämpöpussi turvakaukaloon : suosittelen!! Meillä oli tällä kuopuksella käytössä se jääkarhupussi ja oli tosi kätevä!

vauvankoko mulla on aina maha kasvanu yläkäyrien yllä mut isoin on ollu tyty joka synty 2viikkoo yli, hän oli 3800g. Ja tästä nuorimmasta jouduttiin kontrolliin ku kasvo kuulemma liian pienenä, synty pari pvää yli ja oli 3400g..

liikunta : Aivan liian vähän!! Ei vaan ehdi tai sit jos ois aikaa ni ei jaksa :/

meillä ois tänään isänpäivä (vuorotyöläisen elämää :D) - pitäs lähtee porukoille syömään, ihanaa ku ei tarvi ite tehä ruokaa!

Kai se täytys alkaa valmistautuu pikkuhiljaa ni selvittäis joskus porukoille asti.. tosin mies viel nukkuu. meillä oli eilen taas mielenkiintonen keskustelu ku se uhos et imuroi aamulla ennen lähtöö.. kommentoin vaan et sä oot niin hidas aamuisin liikkeissäs et sit ei kyl toivookaan et ehit meiän mukaan! -"No en oo jos haluun olla tehokas.." juupajuupa...aika hiljasta ollu ton imurin suhteen.
Tosi ärsyttävää et sen tarvii väittää joka asiasta ku mä kuitenkin taas osasin kertoo sille miten tää tilanne tulee menee -onneks en enää usko siihen mitä se luulee ehtivänsä / tekevänsä / jaksavansa /muistavansa -mähän joutusin pettyy yhtämittaa.

pikkumökö + paavo-pesusieni poks poks poks 22+0!!!
 
Viimeksi muokattu:
Ollut sen verran tekemistä, etten oo kerenny ees käymään koneella.
Torstaina oli jäbän käsi-lääkäri Hesan lastenklinikalla; oikee käsi edellee
jäykempi, mutt tavallisen pulliaisen silmii kätönen toimii oikein hyvin ! Ja seuraava
käynti onkin vasta vuoden päästä :) Käytiin sitten samalla reissulla IKEAssa ja Jumbossa, ja mukaan tarttui kaikkee pientä kivaa :)

Jimi oli 4 kiloinen syntyessään, jonka vuoksi tän pikkukakkosen painon nousua seurataan tarkemmin loppua kohden. Ja miulla on se synnytystapa-arvio. En uskokkaan, että seurattais muuten, mutta kun Jimin käsi viottui nimenomaan synnytyksessä ja sit ite repesin, vaikka Jimi paino just nimenomaan 4028g.
Jos laps ois ollu yhtään suurempi, niin mie oisin revenny totaalisesti taikka pieni ois jääny jumiin :|

Liikunnasta: Käydään vaunuilee, puistossa, ollaan monta tuntia kaupoilla..
Eipä miulla ois aikaakaan harrastaa mitään erikseen ! :D

Eilen oli neukkula(rv 22+6); hemppa oli noussu 133 kiitos raudan(oli viimeeks 116), RR 118/69, sykkeet +152, painonmuutos 341g/vko, sf-mitta 19cm.
Kaikki siis hyvin :)

Jeps, nyt suihkuun ja sit kaupoille with mies ja poitsu.
Viikonloppuja mammat ! :) Ja katjuskalle myöh. onnittelut ! :)

cherrrye ja muwu 23+o POKS ! :heart:
 
Täällä murunen oli aika tarkalleen kolme päivää ihan hissukseen ja mä oon ollu TODELLA huolissani, mikään ei saanu sitä myllertämään vaikka kuinka yritin ja kerkesin jo miettiä soittamista lekuriin. Mutta nyt sit luojan kiitos tänään on ollut sellanen hulabaloo käynnissä koko aamun eikä onnen kyynelistä meinaa tulla loppua!! :) ihana pikkuinen! <3

Töissä alkaa olla vähän tukalat oltavat kun raskaus tietty on jo kaikkien tiedossa ja ihmiset hyvin aktiivisesti näyttävät innostuksensa asiasta, mikä on siis aivan ihanaa ei sillä, mutta sitten mun läheisin työkaveri joka on miehensä kanssa 1,5vuotta yrittäneen lasta on muutamana päivänä ihan avoimesti romahtanut ja mulla on kauheen paha mieli sen puolesta kun en myöskään mahda niiden muiden puheille mitään eikä ne tiedä tästä toisen tilanteesta.. :( hirveä ristiriita omissa ajatuksissa kun haluis nauttia tästä erityisestä huomioista, mutten halua kenellekkään pahaa mieltä.

Tylsyyksien lauantai, kotona olis tekemistä joita ei kiinnosta tehdä, mutta mihinkään ei oikein voi lähteäkkään kun tili tyhjänä, niin oon sit vaan maannu koko päivän ja näköjään sama meno tulee myös jatkumaan. Hoh hoi.

Terkut kaikille! :)

T:Mems ja pikkis 24+1 (onko?)
 
Lare: Mäkin nukuin viime yön ihan päin peetä ja nyt väsyttää. Heräsin n. 1-2h välein vessaan ja syömään. Tämä siksi, että söin illallisella vain ison salaatin. Ei näköjään riittänyt pitämään nälkää. Ravasin sitten koko yön syömässä jotain pientä (mm. jogurttia, banaania, leipää, Fanipaloja), että se siitä terveellisyydestä... Tästä lähtien syön kyllä ihan kunnon lämpimän ruuan.

Sonsku: Kovasti tsemppiä ja toivottavasti pieni saa pysyä masussa vielä viikkoja eteenpäin.

ON:
Koska nukuin viime yön tunnin-parin tunnin pätkissä. Mikä siis on entistäkin veemäisempää siksi, että tyttö nukkui pitkästä aikaa kuin tukki koko yön ja sitten mä valvon. Niin siksipä nyt mieli on harmaa ja itku herkässä. Väänsin aamun itkua siitä etten päässyt tänään Prismaan, kun ainut järkevä vaihtoehto oli että mies käy siellä samalla kun tulee omilta (ennalta sovituilta) menoitaan. Säälittävää, tiedän :ashamed: No miehen reaktio oli tietenkin, että jos mä olen naama norsun veellä, niin pysyy kaupungilla koko päivän, että saan kiukutella rauhassa. Sitähän mä juu tosiaan haluankin, kykkiä koko päivän kahden tytön kanssa :headwall: Ihan kuin ei arkisin sitä tehtäisi tarpeeksi, kun mies tekee pitkää päivää. No, tiedän ettei se sitä toteuta ja sanoikin jo vähän kuin anteeksi pyytäen, että se veetutus tarttui. Joo, mua vaan tänään harmittaa kaikki ja se johtuu huonosti nukutusta yöstä. Ja tiedän ettei ole miehelläkään helppoa kuunnella mun oikuttelua, varsinkin kun märisen noin naurettavasta asiasta.

Jos nyt vaikka menisi hetkeksi nukkumaan, kun tyttökin nukahti päikkäreille...

Sipsunen & pikkusisko 22+1:heart:
 
pikkumökö kuulostaa niin tutulle tuo mitä kerroit miehestäs, et sanoo tekevänsä / kerkiivänsä tehä vaikka mitä, mut meilläkin aika usein hommat vaan jää ja tiedän sen myös jo etu käteen. :D Meillä tuota saa jatkuvasti patistaa tekemään asioita, mutta en sitäkään jaksa aina olla muistuttamassa. Nopeemmin saakin asiat hoidettua kun tekee ne ite... :) Mutta joskus harvoin kun mies saakin jotain aikaseks niin tuntuupa hyvälle. :) Tänää mies yllätti tyhjentämällä kissan laatikon ihan oma-alotteisesti. :eek: Mitä tapahtuu toooosi harvoin. :D

Täälläkin on muutama vähän huonommin nukuttua yötä takana kun esikoinen on jostain kumman syystä heräilly öisin useempaan otteesee vaikka jo pitkän aikaa nukku hyvin yöt. Onneks kuitenkin nukahtaa suht nopeesti uudestaan, mut ite ei sit joka kerta saakaan nukahettua niin nopeesti...
21+4
 
Viimeksi muokattu:
Täällä taitaa olla enemmänkin meitä yökyöpeleitä, vaikka ei ole edes täysikuu. OOn kans valvonut kaks viimeistä aamuyötä. Muutenkin nukun nykyään jotenkin tosi huonosti, tai siis nukahdan hyvin mutte herään yöllä (pissalle) ja sit pyörinkin loppuyön. Eikä johdu siitä että olis jotenkin tukala tai huono olo fyysisesti, ei vaan uni tule vaikka väsyttäis : (

Kävin parilla kirpparilla kiertämässä ja taas tarttui mukaan kaikkea ihanaa. Itselle uus paita ja kaikki muut tulevalle pikkuiselle <3 Ihania fakku/lapppuhaalareita, bodyja, pinniksen lakanoita ja rintareppu (3 eurolla!). Alkaa oleen jo ihan mukavasti 50/60 cm vaatteita. Kauhian vaikea vaan miettiä mikä olis käytännöllistä. Tietty semmoiset helpot pukea on yks kriteeri mut sit koitan miettiä et esim noi 62 cm menee kai kesällä meitin vauvoille, eli vois olla silloin jotan lyhythihaista jos tulee taas kuuma kesä.

Täällä supistelee edelleen tai oikeastaan taas, nyt on eilinen ja tää päivä tullut aika paljon kipeitä, vaikka vietinkin eilen ylimääräistä vapaapäivää huilien. Ja viime yönä kun olin hereillä ja makoilin sängyssä niin supisteli kipeästi. Voi kurja, toivottavasti se ei tiedä sitä että joutuu taas ens viikolla hakeen saikkua :( Neuvola olis vasta reilun viikon päästä, meinasin et jos olisin sinne asti pystynyt taas sitkutteleen töissä..

Mitäs muuta täällä on taas puhuttu...niin ainakin nimistä. Mulla olis ollut parikin vaihtoehtoa tytölle, mutta nyt kun on poika tulossa niin ei ole mitään suosikkia vielä. Tässä olen viime päivinä kalenterin nimilistan kanssa maistellut nimiä, onneksi tässä on vielä aikaa miettiä.

Ultran mitoista meillä ultraaja tulosti sen näytön mihin keräs ne kaikki mitat, siinä ne tosin on kaikki lyhenteinä mutta hyvin niiden merkitys on selvinnyt googlettamalla. En mäkään muuten olis mitään muistanut ultran jälkeen. Muuten saatiin tosi huonot kuvat, vain kaksi. Toisesta en tiedä mitä edes esittää ja toisessa kuvassa tosiaan on meitin pojan pippeli ja kivekset :LOL: niitä voi sitten jouluna sukulaisille esitellä.... En kuitenkaan pelkkien kuvian takia raaski 3d:hen mennä.

Vauvan koosta mua vähän hirvittää sillä olen itse ollut aikas iso, yli 4 kg ja mies on ollut 3,6 kg. Aikaisempaa kokemusta ei ole mutta hieman hirvittää minkä kokoinen poitsu tuolla masussa on kasvamassa ja minkä kokoisen pystyn ulos pyöräyttämään.... Noihin kokoarvioihin en kans luota yhtään, kaverilla on molemmat arvioitu melkein 1kg liian pieniks ja laitettu synnyttään alakautta, molemmat meni vielä pari viikkoa yliajalle eikä suostuttu käynnistään.

Täällä myös poksutaan!! :heart:

Hope ja juniori 23+0
 
Hohoho, kylläpä on ollu ihana päivä tänään... Pää aivan järettömän kipee, huono-olo, väsyttää ja vatsa/selkä oireilee :/

Eilen käytiin kattomassa uutta asuntoa, voi olla josko siihen sitten pääsis muuttamaan ku tää nykyinen ei todellakaan mikään kultakaivos ole -_- !
Kaksio sekin olis, mutta meille riittää todella hyvin tää kaksio, emmä kuitenkaan raaski vauvaa ihan ensimmäiseen vuoteen-kahteen omaan huoneeseen laittaa (mieli toki saattaa muuttuu) :D

Liikunnasta ootte näköjään jotain puhunu. Oisko jollain hei jotain HYVIÄ vinkkejä, että miten sais itteeni niskasta kiinni ja pääsis lenkille?
No nyt kun toi mun mies on päättäny hakee kouluu ens vuonna ja sen pitää kunto saada hyväks ni jos sitä yhessä alkais lenkkeilee, mutta mä vaan oon yksinkertaisesti nykyään ihan liian LAISKA :(

Mitenkäs viikonloppu etenee? :cool:

Nittta & poitsu 20+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
huh, huh! koko päivä meni kaupungilla... etsin sieltä vaatteita itselleni ku ens pe on töis pikkujoulut, nii jotain vähän parempaa päällepantavaks. meinas mennä ekas kaupas jo hermot kun yritin löytää housuja jotka sopii jalkaan, ravasin siin monta kertaa sovituskopissa, aloin jo yhes vaihees miettii et koht juoksen pikkupöksyt jalas hakee toisia housuja sovitettavaks alkoi ottaa päähän ees takas pukeminen,:stick: onneks sit löytyi kivat housut jotka joutuu ite vähän lyhentää mut muuten passelit... paidoissa oli vähän samaa ongelmaa ei meinannut löytyä sellaista joka istuu hyvin... mä en viitti ostaa mitään mamma vatteita ku niistä pyydetään ihan törkeitä hintoja ku voi löytää tavallisia vaatteita halvemmalla ja ottaa vaa isompia kokoja ja semmosii materiaaleja jotka joustaa.. olen muuten semmonen joka kulkee lökähousuissa ja ihan simmpeli paidoissa, mut sit jos on jotain erikoista tiedossa nii on kivempi et on vähän parempaa päällä.:) (tai ainakin omasta mielestä parempaa:p)

liikunnasta töissä tulee liikuttua ihan tarpeeks... aamuisin ku teen salaatit töis nii siin saa tarpeeks rampata ja rahdata tavaroita, sen jälkeen siirrynki tiskiin jossa saa juosta koko loppu päivän ku meil on semmonen tunnelikone siel ja lähes 300 syöjää päiväs, nii joudun hoitaa likaisen ja puhtaan puolen yksin, siel ei tartte pyöritellä sormia ja miettiä mitä tekis päinvastoin ei edes ehdi jouda välillä vettä vaik olis kuinka jano. no joka päivä oonkin nii loppu et ku kotia pääsee haluis vaa mennä nukkuu ja lapset taas ei anna mitään rauhaa nii kiukkuun sit niitten päälle...

vauvan koosta tyttö oli 4kg ja poika oli 4,04kg ja hyvin on mahtunut ulos, tytöllä oli vaa se ongelma ku ensisynnyttäjänä se kesti nii kauan et likka ehti kakata veteensä nii siinä tuli loppu vaihees kiire saada typy ulos ja mulla oli epiduraali nii vahvasti päällä etten tiennyt minne päin ponnistaa nii hänet jouduttiin imukupilla vetää ulos, sen takia repesin pahasti, mut pojan kaa ehdin ottaa vaa ilokaasua ku se päätti taas tulla ite vauhdikkaasti ulos nii sen kaa en revennyt yhtää vaik nopeeta oli ja iso jötikkä tuli... ite olen viel aika lyhyt vaan 158 pitkä, näköjään lantio kummiski tilava... varmaan tääkin on sit noissa luvuissa ja painoarviot ovat olleet liian pieniä, et niihin ei kannata sokeesti luottaa.
kurjaa vaa sairaalassakin ku toisilla on söpöjä pieniä hentosia nyyttejä nii itellä semmoset kauheet möhköt.:LOL:

onko kukaan maistanut frödingen mutakakkuja löytyy pakastealtaasta, kävin ostaa frödingen mansikkakakun isännälle huomiseks ku se tykkää siitä, nii oli pakko ottaa semmonen itelle, se on nii nam!:p se on sellasta no nimensä arvoinen mutakakku, lössöä suklaakakkua, kuin olis vähän jätetty raa-aks, kantsii kokeilla! hitsi kun en osaa selitää sitä paremmin!

semmosta tänään
pepper& masuasukki 23+4
 
Jospa taas pitkästä aikaa vähän kirjottelis :)

Nimistä ei olla vielä puhuttu mitään ja tiedän että tulee olemaan todella vaikeeta, esikoisen nimi päätettiin lopullisesti siinä kohtaa kun pappi oli oven takana kolkuttelemassa :) Tytön nimen päättäminen on paljon helpompaa kun pojan, viimeks ku näitä nimiä mietittiin, ennen ku tyttö synty, niin pojan nimestä ei päästy minkään näköseen yhteisymmärrykseen, tyttöjen nimistä saatiin sentään muutama nimi listattua et mistä molemmat tykättiin. Tosin kävi niin että listan nimistä mikään ei päätynyt etunimeks...meillä on Senja tyttönen :))

Vauvan koosta ollut puhetta, mä en usko että välttämättä ihan kauheen suurikokonen syntyis, kun Senjakin oli vaan kolmekilonen, painoarvio sanottiin päivää ennen synnytystä joka piti ihan täysin paikkansa.
Mä oon ite ollut 4300kg syntyessäni, etten usko yhtään et oma syntymäpaino vaikuttaa lapsen painoon. Vaikka sitä sillon kyllä pelkäsinkin.

Liikunnasta...mä oon niin laiska etten jaksais liikkua ollenkaan. Tosin kun on seisomatyö ja siinä tulee päivän mittaan liikuttua ni ei kauheesti jaksakkaan, sillon tällön innostun lähtee kävelee, mutta useemminkin sais käydä jotain tekemässä :)

Omaa napaa...
Täällä ei ole ollut nyt mitään kummempaa, vatsa on tuntunut kasvavan kun jouduin vaihtaa työhousut isompiin, mutta vielä ei vatsa pahemmin tiellä ole. Suppareita on aina sillon tällön mutta ne ei kyllä satu ollenkaan.
Ainoot asiat jotka tällä hetkellä vaivaa on pieni väsymys koko ajan ja ihan kauhee närästys :/ Mua ei närästä muuta kun raskausaikana, ja sillon siitä saakin kärsiä melkein koko 9 kuukautta...onneks se sitten taas loppuu kun vauva syntyy, ainakin toivon niin.
Huomenna pääseekin sitten äidin luo syömään, niin ihanaa päästä valmiiseen pöytään ja saa jälkkäriks suklaakakkua :):)

Tällasta täällä..

Jenduka & pikkunen 24+2
 
Moikka, täällä on taas saatu yksi täysi viikko lisää, nyt siis 23+0 :) Niin se aika rientää!

Onko siis niin, että kaikilla muilla jotka on saaneet yli nelikiloisia, on seuraavalla kerralla vauvan painoa jotenkin tarkkailtu? Ei mulla siis ole ollenkaan, vaikka nuo on olleet vielä ihan reilusti yli sen neljä kiloa. Kaipa ne meinaa että kun nuo on tuolta ennenkin tulleet, niin...:LOL: Kaipa ne nyt on, esikoinen raivas aikoinaan tien ja repeilin niin pahasti että hohhoijaa. Mutta seuraavat on kyllä tulleet suhteellisen "helposti".

Meillä oli tänään jo ensimmäinen kierros isänpäivää, kun käytiin miehen vanhemmilla. Huomenna pitäisi sitten ajella tuonne maalle mun isälle ja isoisälle ja isoisäpuolelle. Aamusella koitetaan tietysti juhlistaa tässä kotona. Se on tavallaan aika harmi ettei näitä omia äitien ja isienpäiviä ehdi oikein viettää, kun ne menee aina tuolla sukulaisissa juostessa. Ehkä mekin sitten saadaan nauttia näistä kun ollaan vanhoja, ja lapset tuleekin meidän luo eikä tarvii itse lähteä mihinkään =)
 
Iltaa!
Pikkujouluista selvitty ja olipahan hauskaa. Naurettiin tytsyjen kanssa niin että henki ei kulkenu ja kyyneleet valu silmistä. Viereisessä pöydässä istu iso äijäporukka ja ne oli varmaan ihan kilahtamispisteessä ku me räkätettiin niin. Yritettiin kovasti hillitä, mutta eihn siitä mitään tullu.

Mä olin to sielä neuvolassa ja samana päivänä neuvolantäti sano kirjottavansa lähetteen pelkopolille ja postittavansa sen (siis ihan vanhanaikanen posti). Eilen illalla oli soitettu ja nyt tänään alkuillasta soitettiin uudestaan että "vammalan aluesairaalan synnätiltä päivää" :D Nopeeta oli toiminta ja eka (ja toivottavasti vika) pelkopolikäynti on ekana viikonloppuna joulukuussa.
Ihan huisin nopee sain ajan ja oli niin mukava kätilö jonka kanssa juttelin.
Saa nähä mitä tää sit sanoo tosta koosta ja muutenki siitä helvatan pitkästä ponnistusvaiheesta.

Nyt mä häippään nukkuu! Öitä mammat!
 
Memssi
Mulla on lapsettomuudesta miehensä kanssa kärsivä sisko, ja joskus on niin paha olla sen takia. Kun minä kymmenen vuotta nuorempana tulin vahingossa raskaaksi... Eli ymmärrän sun tunteet oikein hyvin. Mulla on usein sellaista, etten haluaisi siskolle puhua raskaudesta, koska on niin paha mieli sen puolesta. :'( Jotenkin vähättelen omaa raskauttani ja iloani siitä... Vaikka sisko on kyllä tilanteen hyväksynyt ja varmaan omalla tavallaan siitä yli päässyt. Ja on kauheen kiinnostunut mun voinnista ja innolla odottaa tätä meidän vauvaa. Tää on vaan mun oma ongelma. Joku semmonen pikkusiskosyndrooma, että miksi minä saan lapsen kun mun ihana kultainen sisko ei saa, vaikka se olisi äitinä todennäköisesti sata kertaa parempi :headwall:

Kiitos kun sain avautua :|
 
  • Tykkää
Reactions: Memssi
huhhuijaa mikä isänpäivän aamu!! toi 1v näytti taas kaikki parhaat puolesa ja lopputulos et me sit molemmat ipanan kaa itkettiin ruokapöydän ääressä.. ai mitenniin väsyny!!?? Sit mies tuli siihen kattoo et mitä itken ja et hän siivoo- aaaaargh- "painu helvettiiiin!!!" Vähä eilen palo hermo tohon äijään ku sillä on nyt tässä 3pvää vapaata ja se päättää alkaa vaihtaa autoon renkaita 10 aikaan illalla..ja muutenkin kävin näiden kaa yksin saunassa ja laitoin nukkuu ku yks vietti pihalla aikaasa. Kyllä mäkin ihan mielellään viettäsin noi illan kaaos hetket ihan hiljaisuudessa yksin jos vaan joku mun puolesta laittas tän orkesterin nukkuu ja käyttäs pesulla jne.. Ja mä niiiiiin tiedän mitä se sanoo: "anteeks, mut en mä ajatellu.." AAAARGH!!! Mä oon sanonu sille niin sata kertaa et mua ei kiinnosta ettet sä ajatellu -opettele ajattelemaan!!!!

Anteeks näin positiivinen viesti... Ehkä parempikin et tää lähtee töihin purkaa näitä aggressioita ku taas pikkasen kiehuu -siellä varmaan taas riittää tekemistä!

Parempia isänpäiväaamuja teille muille <3

kiukkuinen pikkumökö + paavo 22+1
 
Hyvää isänpäivää ja huomenta kaikille! :)

En voinu vastustaa kiusausta antaa yhden lahjan tänään tulevalle isille. :)) Hihi! Sellanen t-paita isämatskulla, ja tykkäsihän tuo. (kaivelin sen tuolta isyyspakkauksesta:D)

Myö saatiin ne vaunut eilen, ja aivan aivan ihanat! En millään malttanu heti alkaa testaamaan ja koklaamaan jokaista vempainta, mikä niistä löytyy! Hyvin toimii, en vaan aluksi ymmärtäny kaikkee, enkä oikein vieläkään ymmärrä kaikkea. :D (Esim kun laitetaan kova kantokoppa rattaiden päälle, niin tuleeko se rattaiden kangas siinä vai mitenkä, mut ehkä se tästä selviää vielä.) Huuto.netistä tosiaan huusin ja hintaa tuli 215€. On kyllä jokaisen euronpyörösen arvoiset! Mukaan tuli vielä Brion sadesuoja, hoitolaukku ja vaipanvaihtoalusta. :)

Mekin luultavasti hommataan tuo lämpöpussi! Jossakin luki, että se on tutkitusti turvallisempi vaihtoehto kuin toppapuku.. Ja tuntuu muutenkin käytännöllisemmältä vaihtoehdolta.

Vielä sen verran omaa napaa, että me päästään nyt sitten muuttamaan isompaan kämppään! Saunallinen kolmio tältä samalta asuinalueelta. Muutto kyllä tulee olemaan varsin sutjakas, kun ei tässä ole hirveästi aikaa. Reissuun lähtö on reippaan viikon päästä ja sit onkin jo joulukuu.. Joulukuun alkuun mennessä oli nimittäin tarkotus muuttaa! Toisaalta onhan se ihanaa, kun saa jotakin puuhaa, vaikka kyllä töitäkin olis ens viikolla ke-pe.

Joku muuten sanoi, että pitäis jäädä saikulle, jos ei töiden jälkeen jaksa tehdä mitään? Ööö, miulla on kyllä kutakuinkin näin, mutta en ihan noilla perusteilla vielä kotiin saikulle haluu jäädä, jos muuten pystyn tekemään töitä! Miksiköhän se on näin? Toki lepo on tärkeää, mutta niinhän mie lepäänkin sit aina viikolla. Viikonloppuna jaksaa sit yleisimmiten puuhailla rästihommia. :)

Pikkumökölle voimarutistuksia! :hug: Meillä on mies vähän laiskanpuoleinen tekemään kotihommia (= siivoamaan, pesemään pyykkiä, raivaamaan, tyhjentämään/töydentämään tiskari..), ja sit mie puhisen ja kihisen, kun ei mitään tapahdu sen omasta ajattelusta. Kyllä se sit tekee, kun pyydän (kun pyydän jopa vähän kiukkusesti), mutta tuntuu, et pitäis ajatella ja tajuta sen puolesta (sekin käyttää tuota, et kun en tajunnu). :p Tiiän kyllä, et sen lapsuudessa ei oo niin noista kotihommeleista ehkä perustettu, kun taas miun äippä kyllä piti kämpän puhtaana, mikä on sit tarttunu minuun ehkä toisinaan vähän neuroosin omaisestikin. :D Eli toisaalta: erilaisuus tukee toistaan, vai mitenkäs se sanonta nyt menikään... :) :heart:

Nyt saattaa tulla hieman tyhmä kysymys, mutta käytän tekosyynä tätä, kun odotan esikoista.. Eli eikös vaunuissa olis hyvä olla vielä tyyny ja kenties peittokin jos tarpeen? Vai mitenkä vauvan niskojen kanssa vaunujen osalta pitäis menetellä? Kun eikös pinniksessäkin "kuulu" olla tyyny myös?! Vai olisko esim vastasyntyneen niskojen parempi olla ilman tyynyä? :ashamed:

Hopea ja Alien poksuivat eilen! 23+1!

Aijaa.com - 9049509.jpg

Toi on eilen otettu kuva ilman turvotuspöhötystä! :)

HUI! Miten siitä noin iso tuli, vaikka laitoin kooksi tuon 640px:ää :O
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Hopea: Ihana masu sulla!
Tyynyä ei sais ottaa käyttöön muuta ku vasta lähempänä vuoden ikää. Meille annettiin neuvolasta sellanen ohje joskus että sitten ku lapsi ITSE alkaa esim peitosta tekee myttyä pään alle tai laittaa jotain sinne ennen ku nukkuu ni sit voi ottaa tyynyn käyttöön. Mut toki kannattaa laittaa esim pelkkä tyynyliina pään kohdalle ni ei aina tartte kaikkia lakanoita vaihtaa ku tulee pieni puklu. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
joo tyynyä ei suositella antaa alle 1-vuotiaalle,tai kunnes lapsi alkaa itse sitä kaipaan. meillä esikoinen sai 1-vuotis lahjaksi tyynyn kun alkoi aina tekeen peitosta tyynyä itelleen ja tykkäs aina olkkarissa ottaa tyynyn pään alle :D

isänpäivää tosiaankin =) aamusella jo 6 jälkeen leivottiin korvapuusteja pojan kanssa,ja tuossa just vedettiin masut täyteen possupiffejä ja kermaperunoita =) namnam ! kyllä nyt kelpaa taas =)

sunniee ja vv 23+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
pikkumökö et oo ainut jolla ei mee tämä isänpäivä ihan putkeen! :headwall: Meilläkin 1v tyttö on oikeen "ihanalla" tuulella, tässä nyt pari kuukautta ollu joku ihmeen huutokausi, mitää muuta ei tee kun valittaa/kitisee/HUUTAA/itkee aarrrrgghhh!!!!!!!!!!!!!!! Mä en näissä hormooneissani kestä sitä ollenkaa. Viime yönkin huus kun syötävä, mikä lie taas oli. Otin viereen nukkumaan kun mikään ei auttanu ja siinä sit valvottiin puolet yöstä kun neiti päättikin että aamu alkaa kello kolme yöllä. Ja sama hienous jatkuu vaan, äsken yritin tunnin laittaa päikkäreille, huutaa ja huutaa vaan, ei kelpaa olla sängyssä, ei sylissä, ei yksinään eikä mitenkään. Huutaa vaan koko ajan. Ei haluu olla hereillä eikä nukkua. V*tun v*ttu kun joskus sais edes hetken hiljasuuden tähän huusholliin ja sais ite vaan ISTUA JA OLLA edes pikku hetken!! |O

Että sellanen purkaus, sori :ashamed: Oon niin räjähdyspisteessä ollu monta viikkoo, kun on tää muutto ja remontti ja kaikki. Mua sattuu joka paikkaan koko ajan, supistaa, iskias vaivaa, päätä särkee, oksettaa, väsyttää, itkettää ja kaikki vituttaa. Ja sit kaikki vaan huutaa täällä. Mä tarviin hermoloman! ARGH!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kohta mulla on kolme tollasta huutajaa + mies.. :D Tää meijän tyttö oli johonkin puolvuotiaaseen saakka kun pikku enkeli, niin rauhallinen ja hiljanen ja kaikkee. No eipä ole enää.

En jaksais tehä yhtään mitään, ja neuvolassakin aina sanotaan sitä että "muista levätä" mutta mites lepään kun ei oo mahollisuutta. Mieskin tekee raskasta työtä ja ei sekään jaksa, ja sitten riidellään ja huudetaan toisillemme koko ajan kun molemmat on väsyneitä ja lapsi valittaa ja huutaa jatkuvasti. Hampaita varmaan tulossa tolle tytölle, mutta ei särkylääkekään aina auta. Syöminenkin yhtä pelleilyä ja huutoa aina. Alan olla aika loppuun palanu ja odottelen vaan sitä millon tää vaihe menee ohi |O Joku uhmakin sillä on alkanut nyt. Että sekin vielä. Odotan innolla sitä kunnon uhmaikää....

Kiitos ja anteeksi :D

Hyvää isänpäivää kuitenkin kaikille. :kiss:
 
LAREZKI, minun peruskulutus taitaa olla juuri se 2000kilokaloria päivässä kun paino pysyy normaalitilassa samoissa lukemissa sillä määrällä. Minä en niin aktiivinen ole että kuluttaisin paljoa, ennemminkin olen sellainen sohvaperuna vaikkakin kävelen hirveästi, mutta kyllä se makuuasento on suosikkiasentoni kotioloissa :)
HOPE, minäkin sain pojan varustuksesta erinomaisen kuvan ja toisen jossa on pelkät kivekset, joskin jos olisin pelkän kiveskuvan saanut, olisin ehkä pähkäillyt voisiko ne olla häpyhuuletkin, mutta tuossa toisessa kuvassa on pippelikin niin ei jäänyt epäselväksi. Kolmas kuva on vauvasta kasvot sivullepäin ja se on aika huono kuva kun luiden varjot teki paljon viivoja kuvaan. Harmittaa ettei vauva antanut minkäänlaista sivuprofiilikuvaa koko ultrauksen aikana, olisi ollut kiva katsoa kumman kasvonpiirteet on. Niskapoimu-ultrasta sain kyllä sivuprofiilikuvan kasvoista mutta olisi nyt isompana ollut kiva nähdä kasvonpiirteet. Minä menisin heti 4d-ultraan mikäli olisi mahdollista!! Nyt kun tietää kumpi siellä kelluskelee, olisi kiva nuo kasvonpiirteet tietää. Olenko hiukan kärsimätön!! Ja mietin kovasti onko tämä tulokas tumma vai vaalea, meillä nuo edelliset olleet joka toinen kerta vaalea-tumma-vaalea-tumma. Joten tilastojen puitteissa tämä olisi vaalea:) Tosin tilastoluottamus minulla ropisi ultrassa kun tilastojen valossa tämän piti olla tyttö(neljä tyttöä ennestään, monta keskenmenoa-ehkä elimistöni hylkii testosteronihormonia ja mitä vanhemmat vanhemmat sitä todennäköisemmin tulee tyttö). Että se niistä tilastoista. Mutta yllättävän onnellinen olen että poika tulossa, vaikka olen aina ajatusta pojasta vierastanut. Minun pieneni se on kuitenkin:heart:

Babis&Batman 21+1
 
Täältä tulee omaa napaa:
Siis mullahan oli neuvolalääkäri kovien supisteluiden vuoksi ja tulehdukset tms. tutkittiin labroilla eikä mitään löytynyt.Kävin torstaina tarkistusultrassa ja ainakaan tilanne ei ollut pahentunut. Silti kovat rasitukset kuten imurointi tai lenkit koirien kanssa kielletty, myös autolla ajo ja kyydissä olo koska "tärisyttää" kohtua. Mutta siis muuten ihan oman voinnin mukaan mennään. :)

Nyt on päässyt jo vähän rauhoittumaan kun "stressikin" ohitse. Täällä Rouviinnuttiin pe 11.11.11 n. klo 16.45. :heart:

Epa ja Jokke 21+6
 
Hyvää isänpäivää täältäkin!
Meillä asustaa kans yks huutava 1 vuotias. :D Meillekin ajautunu joku kausi kun pitää vähän väliä heittäytyä lattialle mahalleen ja huutaa.. Välillä niin menee hermot tuohon tyttöön, mutta toisina hetkinä taas niin uskomattoman ihana ja sulonen tapaus, eipä niitä hyviä hetkiä aina voi olla.
Noh nyt mies tuli vihdoin autotallista, jos sitä pakkais porukan kasaan ja lähtis vielä yhden isän luona käymään kun niin hieno korttikin askarreltiin tytön kanssa hälle.
21+5
 

Yhteistyössä