Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Jouluherkut mielessä täälläkin, kiitos teidän kanssaodottajien :D Viime vuonna ihastuin Brunbergin joulusuukkoihin, ja olihan niitä jo tullut kauppaan, niitä mussuttelen varmaan viikonloppuna. Muuten tekee kyllä mieli myös raikkaitakin ruokia, viinirypäleet, avokado ja kirsikkatomaatit hupenee viileäkaapista kovaa vauhtia.

Eilen mulla oli neuvola, ja vauvan sykkeet on noita matalampia "poikasykkeitä" 132-135. Rautalisää alan popsia, kun hempan suunta on koko ajan alaspäin ja alkutilanteesta se on romahtanut, vaikke nyt anemiarajaa hätyyttelekään. Väsymys on palannut takaisin, niin toivottavasti tuosta on apua! Muuten kaikki arvot mallillaan. Mulle oli tullut painoa ihan kohtuudella, reilu 3 kiloa koko odotuksessa. Että jos meinaa tulla niin paljon kuin viimeksi, niin 12 kiloa uupuu vielä :D Mutta sitten pamahtais mulle täysin käsittämätön kymmenluku vaa'alla rikki, niin en tiedä mitä mun lyhyt varsi siitä tykkäis... Lyhyenä tää raskaus on haasteellista, kun keuhkot litistyy ja muut sisuskalut tunkee yhä vaan ylemmäs, kurottelut ym. ja juurikin kenkien solmiminen on aika tuskaa. Mä en kohta edes pysty tarkistamaan onko mulle linea negra viivaa vai ei :D :D Esikoisesta (tyttö) se tuli.

Kelan paperit sain melkein kuntoon. Alkuvuoden työnantajalta pyydän vaan palkkatodistuksen. Päätin, että otan äitiysavustuksen rahana. Uuden makuupussin vaan hankin, että voi sen säilyttää lapselle kun hän mahdollisesti tarvitsisi sitä jälkikasvulleen. Mulla on itsellä tallessa oma vauvaviltti äitiyspakkauksesta vm -74 ja oli käytössä tytöllä. Vaunuista mä ajattelin jo viimeksi, että ne vaunut saa olla just sen väriset mistä me miehen kanssa tykätään. Eli ei niin, että vaunujen väristä vois jotenkin päätellä vauvan sukupuolta. Eli kuka niitä punaisia vaunuja pohti? Miksei niissä voisi poikaa lykkiä :) Ja vauvojen vaatteiden väreissä ei tarvi ostaa neutraaleja sävyjä jos ei halua. Kyllä nykyään vauvavaatetta väreissä löytyy: vihreää, ruskeaa, oranssia, peruspunaista, keltaista... käyhän nuo nyt yhtä lailla tytölle ja pojalle.

Laskin töissä äitiyslomani-aikoja, maran tessissä on pakko jäädä äitiyslomalle viimeistään kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. mä kun ajattelin, että olisin saanut sitten vauvan kanssa olla kaksi viikkoa pitempään kun se on jo syntynyt
Äitiyslomallehan pitää jäädä 1 kk ennen laskettua aikaa, että jännä, että teidän tesissä on tuo kaksi viikkoa. Äitiyslomalla voit kyllä tehdä kevyttä työtä: kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa, niin tuostako se kaksi viikkoa on sinne tesiin otettu. (Ja jos oikein kova hinku on töihin, niin kuusi viikkoa synnytyksestä saa mennä töihin :) )
Odottajan ja vauvan suojaksihan se 1 kk on tarkoitettu, ja ekat viikot ilman vauvaa on hyvä kyllä käyttää lepäämiseen ym. valmistautumiseen. Toki se harmittais, jos meneekin kaks viikkoa yli lasketun ajan, niin vauvan kanssa voi olla vastaavasti kuus viikkoa vähemmän vanhempainvapaalla, jos sen niin laskee. Harvoin synnytyksen ajankohtaa voi suunnitella, eikä yleensä ole suotavaakaan, että vauva syntyis jo äitiysloman alkuun. Poikkeuksena riskiraskaudet tietty, eli kaksoset yleensä syntyy aikaisemmilla viikoilla, mutta eikös vastaavasti tuplaodottaja silti jää aikaisemmin lomallekin (tosin äp-kausi on pitempi)? jendde ja Nelly osaa varmaan vastata.

Erityistsempit sonskulle kun oot päässyt siitä rajapyykistä! Lepoa ja hyvää vointia sulle!


Rhonda 23+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
pööppis minä oon syöny kaikkia juustoja! fetaa, sulate, tuore, kovvaa ja vetelää :D

teollisuuskypärä pahoittelut kisusta :(

tervetuloa uusille! :)

onnittelut ultrassa käyneille hyvistä uutisista!

suklaanhimo täällä syödään nytkin geishaa :D

on töissä oltu ja selän sain tosi kipeeks :| kun yrittää venytellä selkää niin sit käy mahaan.. on se tämäki. ihanaa kuitenkin kun perjantai, suunnitelmissa parsakaali-fetapiirakka, salaatti ja sit ehkä vielä vähän sipsiä+ american dippiä :popcorn: kauhee possu minä :p

kn&tyyne, HEEI, täällähän poksutaan! 23+0!!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
juustoista sen verran,että kyllä voi syödä kunhan on pastöroitua tai suomalaista juustoa :) mä ainakin syön fetaa ihan hyvillä mielin,ja myös aurajuusto on tosi nam !! ja kaikki tuorejuustolevitteet :D

suklaanhimo jatkuu vaan,en oikeesti näin paljon tykkää mut nyt uppoo melkeen levy päivässä :snotty:

mä en kestä tätä supistelua.. :( onneks maanantaina se neuvola,saa laittaa kyllä lähetteen labraan et ottaa tulehdukset,jos siellä vaikka jyllää joku bakteeri mikä näitä aiheuttaa?? :( huoh

cokista tekee kans mieli kokoajan mut se kofeiini ei oo ihan parhaimpien juttujen listalla..


mukavaa iltaa kaikille :)


sunniee ja vv 22+3
 
iltaa! täällä tulee aina nii paljon tekstii et ehtii lukea ja melkeimpä siihen se jääkin, sit sitä on nii sekaisinki mitä kaikkee vois kommentoida!:)

onnea kaikille ihanista ultrakuulumista ja tyttö/poika lupauksista, niitä olikin tullut taas jonkun verran.:flower:

tervetuloa uusille!

mun mielestä geisha on parasta suklaata, mies osti sen ison laatikon ja mä oon koht syönyt jo kaiken, naamakin sen näköinen!:ashamed: mut se vaa on nii hyvää.

vatsa on eessä varsinki kun yrittää kumartaa nii se on yhtä tuskaa ja tiskissä ku oon töis nii lasikorit joudun nosteleen sillai sivuttain ku en voi vattan päälle laittaa ja muutenki kaikkea pitää kurkotella ihme sivu asennossa ku vatsa tiellä. selkäkin on aina viikon päätteeks ihan paskana, varsinki häntäluu kohtaan sattuu mielettömästi. onneks saa taas levätä pari päivää.

öisin saa käydä kusella mut saan aika nopeesti aina unen päästä taas kii, harvoin jään pyörii... mitäs muuta oli puhuttu...

eilen oli ihana maata sohvalla ja kattoo ku pikkunen tuohus kunnolla, vatsa veteli ihan omiaan ja kauan se jaksoikin, on alkanu huomaa jo jonkinlaisa rytmiä hällä:heart:

saa nähä miten nyt pääsee nettiin ku on joku ongelma siinä ei halua oikein toimia... nytkin mies viritti netin tähän koneeseen omasta kännykästä, mie aloin jo heti valittelee etten tänne pääse lueskelemman:D toivottovasti ei kauan töki!

pepper ja masuasukki 22+3 jos oikein kiireissäni muistan...
 
Pööppis
Ei oo tänne kukaan ajatellut perustaa salattua keskustelukerhoa, niikuin näköjään aika monessa ketjussa tuolla ovat jo päättäneet. Se vois olla ihan hyvä,jos sinne ei ota muita kuin tässä ketjussa olevia, siis LISTASSA! (?)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja mesisa
Heips! Tervetuloa uudet:wave: KIva että löytyi myös yksi uusi oululainen? odottaja Merjus ! Mulla la 22.3 ja oyksiin kans menossa,saatetaan jopa törmätä=) Siitä suklaasta mulla himottaa ihan älyttömästi eikä tämä teidän keskustelua auta asiaa:D Viime yönä näin unta tästä paljon puhutusta piparisuklaasta:LOL: Mutta kovana on pysyttävä kun minäkin joudun verensokeria mittailemaan niin yritän tosissani että nyt pysyis ruokavaliolla kunnossa. Se pistäminen on niin ikävää:( Ihanaa ku olette jo saaneet mukavia kokemuksia rakenneultrista ja lupauksia sukupuolesta :heart: Toivottavasti omalle kohdallekkin sattuis kiva ja asiantunteva ultraaja. Ei malttais odottaa omaa ultraa kun niin moni jo käynyt. Täällä Mies lähdössä työ reissuun kahdeksi viikoksi..huoh ikävä tulee. Se ei pääse edes rakenneultraan mukaan:( Mutta kyllähän se menee kun mentävä on,tätä on luulatavasti edessä koko talvi. Suklaakeiju ja se mini pätkis =) sori tämä huono pötkö kitjoitus mut vähän hakusessa vielä tämä hieno säätö täälä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Merjus
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksista Maruli ja Punakaneli sekä poikalupauksesta Pikkumökö :flower:

Hepuhi: Mulla oli istukka edessä myös esikoisesta ja olen myös katkera istukalleni siitä, että tuli taas eteen. No, kunhan hoitaa muuten hommansa moitteettomasti, niin voin antaa vielä anteeksikin ;)

Kaupasta lähtiessä iskiashermo jäi pinteeseen ja kylmä hiki pinnassa raahauduin kotiin tytön, ostosten ja koiran kanssa. Vaunut saivat jäädä pihalle, ei ollut toivoakaan niitä nostaa parin portaan yli sisään vaikka nuo Crescentit on tosi kevyet. Onneksi tyttö jaksoi odottaa, että taistelin ostokset sisään ja osaa itse kävellä sisään. Tuntui meinaan, että työnnettäisi puukkoa pakarasta lonkkaluuhun kera sähköiskujen. Säteili mukavasti varpaisiin saakka. Nyt sitten Panadolin voimalla ja sopivien asentojen kera koitan pärjätä. Toivottavasti hellittäisi aamuun mennessä : /

Mukavaa lauantai iltaa toivottelee,
Sipsunen & pikkusisko 21+0
 
  • Tykkää
Reactions: hepuhi
Iltaa mammat.

Mä jouduin nyt tänään sitten lähtee käymään sairaalassa. Kovia 'menkkakipuja' siis alaselässä, ajattelin aluksi että supistuksia. Olo oli ihan hirveä, ja mitä kaikkea mielessä liikkuikaan. No pääsin sitten sinne, ja hermothan siellä meinas mennä kun eivät mitään saaneet aluksi aikaseks. No sitte vihdoin ja viimein lääkäri tuli, ja katso kohdunsuun jne, kiinni oli, ja kaikki näytti siistiltä jne, eli siellä ei mitään, ja sanoikin sen olevan tärkeintä. Istukka näytti hyvältä ja siistiltä, ja prinsessalla oli kaikki hyvin ja hienosti liikkui, lääkärikin sitä kehui taas. Kysyin sitten mitä olisin, niin lääkäri sanoi että ei ainakaan pahoja/vakavia supistuksia, voi kuulemma olla pieniä, mitä kaikille raskausaikana. Luulen että pikkunen vaan painaa nyt jotenkin huonoon kohtaan tms. Helpotti tää nyt edes vähän, vaikka vieläkin kyllä sattuu. No, kait tää tästä. Tilannetta seuraillessa.
 
Sonsku:

Mulla noi sokerit on vähän isompaa luokkaa, paastot on siinä 5,2 vaikka tunteja olisi 7:stä 14:sta tuntiin paastolla. Ruoan jälkeinen on ollu ihan supervaihteleva; 6,6 aina 10,7.
Sokerirasituksessa oli luvut 5,4 11,0 8,1, eli *askat arvot.. (tää syö naista jonka suurin himo on suklaat- ja erillaiset juustonautinnot!!!)

Näillä mennään tosiaan seuraavat kaks viikkoa, jos kaksi poikkeavaa arvoa, jorviin ja lääkärille hakemaan todennäköisesti ymmärtääkseni tämän päiväisestä puhelusta insuliini lääkkeet! =(

Poika on kumminkin joka päivä ihanasti potkutellut mun sokereista huolimatta ja mieskin alkanu huomioimaan..

Hyvää viikonloppua kaikille!!

kengu 23+2
 
Pööppis
Mullakin tänään ollut noita menkkakivun tuntuisia laselän puolella pitkin päivää. Olin kanssa ihan ihmeissäni,että mitä hemmettiä,mutta kaipa ne on vaan kohdun venymis kipuja?

Tsemppiä Jenikk


Ja hyvää yötä mammat ja mahat
 
Unohin tohon vielä lisätä, että valkosolut oli vähän koholla virtsassa, ja lähetettiin näyte eteenpäin.. en usko kuitenkaan olevan virtsatietulehusta, koska kovat kirvelyt aikaisempina kertoina, mut joku muu tulehus mahollistakin, eihän toi valkosolujen runsaus virtsassa kerro oikein mitään, ja ei ne pahasti koholla tainnu olla kun ei lääkäri mitään erikoista maininnut.
 
Vetäsin sit kilon mandariineja ku luin teiän juttuja :popcorn: Eikä tehny ees tiukkaa :)

Jotenkin ollu tosi onnellinen fiilis koko päivän (mitä nyt yks yyber tylsä työpäivä vähä haittas fiiliksiä..) ja raskaudesta tuli paljon todempi tän päiväsen ultran jälkeen vaikka toki tienny et on raskaana ni silti tänään ku näki ne pienet varpaat ja sormet ja kun sai sukupuolilupauksen niin masuasukista tuli oikeesti lapsi <3 Ja mieskin jotenki ollu ihan sekasin <3 onpas taas herkkisolo..

Josko sitä nukkuu et jaksais huomisen helvetin töissä.. mut pakko käydä pari suklaata ensin hakee :p

Ai niin tyttö kysy et onko se vauva tyttö vai poika -sanoin sit et poika. "Eikä! Miks ne on aina vaan poikia!!" soooori...

ja juurikin nyt POKS 21+0!!!
 
Laretzki
Meidän vauvalla oli yöllä vissiin hikka kun heräsin ekaa kertaa siihen että potkittiin niin maan perkeleesti. Kävin vessassa ja sit sänkyyn jäädessä oli sellasia tasasesti tulevia nytkäyksiä, plus sitten potkuja. Tais Spyroakin pistää vituttaa kun nikotti, meinaa kun kattoo miten meillä mies nikottaa, niin se on asetta voimallisempaa hikkailua :LOL:

Lare ja Spyro 24+0, 16 vk laskettuun aikaan :O
 
Oih, hieroja ! En ole vieläkään saanut aikaiseksi. Viime yönä heräsin käden puutumisesta johtuvaan kipuun joku 5 krt ja vaikka kello oli soittamassa 12.00, niin nousin 8 jälkeen kun paloi hermo :(
Äh, kirjoitusintokin on jossain just nyt :p

Mariaja & Tyyppi 19+5
 
-Pätkis- Kysyn nyt maailman tyhmimmän kysymyksen... Kun selkä+niska hieronta olisi aivan ihanaa, mutta miten siinä kovanlaisella hieromapöydällä voi maata mahallaan kun tuo kumpu on tuossa edessä?

Täällä meni tenavalla tänään kans 22+0 että poksahti! Tein juhlan kunniaksi meille puolukkavispipuuroa aamiaiseksi. Nami nami! Nyt on vaan ähky olo. Ei pitäisi syödä koko kattilallista kerralla... Puuh.
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
pööppis juustoja saa syödä, kunhan ne on ison tehtaan ja mielellään pastöroituja. Mä oon kyllä syönyt Juustoportin pastöroimattomasta maidosta valmistettuja juustojakin ja kaikki on ollut hyvin :D Kotimaista siis uskallan syödä, listeria on kuitenkin niin tarkkaan tutkittua täällä.

Rhonda Liitosta sanoivat, että mielellään viimeistään 30 päivää ennen laskettua aikaa, mutta PAKKO on jäädä 14 päivää ennen. Mä kuitenkin tavallaan jään jo 3 viikkoa aikaisemmin, kun pidän talviloman ennen äippäloman alkua. Eikä mulla mikään hinku oo TAKAS töihin, mä tahdon olla mahdollisimman pitkään kotona pienen kanssa :D

Sipsunen Kyllä mäkin annan istukalle anteeksi, mutta se vaatii vielä vähän aikaa :D

Aamulla tuntui kaksi potkua mahan päälle :cool: ja illalla oli aivan ihmeellisiä elohiiren tuntuisia tykytyksiä kahteen otteeseen mahassa.

hepuhi:heart:käpy 22+0!! POKS!!
 
gallub: Onko teijän mielestä liian usein jos mies käy baarissa joka toinen viikonloppu yhtenä iltana? Musta se ei oo usein mut silti se vi***taa kun ei ite pääse...
Ja en vaan tykkää... :kieh: Onhan se sanonu et mä voin tulla mukaan jne.. mut eipä paljoo nappaa :D Se tykkää siis tanssimisesta ni siks sinne pitää aina päästä :|

Kina rv. 22+3 En oo ees muistanu ottaa tän viikon maha kuvaa :(
 
Juustoja mäkin oon syöny oikeestaan ihan normaalisti,aurajuustoa aina pitsan päällä ja kerran söin sitä ihan paketistaki päin ku se on mun mielestä parasta niin :p Luotin siihen että on hyvin tutkittu ku on ison firman tuote..
Suklaan perään en oo ihan hulluna,mutta jouluna myytävät Enkelisuklaapatukat on sellanen juttu mitä en voi vastustaa!Eilen löysin niitä kaupasta ja voi että ku ne on hyviä!Pitäis aina joulun aikaan hamstrata niitä koko vuodeksi :popcorn:
Mullakin tuli eilen illalla ensin selkäkipeeksi justiin niinku menkat alkais,ja hetken päästä myös alamaha :( Alkasin siinä sitte panikoimaan ja maha kovettuki kolmisen kertaa,ja sitte yhtäkkiä kivut loppu...Noi menkkakivut kesti yhteensä ehkä tunnin-puolitoista tuntia.Säikähdin kyllä tosi lujaa ja varmaan soittelen maanantaina neuvolaan.Eilen olin ihan hermorauniona ja tosi väsyny muutenki koko päivän ja istuin vaan koneella että oliskohan se altistanu sitte? :confused: Vauva oli tosi vilkkaalla päällä koko illan,ja ihan selvästi näki miten maha nahkaki liikku ku se mylläs menemään :)
Kerttu&Rääpäle 22+2 :heart:
 
Kina: Mun mielestä on, musta kerran kuussakin olisi kamalan usein. Olen ehkä vähän jäävi vastaamaan kun ei itse baareissa käydä tai siis olla käyty enää muutamaan vuoteen ja sitä ennenkin vaan pari kertaa vuodessa.

Ihanaa, se hermopinne antoi periksi ja nyt ei särje yhtään. Yöllä oli sormet ekaa kertaa ihan turvoksissa, mutta laski sitten aamulla. Johtui varmaan siitä kun vedin eilen laiskuuttani lounaaksi lähikaupan pyttipannua :ashamed:

Sipsunen & pikkusisko 21+1:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mesisa

Yhteistyössä