Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

elsama Juurikin näin miten Mariaja jo sanoi :) Ei puhettakaan et pystyis enää mahallaan makaamaan. Enkä ees uskaltais ku vauva menis pian littuun :D

Kina Mä en ainakaan jaksais jos mies kävis joka toinen viikonloppu baarissa. Tai lähinnä en jaksais niitä jälkiseurauksia siitä; vanhan viinan haju ja ja se koko päivän nukkuminen/makaaminen.. Tai voihan tuo mennä sinne vaikka joka viikonloppu mutta menkööt sitte selvinpäin niin mun ei tarvi haistella ja katella sitä krapulassa :D

Oon päättänyt taas maanantaina aloittaa uuden elämän herkuttelujen suhteen! :D

• Tykkää
Reactions: mesisa
Pööppis
ompelinpas pussilakanan ja lakanan vauvansänkyyn. Nalleaiheista kangasta löytyi kaapista,olin joskus kaavaillut ompelevani koirn sänkyyn vaihettavat lakanat,mutta vauvalle nuo on kyllä paljon paremmat :)

elkää lukeko tätä:
jumazuida.. eilen oli pakko sitten kokeilla ns. viimestä konstii ummetukseen, ja meinaspa itku päästä siitä helpotuksesta, ja tänä aamuna vaaka näytti yli kilon vähemmän kuin eilen aamulla! ja olo on niin paljon keveämpi,ja väittäsin että pirteämpikin.
On sillä merkitystä tuollaki asialla,kertyykö paska elimistöön :D hyh hyh

vitsi kun on vaikeeta päättää, teenkö pitsan, vaiko kasviksia oliiviöljyssä haudutettuna+ porsaan sisäfilettä..
taitaaa tuo liha kyllä viehättää, et voihan sen pitsa jättää vaikka maanantiks, jotenkin ei nyt huvita se pitsan haju.

Taitaa kaikki kirjotella nykysin siellä feisbuukissa,kun tää on hiljentyny ihan totally :s

• Tykkää
Reactions: susanna85 ja Hopea
Kina Meillä mies käyny tän vuoden aikana paikallisessa lauleskelemassa karaokee kerran ja yhdessä oltiin ennen raskautta 2 kertaa ja mies nyt todennu että ei aijo yksin lähtee viihteelle niin ei tule mulle niin paha mieli ja mennään sitten syksyllä viettelee mun synttäreitä ja samalla voidaan viettää miehn synttäreitä jälkikäteen eli ei aijo tammikuussa vietellä synttäreitään ja ollaan sitten menossa S-ryhmän risteilylle tammikuussa niin saadaan sitten pikkusen juhlittuu miehen synttäreitä ilman lapsia ja olla omassa rauhassa.

Täällä makoilin aamusta sängyllä pitkän tovin ennen ylös nousua kun katselin vauvelin liikkeitä kun niin selvästi näkee liikkeet vatsan läpi ja oli kyllä niin ihanaa katsella ja oisin vaan voinu jäädä makoilee mutta pakko oli lasten kanssa nousta ja katsellaan illalla sitten uudestaan ennen nukkumaan menoa.

Tiukuliina ja papunen rv 19+2

Tervetuloa uusille!
Päivitykset pitäis taas olla ajantasalla, jos näin ei ole, tiedätte mitä tehdä ;)

Nyt napailtas, koska en muista puoliakaan mitä lähipäivinä on kirjoiteltu!

Ylihuomenna olis se ultra, kauhiasti jännittää. Olen huomannut, että aina ennen ultraa/neuvolaa, mulla on joku masennuskausi, ilmeisesti johtuen pessimisti ei pety asenteestani! Monta päivää ollut jos semmonen mikään ei kiinnosta fiilis ja kun mies erehtyy kysymään, että mitenkäs töissä niin mä pärähdän itkemään.

Liikkeitä ei vieläkään, voi prkl sanonon minä!!!! Alkaa oikeasti stressaamaan kun tuon yhdistää siihen, että mitään raskausoireita (paitsi vatsa) ei ole.

Olenpas mä positiivinen.

Tosta facebookista, niin en mä ainakaan sinne enempiä kirjottele, ajatuksena varmaan jotain semmosia pikasia "vitsi kun itkettää" päivityksiä sinne onkin laittaa, kun jotenkaan ei viitsi tänne ihan noin lyhkästä viestiä tipauttaa :)

Mä nyt tein suuria päätöksiä ja huusin turvakaukalon käytettynä, joku römerin baby safe juttu se oli, ulkonäöllisesti kuvasta kuin uusi. 40 euroa maksoi ja täällä turussa se oli, eli haen varmaan maanantaina. Vaunut siis vielä huutamaan! Mä en ole uusista edes haaveillut, mun ajatusmaailma popittaa yleensä tämmösellä käytetyn tavaran kierrättämisellä, turha ostaa uutta kun saan käytetyn samoilla ominaisuuksilla, enkä näin kuormita palloamme enempää. Kaukaloa tosiaan mietin uutena, koska sen historiasta ei välttämättä tiedä, mutta nyt menee sitten sekin näin.

jos vaikka sitten töihin päin, jos ens viestissä vaiks keskittyis hiukan teihin muihinkin :D

Mariaja & Tyyppi 19+5

• Tykkää
Reactions: mesisa
miehen baarissa käyminen. mulla menis kans noin säännölliseen käymiseen hermo. satunnaisesti voi toki mennä, mut ei turhan usein ja tottahan sitä voi ite mennä mukaan, mut just tanssi lattialla ym. mua ainakin pelotas ne humalassa heilujat, etteivät rynni päälle tai kaadu päälle.

mut mua ja äitiyslomalla olevia työkavereita ei ole kutsuttu meijän työpaikan pikkujouluihin :O. vai tuleekohan se kutsu joskus viime tingassa... mut tiedossa on pikkujoulut paikka ja ajankohta, mut yhellekkään kotona olevalle ei ole niistä mitään ilmoitettu. ei tuu niin tod. ikävä töihin. ja syömäänhän me oltas aivan hyvin voitu lähteä ja siihen osallistua ,kyl taas niin ihmetyttää tuo touhu :confused:

pisti myös eilen bb katsoessani annikan mielipiteet raskaudesta. pikkusen herkällä mieli, kun tuommoisesta pahoitan mielen. eihän toki kaikkien tarvi lapsista pitää. mut oma+masu on omasta mielestä niin söpöjä :heart: ja jos naisen tarkoitus on tuntea itsensä seksikkääksi aina tapahtu mitä tapahtu niin voi vattu!

jotain mukavaakin pitää vie loppuun laittaa, tarkoituksena tehdä pasteijoita, mut en uskalla alkaa vielä leipoon et jää miehellekkin illaks :D

te joilla sokerit koholla oliko mitään merkkejä ennen kun jäitte sokerirasituksessa kiinni? alkanut tämä oma karkin himo mietityttään. ja mulle se rasitus ois tulossa 3vk päästä

mesisa+jäbä 21+5

Ei kande tätäkään lukee jossei kiinnosta paskajutut :D

Pööppis Vo kuule mä tiedän miten kauheeta ummetus on! mulla oli sillon alkuraskaudessa kans ihan tukossa :D mies kerkes jo tuoda apteekista sellasen tyhjennysletku härpäkkeen, mut ei tarttenu käyttää onneks...
Tosta muuten tuli mieleen... Kuulin jostain et nykyään synnytyksessä ei saa sitä peräruisketta enää! mua ei ainakaan kiinnosta paskoa pöydälle... oon aatellu et otan oman ruiskeen salaa vaikka messiin... tai sit jos kerkee laittaa sen himassa :D

Joo ja ei ois pitäny kysyä tosta baari-menemisestä, ihan erilaisia ihmisiä näemmä ollaan kaikki, koska kyllä mä käyn tai oon aiemmin käyny ihan sopivasti baarissa... kerran vuodessa kyllä liian vähän mulle :D Ja ollaan juteltu miehen kanssa, että ei se aio sitten vauvan syntymän jälkeen noin usein mennä ja mennään yhessä.

Viimeksi muokattu:
Kina: mun mielestä on.. ainakin perheelliselle miehelle toi on huomattavasti liian paljon.. mä en siis tykkäis jos mun mies ravais baarissa alvariinsa...

kohta käy matka serkuntytön 3-vuotis keijusynttäreille :D pääsee syömään kaikkee hyvää,namnam.. loppu ilta menee sit vaan miehen ja pojan kanssa kotosalla ,jos vaikka jotain hyvää ruokaa taikois =)

sunniee ja vv 22+4,kylläpä muuten menee viikot nopeaa nyt. enää vähän yli 17 viikkoa laskettuun aikaan ! :O

Hei moi terve!
Päivä alko menemällä päin pimperoa :D Mutta kyllä se tästä paranee.
Mulle tuli niin yli paha mieli ku äiti soitti aamulla ja sano että mun veljen laps, joka täytti just 12 vuotta, oli vieny kouluun synttärikutsuja ja kukaan ei tullu sinne synttäreille, eikä siis ilmottanukaan.
Mitä helvettiä? Jos ois mun laps oisin heti seuraavana päivänä soittanu kouluun ja kysyny opelta onko huomannu missä mättää, siis lähinna että kiusataanko sitä tytsyä tai kiusaako se ehkä.. Musta tuntu etten millään pääse yli ku tuntu vaan niin pahalta toisen puolesta ku oottaa kavereita ja laittanu kaikki tarjottavat ja kukaan ei tule. :ashamed:
Sitten mies näki ekaa kertaa meijän uudet naapurit tosta tien toiselta puolelta ja se nainen oli heti sanonu että toi teijän toinen koira käy aina välillä täällä meillä päin... Jumalauta! Eikä mitään hajuu mistä se sinne on menny ku aidan yli ei pääse hyppää ku jalat on nii huonot. Onneks kerto.. sano kyl sit että ei se heitä häiritte, mutta että tiedetään. Koira kävi salettiin ettii sitä vanhaa mummoo joka siinä asu viel kk sit ku se mummeli aina koputteli ja huuteli sille ikkunan raosta, niil oli kuulemma suhe.. :D

Aamulla sain kuitenki leivottua peltilihapiirakan ja veljet tuli tänne tekee tota pirun vinttiä. Edistyy kyllä ihan kivasti, mutta sais jo olla valmis... :headwall:
Ite sain haravoitua vihdosta viimein koko pihan loppuuun ja nyt sit ootellaan vaan lumia että ois taas pihalla tekemistä :D

Pikkumökö: Mä nostan hattua ku kerroit ton kilon mandariini jutun.. Voin siis iteki kertoa että kävin eilen ostaa kaks sellasta vihannespussillista mandariineja ja toinen on jo syöty.. :D
Ostin myös kukkakaalia (Mitä ihmettä, miks?), ja luumuja ison kasan.

Kina:Kyllä mua vituttas jos ukko joka toinen vkl lähtis paariin vaikka vaan tanssii.. Ketuttas jäädä yksin kotiin..

Juustoista: Mä syön kaikkea mitkä on tehty pastoroidusta maidosta.

Pööppis: Taitaa olla joku suvantovaihe menossa ku naamakirjaki on hiljanen. Tää on tää seesteinen keskiraskaus..

Pätkis: Mielettömän ihana masu!

Nyt tekee floridanleikkeitä että päästäs pian syömään.. nam

• Tykkää
Reactions: -Pätkis-
Tänää miehen kaa leffaan ja ravinteliin syömään :heart: Ihanuutta.

Miehen baareilu: 2 viikon välein ois kyllä aivan liian usein, en kattos
sellasta alkuunkaan. Vaikkakin, kukin tekee tavallaan ja näin poispäin.
Sit mielenkiinnosta; käykö teidän miehet siis tanssimassa ollessaan viihteellä ? Miuta jotenkin huvittaa ajatuskin omasta ukosta heilumassa tanssilattialla, hää ei siis yhtään sen tyylinen :D

Onnea taas tyttö/pojulupauksista :)

Susanna: Kauhee tuo veljes lapsen tapaus :(

cherrrye ja muwu 22+0 POKSSS !! :heart:

Susanna85 Oli kyllä ikävä kun ei kukaan tullut niille synttärikutsuille. Olisin itsekin huolissani tytön hyvinvoinnista. Kannattaa kyllä kysellä vanhempien sieltä koulusta onko huomattu mitään erikoista. Onhan tuollainen tosi raskasta lapselle. :'( Voimahali

Nyt tulee omanapaista murehtimista.... rauhoitun lukemaan muiden kommentit tämän jälkeen.

Täällä taas ihan ihme huolen aiheet... pahin keskenmeno pelko taakse jäänyttä mut nyt noiden ala kipujen seurauksena on tullu pelko jos vauva syntyy ihan liian aikaisin ja se on raastavaa... potkii vielä tuonne ihan alas nipelottaa jos se on jo siellä tehny kohdunkaulalle tuhoja...ihan ihme pelkoja, onko muilla ? Ja rinnat on alkanu kasvamaan ja kipeytyneet tosi paljon...

Kokemuksia..pliis ?!? mie oon kamalan huolissani, onneks se läkkäerin neuvola on reilun kahden viikon päästä ni saadaan kohdunkaulan tilanne selville...

minnarun&rinssi 22+3

susanna kamala pettymys veljesi tytölle.:( kyllä kannattaa vanhempien olla yhteyksissä, että mitä ihmettä sielä koulussa tapahtuu. ja välillä ei lapset omille vanhemmilleen totuutta kaikesta kerro vaan kaunistelee, kannattaa jonkun ulkopuolisen mutta tutun mennä tytyön jutulle niin voi saada asioita selville, mitä ei halua vanhemmilleen tilittää. mulla likka ainakin puhuu paljon kummilleen joka vaivihkaa mulle huikkaa jos näkee aihetta.

tervetuloa milani

joku seisomisesta jutteli kun jalan pohjat kipeytyy. mulla sama homma, jos kävelen pitemmän lenkin tai jos seison pitkään niin jalanpohjia pistelee ja särkee. tein seisoma työtä joten luulis jalkojen 5v siihen tottuneen.

miun mies ei tanssi, pari promillee kyllä helpottaa, mut selvistä päin ei. mut onse kyllä kankee kuin rautakanki, mut harmittaa itteeni jos tanssi seuraa haluais ni saa olla ettimässä muualta. pikkusen kinalle kade tanssivasta miehestä :p.

Tuo synttärikutsuille tulemattomuus, voi kamala mikä tuska on varmasti ollut.. itseäni tietenkin huolettaa kuinka lapseni ystäviä löytää miten kiusaus asiat jne. itseäni on kiusattu tietyssä vaiheessa ja jäljet on yhä. Niin uskomatonta kuin se onkin ni näin aikuisenakin siitä on hintansa saanu maksaa. ja varsinkin kun itse olen sen kokenut en lapsilleni sitä haluaisi ja pelottaa mikä siihen auttaa koulukiusaus ym. on asia mille ei näy loppua ja tuntuu et vuosi vuodelta muuttuu hurjemmaks. Varmasti kannattaa olla kouluun yhteydessä mikä voisi olla asian takana. Mut niin tuntuu et joka luokalta löytyy ne muutama kingi jotka koittaa sanella miten muidenkin pitää tehdä.

Täällä on sokerirasitus kahden viikon päästä uudelleen kun ensimmäisestä selvisin ni nyt katotaan sit jos se olis sittenkin tullu...joten muutama viikko viellä hyvällä omalla tunnolla suklaata. Mie en arvannu ensimmäiseltä ollenkaan et semmoista häikkää voisi olla kun joku kyseli onko siihen vinkkejä, miulla ei oo ollu ja ruokavaliolla oon aina selvinny ja lapset on ollu ihan normaali kokoisia.

Suklaa suklaa suklaa... aah voi kun vain sitä voisinkin syödä oon ihan mahdoton suklaan perään...luulen jos lopettaisin sen syömisen ni ei ruokavaliossa muuta vikaa olisikaan :D

Paljon onnea upeista ultra kuulumisista ja lupauksista... ei millään malttais odottaa aijan kiitävän et päästäis jakamaan sitten myös vauva-arkea yhdessä :)

minnarun&rinssi 22+3

Pööppis
Raskaanaolevat naiset on kammottavia, vajaita ja muuten vaan huonoa seuraa?
Tunnen olevani kuin ruottotautinen, kun kukaan kaveri ei enää pyydä minnekään, en kelpaa seuraksi edes elokuviin. Ihan kuin olisin jotenkin vajavainen kun olen raskaana :( Kivoja nää lauantait kun kaikki on jossain, puhelin ei soi, kaikilla on omat menot ym...vali vali vali...
Hitto vaan on ollut tylsäpäivä :(
Ja yhtä tylsänä jatkuu loppuun saakka, töllöttimestäkään ei tuu mtn katsomisen arvoista! Nukkuisin,jois uni tulis!

Voi huokaus. Syntyis jo tuo muksu, niin ois tekemistä!!!

Ikävästi on jonkun lasta luokkatoverit kohdelleet :( Paha mieli tuli pelkästä tekstin lukemisesta :(

hemmetti... kohta on haettava lohtua kermajäätelöstä... :(
Sitä saamerin ukkoakin ikävä :( Millon se ikävä lakkaa??!!??

Iltaa leidit! Täällä tulikin tänää 22 viikkoa täyteen, jes! Eikös se ole niin että tästälähdin vauva lasketaan ihmiseksi, eli jos syntyis, ei olis keskenmeno vaan ennenaikainen syntymä? Ja hätäkastettais, jne? Toivotaan ettei nyt kuitenkaan vielä syntyis!

Tänään oli taas kuvauspäivä, kun olen parin viikon välein ikuistanut tuon kummun. Nyt alkaa huomata että on suklaa maistunut, kun kaikenlaisia muhkuroita ilmestynyt joka puolelle :LOL:

Tervetuloa mukaan Milani ja onnea tyttölupauksesta :flower:

Susanna: Ai, kun mun tuli paha mieli sun veljen lapsen puolesta :'(Ihan kamalaa ettei kukaan tullut. Nyt varsinkin kun on oma lapsi/lapsia, niin tuntuu vielä entistäkin pahemmalta ja raastavammilta tuollaiset jutut :hug:

Cherrrye: Munkaan mies ei tanssi baarissa eikä kylläkään edes käy missään yökerhoissa tai vastaavissa joissa on tanssimusiikkia. Ei vaan ole sen tyylinen. Enemmänkin tykkää/tykätään istua mukavalla porukalla muutamalla jossakin viihtyisässä paikassa tai käy/käydään ravintolassa. Itse tykkäsin opiskeluaikoina käydä baareissa tanssimassa, mutta enää ei ole houkuttanut vuosiin.

Voi, tartuttakaa muhunkin tuo hedelmähimo! Mä voisin elää sokerilla :ashamed: Onneksi sentään tuolla on odotamassa iso lautanen cantaloupemeloni- mozzarella salaattia, että jotakin terveellisemmäksi luettavaakin sentään. Mun mandariini himo kaatui pussilliseen mauttomia ja vetisiä mandariineja. Pitäisi kai vaan käydä uusi pussi, jos nyt sattuisikin taas hyviä.

Juustoista olen syön kaikkia pastöroituja ja kotimaisia.

Tein sen geisha-tiikerikakun ja tuli tosi hyvää! Mies vaan totesi, että älä nyt vaan ala leipomaan joka viikko, kun puhuin jo itävaltalaisesta kanelikakusta :p (viime viikolla väsäsin mustikkapiirakkaa)

Käytiin pitkä lenkki koiran kanssa ja taas se penteleen hermo jäi puristuksiin. Onneksi meni nyt ohi levolla. Yritän silti kävellä noita lenkkejä mahdollisimman pitkään, tai muuten neuvolan vaa'asta lentää mutterit ennen laskettua :D

Huomenna isovanhemmat tulevat hoitamaan tyttöä koko päiväksi ja me lähdetään ravintolaan syömään, vähän kaupoille ja uimahallin terapia altaaseen. Mies menee salille samlla, mutta mä taidan pysyä siellä altaassa senkin ajan :)

Sipsunen & pikkusisko 21+1:heart:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: cherrrye ja mesisa
Ai niin, mäkin unohdin sanoa, että mun mies ei tosiaan ravaa baareissa, käy ehkä kerran vuodessa jos oikein usutan, ja silloinkin ehkä lähibubissa juomassa pari ;) Enkä tosiaan kattois hyvällä jos sinne pitäis jatkuvasti päästä... Yhdessä ollaan käyty välillä "treffeillä" eli syömässä, elokuvissa, ja joskun ei-raskaana ollessa vähän baarissakin. Mut yökerhoihmisiä ei kyl olla kumpikaan. Tää on kyl sellanen asia joka taitaa eniten paljastaa sen että täällä on aika eri ikäisiä ihmisiä ja pariskuntia. Kyllähän ne parikymppiset jampat varmaan ihan eri tavalla sinne hinkuaakin :LOL:

• Tykkää
Reactions: cherrrye
Baarissa käynti raskaus ei ole muuttanut miehen baarikäyttäytymistä mihinkään, hän kun on viimeks tainnut baarissa käydä joskus 1,5 vuotta sitten. Firman juhlissa pari krt/vuosi, niistäkin pamahtaa aina kotiin silloin kun muut menee baariin. Sais kyllä useemminkin mennä, mutta pari krt/kk on liikaa. Toki näkökulma on hieman eri, kun tommosta ei tosiaan ole koskaan ollut.
Joskus suhteen alkuaikoina kun asuttiin keskustassa jne, käytiin yhdessä varmaan kerran viikossa lähipubissa kaljalla, eli juotiin 1-2, luettiin lehdet ja lähettiin kotiin :p

Lyytinen: Niinhän se on. Juuri totesin miehelle, että viikon päästä mekin ollaan jo Jorvin synnytysvastaanoton asiakkaita jos jokin menisi pieleen ja pieni lähtisi tulemaan. Myös ä-polille aukeaa sitten ovet ihan eri tavalla.

Mun napa ja sen lähialue on taas ihan pirun kipeä. Ihan kosketus arka : / Sattui kun pelkästään laitoin tytölle vaippaa niin, että hän oli mun sylissä. Onneksi 14. pvä on neuvola. Täytyy taas siellä sanoa tästä. Se on muuten joku parisuhdepainotteinen kerta, kun miehen toivotaan olevan mukana ja saatiin lappujakin täyteltäviksi sitä varten. Ilmeisesti Kelan paperit saan myös silloin.

Yhteistyössä