Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Pööppis
Hui Merjus, on sull ollut viimeksi kamla kokemus raskaudessa :( Toivotaan kovsti j paljon että tämä raskaus päättyy onnellisesti !



Huh, olen uusi ihminen!
Nukuin viimee yönä likitulkoon 9 tuntia,kahessa pätkässä,mutta nukahdinpa uudestaan siinä välissä jossa heräsin, ihana olo,kun takan puoltoista kk,jonka aikana oon nukkunu vaan 2-5tuntia/yö :) On niiku pikkusen voittajaolo.


hmm..puhuko joku villeistä unista muuten tuolla aikasemmin... :ashamed: minä näin kanssa semmosta viime yönä,ja siihen heräsinkin :O empä oo nuin villiä seksiunta nähny ikinä :D no,.käy se näinkin,kun ei oo sitä miestä enää viihdyttämässä :LOL:


Kävin ystävän kanssa 6km lenkillä ja se oliki tän raskausajan pisin lenkki, mut tuokin päätyi huonosti, iski vika kilometrillä niin kovat kivut, että pois tulo kotiin oli tuskaa. piti asken askeleelta madella että pääsin. Kaveri oli jo kyytiä soittamassa,kun näytin niin huonolle. Vissii kohdun jotkut kannattimet veny liikaa siitä rivakasta lenkistä, tossa oik. puolella kohdun allla oli se kipu.
Noh, pitää täst ees tehä lyhkäsempiä sit, ja vaik useemmin,et varmasti pääsee takas himaan.

Lettupäivä oli myös,pitkästä aikaa, ja olivatten hyvin =) Aijjjaiijai :p
 
  • Tykkää
Reactions: hepuhi ja Merjus
Sannuliini rovaniemeltä olen minäki :) Mukava saada lappilaisia pinoon :)

Rhonda juu tiedän tuon ananaksen mutta kun sitä tosiaan pitää syödä niin kauheen paljon jotta auttaa ettei oikeen uppoa..suolaset ruoat meinasin nyt jättää vähälle ja vettä juon niin paljon kun napa vetää..josko se auttas ees vähän
 
Pistääkö täällä ketään muuta ihan tohon kylkiluiden alapuolelle/kohdalle?
Mulla on nyt viikon verran pistänyt vähän väliä tohon oikeelle puolelle, ei onneks mitään kauheeta kipua mutta todella inhottavan tuntusta. Tänään melkein koko päivän pistänyt...

Jenduka ja pikkunen 23+3 (oonkohan mä oikeesti jo noin pitkällä:)
 
Jalan koko ei mulla muuttunut mitenkään edellisen raskauden aikana eikä jälkeen, vaikka turvotus olikin jotain aivan tajutonta.

Tukisukat hankin viime raskaudessa ihan Prismasta (lentosukat) ja sitten ulla oli yhdet Instrumentariumista hankitut "ihan oikeat" tukisukat, jotka oli todella napakat ja tuskaisat pukea.

Turvotus on nyt sitten alkanut sormissa. Ei johtunut se toissa öinen siitä pyttipannusta. Onneksi ei ole koko päiväistä ja sormuksia voi käyttää vielä päivisin.

Sitten taas valitusta mun navasta... Se on vaan kipeytynyt entisestään ja epäily tyrästä voimistuu. Mun maha oli jotenkin oudon tuntuinen pitkään synnytyksen älkeen ja mahallaan olo oli epämukavaa. Nyt sitten ensin tuli ne kylkituntemukset ja nyt ne ovat paikallistuneet tuohon navan ympärille, oikealle painottuen. Maha on ihan kosketus arka ja särkee siitä kohtaa : / Mitään siinä ei näy, mutta kipu on polttavaa ja pistävää. Täytyy huomenna soitella neuvolaan ja vähän kysellä. Onneksi mulla on sinne aika sitten viikon päästä. Ei vaan kestä oikein kumarrellakaan.

Tänään oltiin uimahallilla terapia altaassa ja vedessä ollessa kipu oli poissa. Ehkä veden paine jotenkin tuki mahaa ja ajattelinkin tilata napakan masutuubin mahan tueksi.

Oli kyllä ihana päivä! Osteltiin kaikkia sisustus- ja joulujuttuja ja laitettiin pöytäkynttilöistä asetelma takkaan, kun ei tulta siinä välitetä polttaa. Käytiin ravinto,assa syömässä ja sitten uimassa.

Sipsunen & pikkusisko 21+2:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
Mariaja Ihana mies, kun antoi sulle puolet rullakebabistaan :D

KatjuskaVaun kirjanen sanoo turvotuksen ehkäisyn neuvoksi:
- Juo vettä
- Harrasta liikuntaa, kävelylenkki ja uiminen tekevät hyvää
- lepää päivänkin aikana, jos vain mahdollista
- Vätä kiristäviä vaatteita
- Älä istu paikallasi pitkiä aikoja kerrallaan, venyttele jotta saat veren kiertämään paremmin
- Vältä liian rasvaisia ja suolaisia ruokia ja juomia.
Toivottavasti noista on apua :)
Mä ainakin oon huomannut, että jos oon unohtanut juoda vettä, niin aamulla on sormet ihan turvonneet..

Oireet Kun luen teidän oireista, niin alkaa tuntumaan, että mulla ei oo mitään :ashamed: Turvotusta en oo huomannut, ummetuksen syyn oon heti löytänyt ja saanut hoidettua, maha ei oo pahemmin kipeänä ja pystyn edelleen nukkumaan mahallani, jalat ei kipeydy töistä ja pahempia mielitekoja ei ole..Hormoonitkin on samanlaiset kuin mitä teininä kun käytin ensimmäistä ja viimeistä kertaa E-pillereitä.. Hävettää olla näin oireeton ja kun ei osaa yhtään ajatella miltä muista tuntuu.

Kävyn vaatteet pesty, kaksi koneellista on nyt puhtaana, eka koneellinen menee nyt illalla lipastoon, kun toinen jää kuivumaan. On ne vaatteet niin pieniä ja suloisia:heart:

Eilen käytiin koiran ja miehen kanssa kahden tunnin iltalenkillä. Meillä oli eväänä kuumaakaakaota ja kaurakeksejä. Istuttiin meren rannalla pimeässä ja nautittiin eväistä :) Koira oli vain hyvin pettynyt, kun se ei saanut kuin omia namejaan :LOL:
 
Pakko oli tulla kertoo teille et meijä neuvolatäti oli telkkaris tänää =) Yle 1:ltä tuli sellanen ohjelma ku Tunne sää: Myrsky.Jos joku sattu kattoo ja jos ketää nyt ylipäätänsä ees kiinnostaa ni se oli se nainen jota oli salama iskeny ja sen äitiä oli kans.En nähny itekkää sitä kokonaan mut huomenna tulee uusintana =D
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
No niin, nyt on tilattu Carriwellin tukivyö. Voi kun tulisi nopeasti ja toimisi. Ainakin on varmaan parempi kuin joku tavan masutuubi, jota aluksi meinasin.

Merjus: Ilmeisesti sullakin iskias-vaivaa nuo krampit? Mulla tulee ihan sähköiskumaisena se kipu välillä vasempaan pakaraan (säteilee siitä varpaisiin asti) ja sitten ei tosiaan liikuta. Ja nyt sitten kaupan päälle vielä tämä napa.

Ihan oikeasti, miksi halvatussa mulle tulee kaikki maailman raskausajan vaivat, tai ainakin melkein kaikki!?! Ensin 3kk oksentamista ja sitten vähän iskiasta ja kaupan päälle napakipua :headwall::kieh::'( Toi iskias on sentään mun kohdalla vain ajoittaista, eikä edes jokapäiväistä. Anteeksi, oli ihan pakko valittaa vielä kerran, kun ketuttaa toi napakipu. Vaikka eihän mun pitänyt inistä enää mistään kun oksentaminen loppui :ashamed: Mä vaan niiiiin odotan sitä maaliskuuta, että tämä kaikki palkitaan :heart: Onneksi puoliväli on ylitetty, että nyt voi laskea viikkoja alaspäin.
 
Peräruiske: meillä päin ei enää anneta luonto kuulemma hoitaa... tyttöä ulos ponnistaessa kakka pökäle tuli kans ja se oli itselleni kiusallinen tilanne joten varmaan siitäkin kyselen sitten et voiskos sen ruiskeen saada olisihan se mukava ettei tarvitsisi pelätä että paskat tulee samalla... se vaivasi minua viimeks...vaikka ihan luonnollinen juttuhan se on mut tosi inhoittavaa...

Jalan kasvu mulla oli ennen esikoista 39 ja nykyään 41, jalka ei todellakaan ole leveä ja holvikaari on todella korkea... oon kuullu et niin se jalka toisilla kasvaa.

Miehen baareilu: meillä ei enää sitä harrasteta esikoinen kuin synty ni silloin mies kyllä juoksenteli kypsyi isyyteen hieman myöhemmin nyt en sitten muista milloin olis kavereiden kanssa baariin lähteny. Joitain pakollisia tilaisuuksia meillä muutaman kerran vuodessa on jonne osallistumme jotta ei meitä ihan täysin unohdeta. Meillä löytyy ystävä piiri jossa osalla on lähes aikuiset lapset ja osalla ei edes ole lapsia. Ni niissä piireissä menemiset on yleensä semmoisia et lapsellisten elämä vaatii järjestelyitä...no odotamme että hekin aloittavat perheellistymisen, no jos ne lähtee tähän meidän toiseen aaltoon ?

En kyllä viisi vuotta sitten olisi arvannut mistä ystävä piirini tänä päivänä muodostuu iso osa on perhettä, sukua ja muutama lapsuuden ystävä. Ennen ei perheen ja suvun merkitys ollut niin suuri, mutta monesti olen ajatellut et jos asiat olisi toisin kohdallani kuinka tyhjää elämäni olisi. Äitiys on niin miun juttu ja koen olevani hyvä äiti. Lapsien hyvin vointi menee miulla kaiken muun edelle. Oma äitini on minun mielestä kovin itsekäs ja suhteemme on sen suhteen hankala kun minun mielestä kerran äiti on läpi elämän äiti äidin rooli muuttuu mutta lapsia varten sitä olen kuitenkin olemassa... ei tietysti niin että ne kotiin pumpuliin paapoisin mutta jos muruset minua tarvitsee olen heille olemassa.

Syvällinen sunnuntai miulla näköjään menossa mut on taas niin hyvä viikonlopu takana et on niin hyvä olla asiat on hyvin :D

Vajaa kaks viikkoa lääkärineuvolaan ja sitten katsotaan paikat toivotaan kohdunkaulan olevan kunnnossa ja kiinni.

Kyllä tää palsta on korvaamaton ei täällä arjessa viiti kaiken maailman tuntemuksista puhella saati kysellä miulla ei oo yhtään ystävää nyt samaan aikaan raskaana kolme ystävääni toivoo lasta mut osalla jo vuoden yritys takana ja ei vielä mitään tulosta. Toivon kovasti heille onnea olisihan ihana jakaa näitä fiiliskiä ihan tässä arjessa.

Näihin fiiliksiin minnarun&rinssi 22+4
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja Kerttu83
Pieleen menneet synttärit: Ihanaa että täällä ymmärrettiin mun paha mieli.. toinen veli tuli tyttöystävänsä kanssa tänne ja sille ku kerroin ja sanoin että on nii paska olo sen takia ni tää tyttöystävä oli vaan tyyliin että voi voi ei voi mitään elämä on. Ei niinku mitään empatia kykyä sillä.. :/
On kyllä tosi kurja olo vieläki noitten synttäreitten takia. En oikeen tie mitä sanois ku seuraavaks nähään jos ottaa puheeks.. :/
Mua on kanssa jonkin verran kiusattu koulussa, ei tosiaan paljoa, mutta se "vähäkin" oli liikaa ja on jättäny arvet itsetuntoon.
Mä jo sillon ku esikoista tehtiin itkeskelin ku tuli mieleen että mitä tehdä jos omaa lasta kiusataan. :ashamed:

Uusille: tervetuloa!

Rhonda ja peltilihapiirakka: Niin se on siis sellanen että riisiä, jauhelihaa ja kananmunanpaloja ja mausteita kaulitulle isolle lehtitaikinalevylle. KAulitaan siis niin että toiselle puolelle laitetaan toi täyte ja sitten käännetään toinen puolikas kanneks ja vielä painellaan se "isommaks/ohkasemmaks".. :) Sit uuniin ja namnam. Menee aina ihan kuumille kiville ku sitä tekee. Meil on melkee aina sitä suolasena tarjottavana juhlissa.

Liikkeet: Tosi tosi hiljanen tää vauva kyllä on veljeensä verraattuna! Tosi hiljasina tuntuu liikkeet, van joskus harvoin tulee kunnon muksahuksia. Taitaa beibi potkii tonne sisälle päin.

jalannron kasvu: Ei onneks kasvanu paljoakaan ku esikoista odotin. Sen verran vaan että ku aina välillä oon voinu ostaa kengät kokoo 38 ni nyt kyl aina ostan ne 39. Äidillä kasvanu 2 kokoa ja 4 lasta on saanu.

Pikkumökö: Meidän 1v4kk samoja oireita ku teijän lapsella. Motto on sellanen että "jos joku kieltää tekemästä jotain, niin kerkiit kyllä tehdä sitä monta kertaa oikeen nopeesti ennen kuin se kerkii hakemaan pahanteosta pois".. Parasta on että se ku alkaa tekee pahojaan (tietää siis tasan tarkkaan mikä on kiellettyä) ni kuuluu vaan ku jätkä sanoo "e-eeeei" ja silti tekee.. :D

Peräruiske: En kerinny saamaan ja ketutti. Pieni pökäle siinä sitten ähellyksen lomassa tuli ja vaik en sitä siinä aatellu muuta ku että luojan kiitos että tuli tukkimasta vauvan tietä, ni ens kerralla haluisin välttää myös ton pikku pökäleen.
Vaikka siinä kaikki maholliset ruumiin eritteet lentääki ni toi kakka on kyl sellanen juttu mikä mut pistää noloks.

Mulla on särkeny tosi paljon noi alapään luut viime päivinä. Tuntuu että joka askeleella tömähtää oikeen. Ei hirveen kiva vaiva. Toivottavasti menee pian ohi, taitaa kuitenki jotain liitoskipuja olla.
Ja sitten kaikista v.mäisin juttu.. Mulla alko ilmeisesti pahoinvoinnit uudestaan. Kolmena aamuna nyt ollu yhtä heikko happi ku alussa ja laattaki on taas mukavasti lennelly! Yök! En tykkää en sit niin ku yhtään.
Vielä on kaks pitkää viikkoa rakenneultraan! Tuntuu että siihen on ikuisuus!
Onneks tiistaina on neuvola ja mieski pääsee mukaan kuuntelee sydänääniä. :heart:

susanna ja pikkunen 19+6
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
Moikka! Onpas taas paljon juttua, mut jos edes osaa muistais kommentoida...

Jalan koko ei ole mulla kasvanut oikeestaan yhtään. Loppuraskauksissa on toki tosi turvoksissa ollu ni ettei ole kaikki kengät mahtunut jalkaan, mutta on ne aina palautuneet. Jos olis tullut se numero per lapsi, niin mähän saisin hakee kengät miesten osastolta! :LOL:

Pikkumökö en kyl oikein usko että uhma kerkii loppumaan, meillä on ainakin kaikilla alkanut tossa puolentoista vuoden kohdalla, ja päässyt oikein kunnon kukoistukseen kaksivuotiaana. Ja loppunut sitten joskus, ehkä. Nytkin meillä on samaan aikaa kaksi uhmista täällä, kaksivuotias ja kolme-ja puolivuotias. Ja kuorossa raivoavat...

Peräruiskeen olen saanut vain esikoisen synnytyksessä, mutta se oli niin kivikautista aikaa että silloin myös sheivattiin kaikilta alapää ihan rutiinisti. Olipa muuten tosi ärtsyn tuntuista sitten se sänki yhdistettynä miljoonaan tikkiin, ja niihin siteisiin joita oli pakko pitää viikkotolkulla! Onneksi siitä käytännöstä on luovuttu aikoja sitten. Normaalisti mulla on synnytyksen alkusoittona ollut aina hurja ripuli joka on kyllä aika tehokkaasti hoitanut saman asian. Ja se on kai aika yleistäkin, niinkuin jollekin oli sanottu, niin tosiaan luonto hoitaa ;) Ja toisaalta, vaikka olis kuinka peräruiskeella tyhjennetty, tai ripulilla, niin silti sitä tulee aina, ainaskin vähän. Ja kätilöille se on aivan tavallista, koska se vaan kuuluu siihen hommaan. Ei ne ole sitä koskaan mitenkään noteeranneet, vaan niillä on siinä sellainen paperituppo jo valmiina sitä varten. Älkää suotta stressatko!

Täällä on vointi jotenkin ihan mainio. Tää on varmaan mun helpoin raskaus, tai sitten muistan kaikista vaan ne ihan loppumetrit kun on raihnainen valas. Ihanaa kuitenkin, pitää nyt nauttia, koska melkoisella varmuudella muutun taas loppuakohti yhtä raihnaiseksi :LOL:
 
Heräsin sitten vähän yli neljä, ei uni tuu.. Ajattelin leipoa piirakkaa, mutta meillä ei ole kananmunia. Onneksi on netin ihmeellinen maailma ja löysin kananmunattomien mokkapalojen ohjeen :p

Munattomat mokkapalat | MouMou

Taidan kyllä tehdä vähän kauniimman näköisen, kuin mitä noissa kuvissa :D
Lisään vielä sekaan vähän marjoja, niin tulee ihanan makea ja kirpeä ja ei tarvi tehdä kuorrutusta.

hepuhi:heart:käpy 22+2

Muoks. Hyvää tuli, kaapista löytyi vielä puoli pussia Marianne crushia, marjoina puoli desiä punaisia viinimarjoja ja normaalia kaakaota tuplamäärä, kun ei ollut tummaa :p nyt vaan pitää malttaa odottaa että mies herää tunnin päästä..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Peräruiske mä sain sen 2010 elokuussa kättärillä kun tuot poikaa pusersin ulos,ja kyllä nytkin haluisin sen ehdottomasti !!! en tiedä tarjooko TAYSsi sitä mutta aion kyllä pyytää ainakin.. se oli mun kohdalla ainaki helpotus,koska mulla ei suoli itestään tyhjentyny niinkun monilla,se myös vahvisti supistuksia tosi paljon..


turvotus. joo,ette usko mitkä taipumattomat nakkisormet mulla on aina aamusin :D nilkat kans on alkanu turpoon,mut ne turpoo päivällä,sormet yöllä..

jalannro mulla leveni jalka,ja ei mee enää kunnolla kaikki vanhat kengät. pitäny heittää meneen ja ostaa uusia tilalle

tänään ois sitten neuvolakäyntiä taas,mitenköhän tällä kertaa selviän sieltä tuon taaperon kanssa :D ei mitään ressiä,onneks on mukava th =)

sunniee ja vv 22+6,huomenna poksuu TAAS ! :eek: hittolainen menee viikot nopsaa
 
Tsemppiä kaikille oireiden ja kipujen kans! Täällä on nyt paremmat päivät menossa, flunssa vaivaa, mut muuten kaikki tosi kivasti. Se pakaranvihlontakin on tiessään, ainaki toistaseks..

Tääl ei ainakaa mee viikot tarpeeeks nopeesti! :D Tahtoo äkkiä lisää viikkoja :D

20+2
 
  • Tykkää
Reactions: hepuhi
Huoh, tytöllä on unirytmit nyt jotenkin ihan pyllyllään. Ollut nyt useampi rikkonainen yö peräjälkeen. Viime yönäkin heräsi yhden aikaan ja istua möllötti 2h hereillä sängyssään. Ei siinä mitään, mutta kun siellä pitää olla äiti kaverina möllöttämässä. Otin lopulta peittoni ja menin tytön huoneeseen nukkumaan loppuyöksi. Ihmeen vähän kuitenkin väsyttää, mikä on hyvä :)

Sitten hehkutusta...
Tunsin viime yönä ja aamulla vauvan liikkeet ihan selvästi mahan päälle, jopa kekseltä missä istukka on. Toki sivuilta tuntuu vielä selvemmin kun toinen kaivaa tunnelia kyljestä läpi :heart: :heart:

Sipsunen & pikkusisko 21+3
 
Pakko tulla heti näin aamusta poksumaan puoliväli 20 pooooooks
Huisia! Paitsi että aamu alko pöntön halailulla..
Nyt vielä ku se ultra tulis ni ai että!
Puolivälin kunniaks otin ekan masukuvan ja sen tänne lisäilen ku saan lisättyä eka kuvat miehen koneelle. Mun kone meni rikki ja tää minkä ostin 50 euroolla on vähän gaga eikä tässä oo kortinlukijaa..

Hepuhi: Noi ton kuvan palat näyttää kyllä vähän ripulilta.. :D
Varmasti tulee hyvää, voi ku iteki jaksas noita väsätä..

Nyt lähen kerhoilee poitsun kanssa! Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Susanna ja pikkunen 20+0
 
Maanantaita :wave:

Onnea ultraan menijöille :flower:

Kiitti hepuhi vinkeistä =)

Vielä tuosta peräruiskeesta, mulla ainaki ummetti viimeksi ihan loppuun asti ja se oli todellaki helpotus kun sai sen ruiskeen ja mikä siinä muka on on että kaikki pitää antaa mennä niin luonnollisesti! Kyllä mie ainaki tuossa synnytystilanteessa haluan kaikki mitkä vaan oloa helpottaa. Ja totta että kätilöt on tottunu kaikkeen mutta mulla itellä häirittee jos pökäle siihen pöydälle putkahtaa vauvan kans yhtä aikaa..ja se että se suoli on tyhjennetty niin estää sen ettei sieltä kokonaista pökälettä tule.
Ja muutenki ärsyttää sanonta kyllä luonto hoitaa!! Tyttöä tehdessä kärsin 14 tuntia just tuommosen kätilön takia kun ei suostunu pyytään lääkäriä puhkomaan kalvoja tunsin ite että siellä on joku este, no kätilön vaihduttua se pyys lääkärin ja lääkäri sano ettei tää ois päässy syntyyn jos ei kalvoja ois puhkastu, tyttö synty tunnin päästä siitä. Tuli semmonen olo että mitäs mie sanoin :kieh: Jos äiti ite haluaa luonnollisesti synnyttää niin ok mutta jos haluaa kivunlievitystä/peräruisketta ym. niin kyllä mun mielestä äitiä pitää kuunnella.
Tulipahan vuodatus näin maanantaiaamun kunniaksi :D

Otin muuten eilen yliannostuksen magnesia-maitoa (yhen annoksen enemmän ku sais) ja join pari litraa vettä päivän aikana, illalla alko suoli pelaan ja tyhjeni kunnolla! Voi aah mikä helpotus, turvotuski parani ja paino oli aamulla tippunu 2 kiloa!! Häätyy vissiin välillä tehdä tuommonen kunnon tyhjennys jotta olo helpottuu =)

Jahas ja ulos käypi tiemme, mukavaa päivää kaikille :wave:

Katjuska ja Onnimanni 23+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: susanna85 ja hepuhi
minulta tayssissa kysyttiin synnyttään mennessä. onko suoli tyhjentynyt itsellään vai antaako ruiskeen. mulla oli vatta vekkulilla joten suoli tyhjä ja tyhjennystä ei tarvittu. mut jarruttaahan se lapsen tuloakin jos suoli täynnä ja enemmän antaa lapselle tilaa syntyä, kun turhat tukokset on poissa

mä olen varma et meitin jäppiskä eilen reagoi ääniin :heart:. oltiin lasten teatterissa likan kanssa ja siellä hirvee hälinä ja mölinä, kun oli todella paljon lapsia ja esitys myyty loppuun. alkoi vattassa semmonen meno ja meininki kun esityksen alkua odotettiin ja lauma lapsia mölisi pienessä tilassa, rauhoittui het kun mentiin paikoillemme istumaan ja mölinäkin hiljeni. mitä noita vau laskureja ym kattelin niin ei ihan vielä pitäs kuulla ääniä, mut mä olen sata varma et just niihin eilen reagoi :D ja ennen teatteriin menoa oli hyvin rauhaisaa mahassa.
tää masuasukki on muutenkin tooosi rauhallinen ja isäänsä pakoilee :p mies aamusta piti kättään useesti mun masulla erikohdissa ym. mut ei halua isälleen potkia ja mä käännyin nukkuun et masu oli sen selkää tai vattaa vasten, mut ei :p

mesisa+ jäbä 22 POKS
 
Peräruiske Mielummin tyhjennys etukäteen kun mitä itse hommassa sitten..

Liikkeet tuntuu täällä edelleenki tosi voimakkaina! Vaikka istukka onkin etuseinässä. Mies tuntee kaikki potkut myös selvästi mahan päältä ja silloin kun tyyne potkii niin maha muljahtelee miten sattuu :heart:

Viikot menee mustakin niinku niin nopeaa! Enää muutama kuukausi jäljellä :)

Täällä on happi lopussa aika ajoin. Niin ärsyttävä vaiva! Joutuu oikeen syvään hengittään ja keskittyyn siihen et saa hapen liikkeelle.. Ja RAUDATKI on nyt ok, joten niitte piikkii ei voi laittaa. Luin netistä, et hormonit voi aiheuttaa keuhkorakkuloissa muutosta tai sit vaikuttaa vauvasta tuleva hiilidioksidi tai jotain. Ei oo kivaa..

Peltilihapiirakka on vissiin sama ku meillä lihapasteijat? :)

Ihana vkoloppu takana :heart: Lauantaina oltiin mieheni siskon ylläri 30v synttäreillä, jotka juhlittiin siten et koko perhe meni niille talkoisiin! Mies oli niin positiivisesti yllättyny ja kovasti saatiin niiden koko talon remppaa eteenpäin. Mä olin päivän anopin kans köökissä tekemässä talkooväelle lihasoppaa :)
Eilen oli tosiaan mun siskon perhe meillä. Syötiin kiinalaista, salaattia, patonkia ja hedelmäsalaattia. Siskon tyttö 6kk jaksoi nauraa koko illan :heart: Nyt sit tylsää olla yksin kotona kun mies töissä, mut aikopan mun yksi ystävä tulla poikansa kanssa iltapäivällä kylään :)

kn&tyyne 23+3
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen
Heippa vielä,

tuosta vanhempainetuushakemuksesta kysysin teiltä et, kun mun äippäloma alkaa 27.1.2012 ja haluan et etuus lasketaan viimesten 6kk tuloista kun tulot on noussu, niin voinko viedä periaatteessa tän hakemuslapun jo kelaan ja toimittaa palkkatiedot sit myöhemmin sinne? Kun tää hakemus lappu mun pitäis toimittaa tammikuun alussa (2kk ennen laskettua-aikaa) mut palkkatiedot käsittääkseni pitäis toimittaa kelaan 26.1.2012? Oon niin pihalla! :D
 
ruska voit viedä... ja ainakin mun kohdalla ne kerto et antaa yhen kk:n "anteeks" eli kun äippis alko heinäkuun alussa niin tulot katottiin toukokuun loppuun ni sain päätökset "jo" kesäkuun alussa ku muutenhan ois menny heinäkuun alkuun. Ja toimitin sinne palkkatiedot siihen asti ku mulla ne oli ja sit jälkikäteen ne mitkä jäi puuttuu ne kysy suoraan työnantajalta.
 
Peräruiskeesta ei ollut mitään puhetta kun tyttöä menin synnyttämään. Mulla oli kyllä ollut vatsa ihan ruikulilla jo pari viikkoa ennen synnytystä. Olin huolissani tuosta pöydälle kakkimisesta ponnistusvaiheen alussa ja ilokaasuissani sanoin miehelle ettei haista ilmaa :D, mutta jos sieltä ylinpäätään mitään tuli, niin kätilö oiti sen niin huomaamattomasti ja siististi etten itse huomannut eikä mieskään mitään huomannut.

Susanna: Voi kurjuus, että sulle tuli paha olo takaisin! Saas nähdä tuleeko mullekin jossain vaiheessa. Esikoisesta kun oksensin vikan keran rv 23+6, niin sitten alkoi satunnainen oksentelu vikan kuukauden ratoksi vielä. Jaksamista ja toivotaan, että se pääset oksuista pian eroon. Niin ja onnea puolivälin poksumisesta!

Tyttö taisi nukahtaa, joten täytyy kait hipsiä syömään ja alkaa jonottamaan neuvolan neuvontapuhelimeen...

Sipsunen & pikkusisko 21+3
 
Mariaja; On se niin väärin että sä pääset jo tänään sinne ultraan! :D

Peltilihapiirakka: Joo joskus tehään pasteijoinaki, siis ellasina pieninä, mutta toi on niin ihanan helppo ku on iso eikä tartte näperrellä, sit leikkaa vaan spivia palasia. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen
Ultrasta kotiuduttu ja meille tulee :heart:tyttö:heart:
Mutta jottei tilastot nyt aivan heilahtaisi meidän pinossa, niin miun kohdalle osui niiden tasaaminen, eli kaiken muun pitäisi olla mallillaan, mutta koko vastasi viikkoa 19+2 kun nyt on kuitenkin jo 21+0, kahden viikon päästä kontrolliin kasvun vuoksi.
Jotenkin en nyt jaksa olla kovin huolissani, kun kakkosta odottaessa koko heitti liian pieneksi kolmella viikolla tässä vaiheessa ja 3500g sieltä lopulta ulos tuli.

ilja ja todella pikkuinen 21+0
 

Yhteistyössä