Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Pööppis
mullaki tuota turvotusta ollu monta viikkoa ja vissiinki nyt eilen selvis osasyy siihen;
oon popsinu joka päivä joko lakritseja tai salmiakkia, suurta herkkua,, nii vasta eilen luin,et niissä on viikkolimitit mitä sais syyä,et aiheuttaa muuten turvotusta..mie syön suurinpiirtein pvässä sen mitä vkossa sais, mut nyt tulee lakko siihen hommaan :ashamed:


tässä uusimmat kirpparilöydöt:


paitsi tuo punanen marimekon body, lahja ystävältä <3 olikin eka punanen vaate




ja tuossa tuo oik puol. valkonen paita ollut minun päällä vauvana :D
Tosta en tiedä tulenko koskaan tuota kenenkään päälle laittamaan,mutta mukava säilyttää muistona. ykss ihku vihree kypärämyssy oli kans minun päässä ollu vauvana, on vieläki niin hyvä kuntoinen että sitä varmaan tuun käyttämään vauvalla :)



jauuuuttsss.. Emppu jatkuuuu --->
 
Pahoittelut teollisuuskypärä :hug:

Pööppis Mä muistan joskus kuulleeni että lakua ei sais syödä raskausaikana... :O mut en sitten tiedä, jotkut rajat siinä ainaki on ja salmiakissa on suolaa vissiin aika paljon et se turvottaa.
Joo ja siis mun alkoi heti tekee mieli Maksamakkaraa!! :p Voi ei! kun edes ajattelen kaikkia kiellettyjä ruokia... Yks tai 2 pötköä ollu jääkaapissa ni mä oon syöny ne kokonaan... :ashamed: ei oo mies enää ostanu...

Löysin tänää kirppikseltä unipussin ja haalarin ja yhen bodyn ostin yks päivä, ne on kaikki vaaleenpunasia... perkele jos tuleeki poika :LOL:
Ja pinnasänky tuli, jee! mutsi tilasi mulle vauvalehden niin siinä sai sen Brio One pinniksen ilmatteeks. Hoitotasokin ostettiin. Nyt puuttuu enää rattaisiin koppa/kantokassi ja amme yms. kaikkee pientä :D Meillä siis classic Emmaljungat jääny esikoiselta eli vm. -03 mutta hyväkuntoiset. Nii ja on meillä miehen vanha kehtokin nyt, aika iso kyllä, et mahtuu varmaan vielä lapsi 2 veenä siihen....

Kina rv 22+1
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
Hello !

Nyt oon aamuisin koirien kanssa lenkkeilly ni täytyy sanoa et aika rankkaa hommaa alkaa pistämään vatsaa oikealle ja kova mut levossa häviää joten vaaratonta varmasti. täytyy sanoa et kunto on menny huonoks mut hyvät fiilikset tulee kun hieman käy metsässä jaloittelemassa.

Turvotukset &paineen tunne iltaisin tuntuu et vatsa repeää ja vaapun kuin ankka... ihan kuin olisin jo paljon pidemmällä saliin kävelemässä... ilta ja aamumasun ero on aivan valtava pitäis joku päivä ikuistaa... mie oon töistä kuuden aikaan kotona ni mie koen olevani aika väsynyt on kuitenkin aamulla ollu lasten laitto hoitoon&kouluun koirien lenkitys kodin siivous ja sitten vasta töihin. Illat menee sitten lepäillessä ja sama homma seuraavana aamuna. Tänään koetan olla erityisen skarppi et huomenna menisi kivvuttomammin ja viikonlopun pääsee aloittamaan. En todellakaan pidä siivous päivää enää työviikon päätteeks perjantaina kyllä se on siirtynyt lauantaille.

Kadehdin kyllä muita keillä vetoa riittää en muista et noilta aikaisemmilta näin väsynyt/kipuileva ollut.

Paljon onnea hyvin menneistä ultrista :heart:

Olikos kenellä muulla jo Kelan paperit ?

minnarun&rinssi 22+1
 
Viimeksi muokattu:
onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista! Mulla ois tasan kaks viikkoa aikaa vielä jälellä.. HUOH. ei millään malttas oottaa!

Kina Mä syön maksamakkaraa joka päivä, tai siis oon syöny viimeset 2 viikkoa, siinähän on se sallittu määrä per päivä 30g..
Mä en meinaan tykkää mistään makkaroista ja juustoki tökkii, toi on ainuu mitä menee leivän kanssa..
 
hmm... mulla jääny sit käsitys esikoisen odotuksesta kun sitä ei saanut syödä ollenkaan! paljonko on 30g..? aika vähältä kuulostaa, täytyypi kokeilla jos pystyis pitämään sen siinä mut mut... se semmonen isoki saattaa mennä kerralla nyt kun tietää ettei sitä sais syödä :LOL:
 
Pööppis
Minnarun, kuulostaa niin tutulle,toi et oikeelle mahaan pistää,tai koskee lenkkeilessä :/
No tänään pääsin PERÄTI 2,5km ilman kipua :/ FUCK!
Mut on tosiaan kiva käydä koirien kanssa ihan vaikka pellolla ja metsässä vähän käpsystelemässä,jos ei pitemmälle lenkille kykene.
Huomenna pitäs koirat harjata, jo valmiiks pelkään miten suoriudun siitä,kun kippurassa oleminen sattuu mahaan.

Minäkin tunnen itseni iltaisin vaappuvaksi ankaksi :I

Onkos muita joilla jalat on turkasen kipeet illalla seisomisesta ym päivän jälkeen?
Tekee vissii toi painon nouseminen sen. Pitäs muistaa noihin nykysiin kenkiin laittaa noi geelipohjalliset.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö/poikaveikkauksista :flower:

teollisuuskypärälle osanotot :hug:

Chusa Mä kans heräilen yöllä ja uni ei tuu millään sen jälkeen kun on liian virkeä olo. Ekaa kertaa söin viime yönä kun oli niin nälkä :D kunnon possu olen.
Mulla auttaa tosiaan mahan turvotukseen ainoastaan maitohappobakteerit (gefilus) ja se että syön aamupalalla saman verran ja samantyypistä ruokaa ja suunnilleen samaan aikaan.

Unet Mä oon monena yönä nähnyt unta viuluista yms. soittimista. Pakko oli lukea unikirjaa ja ne kaikki merkitsee jotain kaipuuta.. Oliskohan siitä kun en oo mässännyt kunnolla salmiakkia vähään aikaan? :LOL:

Ajattelin ottaa tänään yhden alkoholittoman oluen saunassa, mies sai kaksi alkoholillista, eli mulla on varmasti krapula aamulla :D

Laskin töissä äitiyslomani-aikoja, maran tessissä on pakko jäädä äitiyslomalle viimeistään kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. mä kun ajattelin, että olisin saanut sitten vauvan kanssa olla kaksi viikkoa pitempään kun se on jo syntynyt :(

hepuhi:heart:käpy 21+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: cherrrye ja Chusa
Heipparallaa.

Teollisuuskypärä voimia sulle :hug:

Turvotuksesta mulla myös iltaisin ihan älytöntä turvotusta, pari yötä sen takia valvonutkin, mut ei onneks kokoaikaista. Eilen illalla mm yhtä tuskaa sen kanssa, tuntuu ettei asentoa löydy millään, eikä uni tuu vaikka tahtoiskin.

Meillä on hankittuna jo oikeastaan kaikki suurimmat: sänky on, hoitopöytä, vaunut, sitteri jnejne. Mä kun haluan aina kaiken olevan valmiina heti enkä huomenna! :-D

Tänään taas pikku prinsessa pitäny hirveetä temmellystä masussa, koko ajan! Nyt ei illat oo ollut niin pahoja, että ite saa kyllä jo unenpäästä kiinni, toisinku vielä viikko sitten pikkunen oli virkeimmillään just iltasella! NIIN ja tänään tuli postissa prinsessalle tilattuja vaatteita, ajattelin jättää niiden näpertämisen ja laittamisen illaksi kun mies taas iltavuorossa, mut arvatkaas vaan onnistuinko pitämään näppejäni niistä erossa? Johan ne oli laitettu ja käyty miljoonaan kertaan läpi ennenku mies edes töihin ehti! :heart:
 
Hei kaikille! :)

Oon jo vähän aikaa seuraillu teijän keskusteluja ja nyt ajattelin ittekkin liittyä muitten odottajien joukkoon :)

Oon 20-vuotias, 1-vuotias poika löytyy eli toinen on tulossa.
Laskettuaika on 30.3 ja tarkoitus TAYSissa synnyttää.
Ensimmäinen ultra oli 14.9 ja rakenneultra on 17.11.
Tyttöä hiukan toivoisin, mutta oon kuitenkin aika varma että poika on tulossa :)
Mutta ehkäpä se selviää parin viikon päästä :)

Raskaus on sujunut ihan mukavasti.
Pahoinvointia ja turvotusta on ollut, mutta niistäkin on (onneks) päästy eroon jo muutamia viikkoja sitten.

Maha on näkynyt parin viikon ajan kunnolla.
Vauvan liikkeet tuntuivat ensimmäistä kertaa rv 16+4.
Vilkas kaveri :D

Mutta tässä näin aluksi, myöhemmin sitten lisää kuulumisia :)

-Maie ja vauva (rv 18+6)
 
Kina: mä en oo mitannu millään puntarilla, mutta silmämääräsesti.
Mä ostan aina sen pienen pötkön (130g) just sen takia etten vedä kaikkea. Se 30 g on aikalailla että saa kahen leivän päälle vähäsen.. :D

Tällasen löysin netistä ku nopee katoin:
Maksa, maksaruoat, maksamakkarat

Maksaruokia (jauhemaksa- ja maksapihvi, maksakastike, maksalaatikko) tulee välttää koko raskauden ajan. Maksamakkaraa ja maksapasteijaa voi käyttää raskauden aikana enintään 200 g viikossa. Kerralla ei tulisi syödä enempää kuin 100 g. Jos maksamakkaran tai maksapasteijan käyttö on päivittäistä, sitä tulisi käyttää enintään 30 g päivässä (noin kaksi viipaletta maksamakkaraa tai kaksi ruokalusikallista maksapasteijaa). Maksassa on korkea A-vitamiini- ja raskasmetallipitoisuus
 
Maie: tervetuloa,täällä kans yks tampereelta ! =) ja meillekin toinen tulossa,esikoispoika nyt 1v3kk :)

turvotuksia,oi kyllä ! maha turpoo iltaa kohden aina niin,että mukavaa asentoa on mahdoton löytää,mahaa kiristää ja tuntuu kuin ois niellyt rantapallon =D


mäkin heräilen yöllä ja siinä 3-4 aikaan oon ihan virkeenä ja tekis mieli nousta. miehen herätyskello pirahtaa soimaan 4.30 ja oonkin sen kanssa juonut aamukaffet nykyään :D hullua !

hyviä ultrakuulumisia oli taas tullut,onnea niistä :heart:

kirpparilöytöjä millasilla kirppareilla te käytte? ihanko erikseen lastenvaatekirppiksillä,vaiko ihan sekalaisilla? kun tuntuu että mä en ikinä törmää vauvanvaatteisiin missään.. :eek:


sunniee ja vv 22+2
 
  • Tykkää
Reactions: Chusa
"Kiva" kuulla että en ole yksinäinen susi yöllä hereillä ;) vaan joku toinenkin on alkanut harjoittelemaan hereilläoloa :)
Ja että turvottaa...ja se turvotus kun ei yöaikaankaan juuri laske, huonona aamuna(lue:lähes joka aamu) olen "niellyt parit jalkapallot jo ennen ylös nousua" ja päivä jatkuu samalla fiiliksellä. Yritän liikkua, juoda paljon vettä ja saada suoleen jotain liikettä levolacilla...huonoin tuloksin.Mut täytyy ainakin ny kokeilla toi maitohappo vielä :)
h.o.p.e , mä kait taisin olla päivän edellä ;)
Chusa 21+5
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksista Milla ja Epa sekä tyttölupauksesta Jenzkuu :flower:

Tänään viikko täynnä ilman oksentamista! Tänään kyllä sai nieleskellä muutamaan otteeseen, mutta oksu pysyi kuin pysyikin poissa. Mahtavaa :)

Käytiin tytön kanssa ostamassa tarvikkeita isänpäivälahjaa varten. Ostettiin taulun kehykset, vahaliituja, sormivärejä ja erilaisia kartonkeja. Suunnitelmana olisi, että tyttö saa toteuttaa taiteellista puoltaan liiduilla sellaiselle antiikkisen pinnan näköiselle kartongille ja sitten painetaan siihen kulmaan hänen kädenjälki sormiväreillä. Taideteos kehyksiin ja teen vielä paspatuurin siihen toisenlaisesta kartongista. Saa nähdä mitä tästä lopulta syntyy :D

Mukaan tarttui myös jo joitakin tarvikkeita joulukorttejakin varten. Mulla on leipomisvimman lisäksi myös askartelu ja kodinlaittovimma! Sunnuntaina mennään miehen kanssa kaksin uimaan, kaupoille ja ravintolaan. Pääsen vähän katselemaan joulujuttuja jajos vaikka löytyisi vauvallekin jotain pientä tarpeellista, esim. lämmin myssy...

Turvotusta ei ainakaan vielä ole. Toivottavasti ei kamalasti tulisikaan. Esikoista odottaessa olin viimeiset kuukaudet tosi turvoksissa ja varsinkin jalat olivat loppumetreillä kuin hylkeen räpylät (kuten ystäväni kauniisti ilmaisi :D). Niillä oli tuskaa koittaa kävellä.

Liitoskivut kyllä vaivaavat. Näitä ei viime raskaudessa ollut ja nyt aamuisin on tuskaa nousta sängystä kun tuntuu, että nivuset repeää. Välillä myös ikäänkuin vetää suonta nivusesta tuonne alapäähän : /

Unet: Vauvasta en ole nähnyt kertaakaan unta, mutta unia joissa muistan yhtäkkiä olevani raskaana, olen nähnyt. Viime yönä näin unta, että sain virvelillä mökin rannasta ihan järjettömän ison hauen (se oli aika pelottava) ja melkein heti perään ihmettilin miksi äidin hautajaiset pitää pitää joka vuosi (äitini kuolemasta on yli kymmenen vuotta). Outoa.

Nyt glögille miehen kainaloon...

Sipsunen & pikkusisko 20+6:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Salmiakkia tekisi mieli täälläkin. Se vaan nostaa herkästi verenpainetta ja siksi on multa kielletty. Mulla kun tuppaa tuo verenpaine nousemaan raskauden aikana... Maaliskuuta odotellen :p Nyt olen vaan tyytynyt kiduttamaan itseäni katsellen niitä kaupan hyllyiilä.
 
Oli pakko vielä tulla pikaisesti kirjottamaan, täällä on hirmu paljon ihmisiä jotka käyvät kirpputoreilla, mulla oli paljonpaljon vauvan vaatteita ylimääräisenä. (suurin osa poikien vaatteita, ja osa myös käyttämättömiä, mutta kaikki siis hyvässä kunnossa.) Sain hirveen paljon sukulaisilta jne vaatteita, ja nyt kun saatiin tyttö lupaus, noi poikien vaatteet turhia. Että mikäli ketään kiinnostaa, voin laitella kuvia tulemaan, myyn ne siis pieneen hintaan pois. ottakaa yhteyttä vaikka yksityisviestillä. :) Unia nyt kaikille!
 
Minnarun ja Ruska: Kiitos onnitteluista, täytyin jo tuolla lokakuun puolen välin paikkeilla vuosia =)

Huhhei mikä romuska mulle annettu, puoltoista viikkoa jo kärsiny, ensin lähti ääni lähes kokonaan ja nyt on korvat tukossa, vasen jo humpsahti auki, mut oikea vielä tukossa....jospa tää tästä...

Onnea hyvistä ultra-uutisista ja tyttö-ja poikalupauksista!

Ja tervetuloa uudet oottajat :flower:

terguin hille+ möykäri 21+1 (viimeksi olin jo viikon edellä, en pysy vieläkään oikeissa viikoissa =) :vampire:
 
Viimeksi muokattu:
Überväsynyt töistä palannut ei jaksa muuta kuin hehkuttaa sitä piparisuklaata! Aivan loistavaa, ihanaa, ja vielä maidon kanssa!! :heart:

Pitää viikonloppuna palailla uudelleen, kun on taas virkeempi, kun ei oo töitä, niin jaksaa lukee aikasemmat viestit ja kuulumiset ja vieläpä ajatuksella. :)

Erittäin hyvää yötä! |O
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
Teollisuuskypärälle osanottoa ja halausta täältäkin. Oman katin takia rääyin eilen aamulla ihan hulluna, kun menin siskolle kylään niin ettei sielä ollut kuin kissa kotona. Oon siis antanut sen sinne hoitoon, ja ikävä on kova. Oon sekopää ja vissiin aika onnellinen, kun kissan ikävöinti on elämäni surullisin asia :saint:

Meilläkin on rakenneultra ens keskiviikkona, kauan sitä onkin odotettu! Jospa nyt selviäisi potkijan sukupuoli, kun vaatteita alkaa olla hamstrattuna niin tytölle kuin pojallekin.... :D Vaunut vaan on punaiset, eli tyttö se sais olla! Toisaalta pojalle on nimi valmiina, joten siinä mielessä taas.... :) Kumpi vain :heart: ei väliä.

Katikaish ja Kultapieni 21+3
 
Huomenta kaikille =)

mä en käsitä tätä mun heräilyä,heräsin tänäänkin jo 4 jälkeen ihan pirteenä :D poika vaan jatko nukkumista yli kuuteen ja mä täälä jo vähän kolistelin et heräis,kun oli niin tylsää.. :D kauhea minä !!

tänään ois suunnitelmissa lähtee mammakaverin ja lasten kanssa kirppiksille,josko sieltä jotain löytyis :)

pieni vv se vaan jaksaa ilahduttaa äitiä heti herättyä potkuillaan ja kiemurtelulla :heart: pitää nyt nauttia koska ei aikaakaan kun nuo potkut tosissaa alkaa sattumaan kylkiin ja käymään epämukaviksi :D

mukavaa perjantaita muruset ! =)


sunniee ja vv 22+3
 
Huomenta kaikille!! =)

Yövalvomiset. Jossain vaiheessa oli tota mullakin, nyt nautin, kun nukahdan vessakäynnin jälkeen samantien uudelleen. Ihanaa, kun on kokenut sen toisen puolen.. =/

Öinen mahakipu. Tli tuosta mieleen, että yöllä, kun herään, en herää normi-pissahätään, vaan siihen että alavatsa on kipeä. Samalla tavalla, kuin joskus ennen raskautta, jos on joutunut pidättämään pidemmän aikaa. Sitten, kun menee vessaan, saa tiristettyä vaan pienen pisun..Muilla samaa?! On aika outoa mielestäni.. =O (ja sori, jos meni liian yksityikohtaiseksi.. =))

Joulusuklaa ja piparisuklaa. Tällaisena suklaan suurkuluttajana nuo kaksi on mun mielestä eri tuotteet?! Joulusuklaa on mun lemppari ja piparisuklaata en ole tainnut maistaa..kai.. =)

Kättärin ultra. Kukaan teistä käynyt siellä nyt toisessa ultrassa?! Ovatko kertoneet sukupuolta kysyttäessä? Kuopusta odottaessa (täytti juuri 6v) eivät kertoneet, vaikka kysyttiin. Silloin oli se linja.. =/ Nyt haluaisin tietää!!

Tänään juhlitaankin vielä tuota 6vuotiasta kuopusta! :heart:

(Ja enää 4 yötä ultraan!!JEEE!!!! )

moomin 19+1

Ja viikoista olen sekaisin, kuten joku muukin..eilen töissä mun viikkoja kyseltiin ja sanoin, että 19. viikko menossa..Illalla vasta hokasin, että 20.viikko alkoikin jo.. =D
 
Onnea ultrakuulumisista :flower:

Teollisuuskypärä osanotto :hug:

Muumin ihan samaa on täällä, ei ole ollenkaan outoa =) Yöllä rakko painuu läjään kohdun painaessa sitä ja tyhjennys voi olla vaikeaa. Ja mulla on joskus niin kipeä että pitää melkein kontata vessaan. Kannattaa kokeilla ikäänkuin nostaa masua pois rakon tieltä jos tyhjentys paremmin.

Sipsunen kuulostaapa hyvältä tuo ettei enää ole tarvinnu oksentaa. Toivotan sulle ykävapaata loppuraskautta =)

Jenikk kirjotinki sulle fb.n puolelle noista vaatteista.

Ja mullakin on tyttöjen vaatteita todella paljon ja voin pikkurahalla niitä myydä pois, kuvia voin minäki laittaa jos kiinnostaa! Ja kun ne joutuu kuitenki lähettään niin postimaksut otan huomioon hinnassa.

Nyt suuntaan kohti kaupunkia ja lankakauppaa, jos taas kutois v.loppuna.

Perjantaita mammat :wave:

Katjuska ja Onnimanni 22+6 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: moomin
Kerrotaanko muuten Jorvissa sukupuolta?Tuli vaa yhtäkkii mieleen,sinnehä mä oon rakenneultraan menos...


Eilinen pvä oli iha kauhea,ei sit ruokakaa maistunut Börjen kuoleman takia,mies pakotti vähä syömää...tänää sain jo leipää aamupalaks syötyy ja kohta pitäs lähtee asioille ni saa muuta aaateltavaa...Haudattii Börje sen lempipuskan juureen ja koristeltii hauta hienoksi.Tyttö kirjoitti kivistä siihen päälle Börje.Ostettii kanerva ja 2 kynttilää pistettii palaa.Voi että mul on ikävä sitä.aamul olin jo iha varma et Börje huutaa oven takana ku toinen kissa huusi tytön huoneessa..Mut mä selvisin aikoinaan koiran kuolemasta,kyllä mä tästäki pikkuhiljaa toivun...kai...
 
Moomin ainakin viime vuonna kättärillä ne kysy että halutaanko tietää sukupuoli.. :) mutta se riippuu myös täysin ultraajasta,oikeastihan ne ei sais ite kysyä noin,vaan jos ultrattava haluaa niin ne voi vinkata kumpaa sukupuolta mahtaa olla :)

sunniee ja vv 22+3
 
  • Tykkää
Reactions: moomin
Moomin Kävin nyt syksyllä siellä rakenneultrassa ja ainakin se täti joka mulle osui niin kertoi. Kysyin itse, että näkyisikö sukupuolta. Se sitten selitti tarkkaan kuvasta, että kun tuossa näkyy tuo ja tuo niin se tarkoittaa tyttöä ja jos olisivat olleet ne ja ne niin olisi ollut poika. Oli muutenkin erittäin mukava, rauhallinen ja selitti kaiken mitä kuvasta näkyi milloinkin. Toivottavasti sulle osuu sama/samanlainen :).
 
  • Tykkää
Reactions: moomin

Yhteistyössä