Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Toppapuvusta Minä mietin, että kuitenkin vauva syntyy maaliskuun alkupuolella kun LA on helmikuun lopussa. Ilman toppapukua en kyllä uskalla edes olla, sillä nyt jo kaupoista on loppunut suurin osa 56cm haalareista ja 62cm on tosi hakemalla. Seuraavat erät tulee mun tuurilla sit ens syksynä joten.. Ja itse pidän kyllä helpompana pukea yhden paksumman haalarin ja alle normi vaatteet, kuin kevyen toppapuvun, fliiset, kollarit sun muut. Mutta saapa nähdä miten mieli muuttuu jos kevät onkin todella lämmin tms. Äitiyspakkauksen haalari on aivan taatusti niin iso ettei sieltä vauvaa juuri näe, saati tunne. Itse olin ainakin esikoisen kanssa niin kömpelö käsittelyssä aluksi ettei hehtaarivaatteet mua ainakaan auttanut.:LOL:

Äitiyspakkausta mietin että otanko kun esikoiselta on kaikki tallessa...

Tea ja J-poika 20+2:heart:
 
Kiitos :heart: Kyllä te vaan olette mahtavia!

Oon nyt ajatellut, että toistaiseksi annan miehen olla ns. rauhassa tän raskauden suhteen, mutta kyllähän se pakottaa väkisinkin miettimään vähän jatkoa. Ketään tosiaan ei voi mihinkään pakottaa, eikä miehen mistään velvollisuudesta tarvi meidän kanssa olla, vaan nimenomaan omasta halusta olla mulle puoliso ja lapselle isä.
Kyllähän tää tavallaan koko ajan kaivaa kuoppaa meidän väliin kun tälläisenä aikana en pysty omaan mieheeni turvautumaan, mutta hänellä on kaiketi nyt oma mein kampfinsa menossa.
Uskoisin kyllä, että miettii asiaa paljonkin. Sen enempää puolustelematta, yritän nyt vielä ymmärtää.
Äiti kertoi juuri, että olivat jutelleet facebookissa tässä taannoin ja oli saanut miehen puheista sellaisen kuvan että vauva on ihan ok juttu vähän vaan vaatii sopeutumista, liekö anopille halunnut olla vaan mielinkielin.
Toistaiseksi toivon siis että aika tekisi tehtävänsä tässäkin asiassa, mutta viimeistään siinä vaiheessa kun vauva syntyy niin tiimalasin hiekka alkaa valua. Lapsen parasta on pakko ajatella ja kun se tulee edes vähän tolkkuihinsa niin kyllähän ne tuntee jos joku yhteisössä ei välitä. Toivottavasti vaan nyt menen asioiden edelle ja kaikki tämä spekulaatio olisi vielä turhaa. Neuvolavihkosiin vois niiden mahaa silittelevien isien rinnalle laittaa myös vaihtoehtosia tapauksia niin ei tuntis oloonsa ihan niin orvoks koko aika :D
Pääosin olo on kuitenkin tosi etuoikeutettu ja onnellinen saan kyllä ollakkin; vauvalla on iltajumppa meneillään mahassa ja koira tuhisee ja sätkii untaan kainalossa :)

Kattooko kukaan sellaista sarjaa kakkoselta kuin uusi päivä? tän päiväsessä jaksossa yks hahmoista menetti sen vauvan, ihan kamalaa, itkua piti taas tusertaa pää punasena..

Onnea vielä kaikille ultrassa jo käyneille, tsemppiä sinne meneville ja kiitos kaikille kanssa sisarille :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Onnea ultriin!!
Mulla vasta huomenna päivällä!!

Vointi ok. vauva on rauhallista sorttia, potkii jos potkii, ympäri mahaa, ei ole pahemmin tosin vasemmalle puolelle potkiskellu mutta oikeelle alas, ja tasasee paukuttanu ylös ja navan oikeelle puolelle. :heart:

Täällä Memsiille:

Meitin esikoinen silleen vaan poksahti tänne äkkiä. Miehelle oli tosi vakeeta käsittää koko raskauden ajan että häntä tarvitaan vaikka se vauva oli mahassa. Tappelin kaikki vauvatarvikkeet pinnasängyistä vaatesenkkeihin että saatiin ajoissa. Hänellä on sellanen kiireetön luonne.. Potkuja tunnusteli käskystä n pari kertaa ja yhden kerran innostui, kätevä kun on käsistään, tekemään puisen hoitoalustan pinnasängyn päälle. se oli siinä. Odotuspäiväkirjassa lukee aina viikkojen kohdilla, riitaa riitaa, ja itkun tuherrusta.. OK., mä en ollu helppo odottaja, mää oli kymmenestä kuukaudesta yhdeksän kuin perseeseen ammuttu karhu.. Sain raskauden takia töistä fudut ja mies painosti ja painosti töihin, anoppi painosti töihin ja hainhan koko ajan, en saanut enää töitä, yllätys.. Otin työllistämiskursseja ja mitä vähemmän enää sitten monta kertaa tyrmätyksi tulessani yritin töiden perään, mies lakkasi auttamasta laskujen maksussa. Maksoin joka kuukausi lainaani jonka olin ekaan auntoon aikoinaan ottanut tyhmyyksissäni.Tukia en saanut jostain syystä.. Jälkeenpäin olisin saanut mutten ymmärtänyt lukea kelan rivienvälistä mitä olisi pitänyt tehdä..
Tää antaa kaameen kuvan meijän suhteesta, mutta mitä kaunistelemaan jos tältä on tuntunut, SILLOIN. Tottakai nykyään, mies on nöyrää noiden muistojen edessä, pahoillaan ihan koko kropallaan mulle. Lapsi oli meille eka ja mies ei ehkä osannut suhteuttaa kaikkea tulevaa ja ennen tarvittavaa..


Toppapuvusta:
Mulla taitaa olla, ootas, kaivaa** Sellanen 62 kokonen toppis, aika pieneltä näyttää, laitoin sen turvakaukaloon malliksi... aika isolta näyttää.. fleecepuvut on kokoa 56 mutta pitäsköhän toi toppis kumminki hankkia.. No huomenna lupas mies viedä kaupoille ultran jälkeen jos paljastuu haaroväli ;) Mulla on kyllä toppiksia aina tosta 60--> kun esikko synty ennen joulua ni kerkes kasvaa kesää varten noi toppikset.

Jumaliste. eilen oli kyllä päivä.. Ensiksi herään siihen yöllä että kissalla on kiima, voi sitä mekkalan määrää.. Toisekseen aamulla huomaan että sähköt on menneet talosta.. oottelen siiä kolme tuntia jos tulis, no ei tullu takas.. aattelin siinä että lähempä kauppaan palauttaan pullot kaapeista, noo esikon kanssa pukemisesta selvittyäni pakkasin mukulan autoon ja käynnistän.. Voi vietävä, isäntä oli jättäny autoon valon päälle yöksi ajettuaan sen tallin suojaan, AKKUkin tyhjä.. Soitin miehelle että apuva, akku loppui myös kännykästä puhelun lopussa.. siis vähän jo kiukutti tässä vaiheessa.. no auto saatiin työnnettyä tallista ulos ja virtaa annettua tunnin kuluttua soitosta. ei vieläkään sähköä talossa... kävin sitten asioilla ja tadaa takas tulessa kotona oli kaikki sähkömööpelit käynnissa kun oli tullu sähköt taloon :LOL: No joo, sitten tuli illalla ukkonen, löi, tadaa, teräväpiirtoboxi sanoi POKS.. ei sitten katella enää hd-kanavia, saati mitään. Talossa ei oo kaapelin takia enää harava-antennia.. pöytäantennilla tihrustaa :LOL:

Että tallasta:
kengu poksahti jo 20+1
 
Moi pitkästä aikaa! :wave:

Kirjottelin aikoinaan tähän pinoon (ehkä viimeksi elokussa) ja jotenkin homma jäi kun työt alkoi. Huomasin että nimi on kuitenkin vielä odottajissa etusivulla, joten jos passaa niin tulisin takaisin porukkaan :)

Täällä siis menossa 21+1, LA on 29.2. Tänään käytiin pitkään odotetussa rakenneultrassa, jota todellakin jännitin! Kaikki oli siellä kuitenkin hyvin, vauva oli kasvanut hyvin ja rakenteet ok. Istukka oli edessä, mutta liikkeitä silti jonkin verran jo tuntunut kolmisen viikkoa. Painoarvio vähän päälle 400g ja pituutta n. 25cm, päälaen mitta 51mm. Mitä teillä muilla on mittailtu? Kätilö veikkaili tyttöä, mistä olin vähän yllättynyt kun itsellä on ollut aika lailla poikaolo koko ajan :confused: Mutta siis ihanaa, meille näyttäiskin tulevan tyttö :heart: Jonkin verran oon ehtinyt hommailla neutraaleja vaatteita, tosin ne ehkä osa passais paremmin pojalle. Shoppailemaan siis :) Hirmu vaikea ollut miettiä mitä kaikkea tarvitsee kun ekaa ootetaan, nyt on jonkin verran vaatetta (mukaan lukien vaalea pussimallinen kevyenpuoleinen haalari 56cm, sillä kai pärjätään), pinnasänky ja itkuhälytin. Vaunut ja turvakaukalo on seuraavana ostoslistalla, mutta eipä niilläkään kai vielä oo kiire. Joko muilla on vaunuasiat selviä?

En osaa nyt kommentoida muiden kirjotuksia..ihania masuja monella :) Itsellä on tosi pieni kumpu vasta : / Mutta eiköhän tuo ehdi siitä paisua! Kiva lukea muidenkin rakenneultrakuulumisia, tänään oli muutamalla muullakin SE päivä!

marika + pieni 21+1
 
Onnea ultriin!! Tulkaa sit heti kertoon! :)

Ultrasta vielä lisää ku eilen en kerenny sen enempiä kertoilla.. Eli kätilö oli tosi kiva ja kertoi tarkasti kaiken oleellisen, ja kehotti muutamankin kerran kysymään jos on jotain kysyttävää.. Arvioi neidin pituudeksi n. 25cm ja painoksi n.340g, on se vaan pieni vielä :heart: Pari päivää isompi oli kuin mitä on viikkoja. päänympärys tais vastata 20+3 :D (äitiinsä tullu).. Mittoja sen oli vähä hankala saada kun tää meidän neiti on aika liikkuvaa sorttia :) Istukka on etuseinässä, eikä lähellä kohdunsuuta, joten hyvä paikka.

Vauvan pukemisesta: "Onneksi" en oo ainoa joka noita miettii. Viimensi eilen nukkumaanmennessä pyörittelin päässäni että kuinkahan monta sitä ja sitä tarvii, mut sit tulin siihen tulokseen et älä mieti, vaatteita saa ostettua myös lapsen syntymän jälkeen :D Haalarin taidan ostaa 56cm. Hyvä että siitäkin on ollut puhetta ku oon miettiny et kannattaako ostaa 56 vai 62. Mut se menee kuitenki niin vähä aikaa et varmaan sama ostaa se 56 ku sit ilmatki lämpenee. Mut entäs se "nallepuku"? Se varmaan sais olla sen 62cm vai mitä ootte mieltä? Vaikeeta.. Voiskohan kansalaisopisto järjestää vauvan pukemisesta ja vaatteiden ostamisesta josku kurssin?? :D Eilen tuli ostettua muutama body Lindexiltä. Siellä on aivan ihania! :heart: Ja vaaleanpunaisia tietenkin! :) Mä tykkään pinkistä muutenki ihan hirveesti, niin meidän neidin päällä nähdään varmaan aika paljon pinkkiä, harmaata ja valkoista. :)

Loppun sit vielä yksi ultrakuva ja kuva eilisistä hankinnoista :)



-Pätkis- + Helmi 19+5
 
Ultrakuulumisia: kaikki hyvin toisella, 380g ja keskikäyrällä mennään, viikot vastasi täysin ja varma tieto että on POIKA :heart:
Istukka etuseinässä.
("Onko jotain mitä haluatte kysyä?" joo kumpi sieltä olis tulossa jos pystyt näkemään? "Tää on poika" öö ootko varma? "ihan selvä poika on, ei epäilystäkään.")

Meillä meni vaan vajaa 10min ku oltiin jo ulkona huoneesta. mutta ihan ammattitaitoiselta vaikutti tää ultraaja (mies). katto kaiken tarkasti ja mä putosin jo alussa kärryiltä ku höpötti jotain latinaa välillä :)

Im so happy:)

H&mörrykkä 20+4

 
Viimeksi muokattu:
nanniga, sunniee ja minnarun Whiuuuu, teidän ultrakuulumisia odotellessa.. :)) ONNEA Marikalle ja Hayleylle! :flower:

Voooooi.... Tulipa niin haikea olo :heart:

Memsille jaksuja miehen kanssa! Suhteellisen vaikea ja inhottava tilanne. No mutta et ole kuitenkaan yksin :kiss: :flower:

Hopea ja Alien 19+5
 
Hei Kaikille!

Tulin kertoilemaan pitkästä aikaa kuulumisia. Olen ollut pari kuukautta niin kiinni kouluhommissa etten ole kerennet käymään keskustelussa. Anteeksi siitä. Joten kävin eilen rakenneultrassa ja kaikki näyttäisi olevan hyvin ja tyttöä meille lupailtiin :) Raskaus on mennyt ihan hyvin, ei suurempia ongelmia.

maalismamma ja pikkuneiti 20+4
 
Viimeksi muokattu:
MOOI!!!

ultrasta juuri tultiin,ja kaikki oli OIKEIN HYVIN!! painoa pienellä oli jo 370grammaa ja vilkas yksilö tulossa.. kätilö ei kysynyt että haluanko tietää sukupuolen mut puhuttiin siinä ku olin lähdössä,niin sano että tyttöä veikkais =) hiihii
sit meillä oliskin molemmat jos tää nyt on tyttö =)

laitan myöhemmin kuvan pienestä kun hän imee sormea,oli suloinen otus !

sunniee ja tästälähin venlavilperi =) rv 20+2
 
Mä laitan kans pari kuvaa, vaikkei näissä juurikaan mitään tolkkua ole tai ainenkaan mun tottumattomat silmä ei erota :D

Tässä sivuprofiili:


ja tässä edestäpäin kuvaa:


Se 4D kyllä houkuttais kovasti niin sais vähän paremmin piirteistä kuvaa.

Mitat oli:
Laki: 46,9mm
Vartalon ymp. 147,7mm
Reisiluu 30,6mm
Pään ymp. 179,1mm
Paino vähän reilu 300g mutta pituus näistä kuvista kyllä ei selviä. Voi olla että kätilö antoi sen suullisesti, mutten kyllä nyt yhtään muista...
 
Onnea onnea ihanista ultra kuulumisista ja lupauksista!!! :heart:

Toppapukua en osta, koska mietin että jos puolivälissä l.a ja muutamaviikko sitten menee sisällä ollessa niin on jo huhtikuu, niin luulisi kevytvanu puvulla pärjäävän ja tietenkin makuupussin sisällä vaunuissa..... esikoinen meillä on syntynyt myös maaliskuun alussa ja silloin myös pärjäsimme kevyt vanupuvulla... mutta katotaan nyt mitä kirppareilta vastaan tulee, et minkä kiikutan sieltä sitten kotiin =)

Eilinen ja tämä aamu kulunut popsiessa marianne korvapuusteja, joita eilen leivoin useamman pellillisen,,,nammmsssss

18+5
 
pätkis suloisia kuteita oot löytänyt! Miekin kävin eilen Lindexissä ja ostin ihka ensimmäisen uuden vaatteen vauvalle yökkärin (isyyspakkaukseen). :D Lisäks kattelin tuota yhtä bodyä, minkä oot ostanu punasen sävyissä, niin sitä sinisen ja vihreän väreissä. :)

Pst! Vielä yks juttu. (Anteeks mie kiihkoilen täällä koko ajan omista asioistani vaan. :ashamed:) Kaveri oli nähnyt unen, jossa sain poikavauvan. Sanoi, että näkee aina unia kavereista, ketkä odottaa, ja yleensä niillä on tapana ollut pitää paikkansa. :D Mut joo, alkaa mennä älyttömäksi! :rolleyes:

No joo, nyt kaivaudun rikosten syövereihin (nauhalta NCIS Rikostutkijoita ja ehkä sit Sinkkuelämää tai työn hakua, saa nähdä, kumman saan aikaiseksi :D)

Ps. Ihania ultrakuvia! :heart: Noissa onkin ihasteltavaa syntymään asti :)
 
Laretzki
Tea Mä ajattelin kanssa just tolleen, että ostaa sen toppapuvun, koska parempi se on olla olemassa ja sit pukee vaan perusvaatteet sinne alle, ettei tarvi alkaa niiden päälle pukea välikerrastoa ja sitten siihen kevythaalaria. Jotenkin kävisi omaan järkeen näin käytännöllisemmältä. Ja tietty sit se, että kun LA on helmikuun lopussa, niin voihan se muksu tulla pihalle jo vaikka helmikuun alussakin, mistä niistä koskaan tietää.

Mulla on syysloma mennyt kyllä ihan hukkaan. Olisi pitänyt tehdä yksi raportti, mutta en oo ees alottanut. Nytkin makoilen sohvalla ja neulon pienelle sukkaa samalla kun katon koneelta Frendejä. Noh, ainakin on tullut sitten levättyä, että pitäisi jaksaa taas koulussa paremmin rutistaa. Huomenna olisi sitten taas neuvolakin, saa nähdä kuinka paljon paino on noussut. :ashamed: Spyro on ihan mahdottoman aktiivinen ollut taas tässä viime aikoina. Eilenkin kun luin, ei mitään ja sitten kun laitettiin valot päälle niin muks muks alkoi ihan saman tien. Saa nähdä koska se alkaa haitata nukahtamista.

Lare ja Spyro 21+5
 
Pikainen päivitys vain Rakenneultrassa kaikki vallan mainiosti. Pikkusella painoa jo huimat 400g :heart: Ja poika sieltä mitä ilmeisemmin on tulossa, näin olenkin kokoajan ajatellutkin, että poika. Töissä ihan onnesta sykkyrällä hykertelen. Seuraava ultra onkin 8viikon päästä, kun seurataan vähän tarkemmin koska pistelen tuota klexanea, ja lapsuudessa sairastamani syövät otetaan huomioon. Pääsee taas pian kurkkaa pikkuista :heart:
 

Yhteistyössä