Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Kiitos kiitos :) Nimi tulee ihan siitä ku pelottaa pikkasen et kuinka "simpsakassa" kunnossa sitä maaliskuussa ollaan,mut vauva tiety tärkeintä.Sulatellaan sit yhessä loput pois:) Mahan ympärysmittaa en etes uskalla mittailla.Ihanaa kun teillä jo rakenneultrat lähestyy,mulla vasta 10.11. Kävin tosin yksityisellä ultrassa kun oli verenvuotoa viikolla 16.Kaikki oli hyvin onneksi:heart: Sukupuolesta sen verran että silloin ei vielä ultraaja osannut sanoa kumpi tuloillaan. Entuudestaan kaksi poikaa löytyy täältä,ja kyllä se suklaa maistu sillonkin:D Kamala tilanne oli jollakin ystävän kanssa (oisko ollut ilja?) :(

Iljalle jaksamista tilanteeseen, kuulosti hurjalta! : /

Parisuhteesta, me ollaan edetty hitaasti mutta varmasti. :) Tavattiin vuonna 2004 ja meistä tuli tosi hyviä ystäviä. Seurustelemaan alettiin alkuvuodesta 2006. Kihloihin mentiin karkauspäivänä 2008, ja yhteen muutettiin virallisesti vasta elokuussa 2008 kun ostettiin yhteinen talo. Silloin aloitettiin myös vauvan yritys, joka johti kolmen vuoden lapsettomuuteen, siihen mahtui siis kaksi keskenmenoa. Kaikenlaista muutakin vaikeutta meillä on matkan varrella ollut, ja välillä tuntuu että on ihme että vielä ollaan yhdessä. :heart: Ja Mantti on vielä isompi ihme.

Imoen & Mantti 18+0 (poks)

• Tykkää
Reactions: jendde ja Minnarun
Ruska voi jännä, sä pääset jo rakenneultraa. Pidetään peukkuja! Itsellä vielä kaks ja puoli viikkoa odotusta...

(.) Mä jouduin sitten ainakin viikoks saikulle ennenaikaisten supistusten vuoksi :( Otettiin myös joku streprtokokki-b ja toksoplasma testit. Onneksi myös kuunneltiin sydänäänet, siellä se pikkuisen sydän kovasti löi. Nyt täytyy sitten ottaa vaan rauhaksiin että saisi supistukset loppumaan.. Jännä muuten että edellisellä neuvolakäynnillä vauvan sykkeet olivat noin 160 ja nyt vain 135, aika iso ero.

Hope ja pikkuinen 18+3

• Tykkää
Reactions: -ruska-
Ilja, tosiaankin ystäväsi tarvitsee hoitoa, todellisuudentajunsa on selvästi jo hämärtynyt. Kuulostaa suorastaan pelottavalta. Onko hoitoon hakeutumisesta ollut hänen kanssaan puhetta?? Tai jos et voi puhua asiasta suoraan hänelle, niin voisitko puhua esim. vanhemmilleen tms. Sairaalajakso tai ainakin lääkitys tuntuisi olevan paikallaan.

Tervetuloa Suklaakeijulle minunkin puolestani! :)

Ruskalle peukut pystyssä. Kuulumisia odotellessa.. =)
Mulla tasan viikko rakenneultraan. (enää/ vielä, huoh!)

Kiitos Sipsunen perusteellisesta selonteosta meikkien imeytymisestä tai imeytymättä jäämisestä. Itse en ole jaksanut noista stressata, mutta en myöskään ole mikään kosmetiikan suurkuluttaja..

Parisuhteesta. Olemme olleet yhdessä opiskeluajoista asti, itse asiassa jo kymmenen vuotta! Naimisiin mentiin viitisen vuotta sitten ja esikoinen syntyi seuraavana vuonna. Onhan meilläkin toki ollut ylä- ja alamäkiä, mutta kumpikaan ei (kai) ole tosissaan miettinyt eroa. Nykyään elo on enimmäkseen sellaista "loivaa ylämäkeä". ;) Alkuhuuma on laantunut vuosia sitten, mutta rakastamme toisiamme paljon. Mieheni on ihana isä ja huomaavainen kumppani. Voin luottaa häneen 100 %:sti. Joten en vaihda, enkä edes valita! Suoraan sanottuna mieheni ärsyttää minua harvoin, ja harvoin riitelemme. Useimmiten ajattelen häntä lämmöllä.

Meikeistä Mä käytän ihan normaaleja meikkejä. Ja samoin muita kosmettiikka juttuja ja hiustuotteita. Alkuraskaudessa en kyllä pystyny käyttämään melkeen mitään kun kaikki rasvat ja muut tökötit haisi niin pahalta.

Ruskalle tsempit, jännittää sun puolesta! :)

Hope Voi hitsi, toivottavasti supistukset loppuu :(

ON: Mä näin ihan kauheeta unta synnytyksestä :( Siinä unessa synnytys kesti ensin 17 tuntia ja sit mulle tehtiinkin sektio. Ja mä pelkään sektiota ihan kauheesti ja sen takia se unikin oli niin hirvee. Ja niin todellinen, hyi.. Mitenköhän mä sellaseen edes pystyn sitten jos pitää tehdä sektio :O Sitten siinä unessa en saanu nähdä niitä vauvoja kun vilaukselta ja ne vietiin johonkin pois. Kerrottiin vaan että tuli tyttö ja poika mutta kukaan ei suostunu vastaamaan mulle kun kysyin, että minkä kokosia ne oli ja mihin aikaan ne syntyi. Sanottiin vaan että ei mun tollasia asioita kuulu tietää. :D

Laretzki
Meikeistä Kiva kuulla, että täällä on ihan normaaleja kuluttajia eikä turhia stressata meikkien kemikaaleista. Kun tosiaan siellä blogin kommenteissa tuli aikamoinen sota, kun siellä oli niitä, jotka olivat sitä mieltä että on huono äiti jos ei yhtään ajattele kemikaaleja meikkien ja rasvojen mukana. Itekin tosiaan ihan normituotteita käytän, koska se vähä raha mitä mulla johonkin meikkituotteisiin jää silloin kun niitä ostan, niin ei todellakaan oo varaa mihinkään monen kympin rasvoihin. Viimeksikin ostin 1,95 euroa maksavan rasvan Anttilasta,mutta oli kyllä huippuostos, tuoksuu kivalta ja tekee ihon pehmeäksi :)

(.) Oon istunut puolestä päivästä asti kurssilla, jonka aihe on Maatalous- ja maaseutuyrityksen johtaminen ja mä en tiiä tykkääkö Spyro aiheesta, vai estääkö se vaan äippäänsä nukahtamasta, koska ihan hirveät potkut ja mylläykset ollut koko ajan meneillään. :D Rakonkin pirulainen on jo löytänyt ja monottaa sitäkin aika ajoin ihan kiitettävästi. Tulee pikkasen kiire vessaan, jos edellisestä käynnistä on yhtään enempää aikaa :LOL: Mä en muuten tiedä miten mä mahdun tänne pöydän taakse (tunnit ATK-luokas) loppuvuodesta, niin, että yllän vielä näppikseenkin :D

Mä en muista kerroinko tänne puolelle ollenkaan siitä, kuinka viime viikolla näin unta siitä että meidän vauvalla oli krokotiilin iho kun se syntyi. Ja se oli ihan normaalia, kukaan ei kommentoinut asiasta mitään. Mä jouduin koko ajan suihkuttamaan sitä, koska suomut meni täyteen pikkukiviä ja hiekkaa, vaikkei lapsi ollut lähelläkään maata. Mä myös ihan nypin pinseteillä niitä kiviä pois :LOL: Vasta aamulla tuli sellanen, hetkinen olo...

voi ei :) joku mainitsi ristiäiset... mä stressaan niitä jo... :)
tuo teinipoika halus välttämättä hakea sellaseen ripariin missä on konfirmaatio (jos oikein muistan) 10.3 joku sellanen... mutta kuitenkin niin likellä la:ta se oli että sanoin sille et jos pääsee siihen niin hyvin mahdollista että olen tayssissa silloin... :)
Mutta hälle sopi et juhlat pidetään sitten hieman myöhemmin, ja yhdistetään siihen samaan ristiäiset ettei tarvitse pitkänmatkalaisten tulla monta kertaa lyhyen ajan sisällä... :)

Rakenneultrasta kotiuduttu!

90% TYTTÖ tulossa :heart: Eli voipi olla, ettei kaveri enää ole Mauri :)

Ongelmaakin löytyi; Istukka etuseinässä kohdunsuun vieressä : / Tilannetta tarkkaillaan ja seuraava ultra onkin rv28 päivä 13.12. Rakenteellisesti typykkä vaikuttaa terveeltä ja vilkas oli :) Kaikki elimet sun muut löytyivät.

Pituudesta ei jääny mulle ainakaan havaintoa..

kn& -ei enään niin mauri 19+4

Onnea Ruska ihanista ultrakuulumisista ja onnea tyttölupauksesta :flower: :heart:

Hopelle jaksamista. Toivottavasi supparit loppuvat. Itse olin esikoisesta aika samoilla viikoilla saikulla ja ihan samasta syystä. Tällä kertaa niitä ei ole vielä ollut riesaksi asti.

• Tykkää
Pööppis
Jospa siitä Maurista tulee sitten Maru =) Onnea tyttölupauksesta :)

Itel ollu rankka päivä kun otin suuren leipomusurakan itelleni, 60 pullaa, 57 munkkia, omenapiirakka, 33 vatruskaa ja tiikerikakku. Jalat on kipeet kun 7 tuntia seisoin yhtäkyytiä.

Ainiin ja se ois sitten 19+0, jjjjeee

• Tykkää
Ruska Onnea tyttölupauksesta :heart: Niin ne vaan ei omat tuntemukset aina pidä paikkansa =) Toivotaan että istukka vielä siirtyisi.

suklaakeiju tervetuloa :wave: mullaki menee toooosi paljon suklaata :p

:hug: kaikille supistelujen kanssa kärvisteleville

ON: taas flunssa :kieh: olihan tässä vissiin viikko ettei ollu..ei muutako lämmintä juomaa ja peiton alle makoileen :snotty:

Viimeksi muokattu:
Heips!

Ihan ekana pitää kysästä että h.o.p.e onko sulla minkä aikaa ollu suoistuksia, ja tutkivatko kohdunsuuta ym? Kun mulla meinaa olla jo ihan kipeitäkin välillä nuo sipistukset, tosi harvoin, mutta kivuttomia epämukavia kovettumisia tulee joka päivä useasti.. Saikulle mun turha jäädä kun mä teen vaan keikkahommaa, ja jos en sitä tekis ni olisin vaan kotihoidontuella ni siihen ei oikein viittis rueta, muuten tulee rahallisesti turhan tiukkaa...

Nopeesti se tämä aika vaan menee kun tosiaan jo kesäkuistenkin pino ilmestynyt :O

maruli rv 17+0!

ruska Paljon onnea tyttölupauksesta!!! :) Ja hyvä että kaikki oli muutenkin hyvin tytöllä :heart: toivottavasti myös istukka siirtyy, kuten varmaan tekeekin. Oliko se ihan kohdunsuun päällä vai vaan vieressä?

mä oon allerginen mun pomolle ja vauva kans. se soitti tänään töiden jälkeen ja johan alko kivuliaasti supistella.. voi jessus, miten mä ikinä pystyn kertomaan sille raskaudestani...............

-Bambi- ja pikkunen 16+3

Kiitos kaikille! :heart:

jendde 1,3cm päässä kohdun suulta käsittääkseni eli ei onneks ihan päällä kuitenkaan.

pööppis sinähän oot urakalla leiponu! Jos laitan osotteen ni pistätkö postiin tulemaan osan? :p

Samat meikit ja mömmöt käytössä raskausaikana kun muutenkin, paitsi et dödö on alumiiniton.

Parisuhde Mies antoi autonsa ryyppyreissulle lainaan meille (toki kuski meillä oli selvä, mutta autoa hänellä ei ollut) Mieheni sit sanoi et saadaan auto käyttöön jos hän pääsee mukaan. No, tuo tyyppi otettiin kyytiin ja kappas sen auto hajos sit n.150km päässä kotoa. Mieheni asui silloin helsingissä ja oli käymässä täällä kotikonnuilla pohjoisessa. Noo, minä sitten lohdutin komeaa 193cm pitkää miestä kun auto rikkoutui. Mentiin paikalliseen räkälään miettimään mitä tehdään (minä olin 16v ja mies 20v). Saatiin tietää et sieltä menee aamulla 9 aikaa juna takas ouluun päin, joten otettiin motellihuone ja sinne mentiin koko sakilla. Loput kukin voi kuvitella itse miten minulle ja miehelleni kävi :) Siitä muutama viikko niin mies muutti helsingistä takas tänne pohjoisemmas :) Melkein heti muutettiin yhteen, 2v päästä kihlat ja siitä 3v mentiin naimisiin. Naimisissa oltiin n. vuosi kun "tulin" ivf-hoidolla raskaaksi :)

• Tykkää
Reactions: cherrrye ja hepuhi
-ruska- Oi, onnea hurjasti ihanista uutisista ja tyttölupauksesta! :flower:

H.o.p.e Nyt vain lepäilet. Toivottavasti supistelut loppuu! Ikävää tuommonen!

Koitan täällä lueskella tenttiin ja ei kiinnostais pätkän vertaa! :/

• Tykkää
Mun maha jumittaa... inhottavaa inhoan ummetusta yli kaiken vatsan täytyy toimia vähintään kerran pivässä jos ei ni heti menee ihan kovalle... voihan peräpukamat... mie oon juonu vettä tosi reilusti töissä pyrin koko ajan pitämään vesilasia mut en ymmärrä missä nyt sitten vika vai tekeekö hormoonit, muilla ? hyviä vinkkejä tilanteen laukaisemiseks ?

Supistelijat: toivottavasti ihan vaaratonta nyt vain lepoa ja itsensä hellimistä ja paljon vauvalle haastelemista että pitäis ottaa rauhallisesti...

Ihanaa rakenneultrat käynnissä omaani 9 yötä ja sitten toivon mukaan saan tietää kumpiko meille on tulossa... jotenkin välillä olen että poika välillä että tyttö...

Laretzki: siun pitää vaihtaa kauppaa :)

Viimeksi muokattu:
ruska : onnea tyttölupauksesta ! =) ihanaa !! istukka tosiaan varmaankin siirtyy ylemmäs eikä tuu olemaan tiellä :) ainakin useimmiten !

totta tosiaan,kesäkuisia on jo näkyvissä ! hurjaa miten tää aika menee näin :)

meikeistä ihan käytän normaaleja meikkejä,en sen koommin kattele.. muistan kun viime raskauden aikana tuli joku haloo kuittien musteestakin,ettei raskaana olevat sais pidellä kuitteja jne.. :D haha

sunniee ja vilperi 19+0

• Tykkää
Kiitokset kaikille tsempeistä! Maruli mua on nyt parisen viikkoa jo supistellut, mutta viime sunnuntaista asti kipeämmin ja paljon enemmän, tulee ihan levossakin sellaisina sarjoina. Lääkäri ei edes koskenut muhun, eli kohdunsuuta ei ole tarkastettu. Meidän lääkäri on sellainen maailman rujoin vanha äijä. Tässä olen miettinyt että jos ei pian levolla rauhoitu niin täytynee soittaa suoraan äitiyspolille josko siellä tarkastaisivat tilanteen.

Ruskalle onnittelut tyttölupauksesta! Itselläkin olis jotenkin kummasti tyttöfiilis, mistä lie johtuu.

kylyyyymä. se oliki sit vika pyörälenkki ennen ens kevättä o_O pyöräily meni bannattujen urheilulajien listaan juoksun seuraksi. kauhee paine tuli alavatsalle :( ja kaiken lisäks perkeleen kylmä, huomenna on varmaan virtsis.

Yhteistyössä