Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Laretzki
mesisa Sunniee aika hyvin noita jo keräili. Just erossa suuremmat oikeut, ei isyydentunnustuksia yms. Voittehan te mennä naimisiin maistraatissa ja vaikka juhlistaa sitten ristiäisissä kun sukulaiset on koolla :) Mä ainakin ite voisin kuvitella päätyväni tuollaiseen ratkaisuun, jollen naimisissa jo olisi. Ja ehkä sen verran oon perinteinen, että halusin kirkkohäät, vaikkei meillä mitkään ison budjetin häät ollutkaan. Mun mielestä naimisiinmeno ei missään nimessä tarkoita sitä että siihen pitää kuluttaa hillitön määrä rahaa, ellei sitä rahaa sitten ole ja se tunnu omalta jutulta.


(.) Tänään ei oo yhtään hauskaa istua täällä tunnilla. 45 min putkeen istumista niin ai saakeli mua ahdistaa mahasta ja sattuu selkään. Haluun kotiin päiväunille : / Mut ei taida tänään onnistua, pitää lukea tenttiin ja tehä tehtäviä ja vaikka mitä kaikkea...
 
Joulusta Toisaalta pidän joulusta, mutta mieluiten olen ollut aina töissä joulunpyhät. Asiaan nykyään vaikuttaa vielä se, että jouluna 2009 ( 25.12) sain km:n, paskin joulu ikinä. Sitten myös se että isäni menehtyi maaliskuussa 2009 niin tuntuu jotenkin oudolta viettää joulua kun yksi läheinen on poissa. Tänäkin jouluna olen jo lupautunut töihin (riippuu tietty voinnista)mutta ehkä seuraava joulu on hiukan erinlainen kun on oma lapsi :)
Suhteesta täällä oli puhetta... Me tavattiin kesällä 2006, syksyllä sitten muutettiin yhteen ja joulukuussa kihlat. Kaikki siis 1/2 vuoden sisällä. Yhteinen asunto ostettiin helmikuussa -07 ja naimisiin kesällä -08. Lasta vaan ei kuulunut ja mentiin hoitoihin ja tämä esikoinen nyt sitten ivf- hoidosta. Ei paljon ees riidellä ja hyvin yhteiselo on mennyt vaikka jonkun mielestä olikin nopeaa toimintaa.

Nanniga & Tirriäinen 19+2
 
Viimeksi muokattu:
Joulu Rakastan joulua! :heart: Ja ootan sitä kyllä jo nyt ihan päivittäin. :D Oon jo parit joulutortut leiponu ja glögiäkin juonut. Ootan niin meidän äidin tekemiä herkkuruokia ja sitä ihanan rauhallista tunnelmaa. Meillä on tosi perinteinen jouluaatto joka vuosi mun perheen kanssa. Syödään aamulla puuroa, pelaillaan lautapelejä ja ulkoillaan. Iltapäivällä käydään hautausmaalla viemässä mummoille ja papoille kynttilät ja käydään myös joulukirkossa. Ainoita kertoja vuodessa kun kirkossa käyn, mutta tunnelma on siellä aattona niin ihana. Illalla sitten saunotaan ja syödään pitkän kaavan kautta ja jaetaan lahjat. Nyt tietenkin tuo omat haasteensa se, että miehenkin porukoilla pitäisi käydä. Onneksi ne asuu käytännössä katsoen mun äidin naapurissa. :) Viime vuonna oltiin molemmat siellä aamupäivällä, mies tuli illaksi meille. Molempien sisarukset asuu kaukana ja ne on aina jouluna kotona niin senkin takia tietty halutaan molemmat olla omissa kodeissa. Omat lisähaasteensa tuo varmasti meidän vauveli, joka on siis molempien isovanhempien eka lapsenlapsi! Mitenhän se joulu 2012 menee..Tulipas pitkä sepostus aiheesta, mutta joulu on niin sydämen asia mulle! :) Ihanaa kun mulla alkaa kohta rankka harjoittelu, joka loppuu joulukuun puolivälissä. Sitten jään ansaitulle pitkälle lomalle nautiskelemaan. En malta oottaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen
Pyöräily Vähän tuntuu jo pahalta, mutta ajattelin pyöräillä niin kauan kuin alkaa tuntumaan tosi pahalta. Ei oikein inspiroi mennä kävellen töihin, kun töissä saa seisoa ihan tarpeeksi.

Sipsunen Hyvä että pääsit lääkäriin, kannattaahan tuollaiset vaivat tutkia!
Joulu Sitäkinkö pitäs jo alkaa suunnittelemaan.. Ehkä toteutan sen omalta osaltani tunne pohjalta. Miehen kotona on niiiin hiljaista, että mulla hajoaa pää jos siellä ollaan jouluna ja mun vanhemmilla pitää taas kyläillä joka paikassa. Viime joulut ollaan oltu omassa kodissa ja vanhemmat on sitte tullu sinne kylään.
Joulukinkkua oon himoinnut jo kauan :p

Teollisuuskypärä Täällä kans elämäni ensimmäiset finnit. oikein "kukkameri"
Värjäsin parturissa hiukset ja ajattelin vielä kerran käydä värjäämässä ennen synnytystä.

Kellukka Mulle on kerrottu, että liikkeitä ei tunne joka päivä varmasti vasta kuin viime metreillä. Vau-kirjan mukaan n. vko:n 28 jälkeen liikkeet ovat melkein jokapäiväisiä, riippuu ihan vauvasta. Jokaisella vauvalla tulee silloin omat liikkumisrytminsä ja silloin kannattaa vasta huolestua jos rytmi muuttuu radikaalisti.

Tänään taisi olla ensimmäinen supistus lenkin jälkeen. En meinannut saada taivutettua itseäni selin makaamaan ja koko kohtu oli kovana..
Eikö se ole supistusten merkki, ettei saa itseään suoraksi?

Kaverilta sain jätesäkillisen vauvanvaatteita ja muutaman kestovaipan, joita ajattelin kokeilla.

hepuhi:heart:käpy 18+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kellukka
Joulu Täällä kanssa rakastetaan joulua ja joulun alus aikaa todella paljon ja tykkään myö oikeen valkoisesta joulusta missä puut on ihan lumiset. Kovasti jo oottelen että nää kurakelit loppuu ja sataa lunta ja että päsee laittelee kotia joulu kuntoon ja tekemään joulu siivousta. Jouluvalojakin varmaan alan laittelee ens kuussa samoin kun joulusiivouksen teen silloin ja laittelen joulua valmiiksi tänne kotiin. Laatikkoja aatteelin alkaa pikku hiljaa tekemän pakkaseen ja pipareita on tullu jo tehtyy ja glögiä juotuu. Joulukuustakin käytiin jo mettssä kattelee kun nyt niistä näkee parhaiten kaikki muodot kun olen niin tarkka kuusen suhteen ettei todellakaan mikä tahansa risu meille kelpaa ja talvella on niin vaikee nähä kuusesta tarkemmin kun on niin lumessa ja jäässä. Jouluaatto ollaan vietelty aina mun vanhemmilla ja ollaan nyttenkin menossa sitten sinne missä on sitten joulupukkikin näille lapsille ja muutenkin sukulaisia paikalla niin ihanaa tunnelmaa siellä. Meillä on jouluna aina jotain perinteitä mitä aina tehdään ja niitä oottelen jo niin innolla rosollinen tekoa, aamusta riisipuuroa mantelilla, kuusen koristelua perheen kanssa, joulu saunaa ja monia muitakin juttuja.
 
No niin, lääkärissä käyty. Oli siten 1h15min myöhässä, mutta onneksi tyttö viihtyi yllättävän hyvin kun oli välipalaa ja kirjoja mukana. Lääkäri oli ihan pihalla ja sanoi ettei ole moisesta koskaan kuullutkaan. Olin ihan että voi helv*** sentään mitä touhua, turhaan odotettiin. Konsultoi sitten jotain kokeneempaa ja sen tuloksena menen ensi tiistaina Jorviin ylävatsan ultraan. Katsovat sappitiet ainakin.

Mäkin rakasta joulua ja siksi onkin kiva ensimmäistä kertaa viettää sitä kotona. Saa alkaa luomaan omia jouluperinteitä omalle perheelle :heart: Vaikka on se ollut ihanaa olla isällä ja miehen vanhemmillakin sitä viettämässä.

Jos nyt (taas jälleen kerran toivonkipinä syttyi) vihdoin pahaolo häviäisi, niin täytyy leipoa koe erä joulutorttuja ja maistaa glögiä :p Viime viikolla oli kolme oksennusvapaata päivää jonka jälkeen laatta taas lensikin. Nyt tämä päivä olisi tämän viikon kolmas oksennus vapaa ja jos huomenna olisi hyvä päivä (neljäs), niin se olisi ennätys näiden 10:n kuluneen viikon aikana. Jokatapauksessa parempaan suuntaan on menty, kun tähän ja viime viikkoon on mahtunut näin monta oksennusvapaata :)

Tervetuloa Äipyli!

Sunniee: Harmi, että sullakin on tällaista kylkivaivaa. Mä uskon eniten siihen, että siellä on joku suolen mutka joka painaa. Miehen isälläkin oli keväällä saman kaltaista vaivaa ja ultrassa ei löytynyt mitään varsinaista syytä. Taitaa siis aika yleistä olla, vaikka se eka lääkäri ei ollut moisesta vaivasta kuullutkaan. No, ensi tiistainahan se selviää mun osalta sitten.

Kellukkako se oli huolissaan liikkeistä. On munkin masussa ollut muutamia hiljaisia päiviä. Tänään on taas liikkeitä tuntunut pitkin päivää. Viime raskaudessa mulla oli näillä main jopa viikon jakso kun mitään en tuntenut. Nyt vauvalla on vielä niin paljon tilaa pyöriä tuolla ja mennä piiloon. Jos potkii selkään päin, niin silloinhan ne liikkeet eivät tunnu.

Sipsunen & SV 17+5
(kohta se on tämäkin rv jo täynnä!)
 
  • Tykkää
Reactions: Kellukka
Häät/avioliitto Mun mielestä ei tarvii mennä "isosti" naimisiin, pienempikin riittää :) Ihan miten tykkää! Mä tykkään kattoa kaikkia ihania hääpukuja ja hääjuttuja, katon usein hääohjelmia telkkarista ja haaveilen ties mitä, koska ne jutut on tosi kauniita mun mielestä. Mutta ite jos/kun menen naimisiin joskus, niin ihan maistraatti riittää. Ei kuuluta kirkkoon ja esim. meijän lasta eikä tuleviakaan kasteta, niin kirkkohäitä ei myöskään tule. Jotenkin kaukaiselta tuntuu mulle tollanen naimisiin meno vaikka haaveileinkin.. Ei me olla edes kihloissa (vielä). Mulle myös kihlaus tarkottaa ehdottomasti lupausta avioliitosta ja ikinä ennenkään en ole kihloissa ollut. Miehen kanssa mennään kyllä kihloihin varmasti jossain vaiheessa, kun kyllä kai toi miekkonen on mulle "se oikea" :D

Joulu :heart: :kiss: :saint: Ei muuta sanottavaa :)

Nyt lähettävä jatkamaan ruuan laittoa ennenkun perunat kärähtää kattilaan :D Neuvolastakin soitti, että huominen aika on peruttu kun th on sairastunut.. Höh. Ens viikon tiistaina sitten uus aika. Ja keskiviikkona heti ultra aamusta.

jende 18+5
 
Täälläkin ollaan jouluihmisiä :)
Teollisuuskypärä ja muut kauniit "kukkanaamat" täällä kans yks. Siis naama ja selkä. Onneks mies lohduttaa ja sanoo, et eiköhän ne keväällä sit imase itsensä takaisin sisään :kieh:
Ja voi ei, töissä sai laatoittaa ihan kunnolla aamulla. SIIS HIRVEETÄ!
Kohta töistä kotiin lepäämään..aaahhh..
itähki, coco 17+5
 
Avioliitto on ollut mulle aina päivänselvä asia. Eka mennään naimisiin ja sitte lapsia :)

Joulu RAKASTAN joulua ja oon joulu HULLU! :heart: Joulua vietetään mun perheen parissa, yhteensä meitä 11 henkee joulua viettämässä :)

Rakastan myös glögiä ja joululauluja ylikaiken :)

Äipyli tervetuloa!

kn& tyyne 19+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen ja Hopea
Ruskalle onnittelut tyttölupauksesta! :flower:

Äipyli, tervetuloa! Kiva kun tulee lisää "tyksiläisiä". :)

Kellukka, mua neuvolassa rauhoiteltiin jo etukäteen että liikkeet voivat tulla ja mennä alkuvaiheessa, välttämättä joka päivä ei tunnu mitään. Eiköhän kaikki ole ihan ok.

Sokerirasitus on täällä viikolla 28.

vapaapäivää viettävät suklaan ja salkkareiden kanssa
Imoen & Mantti 18+1
 
Tällä hetkellä väsyttää niin hurjasti, että kaikkia en jaksa tekstejä en millään jaksa lukee, mut saatan palata vielä illemmalla uudelleen lukemaan tai sit jos en niin luen ne sit myöhemmin paremmalla ajalla ja jaksamisella.

Tuosta parisuhteesta voisin sen verran kertoa, että meillä oli toi seurustelu/yhteenmuuttovaihe melko häilyvä; punkkasin yhtenään miehen luona, vaikka en asunukaan siellä virallisesti. Ja sit lopulta noin puolen vuoden päästä muutettiinkin yhteen. :) Ollaan oltu lapsen syntymään mennessä aika tarkalleen viisi vuotta yhdessä, josta pienesti reilut neljä vuotta kihloissa (haha! tunnustan, että piti ihan miettiä ja laskea, kun ei miun pään sisällä mitään erikoista kalenteria ole; ja virhemarginaalikin löytyy;) ). Naimisiin mennään sitten joku päivä, kunhan siltä tuntuu. Ehdottomasti haluaisin talvihäät! <3 Pienet häät kuvaa enemmän meidän luonnetta kuin isot. Ollaan mietitty jopa maistraattia, mutta ei kyllä mitään sen suuremmin. Tykätään matkustaa, joten halutaan panostaa enemmän häämatkaan kuin itse hääjuhlaan. Ja voihan se olla, että vaihdetaan oikein messevät sormuksetkin sit! ;) Kun eihän niitä häitä järjestetä vieraiden takia...

JOULU. Onko mitään kauniimpaa? Miekin oon niin henkeen ja vereen jouluihminen. :xmas: Vaikkakaan en erityisemmin tee itse joulukortteja, arkestele/koristele joulua kotiin tai tee muita jouluherkkuja kuin joulutorttujanaaaam<3, niin joulu saa miut välittömästi fiilikseen ja aina niin haikoisaksi! Minnuun on iskeny viimeisen viikon aikana aivan mieletän jouluinen fiilis! Käytiin kaverin kanssa eräässä varsin tunnelmallisessa kahvilassa kahvilla, ja jotenkin alko tehdä mieli joulumusiikkia, glögiä ja joulutorttuja. :heart: Sit mietin, et jos aloittais jo joidenkin joululahjojen etsiskelyn. En kyllä hirveesti niitä tänä jouluna aio hankkia. Parasta joulussa siis kaiken tuon fiiliksen lisäks on tietenkin joulukuusi, jouluvalot/kynttilät, mies ja muu rakas perhe<3, joulutortut, tuoksut, värit, muistot, lumi... (Ollaan muuten miehen kanssa vietetty jokainen joulu aina yhdessä!)

Viuh! Masu on alkanu kasvaa vauhdilla! Kaikki kehaisee (tai no ite otan ne ainakin kehuina :D ? :D), miten masu on niin somasti pyöristyny! Hih, kaveri vielä sano, et miusta varmaan tulee isomahainen odottaja sit loppupuolella; vhiii, innolla odotan! :D (Kun ei kuulemma vielä näillä miun viikoilla kaikilla ensiodottajalla näy masua ollenkaan, niin miulla se on kyllä jo ihan selkeä.)

JA JA mikä hienointa!!! :heart: Mieheni tunsi eilen pikkusen potkasun ensimmäistä kertaa! :heart: Ihana juttu. :)

Eli palailen myöhemmin tarkemmin tai ainakaan lukemaan, mistä puhutaan, ja kenties lisään vielä masukuvankin! :) Toivattavasti muillakin odottajilla on hyvä olla!

Hopea ja pikkutoveri Alien 18+4
 
joulu.... en tykää! Vihaan kaikkia koristeita ja sitä höösäystä ja jouluruokia ja muutenkin.. nej tack!! mut suklaata en vihaa <3 :D Jos ei ois lapsia ni meillä tuskin jouluu juhlittais -mut niiden takia :) Viime jouluks menin töihin kun isommilla lapsilla oli isi-joulu ja ei toi pienin vielä mitään ymmärtäny. Availtiin sit uutenavuotena paketteja ku muksut palas kotiin.

finnejä..tulee täälläki ihan miljoona!! Ja kaulaankin, mihin koskaan ennen tullu -ärsyttävää!!

naimisiin meno.. Oon ollu aina sitä mieltä et en mee naimisiin -tosin myös sitä mieltä ekan kihlauksen jälkeen et en enää ikinä mee kihloihin ilman "tarkotusta" (eli lupausta menosta naimisiin).. no sit ku mentiin kihloihin -09 ni oli selvää et mennää myös naimisiin. Muutin mieltäni sen jälkeen n.100x ja lopulta alko olla ihan sama mennä vaikka naimisiin ja niin sit annoin periks ja mentiin naimisiin tänä keväänä.. Meillä oli suht pienen budjetin kirkkohäät, ja ne suunniteltiin 3kk:ssa :D Mulle kaikki pitää tapahtuu just tai sit se ei tapahdu ollenkaan :D :D En mä nyt vielä oo ainakaan (kovin montaa kertaa :D ) katunu et suostuin vihille -paitsi toi helvetin korttirumba!! nimimerkillä melkein 5kk naimisissa ja edelleen ilman voimassaolevaa henkilöllisyystodistusta :ashamed:

liikkeistä piti vielä sen verran kommentoida et ne voi "hävitä" vaikka on jo tuntunu -et älä huoli :)

Tänään on kyl niin tyhmä työkuvio ku olla voi -olin aamun töissä, pääsin viideltä. Sit meen töihin siivousprojektiin 2.30->n.6 ja sit pari tuntii unta ja kympiks taas töihin...huomenna voi vätyssää!!

pikkumökö+ paavo-pesusieni 17+ 4
 
Parisuhteen kestosta. Me ollaan varmaan porukan "vanhapiika" pariskunta :LOL: Meillä siis esikoinen tulossa ja vauvan syntyessä ollaan oltu 9 vuotta yhessä. Ollaan alunperin tavattu netin kautta, asuttiin kyllä samalla paikkakunnalla ja samaisessa kaveripiirissä(netistä kaikki) sit tutustuttiin. Oon kuullu paljastuksia nyt lähikavereilta/suvulta et kuulema oon tuosta miehestä jo unelmoinu ennenku oon ees edellisestä eronnu, mut sillonpa oli mieskin suhteessa. Vuoden verran kerittiin asua samalla paikkakunnalla, kunnes muutin reilun parinsadan kilsan päähän opiskelemaan. Välissä kävin jopa asumassa ulkomaillakin muutamia kuukausia. Kerittiin asua siis erillään 4 vuotta, eri kaupungeissa kunnes saatiin vihdoin oma yhteinen asunto täältä pk-seudulta. Ollaan tällasia rauhallisia etenijöitä muutenni niin eipä tässä mihinkää oo kiirusta kun sydän tietää missä "koti" on :heart: Kihlauduttiin tuossa parisen vuotta sitten ja ens kesänä ois tarkotus sit häitäkin tanssahdella :heart:

Memssi, ihana tuo sun uni. Sai oikein hyvälle mielelle. Voin kuvitella vaan sen näyn kun toinen silittelee kiikkutuolissa raskausmahaa :D

Meillä ei oo tulossa ristiäisiä, vaan meillä mennään nimiäisillä. Mies ei kuulu kirkkoon, enkä itekkään pakkokristityksi halua kastaa. Kerrotaan sit avoimesti kaikista eri uskonnonoista ja lapsi saa ite halutessaan päättää mihin hän uskoo ja haluaako myöhemmin kasteen.

-Ruska- paljon onnea tyttölupauksesta :heart:

Kellukka täällä on ihan sama homma. Tunsin liikkeitä tosi usein ja paljon ja sit rauhottu ku seinään. Nyt tällä viikolla on alkanu useemman viikon hiljaiselon jälkeen taas liikkeitä enemmänkin tuntumaan. Oma epäilykseni on ollu et kohtu on kasvanu nopeemmin ku vauva ja toiseksi tää kaveri vissiin muutenki tykkää olla selkä masua kohti, joten potkii vissiin selkää. Mä uskon ainakin et kaikki on sunkin masussa hyvin :) Sulla ei oo doppleria?

Tervetuloa Äipyli mukaan rupattelemaan :)

(.) Joo, joku on jo latvasta laho. Toivottavasti tässä aivot ei enempää pehmene. Mullahan ei ollu tänään sitä rakenneultraa niinku viimeksi väitin. Vaan se ois huomenna, apua 13,5 tunnin päästä!!!!! Kai se tulee se sukupuoli kysyttyä, tahon ostaa tarvittaessa pikkuhamosia yms. Ja jos poika on niin osaan avata silmäni myös poikien vaatemaailmalle. En kyllä tiiä mitä mä sille sit puen ku musta kaikki on tylsiä :( Paino on onneks pysyny aikalailla samassa, ehkä parisataa grammaa viime neuvolasta noussu. Jos aamupainoo vertailee niin sellanen vajaata pari kiloo ois tullunna, oon kyllä tosi tyytyväinen :heart:

Memelisa & Huomenna ehkä pelkkä Aurinkoinen-Apina :heart: 20+3
 
Liikkeistä munkin piti sanoa, kun joku kyseli niistä, että kyllä voi hyvinkin vielä tässä hävitä ne liikkeet. Ihan normaalia ettei joka päivä tunnu. Mullakin oli tossa joku kolmen päivän tauko ettei mitään kuulunu, sillon olisko ollu 16 viikkoo.. siellä oli varmaan joku kasvukausi menossa niin ne vaan nukkui tai sitten vaan oli jossain hassussa asennossa. Muutenkin aina joinain päivinä liikkuu enemmän ja toisina vähemmän.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
liikkeet voi tosiaan välillä tuntua ja välillä ei. sikiö mahtuu vielä niin hyvin kääntymään että voi potki selkäänpäin välillä. mulla ainakin potkuja satelee minne sattuu,joten ilmeisesti vauva pyörii aikalailla. tossa oli just kolme päivää et tuntuu vaan alavatsassa kunnon potkut,ja nyt taas kaks päivää on potkut tuntunu tossa navan kohdilla :)

häistä
viel sen verran,et me tosiaan mentiin siel maistraatissa,ja sen jälkeen käytiin vaan hienossa ravintolassa syömässä mun vanhempien ja miehen isän ja bestmanin kanssa :) juhlia ei olla viel pidetty vaikka ollaa nyt 2,5 vuotta oltu naimisissa.. kerkeehän sitä,ei oo kiire :D me ollaan meinattu et 10vuotis hääpäivänä sit mentäis kirkkoon uusimaan valat ja pidettäis pienet kekkerit :)

ristiäiset
pidetään,poikakin kastettiin kirkossa joten tämä seuraava myös :) ollaan lähinnä "tapauskovaisia" ,eli ei kirkossa käydä mutta kuulutaan kirkkoon. toki joulukirkossa käydään samalla kun haudoillakin.

sunniee ja viltsu 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Ristiäiset esikoinen on kastettu ja niin tullaan kastamaan tulevakin. Minä en kuulu enää kirkkoon, mutta mies kuuluu.
Häistä meillä ne on tulossa joskus tulevaisuudessa. Tykkään kauheesti katella hää ohjelmia ja haaveilla kaikesta kauniista. mutta minä voisin mennä naimisiin vaikka maistraatissa. Meillä mies on taas enemmän sitä mieltä et haluis pitää kirkkohäät ja pienet juhlat. :) Sitä päivää odotellessa kun mies kosii, saa nähä sit minkälaiseen ratkasuun päätytään.
Liikkeet mulla on ollu nyt viikon tauko kun en ole tuntenu liikkeitä. Viikonloppuna panikoin vähän, mut nyt on taas ollu vähän luottavaisempi fiilis et kaikki on hyvin. Nyt illalla sohvalla istuessa olin tuntevinani jotain pientä liikettä tai sit kovasti kuvittelen et siellä liikutaan.

milla3 ja masuasukki 17+1
 
tänää oli viel pakko pyöräillä semmonen 4 km. tuntu nii inhalta et soitin miehen hakemaan ja sit sanoin et aja tää pyörä kotiin :D pienen suostuttelun jälkeen se suostu :D huh huh, enää en pyörää koske, tulee sellanen paine masuun et huh huh! kiva tietää et muillaki tätä tunnetta, ettei oo hätää.. :D
mul ollu kaikenlaista tuntemusta täs muutamana päivänä, painetta alapäässä, supistelua, ääääh.. Sisko sano et paineen tunne alapääs/alavatsalla tulee siitä kasvusta, et ei tartte säikähtää, mut pelottaa silti :( en voi enää riidellä/hermostuu ku heti alkaa supistelee prkl. tai voin kinata maaten sohvalla :D Testattu ;) Ei alkanu makuulla supistaa :D

Huh, nyt alko vauvaunet. Mut painjaisina. Ekassa olin menettäny vauvan ja tokassa heräsin jo iha paniikissa ku lapsivesi oli alkanu tihkumaan. Huh et oli vaa unta! Säntäsin jo melkee vessaa hädissäni kunnes tajusin et se oliki unta :D
 
Tervetuloa Äipyli! Ja tervetuloa myös tuonne suurperheodottajat-ketjuun, meitä on siellä monta viidettä ja siitä eteenpäin odottajaa ;)

Joulua mä odotan jo, ja tykkään kovasti. Teen jonkun verran itse lahjoja niin niitä pitää jo miettiä ja alkaa tekemään. Kortit tein ennen itse, mutta viime vuosina ollaan siirrytty lasten kuvasta tehtyyn kortiin, niin voi sukulaiset aina laskea että monta niitä minäkin vuonna on :LOL:

Moni täällä on puhunut liikkeistä ja niiden vähyydestä. No, minä en vieläkään tunne niitä! Siis ollenkaan. Ja edellisissä raskauksissa olen sentään tuntenut jo tuolla 15 viikolla... Mä en kyllä oikeesti tajua, johan tässä vaiheessa (19 viikolla) pitäis ensisynnyttäjienkin tuntea liikkeet, saatikka sitten tälläisen veteraanin. Mut ei niin ei :headwall:.

Lyytinen 18+4
 
Moikkelis moi!

Yritän taas pitkästä aikaa kirjoitella kuulumisia..

Tervetuloa uusille oottajille :flower:

Kina: Lähetän sulle ja perheellesi voimia voimia voimia :hug: yritähän kaikesta huolimatta iloita kasvavasta vatsastasi, itkee silloin kun itkettää ja nauraa kun naurattaa.. (Itse olen isätön, isäni kuoli vuonna -94, 57 vuotiaana aivoverenvuotoon, olin silloin 16 vuotias).

Ilja: Voi tavaton mikä tilanne...minäki kyllä neuvoisin, että ottaisitte ammattilaisiin yhteyden.

Ruska: Onnea tyttölupauksesta!

Rakenneultra: on meillä 9.11.11. Sukupuolta en kysy.

Meikit: Käytän jokapäivä meikkiä, ja en ole raskauden takia meikkejä vaihtanut mihinkään. Hiuksia en värjää kun en juuri muutenkaan värjäile, oma väri on punainen.

Linea negra: sta oli puhetta aiemmin..esikoisesta tuli loppuraskauden puolella napaan asti viiva, poika siis on esikoinen.

Parisuhde: Me sitä vasta ollaan "vanha pari" :cool: Ollaan seurusteltu vuodesta 1996 asti eli helmikuussa 2012 tulee 16 vuotta yhdessäoloa täyteen.. Kihloissa ei olla ja ei siis naimisissakaan. Esikoinen kun syntyi niin oltiin oltu se 12 vuotta kimpassa :heart: Mutta pankin kanssa ollaan sitten naimisissa :)
Muutettiin samaan kämppään kun oltiin oltu puoli vuotta yhessä, mies on tässä välissä käyny armeijan, työhommissa Helsingissä ja Ruotsin puolella kahteen otteeseen... Riitojahan niitä mahtuu varmasti joka suhteeseen ja ei olla vielä kertaakaan kerätty kamojamme että eroaisimme.

Joulu: Tykkään kans joulusta ihan sikana, ihana laittaa jouluvaloja ja kaupat on täynnä kaikkea ihanaa. Lahjojen paketoimisessa on kans jotain.

Liikkeet: On tuntunu jotain puoltoista viikkoa, hipsuja ja muksauksia.

Oma napanapanen: Neuvolassa kävin viime keskiviikköna ja kaikki ihan ok. Vähän säikäytteli kun ei kuultu sydänääniä (neuvolatäti erotti ne kyllä mutta vaimeasti), onneski on neuvolassa mahdollisuus ultraan ja siellähän se möykäri potki ja hakkasi ja sydän löi vahvasti ja tasaisesti. Istukka on just eessä niin möykäri pääsee sen taakse piiloon :xmas: Sain vielä kuvanki muistoksi, kun niin oli hakemisessa..sanoi se miun täti, että on kyllä varmasti tulossa omapäinen vauveli ;)

Niin ja se sokerirasitus: Joudun siihen ikäni ja Bmi:n takia ja se on rv 26 mahdolisesti...

Kuinka pitkä matka teillä on synnäreille kun aika koittaa?
Mulla on matkaa n. 220km...(Hyvin ehittiin esikoistaki synnyttämään kun pari päivää aiemmin lähettiin ;)
Mutta kyllä se rupeaa jännittämään kun lähempänä ollaan la:ta että millon, koska lähetään matkaan...muutama lapsi on syntynyt ambulanssiin tuolle välille..onneksi kätilö on mahdollisuus saada mukaan ampparin kyytiin...mutta omalla autolla on toiveissa päästä matkaan =)

Mutta tässä tällä eräää...niin ja tää on päässy töihin...osa-aikaiseksi kylläkin...

Moikkamoi!!

Syysterkuin Hille ja möykäri rv 18+0 ? (en pysy viikoissa yhtään edelleenkään perillä)

(niin ja mahaa löytyy....ei niin vain enää vejetäkkään sisään...hups..)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Onnea teille joilla on huomenna ultra!! Varmaan jännät paikat ;) Ihanaa nähdä se oma pieni rakas siellä ja saada selville sen kaikista suurin salaisuus :heart:

Mulla siihen onkin vielä melkein kuukausi aikaa, tylsää kun en tajunnu pyytää aiempaa aikaa joten se on vasta viikolla 21. Se ultraaja kun vaan ehdotti päivää ja miehen kanssa oltiin niin onnessamme Ruipelon näkemisestä (oltiin siis just nähty se siinä aiemmassa ultrassa) että suostuttiin siihen oikopäätä.

Alan tulla vainoharhaseksi. Kuvittelen kokoajan tuntevani jotain muljuntaa mahassa mutta ne kuitenkin on ihan muuta. Turhauttavaa!!!!! Ja tän mun rasvakerroksen takia ei pintaan edes voi tuntua liikkeet vielä pitkiin aikoihin. Mies kyllä lohdutti että sillä on siellä paljon turvallisempi olo ja lämpimämpää talvipakkasilla kun jos mulla olis timmi ja läskitön vatsa :D Tätä läskiä kun on varmaan kirjaimellisesti 5cm kerros :ashamed:

No, syke kuuluu kuitenkin ja potkintakin kuuluu yleensä dopplerilla kuunnellessa, ei niistä äänistä voi erehtyä. Ei vatsan äänet voi semmosia pamauksia olla.
Vai kuuluuko teiltä muilta joilla on doppleri, semmosta yhtäkkistä pamahtelua ja räpsähtelyä poksahtelua siinä sykkeen ohessa?

Minä en oikein tiiä oonko varsinaisesti jouluihminen vai enkö. Rakastan kinkkua ja sitä tuoksua kun se alkaa paistua, sinappia, kalkkunaa ja noiden lihojen liemistä tehtyä kermakastiketta :p, porkkanalaatikkoa, rosollia, glögiä ja luumutorttuja, piparkakkutaikinaa (en niitä itse pipareita), suklaakonvehteja, lämmittävää punaviinilasillista mukavassa seurassa, kynttilöitä, lahjojakin ja niiden ostamista, paketointia ja antamista erityisesti, sitä rauhallisuuden tuntua ja itse fiilistelyä. Pääasiassa siis niitä ruokia kuitenkin!! Kinkkuakin oon himoinnu elokuun pimeistä illoista ja ekasta puu-uunin lämmityksestä asti..
Mut en oo mitenkään uskonnollinen ihminen enkä kuuntele joulusaarnoja enkä ajattele mitään jeesusaiheista tai muutakaan semmosta. Odotan kyllä joulua ajatuksena mut selvästikin vaan sen ruoan takia. Kamalaa!! :LOL:
En tiiä millanen tulevasta joulusta tulee, ollaan varmaan miehen kanssa kahdestaan kun pitäis matkustaa tosi pohjoiseen asti jos meinattas esim miehen sukulaisia nähdä. Ehkä siellä vois käydä ennen joulua kun vielä on varmasti energiaa ja mahankin kanssa pystyy autoilemaan pitkiä matkoja.. seuraavan vuoden puolella ei varmaankaan oikein enää huvita ennen vauvan syntymistä eikä heti sen jälkeenkään. Ja kun miehen lapsetkin on äitillään tämän joulun niin kahdestaan me varmaan vaan nautitaan rauhallisuudesta ellei kukaan sitten oo meillepäin tulossa kyläilemään ja joulua "viettämään" :)

Oman navan tuijottelua taas. Minusta on tullu niin hajamielinen että ihme kun en omaa päätäni unohda jonnekin. :headwall:

Jadeza + ruipeloinen 17+5 (laskinkohan oikein?)
 
Hille78: 220km! Ja mä kun oon luullut että mulla on pitkä matka, kun se on joko 80km taikka 120km, riippuu kummassako sitä sitten lopulta synnytellään, Seinäjoella vai Tampereella. No, enköhän mäkin sit kerkeä sairaalaan asti, jos kerta säkin :D

Ja tänään ensimmäiset liikkeet! Oon tuntenut ne jo jonkun aikaa, mutta tänään neuvolassa sydänääniä kuunnellessa sanoi neuvolatäti, että huomaatko se liikkuu nyt nyt nyt ja nyt. Sitten hoksasin että ai joo, niin liikkuu, tunnenhan mä nyt ton :) :heart: Sydänäänet oli 150, elikäs eikö se tyttöön viittaa... Vai oonko ymmärtänyt väärin? Että tytöillä olis korkeammat sydänäänet?

Katikaish & Katinkulta 18+1
 
Jadeza: Potkuja ne äänet on :)

Heräsin hartiat ja oikea puoli kropasta ihan totaalijumissa, että ei ihme jos kylkikin on vihlonut :ashamed: Taidan perua sen ultran ja menen sitten suoraan yksityiselle jos myöhemmin kipeytyy ilman, että kroppa on täysjumissa. En jaksa mitenkään uskoa tätä sapesta johtuvaksi. Meinaan koko vatsan alue on ihan hellänä kun vähän koitan sitä venyttää. Mies juuri totesi, että mähän kannan ja nostan aina tyttöä oikealla puolella (varsinkin nyt kun maha on tossa edessä) ja istua kenotan keittiönjakkaralla juuri sellaisessa asennossa, että kroppa menee jumiin.

juminen Sipsunen & SV 17+6
 
Sipsunen: auts, sympatiat siulle...miulla niskat jumissa ja jo niiden kanssa on ihan kamalan ärsyttävää.

Hille78: mie oisin ihan kauhuissani tuosta matkasta olen jo tuosta minun matkasta 40 km että ehdinkö... mutta tosiaan näistä asioista pelkopolille puhumaan lähinnä siks et pääsen kätilön kanssa keskustelemaan asiasta että voiko kolmas syntyä hitaammin ja miten ne tabletit on vaikuttanut.

Katikaish: nuo sykkeet taitaa heitellä aika paljon ja varsinkin jos pikkuinen on ollu täydessä vauhdissa :) mut tyttöähän ne on povannu korkeammista sykkeistä. Miulla on ultra viikon päästä ja toivon mukaan saan tietää molmmilta aiemmilta on osunu kohdilleen arviot. Arvioista ei oo muille kerrottu.

Jadeza: täällä myös semonen haperopää hyvä että töihin uistaa tulla :LOL:

Lyytinen: joo täälläkään ei ihan ensikertalainen ja liikkeitä on tuntunut tosi vähän oon aateelu et on jo niin paksunahkainen tuo vatsa et ei siitä pikku potkut tunnu ;) toivottavasti tarkoittaa et synnyttäminenkin sattuu paljon vähemmän...

RISTIÄISET: kotona pidämme isä pitää vauvan sylissä niin kuin aikaisemmatkin. Meillä toiminut hyvin kastemekko on minun suvussa kiertävä myös minut on kastettu siinä.

JOULU: ihanainen joulu kaikki kasassa onhan se aika rumppaamista aattoaamusta anoppilaan siellä syödään puolilta päivin ovat maatilallisia rytmi siksi näin sitten siirrymme äidilleni käymme haudoilla pelailemme ja sitten taas syömme joulupukki tulee sitten illalla ja sitten siirrymme omaan kotiimme. Joulupäivänä kokoonnumme kaikki isäniäidin luo siellä on syöty niin kauan kuin muistan joulupäivänä ja tapanina pitäisi ajella toisen mummon luo sinne on 80 km joten sekään ei mahdottoman matkan takana ole... Se ilo minkä viemme vierailullamme on kaiken rumppaamisen arvoista :heart::heart:

HÄÄT: kirkkohäät takana 150 vieraan läsnäollessa 6 vuotta sitten... se vaan oli jotenkin niin että kirkkohäät ja ajatus että koko suku paikalle kerran kun heille jotain järjestetään.Itselleni avioliitto oli itsestään selvyys kihlauksen jälkeen ja se että mieheni nimen otan, joissain asioissa olen kovinkin vanhanaikainen joissain kylä hyvinkin nykyaikainen mm. miehen täytyy siivota kotona..

Palellun työmaalla päätetyö ja lämmintä +19 hieman viluttaa...

 

Yhteistyössä