Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Heipä Hei! Täältä ilmaantuu yks uusi odottaja mukaan! Oon seurannut teidän juttuja plussaamisesta saakka ja nyt päätin tulla mukaan ku on teillä niin hyvät jutut:D Kirjottelin jo pitkän pätkän mutta koko teksi hävis,teinköhän jotain väärin? Mutta siis 8 vuotta ukon kans yhteiseloa takana ja kolmas lapsi tulossa. Laskettuaika on 22.3. Alkuajan pahoinvointi selätetty ja nyt nimen mukaisesti kartutan kiloja suklaalla:LOL:
 
Yhdessäolosta, nyt on se kuuluisa seitsemäs vuosi meneillään, josta neljä naimisissa. Ja kyllä siltä seitsemännen kriisivuodelta tuntuukin! Koko ajan ollaan nokkapokkaa, nytkin oon suuttunut miehelle, välillä se ärsyttää mua suunnattomasti. Oon aikamoinen tuuliviiri ja nyt raskaana ollessa se vaan korostuu. En kyllä usko et ihan helpolla erottas, pystyn kyllä elämään sen kaa vaikkei meitä pitäs joskus muu yhdessä kun lapset. Oon aika realisti parisuhteiden suhteen, en usko et vaihtamalla paranee (ellei oo alkoholismia, pettämistä etc.).

Mua kans supistelee!! Ja just yöllä!! Auttaako teillä lepo? Mä en tunne mitään eroa levon ja menon välillä, sitä ihmettelenkin miks öisin supistelee. Ja kipeesti.

Painosta, eipä oo painoa tullut, kun nyt pahoinvoidessa tippui muutama kilo. Yritän tässä raskaudessa muutenkin rajoittaa herkuttelua, edellisistä raskauskiloista oli tosi vaikea päästä eroon. Syömällä tulee, syömättä lähtee.

Uskomatonta et mulla on jo rv 19+0!!!! Ihanaa :) Ultra on torstaina, en malttas odottaa. Ja rakenneultra siitä viikon päästä. Näinköhän tyttölupaus vahvistuu..

En mieti tätä raskautta juuri yhtään (tuntuu ettei oo aikaa), enkä oo ostanut vielä mitään vaatteitakaan. Toisaalta kun kaikki on jo esikoiselta, niin en varmaan paljon mitään ostakaan. Katon sit kun vauva tulee. Vielä on kuitenkin sen verran epävarma olo enkä halua hirveästi kiintyä vauvaa, kun kuitenkaan alle rv24 vauvalle ei pystytä tekemään mitään jos se supistusten takia syntyy. Seuraava etappi onkin rv 27-28, ehkä sit rupean pelkäämään niitä viimeisiä viikkoja, pysyykö se mahassa vai ei (viimeks siis meinas syntyä jo rv 26).

Nam, söin kanasalaattia, nyt sohvalle kattoo eilistä BBtä, oon ihan koukussa!

Viola ja pikkuinen rv 19+0
 
Tervetuloa mukaan Suklaakeiju!

Mulla on nyt rinnat kipeytyneet ja yöllä ihan ottaa kipeää jos kääntyy kovin rivakasti. Myös hajut on nyt alkaneet ottaa nenään jotenkin herkästi/ oudosti.

Eilen meinaan ihmettelin suureen ääneen mikä ihme meillä haisee, kun haisi ihan likaisille koiran korville ja korvista se haju ei tullut. Sitten tajusin, että sehän oli miehen tekemä ruoka. Mies oli ihan, että kiitti :LOL:

Tänään tein makkarakeittoa ja se maistui ihan hyvin, eikä tuoksussa ollut moitittavaa. Vasta myöhemmin kun mies lämmitti sitä töistä tulleessaan, mun nenään haisi koko ajan kakka. Ja se ruokahan se oli taas miä musta haisi sille. Outoa!
 
Tervetuloa Suklaakeiju :)

Sipsunen :LOL: Jänniä kepposia sun nenä tekee :)

Mulla myös supistelee. Kivuttomasti kylläkin, että maha vaan kovettuu. Sama alkoi esikoisestakin jo joskus 15 viikolla ja kaikki oli silti hyvin. Nyt ne alkoi jo 13 viikolta.. Onneks ens viikolla pääsen siihen ultraan/lääkäriin niin saa taas tilanteen tarkistettua tuolla alakerrassa..

Mahanympärys 92 cm, tänään mitattu. Lähtötilanne 64 cm :D

Ainiin, ja iljalle mun piti jo viime kerralla kommentoida, että tosi kamala tilanne sulla ystävän kanssa :O Kyllä varmaan tekis ihan hyvää pitää etäisyyttä ja hakea sille sun ystävälle apua. Ei kuulosta hirveen terveeltä.. :( Tsemppiä!

Nyt vois lössähtää sohvalle viel vähäks aikaa kattomaan telkkaria.. oon meinannu tohon BB:seen jäädä koukkuun - ja mä kun niin oon aina vihannu sitä ohjelmaa :D Pitää varmaan ihan periaatteen vuoks olla kattomatta. Pyh :D
 
Hei kaikille :wave:

Oon niin uskomattoman kätevä ihminen, että oon seonnut raskausviikoissani :D Oon väittänyt kaikille ihmisille, että oon jo viikolla 18 ja risat, mutta oikeesti se taitaa olla kyllä 17+4.... Viikot kun on välillä niin eri mittaisia :) Ei perässä pysy....
Onneks nyt keskiviikkona pääsee neuvolaan niin tulee taas jotain tolkkua tähän odotukseen :D

Täälä on vissiin jaettu parisuhdetarinoita. Oma tarina on kestänyt reilun kolme vuotta. Yhdessä ollaan asuttu vasta vuosi, pari kuukautta sitten mentiin naimisiin. Mua kans raivostuttaa mies välillä niiiin suunnattomasti, mutta siitä huolimatta sitä paljon rakastan. Ja rakastan ajatusta meidän tulevasta perheestä.

Tänään mies heitti mua mehujäätelöllä naamaan, kun en saanut koppia. Rupesin itkemään :'( Yhtään herkillä en ole, tai mitään sellaista..... :saint:
 
Hienoa kun vieläkin uudet "löytävät" meidät :D Tervetuloa!

Ilja Kamala tilanne.. Jos ystävälle ei voi keskustella, niin parempi koittaa ohjata hoitoon ja ottaa etäisyyttä. Sä et kuitenkaan voi ystävääsi parantaa, vaikka ehkä tahtoisitkin.

Mahan ympärys On ollut iso aina, mutta tänään huomasin, että työhousujen vyö meinaa olla liian lyhyt. Ympärysmitta alkaa siis olla jo VALTAVA, vaikka silmillä ei juuri mitään huomaa. Isäkin sanoi kun kävivät lauantaina, että eihän tuo maha oo mihinkää kasvanut. Äidin kanssa sitten yhdessä paineltiin mahaa ja etsittiin mitä sieltä löytyy.

Yhdessä Viime kuussa tuli 6 vuotta seurustelua täyteen, tammikuussa 3 vuotta kihloissa. Piti oikein sormuksesta tarkistaa :D Ei oltais varmaan vielä edes kihloissa, jos en olis kosinut.

Huominen neuvola jännittää.. Mä jotenkin tunnen, että tuolla mahassa ei oo kuitenkaan mitään, kun suolisto on ollut todella sekaisin pari päivää ja että kaikki nuo liike aavistukset on olleet vain suolen oireita.. Tänään on alamahakin ollut niiin kipeä että teki mieli itkeä. Töissäkään en voinut ottaa kunnolla painoa vasemmalle jalalle, kun sattui. Onneksi on keskiviikkona vapaata..

Koitan koko ajan ajatella pahinta, niin ei tarvitse sitten pettyä niin pahasti, jos kaikki ei olekkaan hyvin..

hepuhi:heart:käpy 18+2.
 
tervetuloa suklaakeiju !

supistelee täälläkin,välillä kipeesti ja välillä vaan kovettuu tuo maha :) ei oo eroa oonko levossa vai liikkeessä. :) huomenna neuvola ja sit vielä viikko ultraan ! uujea

ja rinnat on tosi kipeet mullakin,kasvaneet ihan hulluna ja iltaisin kun ottaa liivit pois niin aiaiaiii,ja aamulla tekee tosi kipeetä. :S

tulin lähinnä poksumaan, rv 19+0 !! rv 20 siis käynnistyy ja herranjestas puoliväli :heart:

sunniee ja vilperi 19+0
 
Tervetuloa suklaakeiju :)

Ja nyt se on tapahtunut pikkuinen veti eilen semmoiset potkutreenit etten saanu unta ja ihan tunsin mahan päältä, voi mikä tunne :heart::heart::heart: nyt ollaan todellakin raskaana.

Pari päivää ruoka maistunu huonommin ja huono vointinen olen ollut, ei yhtään kiva... Tää pimeys ei oo yhtään miuta varten inhoan pimeetä onhan tässä puolensa et voi alkaa viritellä kynttilöitä ym. mutta aamulla on niin surkea herätä.

Turvotuksia ??? mie oon taas tänä aamuna niin turvoksissa et pahaa tekee sormukset sormessa... tosi herkkään varsinkin valmisruoka pistää turvottamaan niissä on kai niin plajon piilosuolaa et huh huh... olen koettanu juoda vettä paljon ja kai kohta on ananas otettava avuks kans...

 
Huomenta! :)

Ihanasti alkaa aamu kun aamukahvilla lukee teidän juttuja ja saa nauraa ääneen! :)
Lähinnä nuo hajujutut ja mehujäällä naamaan :LOL:

Ihan positiivisen kokemuksen sain siitäkin ku soitin arvauskeskukseen tuon selän takia, niin vastaanottoapulainen sano et "meillä on täällä kyllä niin surkee lääkäri et sä et siitä paljoo kostu, mut mäpä laitan sut tuohon toiselle lääkärille ylimääräisenä." Jep, kiitti! :D

Kutittaako teillä korvia? :D Mulla kutisee ne ja oon tässä miettiny et onko sekin raskauteen liittyvää.. Pitää varmaan lääkäriä pyytää kurkkaamaan niitä jos MUISTAN.

Oon laittanu ylläpidolle viestiä tuosta nimimerkin vaihdosta jo ennen viikonloppua, ja mitään ei tapahdu, niin jos se ei tän päivän aikana muutu niin poistan sit tän ja teen kokonaan uuden.

MM-11+Helmi 18+3
 
Laretzki
Huomenia. Piti ihan tuota omaakin mahaani mittailla 108cm tuli lukemaksi, ja oliskohan se jossain 85 cm ollut ennen plussaa. Eli kyllähän sitä mittaa on tullut :LOL:

Haluumpa muuten kysästä, kun oli siitä itsensä hoitamisesta kyse, ja moni sanoi meikkaavansa päivittäin ihan kauppaankin, niin ootteko te aatellut tai vaihtanut jo luonnonkosmetiikkaan kemikaalien välttämiseksi? Kun esim. Tanskassahan on se suositus että raskaana olevien pitäisi välttää meikkiä kemikaalien imeytymisen vuoksi. En siis tosiaan syyllistä ketään enkä mitään (itekin käytän ihan normaalista vartalovoiteita yms.) mutta tuli mieleen, kun yhdestä blogista luin aiheesta ja siitä tuli aikamoinen kommenttisota...

Nyt pitää lähteä taas kouluun vähän kattelemaan että mitäpä sinne kuuluu. Ei kyllä välttämättä kiinnostaisi, mutta menköön.

Lare ja Spyro 20+3
 
täällä on käytössä ei-raskaanakin vaan luonnonokosmetiikkaa hammastahnasta ja shampoosta meikkeihin, ja suureks osaksi ihan ruokakaapista löytyvää matskua ihonhoidossa: sokeri, hunaja, merisuola, kookosöljy, manteliöljy, sitruuna jne :)
 
Moro, nyt kun muistaisi mitä kaikkea pitikään kommentoida...

Iljalla oli ainakin aika karmiva tilanne! Ja kurjaa siksikin että sen lisäksi että tuollainen käytös ystävältä on tosi pelottavaa, joudut tavallaan tekemään surutyötä siitä että ikäänkuin "menetät" tämän ystävän... Toivottavasti tilanne ratkeaisi parhain päin! :hug:

Tervetuloa suklaakeiju! Oliskohan sulla tulossa tyttö kun suklaa noin maistuu..? :flower:

Parisuhteesta
jouduin oikein miettimään että mitenkäs tämän nyt muotoilisi :LOL: Tämä ei ole mennyt ihan niinkuin oppikirjoissa, vaan "pitkällä kaavalla". Me ollaan seurusteltu ekan kerran tuolla rippikouluiässä, ja sen jälkeenkin vielä parikymppisenä. Sitten niissä väleissä minä ehdin saada pari lasta ja mennä toisen kanssa naimisiinkin. Lopulta elämä meni niin, että me päädyttiin kuitenkin yksiin, ja tässä viimeisimmässä vaiheessa ollaankin oltu aika vauhdikkaita! Nyt ollaan oltu reilu neljä vuotta naimisissa, ja siinä ajassa ollaan saatu jo kaksi lasta, kolmas tulossa, ja ollaan rakennettu myös talo :LOL: Mutta ekasta seurustelusta on aikaa 18 vuotta, eli aika kauan. Täällä taisi muutama kirjoittaja olla vasta itse sen ikäinen :LOL: Tästä tarinasta muuten varmasti tunnistaa jos täällä tuttuja käy, eli terveisiä vaan :wave:

Nyt pitääkin mennä keksimään pikkupojille tekemistä kun nahistelevat sen kuuloisesti...

Lyytinen 18+3
 
SUKLAAKEIJU-- ihana nimi ( meinaan täällä taas suu täynnä suklaata =))
ja se myös painossa tulee näkymään =)
Tyttö tunne täälläkin edelleen ja jos tuosta suklaa määrästä taas jotain voi päätellä niin oikeeseen osuu =).

Itse taidan kallistua tuon rokotuksen ottamiseen ja taidan sen meidän 1v:llekkin ottaa, mutta tutkailen asiaa nyt vielä, mutta tällähetkellä olisin ottamassa!

KATIKAISH- ihan oikein oot sanonut jos oot nyt 17+4- niin se on 18 raskausviikko! =)

punis + helmi 17+3
 
Minäkin käytän ihan normi meikkejä ja rasvoja, mutta harkinnassa on ollu luonnonkosmetiikan hankkiminen. Mulle ei oikein sovi nuo "tavalliset" luomivärit rupee silmiä kutittamaa ja hieman punottamaan ei mitään pahaa mut miettiny et vois kokeilla jotain muuta. Nyt raskaus aikana on tullu aika vähän jos ollenkaan käytettyä luomiväriä, mut oishan se kiva joskus laittaa kun pitäs näyttää siistimmältä. mut oon tosi huonosti perillä niistä mitkä on luonnonkosmetiikkaa enkä oo jaksanu perehtyä. Pitäs varmaa mennä vaa johonkii alan liikkeeseen ja kysästä et näyttäsivät jotain..

Kai sitä ois ruvettava jotai ruokoo väsäämään itelleen ja tytölle kun meinaa jo maha kurnia..
 
MM-11 Samoilla linjoilla mennään, vaikka mä kyllä töissä aina välillä unohdan, että olisi viisaampaa delegoida myrkyllisimmät työt toisille.
Muutenkaan en pysty käyttämään luonnonkosmetiikkaa, kun oon siitepölylle ja hunajalle allerginen ja mun rahat ei riitä yli 20 euron meikkeihin ja pesuaineisiin.
Mä myös rakastan sitruksen ja erityisesti greipin tuoksuisia rasvoja ja saippuoita:p

Meikkaus on muutenkin jäänyt, kun aamulla mieluummin makaan selälläni masua tunnustellen, kuin laitan ripsiväriä minuutissa.Tätä naamaa ei mitkään pakkelit kuitenkaan kauniiksi tee :LOL:

Minnarun Mulla on turvotuksia myös, erityisesti sormet alkaa näyttämään HK:n siniseltä aamuisin.

Neuvolassa tänään Verenpaine sama kuin viimeksi; 137/76
Hemo 130, paino noussut kuin norsulla 640g/vko eli yli 90 mennään jo, Kävyn sykkeet 143 (vaihteli 145-142) ja liikkeistä +merkintä :D

Painosta täti oli huolissaan. Tajusin itse, että syön taas isompia annoksia kun en ole töissä ja töissä oon alkanut juomaan limsaa veden sijaan. Ei auta kuin vähentää annoskokoja taas ja jättää limsa kokonaan pois. Sitä on vaan niin laiska ja ei jaksa valuttaa kylmää vettä hanasta, kun limsa tulee suoraan kylmänä.

hepuhi:heart:käpy 18+3
 
Kosmetiikka:
Ihan normaaleita tuotteita käytän. Ihon toiminta tapahtuu pääasiassa sisältä ulospäin ja sen tärkein tehtävä on suojella elimistöä vierailta aineilta. Kosmetiikan ongelmana on molekyylien saaminen niin pieniksi, jotta ne imeytyisivät riittävän syvälle (jopa dermikseen asti). Ensinnäkin voiteen pitäisi imeytyä epidermiksen kaikkiin kerroksiin (ei veri- tai lymfasuonia, vaan ravitsemus tapahtuu dermiksen kautta, jossa näitä suonia on) ja mahdollisesti jopa dermikseen asti, että ne vaikuttaisivat. Jopa vain epidermiksen sarveiskerrokseen imeytymisen voidaan katsoa riittävän ihon kuntoa ajatellen.

Asia erikseen on esim. aromakosmetiikka (eteeriset öljyt) ja rasvaliukoiset vitamiinit , jotka imeytyvät dermikseen ja verenkiertoon asti. Aromakosmetiikkaa ei suositella käytettävän raskauden aikana.

Oikeasti me hengitetään pelkässä hengitysilmassa enemmän myrkkyjä kuin mitä jostain kasvorasvasta saa edes ihon pintakerroksiin, jos niitä myrkkyinä haluaa ajatella. Meikit eivät imeydy ihoon.

Sipsunen & SV 17+4:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: hepuhi ja Loretta
Ruska: Peukut pystyssä!

Tänään on kivistellyt vatsaa pitkin aamua ja muutenkin vauva pitänyt hiljaiseloa. Kuuntelin äsken sydänääniä ja sieltähän kuului sellainen jumpsutus, että täytyi laittaa dopplerin äänenvoimakkuutta pienemmälle ettei tyttö herää. Kuuntelun jälkeen sainkin tuntea hetken kunnon sarjatulitusta :) Taisi toinen ärsyyntyä kun ahdistelin.
 
Ruska Oon kyllä kade ku pääset jo nyt! ;) Tsemppiä ja tuu sit heti kertoon miten meni! Ihan jänskättää sun puolesta! :)

Sipsunen Meillä ei kans vissiin tykätä dopplerista ku hirveää monotusta aina siihen doppleriin niin että tuntuu et tärykalvot halkee :D
 
Parisuhteesta: Ollaan oltu yhressä about 5 ja puol vuotta. Maaliskuun 17pvä tulee 6 vuotta täyteen, saas nährä onko piskuinen syntynyt jo silloin :heart:

Iljan tilanteesta: Hyi kamalaa ! Kaveris tarvii pikimmiten apua..

Meikeistä: Itseasias mie meikkaan siltikin, vaikka tulis vietettyy koko päivä neljän seinän sisällä :D Niin ja aion pitäytyä samoissa kosmetiikka-tuotteissa kuin ennen raskauttakin.

Sf-mitta oli viime neukkula käynnillä 17cm ja viikkoja oli silloin kasassa
17+2 :) Masun ympäryksest en voi sanoo mittää, kun en omista mittaa.. : /

Täälläkin pidetään peukkuja ruskalle! :)

cherrrye ja muwu 18+3
 
Viimeksi muokattu:
Suklaakeiju: Tervetuloa mukaan vaan. :)

Kosmetiikasta: Ihan samoja "normimeikkejä" käytän kuin ennenkin, olen tarkempi ihonhoitotuotteissa ja pesuaineissa. Olen vähän samaa mieltä tuossa, että jos kaikenlaisilta kemikaaleilta haluaisi suojautua, niin pitäisi varmaan mennä piiloon jonnekin poteroon. :) Tosin ennen raskautta sekoittelin tavalliseen kosteusvoiteeseen ihan vähän itseruskettavaa, joka tuo kevät- ja kesäaikaan vähän väriä iholle, kun rusketun aika huonosti. Niin tuon olen jättänyt pois.

ON: Eipä tänne ihmeempiä muuten. Eilen illalla mittailtiin miehen kanssa makuuhuonetta, että miten pinnasänky mahtuisi sinne fiksuimmin ja päädyttiin kääntämään jenkkisänky toisin päin, nukkumissuunta eri suuntaan kuin aiemmin siis. Jotenkin koko huoneen ilme muuttui noin pienellä asialla ja ihan tuntuu, kuin tilaakin olisi nyt enemmän. Hassu juttu. :) En malttaisi odottaa, että saataisiin siihen huoneeseen pieni pinnasänky. Näillä näkymin saadaan se kai vasta joulun jälkeen.

Ruskalle
tsemppiä rakenneultraan! Tule sitten kertomaan tarkemmin heti. Täälläkin enää kolme yötä ultraan, huuu miten jännää. :)

Masunympäryksen
mittasin, se oli 82 cm. En tiedä mitä se oli ennen raskautta, kun minulla tuo masun levein kohta on alempana kuin kapein kohta eli vyötärö, jonka ympärysmitta oli ennen raskautta 59 cm. Nyt sekin jo paisunut 67 senttiin. Tai sitten mä vaan mittailen ihan ihmepaikasta, voipi olla niinkin.

Vaniljarinkeli ja hajuherne 19+2 :heart:
 
Niin ja raskauden tajuamisesta vielä: Liikkeitä tuntuu päivittäin, tuntunut jo viikkoja ! :) Potkut tuntee sekä toisinaan myöskin näkee, äärimmäisen vilkas tapaus siis täälläkin :D Mutta muuten olo on kuin ei-raskaana, olo on mitä mahtavin :)

Tervetuloa mukaan suklaakeiju! :wave:
 

Yhteistyössä