Tavaroiden ostelusta/hintaluokista (Kengumamma): Kyllä me ainakin miehen kanssa ollaan "ihan tavallisia". Opiskeltiin viisi vuotta yliopistossa opintotuella eikä pappa todellakaan betalar, eli todellakin tiedetään mitä sentin venyttäminen on, kun kuitenkin valmistumisesta on meillä vasta reilu vuosi. Tosin kumpikin meistä on tehnyt tosi ahkerasti töitä 15-vuotiaasta lähtien, samoin koko opiskeluajan olimme töissä, eli meille on kertynyt säästöön ihan hyvin. Lisäksi olemme aika hintatietoisia ja säästäväisiä luonteeltamme. Minä etenkin olen ihan haka bongaamaan tarjouksia ja kaikenlaisia löytöjä. Sitä Huutista olen täälläkin mainostanut jo monesti, teen sieltä tosi usein löytöjä, olivatpa ne sitten vaatteita, sisustusjuttuja tai jotain muuta.
Asutaan vuokralla, joten se jo laskee kustannuksia aika paljon. Omaa mietitään ehkä viiden vuoden sisään, kunhan elämä ja työt vakiintuvat. Tosin meillä on maailman kivoimmat vuokranantajat, jotka antavat meidän asua tässä selvästi alle yleisen vuokratason tässä kaupungissa, vaikka asunto on tosi siistikuntoinen ja kaksioksi aika iso. Lisäksi meillä ei ole ollut tähän asti autoa, mutta nyt sellainen pitää hommata (senkin ostamme käytettynä, sillä isäni on automies ja on luvannut etsiä meille hyvän). Malleja tosin pitää sitä ennen käydä ainakin paria koeajamassa.
Vauvalle ostetaan uudet vaunut varmaankin siksi, koska toivoisimme lisää lapsiaesikoisen perään aika pian ja tarkoitus olisi käyttää niitä sitten seuraavillakin lapsilla. Alun perin ajateltiin että käytettynä, mutta tehtiin vähän laskelmia ja todettiin, että niillä hinnoilla mitä esim. käytetyistä Emmaljungista pyydetään, saadaan melkein jo uudet kun laitetaan vähän lisää. Ja nuo City Crossit ovat tähän mennessä miellyttäneet meitä ja vastanneet tarpeitamme parhaiten, voihan toki olla, että vastaan tulee vielä paremmatkin (ja halvemmat). Turvakaukalo ostetaan varmaan käytettynä. Pinnasänky saadaan lahjaksi sukulaisilta, hoitopöytää emme edes tarvitse, vaan aion ostaa sängyn päälle käytettynä sellaisen tason. Vauvan vaatteista suurimman osan aiomme ostaa käytettynä, ihan niin kuin olen melkein kaikki äitiysvaatteetkin ostanut (joita en hirveästi edes tarvitse tämän minimasuni kanssa) sitä mamaliciouksen takkia lukuun ottamatta.
Sipsunen vastasi viestissään minusta aika osuvasti siitä, miten kukin ostaa varojensa mukaan ja ettei sen perusteella oikein voi ihmisestä mitään päätelmiä tehdä, eikä kannatakaan. Paljon vaikuttaa myös oma mukavuudenhalu ja käytännöllisyys juurikin noihin hankintoihin. Meillä esimerkiksi liikutaan paljon julkisilla, joten on esimerkiksi pakko miettiä sellaiset vaunut, jotka toimisivat myös niissä hyvin.
Ja loppukaneetiksi voisin melkein vielä omalta osaltani todeta, että kannettiin niin iso summa rahaa (sekin ihan omalla työllä ansaittua) hoitoihin, ettei siinä paljoa yksien vaunujen hinta tunnu.
melkein ilolla maksaisin sen summan, kun tähän pisteeseen on viimeinkin päästy.
Vaniljarinkeli ja niin rakas hajuherne 18+5 :heart: