Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Ai niin, mä oon ihan kokonaan unohtanu valittaa (oisinki :D :D ) mut siis mun vasen lonkka on ihan urpå!! Sitä särkee ja siitä kuuluu sellanen pieni naksahtelu (vähä niinku mun polvistaki) ja koko vasen jalka puutuu vähän välii.. Mikähän vois olla??!! Johonkin hermoon painaa joku??!!

Nyt jos kuvat koneelle ja koittais sen masukuvan saada tännekkii illan mittaan jos ei taas oo näille aivoille liian haastava problema...
 
Laretzki
jadeza Oot ihan oikeessa tuosta vakuutus asiasta käytetystä turvakaukalosta kolaritilanteesta. Silloin kun me käytiin katsomassa kaukaloita, niin ensimmäinen mitä myyjä sanoi, miksi uusi olisi parempi kuin käytetty, että vakuutus ei korvaa, jos käytetystä löytyy minkäänlaista heikentymää. Ja sitä on kuitenkin aika vaikea nähdä turvakaukalon rakenteiden sisään, kun se pitäisi purkaa ihan osiin ja osata vielä katsoakin mahdollisia ongelma kohtia. Kun ei välttämättä tarvita mitään isoa kolahdusta tai kolaria että jotain murtuu. Samahan se on pyöräilykypärienkin kanssa, että jos pudotat sen, pitäisi hankkia uusi. Tästä syystä meillekin tulee uusi kaukalo, koska autoturvallisuus on sellanen minkä kaa en uskalla yhtään leikkiä, kun aika paljon autolla liikutaan ja vaikka kuinka itse olisi varovainen liikenteessä, aina löytyy niitä hullujakin.

Enkä mä nyt mitenkään erityisesti sano, että käytetyt olis huonommat kuin uudet, jokainen tekee päätöksensä itse, ihan niinkuin kaikissa muissakin asioissa :) Ettei kukaan vaan loukkaannu.
 
  • Tykkää
Reactions: susanna85 ja jadeza
Laretzki
Tänään on myös muuten tutustuttu ilmeisesti supistuksiin, kun on mahaa kiristänyt aika ajoin ja kohtu tuntuu sormiin kivikovalta. Myös selkää on särkenyt iltapäivästä alkaen tosi laajalta alueelta (ei niin kuin normaalisti vain alaselästä), joten senkin takia supistuksia epäilen. Mihinkään ei varsinaisesti satu, mutta epämukavalta tuntuu...

Vähän tylsää täällä, kun mies lähti ensin salille ja sieltä leffailtaan. Ei siinä, menköön, mutta kun ei oo oikein mitään tekemistä ja mikään asento ei selkäsäryn takia tunnu hyvältä..Eikä telkkarista tule hamekyttä kakkosta kummempaa leffaakaan...
 
Kina: Voi kamala, olen niin pahoillani :'( Voimia kovasti! :hug:


jadeza: Mulla on ollu ihan sama himo raskauden alusta lähtien! Maustettu vissyvesi ja jääkaappikylmät tummat viinirypäleet! :p


Hankinnoista: Me ollaan sen verran monta virhehankintaa tehty esikoisen kohdalla, että nyt katson tarkkaan mitä ostan. Ollaan siis ostettu halpoja tarvikkeita (esim. vaunut), jotka ovat sitten menneet rikki ja olleet muutenkin käytössä tosi huonoja/hankalia. Siksi mä ostan mielummin laadukasta "merkkitavaraa" käytettynä, kuin halpa-tuotteita uutena. Menee sama raha ja saa laadukasta tavaraa hyvillä käytännönominaisuuksilla varustettuna. On ekologisempaakin. Mä uskon aika paljon siihen, että hyvää ei saa halvalla ja, että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Mutta poikkeuksiakin voi toki joskus tulla eteen ;) Ja onneks on toi huuto.net ja kirppikset =)

Mä oon nyt kattellu Emmaljungan Nitro Cityja. Voi olla, että ostetaan ne uutena, jos saadaan säästettyä tarpeeksi rahaa kasaan. Olis ne uudet vaunut vaan niin ihanat :D Mutta esim. vauvan vaatteita olis musta ihan hölmöä olla ostamatta kirppikseltä, kun ovat useimmiten ihan uudenveroisia ja käyttöaika on niin lyhyt.

Meillä on kans niin kuin monella muulla täällä, että miehellä on ihan hyvä palkka (luultavasti yli keskipalkan), mutta mä olen sitten sosiaalialalla ja se kertoo varmaan kaiken mun palkasta :LOL:


SiSa & Pikkupulla 17+2 :heart:
 
Turvakaukaloista: Olis kiva kuulla lisää mielipiteitä tosta käytetty vai uusi asiasta. Uskaltaako turvakaukalon siis mielestänne ostaa käytettynä? Meillä tätä just pohditaan :) Esikoisella oli kaukalo lainassa kaverilta, joten omaa meillä ei ole koskaan ollutkaan.

Rupes muuten ärsyttämään, kun huuto.netistä kaukaloita ja vaunuja katselin, että jotkut pyytään ihan hirveitä hintoja. Siellä on muutamia tapauksia, jossa käytetystä pyydetään niin kovia hintoja, että kaupasta saisi uuden kun laittais muutaman kympin lisää :O Esim. Emmaljungan Nitro City rattaissa (ilman koppaa) oli lähtöhinta 475 euroa. Uudet maksaa 550 euroa! Oli tosin myyjän mukaan käyttämätön istuinosa (runko kuitenkin käytetty), mutta silti käytetty on musta AINA käytetty, eikä siitä voi koskaan pyytää uuden hintaa, kun on liikkeestä pois viety. Vastaavia tapauksia löyty turvakaukaloista...
 
  • Tykkää
Reactions: Minnarun


Aivan upeita masuja... miun maha on ihan mitätön :| kamera unohtu kaverille täytyis hakea se niin saisin kuvia otettua tarkoitus oli aina parillisten viikkojen poksuesssa mut kameran puutteen vuoksi on jäänyt ottamatta...

Mies lähti vaihteeks kalalle ja lasten kanssa ollaan lähdössä ulkoilemaan ja samalla reissulla käydään hakemassa mulle vähän lisää mammavaatteita kaverilta. Talvivaatteet katoin muksuille läpi ja ainenkin alkutalvi pärjätään molemmille mahtui viime vuoden puvut ja kengät jes...yhtä säätöä... ja parasta se ot jos joutuu tänä talvena uusia hommaamaan voi oottaa alennus myynteihin. Mut iteltä puuttuu se talvitakki mut miun omatakki mahtuu vielä ainenkin ihan hyvin ja kasvunvaraakin on joten sillä voin päästä aika pitkälle... talvikengät uupuu viime vuonna talven päätteeks tein inventaarion ni nyt sitten ei oo mitään joten kenkäkaupoille.

MIESTEN RAHANkäyttö: sama meillä mieheni saa rahat hupenemaan ja sitä käytetään kun sitä on ja sitten kun ei oo ni ihan kireenä se on nyt muutaman kuukauden ollu meidän talouden laskujen hoitaja ja muistutus laskuista päätellen se jättää elämiseen enemään kuin laskuihin ja kun miun periaate on et laskut maksetaan ja sitten mietitään millä budjetilla eletään.... miua ottaa niin päähän nytkin se sai tilille yhden porukan venerahat ja oon jo muutaman kerran sanonu et siirrä ne rahat nyt porukalle ennen kuin oot käyttäny ei meille tuu mistään niin paljoa ylimääräistä et vois niitä makselle !!! sit jos mie lähden shoppailemaan kirpputorille ni kehtaa sanoa et älä tuhlaa !!! millonkkohna miekin olisin tuhlanne saati saanu itselleni ostettua yhtään mitään kivaa.

Näihin tunnelmiin....kyllä se tytöt siitä :hug:
 
-ruska- Kannattaa ottaa puheeksi oman neuvolatädin kanssa se alapään haju ja valkovuoto ilman kutinaa. Mulla on tommosilla oireilla ollut emätintulehdus, johon liittyivät clue-solut tms. Paikallisella puikkohoidolla saatu kuntoon.

Tavarat Jokainen elää tavallaan ja ostaa lapselle kalliimpaa tai edullisempaa. Tuttava kerran valaisi hieman asiaa, koska ihmettelin, että miksi parhaimmassa kasvuiässä olevalla lapselle ostetaan kalliita merkkivaatteita. Hän kertoi jälleenmyyntiarvon olen erittäin hyvä esim. huutiksessa. Osa merkkivaatteista, kun on oikeasti laadukkaita ja kestäävät useita pesukertoja sekä pienen temmellystä.

Me tullaan saamaan lähisuvusta paljon vauvatarvikkeita vaunuista ja pinniksestä lähtien. Vaatteita on myös todella paljon tallessa. Hyvin luultavasti ostetaan turvakaukalo uutena, koska sen turvallisuudesta ei haluta tinkiä eikä tällä hetkellä ole tuttavapiiristäkään saatavilla hyväkuntoista.

Rakenneultra on meillä 25.10. Saa päivittää etusivulle.

Kirskis ja Kaiku 17+4
 
Huomenta ystävät! :wave:

Miehen rahankäyttö Mieheni tosi pihi ja tarkasti miettii mihin rahansa laittaa, hyvä niin koska mä olen vähän huolettomampi :)

sisa78 Mä voin kyllä käytettynä ostaa tavaraa mut turvakaukalo on semmonen, jota en käytettynä koskaan ostais! Vaikka myyjä sanoiski et kaukalo kolaroimaton, niin eihän sitä koskaan voi tietää. Kaukalot menettävät yhdessä törmäyksessä jo mahdollisesti kaukalon jännitteen, jonka vuoksi se ei suojaa niin hyvin enään seuraavassa törmäyksessä.

jenddellä Niiiiin ihana massu :heart: Saapa nähä halkeetko viel ennen maaliskuuta :D

ON Täällä herätty miehen kans puol 8, katottiin rauhassa telkkaa sängystä (telkkari nyt makkarissa kun alotettiin se olkkariremppa) jostakin heimosta. Karua miten siellä naiset synnyttää joidenki lehtien päällä majassa ANOPIN avustuksella :D Tänään pitäis sit ehkä lähteä mun siskon ja niiden vauvan kans ajeleen Vaasaan meidän vanhempien luo. Meidän linssilude koda (sakemanni) ollut siellä nyt joitain viikkoja, ni lähdetään hakeen se takas ja moikkaan porukoita :heart: Mun vanhemmat ovat niin rakastuneita Kodaan et ottavat sen aina tyyliin 4 kertaa vuodessa itelleen vaasaan joksikin aikaa :)

Ei edelleenkään selviä liikkeitä havaittu, eikä mies kuule vessapaperihylsyllä sydänääniä.. Liekkö enää hengissä koko mauri tuolla.. Onneks tiistaina sit se ultra!
Nyt pällisteleen kahvikupin kans kun mies kolluuttaa remppaa tos seinän toisella puolella :)

kn&mauri 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: jendde
Turvakaukalosta Itse en uskaltais käytettynä ostaa oudolta ihmiseltä, mutta kaverilta uskaltaisin, kun tietäisin että sitä ei oo varmasti kolaroitu. Me otetaan mun ystävältä Gracon kaukalo lainaan, ja sovittiin että jos kolaroidaan niin ostetaan niille uusi, luonnollisestikkin.

Liikkeistä vielä: Eilen tuntu aivan selvästi liikkeet ku kummityttö oli sylissä silleen et sen paino oli mahan päällä :heart: Hirvee muljuminen kävi mahassa, ja kysyinki kummitytöltä että potkiiko se meidän neiti sua pyllylle :)

Nyt kummitytön ja hänen äidin kans lastenvaate/tarvike kirppikselle ennen ku parhaat viedään päältä :) (On vain tän yhden päivän ajan)

MM-11+ Helmi 18+0 Jee poks poks :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hermoja kysyvä aamu!! tuntuu et jokainen tässä talossa kitisee tai narisee tms..aaaargh!! Varmaan parantaa kovasti fiilistä lähtee töihin kuuntelee asiakkaitten narinaa :/ Sit taas jossain vaiheessa ku tarpeeks kauan kuuntelee kitinää ni kilahtaa jolleki ihan suht syyttömälle :D :D

Nukuin vielä tosi huonosti ku ensin selvinny nukkumaan ku vasta puolenyön aikaan ja sit heräsin puol 2 ku mies tuli töistä ja sit tuntuu et olinki hereillä vähä välii aamuun asti :/

turvakaukalo Mä en oikein tiiä... tai siis, tottakai saa olla tarkka. mut en tiiä miten noi nykyset jalustalla olevat kaukalot ku niissä kuitenkin se osuma erilaista..ja kyllähän niitä voi itekin tahtomattaan kolautella joko maahan tai siihen telakan reunaan... et en tiiä kärsiikö se siitä. Meillä ekalla oli käytetty kaukalo, tutulta ostettu. tokalla serkulta lainassa. ja kolmannella ja nyt neljännellä sama, joka ostettiin uutena.

Jaahas jos sitä alkais väsää naamastaan ees jokseenkin siedettävän näköstä :D Finnejä puskee :/ :/

pikkumökö + pesusieni 17+0!!! poks!! Vasta oli viikko 7...kauhee ku aika menny nopeeta!!!
 
jumantsuika JENDDE SUN MASUS =) ihana !

ON: supistuksia edelleen kauheesti ja alavatsaa särkee :( nivuset ihan hellänä,ja toi issias vaivaa. oi ihanaa kun on vielä puolet jäljellä,saa näitä kipuja kestää. huoh
potkut tosin piristää mieltä aika-ajoin. meille on ilmeisesti tulossa melko vilkas tapaus :D

myöhemmin lisää =)

sunniee ja vilperi 18+4
 
  • Tykkää
Reactions: jendde
Pikkumökö tunnistan tunteesi :LOL: Itse olen parhaillani töissä, ja meinaan kilahtaa jokaisesta pikkuisestakin kitinästä, ja narinasta just sille suht syyttömälle :LOL: Työkavereillekkin meinaa välillä räjähtää, mutta onneksi ne tunteet on saanut pidettyä sisällä, ja sitten olen kihissyt yksinäni jossain nurkassa... miten niin hermoheikko? :LOL:

Eipä mulla sitten muuta =)

Nanniga & Tirriäinen 18+4
 
Ruska: Vastaan Kirskiksen puolesta. Mulla on usein ollut emätintulehdus (bakteerivaginoosi) ja se todetaan labrassa emättimestä otettavalla näytteellä. Ottavat sen ihan sipaisemalla siitä emättimen suulta, eli ei satu tai mitään. Mulla sitä on hoidettu suun kautta otetettavilla lääkkeillä ja joskus puikoilla.

Sisa: Mä en ostaisi turvakaukaloa käytettynä. Olen todella huono muutenkaan ostamaan mitään käytettyä :ashamed:, mutta turvakaukalon suhteen en uskaltaisi ottaa riskiä, että se olisikin saanut osumaa. Tietysti eri asia jos sen saa esim. kaverilta tai sukulaiselta, johon voi luottaa. Itse asiassa meille tarjottiin esikoisen aikaan lainaan kaukaloa, mutta päädyttiin ostamaan kaupasta. No, nyt se sama kaukalo on sitten tälle tulevalle valmiina.

ON: :x

Sipsunen & SV 17+1:heart:
 
Laretzki
Sisa Mä en kanssa ite uskalla ostaa turvakaukaloa käytettynä. Ehkä sukulaiselta, jolta sen käyttöhistorian saisi varmasti voisin,mutta tuntemattomilta ei. Ja tosiaan vakuutus voi perääntyä korvaamasta jos kolaritilanteen jälkeen käykin ilmi, että jossain turvakaukalon rakenteissa on ollut pienikin murtuma. Kun ei niihin sisälle aina näe... Ja senkin takia haluan uuden, että en näe sitä niin isona hankintana, koska ollaan ajateltu lapset saada suhteellisen pienellä ikäerolla, niin kun kaukalon säilyttää vaan hyvin, niin se menee sitten muillekin lapsille.

Tänään voisi sanoa poksuvan isosti kun 20+0! Jotenkin ei mee ihan täysillä kaaliin, että puolessa välissä ollaan.



Ihan hirveää eroa ei ole edelliiseen, vaikka kolmisen viikkoa väliä, mutta musta tuntuukin että maha tosiaan on alkanut levenemään ulostyöntymisen sijaan... :)

Lare ja Spyro 20+0
 
Olipas hyvä shoppailupäivä! :) Vauvalle kirpparilta 11 eurolla iso läjä vaatetta (kuin uusia!), itelle mammahousut- ja paita 2€ ja Aventin rintapumppu 5 €!. Sit oulaisten ojalla oli paljon mamaliciouksen vaatteita -50%! Ostin farkut 25 €. Siellä kirpparilla oli vaan aika vähän neutraaleja vaatteita vauvoille, niin helpompi sit mennä osteleen ku varmistuu sukupuoli.

Ihania masuja teillä! :heart:
 
Hei!

Mulle saa päivittää rakenneultran 10.11

Tänne ei mitään kummempaa, armoton päänsärky on ainaki pari kertaa viikossa.
Edelleen aamuisin oksennan, se vois jo loppua. Päivällä tulee joskus huono olo mut harvemmin silloin enää laatta lentää.

Kaukaloista oli puhetta.. itse saan käytettynä siskolta jonka vauva on vasta puolivuotias. Tiedän siis tasan tarkkaa ettei sitä ole kolaroitu tai kolhittu. Muutoin ostaisin ehkä uuden.
Vaunuista en sitten tiedä.. monia on ihania malleja, vaikea valinta tulee olemaan :)

annelin ja pikkutyyppi 15+2
 
Käytetty turvakaukalo Me ollaan ostettu käytetty turvakaukalo. Esikoiselle kun joutuu muutenkin ostamaan niin paljon kaikkea ja ei meidän rahat riitä ostamaan uutena melkein 200 euron kaukaloa+telakkaa. Ja tarviiko sitä vakuutusjutuissa (toivottavasti kenenkään meistä ei tarvi niitä oikeasti lähettää) kertoa että kaukalo on ostettu käytettynä? Mistä ne sitä tietää, kun voit sanoa että sulla ei oo enää kuittia tallessa.
Kaukalo kun oli ihan uuden veroinen, kangas oli käytössä kulunut, mutta muuten kaikki osat olivat ilman kulumia/hankautumia.
Eli tehdään me kaikki omat valintamme, jokainen katsoo oman tilanteensa mukaan :D

Ollaanhan mekin näihin ikävuosiimme selvitty ilman mitään uusinta uutta turvalaitteistoa :D Monestikkohan sitä lapsena kaatui pyörälläkin ja vielä on pää ehjänä.

hepuhi:heart:käpy 18+0
 

Yhteistyössä