Maaliskuun Muruset 2012 *Joulukuussa*

Ollaanpas tiputtu jo kauas... toivottavasti kaikilla ollut ihana joulu, mieheni sai muutaman varjon jouluuni kuningas alkoholin kanssa. No itseppähän tietää on lähdössä lentopalloturnaukseen krapulaisena... ei tartte sen koittaa mulle ruikuttaa laisinkaan vastaukset valmiina... oli eilen oikein kunnon sukupäivä oltiin isäniäitin luona ja tätejä oli paikalla 3 kappaletta ainoastaan yksi uupui ja setiä 2+ isäni vain yksi uupui ja serkkuja puolisoineen useampi... olimeitä kasassa lähemmäs 30-kymmenä ? oikea perhejoulu.

Kävin veljen tytöt hakemassa aamusta meille ja kohta olisi tarkoitus lähteä katsomaan mieheni lentopallopelejä.

Oikein ihanaa paluuta arkeen, miulla alkaa viimeiset 4 työpäivää huomenna jes jes jes

minnarun&rinssi 29+5
 
Pakko tulla poksumaan, rv 30+0!!! Ihanaa :)

Flunssa iski, samoin näköjään paha olo, yäks. Voi Minnarun onnellista, mä en kans jaksaa enää yhtään mennä töihin!! Vielä on ainakin kuukausi jäljellä, vielä en uskalla ruveta laskemaan päiviä.

Mahakasta tapania kaikille!

Viola ja pikkuinen 30+0 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Minnarun
Niin se aika vain rientää.. 31 POKS!

Ja sen kunniaksi toveri otti ja kääntyi taas pylly alaspäin!:mad: Nyt on sitten nivuset ihan tulessa ja olo tosi hankala. Täytyy koittaa panadolilla selvitä edes jotenkin hengissä.. Keskiviikkona ois taas neuvola ja luultavasti terkka saa halvauksen kun puntarille rymistän!:stick: No joulu on syömistä ja lepäilyä varten ja molempia olen kyllä harrastanut koko vuoden edestä.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille mahakkaille! :flower:

Tea ja J-poika 31 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Pakko tulla kertoo, et tein sen mokkatoffee jäädyke kakun minkä ohje oli täällä ennen joulua ja se oli niiiiiin hyvää :heart:

Kannattaa siis muidenkin kokeilla! Mites teidän joulu meni, olitteko olleet kilttejä ja saitteko paketteja? :) Meillä kyllä lahjoja riitti, pojan huoneeseen lisäänty lelut varmaan puolella siitä mitä oli jo!

Hyvää Tapanin iltaa kaikille :)

Satuuu ja Saimi 28+4
 
Iltaa :)

joulu lusittu,onneksi :D ei sitten vaan uppoo toi jouluruoka enää,tein jo eilen spagettia ja jauhelihakastiketta kun ei yhtään tehny mieli jouluruokaa :/

torstaina ois taas neuvola,ja huomenna poksuukin jo 30 !! hurjaa :) yritän nyt sitä kokoarvioultraa taas inttää,ja toivon että th kyllästyy mun pyytelyyn ja varaa ajan :D


kirjottelen taas enemmän kun kerkee,pakko mennä lepään kun poikakin nukahti !

sunniee ja vv 29+6
 
Tanya74 tervehdys vain! =)

Onpa taas jotenkin ihana, kun pääsee arjessa (ja odotuksessa) "eteenpäin", vaikka joulu onkin niin ihanaa aikaa! Uuden vuoden aattona on ystäväpariskunnan häät, ja sinne pitäis miettiä jotain lahjaa, mutta on kyllä vaikeeta. :/

Näitä pikkukääröjä on tippunu miun kaveriipiiriin kyllä jo ihan urakalla! =) Neljä jo tähän mennessä, ja viides varmaankin ihan joskus näinä päivinä (LA 25.12.)..! :)) uwaaah, pakoltakin todentuntuistuu tuo omakin pyörivä palleroinen! =) :heart: Hih, en muuten ymmärrä, miten osaatte sanoo aina niinn tarkasti, missä asennossa pienokainen mahassa on (?). oO (tosin välillä tulee sellanen olo, et tuossa oli varmaan käsi, kun liike tuntuu niin "töpöttävältä" tai miten sen nyt sanois.:D ) No mutta pääasia, et liikettä ja möyrintää löytyy, eiksje! ;) Mutta hurjinta on se, kun vauvan voi ikäänkuin "nähdä" jo päältäpäin, mille kohdille masussa se on asettunu..! :D :heart:

Mutta hyvää tapsaa vaan kaikille! ;)

Hopea ja Alien 29+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hayley82 ja Tanya74
Ihanaa arki koittaa!!! normaalit ihmiset palaa töihin ja mulla edessä vapaapäivä :D On vaan ehkä hiukan rankka vapari tiedossa ku anoppi kylässä ni saa sit koko aika passata ja koko ajan itellä tunne et pitäsköhän noille nyt laittaa jotai aamu-väli,- ilta- palaa... mua ärsyttää ku eivät voi ottaa ite -mulle niiiiiin riittäis noiden kolmen lapsen passaaminen! Ja mies yllättäen töissä -en ymmärrä millä säkällä se on aina töissä ku sen äiti tulee meille, ja mä aina vapaalla... :headwall:
Äsken meinas jo hermo mennä ku jotain miehelle kommentoin tyyliin "vika voi olla myös sinussa eikä aina lapsissa" ni anoppi heti siihen väliin kommentoimaan et eihän se nyt niin voinu mennä... juuei!! Ei sun lapsi mut muiden! 2päivää... jaksaa jaksaa....

Mulla ois kans tällä viikolla neuvola, ja en kyl uskalla ees mennä sinne ku se on tosi hyvin yövuoron jälkeen aamulla..verenpaineet heittelee ihan päivittäin liian alas ja voin kuvitella ettei ne siihen aikaan, nukkumatta, oo hirveen hyvät...sit väsymys ihan järkky ja hemppari varmaan edelleen liian alhaalla +paino!! Edellisestä käynnistä noussu jo kotivaa'alla useemman kilon ja nyt vielä joulu ollu.. ja suklaata kaapit täynnä!!! Ja nehän on tietty pakko syödä...

Nyt vois tahtoo unta ku aamulla taas noi apinat ylhäällä varmaan se vakio tasan klo 7 :/

pikkumökö + paavo-pesusieni 28+2
 
Kylläpäs teillä jo kolmekymppinen poksuu monella! :heart:

Pikkumökölle tsemppiä kestää anopin vierailu. Meillä anoppi ihan kiva, harvemmin käy meillä, vaikka asuu 60km päässä. Yleensä pari kertaa vuodessa käväisee ipanoiden synttäreillä. Muuten käydään siellä n. kerran kuussa. Riittää mulle. =D

Joulu meni yllättävän vähällä stressillä. Mies ei tykkää joulusta yhtään, siksi aina joutuu vähän stressaamaan, kun kuitenkin monesti pitää sukua käydä moikkaamassa..Mutta nyt meni ihan rennosti. =) Lapsille lahjoja tuli ihan suht sopivasti. Välillä on ollut hurjasti enemmänkin meinaan.. =/ Suklaata kaapit täynnä, nyt pitäisi pitää sokereiden takia sormet niistä erossa, mitenköhän onnistuu.. =O

Mukavaa Uuden vuoden odotusta!

Lomaileva moomin & pikkuveli 26+5
 
Jahas, se olis joulu ohi =)

Tänään poksahtaa 28+0!
Tilattiin muuten vaunut eilen. Harmi sinänsä kun noi vaunut mitkä meillä on, niin toiminu hyvin noilla kahdella+aika monella lapsella ennen sitä, mutta nyt niistä ei kyllä saa enää käyttökelposia vaikka kuin yrittäis :LOL:
Ei noi kalliit ollu mitkä tilattiin, maksovat 270 egee. Huvitti kun kattelin käytettyjä niin samanlaisista mitkä tilattiin niin muutamat pyysivät yli 300 euroo :O

Huih, huomenna on neuvola-lääkäri. Ei vissiin muuten olis mut th haluaa et lääkäri tarkastaa tilanteen.. Oli kyllä kieltämättä jouluna vähä sellanen fiilis et mitähän tästä tulee, tuli meinaan aika mojovia suppareita muutama, melkein hirvittää huominen töihin meno.

supistuksista kun joku kyseli et miltä ne tuntuu. Mulla menee selkeesti niin, että kun supistaa, niin kohtu ikään kuin vetäytyy kokoon ja ihan kovaks, ja kipeitä kyllä on ja puristaa kovasti. Mutta selkeänä erona "oikeisiin" supistuksiin on se että kun kyseessä on oikeet supparit ni ne menee ikäänkuin toisin päin, eli ei purista kasaan vaan tuntuu siltä kun lantioluita ym. revittäis irti :D

maruli 28+0
 
Pööppis
Se olis sit joulu ohi, onneksi!!! Kyll'' taas tänä vuonna tuntui,että ens vuonna en vietä joulua, ei oo miun juhla tämä, mutta ehkäpä se sitten asia eri,kun on se lapsi <3
Voimia Pikkumökö...ei käy kateeks toi anopin nurkissa pyöriminen..ja miks se ei voi passata sua!!! Sinähän se raskaantyönraataja olet ja raskaana vielä! perk :kieh:


Mulla oli ihan outo joulu+tapanipäivät, makasin vaan täysin voimattomana, veto poissa. Peräti kahet päikkäritkin nukuin,joka on ihan outoa mulle. Siis että ylipäätänsä nukahdin. Ja sit vähänki ku koitin jtn tehä, esim lapioida ulkona, niin jumaliste mitkä supparit, tai kovottelut ym, kävely oli hankalaa. Samoin tänäaamunaki kun kävelin lehtee hakemaan ja liukastelin, kohtu oli kivikova ja kävely hankalaa. Tuntuu et mitään ei pystyis tekkee.. blaah.
Alennusmyynnitkii ois alkanu,vaan eihän tuonne ruuhkaan vissii uskalla lähtee,varsinki ku näin herkkään suppailee, kuitenkaa tuu siellä kaupungilla olosta sit mitään.

Mie en uskalla edes vaakaan hypätä... hui. vaikka (!!) koitin vähä säännöstellä tuota syöpöttelyä nyt jouluna,ettei ihan pomppais lukemat hurjiksi.

Uskaltaiskohan pikagallupin ottaa, kuin paljon teillä on kertynyt painoa tähän asti??


nii ja poks 30+0 :))))
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
painoa tullut 10kg mulla :) tasasesti nousee,ja VARMASTI :D

käväsin tossa poijjaan kanssa kaupoilla ostamassa halpaa joulusuklaata :D mä kun kielsin kaikkia ostamasta tänä vuonna mulle konvehteja ja vähänkö harmittaa kun tekee kokoajan mieli suklaata nyt :D

sattuuko muita lonkkiin ?? mulla on ihan järjettömän kipeet :( yöllä herään monta kertaa kääntään kylkeä kun niin koskee,ja mikä pahinta,herään muutaman kerran selältään siihen kun en saa happea.. en tiedä käännynkö sit jotenkin vahingossa selälleen nukkuun kun lonkkiin sattuu niin paljon

uusivuosikin sieltä tulee,ja sit onkin jo TAMMIKUU!! jee
mitäs suunnitelmia teillä on? teettekö perinteisesti nakkeja ja perunasalaattia,ja valatte tinaa? :)

sunniee ja vv 30+0
 
heps ja hyvää tulevaa uuttavuotta 2012 kaikille:)

Aattelin vaan ilmotella että täällä ollaan:D

PAINO ennen raskautta 53kg ja nyt 63kg eli ihan kivasti;D jostain kumman syystä ei kyllästressaa tuo paino yhtään,ajattelen et se kuuluu asiaan ja voihan ne "ylimääräset" sit kiinteyttää kuntosalilla:) (mies jo sanoi et 1.n jälkeen ->kuntosalille ja samaan kuntoon kun ennenkin ja 2.n jälkeen sama juttu ja 3.nnen jälkeen peli on sit jo menetetty:D:D )

olikos muilla sähköjä eilen pois? meillä oli semmosen puoli päivää ja puita kaatuillu hirvittävästi täs lähellä:O

koskas alkaakaan se että neuvola käynnit alkaa oleen 2vkon välein?
jokos muut ootte käyny synnytys valmennuksis ja onko / meinaako miehenne tulla mukaan?

mimma & M.A.L 29+5<3 <-- tuo M.A.L tulee lapsen etu,toka ja sukunimestä sillä oli se tyttö tai poika niin nimen alku kirjaimet on tommoset;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kerttu83 ja Hopea
POKSUU JO 27 :cool:

Ja aika se senku menee vaan kokoajan nopeemmi ja nopeemmi eteenpäin :eek: !
Meillä tuo remontti näyttää vaan kestävän ja mä alan olee ihan hermoromahduksen partaalla :D !

Mulla painoa tullu n. 7kg, neuvolassa hoitaja naureskeli mulle ku päästiin päälle 50kg, että noni ootkos sä ikinään eläessäs painanukkaa päälle 50, että täähän on sulle ihan uus juttu :D Ja niinhän se tosiaan juu on ! :D

Miten teillä onnistuu tuo nukkuminen nykyään? Mun on nykyään vaikee nukkuu selällään, no mahallaanhan en oo pitkää aikaa pystynykkää nukkuu ja kyljelläänki alkaa olee vaikee nukkua :eek: Tuntuu, että enää ei voi mitenkään päin olla !

Pakko iloita taas musta tuli taas onnelinen täti pienelle prinsessalle, viikko ennen jouluaattoa :heart:

Nittta & Poitsu 27+0 :kiss:
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja mesisa
Täällä oli myrsky aika hurjana ja me säästyttiin sähkökatkoilta mut monella tutulla, ihan tossa parin kilsan päässäkin asuvilla on ollut toista vuorokautta sähköt pois eikä tuu vettä. Miehen isovanhempien talon päälle oli puu kaatunut, mut ei ollut onneksi vahinkoa aiheuttanut.
Aika kaaos oli eilen koko kaupungissa kun monessa paikkaa keskustan tuntumassakin sähköt pois ja kaikki ryntää hakee sapuskaa pikaruokaloista ja joka paikka oli ihan tupaten täynnä. Siis ne joissa oli sähköä. :)

Tänäänkin täällä on vielä monta kymmentä tuhatta taloutta ilman sähköä ja vettä. Itse kävin tuossa auttelemassa yhellä tallilla jossa oma hevonen oli ennen ja jossa oon töissä välillä ollutkin, nelisen tuntia olin tänää jelppimäs et sai kaiken tehtyy valosaan aikaan. Siel on n. 50 hevosta joten ilman sähköä ja vettä on aika homma.. Ilman sähköä viel pärjäiskin hyvin mut se vesi on iso ongelma. Onneks oli VPK tuonu 3000l vettä sinne, mut niit sai aika urakal sit kantaa käsipelillä hevosille. Yks hevonen juo keskimäärin 50-80l vettä vuorokaudessa.

Et kyl sitä kiitollinen on et itellä on sähköä ja vettä. Toivottavasti pysyykin koska tuuli on aika kovaks täällä taas yltynyt.

Asun siis Salossa mihin toi myräkkä iski eilen tosi kovin..
 
Laretzki
Meillä on mies tässä välipäivät vapaalla, pitää talvilomaansa. Tänään ei olla mitään ihmeitä tehty, viety taas roinia hyötykäyttö asemalle ja salilla käytiin vähän treenailemassa. Sit käytii Prismassa tuhlaamassa miehen töistä joululahjaksi saamat lahjakortit: ostettiin tulevaan lastenhuoneeseen sellainen Muurlan muumivalaisin pikkumyy vedessä kuosilla ( Suunnittelija) ja Iittalan Teema ruokalautasia helmenharmaana. Oltaisiin otettu lampusta Muumitalo versio, mutta niitä ei ollut niin otettiin sitten Myy. Ja tuokin oli "väärä" ei luultiin ottavamme toisenlainen kuva, mutta olikin rastit väärässä kohdassa. Noh, ihan hyvä tuokin on. Mietin vain, että onko liian paljastava, että aatteleeko ihmiset että pojalle ei ikinä laitettais Myytä valaisimeen...Noh, keksitään sit selityksiä :LOL:

Ja ostettiin me sit PSP3:kin kun oli Gigantissa sen verran hyvään hintaan...Kun siitä ollaan pidemmän aikaa puhuttu, mutta ei ole tullut hankittua. Toimiipahan sitten Blue-ray soittimenakin. Ja ite haluaisin siihen jossain vaiheessa Singstarit :D Mies pelailee nyt tuossa NHL11, kun kävi käytettynä ostamassa sen kokeilun vuoksi. Ratkaisee ainakin hyvin sen, että mitä ostaa miehelle esim. synttärilahjaksi, siinä vaiheessa meinaa kun miehellä synttärit, niin varmasti löytyy FIFA12 jo käytettynä :LOL:

Huomenna pitäisi varmaa saada mahdollisimman viimeisteltyä yksi labraraportti, niin sit olisi kaikki siinä, eikä tarvitsisi enää mitään koulujuttuja ajatella.

Jotenkin tässä taas pari päivää ollut sellaista, että oon jo ihan kypsä mahaan. Varsinkin kun mies tivaa että miksi mä olen niin kiukkuinen. No lihoisi ite muutamassa kuukaudessa yli kymmenen kiloa, ja sit kantaisi niitä koko ajan kertyviä kiloja tossa etupuolella mahana ja tisseinä, nukkuisi jatkuvasti pätkissä (mä niin kaipaan sitä tukkinukkumisjaksoa jo nyt) ja heräisi aamulla aina liian kuivin silmin ja särkevällä päällä, ahdistuisi joka kerta peilikuvan nähdessään tästä törkeästä verenpunaisesta arpi määrästä ja sit yrittäisi puolisolta kalastella tarpeeksi kohteliaisuuksia, jotta uskoo että varmasti kelpaa edelleen...:ashamed:

Eikä asiaa auta yhtään että muksu on nyt sitä mieltä, että se haluaa tunkea mun nahan läpi ihan joka ikinen hetki, saan sellasia kummallisia kohtauksia, että naama vetää ihan punaseksi ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa (Vaikka istuisi sohvalla) ja että häntäluu on aina vain kipeämpi ja kipeämpi sekä kurkku on ollut kipeä jo pari viikkoa, samoin korvat kutisee koko ajan.

Menipähän loppu negatiiviseksi ja olipa pelkkää omanapailua :ashamed:
Lare ja Spyro 31+3
 
Heippa maaliskuiset! Tulinpa huvikseni urkkimaan tähän pinoon, kun aikanani mukana kirjoittelin, tipuin kelkasta elokuulla. Hauska lukea teidän juttuja :)

Nyt uskallan täälläkin kertomaan, että mepä napattiin uusi plussa sitten vielä elokuun loppuun, että täälläkin viikon päästä ollaan jo yli puolenvälin. :D
Rauhallista loppuvuotta ja odotusta!

Naive ja Sissi 19+2
 
Herranjestas, Kela oli saanut vanhempainrahapäätöksen tehtyä ja mä olen täällä ihan hämilläni. En ole kummemmin miettinyt mitenkäs sitä rahaa tulee, ajatellut vaan, että varmasti aika paljon vähempi kuin työssä ollessa. Eihän meillä ole kuitenkaan hätäpäivää! En ole edes hurjimmissa haaveissani kuvitellut, että äippälomalla vois muka saada noin rahaa :O

Naive88 Nopeasti te saitte sen plussan uusiksi, onnea hirmuisesti näin "vähän" myöhässä <3

Me oltiin semmoset 30 tuntia ilman sähköä täällä, vaikka asutaan aika kaupungissa. Naapurin ABC liikennemyymälä ja Citymarket olivat ilman sähköä saman ajan, varmaan aika kivat roskiinheittotohinat... Taas alkoi tuulemaan, sormet ristissä toivon,e ttä sähköt pysyis. Onneks on toi puuhella, niin saa lämmintä vettä, ruokaa ja KAHVIA :p

Mä oon hei ihan taantunut mun viikkojen kanssa ja yllätyin kovin kun tajusin missä mennään. Oon tohon sokeriseurantaankin koko ajan kirjottanut 23+jotain :D

Mein Tyllerö pääsi jouluaattona ekaa kertaa (liikeiden tuntumisen aikaan siis) saunaan ja voin kertoo, että oli aika hämillään. Pyöriskeli niin maan perkeleesti!

Mies oli joululahjaksi mulle ostanut korvakorut, joita olin juuri shoppaillessani himoinnut. Sitä Lumoava sarjaa <3

Jos vaiks lähtis taas lukemaan arvostaen tota sähkövaloa ;)

Mariaja & Tyllerö 27+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Joulu syöty ja herkuteltu :) Käpy potkinut joka päivä, mutta närästys on tullu tosi pahaksi. Sain onneksi viime viikolla reseptin voimakkaampiin lääkkeisiin ja oli tänään pakko käydä hakemassa ja ottaa sellainen. Nyt ei enää polta mahaa :)

Paino Tullut sellaiset 13 kiloa ja lisää tulee.

Nukkuminen Heräilen öisin ja päivisin väsyttää, mutta ainoastaan mahallaan en voi enää nukkua :(

hepuhi:heart:käpy 29+3
 
naive onnittelut uudesta plussasta :flower:

joulu sujui odotettua helpommin. mulla kesti hermo ja kukaan ei tuputtanut mulle mielipiteitänsä =) joka vuosi tää ei olekkaan ollut näin helppoa. suklaata e myöskään meille ostettu kotiin joten nyt kova hinku lähteä tarkastamaan tarjontaa mitä ois vielä kaupassa jäljellä. prismassa ei ollut mitään hyviä suklaita jäljellä, et jos sittarin lähtis seuraavaks tarkastaan...

vaa'alla en ole uskaltanut aikoihin käydä. mut arvioilta 13kg on tullut llisää. housut menee persuuksista, mut reidet on paksuuntuneet. nestettä on myös nilkat ja sormet alkaneet kerään. tos kinkua ja muita suolasia herkkuja syöneenä en saunassa omia nilkkoja enään erottanut.:ashamed:
mies tuos uudenvuoden syömisiä miettiessään listas: sipsejä,nakkeja... oli pakko kysyä et minkä vesipallon se musta aikoo tehdä!!

mulla edellinen neuvola 9.12 26+4 ja seuraava 11.1 (taitaa mennä 31 tai 32 viikolle) josko ne tästä nyt alkais tiheentymään käynnit

mä myös ihan täynnä jo tätä raskautta. ois kiva nukkua kunnolla. kävellä niin ettei tarte pelätä koska alkaa särkee. ja muutenkin niin pönikkä olo et ottaa vaan päähän. ja tämä huohotus, tuhuna ja pöhinä...

mulla todennäköisesti jäänyt kylkiluiden väliin lihas jumiin, kun kylkiluut ovat ylöspäin siirtyneet ja viime yön jo suunnittelin et jos sen lihaksen sieltä jotenkin leikkais pois ettei siihen koko ajan sattus niin pirusti, sit mulla välälhti et jos vauvan ottas samalla jo pois... näitä kuningas ideoita yön pimeinä tunteina kun ei kivulta saa nukuttua. ja panadolia en viitti joka ilta ottaa. 2 iltana otin ja nukuin aamuun asti heräämättä.niin ja mitkään rintsikat ei tunnu hyviltä, kaikki painaa tohon rinnan alle juur siihen kohtaan johon sattuu.
välillä pistää itteenikin naurattaan et onnellista loppu odotusta vaan.

m+e 29+1
 
Kiitos Hopea tervehdyksestä. :) Toissapäivänä tuli vasta kirjauduttua ekaa kertaa millekään vauva-keskustelufoorumille, tähän asti linkkautunut keskusteluihin vaan, jos liippaa jotain aihetta mitä googlettanut.

Onneks äitiysvapaan alkuun ei oo enää niin kovin pitkä aika. Tällä hetkellä vapaapäivillä ja flunssa tietysti iski joulun aikaan/vapaille. Olin säästynyt flunssilta parisen vuotta, mut onneksi tämä ei nytkään pahempaa oo, kun pärskintää ja nuhaa.

Tänään kävin silti pärskintää uhmaten (jätti nenäliina taskussa, et en terrorisoi muita) vähän shopppailemassa aleilla, odotin sitä et hyvä kun unta sain, kun oli tullut jo monta päivää vaan oltua. Eipä tuolla sit mitään niin ihmeellistä ollut, vähän pettymys. Ostin muutamat mammamalliset alusvaatteet (siinä shoppailua kerrakseen :D) ja pienelle ostin kyllä muutamia vaatteita, niitä sai kyllä ihan edullisesti; mut alkaa vaan olemaan tuota pientä vauvanvaatettakin jo kohtuullisesti. :)

Painogalluppiin, pe:na ed. neuvolassa paino oli noussut n. 8 kg (ekasta neuvolamittauksesta n. 7 kg). Edellisellä pätkällä painoa oli tullut yli 500 g/vko, mutta sanoi, että ei haittaa mitään, koska painoa on tullut niin maltilliesti (kuulemma 15 kg olisi ihan ok painonlisäys, katsoo nyt, mikä on loppulukema). Jouluna on tietysti tullut vähän lisää :D, mut niitä en "laske", osa niistä häviääkin muutaman pvän jälkeen, kun palaa normaaliin ruokavalioon.

Loppuisi tää flunssa, niin pääsisi ulos (tosin ei myrskyn silmään), ei jaksaisi enää vain istua ja maata. :(

Tanya74 & "Lenni" 30+5
 
No ei tänne asti tainut tuo myrsky kyllä ihan ennättää, mutta tuuli oli kyllä voimakas! Eilen lenkillä piti oikein ponnistella, et pysy radalla, vaikka en kyllä epäilly hetkeäkään, että tuulen mukaan lähtisin! :D Painoa on miulle nimittäin tullu sellaiset kauniit 11kg. :O Ens viikon maanantaina on sit taas neuvola, ja siitä varmaan alkaa neuvolakäynnitkin jo tihenemään.

Ootteko jo varailleet synnytysvalmennusta (erit. pööppis ja pikkumökö)?! :)) Me ei olla vielä saatu aikaan, vaikka ajatuksissa on kyllä monestiki käyny. :)

Mie sain tänään aikaiseksi tehdä tuota isyyspakkausta jälleen, niin voisin kertoo teillekin vähän siitä. Alkaa jo jutun juoni selvetä miulle! ;) Teen pakkauksesta sellasen eri osiot-tyylisen jutun, ja jokainen osa on kääritty omaksi paketikseen silkkipaperiin. Tällaisessa yhdessä paketissa on sit oma "pakettikortti", josta voi lukea vihjettä paketin sisällöstä; pikku palleroisen äänellä tietty, kuten esim.: "Because I<3DAD", "koska haluan isin jaksavan", "koska haluan isin lohduttavan silloin, kun minua itkettää" jne. Tuli ihan itkukin melkein, kun rustailin noita pakettikortteja ja mietin tuota meiän isukkia ja palleroista, joka sit vielä niin ihanasti itteään kopsautteli minnuun. :heart: =)

No mut. Kaikkia juttuja en oo vielä hankkinu, mut tällainen tulee olemaan isyyspakkauksen sisältö osioina=paketteina:
- I<3DAD -body, My <3 belongs to dad -yöpuku, I<3DAD/I<3MUM -sukat (Tekstillä: Because I<3DAD)
- Newborn -body (tähän tulee teksti "Koska olen uusi täällä, ja haluan isin olevan ylpeä minusta" pakettikorttiin :heart:)
- I<3dad -tutti ja musta pääkallotuttinauha (Tekstillä: koska haluan isin lohduttavan silloin, kun minua itkettää)
- 2kpl äidinmaidonkorviketta ja anticolic-tuttipullo (Tekstillä: Kun haluan isin syöttävän minut)
- Paris 2012 -parisuhdekalenteri (johon oon laittanu jo valmiiksi vuosipäivät ynnä muita merkittäviä isin, miun ja meidän yhteisiä päivämääriä) (Tekstillä: koska minulle on tärkeää, että isi (ja äiti) huolehtivat omista ja minunkin menoistani )
- Sellanen ihana Travel-peli (Tekstillä: koska haluan isin ja äidin nauttivan toistensa seurasta)
- Bedtime kylpysaippuaa ja öljyä, kylpylelu, satukirja + ehkä uniCD (Tekstillä: Näillä isi tekee iltarutiineistani mukavia)
- Pätkis-suklaapussi, Hyvä olo-juomaa ja "välipalapatukka" (Tekstillä: Koska haluan isin jaksavan, tämä isi meinaan rakastaa pätkiksiä :heart: :D)
- Olut TAI Hot Ball-liköörikonjakkijuoma (Tekstillä: Kun isi lähtee juhlimaan syntymääni --> varpajaisiin siis)
- Vauva; omistajan opas -kirja (Tekstillä: tietoa minusta)
- Munamies 1-DVD ja käsinukke (Tekstillä: Kun haluaisin, että isi on kanssani)

Teemavärit on musta ja punainen (I<3DAD-tyyliin), eli tarvii ostaa vielä mustaa & punasta silkkipaperii, ja sit varmaan päällystän tuon boksin jotenkin kivasti :) Tää on niin mukavaa tää näpertely! :D Toivottavasti isukki tykkää.. oon sille jo vähän vihjassu asiasta! ;)

Varmaan sitten tammikuun puolessa välin annan paketin, mahd. äkkiä kuitenkin nyt :)

Kävin muuten Kelassa kyselemässä, et koska mahtais tulla päätöstä äippärahasta, niin vasta 10.1. jälkeen, eli pitkään odotuttaa. Ja äippälomalle pitäis kuitenkin jo 4.2. :D Millä perustein muuten tuota varhennettua äippistä myönnetään? Mietin vaan, et miehän en oo ollu nyt töissä pitkilleen, kun ei niillä ole ilmeisestikään ollu tarvetta miulle, mutta mietin, et jos nyt kysyttäis töihin, niin en oo varma, kuinka hyvin jaksaisin/pystyisin enää tehä sitä työtä. Niin kävi vaan mielessä, että voisinko mie ikäänkuin hakea aikaistettua äippistä, vaikka en ookaan vakityössä siis? :p

Täysin triviaa, mutta alakerrasta kuului äsken erittäin äänekkäät, hurjat neljä HUOKAUSTA :D Mitähän siellä on meneillään... ;D Ja mie vielä toistaiseksi yksinään.. ;P

No mutta nyt Hopea ja Alien siirtyy tuonnemmaksi.. :) Heippahei mammat! :wave: 29+3
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
naive88 hirmuisesti onnea siulle puoleen väliin ja aina loppuun asti! ;) :flower:

mesisa Voi eij, todella inhottavia nuo kivut -ja yön pikkutunnit. :/ Toivotaan kuitenkin et aika menis äkkiä, ja maaliskuu tulis sitäkin nopeammin! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa

Yhteistyössä