Maaliskuun Muruset 2012 *Joulukuussa*

Hopea hurjasti jaksat askaroida. :flower: Kuulostaa tosi mukavalta jutulta.

Äitiyslomaan, mun mielestä kuka tahansa voi aloittaa äitiysloman silloin, kun sen voi aikaisintaan aloittaa (eli tuo ns. varhennettu äitiysvapaa), mutta se lyhentää vapaan kestoa vaan toisesta päästä. Ja tietysti ilmoitukset työnantajalle & Kelaan tällöin kans ajoissa.

Itse sinnittelen siihen myöhäisimpään ajankohtaan :p, kun pidän mieluusti sitä vapaata mahd. pitkään ja vähän paremmalla tienestillä (vrt. surkeaan hoitovapaasta saatuun rahaan). Ja pidän myös kertyneet vuosilomat vanhempainvapaiden lopussa. Näin saan reilun vuoden vapaata, sit voikin miettiä, lähteekö töihin, hoitovapaalle, osittaiselle sellaiselle vai mitä ihmettä. :) Tietysti jos hankalia vaivoja olisi, niin sittenhän siihen saa sairaslomaa,eli ei tarvitse sen takia varhennetulle jäädä.

Tänään käyty lääkärissä tarkistuksella. Paikat ok. Parin viikon takaisen mekastuksen ja suppareiden syykin selvisi, vauva on kääntynyt perätilaan:/ Mutta eikös ne näillä viikoilla vielä voi pyöriä hyvinkin takaisin lähtötilanteeseen?

Mä en ole vieläkään saanut aikaiseksi lähettää Kelaan niitä papereita. Jos tämän viikon aikana saisi sen verran aikaiseksi. Työnantaja toimittaa palkkatiedot 6 kk:lta vasta tammikuun lopussa, joten mitään suoranaista kiirettä ei ole. Mutta jos kestää kovin pitkään...

Mitään hankintoja ei olla suuremmin tehty. Vaatteita on kyllä hankittuna edelleen yli tarpeen. Kai pikkuhiljaa voisi alkaa miettiä niitä vaunuja tms.

Myrmeliini 26+4

Tanya74 Niin eli mitä varhennetumpana aloittaa, niin sillä ajalla lyhenee sit myös toisesta päästä äitiysloma? Ja sit alkaa "vanhempainloma" vai mikä se nyt olikaan (jonka kyllä suurimmaksi osaksi taian mie olla lomalla)? :O Hmm, mietin vaan, et jos ottaisin varhennettuna, niin se saattais vaikuttaa tuohon rahan suuruuteenkin sit, kun tienasin alkuvuodesta aikas tosi hyvin.. :p Ja nyt ihan surkeesti :/ Ääääsh, mutta taitaa olla jo myöhästä tosiaan, kun eikös siinä pitäny olla 2kk väliä minimissään, kun ilmottaa työnantajalle, ja Kelalle ilmottamisesta ei mitään hajua. Voi itku kun en tajunnu aikasemmin -no mutta toisaalta ei tätä tilannetta pystynykään tietämään.. Yyyyyh. Alko sapettamaan miun typeryys :'(

=)

äitiysloma jos sen siis alottaa varhennettuna niin myös vanhempainvapaa loppuu aiemmin,eli silloin kun vauva on sen 8kk ja tippuu kotihoidontuelle :) jos vauva syntyy 2 vko myöhässä niin sit tietty vauva viel pienempi kun loppuu ä-loma :) mä kans alotan ihan normisti ä-loman kun kotiäitinä oon joka tapauksessa tällä hetkellä,niin ihan sama periaatteessa koska ne rahat lähtee rullaan jne..

myrmeliini: joo vauva voi kääntyillä vielä ihan miten haluaa :) mulla kaverin vauva kääntyi perätilaan ja takas raivotarjontaan vielä viikolla 42 vaikka olikin yli 4 kilonen jässikkä :)

kauheita kipuja tuolla alapäässä,tuntuu kun nivuseen joku punkeis ja tekee tositosi kipeetä. samanlaista kipua tuntui synnytyksessä ponnistusvaiheessa kun pojan pää painoi väärin tonne nivuseen :S

ah,perjantaina aleostoksille shoppaamaan,en malta oottaa =)

sunniee ja vv 30+1

Sunniee, täällä kanssa kärsitään lonkkakivuista, erityisesti oik. lonkassa, yöt menee kääntyillessä, koska lonkkaan alkaa jomottaa n. 30 min välein ja asentoa täytyy vaihtaa ja hetkeksi se helpottaa, inhottavaa ja hatun nosto niille jotka oikeesti kärsii lonkka vaivoista ( tässä tilassa se kun vaan on hetkellistä =) ) , kyllä elämän laatua huonontaa, jos tälläsesta vaivasta kärsis vuos tolkulla....

painoa varmaan n. 9kg nyt kertynyt, huomenna ois nla, ja mietin että kietäydynkö puntariin menosta, koska joulun suklaa syömiset on takana.....

Täällä kauhee ostelu vimma menossa, voisin tilailla vaikka mitä, vaikka kotiin ei meinaa enään mitään mahtuakkaan... joku hormooni häiriö menossa =)

28+ 4

Mulle puhuttiin kauheesti (työkavereiden toimesta) tosta varhennetusta sillon alkuraskaudesta, kun on aika selvää, että äitiysloman alkuun asti en töissä ole. Sit onneks yks työkaveri (joka tekee myös kätilön hommia neuvolassa :D) hihkaisi, että ei todella kannata sen takia varhennettua ottaa, kun se tosiaan lyhentää sitten sieltä loppupäästä.
Joten mä jään normaalisti 20.2 äippikselle, mutta mun tavoiteaika olla töissä on puoleen väliin tammikuuta :D Ravintolapäällikkö oli asennoitunut jo siihen, että mahdollisesti en ole uutena vuotenakaan töissä, mutta kyllä nyt näyttäis siltä, että mun uusi vuosi menee sitten klo 00.00 asti töissä.

Mesisallako oli niitä tuskaisia öitä... Mulla kanssa, mutta en vain tiedä onko suoranaisesti vauvasta johtuvaa. Mulla käsi puutuu niin, että heräilen 4krt yössä kamalaan kipuun, sit on pakko nousta ylös ja pyöritellä käsiä ja niskaa 10 min ja silti tuntuu pieni puutuminen sänkyyn palatessa.
Yöllä jo päätin, että nyt sitten soitan työterveyteen (en ole neuvolassa MUISTANUT puhua ees tästä :S), mutta nyt se suurin epätoivo on taas kadonnut...
Mietin, että voisko se johtua jostain vauvan painamisesta johkin suoniin, vai onko ihan vaan pelkkää niskan jäykkyyttä. Tätä on jatkunut aika kauan, mutta ei se misään vaiheessa näin paha ole ollut.

Alaselkä kenkkuilee nyt tosi pahasti, eilen koitin sängyn vieressä lattialla sitä psoas asentoa josta puhuin aikaisemmin. (selällään maaten, jalat ylhäällä 90 asteen kulmassa, pitäis selän kaikkien lihasten päästä rentoutumaan). En kyllä taida enää koittaa. En ollut päästä sieltä lattialta sitten enää ylös kun vihloi niin tuskaisesti koko alaselkä. Alkuun sattui koko asento, mutta kun sain rentouduttua, kipu hävisi. Sittenv aan kun koitin siitä enää mihkään liikkua niin oli aivan yhtä tuskaa. En siis suosittele, ainakaan lattialla!

Mariaja & Tyllerö 27+2

Nopee päivitys sähkökatkon keskeltä... eilen iltapäivällä napsahti sähköt pois ja edelleen poissa..pari kertaa välähtäny mut paskat! helvetin ärsyttävää!!! eilen ei toiminu ees puhelin nyt siinä sentäs eloo... plaah plaah plaah!!

Myrskyterkut täältä päijät-hämeestäkin :) täällä 2 päivää ollu kova myrsky, toissapäivänä oli puol päivää sähköt pois mut onneks saatiin nekin aika piakkoin takas..

Täällä yöt menee myös kääntyillessä ja lonkkakivuissa. Sellanen vinkki että kun otin imetystyynyn omaan käyttöön niin että asetan sen jalkojen väliin niin on kivut vähän lievemmät :)

Ja painogalluppiin Ennen raskautta 50kg ja nyt jouluaattona ennen ruokailumaratoonia vaaka näytti 64.3kg :ashamed: Mutta en jaksa ressata, syöminen jatkukoon samaan tasasen tappavaan tahtiin!

Osaiskohan joku koiran omistaja tai joku asiasta tietävä kertoa mulle että mistä johtuu koiran ulvominen?

Meillä nyt anopin pikkuterrieri hoidossa (kuseksimassa ja paskomassa) ja nyt sit meidän omakoira kärsii hätää kun luulee tod. näkösesti et on uus kolli talossa.. Kyllä on hermojaraastavaa toi räyhääminen :mad:

Jaaha, nyt syömään ja ruokkimaan meijän eläintarhan asukkaat.

Jassu ja Prinsessa 27+6 ..?...

Niin ne on joulu herkut täälläkin syöty ja kauhulla ootan huomista neuvolaa ja puntaria. :D

Näin toissa yönä ihan kummallista unta.. Siinä menin neuvolaan, täti mittas kohdunkorkeuden ja kysy missä päin on tuntunu potkuja.. Sit hän kirjotti mulle lähetteen synnytys sairaalaan tarkistukseen.. Menin sit synnärille esikoisen kanssa ja pistivät mut makaamaan sängylle ja esikoinen makasvieressä.. Sit en muista mitä kahtovat, mut sanoivat sitten et nyt on kyllä tehtävä keisarileikkaus kun mulla on ollu selkäkipujakin et nyt on joku tulehus ja vauva pitää saaha pois... Minä siinä sanon vaa ettei sitä vielä saa ottaa pois kun toine on vielä niin pieni rv 27. Siihen se uni sit loppu ku n heräsin.. Jäin miettimää tuota unta, et mistähän moinen tullu... Mulla ei oikeesti oo ollu ees minkäälaisia selkäsärkyjä tai muitakaa vaivoja ja raskaus on tähän asti menny tosi hyvin..

Painosta mulle on tullu nyt n. 9kg painoo lisää oman vaan mukaan. Huomenna saa nähä sit tarkanlukeman.. :|

juniori 28+1

Mariaja, mullakin puutuu käsi/kädet JOS nukun oikealla kyljellä. Varsinkin oikean käsi puutuu ranteesta sormenpäihin asti, ja kunnolla. Ihan kuin sementissä olisi käsi, kun herää.. =/ Selälleen ei voi nukkua, alkaa 30sekunnin jälkeen jo olemaan epämielyttävä asento..Joten vasemmalla kyljellä mennään seuraavat kolme kuukautta, jihuu!! :O

Eilen tuli kutsu äitiyspolille diabeteshoitajan juttusille. Sinne ens ma ja siitä reilu viikko, niin samassa paikassa lääkäri. Kukaan käynyt, mitä noilla käynneillä tehdään?? Joulusta ja suklaista ym. huolimatta sokerit pysyneet rajojen sisäpuolella, joten en ota niin suurta huolta asiasta. Katsotaan, mitä noiden käyntien jälkeen olen mieltä..

Kohta suunnataan Jumboon, lapset pääsevät testaamaan uuden sisäleikkipuiston ja äippä käy vähän kurkistamassa aletarjontaa..Mitään ei kyllä enää tarvitsisi, mutta kun nuo lastenvaatteet on olleet mun heikkous jo pitkään.. :whistle:

moomin 26+6

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille! :) Ei oo saanu kirjotettua tänne puolelle vähään aikaan. Jos jotain kiinnostaa se FB niin sunnieelle tai Sonskulle vaan pyyntöä, niin saadaan sinnekkin lisää porukkaa! :)

Äitiyslomasta Kiva ku ei oo tullu vieläkään päätkösiä Kelalta. Mulla alkaa 4.2. äitiysloma, ja 2kk ennen sitä pitäis ilmottaa töihin et millon äitiysloma alkaa ja loppuu, ja milloin vanhempainvapaa alkaa ja loppuu. Pitää soitella Kelalle jos ei loppuviikosta ala kuulumaan mitään. Hakemuksen oon jättäny n. 1kk sitten.

Painosta Mulle on tullut n. 11 kg. Perjantaina on neuvola niin sit näkee tarkasti paljonko on tullu. Nyt onneksi viimesen kuukauden aikana on vähä laskenu painon nousu, ku aiemmin on ollu n +600g/ viikko, niin nyt oman vaa'an mukaan on tullu jotain kilo kuukauden aikana. Kai se elimistö alkaa tottua tähän kotona makaamiseen :)

Pikkumökö Tsemppiä sinne sähköttömyyteen! Mietinki eilen teitä itä-suomessa asuvia että mitenhän siellä pärjäillään! Meillä ei onneksi ollu eilen ku 1,5h sähköt pois.

(.) Mua jänskättää huominen sokerirasitus! Tai oikeestaan mua hirvittää eniten et miten pystyn oleen illan/yön juomatta vettä :D Mulla menee taas nokka aina tukkoon ku meen maate, ja joudun sit hengitään suun kautta, niin suuta kuivaa koko ajan! Pitää vissiin tänään yrittää juoda extrapaljon vettä, jos se yhtän auttais. Perjantaina on sit neuvola niin kuulee heti tulokset.

Muaki vaivaa shoppailuhimo! Siis vauvalle. Eilen piti tilata Lilla companyn alesta pari aiiiivan ihanaa bodya ja parit housut :heart:. Onneksi kokoa 62/68, koska pikkuvaatteita meillä on varmaan jo liikaakin! :D Kertokaapa että kannattaako hamstrata ennemmin puolipotkareita vai sukkiksia? Parit sukkikset löytyy ja puolipotkareita jokuset, et niitä tarttis ostaa lisää.

Pätkis 29+4

Moomin Mulla oli tänään se diabeteshoitaja-aika (lääkäri ensi viikolla). Me käytiin yhdessä läpi niitä arvoja mitä olin mittaillut, se kyseli että miten on ruokavalio sujunut ja antoi jotain vinkkejä siitä miten sitä voisi vielä muuttaa. Kertoili kanssa, että miten tää hoito tästä eteenpäin menee, ja miten tulee vaikuttamaan sitten kun vauva syntyy ja sellaista. Ihan leppoisaa keskustelua lähinnä sillä mielellä, että mä saan kysyä mitä vaan jos on jotain tullut tässä nyt mieleen.

Jatkan edelleen mittailua ja lähetän niitä arvoja sähköpostilla hoitajalle. En tiedä mitä siellä lääkärissä sitten tapahtuu. Hoitaja sanoi vaan, että viikolla 36 ultrataan kokoarviot ja sellaiset, mutta huomasin kotiin tullessa, että mullahan on todellakin jo ensi viikolla kans diabeteslääkäri. Toivottavasti saisi ylimääräisen ultran jo silloin!

Nyt tuli lopultakin ilmoitus, että äitiyspakkaus on haettavissa postista, joten meikä lähtee sinne heti!

Tarvikkeet on nyt hankittu, eilen käytiin ostamassa vaunut, kaukalo ja sitteri ja jotain pienempiä juttuja kun yhdessä liikkeessä oli kaikki -20% alennuksella. Vaunuiksi valikoitui lopulta Teutonia Elegancet, on melko perinteiset mutta juuri siksi tukevan tuntuiset, isopyöräiset ja just sen väriset ku halusinkin. :D

Myrskystä ei täällä selvitty täysin vaurioitta, iso mänty kaatui pihalle ja ylettyi hajottamaan vähän terassin kattoa. "Hauskinta" siinä oli se, että alle kk sitten samaan paikkaan kaatui kuusi. Molemmat puut kaatui kunnan omistamalta virkistysalueelta, joten menee onneksi kunnan laskuun. Sähköittä oltiin Tapaninpäivänä vähän yli 7 h. Vanhemmat jotka asuu 15 km päässä oli puolitoista vuorokautta ilman sähköä. :O

Imoen & Mantti 29+1

Täällä säästyttiin onneks sähkökatkoilta ja tuhoilta. Päivällä keräiltiin kasa männyn oksia pihamaalta. Mies tän viikon reissuhommissa nii tytön kanssa kahestaan jännättiin illalla ja toivottii sormet ja varpaat ristissä ettei sähköt katkee.. Kynttilöitä jo sytyttelin varalta joka puolelle kämppää. :) Meilläkin on talon vieressä kaupungin omistama mehtä jossa kasvaa ihan järkyn isoja mäntyjä. Viime kesänä saatiin ronkuttua kaupungin miehet kaatamaa jo pari läheisimpää mäntyä ja ens kesänä kyllä saa lähtee nuo kaks seuraavaks lähintä, ei oo mukava jännätä tuulisilla ilmoilla et tuleeko takuistille/olohuoneeseen mänty vai ei...

Munkii teskis mieli käyä vähä koluamassa alemyynneissä vaikkei mitää erityistä ostettavaa oo, mut voishan tuota aina katella jos sattuu vähä isompia laste vaatteita löytymää sopivaa hintaan.. Pienimpiä vaatteita en taija enää kehata ostaa enempää kun ei ne kuitenkaan mee kun sen hetken ja nyt tuntuu olevan jo tarpeeks.. Tietysti itelleenkin olis kiva saada jotain uutta ylle.. :) Ei tarviis aina samoissa vanhoissa kullkee...

28+1

Mulla alkoi muutaman tunnin rauha, kun mies lähti tytön kanssa kahdestaan uimaan. Ekaa kertaa, äitiä täällä vähän jänskättää et miten niillä menee :))

Painosta, mulla oli viime neukkukäynnillä tullut 2,5kg ja nyt joulun jälkeen en oo uskaltanut vaa`alla käydä kun oon vaan syönyt ja syönyt ja syönyt. Neuvolassa sit ens viikolla näkee, kuinkas paljon on painoa tullut.
Vähän kyllä kauhistuttaa...

Meidän kohdalla ei onneks myrsky tenhyt mitään tuhoja, ei ollut edes sähköt poikki, mutta ihan tossa lähellä oli kyllä kavereilta roskiskatokset lähtenyt ja puut kaatunut ja kattoa irronnut.
Itsellä kävi kerrankin hyvä tuuri eikä mitään tullut.

Mua ärsyttää niin paljon toi äippäpakkauksen puuttuminen, vaikka ei sillä ookkaan vielä mikään kiire mut olis se jo kiva saada. Päätös tullut kelalta 1.12 ja vielä ei oo näkynyt. Soitin jo viime viikolla kelaan mut sieltä käskettiin soittaa reimalle, kun kelasta oli jo sinne lähtenyt se ilmotus.
Tänään soitin sitte reimalle mut sieltäpä sitten ei vastattu.
Saa nähä kuinka kauan viel tarvii odottaa.

Tänään käytiin ostaas turvakaukalo, oli ainoo isompi ostos mikä tarvi ostaa kun esikoisella miehen siskolta lainassa ja sitä en enää halunnut.
Siitä oon tyytyväinen että saatiin hommattua :)

eipäs tänne sitte kummempia...

Jenduka & 30+6

sukkiksia sanoisin minä,meidän pojalla on aina ollut isot jalkaterät ja vaikka puolipotkarit muuten olleet hyvät niin jalkaosa liian pieni. kaikista parhaat on potkarit jossa jalkaterä on auki ja siihen sukka niin avot :D

myrsky ei oo täällä meillä tampereella kauheesti vaivannu,kauhee tuuli on ollut mut ei muuta :) sähköt ei oo menny kertaakaan tai muutakaan harmia käynyt.. onneks,oisin ihan avuton ilman sähköjä :D

huomenna sitten aamulla 8 neuvolaan kuulemaan paljonko tosiaan painoa tullut ja onko maha kasvanu kauheesti.

mun vauva lähti tänään ekaa kertaa yöhoitoon kummitädilleen,eli mun siskolle tohon 2km päähän. mua niin ahdistaa ja sydäntä repii.. oon huono antaan hoitoon ja nyt oli pakko kun sisko jo sanoi että enkö luota häneen kun poika on jo 1v4kk ja hän ei kertaakaan oo saanu hoitaa.. :/ huh.. miten mä saan nukuttua??

sunniee ja vv 30+1

• Tykkää
Reactions: -Pätkis-
elsama, kiitos infosta! =) Joo, toivon kanssa, että siinä lääkärissä sais ultran samalla. Toivotaan parasta! =) Kovasti kiinnostais kyllä painoarvio, odotan pientä vauvaa, kun esikko painoi 2645g ja oli 46cm ja kuopus 3050g 48cm. Mutta saa nähdä tuleeko sokerilla kasvanut vauva. Nuo isommat, kun on olleet niin pieniä, niin vanhasta tottumuksesta vauvan vaatteita on jo kertynyt isot pinot koossa 50cm ja 56cm..

Ja taas tipahti tänään Kättäriltä uusi lääkäriaika, oliskohan "synnytystapa-arvio?! Sattuu maaliskuun alkuun, kun viikkoja kasassa 36+1. Jospa siinä jo päätetään vaavin syntymäpäivä. =)

Ekat alet tsekattu. =) Aika huonosti oli tarjolla pientä vaatetta Lindex/H&M/KappAhl- linjalla, onneksi pientä ja söpöä löytyi Name It- liikkeestä ja vielä -50%. =D Enää ei muuta tarvitsekaan ale-shopata, ellei löydy edukkaasti ensi talven toppaa isommille.. =)

Viimeksi muokattu:
Neuvolassa käyty aamusta ja seuraava käynti onkin sitten tammikuussa se pelkopoli. Kaikki oli ihan mallillaan, pissa puhdas, paineet ok ja sf 28cm. RT:ssä oli nyt sankari, saa nähdä montako kierrosta ehtii vielä pyöriä. Painoa oli tullut 21.11 kerrasta 2.9kg mutta en jaksa ressata. Juhannuksen aikasesta ehkä nyt 14kg ja ekasta neuvolasta n.10kg.

Minä olen ihmetellyt, kun ei kaupoista enää meinaa puolipotkareita juuri löytyä, että mitä ihmettä niille vauvoille nykyään puetaan. Siis sukkahousut pojallekkin?:O En ois kyllä niitä osannut ostaa ilman teidän neuvoja, joten koitetaanpa siltä osastolta sit katella jotain päälle pantavaa.

Ja sairasloma jatkui nyt talviloman alkuun ja siitä alkaa sit mammaloma. Pitkiä viikkoja siis kotosalla luvassa, mutta parempi näin niin ei tarvi pienokaisen puolesta murehtia. Ajan kuluksi olen jo uhrannut ajatuksia sairaalakassille yms. Mietin että pakkaisinko pikkuiselle omia vaatteita mukaan, sairaalassa oli viimeksi kaikki niin venyneitä, rikkinäisiä tai kuluneita, että harmitti sitä aarretta niihin pukea!:heart: Saahan nuo sitten kotona pestyä jahka kotiutuu. Samoin meinaan itselleni kyllä varata nyt jotain mukavampaa kuin sairaalan kaameita kaapuja.

Joku linkitti aikaisemmin tosi kivoja imetysliivejä, mutta en löydä niitä enää mistään. Mistähän nettikaupasta niitä sai? Lienee paikallaan muutamat hommata kun edelliset on tullut aika tehokkaasti hävitettyä...:p

Mutta nyt esikon kanssa suihkuun ja peittoa korville, josko sitä sais tänä yönä nukuttua pitkästä aikaa kunnon yöunet!

Tea ja J-poika 31+2:heart:

sähköt <3 kyllä osaa olla tärkee asia kun sitä ei ole :D

Mä kans sukkiksien puolesta liputan ja niitähän on siis ihan poikien sukkiksia, autoja ym.. jalat ku on niin kovin pienet ni sukkikset tosiaan istuu paremmin.

mä tahtois kans ale-shoppailee mut ei oo oikein aikaa ku aina töissä ja huomenna alkaa taas "4päivän kooma" ku ois vaihteeks yövuorot edessä...

pikkumökö + pp 28+4

• Tykkää
Reactions: sunniee
Mä en Pikkumökö ymmärrä miten sä jaksat vielä yövuoroja! Mun tekee tuskaa olla 0.30 asti töissä!
Tekee ne aamutkin tuskaa, mutta vaan fyysisesti, nää illat painaa jo mieltäkin kun motivaatio ei tosiaan ole enää ihan katossa :S

Heips!

Eilen oli neuvola-lääkäri. Painoa tullut yhteensä joku 7 kiloo. Pissa puhdas. Sf-mitta 23cm. Kohdunsuun halusi kattoo supistelujen takia, ja kohdunkaulan pituutta noin 2cm, kohdunsuu pehmeä ja ulkosuu 1,5 sormelle auki. Että kuulemma jos yksikin supistus töissä tulee, niin sit on jätettävä työt... No, ei täs niin kauan enää tarviis jaksaa.

Uutena vuotena oon töissä pitkän illan ja sit heti aamuun puol 7 takas, että en taida paljon raketteja ammuskella =)

Ootteko muuten ajatellu hankkia/hankkineet vauvalle toppapuvun? Kun se pakkauksen puku on niin valtava et meillä tuo 1v 2kk käyttää sitä nyt. Mä ostin tolle edelliselle lidlistä kaks toppapukua sillon kun se synty kun maksovat 12 euroo kappale ja olivat tosi ihanat ja laadukkaat ja kokoja oli 50 cm alkaen ja siis oikeasti tarpeeksi pieni. Mutta väriltään sininen ja ajattelin jos investoisin nyt tulevalle tytölle uuden kun alennusmyynneistä näkyy halvalla saavan.

maruli 28+2

Maruli, meillä on valkoinen Lindexin pussimallinen toppapuku. Ostin sen jo aikoja sitten, kun sattui olemaan -70% alessa silloin meidän Lindexillä. Koko on vaan 50cm, mutta pussimallisuus antaa kuitenkin hieman lisätilaa. Jos toppahaalaria nyt yleensä tarvitsee, kun tämä talvi on mitä on.. =) Mitään normihintaista en olisi raaskinut ostaa, kun vaavi syntyy maaliskuun lopussa, käyttöaika jää niiiiin lyhkäseksi..

Jee, 12 viikkoa pikkuveljen syntymään! Menisi aika nyt nopeaan!!! :)

Moomin PoKS, PoKS 27+0

• Tykkää
Reactions: jadeza
Laretzki
Toppapuku Meillä on vauvalle huutonetistä ostettu 62 cm, toppapuku, joka kuulemma menee melkein 70cm asti, eli varmastikin on sitten tämän kevään sopiva. Kun ite ajattelin että sille olisi käyttöä, koska helpompi pukea vauvalle yksi kerrasto alle ja sit laittaa toppahaalariin jos lähetään jonnekin, sen sijaan että pukisi enemmän jonkun ohuemman välihaalarin kanssa...

Täällä on ollut taas oikein kunnon ärrimurri mamma. Mä en öisin saa tarpeeksi unta, niin näkyy sit päivisinkin että oon pirun kiukkunen. Eilenkin pyysin miestä hakemaan rypsiöljyä, kun piti lohkoperunoita tehdä ja ilmeisesti ei äänen sävy kelvannut miehelle, koska se vaan huokas "se on raskaana, se on vaan raskaana". Mähän kilahdin ihan täysin, huusin hetken aikaa ja aloin tietty itkeenkin. Siinä sit raivotessa rupesin ite vetää kamoja niskaan, että kun ei kerta voida olla avuksi, niin ei tarvi (oli aikasemmin päivällä pyytänyt apua yksien laskutehtävien kanssa,mutta ei silloinkaan tapahtunut mitään). Ja mies kehtas sit päästää mut yksin itkien kauppaan, kun mun mielestä sen olis kuulunut lähteä mukaan edes. Noh, oli se sit laskenut mulle ne laskut sillä välin kun kävin kaupas.

Mä alan olemaan vaan jo niin täynnä tätä koko odotusta aika ajoin, josta tietty tulee syyllisyys, et oonko mä niin hirvee että haluaisin vauvan jo syntyvän, ja sit vielä tuntuu ettei miestä kiinnostaa lainkaan laittaa tarvikkeita yms. valmiiksi tai että se edes yrittäisi ymmärtää mua.

Noh, kai tää on taas tällänen väliaikanen kausi. Onneksi mies tulee perjantaina pitkästä aikaa neuvolaan mukaan, niin ehkäpä terkka puhuu sille siitä että se voi vaan pahentua tästä vielä loppua kohti. Sais ees yöt nukuttua niin sekin varmaan helpottaisi päivien tosi tukalaa oloa.

Lare ja Spyro 31+5

Yhteistyössä